eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
5هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی به کارهای خود نگاه می کنم عملی که شایسته عفو تو باشد،نمی بینم حتی بعد از هر توبه،دوباره به سوی گناه برگشتم. این برگشت ها،این تکرارها برای چیست؟ آیا جز این است که عشقی نبوده،اضطراری نبوده،انکسار واقعی نبوده؟ درتوضیح بند قبل گفته شد،عشق پاک کننده است و بدون عشق کسی پاک نمی شود. و اضطرار یعنی فقط خدا را ملجآ و پناه خودت ببینی،به پشت سرت امیدی نداشته باشی. وبرگشتن به گناه،معنایش این است که توبه واقعی نبوده است یعنی امیدی غیر از خدا داشته و دوباره به آن باز گشته ای.... این یعنی وا دادن در مشکلات و وسوسه ها.
اینکه امام میفرماید نزد من چیزی نیست که خود را لایق عفو و بخشش و آمرزش و توجه تو ببینم یعنی ‌وقتی بنا باشد " و ان کان منکم الا واردها " باشد استغفار نجات بخش هست و آمرزش الهی برای کسانیکه تقوی پیشه کرده اند....
نمى‏دانيم چه اعمالى مى‏تواند افراد باايمان را از استحقاق و شايستگى عفو بارى‏تعالى برخوردار نمايد ولى با توجه به محتواى بعضى از آيات و اخبار شايد بتوان گفت : كسانى كه خالصا لوجه الله مى‏كنند و به منظور اعلاى كلمه‏ ى حق از جان خود مى‏گذرند و در عرصه‏ ى پيكار با دشمن كشته مى‏شوند و بر اثر عمل مقدسى كه انجام مى‏دهند به استحقاق عفو الهى نايل مى‏گردند. *خداوند در يكى از آيات قرآن شريف راجع به امر جهاد و شدن در راه حق فرموده است: ان الله اشترى من المومنين انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه يقاتلون فى سبيل الله فيقتلون و يقتلون وعدا عليه حقا فى التوراه و الانجيل و القرآن و من اوفى بعهده من الله فاستبشروا ببيعكم الذى بايعتم به و ذلك هو الفوز العظيم . خداوند، جان و مال افراد باايمان را به بهاى بهشت خريدارى نموده است. اينان در راه خداوند مقاتله مى‏كنند، از كفار مى‏كشند و خود نيز كشته مى‏شوند. اين پيمان الهى است، عهدى است كه بحق در تورات و انجيل و قرآن وعده داده شده است و كيست كه از خداوند به عهد خود وفادارتر باشد. اى اهل ايمان! به اين معامله شاد و مسرور باشيد و بدانيد كه اين خود، پيروزى و فوز بزرگى است. *رسول اكرم (ص) فرموده است: وقتى مجاهدين راه حق به جنگ تصميم مى‏گيرند خداوند به قلم قضاى خود آزادى آنان را از آتش دوزخ ثبت مى‏نمايد.
مردم به آيين الهى يعنى جهاد با زبان همانند جهاد با شمشير در ميدان جنگ داراى ارزش و اهميت بسيار است. با توجه به بعضى از روايات كه درباره‏ى پاداش هدايت رسيده است شايد بتوان گفت كه اين عمل بزرگ و مقدس ممكن است هدايت‏كننده را از استحقاق عفو الهى برخوردار سازد. *قال اميرالمومنين عليه‏السلام: لما وجهنى رسول‏الله صلى الله عليه و آله الى اليمن قال يا على! لا تقاتل احدا حتى تدعوه الى الاسلام و ايم الله لان يهدى الله عز و جل على يديك رجلا خير لك مما طلعت عليه الشمس و غربت و «و لك ولاءه» على (ع) فرمود: وقتى رسول اكرم (ص) ماموريت يمن را به من محول فرمود دستور داد: با كسى مقاتله نكن تا او را به دين اسلام دعوت نمايى، به حق قسم كه اگر خداوند يك نفر را به دست تو هدايت نمايد بهتر است براى تو از تمام آنچه آفتاب بر آن مى‏تابد و غروب مى‏كند و حكومت آن براى تو باشد.
