eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
🙏 يا مَنْ قَرُبَتْ نُصْرَتُهُ مِنَ الْمَظْلُومِينَ وَ يَا مَنْ بَعُدَ عَوْنُهُ عَنِ الظَّالِمِينَ اى آن كه يار مظلومان هستی و دشمن ظالمین ! ‏ 🍀‏« در حالى كه وجود مقدّس حضرت ربّ، حجت همه جانبه خود را نسبت به بندگان تمام كرده و زمينه‏ اى براى تجاوز باقى نگذاشته، چنانچه ظلمى به كسى واقع شود، آتش غضب و خشمش نسبت به ظالم افروخته مى‏گردد و مظلوم را پناه داده، زمينه انتقام او را يا به دست خودش، يا به وسيله ديگران از ظالم فراهم مى‏نمايد و چنانچه بنا به عللى در دنيا، از ستم پيشه انتقام مظلوم را نگيرد، وى را در قيامت به عذابى دچار مى‏كند كه راه نجاتى براى او نباشد. به فرموده حضرت سجّاد عليه السلام حضرت حق به نزديك و كمك حضرت جبّار و صاحب انتقام از و ستمكار دور است.» 👤استاد حسین ( اینجا) 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 ✳️ " ما هر مقداری که بتوانیم از حمایت می‌کنیم و هر مقداری که توانایی‌های ما و وسع ما باشد وظیفه‌ ما است؛ اسلام به ما گفته است که «کُن للِظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَونا» این سفارش امیرالمؤمنین است. هرکسی بود باید با او مقابله کرد و جلوی ظلم او را گرفت؛ مظلوم هرکسی هست باید از او حمایت کرد. " 👤 ۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ( بشنوید ) - متن و صوت کامل بیانات را بخوانید و بشنوید 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
برنامه ی اين خطبه، پيرامون مقايسه حضرت علی علیه السلام با ياران اكرم صلى الله عليه و آله سخن مى گويد. ❇️ بخش اول: سستی پیروان حق 👈 و لَئِنْ أَمْهَلَ [اللَّهُ] الظَّالِمَ فَلَنْ يَفُوتَ أَخْذُهُ وَ هُوَ لَهُ بِالْمِرْصَادِ عَلَى مَجَازِ طَرِيقِهِ وَ بِمَوْضِعِ الشَّجَا مِنْ مَسَاغِ رِيقِهِ. أَمَا وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَيَظْهَرَنَّ هَؤُلَاءِ الْقَوْمُ عَلَيْكُمْ، لَيْسَ لِأَنَّهُمْ أَوْلَى بِالْحَقِّ مِنْكُمْ، وَ لَكِنْ لِإِسْرَاعِهِمْ إِلَى [بَاطِلِهِمْ] بَاطِلِ صَاحِبِهِمْ وَ إِبْطَائِكُمْ عَنْ حَقِّي. 👈 (پس از جنگ نهروان در نكوهش لشكريان خود در سال 38 هجرى، كه براى نبرد نهايى با معاويه سستى مى ورزيدند ايراد كرد). 1. علل نكوهش و شكست كوفيان: اگر خداوند، و ستمگر را چند روزى مهلت دهد، از باز پرسى و عذاب او غفلت نمى كند، و او بر سر راه، در كمين گاه ستمگران است، و گلوى آنها را در دست گرفته تا از فرو رفتن آب دريغ دارد. آگاه باشيد به خدايى كه جانم در دست اوست، شاميان بر شما پيروز خواهند شد، نه از آن رو كه از شما به حق سزاوارترند. بلكه در راه باطلى كه زمامدارشان مى رود شتابان فرمان بردارند. و شما در گرفتن حق من سستى مى ورزيد. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره وَإِنِ امْرَأَةٌ خَافَتْ مِنْ بَعْلِهَا نُشُوزاً أَوْ إِعْرَاضاً فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِمَا أَنْ يُصْلِحَا بَيْنَهُمَا صُلْحاً وَالصُّلْحُ خَيْرٌ وَأُحْضِرَتِ الْأَنْفُسُ الشُّحَّ وَإِنْ تُحْسِنُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيراً و اگر زنى از شوهرش بیم ناسازگارى یا اعراض داشته باشد بر آن دو باكى نیست كه به گونه اى با یكدیگر صلح كنند (گرچه با چشم پوشى بعضى از حقوقش باشد) و صلح بهتر است، ولى بخل وتنگ نظرى، در نفْس ها حاضر شده (ومانع صلح) است، واگر نیكى كنید و تقوا ورزید، پس بدانید كه همانا خداوند به آنچه مى كنید آگاه است. * دفاع از زنان، و یتیمان در كنار هم، نشانه ى ظلم به آنان در طول تاریخ است. در آیه ی سخن از زن بود «تخافون نشوزهنّ» و اینجا كلام از نشوز وسركشى مرد است. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
