بیش از یکصد کتاب #صوتی جذاب و رایگان
📗حاج قاسم
📒آن سوی مرگ
📕بیست و سه نفر
📘سلام بر ابراهیم
و....
اینجا گوش دهید👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2081751040C3711ba0d03
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
پیشنهاد عضو جامعه مدرسين و مسئول كرسيهاي علوم نقلي به جناب آقاي حيدري در مورد ارائه بحث در کرسی های نظریه پردازی
خبرگزاري حوزه به نقل از استاد عليدوست: بنده به عنوان مسئول کرسیهای علوم نقلی، از جناب آقای حیدری تقاضا و دعوت میکنم که با حضور خود یا یکی از مطلعان کامل به نظر ایشان در کرسیهای نظریه پردازی، به ارائه بحث و نظر در جمع متخصصین بپردازند و هم اکنون این وعده را میدهم که زمینه حضور و ارائه بحثشان درکرسی های نظریه پردازی را فراهم کنم. نظریه پردازان با حضور در کرسی های نظریه پردازی، اراء و نظریات خود را به محک نقد و نظر و ارزیابی مینهند و در جمع های تخصصی، به تبیین و اثبات نظریه خود میپردازند. تاکنون حدود ۴۰ مورد کرسی نظریه پردازی در این کرسی ها برگزار شده است.
بنده حاضرم امکانات و نفراتی در اختیار شما بگذارم تا بتوانید نظریه خود را در قالبی مکتوب یا شفاهی تنظیم نموده و در جلسه یا جلساتی به ارائه آن بپردازید. ارائه شما در جمع ناقدان و داورانی –که با مشورت با خود حضرتعالی تعیین خواهند شد- انجام خواهد شد و تمام جلسه نیز به صورت صوتی و تصویری ضبط خواهد شد تا در نهایت با صلاحدید حضرتعالی منتشر شود..
این وعده علاوه بر جناب آقای حیدری، به محترمینی که در خارج از کشور هستند نیز داده میشود که خودشان و یا کسی –که مورد اعتماد و اطمینان خودشان هستند- را معرفی کنند تا در این کرسیها نظریات آنها طرح و تبیین و نقد شود.
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/296
عشق الهی 60.mp3
3.64M
🎤 #عشق_الهی (60)
✅ ترجيح #روش_تربيتي عاشقانه بر ساير روشها 1️⃣
روشهاي متعدد تربيت معنوي خود يا ديگران و رفع موانع آنها، بنابر يك تقسيم بندي، عبارتند از:
1️⃣ روش مديريت مستقيم رفتار كه غالبا با اجبار و تحميل به نفس همراه است.
2️⃣ روش مديريت ريشه هاي شناختي رفتار
3️⃣ روش مديريت ريشه هاي گرايشي رفتار (كه خود دو قسم است: روش ترس مدار (ترس از خدا) و روش عشق مدار (عشق به خدا)
در ميان اين روشها، روش عاشقانه بر سايرين ترجيح دارد چون موثرتر، شيرين تر و پايدارتر است.
🆔 @sajedi_ir
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/300
✍️ ابوالفضل ساجدی
✅ #دلايل_ضرورت_به_كارگيري_هنر_در_تعليم_و_تربيت_ديني:
در يادداشتهاي قبلي 9 نكته بيان شد و اكنون بقيه آنها:
10. بسياري هستند كه از كار زشت اجتناب ميكنند؛ ولي بدون درك زشتي، توان اجتناب از آن را ندارند. اگر زشتي گناه و زيبايي عمل نيك براي آنها آشكار شود، براحتي از آن دوري ميجويند و در طريق صواب گام مينهند. اگر زيبايي مكارم اخلاق، و سلوك كريمانه و بزرگوارانه را حس كنند, دروغ نميگويند و خيانت نميكند. علت دروغگويي آنها عدم درك زيبايي صدق و راستي، و منشأ خيانت آنها كاستي در فهمِ زيبايي امانتداري است. هنر با برجسته سازي زشتي ها و زيبايي ها ميتواند اين طيف آدميان را به سوي دين رهنمون و با آن همگون سازد.
11. اگر عمل با علاقه همراه شد، ضمانت بيشتري براي استمرار آن در فرد وجود دارد، چرا كه از آن پس، او به موانع بروني كمتر اعتنا ميكند، و آسانتر در مسير صواب و اخلاص، سِير ميكند. او به جاي رياكاري، عمل را به دليل زيبايي معنوي، شكر الاهي و تقرب به خدا انجام ميدهد، چنانكه علي (ع) بر اين مسير استوار بود، و عبادت شاكرانه را نشانة آزادمردي ميشمرد. هنر با جذاب سازي آموزه هاي ديني توان آن دارد كه پاي بندي به آنها را با علاقه پيوند زند.
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
✍️#سانسور و #تحریف در یک سوی #مناظره
✅ حجاب و سياست
✏️دکتر سوزنچی
چهارشنبه قبل مناظرهای داشتم با مهدی نصیری؛ با موضوع «مناسبات حجاب و سیاست در ایران»
دوست و دشمن دست به دست هم دادند که موضوع مناظره را تحریف کنند: عنوان «بحث درباره #حجاب_اجباری» روی آن گذاشتند.
موضع آقای نصیری به طور کامل دیده شد؛ الحمدلله!
موضع بنده کاش فقط سانسور میشد؛ یکسره تحریف شد!
شدم «طرفدار حجاب اجباری»!!!
دریغ از ذرهای فکر!
💢من راهکار دادم برای اینکه #قانون_حجاب بماند؛ اما زور و اجباری در کار نباشد؛ و حکومت تا حد امکان مداخله نکند.
