وقتی به کارهای خود نگاه می کنم عملی که شایسته عفو تو باشد،نمی بینم حتی بعد از هر توبه،دوباره به سوی گناه برگشتم.
این برگشت ها،این تکرارها برای چیست؟
آیا جز این است که عشقی نبوده،اضطراری نبوده،انکسار واقعی نبوده؟
درتوضیح بند قبل گفته شد،عشق پاک کننده است و بدون عشق کسی پاک نمی شود.
و اضطرار یعنی فقط خدا را ملجآ و پناه خودت ببینی،به پشت سرت امیدی نداشته باشی.
وبرگشتن به گناه،معنایش این است که توبه واقعی نبوده است یعنی امیدی غیر از خدا داشته و دوباره به آن باز گشته ای....
این یعنی وا دادن در مشکلات و وسوسه ها.
اینکه امام میفرماید نزد من چیزی نیست که خود را لایق عفو و بخشش و آمرزش و توجه تو ببینم یعنی وقتی بنا باشد " و ان کان منکم الا واردها " باشد استغفار نجات بخش هست و آمرزش الهی برای کسانیکه تقوی پیشه کرده اند....
نمىدانيم چه اعمالى مىتواند افراد باايمان را از استحقاق و شايستگى عفو بارىتعالى برخوردار نمايد
ولى با توجه به محتواى بعضى از آيات و اخبار شايد بتوان گفت :
كسانى كه خالصا لوجه الله #جهاد مىكنند و به منظور اعلاى كلمه ى حق از جان خود مىگذرند و در عرصه ى پيكار با دشمن كشته مىشوند و بر اثر عمل مقدسى كه انجام مىدهند به استحقاق عفو الهى نايل مىگردند.
*خداوند در يكى از آيات قرآن شريف راجع به امر جهاد و #شهید شدن در راه حق فرموده است:
ان الله اشترى من المومنين انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه يقاتلون فى سبيل الله فيقتلون و يقتلون وعدا عليه حقا فى التوراه و الانجيل و القرآن و من اوفى بعهده من الله فاستبشروا ببيعكم الذى بايعتم به و ذلك هو الفوز العظيم .
خداوند، جان و مال افراد باايمان را به بهاى بهشت خريدارى نموده است. اينان در راه خداوند مقاتله مىكنند، از كفار مىكشند و خود نيز كشته مىشوند. اين پيمان الهى است، عهدى است كه بحق در تورات و انجيل و قرآن وعده داده شده است و كيست كه از خداوند به عهد خود وفادارتر باشد. اى اهل ايمان! به اين معامله شاد و مسرور باشيد و بدانيد كه اين خود، پيروزى و فوز بزرگى است.
*رسول اكرم (ص) فرموده است: وقتى مجاهدين راه حق به جنگ تصميم مىگيرند خداوند به قلم قضاى خود آزادى آنان را از آتش دوزخ ثبت مىنمايد.
#هدايت مردم به آيين الهى يعنى جهاد با زبان همانند جهاد با شمشير در ميدان جنگ داراى ارزش و اهميت بسيار است.
با توجه به بعضى از روايات كه دربارهى پاداش هدايت رسيده است شايد بتوان گفت كه اين عمل بزرگ و مقدس ممكن است هدايتكننده را از استحقاق عفو الهى برخوردار سازد.
*قال اميرالمومنين عليهالسلام: لما وجهنى رسولالله صلى الله عليه و آله الى اليمن قال يا على! لا تقاتل احدا حتى تدعوه الى الاسلام و ايم الله لان يهدى الله عز و جل على يديك رجلا خير لك مما طلعت عليه الشمس و غربت و «و لك ولاءه»
على (ع) فرمود: وقتى رسول اكرم (ص) ماموريت يمن را به من محول فرمود دستور داد: با كسى مقاتله نكن تا او را به دين اسلام دعوت نمايى، به حق قسم كه اگر خداوند يك نفر را به دست تو هدايت نمايد بهتر است براى تو از تمام آنچه آفتاب بر آن مىتابد و غروب مىكند و حكومت آن براى تو باشد.
