#روز_نگاشت - 1379
* دوشنبه - 26 اردیبهشت 1379 – 10 صفر 1421 – 15 می 2000
صبح به مدرسه رفتم به جهت پیگیری امور چهارشنبه و برنامه ی ویژه ی نماز دوم دبستان. آخرین زنگ نماز سوم «ب» خیلی عالی بود؛ لذّت بردم. خودم ایستادم جلو و بچه ها به شکل عالی ای همراهی کردند. خدای مهربان همه ی آن ها را از مصلّین قرار دهد.
* سه شنبه - 27 اردیبهشت 1379 – 11 صفر 1421 – 16 می 2000
زنگ دینی سوّمی ها، داستان هجرت را که اوّلین داستان برای آن ها بود دوره کردیم. بعد فرصتی دادم برای مطالعه ی کتاب دینی و این کارم گرچه با انگیزه ی مطالعه ی آن ها بود ولی دریافتم که تعداد کمی موفق شدند! اما نقطه ی مثبت آن این مطلب بود که فهمیدم عده ای دفترشان ناقص است و فهمیدم که عده ای خط خودشان را هم نمی توانند بخوانند! عده ای هم از مشاهده ی کامل بودن دفترشان لذّت بردند.
در نماز کلاس سوم «الف» قدری از وقت به خاطر عصبانیّت آقای موسوی (ناظم دبستان) از بچه ها به توضیح آن ها از این مشکلشان گذشت و در نمازخانه هم بچه ها بر سروکلّه ی همدیگر زدند و من هیچ نگفتم!
در وقت بعد از ناهار به پنجمی ها «کیت کت» دادم، امّا بعضی خیلی شیطنت کردند (مثل ...) که ناراحتی آن هنوز در این ساعت که حدود نه و نیم شب است اذیّتم می کند! مُهر را چنان پرت کردند که اگر بر سر کسی می خورد می شکست!!
نماز چهارم ها عالی بود. درباره ی اهمیّت ولایت حضرت علی علیه السلام صحبت ها را ادامه دادم و این که چه کارهایی نشان می دهد ما وجود نازنین مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام را دوست داریم؛ خودشان نام می بردند؛ دوتا آب نبات به همه دادم.
ناهار خوردم. با آقایان کاویانی، هادی پور و ترقی درباره ی امور چهارشنبه (آغاز برنامه ی نماز کلاس های دوم دبستان) صحبت کردم و باز ادامه ی صحبت های متفرقه با افراد مختلف. قدری از نحوه ی مصاحبه ی آقای هادی پور و آقای ترقی از مراجعان مرحله ی دوم (برای ثبت نام در مدرسه) بازدید کردم. آقای هادی پور قدری نسبت به نگرش های تربیتی من علاقه مند شده است. خدایا توفیقم بده انصافاً برای تو باشم. نه برای خوش آمد کسی. خدایا تو را به مولایم علی دستم بگیر.
Sm.Kheradmand@gmail.com
#بخوان_و_بخوان_بخوان
با پسرم در سکرات مرگ
جلد اول از مجموعه ی «جهان دیگر»
سیدمجتبی بحرینی
انتشارات طوس
چاپ اول 1376 - 1418
در 250 صفحه
پایان مطالعه در 1378/5/29
کتابی است فوق العاده عالی و از هر جهت مفید. خداوند متعال نگارنده ی آن را خیر دنیا و آخرت مرحمت فرماید و توفیق خدمت بیشتر را به او و به حقیر و همه دوستداران امیرالمومنین علیه السلام مرحمت نماید.
در این کتاب موضوعات متعدد و روایات بسیار خوب و مفیدی آمده که از آن جمله است: سخنی کوتاه راجع به وصیت، سکراتِ مرگ و از خود بی خودی های هنگام مرگ، عدیله، عاقبت خیر و خوب و خاتمت شر و بد، دیدار اولیای حق و حضور حضرات معصومین علیهم السلام بر بالین محتضر و آخرین کلام در غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف.
اللهم هوِّن علیَّ سکراتِ الموت ...
یادم هست وقتی این کتاب را خوانده بودم ...
توضیحات بیشتر راجع به این کتاب در آدرس :
http://sm-kheradmand.com/Recommended/section5/section1/page21/lang/Fa.aspx
#برگزاری_سخنرانی_ها_سمینارها_جلسات_کلاس_ها_و_کارگاه_ها
#اعتقادی
اجتهاد یا تقیه؟
بحثی مفید و ان شاء الله مؤثر که در جشن سیزدهم رجب 1402 در منزل سرکار خانم نوروزی برگرار شد.