«1» يَا مَنْ لَا يَخْفَى عَلَيْهِ أَنْبَاءُ الْمُتَظَلِّمِينَ «2» وَ يَا مَنْ لَا يَحْتَاجُ فِي قَصَصِهِمْ إِلَى شَهَادَاتِ الشَّاهِدِينَ «3» وَ يَا مَنْ قَرُبَتْ نُصْرَتُهُ مِنَ الْمَظْلُومِينَ «4» وَ يَا مَنْ بَعُدَ عَوْنُهُ عَنِ الظَّالِمِينَ «5» قَدْ عَلِمْتَ يَا إِلَهِي مَا نَالَنِي مِنْ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ مِمَّا حَظَرْتَ وَ انْتَهَكَهُ مِنِّي مِمَّا حَجَزْتَ عَلَيْهِ بَطَراً فِي نِعْمَتِكَ عِنْدَهُ وَ اغْتِرَاراً بِنَكِيرِكَ عَلَيْهِ‏ اى آن كه اخبار شاكيانِ از بر او پنهان نيست! و اى آن كه نسبت به ستمى كه بر ستم ديدگان رفته، نياز به شهادت شاهدان ندارد! و اى آن كه يارى و نصرتش به ستم ديدگان نزديك، و مددكاريش از ستمگران دور است! اى خداى من! محقّقاً مى‏دانى، از فلانى فرزند فلانى ستمى به من رسيده كه او را از آن ستم نهى كردى، و پرده حرمتم را دريده كه دريدنش را بر او منع فرمودى. اين ستم‏گرى و پرده‏ درى، از باب طغيان در نعمت توست كه در اختيار اوست، و براساس غفلت و بى‏اعتنايى به خشم و غضب توست كه گريبان او را خواهد گرفت. ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ ‏6 1 ❇️ ‏ و ستم يا به عبارت ديگر تجاوز به حق خود، يا به حق ديگران، يا به حقوق حضرت حق، عملى بسيار زشت و برنامه‏اى ناباب و كارى پليد و حركتى زيان آور است. وجود مقدس حضرت حق در كتب آسمانى، به خصوص قرآن مجيد، انسان را از هر عمل زشتى و سوء خلقى و نيت آلوده‏اى، به خصوص ظلم نهى فرموده و به ظالم در صورتى كه توبه نكند و دست از ستم برندارد، وعده عذاب دردناك داده است. آيات و روايات در اين زمينه خواهد آمد. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏7، ص: 98 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ ‏6 2 ❇️ روشن است كه اوّلًا: نعمت‏هاى حضرت حقّ چه مادى و چه معنوى قابل شماره نيست و ثانياً: خداوند مهربان به هر كسى به اندازه لياقت و سعى و كوشش او نعمت عنايت فرموده و ثالثاً: راه مصرف نعمت را به وسيله كتب آسمانى و تعليمات انبيا و امامان عليهم السلام به انسان آموخته است. اگر نعمت زيبايى و نعمت جسم و نعمت حالات قلب و نعمت غرايز و شهوات و نعمت مال و ثروت و نعمت علم و فهم و نعمت قدرت و قوت و سطوت و مكنت در راه آبادى دنيا و سلامت زندگى و خوشبختى حقيقى خانواده و جامعه و طاعت و عبادت و رشد و كمال و خير و سعادت و حل مشكلات بندگان خدا خرج شود، عين عدالت و مورّث رضا و خشنودى حق و رسيدن انسان به اجر كريم و ثواب عظيم است. و اگر آن نعمت‏ها خرج خيانت و غلّ و خدعه و شهوات حرام و قمار و شراب و گناه و معصيت و حبس حقوق از ديگران و فروپاشى نظام خانه و اجتماع و تكاثر و ثروت و كبر و فخر فروشى و ... شود باعث نفرت حق و شعله ور شدن آتش غضب حضرت جبار و لعنت خدا و ملائكه و لعنت كنندگان و عذاب مقيم و آتش ابد در قيامت خواهد شد و ظلم و ستم جز اين معنايى ندارد، يعنى طغيان و سركشى در نعمت و يا به عبارت ديگر، نعمت را در غير جاى خودش مصرف كردن است. تبديل كردن نعمت به معصيت، ظلمى سنگين، عملى زشت و حركتى فوق العاده قبيح است. الَمْ تَرَ الَى الَّذينَ بَدَّلُوا نِعْمَةَ اللّهِ كُفْراً وَ احَلُّوا قَوْمَهُمْ دارَالْبَوارِ* جهنّم يَصْلَوْنَها وَ بِئْسَ الْقَرارُ» «ابراهیم 28» آيا كسانى را كه [شكر] نعمت خدا را به كفران و ناسپاسى تبديل كردند و قوم خود را به سراى نابودى و هلاكت درآوردند، نديدى؟