برداشت از آیات ۴۶ ـ ۴۵ #سوره_انفال
📌نزاع و #خصومت
#سالک الی #اللّه باید صفات زیر را در خود ایجاد کند:
۱ – در مقابل #دشمن پابرجا و دارای #استقامت باشد.
۲ – بسیار به یاد #خدا باشد.
۳ – مطیع #خدا و رسولش باشد.
۴ – با #مسلمانان دعوی و #نزاع نکند که آبروی خود را در مقابل #دشمن ببرد.
۵ – #صبور و #بردبار باشد زیرا خدای تعالی کمک #صابرین است.
فراموشی تعهد.mp3
1.28M
💠 روز بیستم ماه #جمادی_الاول 1442
🔹 فراموشی تعهد
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
💠 فراموشی تعهّد
🔹 ﴿وَنَسُوا حَظّاً مِمَّا ذُكِّرُوا بِهِ﴾؛[1] نصیبی از آن چه که ما به آنها تذكّر دادیم را فراموش كردند، در #اثر_گناه تذكره و تعهّد ما را #فراموش كردند. از ابن مسعود نقل شده است كه اگر عالمی معصیت كند، مقداری از علم از یاد او می رود؛ به همین آیه هم استدلال كرد كه ﴿وَنَسُوا حَظّاً مِمَّا ذُكِّرُوا بِهِ﴾؛ اگر یك عالمی گرفتار معصیت بشود، گوشه ای از #نعمت_علم از او گرفته می شود.[2] ممكن است كه از لحاظ [امورات] دنیا آسیبی به او نرسد، امّا مقداری از علم از او گرفته می شود.
🔹 در حدیثی كه مرحوم كلینی (رضوان الله علیه) از معصوم (سلام الله علیه) نقل كرده است، بین علم و عمل یك ارتباط وجودی برقرار است؛ حضرت فرمود: «الْعِلْمُ مَقْرُونٌ إِلَى الْعَمَلِ فَمَنْ عَلِمَ عَمِلَ وَ مَنْ عَمِلَ عَلِمَ وَ الْعِلْمُ یهْتِفُ بِالْعَمَلِ فَإِنْ أَجَابَهُ وَ إِلَّا ارْتَحَلَ عَنْهُ»؛[3] علم با عمل یك هُتاف و ندایی با هم دارند، علم به عمل می گوید که به دنبال من بیا! من تنها نمی روم و تنها در این سفر حركت نمی كنم، تو باید همراه من بیایی! اگر عمل به دنبال علم حركت كرد و جواب این هاتف غیبی را دارد، این علم می ماند «وَ إِلَّا ارْتَحَلَ» این علم هم می رود، كم كم انسان فراموش كار می شود و آنچه را كه در مدارس برای مدّتی آموخت همه از یادش می رود؛ اول این علوم ادبی ـ حركت ها و اعراب ها ـ كم كم از یادش می رود، بعد كم كم علوم اعتباری، بعد كم كم علوم فكری، بعد كم كم علوم اعتقادی، بعد می شود یك عوام و #عوام می میرد! عوام می میرد نه یعنی ایمان عوام را هم به همراه ببرد، چون عوام هر چه داشت به همراه می برد و این شخص هر چه داشت از دست داد و می رود! به این علت است كه بدتر از او خواهد بود!
🔹 ابن مسعود به همین كریمه استدلال كرد فرمود عالمی اگر #معصیت كند مقداری از علمش از یادش می رود و این بیان با آن حدیث شریف كه مرحوم كلینی نقل كرده است مناسب است كه «وَ الْعِلْمُ یهْتِفُ بِالْعَمَلِ» علم هاتف است ندای غیبی دارد «فَإِنْ أَجَابَهُ»؛ یعنی اگر عمل علم را اجابت كرد و به دنبال آن حركت كرد این علم می ماند، «وَ إِلَّا ارْتَحَلَ عَنْهُ» این علم می رود.
[1]. سوره مائده، آیه13.
[2]. الكشاف عن حقائق غوامض التنزیل، ج1، ص615؛ «قد ینسى المرء بعض العلم بالمعصیة و تلا هذه الآیة».
[3]. الكافی (ط ـ الإسلامیة)، ج1، ص44.