اهميت و ارزش هدايت مردم در عبارت آخر حديث رسول اكرم (ص)، يعنى جمله‏ ى «و لك ولاءه» نهفته است زيرا اگر ارزش هدايت يك انسان كه خدمت بزرگ معنوى است بهتر از مالكيت كره‏ى زمين با همه‏ى محتوياتش و همچنين سياراتى كه آفتاب بر آنها طلوع و غروب مى‏كند، مى‏بود، در نظر على (ع) ارزشى نمى‏داشت. اما با افزودن «لك ولاءه» مقام رفيع هدايت انسان روشن شد، زيرا مالكيت دنياى مادى منهاى عدل و داد نزد على (ع) قدر و منزلتى ندارد ولى دنياى به ضميمه‏ى عدل، ارزشمند و مهم است.
موقعى كه على (ع) با لشكريان خود براى جنگ بصره مى‏رفت، عبدالله بن عباس مى‏گويد: در بر آن حضرت وارد شدم در حالى كه كفش كهنه ‏ى خود را تعمير مى‏نمود. به من فرمود: اين نعل چقدر مى‏ارزد؟ عرض كردم قيمتى ندارد. فرمود به خدا قسم، اين نعل كهنه و بى‏ارزش نزد من محبوبتر از حكومت نمودن بر مردم است، مگر آنكه بتوانم در اين حكومت، حقى را اقامه نمايم يا باطلى را دفع كنم. آرى على (ع) حكومت را از ديدگاه مادى نمى‏نگرد، ارزش حكومت نزد او از اين جهت است كه بتواند از اين سنگر به نفع حق استفاده كند يا باطلى را از ميان بردارد.
خلاصه اينكه نمى‏دانيم چه اعمال خيرى مى‏تواند عاملش را مستحق عفو الهى نمايد، بعيد نيست : جهاد با شمشير و در راه خدا، و نیز جهاد با زبان و هدايت نمودن مردم گمراه به دين اسلام موجب شود كه جهاد كنندگان به استحقاق عفو الهى نائل گردند و خداوند از گناهانشان درگذرد.
با تشکر از همه دوستان مشارکت کننده در بحث امروز (برداشت من)( نویسنده - خواننده و نشر دهنده این کلام نورانی ) اجرتان با صاحب این کتاب با عظمت امام سجاد علیه السلام
📚 «تک درختی در کویر؛ روایتی داستانی از زندگی آیت الله سید محمود (قهرمانان انقلاب ۹)» https://taaghche.com/book/37467 ✍️ زهرا حیدری 👌 ۱۷ جلدی «» که به همت انتشارات سوره مهر و با قلم نویسندگان توانای حوزه انقلاب اسلامی نوشته شده است، داستان زندگی شخصیت‌های مهم، انقلابی و موثر در پیروزی انقلاب اسلامی را روایت می‌کند. جلد نهم از این مجموعه به گوشه‌هایی از زندگی آیت الله سید محمود طالقانی پرداخته است. 👌( برای مطالعه ی همه ی 17 جلد" اینجا "کلیک کنید ) 👈شما میتوانید آن را بصورت قانونی از دریافت کنید ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی اين خطبه داراى چهار بخش است ❇️ بخش اول: صفات خداوند متعال: 👈 و من خطبة له (علیه السلام) و تشتمل على قِدَم الخالق و عِظَم مخلوقاته، و يختمها بالوعظ: الْحَمْدُ لِلَّهِ الْمَعْرُوفِ مِنْ غَيْرِ رُؤْيَةٍ وَ الْخَالِقِ مِنْ غَيْرِ رَوِيَّةٍ، الَّذِي لَمْ يَزَلْ قَائِماً دَائِماً، إِذْ لَا سَمَاءٌ ذَاتُ أَبْرَاجٍ وَ لَا حُجُبٌ ذَاتُ إِرْتَاجٍ وَ لَا لَيْلٌ دَاجٍ وَ لَا بَحْرٌ سَاجٍ وَ لَا جَبَلٌ ذُو فِجَاجٍ وَ لَا فَجٌّ ذُو اعْوِجَاجٍ وَ لَا أَرْضٌ ذَاتُ مِهَادٍ وَ لَا خَلْقٌ ذُو اعْتِمَادٍ، ذَلِكَ مُبْتَدِعُ الْخَلْقِ وَ وَارِثُهُ وَ إِلَهُ الْخَلْقِ وَ رَازِقُهُ، وَ الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ دَائِبَانِ فِي مَرْضَاتِهِ، يُبْلِيَانِ كُلَّ جَدِيدٍ وَ يُقَرِّبَانِ كُلَّ بَعِيدٍ. 