▫️گفتم به جای نگاه کیفری و جزایی به قانون، بیایید فهم «قانون مدنی» از مسأله حجاب را بگسترانیم: نه «بیقانونی»؛ و نه «زور و اجبار» در اجرای قانون؛
▫️گفتم مثال قانون مدنی، قوانین معاملات است و قانون رانندگی؛
آیا برای معاملات بین مردم نباید قانونی باشد؟!
آیا عبور و مرور وسایل نقلیه نباید قانونمند باشد؟!
باید باشد؛ اما نه قانونی در افق مجازات و کیفر؛ بلکه قانونی که صرفا پشتوانه برقراری روابط صحیح بین افراد است؛ و تنها در شرایط خاص و اضطراری کار را به کیفر و دادگاه میرساند.
▫️گفتم مشکل ما در بد اجرا شدن قانون است؛
و توضیح دادم:
در کشور ما همه از قانون، فقط «قانون کیفری» میفهمیم: وقتی چیزی قانونی میشود، انتظار داریم حکومت با زور و اجبار آن را پیاده کند.
و در این زمینه همه مقصریم؛ مثلا همین الان مشکلات اقتصادی گریبانگیر همه شده؛ ولی فقط انتظار داریم حکومت با تکیه ابزارهای نظارت و مجازات اوضاع را درست کند!
▫️من نه وضع موجود را تایید کردم؛
و نه فقط نسبت به آن اعتراض کردم؛
بلکه برای اینکه «قانون» برقرار باشد اما «محور آن زور و اجبار نباشد» #راهکار دادم؛
راهکاری بسیار ساده و شدنی؛
راهکاری که در عمده روابط اجتماعی دیگر ما (همه عرصههای حقوق مدنی: از معاملات و روابط اقتصادی بین مردم، تا مسائل ازدواج و طلاق، تا عرصه قوانین رانندگی، تا ...) عملا در حال پیاده شدن است؛
و هیچگاه هیچ دوقطبیای هم ایجاد نکرده.
▫️نشان دادم هم کسانی که از وجود قانون دفاع میکنند حق دارند؛
و هم کسانی که به اجرای قانون بر مدار زور و اجبار معترضاند؛
و راه علاج،
نه حذف قانون، و رها کردن عرصه عفت عمومی در هرج و مرج است؛
و نه اصرار بر اجرای قانون با ابزار زور و اجبار؛
راه برونرفت از این دوگانه تصنعی «اجبار» و «هرج و مرج»،
آن است که قانون شرعی حجاب را همچون یک قانون مدنی پیاده و اجرا کنیم؛
همانند قوانین معاملات؛
همانند قوانین رانندگی؛
و همانند صدها قانون مدنی دیگر.
💢افسوس که در این هیاهوی غوغاسالار، این سخنان شنیده نشد؛ فهم نشد؛ و حتی نقد نشد! افسوس!
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
#زبان_قرآن 6️⃣
✍️ ابوالفضل ساجدی
🔸ترديد آقاي محمد #مجتهد_شبستري در #واقع_نمايي_آيات_قرآن 1️⃣
آقاي #مجتهد_شبستري در برخي آثار قبلي خود عباراتي دارد كه واقع نمايي زبان قرآن (اعم از باورها، خبرهاي غيبي، داستان انبياء و ...) را مورد ترديد قرار مي دهد. در آثار جديد خود از ترديد عبور كرده و صريحا آن را رد ميكند. نمونه اي از بيان ترديدآميز وي اينكه ايشان در راستاي تبيين وظايف جديد كلام اسلامي، به ويژگيهاي ساختار قديم كلام اسلامي اشاره ميكند و ميگويد:
"اين ساختار كه توضيح دادم، داراي دو ويژگي عمدة زير است:
نخست اينكه پرسشهايي كه در كلام اسلامي مطرح است، پرسشهايي ناظر به واقع است؛ ازاينقبيل كه خدا هست يا نيست؟ خدا چگونه است؟ صفات او عين ذات اوست يا جداي از ذات؟ نبوت چيست؟ آيا پيامبر اسلام نبي بوده است؟ معاد چيست؟ آيا انسانها مبعوث و محشور خواهند شد؟ همة اينها پرسشهايي است ناظر به واقع. هدف متكلمان از طرح اين پرسشها عبارت است از شناخت يك سلسله امور واقعي درباره ي خداوند؛ دربارة مخلوقات؛ درباره ي انسان و آينده ي انسان. چرا اينطور است؟ براي اينكه در آن روزگار كه متكلمان دنبال به دست آوردن عقايد حقة جزمي مطابق واقعاند، فضاي تفكر كه بر جميع قلمرو تفكر انسان حاكم است، فضاي طلب واقعيت و جازميت است...
ويژگي دوم كلام اسلامي عبارت است از تصور قابل اثبات بودن اين قضاياي ايماني از راه عقل. اين قضايا، در آن فضاي فكري، اموري هستند كه ميتوان با عقل نهتنها آنها را فهميد، بلكه آنها را اثبات كرد...
كلام اسلامي با اين دو ويژگي ساخته شده و رشد كرده است؛ اما در عصر ما فضاي تفكر عوض شده و همة مسئله از اينجا شروع ميشود. انسان در سدههاي اخير وارد مرحله ي نويني از انديشه شده و آن دو ويژگي كه به كلام اسلامي ما هم شكل بخشيده بود، جاي خود را به ويژگيهاي ديگر داده است. در فضاي فكري جديد، جازميت فلسفي و علمي از دست رفته است.
