📱 توئیت عبری دفتر رهبری :
بخشی از پیام #مقام_معظم_رهبری به مناسبت مراسم تشییع مجاهد کبیر شهید #سید_حسن_نصرالله و نیز شهید #سیدهاشم_صفی_الدین:
دشمن بداند که مقاومت در برابر غصب و ظلم و استکبار، تمامشدنی نیست و تا رسیدن به سرمنزل مقصود ادامه خواهد یافت به اذن الله.
🆔 @sahife2
24.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام #مقام_معظم_رهبری به مناسبت مراسم تشییع مجاهد کبیر شهید #سید_حسن_نصرالله و شهید #سیدهاشم_صفی_الدین
https://eitaa.com/sahife2/65139
🆔 @sahife2
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
ختم قرآن کریم
هدیه به روح مطهر شهید #سید_حسن_نصرالله
لطفا جزئی را که دیگران انتخاب کرده اند انتخاب نکنید
ابتدا روی آمار کلیک و جزئی که انتخاب نشده انتخاب کنید
https://EitaaBot.ir/counter/2cwz
التماس دعا
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #توبه
#توبه_97
✳️ الْأَعْرَابُ أَشَدُّ كُفْراً وَنِفَاقاً وَأَجْدَرُ أَلَّا يَعْلَمُواْ حُدُودَ مَآ أَنزَلَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
بادیه نشینانِ عرب (به خاطر دورى از تعلیم وتربیت وسخنان پیامبر)، در كفر ونفاق شدیدترند وبه اینكه حدود آنچه را خدا بر پیامبرش نازل كرده ندانند سزاوارتر، و خداوند دانا و حكیم است
✍️ «اَعراب» یعنى بادیه نشینان. مفردِ آن «اَعرابى» است، نه «عَرب».
اعرابى بودن به معناى دورى از فرهنگ دینى و تعالیم مكتب است. كلمه ى «#اعراب» ده بار در قرآن آمده و جز یك مورد، بقیّه ى موارد، مثل روایات، نكوهش آمیز است.
در حدیث آمده است: «تفقّهوا فى الدّین فانّه مَن لم یتفقّه فى الدین فهو اعرابى» دین شناس شوید، چون هر كه فهم عمیقِ دینى نداشته باشد، اعرابى است. در حدیث دیگرى نیز مى خوانیم: «نحن بنوهاشم و شیعتنا العربُ و سایر الناسِ اعرابٌ» یاران و پیروان ما عرب اند و دیگران اعرابند. [ ]
مردم عصر پیامبرصلى الله علیه وآله دو گروه بودند: #شهر نشین و بادیه نشین. چون آیات قبل درباره ى پیروزى مسلمانان در جنگ #تبوك بود، این آیه شاید اشاره به این باشد كه از بادیه نشینان جاهل و همجوار، غافل نباشید كه ممكن است گاهى با تحریك دشمنان، دست به آشوب بزنند.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://myket.ir/app/com.irapps.tafsirenoorgh
🆔 @sahife2
#دعای_28_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیست_هشتم_1
#دعا_و_نيايش_با_پروردگار 2
#لذت_هاى_انسانى 1
#لذت_هاى_جسمی_جنسی 2
✳️ امام سجّاد عليه السلام مىفرمايد:
وَ اعْلَمْ وَيْحَكَ يَابْنَ آدَمَ؛ أَنَّ قَسْوَةَ الْبِطْنَةِ وَ فَتْرَةَ الْمَيْلَةِ وَ سُكْرَ الشِّبَعِ وَ غِرَّةَ المُلْكِ مِمَّا يُثَبِّطُ وَ يُبْطِئُ عَنِ العَمَلِ وَ يُنسِى الذِّكْرَ
بدان! واى بر تو اى پسر آدم! پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده عمل است و ياد خدا را از دل مىبرد.
بر اين اساس حضرت سجّاد عليه السلام از چنين رذايلى به درگاه خداوند استغفار مىكند و در مناجات الذاكرين به محضر الهى عرضه مىدارد:
وَ أَسْتَغْفِرُكَ مِنْ كُلِّ لِذَّةٍ بِغَيْرِ ذِكْرِكَ وَ مِنْ كُلِّ راحَةٍ بِغَيْرِ أُنْسِكَ وَ مِنْ كُلِّ سُرُورٍ بِغَيْرِ قُرْبِكَ وَ مِنْ كُلِّ شُغُلٍ بِغَيْرِ طاعَتِكَ.
از هر لذّتى جز ياد تو و از هر آسايشى جز انس با تو و از هر شادى جز نزديكى به تو و از هر كارى جز طاعت تو، آمرزش تو را مىطلبم.
پس اين #لذت های زودگذر نه تنها ارزشمند نيست بلكه مانعى براى رسيدن به لذتهاى معنوى است.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج10، ص: 86
👈 ادامه دارد ...
