#فایل_های_صوتی_و_تصویری_شنیده_و_دیده_شده
#اعتقادی
مجموعه ی «صراطِ مستقیم»
فایلهای تصویری از سخنرانی های جناب آقای حاج سیدحسن احمدی اصفهانی
زمان صرف شده، حدود 14 ساعت
اردیبهشت 1386
اولین باری که با آقای احمدی آشنا شدم از طریق همین مجموعه بود که شاید تمام آن را حداقل دو مرتبه دیدم و شنیدم.
با سوز فراوان در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و پاسخ به توهین ها و شبهات وهابیان سخن می گویند و کتاب هایی را که از آن نقل می کنند در تصویر به نمایش گذاشته و تاکید می کنند که مربوط به چه سال و انتشاراتی است که با تغییرات محتوایی که سابقه هم دارد مورد انکار قرار نگیرد!
خاطرم هست که در آن زمان جلسه ای داشتیم که عده ای از بانوانِ فرهیخته و درس خوانده شرکت می کردند و بخشی از آن جلسات را به دیدن و شنیدن این مجموعه اختصاص دادیم و در هر جلسه به تحلیل و بررسی مطالب گفته شده در بحثِ مورد نظر می پرداختیم.
بیان شیرین، غیرت شیعی، سوزِ مثال زدنی و سخنان مستند و مؤدبانه ی ایشان در برابر هتاکی های پیروان مکتب خلفا بسیار مؤثر و در کثرت استفاده از این مجموعه می افزود، به شکلی که قسمتهای مختلف «صراط مستقیم» همچنان در فضای مجازی موجود و مورد مراجعه است.
مشاهده ی این مجموعه را به همگان پیشنهاد می کنم.
https://ble.ir/S_M_Kheradmand
#فایل_های_صوتی_و_تصویری_شنیده_و_دیده_شده
#تاریخی
تاریخ اسلام - سال 12
ویرایش اول
سخنرانی های آقای دکتر سیدحسن افتخارزاده
حدود زمان صرف شده جهت شنیدن این فایل ها، 75 ساعت برای 48 سخنرانی؛ برخی فایل ها را دو نوبت شنیدم.
فروردین 1390
تا جایی که می دانم و در خودِ فال ها هم اشاراتی شده است، این مجموعه سخنرانی ها (تاریخ اسلام) هر ساله از بعد از روز عاشورا آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
ظاهراً هر چند روز در خانه یا حسینیه ای با میزبانیِ داوطلبان برقرار می شود. بعد از نماز صبح زیارت عاشورا می خوانند و بعد از بحث تاریخی و ذکر مصیبتِ مداح، سفره ی صبحانه هم پهن می شود. افرادِ با همتی هم سالهاست در همه ی جلساتِ تاریخ اسلام شرکت نموده و مطالب را ضبط می کنند که عمدتاً هم با کیفیت خوبی است و آن چه از این فایل ها استفاده می شود ثمره ی زحمات ایشان است.
این مجموعه اولین مجموعه از بحث های تاریخ اسلامِ آقای افتخارزاده بود که شنیدم و از آن جا که توضیحاتشان بر مبنای گزارشات تاریخی در کتاب بحارالانوار و برخی کتاب های دیگر بود علاقه مند شدم تا از فایل های صوتی سال های دیگر هم استفاده کنم که توفیق نیز تا حدی همراه شد.
در این مجموعه شرح مبسوطی در باره ی سال های پایانی حکومت خلیفه ی غاصبِ سوم و آغاز خلافت ظاهری امیر عالم، امیرالمؤمنین علی علیه السلام است، به جزئیاتِ تاریخیِ قتل عثمان، ریشه های این اتفاق و مظلومیت امیرالمؤمنین علیه السلام در آن دوره اشاره می شود. گرچه گوینده ی محترم سعی دارد که با احترام به مقدسات پیروان سقیفه، گزارشی واقعی از تاریخ را بیان دارد اما خود این شرحِ تاریخی، ظلم ظالمان و غربت اهل بیت پیامبر را آشکار می نماید!
شرح فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام با این مقدمه که برای تحلیل تاریخ باید مختصات افراد مورد بحث را نیز بشناسیم، بخش قابل توجهی از این مجموعه را معطوف به توضیحاتی پیرامون القابِ بیان شده (در روایات) برای حضرت می کند.
