#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_23
«3» وَ امْنُنْ عَلَيَّ بِالصِّحَّةِ وَ الْأَمْنِ وَ السَّلَامَةِ فِي دِينِي وَ بَدَنِي وَ الْبَصِيرَةِ فِي قَلْبِي وَ النَّفَاذِ فِي أُمُورِي وَ الْخَشْيَةِ لَكَ وَ الْخَوْفِ مِنْكَ وَ الْقُوَّةِ عَلَى مَا أَمَرْتَنِي بِهِ مِنْ طَاعَتِكَ وَ الاجْتِنَابِ لِمَا نَهَيْتَنِي عَنْهُ مِنْ مَعْصِيَتِكَ
و بر من منّت گذار، به تندرستى و #امنیت و #سلامت در #دين و بدنم و بينايى در دلم، و قاطعيت در امورم، و هراس برايت، و بيم از حضرتت، و توان و نيرو بر آنچه از طاعتت به من فرمان دادى، و دورى از نافرمانيت نسبت به آنچه مرا از آن برحذر داشتى.
#دعا_بیست_سوم_3
#بیست_سوم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_23
#دعای_23_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیست_سوم_3
#امنيت_و_سلامتى_دين_بدن 1
✳️ #امنیت روانى و جسمى انسان در گرو سلامتى در دين است؛ زيرا باورها و اعتقادات سالم و عميق برگرفته از دريافت معارف حقيقى، سبب آرامش و ايمنى روحى و بدنى مىشود. چنانچه بشر گرايشهاى دينى را در درجه نخست همه امور خويش قرار دهد خود و خانواده و جامعه را بيمه كرده است و به نفس و بدن خود اجازه هر گونه بدانديشى و دست درازى به حقوق ديگران را نمىدهد، پس همه آفرينش از وجود او در امان هستند.
اميرمؤمنان و امام متقيان على عليه السلام در ارتباط دين با امنيّت مىفرمايد:
إِنِّى إِذا اسْتَحْكَمْتُ فِى الرَّجُلِ خَصْلَةً مِنْ خِصالِ الْخَيْرِ احْتَمَلْتُهُ لَها وَ اغْتَفَرْتُ لَهُ فَقْدَ ما سِواها وَ لااغْتَفِرُ لَهُ فَقْدَ عَقْلٍ وَ لا عَدَمَ دِينٍ، لِأَنَّ مُفارَقَةَ الدِّينِ مُفارَقَةُ الْأَمْنِ وَ لاتَهْنَأُ حَياةٌ مَعَ مَخافَةٍ، وَ عَدَمُ الْعَقْلِ عَدَمُ الْحَياةِ وَ لاتُعاشِرِ الْأَمْواتَ.
هر گاه در كسى خصلتى از خصلتهاى خوب را استوار ديدم او را به سبب داشتن آن تحمل مىكنم و بىبهرهگيش از ديگر ويژگىهاى نيك را ناديده مىگيرم. اما نادانى و بىدينى او را نمىتوانم ببخشم؛ زيرا جدايى از دين، جدا شدن از امنيّت است و زندگى همراه با ترس گوارا نيست، نابخردى نيز مردن است و با مردگان كسى معاشرت نمىكند.
بنابراين فرمايش حضرت، پايدارى امنيّت با ديندارى گره خورده است و هر جا اصل دين يا آموزههاى دينى در ملّتى نباشد يا كمرنگ شده باشد، امنيّت روانى و اجتماعى از بين رفته است و سلامت جامعه به خطر افتاده است. به اين خاطر مىبينيد كه شيطان و مستكبران براى سلطهپذير كردن ملتها به اصل دين و كانون اعتقادات مردم حمله مىبرند و در فرهنگ اصيل و سنتى آنان نفوذ مىكنند كه در صورت سكوت عالمان دينى نتيجه اين مىشود كه پس از تضعيف اعتقادات ملى و دينى، در زير امواج آسمانى و زمينى به ذلّت كشيده شده و در وضعيت ناگوار امنيتى، به تلخترين حال، روزگار سپرى مىكنند؛ زيرا امنيّت و غيرت كه لازمه ديندارى است از جامعه رخت بربسته و ترس و وحشتِ پوچى، سراسر وجودشان را فرا گرفته و حق را فراموش كردهاند.