اهميت و ارزش هدايت مردم در عبارت آخر حديث رسول اكرم (ص)، يعنى جمله ى «و لك ولاءه» نهفته است
زيرا اگر ارزش هدايت يك انسان كه خدمت بزرگ معنوى است بهتر از مالكيت كرهى زمين با همهى محتوياتش و همچنين سياراتى كه آفتاب بر آنها طلوع و غروب مىكند، مىبود، در نظر على (ع) ارزشى نمىداشت.
اما با افزودن «لك ولاءه» مقام رفيع هدايت انسان روشن شد، زيرا مالكيت دنياى مادى منهاى عدل و داد نزد على (ع) قدر و منزلتى ندارد ولى دنياى به ضميمهى عدل، ارزشمند و مهم است.
موقعى كه على (ع) با لشكريان خود براى جنگ بصره مىرفت، عبدالله بن عباس مىگويد: در #ذى_قار بر آن حضرت وارد شدم در حالى كه كفش كهنه ى خود را تعمير مىنمود. به من فرمود: اين نعل چقدر مىارزد؟ عرض كردم قيمتى ندارد. فرمود به خدا قسم، اين نعل كهنه و بىارزش نزد من محبوبتر از حكومت نمودن بر مردم است، مگر آنكه بتوانم در اين حكومت، حقى را اقامه نمايم يا باطلى را دفع كنم.
آرى على (ع) حكومت را از ديدگاه مادى نمىنگرد، ارزش حكومت نزد او از اين جهت است كه بتواند از اين سنگر به نفع حق استفاده كند يا باطلى را از ميان بردارد.
خلاصه اينكه نمىدانيم چه اعمال خيرى مىتواند عاملش را مستحق عفو الهى نمايد، بعيد نيست :
جهاد با شمشير و #شهادت در راه خدا،
و نیز جهاد با زبان و هدايت نمودن مردم گمراه به دين اسلام
موجب شود كه جهاد كنندگان به استحقاق عفو الهى نائل گردند و خداوند از گناهانشان درگذرد.
#فرهنگ_کتاب_خوانی
📚 #کتاب
«تک درختی در کویر؛ روایتی داستانی از زندگی آیت الله سید محمود #طالقانی (قهرمانان انقلاب ۹)»
https://taaghche.com/book/37467
✍️ زهرا حیدری
👌#مجموعه ۱۷ جلدی «#قهرمانان_انقلاب» که به همت انتشارات سوره مهر و با قلم نویسندگان توانای حوزه انقلاب اسلامی نوشته شده است، داستان زندگی شخصیتهای مهم، انقلابی و موثر در پیروزی انقلاب اسلامی را روایت میکند. جلد نهم از این مجموعه به گوشههایی از زندگی آیت الله سید محمود طالقانی پرداخته است.
👌( برای مطالعه ی همه ی 17 جلد" اینجا "کلیک کنید )
👈شما میتوانید آن را بصورت قانونی از #طاقچه دریافت کنید
#رمان #خاطره
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_90
اين خطبه داراى چهار بخش است
❇️ بخش اول: صفات خداوند متعال:
👈 و من خطبة له (علیه السلام) و تشتمل على قِدَم الخالق و عِظَم مخلوقاته، و يختمها بالوعظ:
الْحَمْدُ لِلَّهِ الْمَعْرُوفِ مِنْ غَيْرِ رُؤْيَةٍ وَ الْخَالِقِ مِنْ غَيْرِ رَوِيَّةٍ، الَّذِي لَمْ يَزَلْ قَائِماً دَائِماً، إِذْ لَا سَمَاءٌ ذَاتُ أَبْرَاجٍ وَ لَا حُجُبٌ ذَاتُ إِرْتَاجٍ وَ لَا لَيْلٌ دَاجٍ وَ لَا بَحْرٌ سَاجٍ وَ لَا جَبَلٌ ذُو فِجَاجٍ وَ لَا فَجٌّ ذُو اعْوِجَاجٍ وَ لَا أَرْضٌ ذَاتُ مِهَادٍ وَ لَا خَلْقٌ ذُو اعْتِمَادٍ، ذَلِكَ مُبْتَدِعُ الْخَلْقِ وَ وَارِثُهُ وَ إِلَهُ الْخَلْقِ وَ رَازِقُهُ، وَ الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ دَائِبَانِ فِي مَرْضَاتِهِ، يُبْلِيَانِ كُلَّ جَدِيدٍ وَ يُقَرِّبَانِ كُلَّ بَعِيدٍ.