ادامه ی توضیحات پیرامون این مجموعه در آدرس:
http://sm-kheradmand.com/Recommended/section8/section1/page6.aspx
این مهم است که ما یک الگوی داشته باشیم که بگوییم اگر تو این گونه بودی قبول است. این شرایط را اسلام به ما تحمیل نکرده، میزان رسمیت قائل شدن برای خواستههای جوان، باورهای نادرست اجتماعی و فرهنگ ماست که این حالت را به وجود آورده است! ما فکر می کنیم ازدواج موقت تنها برای مردهای زیاده طلب است! نه! یک راهی است برای این که یک الگوی قابل اجرا در اجتماع بگذارد.
رهبران اجتماعی ما نه آنقدر بر اهمیت مسئله مسلطند و نه آن قدرت را دارند که این شرایط را تغییر دهند. در فرهنگ فیلیپین آن چه صورت میگیرد معاشقه است اما در ایران به فحشا رسیده است!
چون امروز یک نوجوان وقت فراوان دارد، چیزی به نام زمان برایش مطرح نیست. حال و هوا، حال و هوای تنوع و رفاه است. خیلی از روابط خانواده ها خراب می شود به جهت نوع نگرش پدر و مادر و اهتمام کمشان به اهمیت مسائل جنسی.
در سنین نوجوانی باید ورزش هایی کرد که رشد بچه ها را در پی داشته باشد. مثلاً ورزشهایی که کمک به رشد قد کند و یا بعضی نسخه پیچی های خاص که از مسائل مرتبط با آناتومی بدن است. عادات غلط راه رفتن هم از مشکلات این سن است. نیازهای ورزشی باید علمی باشد. همچنین بچه ها یک مربی بهداشت می خواهند. نه فردی الزاماً به این نام. لباس و کفش و همه این ها باید به نوعی توسط یک فرد آگاه برای بچهها بیان شود. مسئله خواب هم همینطور است. خواب ۲۰ تا ۴۰ دقیقه. خواب کوتاه مهم است و چگونه از خواب برخاستن هم مهم است.
https://ble.ir/S_M_Kheradmand
#روز_نگاشت - 1379
پنجشنبه - 137۹٫۵٫۲۰ – 20 جمادی الاول (5) 1421
پنجمین کارگاه تربیتی در این تابستان با آقای امانی (محمود) برگزار شد. برخی از مطالب این برنامه:
وظایف معلم راهنما نسبت به دانش آموز را می توان پنج دسته تقسیم کرد:
1. شناخت کلی دانش آموزان سنینی که با آن ها ارتباط داریم.
2. شناخت فردی.
3. شناخت فرد در امروز.
4. (توضیحی داده نشد)
5. (توضیحی داده نشد)
در شناخت کلی: بچه های ایران عموماً از ۱۱ تا ۱۴ سالگی بالغ می شوند. (براساس اطلاعات سال 1379) سن بلوغ دخترها (به معنی توان بارداری) عمدتاً بین آبان اول راهنمایی تا آبان دوم راهنمایی است که ۶۶ درصد تا این مدت اولین پریود خود را تجربه می کنند؛ تا آبان ماه اول راهنمایی ۲۲ درصد اولین عادت خود را داشته اند. جمعا ۸۸ درصد تا این زمان (آبان دوم) اولین عادت را دیده اند. یعنی ۸۸ درصد دخترها در ابتدای دومراهنمایی جسماً بالغ شده اند. در پسرها سن بلوغ افزایش داشته و نوع تغذیه در این سن بسیار مهم است.
غذاهای دارای مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها بسیار بیشتر از غذاهای چرب و محرک برای بچه ها مفید است. در این سنین عادات غذا خوردن تثبیت میشود. اولین جرقههای تربیت جنسی هم در این سن زده می شود. ما در روایات داریم که پسرها را در سن تمییز از مجالس زنانه جدا کنید. در روایات داریم که وقتی دختر به پنج سالگی رسید از این که مرد نامحرمی او را روی پای خود بنشاند و ببوسد منع کنید. پس تربیت جنسی از قبل شروع می شود اما اولین جرقه های جدی آن در این سن شروع می شود.
آگاهی جنسی زودهنگام که در مثلاً سوئد از سن دبستان آغاز میشود و در بعضی جاها مثل لس آنجلس در سنین زیر چهارم دبستان و با موافقت کتبی خانواده شکل می گیرد بیشتر متوجه جوامعی هست که آزار و سوء استفاده جنسی دارند؛ آموزش می دهند که بچه ها گرفتار نشوند. اما آموزش هایی مثل پیشگیری بارداری در سنین بالاتر است.