قبل از سخنرانی زیارت شریف امین الله و زیارت آل یس را خوانده بودند و بعد هم از مداحی آقای محمدحسن پوست شور استفاده کردیم.
تزئینات و پذیرایی و برنامه را با سلیقه تنظیم کره بودند و حدود 8 کتاب مفید در اختیار گوینده قرار گرفته بود که در مواقع لازم هدیه دهد که بنده هم همه را تقدیم کردم.
https://t.me/S_M_Kheradmand
#روز_نگاشت - 1379
#معلمان_دینی_دبستان
#مسؤولان_نماز_مدارس
* شنبه – 24 آذر 1380 – 29 رمضان المبارک 1422 – 15 دسامبر 2001
• در زنگ های دینی کلاس پنجم دبستان، بحثی را تحت عنوان قیامت و ولایت ارائه کردم؛ این کلاس را ضبط کردم تا بعد در اختیار جناب آقای سیدرضا میرغنی قرار دهم تا بشنوند و نکاتی که به ذهنشان می رسد بیان کنند.
• ابتدای جلسه با آمدن مثال از کسانی که عُمر خود را در راه خدا گذراندهاند و کسانی که عُمر خود را علیه دین خدا سپری کردند این سؤال را مطرح کردم که آیا اینها با هم مساوی هستند؟! آیا اگر دنیای دیگری بر حسب عدل و رحمت نباشد، میشود این افراد را پاداش و یا مجازات داد؟! آیا کسی که قاتل یک سوم سادات تا روز قیامت است (عمر بن خطاب) به جهت کشتن جناب محسن بن علی علیهما السلام، با کسی که حاضر نیست دانه ای از دهان مورچهای به ظلم بگیرد (امیرالمؤمنین علیه السلام) مساوی هستند؟ آیا هر چقدر در دنیا یکی را مجازات کنند یا هر چقدر پول و غذا دهند اولی واقعا با ان همه جنایت عذاب میشود و دومی با آن همه خیر و خوبی پاداش میبیند! بعد با تلاوت آیه ۲۱ و ۲۲ سوره جاثیه و ۳۶ سوره ی قیامت و توضیح، وارد شرح احوال قیامت شدم. آیه ۱ و ۲ سوره مبارکه ی حج را در حد بچه ی پنجم دبستانی توضیح دادم و بعد با این سؤال که در این وضعیت روز قیامت چه چیزی به درد ما میخورد و ما را فریاد رسی میکند، حدیث ۲۸ و ۵۱ از کتاب شریف «سیمای علی علیه السلام به روایت اهل سنت» ترجمه ی «علی و السنه» اثر مرحوم علامه سید هاشم بحرانی، را خواندم و سخن را به گوهر عظیمی رساندیم که همه جا راهگشا است، مخصوصاً در اوضاع بحرانی قیامت: ولایت و محبت چهارده معصوم علیهم السلام. الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ.
• در زنگ نماز کلاس سوم دبستان، بین دو نماز به جهت توسل به امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام جهت آمرزش گناهان بخش اول نادعلی را همراه ۱۱۰ یا علی خواندیم. بعد به جهت عید سعید فطر قدری نام امیرالمؤمنین را به شادی خواندیم و بر دشمنان آن حضرت لعن فرستادیم. لعن بر اولی و دومی و سومی .... لعنت شیعه بر اولی .... لعن علی عدوک یا علی ...
• برگه ای که حاوی نظرخواهی از زنگهای نماز و دریافت پیشنهادات خانوادههاست ارسال شد (در پاکت) که تا 29 آذر بازگردانده شود.
https://eitaa.com/s_m_kheradmand
#با_هم_بشنویم (48) - در پیام رسان ایتا
#اعتقادی_و_اخلاقی
عنوان بحث: #مباحثی_پیرامون_معرفت_امام_زمان_علیه_السلام
جلسه ی بیست و ششم، تا جلسه ی سی ام، بخش دوم.
متاسفانه فایل صوتی بخش قابل توجهی از این قسمت جلسات موجود نیست.
سپاس دار خواهم بود، این فایل ها را برای اقوام و دوستانتان نیز ارسال فرمائید؛ هر شخصی شنید و از روایات اهل بیت علیهم السلام بهره مند شد، شما هم مأجور خواهید بود. ان شاء الله
🌷👇🏻🌷👇🏻