👈 1. #توحید و خدا شناسى:
سپاس خداوندى را، كه بى آن كه ديده شود شناخته شده، و بى آنكه انديشه اى به كار گيرد آفريننده است، خدايى كه هميشه بوده و تا ابد خواهد بود، آنجا كه نه از آسمان داراى برج هاى زيبا خبرى بود، و نه از پرده هاى فرو افتاده اثرى به چشم مى خورد، نه شبى تاريك و نه دريايى آرام، نه كوهى با راه هاى گشوده، نه درّه اى پر پيچ و خم، نه زمين گسترده، و نه آفريده هاى پراكنده وجود داشت.
خدا پديد آورنده پديده ها و وارث همگان است، خداى آنان و روزى دهنده ايشان است، آفتاب و ماه به رضايت او مى گردند كه هر تازه اى را كهنه، و هر دورى را نزديك مى گردانند.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇
👈 او بود و هيچ کس نبود!
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #نساء
#نساء_94
يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِذَا ضَرَبْتُمْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ فَتَبَيَّنُواْ وَ لَاتَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَى إِلَيْكُمْ السَّلَمَ لَسْتَ مُؤْمِناً تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَيَوةِ الدُّنْيَا فَعِنْدَ اللَّهِ مَغانِمُ كَثِيرَةٌ كَذَ لِكَ كُنْتُمْ مِّنْ قَبْلُ فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْكُم فَتَبَيَّنُواْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيراً
اى كسانى كه ایمان آورده اید! هرگاه در راه خدا (براى جهاد) گام برداشتید پس (در كار دشمن) تحقیق كنید و به كسى كه نزد شما (با كلامى یا عملى یا سلامى یا پیشنهادى) اظهار اسلام و صلح مى كند، نگویید: تو مؤمن نیستى، تا بدین بهانه كالاى زندگى دنیا و غنائم بدست آورید. زیرا كه غنائم بسیار، نزد خداوند است. شما نیز خودتان قبلاً این گونه بودید، پس خداوند بر شما منّت نهاد (تا ایمان در جانتان نفوذ كرد) پس تحقیق كنید (و زود دست به اسلحه نبرید) كه خداوند همواره به آنچه انجام مى دهید، به خوبى آگاه است.
*** پس از نبرد #خیبر، رسول خداصلى الله علیه وآله «اُسامة بن زید» را همراه گروهى از مسلمانان به سوى یهودیان در یكى از روستاهاى فدك اعزام كرد تا آنان را به اسلام یا قبول شرایط ذمّه دعوت كنند. یكى از یهودیان به نام «مرداس» با آگاه شدن از آمدن سپاه اسلام، اموال و خانواده ى خود را در پناه كوهى قرار داد و در حالى كه به توحید و نبوّت پیامبر گواهى مى داد، به استقبال مسلمانان آمد. اُسامه به خیال آنكه او از روى ترس اظهار اسلام مى كند، او را كشت و اموالش را به غنیمت گرفت. پیامبر خدا از این رفتار كه به كشتن یك مسلمان انجامید، ناراحت شد.