بلوغ زودرس هم مسائل زیستی دارد هم روانی.
ما سیاست های جنسی مان در مدارس معمولاً (فقط) منع و مخفی کاری است. در حالی که اصولاً منع جاذبه می آورد و این یک تکنیک روانشناسی است. گاهی گروههای سیاسی هم از آن استفاده می کنند. همیشه می گویند برای در دست گرفتن بازار عرضه و تقاضا گاهی غرق می کنند بازار را تا رقبا را از خارج کنند و گاهی عرضه را کم میکنند و تقاضا زیاد میشود. در این زمینه معمولاً خانواده ها این مسائل را به اسرار مگو تبدیل می کنند و این اسرارآمیزی جذابیت می بخشد. در حالی که اگر این مسائل را از ابهت بیندازیم خیلی اثر مطلوب تری دارد تا این که بر اهمیت آن تأکید کنیم. آقای علامه این مسئله را از ابهت میانداخت. ما خیلی این اتفاق را سنگین میکنیم. در تاریخ هم که می بینیم ان گونه نبوده. تحقیقات نشان می دهد که این مسائل به محیط بستگی دارد.
از ابهّت انداختن به معنی از حرمت انداختن امر نیست! به هر حال این امر باید هم فردی و هم جمعی آموزش داده شود. در موارد جمعی مناسب در ذیل مسائل طبیعی و یا کلاس فقه گفته شود. یک سالی پشت پنجره ی کلاس دو تا کفتر داشتهاند خوش و بش می کردند، آقای گلزاده غفوری (علی) گفتند: بچه ها! این الان برای شما خیلی جالب است اما در آینده همان گونه که دستشویی می روید به رختخواب می روید!
ما همیشه به بچه ها میگویم از جایی و از همدیگر اطلاعات نگیرید، ولی هیچ اطلاعات درست و به موقعی در اختیار آن ها نمی گذاریم. به هر حال باید حجب و حیای بین دانش آموزان را حفظ کرد اما بین بچه ها و معلم برید! مثلاً در حساسیت به جنس مخالف، چشم چرانی و نگاه به نامحرم باید به نحو صحیح و درستی واردش شد؛ ما یک الگوی تربیت جنسی نداریم! معمولاً و تا سن ۲۹ سالگی میگوییم نه! آیا می شود؟!
در فیلیپین الگوی روشن می دهند. میگویند: 1- اگر تو می خواهی دوست غیرهمجنس انتخاب کنی بدان که این یار موقت توست؛ معلوم نیست همسر آینده ی تو باشد. باید با او اعمال جنسی نداشته باشید؛ باید فقط دوست باشید. ارتباط جنسی را باید حفظ کنید به عنوان یک اصل. ۲- ارتباط باید معرفی شده باشد. یک معرفی در خانواده تو داده شود یک معرفی تو باید در خانواده ی مقابل داده شوی. ۳- در این ایام باید ببینید می توانید با هم ازدواج کنید یا نه. مهم این نیست که این ها عمل میکنند، مهم این است که میگوید اگر عمل کنی همه از تو می پذیرند؛ هم دین تو و هم خانواده ی تو. جالب این است که در فیلیپین ۲۴ درصد آن ها تجربه جنسی قبل از ازدواج دارند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امیر_عالم_امیرالمؤمنین_علی_علیه_السلام
#در_جستجوی_حقیقت
می گوید: تعجب را در نگاهتان می بینم! ...
گرچه باز هم معنای «مولی» را درست نگفت!
https://t.me/S_M_Kheradmand
#امام_حسین_علیه_السلام_استثنای_عالم_وجود
توفیق اشک بر امام حسین علیه السلام امر کمی نیست؛ به عبارتی این اشک های ظاهریِ دنیایی، ریشه ای در آسمان دارد.
چهل جلسه ی اعتقادی و اخلاقی با محوریت حضرت سیدالشهدا علیه السلام و آداب زیارت، در آدرس زیر:
http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page34.aspx
مفید برای شنیدن و پیشنهاد به دوستان.
به قربان حضرت ارباب که چقدر نام و یادش شیرین است!