#اثر_گناه
#ندای_غیبی
#نعمت_علم
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سوره مبارکه بقره ـ جلسه 81
📚 سقط جنینِ بیمار
💠 سؤال: آیا صِرف تشخیص بیماری در جنین، مجوّز #سقط آن است؟ و در صورت سقط #دیه آن بر عهده چه کسی می آید؟
✅ جواب: مجرد تشخیص بیماری جنین مجوز #سقط_جنین نیست و حرمت آن را از بین نمی برد، مگر در موارد بسیار خاص و بیماریهایی که نگهداری آن با مشقت زیاد و حرج همراه باشد، که در این صورت سقط جنین فقط قبل از #دمیده_شدن_روح جایز است، اما بنا بر احتیاط واجب، دیه آن باید پرداخت شود و دیه بر عهدۀ کسی است که عمل سقط را انجام می دهد.
#احکام_سقط_جنین
#دیه_سقط_جنین
⬅️ منبع:
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
___________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار برای اولین بار
بازخوانی موضع رهبر انقلاب درباره جناح چپ در اوج فتنه ۸۸
آرام گرفتن آیت الله مصباح یزدی در کنار مزار آیت الله بهجت ره
👈🏻 نماز لیلةالدفن برای ایشان را از دست ندهیم؛ یقینا دست امثال ایشان بسیار پر است و ما بیش از او محتاج هستیم تا بهانهای شود که شفاعتمان کنند.
(نماز به نام محمدتقی فرزند محمدباقر).
┈════▪️🕯️▪️════┈
✔️نحوه اقامه نماز لیله الدفن:
2⃣ دو رکعت:
🔸در رکعت اول بعد از حمد، یکمرتبه آیة الکرسی
🔸در رکعت دوم بعد از حمد، ده مرتبه انا انزلناه
🤲🏻 بعد از اتمام نماز، صلوات فرستاده و میگویی: وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلیٰ قَبْرِ محمدتقی ابن محمدباقر
⭕️ تعمیر گوشی سرقتی و اطلاع به پلیس
❓سوال:
آیا تعمیر گوشی سرقتی با علم به دزدی بودن آن، جایز بوده و اطلاع به پلیس لازم است؟
✅ پاسخ:
✴️ آیت الله خامنه ای: تعمیر و پس دادن گوشی به سارق جایز نیست،واجب نیست. البته اگر تنها راه رساندن به مالک اصلی، اطلاع دادن به پلیس باشد، باید انجام شود. [1]
✴️ آیت الله مکارم: در صورتی که از ابتدا علم به سرقتی بودن آن داشته باشید بازکردن فقل جایز نیست و در صورت امکان لازم است بطریقی آن را به صاحب اصلی تحویل دهید.
در صورتی که تنها راه رساندن آن به دست صاحب اصلی، اطلاع دادن به پلیس باشد اطلاع دادن اشکالی ندارد. [2]
✴️ آیت الله سیستانی: خیر جایز نیست. [3]
✴️ آیت الله شبیری زنجانی: در هر صورت در اختیار دزد قراردادن گوشی جایز نیست، بلکه باید اگر راهی از نظر عقلا اقرب باشد برای اینکه مال به دست مالکش برسد آن کار لازم است که شاید خبر دادن به پلیس از این قبیل باشد. [4]
✴️ آیت الله فاضل: اگر از اول بدانید که گوشی سرقتی است نباید بگیرید و تصرف در گوشی سرقتی و تعمیر آن حرام و اجرتش نیز حرام است. اگر گوشی سرقتی را بگیرید و صد درصد یقین کنید که دزدی است باید گوشی را به صاحب اصلی اش برسانید. لیکن اگر برای رساندن گوشی به صاحب اصلی اش نا چار به اطلاع دادن به پلیس شوید باید به پلیس خبر بدهید. [5]
#تعمیر_گوشی
#سرقت_پلیس
____________
✔️پی نوشت:
◀️ [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: Xnr8cZOX5Vg.
◀️ [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9604170144.
◀️ [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 637941.
◀️ [4]. استفتاء اينترنتی
◀️ پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 43442.
◀️ [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9610794.