#نیت و انگیزه ى مادّى و كسب غنائم در #جهاد، چیزى است كه اسلام آن را نكوهش كرده و از اقدام شتابزده و كشتن بى تحقیق، زیر عنوان حركت انقلابى و قاطعیّت، انتقاد نموده است.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_13
#دعای_سیزدهم_صحیفه_سجادیه
«1» اللَّهُمَّ يَا مُنْتَهَى مَطْلَبِ الْحَاجَاتِ «2» وَ يَا مَنْ عِنْدَهُ نَيْلُ الطَّلِبَاتِ «3» وَ يَا مَنْ لَا يَبِيعُ نِعَمَهُ بِالْأَثْمَانِ «4» وَ يَا مَنْ لَا يُكَدِّرُ عَطَايَاهُ بِالامْتِنَانِ «5» وَ يَا مَنْ يُسْتَغْنَى بِهِ وَ لَا يُسْتَغْنَى عَنْهُ «6» وَ يَا مَنْ يُرْغَبُ إِلَيْهِ وَ لَا يُرْغَبُ عَنْهُ «7» وَ يَا مَنْ لَا تُفْنِي خَزَآئِنَهُ الْمَسَآئِلُ «8» وَ يَا مَنْ لَا تُبَدِّلُ حِكْمَتَهُ الْوَسَائِلُ «9» وَ يَا مَنْ لَا تَنْقَطِعُ عَنْهُ حَوَائِجُ الْمُحْتَاجِينَ «10» وَ يَا مَنْ لَايُعَنِّيهِ دُعَاءُ الدَّاعِينَ
خدايا! اى نهايت خواستن حاجات، و اى آن كه رسيدن به تمام خواستهها به دست قدرت اوست، و اى آن كه نعمتهايش را به بها و قيمت نمىفروشد، و اى آن كه بخششهايش را، به #منت گذاشتن، تيره و ناصاف نمىكند، و اى آن كه به او بى نياز مىشود، و از او بى نياز نمىشوند، و اى آن كه به او رغبت مىكنند، و از او روى برنتابند، و اى آن كه درخواستها، گنجهايش را از بين نمىبرد، و دست آويزها، حكمتش را تغيير نمىدهد، و رشته حوايج نيازمندان از او قطع نمىشود، و دعاى دعا كنندگان او را خسته و درمانده نمىكند.
#دعا_در_قرآن #سیزدهم #دعا_سیزدهم_10
🙏 کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_13
#دعای_سیزدهم_صحیفه_سجادیه
#دعا_سیزدهم_10
#دعا 5
❇️ صاحب رساله « نور على نور» درباره دعا مىفرمايد:
دعا كليد عطاى و وسيله قرب الى اللَّه تعالى و مخ عبادت و حيات روح و روح حيات است.
دعا كوبه باب رحمت رحيميه و سبب فتوح بركات شرح صدر و نور و ضياى سرّ است.
دعا موجب رسوخ حبّ ذكر الهى در دل و منزِّه نفس از رين شواغل است.
دعا توشه سالكان حرم كبرياى لايزال و شعار عاشقان قبله جمال و دثار عارفان كعبه جلال است.
دعا سير شهودى و كشف وجودى اهل كمال و تنها رابطه انسان با خداى متعال است.
دعا معراج عروج نفس ناطقه به اوج وحدت و ولوج به ملكوت عزّت است.
دعا مرقات ارتقاى انسان به مقام ولايت و رفرف اعتلاى وى به مرتبت خلّت است.
دعا واسطه اسم اعظم گرديدن انسان و دست يافتن به كنوز قرآن و دارا شدن رموز تصرف طبايع اجرام و اركان است. دعا كاسر قلب و جابر آن به أنَا عِنْدَ الْمُنْكَسِرَةِ قلُوبُهُمْ است.
يعنى دل از ذكر و دعا شكسته شود و دل شكسته درستترين و ارزندهترين كالاى بازار هستى است كه خدا در دل شكسته است.
دعا، ياد دوست در دل راندن و نام او به زبان آوردن و در خلوت با او جشن ساختن و در وحدت با او نجوى گفتن و شيرين زبانى كردن است.
«دل بى دعا بها ندارد و دل بى بها، بها ندارد».
قُلْ ما يَعْبَؤُ بِكُمْ رَبّى لَوْلا دُعاؤُكُمْ «فرقان 77»
بگو: اگر دعايتان نباشد پروردگارم به شما ارجى ننهد.
صادق آل محمد صلى الله عليه و آله فرمود:
عَلَيْكُمْ بِالدُّعاءِ فَانَّكُمْ لاتَقْرَبُونَ بِمِثْلِهِ.
بر شما باد به دعا كه شما همانند آن براى رسيدن به مقام قرب حق، چيزى نداريد.
جمود عين و خمول لسان از كوردلى است، هر چند كه محبت و عشق اساس ذكر و دعايند، ولى در آغاز از ذكر و مناجات و دعا محبت به بار آيد و در انجام، محبت، ذكر و دعا و سوز و گداز مىآورد.
