#إلهی،
محبت والد به ولد بیش از محبت ولد به والد است،
که آن اثر است نه این؛
با این که إعداد است و علیت و معلولیت نیست، پس محبت تو به ما که علّت مطلق مایی تا چه اندازه است؛
(یحِبُّهُم- مائده/54) کجا
و (یحِبُّونَهُم- بقره/165) کجا؟!
https://eitaa.com/sahife2/44255
ختم صلوات
هدیه به پیشگاه آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
منتظر شماییم
لطفاً کلیک کنید
https://EitaaBot.ir/counter/snbpt7
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #توبه
#توبه_89
#توبه_90
✳️ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ جَنَّتٍ تَجْرِى مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَرُ خَلِدِينَ فِيهَا ذَ لِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ
خداوند براى آنان باغهایى (در بهشت) آماده ساخته كه نهرها از پاى (درختان) آنها جارى است، و در آنجا جاودانند. این همان رستگارى بزرگ است.
✳️ وَجَآءَ الْمُعَذِّرُونَ مِنَ الْأَعْرَابِ لِيُؤْذَنَ لَهُمْ وَقَعَدَ الَّذِينَ كَذَبُواْ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ سَيُصِيبُ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِنْهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ
#اعراب بادیه نشینانى كه (از شركت در جنگ )معذور بودند، (نزد تو) آمدند تا به آنان اذن داده شود (كه در جنگ شركت نكنند)، ولى كسانى كه به خدا و پیامبرش دروغ گفتند (و عذرى نداشتند)، از جنگ باز نشستند. بزودى به كسانى از آنان كه كفر ورزیدند، عذابى دردناك خواهد رسید.
✍️ كلمه ى «مُعذّرون» هم مى تواند به معناى «معتَذرون» و عذرخواهان واقعى باشد كه عذر موجّه دارند و هم به معناى كسانى كه عذرتراشى مى كنند. [به اصطلاح ادبیات عرب، یا از باب تفعیل است كه عذر دروغ آوردن است و یا از باب افتعال و عذر واقعى داشتن است. تفسیر راهنما. ]
برخى عذر واقعى داشتند و براى آن جهت مرخّصى مى گرفتند، ولى برخى بدون عذر، در جهاد شركت نكردند كه عذاب براى این گروه است.
«اَعراب»، بادیه نشینان را مى گویند كه در بیابان ها زندگى مى كنند و از تمدّن شهرى دور مانده اند.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
🆔 @sahife2
89-90.mp3
4.2M
#شرح_صوتی_قرائتی
سوره #توبه
#توبه_89
#توبه_90
👤 استاد #قرائتی
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_26
#دعای_26_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیست_ششم_2
#يارى_مظلوم در روايات
✳️ اميرالمؤمنين عليه السلام در شب شهادت به حضرت حسن و حسين عليهما السلام #نهج_البلاغه_نامه_47 در يك جمله فرمود:
كُونا لِلظّالِمِ خَصْمَاً، وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً.
دشمن #ظالم و ستمگر، و ياور #مظلوم و ستمديده باشيد.
https://eitaa.com/sahife2/62959
رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله در يارى مظلوم مىفرمايد:
انَّ اللَّهَ اوْحى الى داوُدَ قُلْ لِفُلانِ الجَبَّارِ انّى لَمْ ابْعَثْكَ لِتَجْمَعَ الدُّنْيا عَلَى الدُّنْيا وَلكِنْ لِتَرُدَّ عَنّى دَعْوَةَ الْمَظْلُومِ وَ تَنْصُرَهُ فَانّى آلَيْتُ عَلى نَفْسى انْ انْصُرَهُ وَ انْتَصِرَ لَهُ مِمَّنْ ظُلِمَ بِحَضْرَتِهِ وَ لَمْ يَنْصُرْهُ.
به درستى كه خداى متعال به داود عليه السلام وحى فرمود كه: به فلان سلطان جبار بگو من تو را در اين مقام قرار ندادم كه دنيا را جمع آورى كنى و اموال را بر روى يكديگر انباشته نمايى، ليكن تو را فرستادم كه ناله مظلومان را رد كنى و آنها را يارى كنى، به درستى كه من قسم ياد كردهام و بر خود لازم كردهام كه مظلوم را يارى كنم و انتقام بگيرم از آن كسى كه مظلوم در حضور او ظلم شده و او ياريش نكرده است.
و نيز مىفرمايد:
يا عَلى! سِرْ سِتَّهَ امْيالٍ انْصُرِ الْمَظْلُومَ.
ياعلى! براى يارى مظلوم شايسته است شش ميل راه بپيمايى.
و نيز مىفرمايد:
مَنْ اصْبَحَ لايَهُمُّ بِظُلْمِ احَدٍ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ ما اجْتَرَمَ.
هر كه صبح كند و قصد ستم به كسى نداشته باشد. خدايش هر چه جرم كند، بيامرزد.
امام على عليه السلام مىفرمايد:
احْسَنُ الْعَدْلِ نُصْرَةُ الْمَظْلُومِ.
نيكوترين عدل يارى كردن ستم رسيده است.
امام على عليه السلام مىفرمايد:
إِنَّما خافَ الْقِصاصَ مَنْ كَفَّ عَنْ ظُلْمِ النَّاسِ.
آن كه از ستم به مردم خوددارى مىكند همانا از قصاص مىترسد.
امام صادق عليه السلام مىفرمايد:
مَنِ ارْتَكَبَ احَداً بِظُلْمٍ بَعَثَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ عَلَيْهِ مَنْ يَظْلِمُهُ بِمِثْلِه اوْ عَلى وُلْدِهِ اوْ عَلى عَقِبِه مِنْ بَعْدِهِ.
هر كسى ستمى كند خداوند بر او برانگيزاند كسى را كه مانند همان ستم را به او يا به فرزندش يا به نژادش بعد از او نمايد.
بود نيكتر عدل اندر جهانى
اعانت به مظلوم و بيچارگان
ستمديده را دهى گر تو داد
به دادت رسد حق به روز معاد
(باقرى بيدهندى)
دشمنى با ظالم و شتافتن به يارى مظلوم از اهمّ واجبات الهى است كه سستى در آن، سبب عذاب ابدى مىباشد.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج9، ص: 375
ادامه دارد ...
#بیست_ششم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#اصول_معامله 6
فَإِذَا حَصَلَتْ هَذِهِ الْخِصَالُ فِي نَفْسٍ وَاحِدَةٍ فَهُوَ مِنْ خَاصَّةِ اللَّهِ وَ عِبَادِهِ الْمُقَرَّبِينَ وَ أَوْلِيَائِهِ حَقّا
پس هر گاه حاصل شد اين خصال آنچنان كه بايد و شايد در نفس مؤمن، پس آن مؤمن به يقين از خواصّ جناب الهى است و از بندگان مقرّب او است، چرا كه دوست الهى، كسى است كه محبّ محبوب الهى باشد و مبغض مبغوض او، و دنيا و علاقه به دنيا كه مبغوض الهى است، مبغوض او باشد و ترك دنيا و اختيار زهد و قناعت كه محبوب الهى است، محبوب او باشد و «ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ». (جمعه- 4)
#مصباح_الشريعه
#مصباح_الشريعه_امام_صادق علیه السلام
#مصباح_الشريعه_شرح_گیلانی
🆔 @sahife2