را نجاتی جر امام حسیت نداریم - مرحوم علم الهدی.mp3
2.02M
#امام_حسین_علیه_السلام_استثنای_عالم_وجود
تذکراتی در ارتباط با ایام عزای حضرت سیدالشهدا علیه السلام - حزن در ایام عزا نمودار باشد
مرحوم شیخ محمدباقر علم الهدی
http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page34.aspx
#با_هم_بشنویم (31) - در پیام رسان ایتا
#اعتقادی_و_اخلاقی
عنوان بحث: #امام_حسین_علیه_السلام_استثنای_عالم_وجود
مجموعه مباحثی در ارتباط با حضرت سیدالشهدا علیه السلام و نکاتی مربوط به جایگاه و آداب زیارت
جلسه ی بیست و یکم، بخش اول تا جلسه ی بیست و پنجم، بخش دوم..
این مجموعه مباحث شامل 120 جلسه می باشد.
حتما شنیدن فایل های صوتی به صورت کامل، سخت تر از شنیدن یا دیدن کلیپ های کوتاه است. اما ان شاء الله مطالب بیشتری را برای شنونده ی صبور آن به یادگار می گذارد؛ به لطف امام عصر علیه السلام.
سپاسدار خواهم بود در آستانه ی ماه محرم این فایل های صوتی را برای اقوام و دوستان ارسال فرمائید.
به قربان حضرت ارباب که چقدر نام و یادش شیرین است!
👇🏻🏴👇🏻🏴👇🏻
#معرفی
آغاز کارگاه ده جلسه ای «تربیت جنسی فرزندان»
از روز شنبه 1402/5/7
ساعت 10 الی 11/30
هزینه: 500/000 تومان
تشکیل کلاس در فضای اسکایپ
برای ثبت نام به Kheradmand S,M در اسکایپ پیام ارسال فرمائید.
در کارگاه #تربیت_جنسی فرزندان، می کوشیم تا با بررسی مبانی و اصول تربیتی، ساختار مناسب و پیشگیرانه ای از تربیت و رشد فرزندان در حیطه ی مسأله ی حساس و البته گاهی خطر آفرینِ تحولِ جنسی، فراهم آوریم و شرایطی را دنبال نماییم که عزیزانمان پیش از زمان معین که به طور طبیعی باید با این موضوعات مواجه شوند، دچار بیداری زود هنگام این غریزه نگردند.
در این مجموعه سعی می شود با رویکردی علمی- تجربی و البته با احترام به دستورات قرآنی و روایی، ضمن پاسخ به سوالات مورد ابتلا، با سرعتی مناسب و با مطالبی مورد استفاده ی عموم حاضران پیش رود.
https://t.me/S_M_Kheradmand
https://ble.ir/S_M_Kheradmand
https://eitaa.com/s_m_kheradmand
#روز_نگاشت - 1393
پنج شنبه – 1393/7/17
• برای یک نظر سنجی از خانواده ها، متنی تهیه کردم که حاوی برنامه ها و اهداف مجموعه جلسات «بیدار باش» یا «دوران ما» بود. از آن جا که این مجموعه مباحث را در مجموع مفید می دانم به نظرم رسید خوب است اهدافی که در آن برگه ی نظر سنجی آوردم ثبت کنم؛ البته برای تهیه ی این متن از نوشته های جناب آقای دکتر علیرضا مؤذن که طراح این مجموعه بودند استفاده کردم:
• آشنا سازي مديران، مسؤولان فرهنگي و اجتماعي، كارشناسان و خانوادهها و هم چنین نسل جدید با فضا و مختصات فرهنگي اجتماعي دنياي امروز. (فضاشناسی و مخاطبشناسی)
• شناخت اهداف و شاخصهها و ابزارهاي مهندسي اجتماعي و فرهنگي در هزاره ی سوم.
• بررسي ميزان قدرت، نحوه ی كاركرد و آسيبهاي هر يك از اين ابزارهای مهندسیِ اجتماعی و فرهنگی، و بررسي نحوه ی تاثير گذاري بر آن ها به منظور كم كردن آسيبهاي هر يك و بهرهمندي از توانمنديهاي آن ها.
• بيان عملی راهبردها و راهکارهای مناسب در جهت هدايت ديني و بصيرت بخشي به نسل جديد و مقاوم سازی ایشان به عنوان مقصود اصلي.
• شناخت دنياي جديد براي اعمال مهندسي معكوس فرهنگي و ايجاد بصيرت عقلاني در شناخت رقیب/دشمن و اعطاي قدرت نقد و بررسي در فراگير و از جمله سواد رسانهاي و التقاط یابی.