از اين رو امام صادق عليه السلام از فايدههاى دين دارى مىفرمايد:
آدم ديندار مىانديشد و در نتيجه آرامش بر جان او چيره مىشود. كرنش و فروتنى مىكند و قناعت مىورزد و به سبب آن از مردم بىنياز مىشود و به آنچه به او داده مىشود خشنود است، گوشه تنهايى را مىگزيند و از دوستان بىنياز مىگردد. قيد شهوتها و خواهشهاى نفس را مىزند پس آزاد مىشود، دنيا را كنار مىگذارد و در نتيجه از بدىها و گزندهاى آن خود را حفظ مىكند، حسادت را دور مىافكند پس دوستى و محبت آشكار مىشود، مردم را نمىترساند و از آنان هم نمىترسد. به آنان تجاوز نمىكند، بنابراين از گزندشان در امان است. به هيچ چيز دل نمىبندد و در نتيجه، به رستگارى و كمال فضيلت دست مىيابد. عافيت را به ديده بصيرت مىبيند و از اين رو از پشيمانى در امان است.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج9، ص: 221
ادامه دارد ...
#بیست_سوم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#ختم_روزانه_صحیفه_سجادیه
#ختم_صحیفه_آسان_به_سخت 132
#صحیفه_خوانی در 150 روز
به شیوه ی خوانش از عبارات آسان و ساده به عبارات سخت و مشکل
#دور_اول
#روز_132
دعای #سی_دو ( 12 تا 18 )
https://eitaa.com/sahife2/44714
https://eitaa.com/sahife2/27286
@sahife2
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ بَعْدَ الْفَرَاغِ مِنْ صَلَاةِ اللَّيْلِ لِنَفْسِهِ فِي الاِعْتِرَافِ بِالذَّنْبِ
دعاى آن حضرت است براى خودش پس از به جا آوردن نماز شب و اعتراف به گناه
بند 12 تا 18
﴿12﴾ وَ قَدِ اسْتَحْوَذَ عَلَيَّ عَدُوُّكَ الَّذِي اسْتَنْظَرَكَ لِغَوَايَتِي فَأَنْظَرْتَهُ ، وَ اسْتَمْهَلَكَ إِلَى يَوْمِ الدِّينِ لِإِضْلَالِي فَأَمْهَلْتَهُ .
(12) به یقین دشمنت ابلیس بر من چیره شده، دشمنی که برای گمراه کردن من از تو فرصت خواست و تو بنا بر مصالحی به او فرصت دادی؛ و برای منحرف کردن من تا روز قیامت از تو مهلت خواست و تو مهلتش دادی.
﴿13﴾ فَأَوْقَعَنِي وَ قَدْ هَرَبْتُ إِلَيْكَ مِنْ صَغَائِرِ ذُنُوبٍ مُوبِقَةٍ ، وَ كَبَائِرِ أَعْمَالٍ مُرْدِيَةٍ حَتَّى إِذَا قَارَفْتُ مَعْصِيَتَكَ ، وَ اسْتَوْجَبْتُ بِسُوءِ سَعْيِي سَخْطَتَكَ ، فَتَلَ عَنِّي عِذَارَ غَدْرِهِ ، وَ تَلَقَّانِي بِكَلِمَةِ كُفْرِهِ ، وَ تَوَلَّى الْبَرَاءَةَ مِنِّي ، وَ أَدْبَرَ مُوَلِّياً عَنِّي ، فَأَصْحَرَنِي لِغَضَبِكَ فَرِيداً ، وَ أَخْرَجَنِي إِلَى فِنَاءِ نَقِمَتِكَ طَرِيداً .
(13) این دشمن غدّار مرا در عرصۀ هلاکت انداخت و حال آنکه از گناهان کوچک نابودکننده و معصیتهای بزرگ تباهکننده، به سوی تو میگریختم. در عین حال با وسوسه و تشویق او، مرتکب معصیت تو شدم؛ و به بدی کردارم، سزاوار خشم تو گشتم؛ در چنین وضعیتی ابلیس ملعون، عنان حیله و تزویرش را از من گرداند؛ چرا که در دام حیلهاش گرفتار شده بودم و نیازی به عنانگیری من نداشت؛ و با بیزاری از من، با من روبهرو شد؛ چرا که کارش در حقّ من انجام گرفته بود؛ و با برائت جستن از من، به من پشت کرد؛ و از من رویگردان شد و مرا یکّه و تنها در صحرای خشمت وارد کرد.