________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ #پادکست
♨️ صدیقه طاهره سلاماللهعلیها انعکاس خاتمالنبیین صلیاللهعلیهوآلهوسلم
🎙 بیان آیت الله العظمی وحیدخراسانی
📅 ۲۲/آبان/۱۳۷۴
#فاطمیه #کلام_فقیه
✅زندگینامه مرحوم علامه مصباح یزدی (ره)
(قسمت اول)
🔆 علامه محمدتقی مصباح یزدی در سال ۱۳۱۳ در شهر یزد به دنیا آمد. ایشان با کسب نمره عالی به عنوان نفر اول استان در سال ۱۳۲۶ وارد حوزه علمیه یزد شد و دروس مقدماتی را تا سال ۱۳۳۰ به پایان رساند و سپس برای ادامه تحصیل به نجف اشرف عزیمت نمود ولی به دلیل مشکلات خانوادگی و عدم تامین رضایت پدر و مادر تنها یک سال در نجف تحصیل کرد و ادامه تحصیل را در حوزه علمیه قم طی کرد و در سن ۲۳ سالگی به مقام اجتهاد نائل آمد.
✨ به هنگام ورود به حوزه علمیه قم بعد از تکمیل مکاسب و کفایه خدمت مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری در درس خارج مرحوم آیت الله بروجردی و در درسهای تفسیر و اسفار علامه طباطبایی شرکت کرد. همزمان با شرکت در این درسها در درس اصول حضرت امام نیز شرکت میکرد. بعد از وفات آقای بروجردی در درس فقه آقای بهجت شرکت کرد و این در حدود ۱۵ سال ادامه داشت و مکاسب خیارات را نزد ایشان تمام کرد.
📖 ویژه نامه نشریه فرهنگ پویا در مورد رحلت#علامه_مصباح
#عمار_انقلاب
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
Al-Infitar04.mp3
6.66M
#چشمه_حکمت
#آیات_نور
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_تخصصی
#تفسیر_سوره_انفطار
#سوره_انفطار #انفطار
#تفسیر_صوتی
🔅🔅🔅
📌نگاشت 26تفسیر صوتی سوره انفطار
📝 استاد فرزانه و مفسر عالیقدر آیت الله جوادی آملی
📒 جلسه چهارم
☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله
🌴🌴🌴
🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.یاریگر ما در انتشار این دغدغه باشید.
تفسير سوره انفطار جلسه 4.docx
39.2K
#چشمه_حکمت
#آیات_نور
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_تخصصی
#تفسیر_سوره_انفطار
#سوره_انفطار #انفطار
#تفسیر_متنی
🔅🔅🔅
📌نگاشت 27:تفسیر متنی سوره انفطار
📝 استاد فرزانه و مفسر عالیقدر آیت الله جوادی آملی
📒 جلسه چهارم
📜 فرازی از متن درس
درس خواندن تنها در حوزه و مسجد و مَدرَس نيست در قبرستان هم هست اين تابلو، تابلوي پربرکتي است آدم ميرود اينجا عرض ادب ميکند سلام ميکند دعا ميکند قرآن ميخواند هديهاي را به پيشگاه مؤمنين تقديم ميکند اين کار خوبي است و وظيفه ماست؛ اما اين تابلو چه ميخواهد بگويد؟ اين تابلو يک عرض ادبي است ميگوييم: «اَلسَّلَامُ عَلَي أَهْلِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مِنْ أَهْلِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ يَا أَهْلَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ كَيْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مِنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّه»؛[15] ای اهل «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ»، شما را به حق «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» قَسم، بگوييد آنجا چه خبر است؟ اين قبرستان است قبرستان مدرسه است، پس معلوم ميشود راهي هم هست. اگر راه نبود انسان در خواب يا بيداري، حرف اموات را نميشنيد اين طور دستور رسمي با قسم به ما نميگفتند به آنها بگوييد شما را به «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» قَسم بگوييد آنجا چه خبر است؟ پس معلوم ميشود که آدم ميتواند باخبر بشود اينها جزء دنياست.
☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله
💠 خیرخواهی علمای ابدان و ادیان!
❖ مرحوم آیتاللهالعظمی حاج سید احمد زنجانی در کتاب #الکلام_یجر_الکلام، با تنظیر احکام شریعت و خیرخواهی علمای دین به توصیههای تخصصی پزشکان و متخصصین علوم دیگر، مینویسد:
📝...اطبّا که با بیان سفارشهای حفظ الصحة، جلوی اشتها و میل مردم را میگیرند، آيا نظر عداوت با مردم دارند؟ نه؛ بلكه نظر مهربانى و شفقت دارند. و آيا جوانان را مىرسد كه کمر به عداوت اطبا ببندند كه چرا جلوى ميل نفس ما را مىگيرند؟ نه؛ بلكه بايد از آنها تشكر كنند.