• بررسي ابعاد تقابل سنت و مدرنيته در امر تربيت و هدايت ديني نسل جديد و چگونگي حصول و وصول به نقطه ی تعادل.
• بررسي اعلاميه جهاني حقوق كودك و كنوانسيون پكن، در ايجاد الگوي يكسان در تربيت واحد جهاني براي كودكان همه ی جهان. تعقيب شاخصه ها در تغيير كتابهاي درسي و آموزشي. فشار جهاني براي ايجاد تغييرات رسمي در كتب درسي به خصوص در طرح خاورميانه ی بزرگ. نگاهي به تاثيرات اين پديده در آموزشهاي ديني رسمي كتب دبستاني به عنوان تمرینی بر قدرت نقد و بررسی و سواد رسانهای.
• بررسي شبهات ديني رايج در نسل جديد و تاثر آن از حركتهاي فرهنگي حاكم بر دنيا، ترسيم دينِ خوشمزه و جهنم وِلرم در عصر دنياي قشنگ نو! نگاهي به پديده ی ليبراليسم اسلامي و پروتستانتيسم اسلامي و استراتژيهاي وصول بدان در جهان. تاثير پذيري حركتهاي فكري و ديني جوامع امروز اسلامي از حركتهاي جهاني در عرصه ی دينورزي. جايگزيني معنويت با دين و اقبال به پديدههاي عرفان زده شرقي و غربي. حمله به پاشنه آشيلهاي خيالي اسلام توسط منكرين در حوزه ی احكام اعتقادات (امامت).
• مروري بر اهميت اينترنت در ایجاد موج سوم تمدن در دوران ما، بررسي اين كه اينترنت ابزار پيام است يا خود پيام و اگر اينترنت خود پيام است، پيام آن چيست و تاثيرش در تربيت انساني و ديني نسل جديد كدام است. بررسي تاثيرات تربيتي نهيليستي و حذف تفكر سلسله مراتبي در فضاي كاري اينترنت برای افراد وبگرد! تلون و تنوع و روح اینترنت. چگونگي تاثير فضا و تربيت پست مدرن در فضاي وب و تقابل آن با شاخصههاي تربيت ديني. نگاهي به نوع كاربري اينترنت در دنيا. پيشنهادهایی در جهت تعامل با اين پديده و بهرهگيري مناسبتر از آن.
https://eitaa.com/s_m_kheradmand
در اختلاف سلیقه ها.pdf
70.8K
#سقفی_از_محبت
يكي از مشكلاتي كه تقريباً در عموم خانوادهها وجود دارد، اختلاف سليقه ی بين زن و مرد است.
https://eitaa.com/s_m_kheradmand
#بدان_و_بدان_و_بدان
روایتی بسیار زیبا و معرفتی که نشان دهنده ی جایگاه شناخت حجت های الهی است:
اَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام عَنِ الصِّرَاطِ، فَقَالَ: هُوَ الطَّرِيقُ إِلَى مَعْرِفَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُمَا صِرَاطَانِ صِرَاطٌ فِي الدُّنْيَا وَ صِرَاطٌ فِي الْآخِرَةِ وَ أَمَّا الصِّرَاطُ الَّذِي فِي الدُّنْيَا فَهُوَ الْإِمَامُ الْمُفْتَرَضُ الطَّاعَةِ مَنْ عَرَفَهُ فِي الدُّنْيَا وَ اقْتَدَى بِهُدَاهُ مَرَّ عَلَى الصِّرَاطِ الَّذِي هُوَ جِسْرُ جَهَنَّمَ فِي الْآخِرَةِ وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ فِي الدُّنْيَا زَلَّتْ قَدَمُهُ عَنِ الصِّرَاطِ فِي الْآخِرَةِ فَتَرَدَّى فِي نَارِ جَهَنَّم؛
امام صادق علیه السلام در پاسخ به سوالی در باره ی «صراط» می فرمایند: صراط همان راه به سوي معرفت خداوند متعال است و آن دو صراط است، يکي در دنيا و ديگري در آخرت؛ اما صراط دنيا همان امام واجب الاطاعه است که هر کس او را بشناسد و از هدايتش پيروي کند از صراط آخرت که پلي روي جهنم است مي گذرد و هر کس او را نشناسد قدمش بر صراط آخرت مي لغزد و در آتش جهنم سقوط مي کند.
معاني الأخبار،النص32، باب معنى الصراط ..... ص: 32
https://eitaa.com/s_m_kheradmand