#بیست_هشتم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#مناجات_نامه_خواجه_عبدالله_انصارى 22
اى خداوندى كه رهى را بىرهى با خود بيعت مىكنى، رهى را بىرهى گواهى به ايمان مىدهى، رهى را بىرهى بر خود رحمت مىنويسى، رهى را بىرهى با خود عقد دوستى مىبندى، سزد بنده مؤمن را كه بنازد اكنون كش عقد دوستى با خود ببست كه مايه گنج دوستى همه نور است، و بار درخت دوستى همه سرور است، ميدان دوستى يك دل را فراخ است، ملك فردوس بر درخت دوستى يك شاخ است.
خداوندا! نثار دل من اميد ديدار تست، بهار جان من در مرغزار وصال تست. آن همان آرزوست كه آن مخدره كرد:
رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَكَ بَيْتاً فِي الْجَنَّةِ من چه دانستم كه مادر شادى رنج است، و زير يك ناكامى هزار گنج است!
من چه دانستم كه اين باب چه باب است، و قصه دوستى را چه جواب است!
من چه دانستم كه صحبت تو مهينه قيامت است، و عزّ وصال تو در ذلّ حيرت است!
خداوندا! يافته مىجويم، با ديدهور مىگويم، كه دارم، چه جويم؟ كه بينم، چه گويم؟ شيفته اين جستوجويم، گرفتار اين گفتگويم.
خداوندا! خود كردم و خود خريدم، آتش بر خود افروزانيدم! از دوستى آواز دادم، دل و جان فرا ناز دادم. مهربانا! اكنون كه در غرقابم، دستم گير كه گرم افتادم ...
پاداش بر روى مهرتاش است! باز خواستن خود را از دوست، پرخاش است! همه يافتها آزادى لاش است!
آزاد شو از هر چه به كون اندر
تا باشى يار غار آن دلبر!
الهى! چه ياد كنم كه خود همه يادم، من خرمن نشان خود فرا باد دادم! ياد كردن كسب است و فراموش نكردن زندگانى، زندگانى وراء دو گيتى است، و كسب چنانك دانى.
الهى! يك چندى به كسب ياد تو ورزيدم، باز يك چندى به ياد خود ترا نازيدم، ديده بر تو آمد، با نظاره پردازيدم! اكنون كه ياد بشناختم خاموشى گزيدم. چون من كيست كه اين مرتبت را سزيدم؟
فرياد از ياد به اندازه، و ديدار به هنگام، وز آشنائى به نشان، و دوستى به پيغام.
👈 ادامه دارد ....
#مناجات #مناجات_عارفان #خواجه_عبدالله_انصاری
🆔 @sahife2
#إلهی،
تو پاک آفریده ای،
ما آلوده کرده ایم
https://eitaa.com/sahife2/44255
#زاد_السالك_فیض_کاشانی 5
#بيست_و_پنج_عمل 3
دهم، محافظت بر حقوق اخوان و قضای حوائج ایشان، چه تاکیدات بلیغه در آن شده، بلکه بر اکثر فرائض، مقدّم داشتهاند.
یازدهم، تدارک نمودن هر چه از مذکورات، فوت شده باشد وقتی که متنبّه شده باشد مهما امکن.
دوازدهم، اخلاق مذمومه، مثل کبر، بخل، حسد و نحو آن را از خود سلب کردن به ریاضت و مضادّت، و اخلاق پسندیده مثل حسن خلق و سخا و صبر و غیر آن بر خود بستن تا ملکه شود.
سیزدهم ترک منهیات جمله، و اگر بر سبیل ندرت معصیتی واقع شود زود به استغفار و توبه و انابت تدارک نماید تا محبوب حق باشد.
{إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ} بقره/۲۲۲
و إن الله یُحبُّ کلَّ مُفتَتِنٍ تَوّابٍ
چهاردهم، ترک شبهات که موجبات وقوع در محرمات است، و گفتهاند:
«هر که ادبی را ترک کند از سنتی محروم میشود و هر که سنتی را ترک کند از فریضهای محروم میشود.»
پانزدهم، در مالا یعنی خوض نکردن که موجب قسوت و خسران است و فی الحدیث
«مَن طَلبَ ما لایَعنیِه فاتَه ما یَعنیه»
و اگر از روی غفلت صادر شود بعد از تنبه، تدارک نماید به استغفار و انابت،
{إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِّنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُم مُّبْصِرُونَ وَإِخْوَانُهُمْ یَمُدُّونَهُمْ فِی الْغَیِّ ثُمَّ لَا یُقْصِرُونَ} اعراف/۲۰۱ و ۲۰۰
و تا ترک مجالست بطالین و مغتابین و آنهایی که سخنان پراکنده گویند و روز میگذارنند، نکند، از مالا یعنی خلاص نشود، چه هیچ چیز مثل این نیست در ایجاب قسوت و غفلت و تضییع وقت
👈 ادامه دارد ....
#دستورالعمل #فیض_کاشانی
🆔 @sahife2