پس، همانطورى كه علماى ابدان، مصالح و مفاسد موضوعات را به مردم اظهار مىكنند و در اين اظهار، جز خيرخواهى منظورى ندارند، همینطور نيز علماى اديان، وقتى كه مىگويند موسيقى حرام است و گوش به آن نكنيد، منظورى ندارند جز خيرخواهى و صلاح مردم.
و يا اينكه مىگويند به نامحرم نگاه نكنيد، عداوتى با مرد يا زن نامحرم كه ندارند؛ بلكه چون متخصّص در دين هستند، آنچه را كه از دين فهميدهاند و صلاح ارباب ديانت مىدانند، مىگويند. آنها نيز مانند اطبّا، راهنما هستند و خير مردم را مىخواهند.
حالا يك نفر بىخبر از قانون طبّ، به خودى خود بگويد اطبا بیخود مىگويند؛ این عمل زيانى ندارد. آيا گوش به حرفش مىدهند؟ نه؛ بلكه مىگويند تو كه درس طب نخواندهاى، چرا مداخله در معقول مىكنى؟ همینطور هم بايد به حرف آنها كه درس علوم ديانت را نخوانده، مداخله در معقول مىكنند گوش ندهند.
اگر كسى به حرف طبيب گوش نكرد، ضررى از اين بابت به طبيب مىرسد؟ نه؛ بلكه زيانش به خود او مىرسد. اهل علم، اگر كه به حرفش ترتيب اثر نكردند، به او زيانى نمىرسد؛ بلكه به خود آنها مىرسد.
پس، مخالفت قول اهل علم، مانند مخالفت قول طبيب است. منتها اين است كه زيان آن، در دنيا مىرسد و زيان اين، در آخرت. حالا اختيار با خودت است؛ «تو خواه از سخنم پند گير، خواه ملال»
آنهایی كه از اين سخنان، عوض اينكه پند بگيرند، ملال مىگيرند و نسبت به گويندگان اين سخنان، به جاى اينكه سر ارادت بسپارند، كمر عداوت مىبندند، به اطفال مريض مىمانند كه كاسه دوا را پرتاب مىكنند و دوايش را مىريزند؛ كاسهاش را مىشكنند و طبيب و نسخه و دواپيچ و دوا درست كن، همه را به باد فحش مىگيرند! چرا؟ براى اينكه صلاح آنها را مىخواهند و مىخواهند از دست مرگ، نجاتشان دهند.
بلكه آنها بدتر از اين كودكان هستند! چون اينها جز اينكه لگد بر خير خود بزنند و به آنهایی که دست اندركار هستند، زباناً فحشى بدهند، ديگر عداوت آنها را در دل نگه نمىدارند. اما آنها كمر عداوت ارباب نصيحت و خيرخواهان را در دل نگهداشته، همواره با نيش زبان، آزارشان مىدهند و بلكه گاه از نيش زبان گذشته، با نيش سنان، مزدشان را در كفشان مىگذارند.
#خیرخواهی #علما #تخصص
.:
◽️🔻سوال بنا بر فقه شیعه حضرت زهرا وارث پدرش نیست.
💬توضیح سوال: شيعيان در مذهبشان معتقدند كه زن از زمين و عقار ارث نمي برد، پس چگونه معتقدند كه فدك ارث حضرت زهرا(عليها السلام) است؟
✴️پاسخ:
اگر به رساله هاي عمليّه توجه شود آنچه به مذهب شيعه در اين سوال نسبت داده شده برداشت صحيحي نمي باشد. زيرا شيعه مي گويد زن در زمين و عقار ارث نمي برد، و فرق است ما بين زن و فرزند دختر، آنچه در سوال طرح شده در رابطه با زن و شوهر است نه دختر نسبت به پدر و مادر، اجماع فقها شيعه بر اين است كه اولاد دختر و يا پسر از پدر ارث مي برند. براي اثبات اين مدعي خوب است رساله هاي عمليّه فارسي و يا عربي (مثل الجامع الشرايع) شيعه ملاحظه شود.و متن هر دو مسئله در رساله ها چنين آمده است:
🌱مسأله 2731 از رساله امام خميني(رحمه الله)
اگر وارث ميت فقط يكنفر از دسته اول باشد مثلا پدر يا مادر يا يك پسر يا يك دختر باشد، همه مال ميّت به او مي رسد....
و اگر يك پسر و يك دختر باشد مال را سه قسمت مي كنند دو قست را پسر و يك قسمت را دختر مي برد و اگر چند پسر و چند دختر باشند مال را طوري قسمت مي كنند كه هر پسر دو برابر دختر ببرد.