👈ادامه دارد ...
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج7، ص: 26
#سیزدهم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
🙏 يا مَنْ لَايُعَنِّيهِ دُعَاءُ الدَّاعِينَ
خداوندا ! ای آن که دعاى دعا كنندگان او را خسته و درمانده نمىكند.
🍀« جمود عين و خمول لسان از كوردلى است، هر چند كه محبت و عشق اساس ذكر و دعايند، ولى در آغاز از ذكر و مناجات و دعا محبت به بار آيد و در انجام، محبت، ذكر و دعا و سوز و گداز مىآورد. »
👤استاد حسین #انصاریان
#دعا_در_قرآن
#سیزدهم #دعا_سیزدهم_10
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
D1737509T14321852(Web).mp3
1.92M
👈🔊 دعای #سیزدهم صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم #بشیر_جزایری ( 5 دقیقه )
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#فرهنگ_کتاب_خوانی
📚 #کتاب (از مجموعه #کتابهای_اطلاعاتی_امنیتی)
1️⃣ «کاملا سرّی» روایت #القاعده از #یازده_سپتامبر با نگاهی منصفانه به حواشی آن
https://taaghche.com/book/68426
2️⃣ «در راه پردردسر» روایت سفر به خانه های امن القاعده
https://taaghche.com/book/115982
✍️نویسنده: یسری فوده یکی از معروفترین چهرههای رسانهای مصری
👈شما میتوانید آن را بصورت قانونی از #طاقچه دریافت کنید ( مجموعه کتب " امنیتی - اطلاعاتی " را در کانال ما اینجا مشاهده کنید)
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
🍀ایجاد جنگ بین مسیحیان و مسلمانان ؛ هدف حادثه #یازده_سپتامبر
*️⃣ "چند سال قبل یکی از رؤسای اروپایی آمده بود تهران و در ملاقات با من، با یک تعبیری، اشارهای کرد به جنگ مسیحی و مسلمان. من در مخاطبهی با او اظهار تعجب کردم و گفتم مگر بناست جنگی بین مسلمانان و مسیحیها بشود! گفتم مسلمانها انگیزهی جنگیدن با مسیحیان را ندارند. در این صدسال اخیر هم - شاید هم بیشتر - هر چه جنگ در دنیا - جنگهای بزرگ - اتفاق افتاده است، جنگِ بین خود مسیحیها بوده است؛ جنگ اول جهانی، جنگ دوم جهانی، جنگهای فرانسه و آلمان؛ اسم آوردم و به او گفتم که این جنگها بین دولتهای مسیحی بوده و بین مسیحیان و مسلمانان نبوده است. آن وقت، تعجب کردم از این که چرا این حرف را مطرح کرد. بعد از چندی این ماجرای برجهای نیویورک اتفاق افتاد و اظهارنظر رئیسجمهور امریکا که: جنگ صلیبی شروع شده است! این شخصی که مورد بحث ماست - که با من صحبت میکرد - یکی از کسانِ اصلیای بود که پس از بیانات جورج بوش در پروژهی امریکایی - صهیونیستیِ حملهی به عراق، دخالت مستقیم داشت. من آنجا توجه کردم که این حرفی که با من در اینجا مطرح شده بود، مسبوقِ به یک مذاکره، به یک گفتگو، به یک قرار در بین سران #استکبار جهانی بوده است. آن کسانی که حلقهی توطئهی امریکایی - صهیونیستی را در مورد #خاورمیانه تشکیل داده بودند، که قدم اولشان هم حملهی به عراق بود. آنجا معنای آن حرف برای من آشکار شد؛ جنگ صلیبی! جنگ مسلمانان و مسیحیان! البته موفق نشدند" .۱۳۸۵/۰۶/۲۷
👤#مقام_معظم_رهبری
👈 متن (https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3352) و صوت (https://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=24255) بیانات
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
🍀واکنش تاریخی رهبر انقلاب به حادثه #یازده_سپتامبر (پس از ۲۰ سال خواندن آن هم خالی از لطف نیست و هم می تواند اذهان را در خصوص درک ایشان از مسائل بین الملل بهتر یاری نماید .)