﴿14﴾ لَا شَفِيعٌ يَشْفَعُ لِي إِلَيْكَ ، وَ لَا خَفِيرٌ يُؤْمِنُنِي عَلَيْكَ ، وَ لَا حِصْنٌ يَحْجُبُنِي عَنْكَ ، وَ لَا مَلَاذٌ أَلْجَأُ إِلَيْهِ مِنْكَ .
(14) شفیعی نیست که از من، برای خلاصیام از گناه، به درگاهت شفاعت کند؛ و پناه دهندهای نیست که مرا از تو امان دهد؛ و دژ استواری نیست که مرا از کیفرت مانع گردد؛ و پناهگاهی نیست که از حضرتت به آن پناه برم.
﴿15﴾ فَهَذَا مَقَامُ الْعَائِذِ بِكَ ، وَ مَحَلُّ الْمُعْتَرِفِ لَكَ ، فَلَا يَضِيقَنَّ عَنِّي فَضْلُكَ ، وَ لَا يَقْصُرَنَّ دُونِي عَفْوُكَ ، وَ لَا أَكُنْ أَخْيَبَ عِبَادِكَ التَّائِبِينَ ، وَ لَا أَقْنَطَ وُفُودِكَ الآْمِلِينَ ، وَ اغْفِر لِي ، إِنَّكَ خَيْرُ الْغَافِرِينَ .
(15) این جایگاه، جایگاه پناه آورندۀ به تو؛ و این محل، محلّ اعتراف کنندۀ به گناه در پیشگاه توست؛ پس باید احسانت از من تنگی نکند که شامل حالم نشود؛ و گذشتت از من کوتاه نیاید که مرا فرا نگیرد؛ و زیانکارترین بندگانت و ناامیدترین آرزومندانی که به درگاهت آمدهاند نباشم. مرا بیامرز؛ همانا تو بهترین آمرزندگانی.
﴿16﴾ اللَّهُمَّ إِنَّكَ أَمَرْتَنِي فَتَرَكْتُ ، وَ نَهَيْتَنِي فَرَكِبْتُ ، وَ سَوَّلَ لِيَ الْخَطَاءَ خَاطِرُ السُّوءِ فَفَرَّطْتُ .
(16) خدایا! فرمانم دادی و من با فرمانت مخالفت ورزیدم و از گناه بازم داشتی و من مرتکب گناه شدم؛ اندیشۀ بد و نابجا، خطا را در نظرم آراست؛ و من به آلوده شدن به خطا، گردن نهادم.
﴿17﴾ وَ لَا أَسْتَشْهِدُ عَلَى صِيَامِي نَهَاراً ، وَ لَا أَسْتَجِيرُ بِتَهَجُّدِي لَيْلًا ، وَ لَا تُثْنِي عَلَيَّ بِإِحْيَائِهَا سُنَّةٌ حَاشَا فُرُوضِكَ الَّتِي مَنْ ضَيَّعَهَا هَلَكَ .
(17) نمیگویم روزی را روزه گرفتم تا آن روز را به نفع خود گواه گیرم؛ و شبی را به شبزندهداری برخاستم تا به آن شبزندهداری پناه جویم؛ و نه عمل مستحبّی را انجام دادهام که به خاطر آن سزاوار مدح و ثنا شوم. کاری انجام ندادهام، جز واجباتت که هر کس آنها را ضایع کند، تباه میشود.
﴿18﴾ وَ لَسْتُ أَتَوَسَّلُ إِلَيْكَ بِفَضْلِ نَافِلَةٍ مَعَ كَثِيرِ مَا أَغْفَلْتُ مِنْ وَظَائِفِ فُرُوضِكَ ، وَ تَعَدَّيْتُ عَنْ مَقَامَاتِ حُدُودِكَ إِلَى حُرُمَاتٍ انْتَهَكْتُهَا ، وَ كَبَائِرِ ذُنُوبٍ اجْتَرَحْتُهَا ، كَانَتْ عَافِيَتُكَ لِي مِنْ فَضَائِحِهَا سِتْراً .