امروز در درجة اول، از نقش دين {در دنيا} سؤال ميشود و نه از مطابقت و عدم مطابقت گزارههاي ديني با واقع. گويي پاسخ دادن به سؤال دوم، از دسترس بشر خارج شده است. امروز ديگر مسئله اين نيست كه انسان عقايد حقه را پيدا كند و سپس آن را تصديق كند تا به نجات اخروي برسد." (هرمنوتيك كتاب و سنت، ص185ـ189)
#شبستري
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
#زبان_قرآن 7️⃣
✍️ ابوالفضل ساجدی
❗️ترديد آقاي محمد #مجتهد_شبستري در #واقع_نمايي_آيات_قرآن 2️⃣
در عباراتي كه از آقاي شبستري نقل شد ايشان به نقد تفكر كلام سنتي در اسلام معاصر ميپردازد. او وظيفه ي كلام سنتي را، تبيين و تدوين عقايد اسلامي، اثبات آنها، و رفع شبهات مربوطه معرفي ميكند و معتقد است كه اين ساختار فكري كلامي داراي دو ويژگي عمده است: الف) تلقي واقعنمايي عقايد ديني و جستوجو براي شناخت اين واقعيات؛ ب) قابل اثبات عقلي دانستن آنها. سپس ميگويد فضاي فكري گذشته، اين دو ويژگي را پذيرفته بود؛ اما امروزه در فضاي جديد فكري، آن دو ويژگي كاملاً مردود است! وي بنا كردن كلامي جديد با پذيرش اين مباني را در عرصه ي اسلام لازم ميداند. دليل وي بر رد كردن اين دو ويژگي كلام سنتي، تبعيت از تفكر فلسفي جديد حاكم بر غرب است. بنابراين، در تفكر كلامي معاصر و پذيرفتهشده ي آقاي شبستري، در بحث از زبان قرآن و آموزه ها يا گزارههاي ديني، پرسش واقعنمايي و قابليت اثبات عقلي مهم شمرده نميشود. وي در جمله ي آخر، پاسخ به اين پرسشها را از دسترس بشر خارج ميداند و جستوجو از عقايد حقه و مطابق واقع را غيرلازم ميشمارد!!
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
#زبان_قرآن 8️⃣
✍️ ابوالفضل ساجدی
🔸ترديد آقاي محمد #مجتهد_شبستري در #واقع_نمايي_آيات_قرآن 3️⃣
با توجه به ترديد آقاي شبستري درباره ي واقعنمايي كل مدعيات كلامي و عقايد اسلامي، ديدگاه وي در خصوص گزارههاي كلامي و اعتقادي موجود در قرآن روشن ميشود. بر اين اساس، از نگاه ايشان، واقعنمايي گزارههاي قرآني كه ارائهدهنده ي آموزههاي كلامي و عقايد دينياند، محل ترديد است.
دليل ايشان براي رد كلام سنتي و به دنبال آن، ترديد در واقع نمايي و قابل اثبات عقلاني دانستن گزارههاي ديني و بي اهميت جلوه دادن اين دو مساله در كلام جديد، پذيرش تفكر حاكم بر غرب در دوران معاصر است.
🔹نقد ديدگاه وي:
اولا نگرش غيرواقع نمايانه نسبت به آموزه هاي ديني، تنها ديدگاه حاكم بر انديشمندان غربي نيست، بلكه اين رويكرد توسط برخي فلاسفه دين مانند ويليان آلستون، مكوايري، پلانتينگا و ... نقد شده است.
ثانيا جاي اين پرسش از ايشان وجود دارد كه آيا هرچه بر فضاي فكري فلسفي غرب حاكم باشد، درست است و بايد پذيرفته شود؟ اگر چنين است، فكر و انديشه ي ما چه ميشود؟ آيا ما بايد پيرو انديشة حاكم بر غرب باشيم؟ آيا تقليد در مسائل فكري و انديشههاي فلسفي رواست؟
ثالثا يكي از ريشه هاي ديدگاه انديشمندان غربي، ويژگيهاي غيرقابل دفاع تورات و انجيل تحريف شده است كه نسبت به قرآن قابل تعميم نيست.
رابعا در مورد قرآن دلايل برون ديني و درون متني مي توان اقامه كرد بر واقع نمايي آموزه هاي اين كتاب مقدس.
خامسا حقير نيز مدافع كلام جديد هستم اما نه به معناي مورد نظر آقاي شبستري كه مستلزم پذيرش مباني غربي در رد واقع نمايي و قابل اثبات عقلاني دانستن باورهاي ديني است. (رك. مقاله حقير با عنوان "فلسفه دين" فصل "حاميان كلام جديد" كه در مجله قبسات (بهار و تابستان 85) به چاپ رسيده است. اين مقاله را قبلا در اين كانال قرار دادم.
پاسخ تفصيلي به ديدگاه آقاي شبستري و مباني غربي آن بويژه نظر ويتگنشتاين متاخر را در كتاب #زبان_قرآن درس چهارم تا ششم آورده ام. توضيحاتي در مورد معرفي و فصول اين كتاب قبلا در اين كانال قرار داده شد.
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
📌تولد اعجازآميز شهید همت (فرمانده لشكر 27 محمد رسول الله ص)
✅ به مناسبت هفته دفاع مقدس و آسماني شدن اين مادر شهيد
🔹دکتر بعد از معاینه گفت: «بچه از بین رفته و تلف شده». مقداری هم قرص و کپسول نوشت و گفت: «اگه با این، بچه سقط نشد، حتماً بیاریدش تا عملش کنم» ...