👈 1. و خدا شناسى: سپاس خداوندى را، كه بى آن كه ديده شود شناخته شده، و بى آنكه انديشه اى به كار گيرد آفريننده است، خدايى كه هميشه بوده و تا ابد خواهد بود، آنجا كه نه از آسمان داراى برج هاى زيبا خبرى بود، و نه از پرده هاى فرو افتاده اثرى به چشم مى خورد، نه شبى تاريك و نه دريايى آرام، نه كوهى با راه هاى گشوده، نه درّه اى پر پيچ و خم، نه زمين گسترده، و نه آفريده هاى پراكنده وجود داشت. خدا پديد آورنده پديده ها و وارث همگان است، خداى آنان و روزى دهنده ايشان است، آفتاب و ماه به رضايت او مى گردند كه هر تازه اى را كهنه، و هر دورى را نزديك مى گردانند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 او بود و هيچ کس نبود! 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِذَا ضَرَبْتُمْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ فَتَبَيَّنُواْ وَ لَاتَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَى‏ إِلَيْكُمْ السَّلَمَ لَسْتَ مُؤْمِناً تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَيَوةِ الدُّنْيَا فَعِنْدَ اللَّهِ مَغانِمُ كَثِيرَةٌ كَذَ لِكَ كُنْتُمْ مِّنْ قَبْلُ فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْكُم فَتَبَيَّنُواْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيراً اى كسانى كه ایمان آورده اید! هرگاه در راه خدا (براى جهاد) گام برداشتید پس (در كار دشمن) تحقیق كنید و به كسى كه نزد شما (با كلامى یا عملى یا سلامى یا پیشنهادى) اظهار اسلام و صلح مى كند، نگویید: تو مؤمن نیستى، تا بدین بهانه كالاى زندگى دنیا و غنائم بدست آورید. زیرا كه غنائم بسیار، نزد خداوند است. شما نیز خودتان قبلاً این گونه بودید، پس خداوند بر شما منّت نهاد (تا ایمان در جانتان نفوذ كرد) پس تحقیق كنید (و زود دست به اسلحه نبرید) كه خداوند همواره به آنچه انجام مى دهید، به خوبى آگاه است. *** پس از نبرد ، رسول خداصلى الله علیه وآله «اُسامة بن زید» را همراه گروهى از مسلمانان به سوى یهودیان در یكى از روستاهاى فدك اعزام كرد تا آنان را به اسلام یا قبول شرایط ذمّه دعوت كنند. یكى از یهودیان به نام «مرداس» با آگاه شدن از آمدن سپاه اسلام، اموال و خانواده ى خود را در پناه كوهى قرار داد و در حالى كه به توحید و نبوّت پیامبر گواهى مى داد، به استقبال مسلمانان آمد. اُسامه به خیال آنكه او از روى ترس اظهار اسلام مى كند، او را كشت و اموالش را به غنیمت گرفت. پیامبر خدا از این رفتار كه به كشتن یك مسلمان انجامید، ناراحت شد. و انگیزه ى مادّى و كسب غنائم در ، چیزى است كه اسلام آن را نكوهش كرده و از اقدام شتابزده و كشتن بى تحقیق، زیر عنوان حركت انقلابى و قاطعیّت، انتقاد نموده است. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