*️⃣ "بنده لازم میدانم برای آگاهی ذهن ملت عزیزمان- که بحمد اللّه هوشیارند- نکاتی را عرض کنم:نکتهی اوّل این است که رفتار و اظهارات دولت امریکا و مسئولان امریکایی در این قضیه، بسیار متکبّرانه و مغرورانه و برخاستهی از روح #استکبار بود و هست. اظهاراتی میکنند که با هیچ منطقی سازگار نیست. البته به حیثیّت آنها خیلی لطمه خورده و آبروی امنیّتیشان در دنیا به شدّت خدشهدار شده است؛ اما این دلیل نمیشود که برای جبران یک تحقیر، باز چهرهی استکباری و قیافهی خشمگین به خود بگیرند؛ یعنی مردم دنیا! ما عصبانی هستیم؛ روی حرف ما حرفی نزنید! یعنی کسی جرأت نکند در مقابل حرفی که آنها میزنند، حرفی بر زبان جاری کند؛ به خیال اینکه میشود ملتها و انسانها و دولتهای مستقل را با این شیوهها از میدان خارج کرد. از جملهی این حرفها این است که هرکسی با ما- یعنی با آمریکاییها- نباشد، با تروریستهاست! این حرفِ بسیار غلطی است؛ نخیر، اینطور نیست. خیلیها در کنار امریکا هستند، اما از همهی تروریستهای عالم خطرناکترند. امروز دولت اسرائیل خطرناکترین تروریستها را در خود دارد. آنهایی که در رأس این دولتند، کسانی هستند که در فاجعهبارترین قضایای تروریستی، خودشان شخصاً دستور دادهاند و شرکت داشتهاند؛ الآن هم هر روز ترور میکنند و در کنار امریکا هم هستند. بنابراین، اینطور نیست که هرکس با شما بود، با تروریستها نیست. نخیر؛ سرسختترین و خبیثترین تروریستها الآن در کنار شمایند. نقطهی مقابل نیز همینطور است؛ هرکس با ما نباشد، با تروریستهاست؛ نخیر، ما با شما نیستیم، با تروریستها هم نیستیم.
در ذهن مسئولان امریکا، مفهوم تروریسم، مفهوم غلطی است. آنها تروریسم را بد معنا میکنند؛ به گونهای معنا میکنند که کشتار دستهجمعی و قتل عامِ مردم صبرا و شتیلا- که دو اردوگاه فلسطینی بودند- در یک شب به دستور همین کسی که امروز در رأس حکومت غاصب صهیونیستی است، تروریسم به حساب نمیآید!چند سال قبل از این، گروه زیادی از مردم قانای لبنان جلوِ دفتر نمایندگی سازمان ملل در این کشور برای شکایت جمع شده بودند؛ اما هلیکوپترهای اسرائیلی آمدند و چند صد نفر آدم را- که در میانشان زن بود، مرد بود، بچه بود، گرسنه بود، تشنه بود- به رگبار بستند و همه را کشتند! آمریکاییها این را تروریسم نمیدانند! بارها به لبنان آمدهاند و افرادی را ربودهاند و یا کشتهاند؛ اما هیچکدام از اینها مصداق تروریسم نیست! دولت غاصب صهیونیستی در یکی دو ماه پیش رسماً تصویب کرد که باید عناصری از فلسطینیها ترور شوند- حتّی اسم ترور را آوردند- ترور هم کردند؛ ماشینشان را منفجر کردند و افراد متعدّدی را کشتند؛ اما هیچکدام از اینها مصداق تروریسم نیست؛ ولی مردم فلسطین که برای دفاع از سرزمین و استنقاذ حقِّ پامالشدهی خودشان قیام میکنند، فریاد میکشند و سنگ در دست دارند، اسلحه هم ندارند، تروریستند! منطق آمریکاییها این است. این منطقِ غلطی است و دنیا آن را قبول نمیکند.