(18) و با شرافت و برتری کار مستحبّی، به حضرتت متوسّل نمیشوم؛ در صورتی که از به جا آوردن بسیاری از تکالیف واجبت غفلت کردهام؛ و از جایگاههای انجام حدودت تجاوز کرده، گرفتار محرّمات شدم؛ و پردۀ حرمتها را دریدم؛ و گناهان بزرگی را مرتکب شدهام که توانمندی تو در برابر رسواییهای آنها برای من پرده و پوشش است.
#سی_دو
🆔 @sahife2
🔷#امنیت مان را مدیون شما هستیم...
#طوفان_الأقصى #وعده_صادق #وعده_صادق_2 #وعده_صادق_3 #دعا_بیست_سوم_3 #آماده_باش #ارتش_قهرمان #ایران
🆔 @sahife2
Mostafa-06-(manahej.ir).mp3
29.04M
🌀 قسمت ششم پادپخش #مصطفی
🎧 تاریخ تحلیلی زندگی #پیامبر
🔻 این قسمت: حضرت #خدیجه سلام الله علیها
🔹 خانواده حضرت خدیجه
🔹 آیا ایشان قبل از ازدواج با پیامبر با افراد دیگری ازدواج کرده بودند؟
🔹سن حضرت خدیجه هنگام ازدواج با پیامبر
🔹 ماجرای خواستگاری و ازدواج با پیامبر
🔹فرزندان حضرت خدیجه
🔹فضائل حضرت خدیجه
👈 3 قسمت اول
https://eitaa.com/sahife2/62231
👈قسمت 4
https://eitaa.com/sahife2/62253
👈قسمت 5
https://eitaa.com/sahife2/62934
#کتاب_پیامبر
#کتاب_خدیجه
🆔 @sahife2
پروردگارا ما را از امت پیغمبر قرار بده.mp3
381.6K
🎧 #پروردگارا زیارت چهرهی #پیامبر در قیامت را نصیب ما بفرما
او را به معنای واقعی کلمه #اسوه ما قرار بده...
#مقام_معظم_رهبری
#مناجات_رهبری
🆔 @sahife2
سلسه جلسات #جهاد_با_نفس ( 370 جلسه)
حجتالاسلام مصطفی #امینی_خواه
جلسات 1 تا 10 / جلسات 11تا 20 / جلسات 21 تا 30 / جلسات 31 تا 40 / جلسات 41 تا 50 / جلسات 51 تا 60 / جلسات 61 تا 70 / جلسات 71 تا 80 / جلسات 81 تا 90 / جلسات 91 تا 100 / جلسات 101 تا 110 / جلسات 111 تا 120 / جلسات 121 تا 130 / جلسات 131 تا 140 / جلسات 141 تا 150 / جلسات 151 تا 160 / جلسات 161 تا 170 / جلسات 171 تا 180 / جلسات 181 تا 190 / جلسات 191 تا 200 / جلسات 201 تا 210 / جلسات 211 تا 220 / جلسات 221 تا 230 / جلسات 231 تا 240 / جلسات 241 تا 250 / جلسات 251 تا 260 / جلسات 261 تا 270 / جلسات 271 تا 280 / جلسات 281 تا 290 / جلسات 291 تا 300 / جلسات 301 تا 310 / جلسات 311 تا 320 / جلسات 321 تا 330 / جلسات 331 تا 340 / جلسات 341 تا 350 / جلسات 351 تا 360 / جلسات 361 تا 370 /
🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #شرارت پیش رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچکانگاری. باید خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد. باید قدرت و اراده و ابتکار ملت ایران و جوانان کشور را به آنان فهماند. ۱۴۰۳/۸/۶
👤#مقام_معظم_رهبری
#طوفان_الأقصى #وعده_صادق #وعده_صادق_2 #وعده_صادق_3
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #انفال
#انفال_62
✳️ وَ إِن يُرِيدُواْ أَن يَخْدَعُوكَ فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ هُوَ الَّذِى أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِينَ
و اگر (دشمنان) بخواهند با تو نیرنگ كنند، قطعاً خداوند تو را بس است، اوست كه با امدادهاى خویش و حمایت مؤمنان، تو را یارى كرده است.