* [سراى نابودى و هلاكت، همان‏] دوزخى است كه در آن وارد مى‏شوند، و بد قرارگاهى است. اى كاش آنان كه نعمت‏هاى الهى را در گناه و كوبيدن بندگان حق و ظلم و ستم خرج مى‏كنند، از وضع ستمگران قبل از خود عبرت مى‏گرفتند و افتادن آنان را به بند انتقام و ماليده شدن دماغشان را به خاك مذلّت با چشم دل مشاهده مى‏نمودند، تا از ظلم دست برداشته و قدم به راه پاكى و درستى و صدق و صفا مى‏نهادند. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏7، ص: 98 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) آنگاه که به او ستم میشد یا از ستمکاران آنچه دوست نداشتد میدیدند 👈 🎙 لینک متن با ترجمه "اینجا " صوتی تصویری " اینجا " ترجمه صوتی " 1 و 2 " ✳️کانال انس با 🆔 @sahife2
🙏 و انْتَهَكَهُ مِنِّي مِمَّا حَجَزْتَ عَلَيْهِ.. بَطَراً فِي نِعْمَتِكَ عِنْدَهُ وَ اغْتِرَاراً بِنَكِيرِكَ عَلَيْهِ وَ اغْتِرَاراً بِنَكِيرِكَ عَلَيْهِ‏ خداوندا اين ستم‏گرى و پرده‏ درى توسط ها در عالم ، از باب طغيان در نعمت توست كه در اختيار آنها گذاشته ای !!! و براساس از خشم و توست كه گريبان او را خواهد گرفت. ‏ 🍀‏« اى كاش آنان كه ‏هاى الهى را در گناه و كوبيدن بندگان حق و ظلم و ستم خرج مى‏كنند، از وضع ستمگران قبل از خود مى‏گرفتند و افتادن آنان را به بند و ماليده شدن دماغشان را به خاك مذلّت با چشم دل مشاهده مى‏نمودند، تا از دست برداشته و قدم به راه پاكى و درستى و صدق و صفا مى‏نهادند. 👤استاد حسین ( اینجا ) ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ " در آئینه نگاه کنید و ببینید شما از وضع کنونی خودتان چه چیزی را می بینید ، کدام درد و خطر را میبینید ؟ کدام هشدار متوجه ماست ؟ درمانش در نهج البلاغه موجود است ، امروز بسیار لازم است که محققان ، نهج البلاغه را از این جهات تفسیر کنند. " 👤 🆔 @sahife2
برنامه ی اين خطبه، پيرامون مقايسه ياران حضرت علی علیه السلام با ياران پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله سخن مى گويد. ❇️ بخش دوم: کوتاهی در 👈 و لَقَدْ أَصْبَحَتِ الْأُمَمُ تَخَافُ ظُلْمَ رُعَاتِهَا وَ أَصْبَحْتُ أَخَافُ ظُلْمَ رَعِيَّتِي. اسْتَنْفَرْتُكُمْ لِلْجِهَادِ فَلَمْ تَنْفِرُوا وَ أَسْمَعْتُكُمْ فَلَمْ تَسْمَعُوا وَ دَعَوْتُكُمْ سِرّاً وَ جَهْراً فَلَمْ تَسْتَجِيبُوا وَ نَصَحْتُ لَكُمْ فَلَمْ تَقْبَلُوا؛ أَ شُهُودٌ كَغُيَّابٍ وَ عَبِيدٌ كَأَرْبَابٍ! أَتْلُو عَلَيْكُمْ الْحِكَمَ فَتَنْفِرُونَ مِنْهَا وَ أَعِظُكُمْ بِالْمَوْعِظَةِ الْبَالِغَةِ فَتَتَفَرَّقُونَ عَنْهَا وَ أَحُثُّكُمْ عَلَى جِهَادِ أَهْلِ الْبَغْيِ فَمَا آتِي عَلَى آخِرِ قَوْلِي حَتَّى أَرَاكُمْ مُتَفَرِّقِينَ أَيَادِيَ سَبَا، تَرْجِعُونَ إِلَى مَجَالِسِكُمْ وَ تَتَخَادَعُونَ عَنْ مَوَاعِظِكُمْ. أُقَوِّمُكُمْ غُدْوَةً وَ تَرْجِعُونَ إِلَيَّ عَشِيَّةً كَظَهْرِ الْحَنِيَّةِ، عَجَزَ الْمُقَوِّمُ وَ أَعْضَلَ الْمُقَوَّمُ. 