«1» اللَّهُمَّ يَا مُنْتَهَى مَطْلَبِ الْحَاجَاتِ «2» وَ يَا مَنْ عِنْدَهُ نَيْلُ الطَّلِبَاتِ «3» وَ يَا مَنْ لَا يَبِيعُ نِعَمَهُ بِالْأَثْمَانِ «4» وَ يَا مَنْ لَا يُكَدِّرُ عَطَايَاهُ بِالامْتِنَانِ «5» وَ يَا مَنْ يُسْتَغْنَى بِهِ وَ لَا يُسْتَغْنَى عَنْهُ «6» وَ يَا مَنْ يُرْغَبُ إِلَيْهِ وَ لَا يُرْغَبُ عَنْهُ «7» وَ يَا مَنْ لَا تُفْنِي خَزَآئِنَهُ الْمَسَآئِلُ «8» وَ يَا مَنْ لَا تُبَدِّلُ حِكْمَتَهُ الْوَسَائِلُ «9» وَ يَا مَنْ لَا تَنْقَطِعُ عَنْهُ حَوَائِجُ الْمُحْتَاجِينَ «10» وَ يَا مَنْ لَايُعَنِّيهِ دُعَاءُ الدَّاعِينَ‏ خدايا! اى نهايت خواستن حاجات، و اى آن كه رسيدن به تمام خواسته‏ها به دست قدرت اوست، و اى آن كه نعمت‏هايش را به بها و قيمت نمى‏فروشد، و اى آن كه بخشش‏هايش را، به گذاشتن، تيره و ناصاف نمى‏كند، و اى آن كه به او بى نياز مى‏شود، و از او بى نياز نمى‏شوند، و اى آن كه به او رغبت مى‏كنند، و از او روى برنتابند، و اى آن كه درخواست‏ها، گنج‏هايش را از بين نمى‏برد، و دست آويزها، حكمتش را تغيير نمى‏دهد، و رشته حوايج نيازمندان از او قطع نمى‏شود، و دعاى دعا كنندگان او را خسته و درمانده نمى‏كند. 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_13 5 ❇️ صاحب رساله « نور على نور» درباره دعا مى‏فرمايد: دعا كليد عطاى و وسيله قرب الى اللَّه تعالى و مخ عبادت و حيات روح و روح حيات است. دعا كوبه باب رحمت رحيميه و سبب فتوح بركات شرح صدر و نور و ضياى سرّ است. دعا موجب رسوخ حبّ ذكر الهى در دل و منزِّه نفس از رين شواغل است. دعا توشه سالكان حرم كبرياى لايزال و شعار عاشقان قبله جمال و دثار عارفان كعبه جلال است. دعا سير شهودى و كشف وجودى اهل كمال و تنها رابطه انسان با خداى متعال است. دعا معراج عروج نفس ناطقه به اوج وحدت و ولوج به ملكوت عزّت است. دعا مرقات ارتقاى انسان به مقام ولايت و رفرف اعتلاى وى به مرتبت خلّت است. دعا واسطه اسم اعظم گرديدن انسان و دست يافتن به كنوز قرآن و دارا شدن رموز تصرف طبايع اجرام و اركان است. دعا كاسر قلب و جابر آن به أنَا عِنْدَ الْمُنْكَسِرَةِ قلُوبُهُمْ است. يعنى دل از ذكر و دعا شكسته شود و دل شكسته درست‏ترين و ارزنده‏ترين كالاى بازار هستى است كه خدا در دل شكسته است. دعا، ياد دوست در دل راندن و نام او به زبان آوردن و در خلوت با او جشن ساختن و در وحدت با او نجوى گفتن و شيرين زبانى كردن است. «دل بى دعا بها ندارد و دل بى بها، بها ندارد». قُلْ ما يَعْبَؤُ بِكُمْ رَبّى لَوْلا دُعاؤُكُمْ «فرقان 77» بگو: اگر دعايتان نباشد پروردگارم به شما ارجى ننهد. صادق آل محمد صلى الله عليه و آله فرمود: عَلَيْكُمْ بِالدُّعاءِ فَانَّكُمْ لاتَقْرَبُونَ بِمِثْلِهِ. بر شما باد به دعا كه شما همانند آن براى رسيدن به مقام قرب حق، چيزى نداريد. جمود عين و خمول لسان از كوردلى است، هر چند كه محبت و عشق اساس ذكر و دعايند، ولى در آغاز از ذكر و مناجات و دعا محبت به بار آيد و در انجام، محبت، ذكر و دعا و سوز و گداز مى‏آورد. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏7، ص: 26 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🙏 يا مَنْ لَايُعَنِّيهِ دُعَاءُ الدَّاعِينَ خداوندا ! ای آن که دعاى دعا كنندگان او را خسته و درمانده نمى‏كند. ‏🍀‏« جمود عين و خمول لسان از كوردلى است، هر چند كه محبت و عشق اساس ذكر و دعايند، ولى در آغاز از ذكر و مناجات و دعا محبت به بار آيد و در انجام، محبت، ذكر و دعا و سوز و گداز مى‏آورد. » 👤استاد حسین ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) در طلب حوائج از خدا 👈 🎙 لینک متن با ترجمه " 1 2 " صوتی تصویر " اینجا " صوت اینجا " 1 2 " ترجمه صوتی " اینجا " ✳️کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737509T14321852(Web).mp3