🔹اینها را حاجیه خانم میگوید؛ نصرت همت. بانویی که ۳۰ شهریور ۹۹ یعنی درست یک روز مانده به چلهی جنگ، رفت تا شاید بعد از ۳۷ سال، پسرش را یک بار دیگر در آغوش بگیرد؛ پسری که ماجرای تولدش را اینگونه روایت میکند:
🔹 «پاییز سال ۱۳۳۳ بود که با همسرم و جمعی از دوستان، قصد زیارت امام حسین (ع) را کردیم و راهی کربلا شدیم. آن موقع ابراهیم را باردار بودم. خیلیها مرا از این سفر منع میکردند اما به خدا توکل کردم و به شوق زیارت اباعبدالله (ع) راهی کربلا شدم. با اتوبوس تا کرمانشاه آمدیم و از آنجا به مرز خسروی رفتیم. راه بسیار سخت و طاقتفرسایی بود، با جادههای خاکی و ماشینهای قراضه. صبح روز بعد، مأموران مرزی عراق اجازه دادند که حرکت کنیم. هوا بسیار گرم بود و راه هم پر از دستانداز. از طرفی گرد و غباری که داخل ماشین میپیچید، کمکم حال مرا دگرگون کرد. تمام روز در راه بودیم و بالاخره پیش از مغرب به کربلا رسیدیم.
🔹چشمهایم سیاهی میرفت و حالم به کلی بد شده بود. با زحمت مرا پیش یک دکتر بردند. دکتر پس از معاینه گفت: «بچه از بین رفته و تلف شده». مقداری هم قرص و کپسول نوشت و گفت: «اگه با این، بچه سقط نشد، حتماً بیاریدش تا عملش کنم». حرفهای دکتر مثل پتکی توی سرم کوبیده شد. خیلی ناراحت و دلشکسته شده بودم. علیاکبر (همسرم) خانهای نزدیک حرم اجاره کرده بود و من ۱۵ روز تمام کنج خانه، توی رختخواب افتاده بودم. لب به هیچ قرص و کپسولی هم نمیزدم.
🔹پیش خودم گفتم: «این همه راه اومدی تا اینجا که امام حسین (ع) رو زیارت کنی، حالا اگه قرار باشه بچه رو هم از دست بدی، مردن یا موندن چه اهمیتی داره؟» به علیاکبر گفتم که میخواهم بروم حرم. اما او مخالفت کرد و گفت: «حال تو مساعد نیست، بیشتر استراحت کن تا به سلامتی کامل برسی». هرچه او اصرار کرد، فایده نداشت. دیگر دلم بدجوری هوای حرم را کرده بود و طاقت در خانه ماندن نداشتم.
🔹بالاخره علیاکبر مرا به حرم برد. تا نیمههای شب آنجا بودیم. آقا را با دلی شکسته صدا زدم و از او شفاعت خواستم. حسابی با امام حسین (ع) درد دل کردم و به او گفتم: «آقا، من شفامو از شما میخوام. به دکتر هم کاری ندارم. من به شوق دیدار و زیارت شما رنج این راه رو به جون خریدم. حالا از شما توقع یه گوشه چشمی دارم». بعد هم به رواق کوچک ابراهیم رفتیم و لحظاتی را هم در آنجا سپری کردیم. حسابی سبک شدم و به منزل برگشتیم. خسته شده بودم و خوابم گرفته بود. خوابیدم. در خواب خانمی را دیدم که لباس عربی به تن داشت و مثل همه مردم زیارت میکرد. آن خانم بلندبالا که بچهای روی دستش بود، به طرف من آمد و بچه را به من سپرد و گفت: «این بچه رو بذار لای چادرت و به هیچکس هم نده. برش دار و برو». من آن بچه را توی چادرم پنهان کردم و آمدم. همان موقع از خواب پریدم. گریه امانم را بریده بود. از شدت خوشحالی زار میزدم. خواب را که برای مادر علیاکبر تعریف کردم، گفت: «این خواب یه نشونهست». بعد گفت: «خیالتون راحت باشه که بچه سالمه. فقط نیت کن اگه بچه پسر بود، اسمشو بذاری محمد ابراهیم». از روز بعد دیگر اصلاً درد و ناراحتی نداشتم.
🔹هیچکس باور نمیکرد. همان روز دوباره پیش دکتر رفتیم. دکتر پس از معاینه با تعجب تمام گفت: «امکان نداره؛ حتماً معجزهای شده!» ما عربی بلد نبودیم و حرفهای دکتر را یکی از دوستانمان برایمان ترجمه میکرد. دکتر پرسید: «شما کجا رفتین دوا درمون کردین؟ این کار کدوم طبیبه؟ الان باید مادر و بچه، هر دو از بین رفته باشن، یا حداقل بچه تلف شده باشه! شما چیکار کردین؟» علیاکبر گفت: «ما رفتیم پیش دکتر اصلی». دکتر وقتی شنید که عنایت آقا امام حسین (ع) است، تمام پولی را که بابت ویزیت و نسخه به او داده بودیم، به ما بازگرداند و مقداری هم داروی تقویتی برایم نوشت و گفت: «خیلی مواظب خودتون باشین».
🔹وقتی مطمئن شدم که بچه سالم است، از علیاکبر خواستم که در کربلا بمانیم. رفتن و دل کندن از آنجا با توجه به مسائلی که پیش آمده بود، خیلی سخت بود. چند بار جوازمان را تمدید کردیم و بعد از چهار ماه به ایران برگشتیم. نیمه بهمن بود که سرخوش از سفر کربلا، رسیدیم به شهرضا. دوازدهم فروردین ۱۳۳۴ پسرمان به دنیا آمد.» (گزارش مشرق- منابع در انتهاي گزارش آمده است.)
🔹 چند روز قبل، این مادر بزرگوار میهمان فرزند شهیدش حاج محمد ابراهیم شد.