🌱مسأله 2771. اگر مردي بميرد و اولاد نداشته باشد چهار يك مال او را زن و بقيه را ورثه ديگر مي برند و اگر از آن زن يا از زن ديگر اولاد داشته باشد هشت يك مال را زن مي برد و بقيه را ورثه ديگر مي برند و زن از همه اموال منقول ارث مي برد ولي از زمين و قيمت آن ارث نمي برد. اين دو مسأله در ميان فقهاء اجماعي است و جاي اختلاف نيست.
✅زندگینامه مرحوم علامه مصباح یزدی (ره)
(قسمت دوم)
💠 مدارج علمی ایشان به حدی بود که امام خمینی وقتی کتاب فقهی «البیع» را نوشتن قبل از انتشار به آیت الله مصباح میدهد تا ایشان نیز نظرشان را اعلام کند و همچنین علامه طباطبایی قبل از انتشار تفسیر المیزان آن را به شاگرد خود مصباح یزدی میدهد تا بازبینی کند. دقت نظرهای آیت الله مصباح به حدی بود که علامه طباطبایی به دیگران فرموده بود:«آقای مصباح در المیزان ما شریک هستند.»
🌿 مراودات روحی و معنوی و اخلاقی ایشان با اساتیدی مانند امام خمینی و آیت الله بهجت تاثیر فوقالعادهای بر روح و روان استاد مصباح به جای گذاشت. تعابیر عجیب اساتید درباره آیتالله مصباح خود نشان دهنده عمق ارادت و اعتماد آن عزیزان به این ثمره و محصول شجره مبارکه حوزه علمیه است که به فرموده مقام معظم رهبری:«از برکات خدا بر ملت، حوزهها و بر جوانان است» و به فرموده آیت الله مشکینی:«یکی از خزانههای وجودی ماست.»
📖 ویژهنامه نشریه فرهنگ پویا در مورد رحلت#علامه_مصباح
#عمار_انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهکارهای ایجاد گرایش فرزندان به نماز
بخش دوازدهم
استفاده از روش تلقین به نفس
#راهکارهای_ایجاد_گرایش_فرزندان_به_نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد جعفری
متخصص مباحث مهدویت
توضیح جمله آیت الله بهجت در مورد زمان ظهور
💢بیکاری و اثرات آن!
✍ #استاد_شهید_مطهری :
🔸در مقابل کار، #بيکاري است که کوچکترين اثرش اين است که احترام و شخصيت انسان را پيش ديگران و پيش خودش از بين ميبرد، و همين درهم شکستن شخصيت انسان سبب ميشود که تن به هر پستي و بيچارگي بدهد و انواع ابتلائات ناشي از گناه برايش پيدا شود.
🔹گذشته از همه اينها، کار و فعاليت موجب سرگرمي فکري است؛ يعني فکر انسان متوجه اصلاح کار خويش است و اين به نوبه خود دو نتيجه دارد: يکي اينکه ديگر مجالي براي فعاليت قوّه خيال و هوسهاي شيطاني باقي نميماند؛ ديگر اينکه فکر انسان عادت ميکند که همواره منظم کار کند، از بيانتظامي و پريدن از يک شاخه هوس به شاخه ديگر خلاص گردد. بديهي است که يکي از اصول شخصيت انسان همان استواري و استحکام و انتظام فکر اوست.
📚منبع: کتاب حکمت ها و اندرزها جلد 1 /تاثیر کار در تهذیب اخلاق صفحه177
#چگونگی_کنترل_شهوات
#کلامی_از_بزرگان
#اخلاق
26.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی
📌دکتر ادگاردو سهیل اسعد، مبلغ فعال در کشورهای #آمریکای_لاتین:
🔻من در سال 1996م. با #آیتالله_مصباح در آرژانتین آشنا شدم.
🔻ایشان درکنار #مدیریت بسیار خوبی که داشتند فقیه، فیلسوف و عارف نیز بودند.
🔻جامعیت فراگیر و عمق ایشان در فهم #علوم_انسانی منحصر بهفرد بود.
#عمار_انقلاب
#آیت_الله_مصباح_یزدی
┅═ 🌿🌸🌿 ═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارسالی از طرف اعضای کانال حقیقت ناب 🏴🏴شعر فاطمی 🏴🏴 🌷فاطمه میرزایی🌷 🌸🌸6سالشه 🥀از رفسنجان