👈 هر آينه، ملّت هاى جهان مى كنند در حالى كه از و زمامدارانشان در ترس و وحشتند. من صبح مى كنم در حالى كه از ستمگرى پيروان خود وحشت دارم!!! شما را براى جهاد با دشمن بر انگيختم، امّا كوچ نكرديد، حق را به گوش شما خواندم ولى نشنيديد، و در آشكار و نهان شما را دعوت كردم، اجابت نكرديد، پند و اندرزتان دادم، قبول نكرديد. آيا حاضران غائب مى باشيد و يا بردگانى در شكل مالكان؟ فرمان خدا را بر شما مى خوانم از آن فرار مى كنيد، و با اندرزهاى رسا و گويا شما را پند مى دهم از آن پراكنده مى شويد، شما را به مبارزه با سركشان ترغيب مى كنم، هنوز سخنانم به آخر نرسيده، چون مردم سبا،(1) متفرّق شده، به جلسات خود باز مى گرديد، و در لباس پند و اندرز، يكديگر را فريب مى دهيد تا أثر تذكّرات مرا از بين ببريد. صبحگاهان كجى هاى شما را راست مى كنم، شامگاهان به حالت اوّل بر مى گرديد، چونان كمان سختى كه نه كسى قدرت راست كردن آن را دارد و نه خودش قابليّت راست شدن را دارا است. _______________________________ (1). ضرب المثل است، سبأ پدر اعراب يمن بود كه ده پسر داشت، قبل از جنگ آنها را در طرف راست و چپ خود قرار داد تا با نظم خاصّى بجنگند، امّا وقتى جنگ شروع شد همه فرار كردند و پدر را تنها گذاشتند از آن پس «تفرّقوا ايادى سبأ» ضرب المثل شد. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 شما بردگانى هستيد در قيافه اربابان! علی علیه السلام 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره وَلَنْ تَسْتَطِيعُوا أَنْ تَعْدِلُوا بَيْنَ النِّسَاءِ وَلَوْ حَرَصْتُمُ فَلَا تَمِيلُوا كُلَّ الْمَيْلِ فَتَذَرُوهَا كَالْمُعَلَّقَةِ وَإِنْ تُصْلِحُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُوراً رَّحِيماً و هرگز نمى توانید (از نظر علاقه ى قلبى) میان همسران به عدالت رفتار كنید، هرچند كوشش فراوان كنید. پس تمایل خود را یكسره متوجّه یك طرف نسازید تا دیگرى را بلاتكلیف رها كنید. و اگر راه صلح و آشتى و تقوا پیش گیرید، به یقین خداوند همواره آمرزنده و مهربان است. وَإِنْ يَتَفَرَّقَا يُغْنِ اللَّهُ كُلّاً مِنْ سَعَتِهِ وَكَانَ اللَّهُ وَسِعاً حَكِيماً و اگر آن دو از یكدیگر جدا شدند، خداوند هر یك را از كرم و وسعت خویش بى نیاز مى كند. و خداوند همواره گشایش دهنده ى حكیم است. * قانون آسمانى با فطرت تضاد ندارد. انسان به جوان بیشتر از همسر سالخورده علاقه دارد. و لذا فرمان تنها نسبت به رفتار با آن دو است نه علاقه ى قلبى. حالا كه عدالت قلبى نمى شود عدالت در عمل بایستى باشد. در اسلام، تكلیف فوق توان نیست. انسان قدرت بر تعدیل محبّت را ندارد ولى حداقل عدالت در برخورد، را باید داشته باشد. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ‏ 🆔 @sahife2
«6» اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ خُذْ ظَالِمِي وَ عَدُوِّي عَنْ ظُلْمِي بِقُوَّتِكَ وَ افْلُلْ حَدَّهُ عَنِّي بِقُدْرَتِكَ وَ اجْعَلْ لَهُ شُغْلًا فِيمَا يَلِيهِ وَ عَجْزاً عَمَّا يُنَاوِيهِ خدايا! بر محمّد و آلش درود فرست، و ستم‏كننده بر من و دشمنم را با نيرويت از ستم بر من بازدار، و با قدرتت تندى و تيزى ستمش را بر من بشكن، و برايش در آنچه كه دوست دارد، مشغوليّت و سرگرمى قرار ده، تا از ستم ورزى غافل گردد، و بر وجودش در برابر مظلومى كه به دشمنى برمى‏خيزد، داغ عجز و ناتوانى زن. 