🔸 هديه به ارواح همه ي شهدا و والدين درگذشته شان به ويژه اين مادر عزيز، صلوات
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️مخفيانه زنان را عقيم كنيد.‼️
🔸كنترل نامحسوس #جمعيت
🔺خانم دکتر لباف، متخصص زنان و زایمان: در دوره رزیدنتی (تخصص) به ما گفته بودند زنانی را که بارداری دوم یا سومشان است، بطور مخفیانه عقیم کنید❗️
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
عشق الهی 61.mp3
6.31M
🎤 #عشق_الهی (61)
✅ ترجيح #روش_تربيتي عاشقانه بر ساير روشها 2️⃣
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
✍️ حامد ساجدی
⭕️ #فلسفه_دین
⭕️ #عقل_و_دین_در_قرآن 1️⃣
✅یکی از مباحث مطرح در فلسفه دین، رابطه عقل و دین است. آیا دین باید مبتنی بر عقل باشد یا اینکه ایمان مقوله کاملاً متفاوت از حوزه معرفت است؟ این مسأله محل بحث و گفتگوی متفکران شده است.
✅عقل گرایان حداکثری معتقدند گزاره های دینی نه تنها باید با عقل سازگار باشد بلکه باید به وسیله عقل درک و اثبات شود و فراتر از فهم عقلی انسان نباشد.
✅در نقطه مقابل ایمان گرایان قرار دارند که بر تباین حوزه ایمان و عقلانیت تأکید دارند. برخی از آنها مانند کی یر کگارد تا آنجا پیش می روند که می گویند گزاره ای که انسان به آن ایمان می آورد حتی می تواند ضد عقل هم باشد.
✅به نظر می رسد میان این دو دیدگاه باید دیدگاه معتدل تری را اتخاذ کرد. در درجه نخست باید میان گزاره دینی پایه که حقانیت و اعتبار دین مبتنی بر آنهاست و سایر گزاره های دینی تفکیک کرد.
✅گزاره های دینی پایه باید با عقل انسان درک شوند، زیرا بدون آن حقانیت دین زیر سؤال می رود و اعتماد به آن دین ممکن نخواهد بود.
✅ بسیاری از گزاره های دینی غیر پایه نیز - مانند گزاره های اخلاقی و حقوقی- مورد تأیید عقل هستند و یا همراه با دلیل و شاهدی ذکر شده اند که آنها را عقل پذیر می سازد.
✅ ممکن است برخی گزاره های دینی غیر پایه، مانند وقایع مربوط به آخرت، با عقل اثبات شدنی نباشند و در عین حال در ستیز با درک عقلی انسان هم نباشند. با توجه به عقلانی بودن گزاره های دینی پایه، فرد مؤمن در مورد این گونه گزاره ها با اعتماد به منبع وحی حقانیت این گزاره ها را تصدیق می کند.
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🟣 🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در کشور الجزائر یک جوان تصمیم میگیره که کار عجیب و خطرناکی را انجام بدهد و تمام مراحل کار را با یک دوربین ضبط میکند،
این جوان در بین همشهریان سنی مذهب که در بین انها حتی افراد متمایل به داعش و همچنین سنی مذهب هایی که گرایش داعشی ندارند اما پایبندی مذهبی قوی دارند برخورد میکند ،،
این جوان نزد همشهریان سنی مذهب ، خودش را یک جوان شیعه نشان میدهد که بدنبال مکانی برای انجام فریضه نماز است و از مردم سوال میکند که من یک شیعه هستم و میخواهم نمازم را بخوانم،،و درخواست مکانی برای نماز خواندن میکند،
سپس در ایام همایش جهاتی اربعین در بین زائرین و موکب ها خودش را یک حوان سنی مذهب معرفی میکند و درخواست مکانی برای نماز خواندن خود میکند،
به دور از هرگونه تعصب ، نوع رفتار مردم و نوع برخورد و نوع گفتار هر دو را مقایسه کنید،
برخورد و گفتار افراد سنی مذهب با یک جوان شیعه که فقط بدنبال مکانی برای ادای فریضه واجب نماز است و نوع برخورد و رفتار و گفتار افراد شیعه با یک جوان سنی که بدنبال مکانی برای ادای فریضه واجب نماز است ، هردو رفتار بسیار دیدنی و حیرت انگیز است.
نکته اشتراکات این دو جمعیت: خدا،پیامبر،دین،قبله 🆔 @meshkatnoor
کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
عشق الهی 62.mp3
5.01M
🎤 #عشق_الهی (62)
✅ روش كسب:
✅ درون نگري براي كشف محبوبهاي معارض با عشق برتر الهي 1️⃣
✅ تفاوتهاي فردي نسبت به برترين محبوب
🆔 @sajedi_ir
📚 #نشريات، #كتابها، #پايان_نامه ها، #سايتهاي_مهم و #بانكهاي_اطلاعاتي براي پژوهشگران
#منابع_تحقيق
🔸در شرایط کرونایی، پویشی شکل گرفته برای پژوهشگران و کسانی که مشغول نوشتن پژوهش و یا پایاننامه هستند.
اما ظاهراً محدودیت زمانی هم دارد.