1.92M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( 5 دقیقه ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
📚 (از مجموعه ) 1️⃣ «کاملا سرّی» روایت از با نگاهی منصفانه به حواشی آن https://taaghche.com/book/68426 2️⃣ «در راه پردردسر» روایت سفر به خانه ‌های امن القاعده https://taaghche.com/book/115982 ✍️نویسنده: یسری فوده یکی از معروف‌ترین چهره‌های رسانه‌ای مصری 👈شما میتوانید آن را بصورت قانونی از دریافت کنید ( مجموعه کتب " امنیتی - اطلاعاتی " را در کانال ما اینجا مشاهده کنید) ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
🍀ایجاد جنگ بین مسیحیان و مسلمانان ؛ هدف حادثه *️⃣ "چند سال قبل یکی از رؤسای اروپایی آمده بود تهران و در ملاقات با من، با یک تعبیری، اشاره‌ای کرد به جنگ مسیحی و مسلمان. من در مخاطبه‌ی با او اظهار تعجب کردم و گفتم مگر بناست جنگی بین مسلمانان و مسیحی‌ها بشود! گفتم مسلمانها انگیزه‌ی جنگیدن با مسیحیان را ندارند. در این صدسال اخیر هم - شاید هم بیشتر - هر چه جنگ در دنیا - جنگهای بزرگ - اتفاق افتاده است، جنگِ بین خود مسیحی‌ها بوده است؛ جنگ اول جهانی، جنگ دوم جهانی، جنگهای فرانسه و آلمان؛ اسم آوردم و به او گفتم که این جنگها بین دولتهای مسیحی بوده و بین مسیحیان و مسلمانان نبوده است. آن وقت، تعجب کردم از این که چرا این حرف را مطرح کرد. بعد از چندی این ماجرای برجهای نیویورک اتفاق افتاد و اظهارنظر رئیس‌جمهور امریکا که: جنگ صلیبی شروع شده است! این شخصی که مورد بحث ماست - که با من صحبت می‌کرد - یکی از کسانِ اصلی‌ای بود که پس از بیانات جورج بوش در پروژه‌ی امریکایی - صهیونیستیِ حمله‌ی به عراق، دخالت مستقیم داشت. من آنجا توجه کردم که این حرفی که با من در اینجا مطرح شده بود، مسبوقِ به یک مذاکره، به یک گفتگو، به یک قرار در بین سران جهانی بوده است. آن کسانی که حلقه‌ی توطئه‌ی امریکایی - صهیونیستی را در مورد تشکیل داده بودند، که قدم اولشان هم حمله‌ی به عراق بود. آنجا معنای آن حرف برای من آشکار شد؛ جنگ صلیبی! جنگ مسلمانان و مسیحیان! البته موفق نشدند" .۱۳۸۵/۰۶/۲۷ 👤 👈 متن (https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3352) و صوت (https://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=24255) بیانات ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
🍀واکنش تاریخی رهبر انقلاب به حادثه (پس از ۲۰ سال خواندن آن هم خالی از لطف نیست و هم می تواند اذهان را در خصوص درک ایشان از مسائل بین الملل بهتر یاری نماید .) *️⃣ "بنده لازم می‏دانم برای آگاهی ذهن ملت عزیزمان- که بحمد اللّه هوشیارند- نکاتی را عرض کنم:نکته‏ی اوّل این است که رفتار و اظهارات دولت امریکا و مسئولان امریکایی در این قضیه، بسیار متکبّرانه و مغرورانه و برخاسته‏ی از روح بود و هست. اظهاراتی می‏کنند که با هیچ منطقی سازگار نیست. البته به حیثیّت آن‏ها خیلی