✍️ این آیه را باید در كنار آیه #انفال_58 در نظر گرفت كه اگر رهبر مسلمین با شواهد و قرائنى، یقین به خدعه ى دشمن در سایه ى صلح داشت، حساب دیگرى دارد، ولى در صورت احتمال حسن نیّت، باید با هوشیارى آن را بپذیرد.
در برخى روایات، نصرت الهى، به پشتیبانى حضرت على علیه السلام از آن حضرت تفسیر شده است. در كتاب ابن عساكر از ابوهریره روایت شده كه پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله فرمودند: بر عرش الهى نوشته شده است: «لا اله الاّ أنا وحدى لا شریك لى، محمّد عبدى و رسولى، ایّدته بعلىّ» معبودى جز من نیست و شریكى ندارم و محمّد بنده و فرستاده ى من است، او را به وسیله ى على علیه السلام یارى كرده ام. و این همان سخن خداست كه فرمود: «هو الّذى ایّدك بنصره و بالمؤمنین» فكان النّصر علیّاً.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_نامه_52
*️⃣ و من كتاب له (علیه السلام) إلى أمراء البلاد في معنى الصلاة:
از نامه ها امام(عليه السلام) به فرمانداران شهرها درباره معناى نماز (و بخشى از احکام آن) است.
👈 این نامه در 1 بخش می آید :
✳️ اوقات #نماز های پنجگانه :
أَمَّا بَعْدُ، فَصَلُّوا بِالنَّاسِ الظُّهْرَ حَتَّى تَفِيءَ الشَّمْسُ [مِثْلَ] مِنْ مَرْبِضِ الْعَنْزِ، وَ صَلُّوا بِهِمُ الْعَصْرَ وَ الشَّمْسُ بَيْضَاءُ حَيَّةٌ فِي عُضْوٍ مِنَ النَّهَارِ حِينَ يُسَارُ فِيهَا فَرْسَخَانِ، وَ صَلُّوا بِهِمُ الْمَغْرِبَ حِينَ يُفْطِرُ الصَّائِمُ وَ يَدْفَعُ الْحَاجُّ إِلَى مِنًى، وَ صَلُّوا بِهِمُ الْعِشَاءَ حِينَ يَتَوَارَى الشَّفَقُ إِلَى ثُلُثِ اللَّيْلِ، وَ صَلُّوا بِهِمُ الْغَدَاةَ وَ الرَّجُلُ يَعْرِفُ وَجْهَ صَاحِبِهِ؛ وَ صَلُّوا بِهِمْ صَلَاةَ أَضْعَفِهِمْ وَ لَا تَكُونُوا فَتَّانِينَ.
✳️ وقت هاى نماز پنجگانه:
پس از ياد خدا و درود نماز ظهر را با مردم وقتى بخوانيد كه آفتاب به طرف مغرب رفته، سايه آن به اندازه ديوار آغل بز گسترده شود، و نماز عصر را با مردم هنگامى بخوانيد كه خورشيد سفيد است و جلوه دارد و پاره اى از روز مانده كه تا غروب مى توان دو فرسخ راه را پيمود. و نماز مغرب را با مردم زمانى بخوانيد كه روزه دار افطار، و حاجى از عرفات به سوى منى كوچ مى كند. و نماز عشاء را با مردم وقتى بخوانيد كه شفق پنهان، و يك سوّم از شب بگذرد، و نماز صبح را با مردم هنگامى بخوانيد كه شخص چهره همراه خويش را بشناسد، و نماز جماعت را در حد ناتوان آنان بگزاريد، و فتنه گر مباشيد.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید
* نامه در یک نگاه:
چنان که در عنوان نامه آمده است، مخاطب آن امیران بلادند، زیرا آنها ناظر به امور دینى و هم دنیوى مردم بودند، افزون بر اینکه امامت جمعه و جماعت را نیز بر عهده داشتند. محتواى نامه در واقع بیانگر دو چیز است: یکى اوقات دقیق نمازهاى پنج گانه که هر کدام را باید در چه وقتى ادا کرد و دیگر اینکه امام جماعت باید ضعیف ترین مأمومین را در نظر بگیرد ومتناسب با توان او نماز بخواند.