📌#سایتهای مهم و ضروری برای دانشجویان و #پژوهشگران:👇
1. ieeexplore.ieee.org
2. acm.org
3. link.springer.com
4. wiley.com
5. sciencedirect.com
6. acs.org
7. aiaa.org
8. aip.org
9. ajpe.org
10. aps.org
11. ascelibrary.org
12. asm.org
13. asme.org
14. bioone.org
15. birpublications.org
16. bmj.com
18. emeraldinsight.com
19. geoscienceworld.org
20. icevirtuallibrary.com
21. informahealthcare.com
22. informs.org
23. ingentaconnect.com
24. iop.org
25. jamanetwork.com
26. joponline.org
27. jstor.org
28. mitpressjournals.org
29. nature.com
30. nrcresearchpress.com
31. oxfordjournals.org
32. royalsocietypublishing.org
33. rsc.org
34. rubberchemtechnol.org
35. sagepub.com
36. scientific.net
37. spiedigitallibrary.org
38. springermaterials.com
39. tandfonline.com
40. theiet.org
💠سایتهایی جهت دانلود رایگان کتاب
🔺www.ketabnak.com
🔺www.urbanity.ir
🔺www.98ia.com
🔺www.takbook.com
🔺www.irpdf.com
🔺www.parsbook.org
🔺www.irebooks.com
🔺www.farsibooks.ir
🔺www.ketabesabz.com
🔺www.readbook.ir
💠سایتهای مهم علمی-پژوهشی
🔺www.digitallibraryplus.com
🔺www.daneshyar.net
💠بانکهای اطلاعاتی
🔺www.umi.com/pqdauto
🔺www.search.ebscohost.com
🔺www.sciencedirect.com
🔺www.emeraldinsight.com
🔺www.online.sagepub.com
🔺www.springerlink.com
🔺www.scopus.com
🔺http://apps.isiknowledge.com
🔺www.anjoman.urbanity.ir
💠پایاننامههای داخلی و خارجی
🔺www.irandoc.ac.ir
🔺www.urbanity.ir
🔺www.umi.com/pgdauto
🔺www.mhrn.net
🔺www.theses.org
💠مقالات فارسی
🔺www.urbanity.ir
🔺www.shahrsaz.ir
🔺www.magiran.com
🔺www.civilica.com
🔺www.sid.ir
💠کتابخانه ملی ایران، آمریکا و انگلیس
🔺www.nlai.ir
🔺www.loc.gov
🔺www.bl.uk
💠دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش:
🔺http://eric.ed.gov
💠اطلاعات عمومی کشورها:
🔺www.worldatlas.com
💠مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی:
🔺www.infolibrarian.com
💠آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸
🔺www.findarticles.com
💠کتابخانه الکترونیک
🔺www.digital.library.upenn.edu/books
💠رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارسی:
🔺www.srco.ir
💠دانشنامه آزاد اینترنتی:
🔺www.wikipedia.org
💠دسترسي به متن
کامل پاياننامههای 435 دانشگاه از 24 کشور اروپايي:
🔻http://www.dart-europe.eu/basic-search.php
💠دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه کاليفرنيا:
🔺http://escholarship.org/
💠دسترسي رايگان به بانک مقالات
دانشگاه TENNESSEE:
🔺http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148
💠دسترسي رايگان به 1,550,632 مقاله دانشگاهي:
🔺http://www.oalib.com/
💠دسترسي به پاياننامههای الکترونيکي دانشگاه ناتينگهام:
🔺http://etheses.nottingham.ac.uk/
💠دسترسي رايگان به کتاب ها و ژورنال
هاي سايت In Tech:
🔺http://www.intechopen.com/
💠دسترسي رايگان به مقالات علمي، دانشگاه McGill:
🔺http://digitool.library.mcgill.ca/R
💠دسترسي رايگان به مقالات علمي، مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه استنفورد:
🔺http://highwire.stanford.edu/
💠دسترسي به مقالات و متون علمي
پايگاه Proceeding of the National Academy of Sciences ايالت متحده آمريکا:
🔺http://www.pnas.org
کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
عشق الهی 63.mp3
4.75M
🎤 #عشق_الهی (63)
✅ #روش كسب:
✅ درون نگري براي كشف محبوبهاي معارض با عشق برتر الهي 2️⃣
✅ تفاوت محبوبهاي معارض در سنين و شرايط مختلف
🆔 @sajedi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ضرب و شتم کارشناس #شبکه_من_و_تو در استودیو به جرم دفاع از ایران و رشد جايگاه زنان پس از انقلاب!
🔹فربد طلایی با انتشار ویدیویی گفت: من تحت بازداشت هستم و نمیگذارند صحبت کنم. پلیس هم آمده، چند بار فیلم گرفتم پاک کردند نمیدانم چه میشود!
🔹تو برنامه ریختن سرم لباسم را پاره کردند. آقای عباسی صاحب تلویزیون با تیمش هم حضور داشتند.
🔸این کارشناس چندی پیش نسبت به حذف تصاویر دختران از جلد کتاب درسی واکنش نشان داده بود و مخالف منوتو صحبت کرده بود.
@Farsna - Link
کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
✍️ ابوالفضل ساجدی
#دين_و_هنر
#زيبايي_قرآن
قرآن كتابي است كه هم محتواي آن حق و صدق، جذاب و دلپسند، و هم زبان آن زيبا و آراسته است، و هر دو، در گسترش جايگاه جهاني وي، نقشي شگرف داشته است. خداوند به اين زيبايي اشاره دارد:
اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسنَ الحَْدِيثِ كِتَباً مُّتَشبِهاً مَّثَاني تَقْشعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِينَ يخْشوْنَ رَبهُمْ ثمَّ تَلِينُ جُلُودُهُمْ وَ قُلُوبُهُمْ إِلي ذِكْرِ اللَّهِ ذَلِك هُدَي اللَّهِ يهْدِي بِهِ مَن يشاءُ وَ مَن يضلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَاد ٍ(زمر:23)
يعني "خدا بهترين سخن را نازل كرده كتابي كه بخشهاي گوناگون آن به هم مربوط و به يكديگر منعطف است آنهايي كه از پروردگارشان خشيت دارند از شنيدنش پوست بدنشان جمع ميشود و در عين حال پوست و دلشان متمايل به ياد خدا ميشود اين هدايت خداست كه هر كه را بخواهد با آن هدايت ميكند و كسي كه خدا گمراهش كند ديگر راهنمايي نخواهد داشت."
يكي از جلوه هاي هنري قرآن پيوند هنرمندانه آيات گوناگون آن به يكديگر است كه در اين آيه به آن اشاره شده است. همين زيبايي لفظي و معنوي آيات قرآن است كه دلها را در برابر عظمت خداوند خاشع و به او متمايل مي سازد.