مجموعهی قرائن و شواهد نشان میدهد که پشت این نمایشی که امروز در قضیهی افغانستان وجود دارد، چیز دیگری است. افغانستانِ مظلوم و بدون حامی، در مقابل و دمِ چَکِ اینها قرار گرفته است؛ به خاطر اینکه یک نفر، یا ده نفر، یا صد نفر، یا هزار نفر در داخل این کشور متّهمند که قضایای انفجارهای نیویورک و واشنگتن را آنها راه انداختند؛ اما پشت این صحنه، مسألهی دیگری است. اوّلًا قرائن نشان میدهد که دولت امریکا در صدد است همان کاری را که در خلیج فارس کرد، در این منطقه هم بکند؛ یعنی بیایند در آسیای میانه و شبه قارّه مستقر شوند و دست و پای خود را باز کنند و به بهانهی اینکه در اینجا امنیّت نیست، حضور داشته باشند. ثانیاً قصدشان این است، با کسانی که در قضیهی فلسطین، از این مردمِ مظلوم دفاع کردند، تسویهحساب کنند. بقیهی مسائل، صورت ظاهر قضایاست؛ باطن قضایا اینهاست." ۱۳۸۰/۰۷/۰۴
👤#مقام_معظم_رهبری
👈 متن (https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3352) و صوت (https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3087) بیانات
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_90
اين خطبه داراى چهار بخش است
❇️ بخش دوم: علم گستردۀ خداوند:
👈 قَسَمَ أَرْزَاقَهُمْ، وَأَحْصَى آثَارَهُمْ وَ أَعْمَالَهُمْ وَ عَدَدَ أَنْفُسِهِمْ وَ خَائِنَةَ أَعْيُنِهِمْ وَ مَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ مِنَ الضَّمِيرِ وَ مُسْتَقَرَّهُمْ وَ مُسْتَوْدَعَهُمْ مِنَ الاَْرْحَامِ وَالظُّهُورِ، إِلَى أَنْ تَتَنَاهَى بِهِمُ الْغَايَاتُ.
👈 خدا، روزى مخلوقات را تقسيم كرد، و كردار و رفتارشان را بر شمرد، از نفس ها كه مى زنند، و نگاه هاى دزديده كه دارند، و رازهايى كه در سينه ها پنهان كردند. و جايگاه پديده ها را در شكم مادران و پشت پدران تا روز تولد و سر آمد زندگى و مرگ، همه را مى داند.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇
👈 از همه اسرار وجودتان آگاه است !
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #نساء
#نساء_95
لَا يَسْتَوِى الْقَعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُوْلِى الضَّرَرِ وَ الْمُجَهِدُونَ فِى سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَلِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَهِدِينَ بِأَمْوَ لِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلّاً وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَهِدِينَ عَلَى الْقَعِدِينَ أَجْراً عَظِيماً
مؤمنانى كه بدون عذر و ضرر (مثل بیمارى و معلولیّت) از جهاد بازنشسته اند، با مجاهدانى كه با اموال و جانهاى خویش در راه خدا جهاد مى كنند، یكسان نیستند. خداوند، جهادگران با اموال و جانشان را بر وانشستگان (از جنگ) به درجه اى برترى داده است. خداوند همه مؤمنان را وعده ى (پاداش) نیك تر داده است، ولى خداوند مجاهدان را بر وانشستگان، با پاداش بزرگى برترى داده است.
*** كسانى كه به #جبهه ى #جهاد نمى روند، چند گروهند: منافقان بى ایمان، مسلمانان #ترسو ، رفاه طلبان، شكّاكان، بى همّتان كه مى گویند: با مال و بیان و قلم و دعا، رزمندگان را دعا و حمایت مى كنیم، و جهاد، براى ما واجب عینى نیست. این آیه، به این گروه آخر مربوط مى شود و از آنان انتقاد مى كند. زیرا گروه هاى دیگر در موارد متعدّد به شدّت مورد انتقاد قرار گرفته اند و هیچ گونه مقام و درجه اى ندارند تا مجاهدان یك درجه بالاتر از آنان باشند.
در روایات آمده است، كسانى كه به خاطر بیمارى نمى توانند بجنگند ولى دلشان همراه رزمندگان است، با آنان در ثواب جهاد برابرند .
آیه مربوط به واجب كفایى است و اگر جهاد واجب عینى بود، از قاعدان به عنوان متخلّف یاد مى شد
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2