* آداب و اوقات نماز
*انجام نمازهاى پنجگانه در سه وقت
#نماز_مودبانه #کتاب_نماز #دعا_چهل_چهار_8 #دعا_چهل_چهار_9
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_23
#دعای_23_صحیفه_سجادیه
دعای سیدالساجدین (ع ) در هنگام درخواست تندرستی و شکر:
https://eitaa.com/sahife2/63127
#بیست_سوم
#امنيت_و_سلامتى_دين_بدن
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_23
#دعای_23_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیست_سوم_3
#امنيت_و_سلامتى_دين_بدن 2
✳️ كسانى كه دين و دستورهاى قرآن را به بازيچه مىگيرند در حقيقت اهداف خلقت بشر و كمال جويى را ناديده مىگيرند، اينان از سلامت عقلى و روانى بى بهره اند و سختترين مجازات پروردگار، فراموشى آنان است. يعنى توجه به حال و مقام آنها نمىشود.
خداوند متعال در وصف آنان مىفرمايد:
الَّذِينَ اتَّخَذُواْ دِينَهُمْ لَهْوًا وَلَعِبًا وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَوةُ الدُّنْيَا فَالْيَوْمَ نَنسَيهُمْ كَمَا نَسُواْ لِقَآءَ يَوْمِهِمْ هذَا وَمَا كَانُواْ بَايتِنَا يَجْحَدُونَ» «اعراف 51»
آنان كه دينشان را سرگرمى و بازى گرفتند و زندگى دنيا آنان را فريفت، پس ما امروز از ياد مىبريمشان، همان گونه كه آنان ديدار امروزشان را از ياد بردند وهمواره آيات ما را انكار مىكردند.
دين را لقله زبان قرار دادن همان مىشود كه در دفاع از دين و فرهنگ اسلامى سنگرهاى مبارزه خالى مىماند، بيشتر مردم در آسايش و راحتىها، بسيار به دين دارى و آداب و رسوم مذهبى علاقه نشان مىدهند امّا همين كه دشمنى با ابزار فتنه و فساد در بين آنان رسوخ مىكند از سلامت دين و جسم غافل شده و در زمره پيروان او قرار مىگيرند، از آن جا كه باطل داراى رنگ و زيور جذاب و شيرين است به دام شيطانى آنها مىافتند و همه ارزشها و اصالتهاى قومى و مذهبى خود را به باد فنا مىدهند.
پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله در بيان سلامت قلب كه ارزش حقيقى در دين مدارى است مىفرمايد:
إِنَّ اللَّهَ تَعالى لايَنْظُرْ إِلى احْسابِكُمْ وَ لا إِلى انْسابِكُمْ وَ لا إِلى اجْسامِكُمْ وَ لا إِلى امْوالِكُمْ وَلكِنْ يَنْظُرُ إِلى قُلُوبِكُمْ، فَمَنْ كانَ لَهُ قَلْبٌ صالِحٌ تَحَنَّنَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَ إِنَّما أَنْتُمْ بَنُو آدَمَ وَ احَبَّكُم الَيهِ أَتْقاكُمْ.
خداوند به موقعيت خانوادگى و قبيلهاى و بدنى و مالى نظر نمىافكند، بلكه به دلهايتان نگاه مىكند. هر كسى كه قلبى شايسته دارد خداوند به او لطف و مهربانى مىكند؛ شما همگى فرزندان آدميد؛ محبوبترين شما نزد خدا با تقواترين شماست.
دلهاى پاك نهاد و پرهيزگار جايگاه و پايگاه آيين حق و حقيقت ايمان و اسلام است و آنان كه از حقايق فطرى و دينى فاصله مىگيرند، در دنيا و آخرت در ذلّتها و كيفرها جاودانه مىمانند.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج9، ص: 221
ادامه دارد ...
#بیست_سوم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#ختم_روزانه_صحیفه_سجادیه
#ختم_صحیفه_آسان_به_سخت 133
#صحیفه_خوانی در 150 روز
به شیوه ی خوانش از عبارات آسان و ساده به عبارات سخت و مشکل
#دور_اول
#روز_133
دعای #سی_دو ( 19 تا 23 )
https://eitaa.com/sahife2/44714
https://eitaa.com/sahife2/27286
@sahife2