لطمه خورده و آبروی امنیّتی‏شان در دنیا به شدّت خدشه‏دار شده است؛ اما این دلیل نمی‏شود که برای جبران یک تحقیر، باز چهره‏ی استکباری و قیافه‏ی خشمگین به خود بگیرند؛ یعنی‏ مردم دنیا! ما عصبانی هستیم؛ روی حرف ما حرفی نزنید! یعنی کسی جرأت نکند در مقابل حرفی که آن‏ها می‏زنند، حرفی بر زبان جاری کند؛ به خیال اینکه می‏شود ملتها و انسانها و دولتهای مستقل را با این شیوه‏ها از میدان خارج کرد. از جمله‏ی این حرفها این است که هرکسی با ما- یعنی با آمریکاییها- نباشد، با تروریست‏هاست! این حرفِ بسیار غلطی است؛ نخیر، این‏طور نیست. خیلی‏ها در کنار امریکا هستند، اما از همه‏ی تروریست‏های عالم خطرناک‏ترند. امروز دولت اسرائیل خطرناک‏ترین تروریست‏ها را در خود دارد. آن‏هایی که در رأس این دولتند، کسانی هستند که در فاجعه‏بارترین قضایای تروریستی، خودشان شخصاً دستور داده‏اند و شرکت داشته‏اند؛ الآن هم هر روز ترور می‏کنند و در کنار امریکا هم هستند. بنابراین، این‏طور نیست که هرکس با شما بود، با تروریست‏ها نیست. نخیر؛ سرسخت‏ترین و خبیث‏ترین تروریست‏ها الآن در کنار شمایند. نقطه‏ی مقابل نیز همین‏طور است؛ هرکس با ما نباشد، با تروریست‏هاست؛ نخیر، ما با شما نیستیم، با تروریست‏ها هم نیستیم. در ذهن مسئولان امریکا، مفهوم تروریسم، مفهوم غلطی است. آن‏ها تروریسم را بد معنا می‏کنند؛ به گونه‏ای معنا می‏کنند که کشتار دسته‏جمعی و قتل عامِ مردم صبرا و شتیلا- که دو اردوگاه فلسطینی بودند- در یک شب به دستور همین کسی که امروز در رأس حکومت غاصب صهیونیستی است، تروریسم به حساب نمی‏آید!چند سال قبل از این، گروه زیادی از مردم قانای لبنان جلوِ دفتر نمایندگی سازمان ملل در این کشور برای شکایت جمع شده بودند؛ اما هلیکوپترهای اسرائیلی آمدند و چند صد نفر آدم را- که در میانشان زن بود، مرد بود، بچه بود، گرسنه بود، تشنه بود- به رگبار بستند و همه را کشتند! آمریکاییها این را تروریسم نمی‏دانند! بارها به لبنان آمده‏اند و افرادی را ربوده‏اند و یا کشته‏اند؛ اما هیچ‏کدام از این‏ها مصداق تروریسم نیست! دولت غاصب صهیونیستی در یکی دو ماه پیش رسماً تصویب کرد که باید عناصری از فلسطینیها ترور شوند- حتّی اسم ترور را آوردند- ترور هم کردند؛ ماشین‏شان را منفجر کردند و افراد متعدّدی را کشتند؛ اما هیچ‏کدام از این‏ها مصداق تروریسم نیست؛ ولی مردم فلسطین که برای دفاع از سرزمین و استنقاذ حقِّ پامال‏شده‏ی خودشان قیام می‏کنند، فریاد می‏کشند و سنگ در دست دارند، اسلحه هم ندارند، تروریستند! منطق آمریکاییها این است. این منطقِ غلطی است و دنیا آن را قبول نمی‏کند. مجموعه‏ی قرائن و شواهد نشان می‏دهد که پشت این نمایشی که امروز در قضیه‏ی افغانستان وجود دارد، چیز دیگری است. افغانستانِ مظلوم و بدون حامی، در مقابل و دمِ چَکِ این‏ها قرار گرفته است؛ به خاطر اینکه یک نفر، یا ده نفر، یا صد نفر، یا هزار نفر در داخل این کشور متّهمند که قضایای انفجارهای نیویورک و واشنگتن را آن‏ها راه انداختند؛ اما پشت این صحنه، مسأله‏ی دیگری است. اوّلًا قرائن نشان می‏دهد که دولت امریکا در صدد است همان کاری را که در خلیج فارس کرد، در این منطقه هم بکند؛ یعنی بیایند