کانال ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
✍️ حامد ساجدی
⭕️ علم و دین: پاسخ به #الحاد_مدرن (نئوداروینیسم) 4️⃣1️⃣
🔸ناتوانی نظریه فرگشت (تکامل) در تبیین پیدایش حیات 5️⃣
✅چنانکه پیشتر بیان شد شکل گیری حیات نیازمند چینش بسیار دقیق اجزای بسیار زیادی در سلول است که شانسی و تصادفی بودن آن تقریبا محال است. یکی از اجزای مهم سلول پروتئینها هستند که نقشهای مهم و متنوعی در سلول ایفا می کنند مانند چارچوب بندی سلول، به دست آوردن انرژی، کاتالیز کردن فرایندهای زیستی، ساختن اجزای سلول و پاکسازی و نظافت. پروتئینها خود از تعداد زیادی امینواسید تشکیل شده اند که باید به شکل خاصی به هم پیوند خورده باشند.
✅تنها نوع خاصی از پیوند میان امینواسیدها (پیوند پپتیدی یا Peptode bond) می تواند یک پروتئین کارامد بسازد.
✅از میان 170 امینواسید شناسایی شده در طبیعت، تنها بیست نوع از آنها در ساختمان پروتئین به کار می روند.
✅کارکرد پروتئین بستگی شدیدی به ترتیب درست امینواسیدها دارد. برای اینکه پروتئین بتواند ساختاری پایدار و وضعیتی فعال داشته باشد محدودیتهای زیادی در انتخاب و چینش امینواسیدها باید اعمال شود. کوچکترین تغییر در بخش مرکزی پروتئین می تواند تأثیرات زیان باری در کارامدی آن داشته باشد.
❇️طبق برآوردی که مایکل دنتون (Michael Denton) زیست شیمی دان استرالیایی- انگلیسی دارد، احتمال شکل گیری یک پروتئین کارآمد کمتر از 20-^10 است. از طرفی برای شکل گیری یک سلول دست کم صد پروتئین کارآمد لازم است. بنابراین احتمال پدیدار شدن تمام این پروتئینها بر اثر شانس برابر با 2000-^10 خواهد بود.
❇️به گفته دنتون می توان نشان داد که ممکن نیست هیچگاه بیش از 40^10 پروتئین در زمین به وجود آمده باشد. بنابراین از آنجا که احتمال فوق بسیار کمتر از 40-^10 است می توان گفت شکل گیری سلول بر اثر شانس و بدون دخالت طراح هوشمند تقریباً محال است. در یک محاسبه واقعی تر نباید فقط انواع ترکیب میان بیست آمینواسید سلولهای زنده را در نظر گرفت بلکه تمام انواع آمینواسیدهای شناخته شده و حتی بی شمار رقیب دیگر مانند قند، آلدئید و ... را نیز در نظر گرفت.
ر.ک:
پیتر اولم اشنایدر، حیات هوشمند در کائنات
Michael Denton, Evolution, A Theory in Crisis
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🟣 🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
آیت الله مدنی سال 59 خطاب به مسئولان با گریه گفت: آقایان، نکند در قیامت محمدرضا شاه جلوی ما را بگیرد و بگوید "دیدید شما هم وقتی دستتان ترنج دادند، دست بریدید و مثل من کاخ نشین شدید!
https://eitaa.com/joinchat/2400124981Cc8b982030d
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🟣 🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
📖 کتاب #انسان_شناسی
📌 #درس_اول
1️⃣ مقصود از انسانشناسی به عنوان یکی از «مبانی اندیشۀ اسلامی» چیست؟
https://maab.iki.ac.ir/node/1367
2️⃣ روشهای بحث در باب انسانشناسی را نام ببرید.
https://maab.iki.ac.ir/node/1368
3️⃣ چرا برای انسانشناسی به عنوان یکی از مبانی اندیشه اسلامی، باید از روش فلسفی، بهره برد؟
https://maab.iki.ac.ir/node/1369
4️⃣ دلایل ضرورت پرداختن به انسانشناسی چیست؟
https://maab.iki.ac.ir/node/1370
5️⃣ نسبت انسانشناسی با معرفتشناسی چیست؟
https://maab.iki.ac.ir/node/1371
6️⃣ نسبت انسانشناسی با خداشناسی تبیین کنید.
https://maab.iki.ac.ir/node/1372
7️⃣ نقش انسانشناسی را در نظامسازی اخلاقی توضیح دهید.
https://maab.iki.ac.ir/node/1373
8️⃣ نقش انسانشناسی را در نظامسازی حقوقی توضیح دهید.
https://maab.iki.ac.ir/node/1374
9️⃣ نقش انسانشناسی را در نظامسازی سیاسی توضیح دهید.
https://maab.iki.ac.ir/node/1375
0️⃣1️⃣ چه ارتباط منطقیای میان مباحث هستیشناسانۀ انسانشناسی و نتایج راهشناختی آن وجود دارد؟
https://maab.iki.ac.ir/node/1376
#طرح_ولایت
🔰لینک عضویت در کانال مرکز آموزش اندیشه های بنیادین موسسه امام خمینی(ره) در پیام رسان های ایرانی:
🆔 @maab_iki 🆔 @meshkatnoor
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🟣 🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
✅ رییس کلیسای ایالت اورگن امریکا از عشقش به حسین ع سخن گفت.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پنجمین نشست هسته ارتباطات میان فرهنگی با عنوان «برای عشق به حسین علیه السلام» برگزار شد. در این نشست، دکترمحمدحسین شعاعی اظهار داشت: جان شاک، کشیشی مسیحی در امریکاست که براساس آشنایی با اربعین و حضور در این منسک و مراسم دینی در عراق، به شدت شیفته امام حسین(ع) شده است. ... در ادامه، جان شاک، میهمان نشست، ابتدائا به خواندن جملاتی از کتابی که در مورد امام حسین(ع) در دست تهیه دارد، پرداخت.