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ ❇️ ادب بندگى و بنده نوازى در اين است كه بنده پيوسته خداوند كريم را از هر گونه عيب و نقصى دور بداند و در هر كمال، تنها او را عنصر موثّر و فيّاض بشناسد پس كمالات و ارزش‏ها را به سوى حق بداند و تقصيرها و خطاكارى را به خود نسبت دهد. امام سجّاد عليه السلام از ديدگاه برتر از بشر عادى؛ ظلم ديگران را ناديده گرفته است ولى به حال آن ستمگر خفته دل نگران است و از خداوند خواسته كه او را از ستمگرى باز دارد؛ زيرا قدرت بخشيدن به ستمكار سبب ستم پيشگى در بين انسان‏ها مى‏شود و هر انسانى با به دست آوردن اسلحه قدرت و توانايى نظامى به خود اجازه تجاوز و ستمگرى مى‏دهد و جنايات بشرى كه در طول تاريخ اتفاق افتاده است در اثر اين احساس قدرت پوشالى است. معناى رويارويى با ستمكار، ستم كردن در حق او نيست؛ زيرا در اين صورت ستم ديگرى پديد مى‏آيد. انسان عدالت پيشه كسى است كه با دشمن خود جانب انصاف و عدالت را نگه دارد، چنانكه رفتار و منش اميرمؤمنان على عليه السلام در برابر دشمنانى مانند معاويه بر همين اصل بوده است؛ همچنين قاتل خود ابن ملجم را نيز از چشمه عدالت بى‏بهره نفرمود و به فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبى عليه السلام‏ سفارش فرمود: فرزندم چنانچه من زنده ماندم، خود بهتر مى‏دانم با ابن ملجم چه كنم، ولى اگر زنده نماندم و شما خواستيد او را مجازات كنيد حق نداريد او را قطعه قطعه كنيد، او يك ضربه شمشير بر من وارد ساخته است شما نيز يك ضربه بر او وارد سازيد و در صورتى كه با آن ضربه هلاك نشد، حق زدن ضربه ديگر را به او نداريد. و تا هنگامى كه او را قصاص نكرده‏ايد از همان خواركى كه به من مى‏دهيد به او نيز بخورانيد. مؤمن وارسته كه از خويش فانى گشته و چيزى را از خود نمى‏داند و دست و زبان و قدرت و غضب و انتقام همگى را از خدا و براى خدا مى‏داند، هرگز به خود اجازه نمى‏دهد از ابزار قدرت به غير از راه حق و حقيقت و برپايى عدالت و پاكى و تقوا در جامعه بهره ببرد. بر اين پايه معصومان عليهم السلام آن جا كه پاى شخص و مسائل خصوصى در ميان بوده و درباره ستم و ستمكار به صبر و بردبارى و گذشت دعوت مى‏نموده‏اند ولى هر جا كه پاى حقوق ديگران به ميان مى‏آمد مانند اين كه جان و مال و ناموس مسلمانان به خطر مى‏افتاد يا خانه و كاشانه و جامعه و مرزهاى كشور مورد تجاوز قرار مى‏گرفت، هرگز در برابر اين گونه موارد سكوت نمى‏كرده‏اند، بلكه در برابر آنان تا سر حد جان هم ايستادگى مى‏كرده و پيروانشان را نيز به مبارزه با ستم و ريشه كن كردن آن تشويق مى‏نمودند. بنابراين خداوند هم از اصل ستمكارى و ستم‏پذيرى بيزارى جسته است و مى‏فرمايد: وَ لَاتَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ مَا لَكُم مّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَآءَ ثُمَّ لَاتُنصَرُونَ» «هود113» و به كسانى كه [به آيات خدا، پيامبر و مردم مؤمن‏] ستم كرده‏اند، تمايل و اطمينان نداشته باشيد و تكيه مكنيد كه آتش [دوزخ‏] به شما خواهد رسيد ودر آن حال شما را جز خدا هيچ سرپرستى نيست، سپس يارى نمى‏شويد. پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله و معصومان ديگر بر پرهيز از ستم به خودى‏ها، سفارش بسيار كرده‏اند. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏7 ، ص: 102 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) آنگاه که به او ستم میشد یا از ستمکاران آنچه دوست نداشتد میدیدند 👈 🎙 لینک متن با ترجمه "اینجا " صوتی تصویری " اینجا " ترجمه صوتی " 1 و 2 " ✳️کانال انس با 🆔 @sahife2