در آسیای میانه و شبه قارّه مستقر شوند و دست و پای خود را باز کنند و به بهانه‏ی اینکه در اینجا امنیّت نیست، حضور داشته باشند. ثانیاً قصدشان این است، با کسانی که در قضیه‏ی فلسطین، از این مردمِ مظلوم دفاع کردند، تسویه‏حساب کنند. بقیه‏ی مسائل، صورت ظاهر قضایاست؛ باطن قضایا این‏هاست." ۱۳۸۰/۰۷/۰۴ 👤 👈 متن (https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3352) و صوت (https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3087) بیانات ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی اين خطبه داراى چهار بخش است ❇️ بخش دوم: علم گستردۀ خداوند: 👈 قَسَمَ أَرْزَاقَهُمْ، وَأَحْصَى آثَارَهُمْ وَ أَعْمَالَهُمْ وَ عَدَدَ أَنْفُسِهِمْ وَ خَائِنَةَ أَعْيُنِهِمْ وَ مَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ مِنَ الضَّمِيرِ وَ مُسْتَقَرَّهُمْ وَ مُسْتَوْدَعَهُمْ مِنَ الاَْرْحَامِ وَالظُّهُورِ، إِلَى أَنْ تَتَنَاهَى بِهِمُ الْغَايَاتُ. 👈 خدا، روزى مخلوقات را تقسيم كرد، و كردار و رفتارشان را بر شمرد، از نفس ها كه مى زنند، و نگاه هاى دزديده كه دارند، و رازهايى كه در سينه ها پنهان كردند. و جايگاه پديده ها را در شكم مادران و پشت پدران تا روز تولد و سر آمد زندگى و مرگ، همه را مى داند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 از همه اسرار وجودتان آگاه است ! 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره لَا يَسْتَوِى الْقَعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُوْلِى الضَّرَرِ وَ الْمُجَهِدُونَ فِى سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَلِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَهِدِينَ بِأَمْوَ لِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلّاً وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَهِدِينَ عَلَى الْقَعِدِينَ أَجْراً عَظِيماً مؤمنانى كه بدون عذر و ضرر (مثل بیمارى و معلولیّت) از جهاد بازنشسته اند، با مجاهدانى كه با اموال و جانهاى خویش در راه خدا جهاد مى كنند، یكسان نیستند. خداوند، جهادگران با اموال و جانشان را بر وانشستگان (از جنگ) به درجه اى برترى داده است. خداوند همه مؤمنان را وعده ى (پاداش) نیك تر داده است، ولى خداوند مجاهدان را بر وانشستگان، با پاداش بزرگى برترى داده است. *** كسانى كه به ى نمى روند، چند گروهند: منافقان بى ایمان، مسلمانان ، رفاه طلبان، شكّاكان، بى همّتان كه مى گویند: با مال و بیان و قلم و دعا، رزمندگان را دعا و حمایت مى كنیم، و جهاد، براى ما واجب عینى نیست. این آیه، به این گروه آخر مربوط مى شود و از آنان انتقاد مى كند. زیرا گروه هاى دیگر در موارد متعدّد به شدّت مورد انتقاد قرار گرفته اند و هیچ گونه مقام و درجه اى ندارند تا مجاهدان یك درجه بالاتر از آنان باشند. در روایات آمده است، كسانى كه به خاطر بیمارى نمى توانند بجنگند ولى دلشان همراه رزمندگان است، با آنان در ثواب جهاد برابرند . آیه مربوط به واجب كفایى است و اگر جهاد واجب عینى بود، از قاعدان به عنوان متخلّف یاد مى شد 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2