🔸جان شاك امام حسین(ع) را نمادی از حقیقت، صداقت و انسانیت برشمرد و اذعان کرد که حضور افراد از ملیت ها و قومیت های گوناگون در مراسم معنوی اربعین نشان می دهد که امام حسین(ع) شخصیتی فرادینی دارد.
🔸وي به بیان معانی مدنظرش از «لبیک یا حسین» پرداخت و این جمله را بازتابی از هویت و معنویت انسان دانست. امری که به باور او در جهان معاصر بسیار مهم و مغفول واقع شده است. این مستندساز امریکایی سپس با گزیزی به وضعیت کنونی کشورش در مواجهه با ویروس کرونا بیان کرد که امریکا در ورطه سقوط قرار گرفته است و این نکته را خود امریکایی ها و افراد مطلع به خوبی دریافته اند.
🔸جان شاک اذعان و تاکید کرد که بر اساس سیاست های نانوشته رسانه های بین المللی مانند سی ان ان و بی بی سی، متاسفانه بازنمایی خوب و بی طرفانه ای از مناسک اربعین که یکی از بزرگرین مناسک دینی جهان است وجود ندارد و همین سبب شده است که مردم جهان چیزی از اربعین و بالتبع آن از امام حسین(ع) ندانند؛ این در حالی است که اگر مردم جهان از اریعین و امام حسین(ع) اطلاعاتی کسب کنند، بی تردید جذب و شیفته ایشان خواهند شد.
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🟣 🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
✍️ حامد ساجدی
⭕️ مباحث #فلسفه_دین_در_قرآن
⭕️ #عقل و دین2️⃣
✅چنانکه بیان شد، ایمان گرایان بر این دیدگاه تأکید دارند که ایمان و عقل دو حوزه مختلف هستند. ایمان از مقوله باور و تعهد قلبی و یک عنصر احساسی است و لذا نباید برای گزاره های دینی به دنبال اثبات عقلی باشیم، بلکه باید با دل خود به این گزاره ها ایمان بیاوریم.
✅این دیدگاه به درستی به جنبه احساسی و قلبی ایمان اشاره می کند اما به دلیل غفلت از جنبه معرفت بخشی ایمان، دارای اشکال است.
❇️این سخن صحیح است که ایمان صرفاً یک تصدیق ذهنی نیست. مؤمنی که به خدا ایمان می آورد با ریاضی دانی که یک قضیه ریاضی را تصدیق می کند مانند هم نیستند. آیات بسیاری از قرآن بر این نکته تأکید دارند که:
- جایگاه اصلی ایمان در قلب است
وَ لكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإيمانَ وَ زَيَّنَهُ في قُلُوبِكُمْ وَ كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ (حجرات: 7)
خداوند در شما گرایش به ایمان را ایجاد کرد و آن را در دل شما زیبا جلوه داد و کفر و فسوق و عصیان را نزد شما منفور کرد.
- انسانهای کافر، در عین حال که حقانیت گزاره های دینی را با ذهن خود درک می کنند، به انها ایمان نمی اورند.
وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَيْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ (نمل: 14)
(کافران) آن را انکار می کنند در حالی که در درون خود به آن یقین دارند.
❇️اما این به معنای این نیست که ایمان جنبه بینشی و معرفت بخشی ندارد. در بسیاری از آیات قرآن، مؤمن و کافر به بینا و کور تشبیه شده اند.
مَثَلُ الْفَرِيقَيْنِ كَالْأَعْمَى وَ الْأَصَمِّ وَ الْبَصِيرِ وَ السَّمِيعِ هَلْ يَسْتَوِيَانِ مَثَلاً أَ فَلاَ تَذَكَّرُونَ ﴿هود: 24﴾
وصف اين دو گروه [مشرك و مؤمن] همانند نابينا و كر و بينا و شنواست آيا [اين دو گروه] در صفت و حال يكسانند؟
❇️❇️خداي متعال حتي آنگاه که سخن از سجده کردن در مقابل آيات الهي به ميان ميآورد، اين عمل را در صورتي پسنديده ميشمارد که از روي بينش و بصيرت باشد و بندگان حقيقي خود را اينگونه توصيف ميکند:
در وصف عبادالرحمن: وَ الَّذينَ إِذا ذُكِّرُوا بِآياتِ رَبِّهِمْ لَمْ يَخِرُّوا عَلَيْها صُمًّا وَ عُمْياناً (فرقان: 73)
و آنان كه وقتى به آيات پروردگارشان پندشان دهند، در برابر آن با حالت كرى و كورى نمىافتند، [بلكه با گوش شنوا و چشم بصيرت به آن توجه می کنند.]
🟣 کانال ابوالفضل ساجدی
🟣 🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
شکوفایی اندیشه دینی 30.mp3
10.94M
🎤فایل صوتی
⭕️ موضوع: #تربيت_اعتقادي #نسل_نو (30)
(#دين_گريزي_چرا_دين_گرايي_چه_سان؟)
🔷 #قسمت_سی :
✅ گام اول رفع موانع شناختي:
🔸خرافه انگاري دين
‼️متاسفانه برخي براي تبليغ دين به خرافات تكيه مي كنند غافل از آنكه جوانان را از دين متنفر مي سازند.
❓اسلام با چه روشهايي با خرافات مبارزه كرده است؟
❓سيره پيامبر ص در صدر اسلام براي مقابله با خرافات چه بوده است؟
مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است.
🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 چرا اعتقادات مهم هستند؟
@meshkatnoor
کانال استاد ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
🔸ارتباط با ادمین کانال👇
@mohamad_admin