eitaa logo
صالحین خراسان رضوی
1.5هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.7هزار ویدیو
241 فایل
شجره طیبه صالحين خراسان رضوی امام خميني(ره): #تربيت انسان از #حكومت و #انقلاب هم مهمتر است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕هویت، گمشده اصلی جوان و نوجوان امروز عضویت در ، به منزله دستیابی به نوعی هویت اجتماعی خاص، برای جوان و نوجوان به شمار می آید، هویتی که گمشده اصلی او در این سنین حساس می باشد. با عضویت در گروه، یا همان حلقه تربیتی، روحیه همکاری و مشارکت افراد افزایش می یابد، حس مسئولیت پذیری و انضباط اجتماعی آنها ارتقاء پیدا می کند، آستانه تحمل افراد در زمینه پذیرش انتقادهای سایر اعضا بالا می رود، الگوهای رفتاری غلط ایشان به تبعیت از هنجارهای گروه تصحیح می شود و فرد به سطحی از خلاقیت و نوآوری دست می یابد که قبل از آن، در انزوا و تنهایی قادر به تحصیل آن نبوده است. مربی باید عضویت در گروه را و به دور از هر گونه تحمیل و اجبار به افراد پیشنهاد نماید، به گونه ای که قدرت اختیار جوان و نوجوان در این انتخاب آسیب نبیند و در عین حال، نظام مندی روش کار گروهی، یعنی عضویت در حلقه های تربیتی نیز به عنوان قاعده ای لازم الاجرا و ضروری به افراد معرفی گردد. در کنار این قبیل اقدامات همچنین فضاسازی تبلیغاتی در مکان برگزاری حلقه ها، انتخاب موضوعات جذاب و پر کشش به خصوص در جلسات اول و دوم، درست مبتنی بر و مخاطبان گروه و نیز زمینه سازی برای انجام بحث گروهی و دو طرفه با هدف درگیر کردن مخاطبان در بحث، همراه با توجه به تکریم شخصیت اعضای گروه و احترام به نظرات متقابل آنان توسط مربی، از اساسی ترین اصول نهادینه سازی است. پس بر این اساس همانگونه که پیشتر گفتیم تداوم استمرار عضو در گروه، بیش از همه مستلزم وجود دو امر مهم، مربی و متربی است. کشش در واقع، همان جاذبه های عضویت و حضور در حلقه می باشد که بالا بردن آن نیازمند برنامه ریزی دقیق از سوی مربیان و سرگروههاست. مفید بودن مباحث، دقیق و علمی بودن موضوعات مطرح شده و در عین حال طرح گفتمان به شیوه ای جذاب و مخاطب پسند، اصلی ترین رمز موفقیت مربی و سرگروه در رونق بخشی به حلقه های تربیتی است.
ارسال شده از سروش+: ⭕پرسش کاربران 🔹با متربیانی که دیر در برنامه های حلقه حاضر میشوند چه کنیم؟ پاسخ: بهتر است، همان لحظاتی را که متربیانمان می توانند در حلقه حاضر شوند را منت بر خود بدانیم. تنبیه را به طور کل برای ایشان کنار بگذارید. این متربی ممکن از مسائلی رنج ببرد که سخت گیری مربی یا تذکر بدون تفکر باعث طرد و حتی ایجاد احساس انزجار و نفرت در متربی چه بسا تا سالها گردد ،خصوصا آنکه تذکر یا تنبیه درجمع سایر متربیان صورت پذیرد. هرگز غیبت یا گله ای از او به خاطر دیر آمدنش در بین سایر متربیان در زمان عدم حضورش در حلقه نداشته باشید. سعی کنید به او هیچ برچسبی همچون سنگین دل ،کند ،بی انگیزه ،بی خیال و ...نزنید. دیر حاضر شدن او در برنامه ها دلایل مختلفی ممکن است داشته باشد ،که می طلبد با بررسی پیشینه وضعیت روحی و جسمی و شرکت در سایر کلاسهایش بهتر به او کمک کرد. به فرض از جهت وضعیت روحی او از بعد رضایت و عدم دلگیری از مربی( به هر دلیلی)، اختلاف والدین در منزل و یا وجود اختلاف و رقابت و حسادت یا تحت فشار و تهدید بودن از سوی یک یا چند متربی یا حتی عدم احساس امنیت روانی و جسمی هم از سوی سایر متربیان هم مسیر آمدن به حلقه، بررسی شود . از طرفی در این رابطه ممکن والدین او به اجبار او را به حلقه فرستاده باشند ،که باید قدرت جذب ،محبت و خلاقیت شما چندین برابر شود. یا شاید در منزل او را با سایر دوستانش در حلقه مقایسه یا متوقعانه با او از بهره گیری بهتر از حلقه برخورد میشود . از بعد جسمی نیز باید موارد در نظر گرفته شود: سلامت جسمی همچون نداشتن بیماریهایی مثل کم خونی ،کم کاری تیروئید ،مشکل بینایی یا شنوایی ( هم باعث یاد گیری کم و تمسخر احتمالی دوستان ) یا هر عیب جسمی که او را تا حدودی متمایز از دوستانش می کند ،داشتن طبع سرد یا نخوردن به وقت غذا و خوردن ترشیجات زیاد یا داروی خاص که او را کم تحرک یا دچار خواب می کند و در نتیجه به علت داشتن حس بی حالی یا خواب آلودگی و کسالت جسمی دیر برای آمدن به حلقه حاضر میشود و سایر دلایل ... اما آنچه که بیشتر می طلبد ، روی آن متمرکز شوید آن است که بدانید کلاس اگر برای متربی جذاب و آرامش بخش و شادی آور باشد خود متربی با هر شرایطی که باشد خود را زودتر به حلقه خواهد رساند . سعی کنیم مربیانی شاد ، خلاق، مهربان و مستمع برای شنیدن تمامی صحبتهای متربیانمان باشیم تا خودشان مشکلاتشان را با در میان بگذارند. گاهی کشیدن دست نوازش بر سرشان ،یا زدن دست تاییدی بر کمرشان یا تشکر از حضور شان در حلقه یا تشکر از هر نکته مثبت موجود در رفتار یا عملکردشان (در حلقه یا منزل بواسطه تشکر والدینشان از آنها که به شما می گویند ) خاطره آفرینی هایی زیبا برای آنها نموده که ضمن کشتن هر نوع اضطراب و کندی می تواند باعث شود که آنها بیشتر به استقبال تشکیل حلقه بنشینند. پس عشق در وجودشان به خود و حلقه ایجاد کنیم آنهم ،با محبت به آنها و به حساب آوردنشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕مهارت تاثیر گذاری در نظر گرفتن منافع مخاطب 🔻در هر ارتباطی منافع دیگران را در نظر بگیرید، خصوصاً وقتی که این ارتباط برای شما منافعی دارد. کسی که از همه متوقع است و می خواهد همه برایش فلان کار یا بهمان کار را کنند و کسی که از همه انتظارات فراوان دارد بی آنکه خودش هیچ انتظاری را برآورد و توجهی به آن نکند، عملاً سعی دارد رشته های ارتباطی خود را بگسلد. به ویژه اگر شما مدیر یک مجموعه یا مربی هستید باید منافع مخاطب خود را در نظر بگیرید. اگر از متربی خود انتظاری دارید و کاری می خواهید برایش شرح دهید که منافعی هم برای او دارد، دست کم نشان دهید که به او هم توجه دارید. لزوماً نباید منافعی که برای طرف مقابل درنظر می گیرید منافع مادی باشد. این عمل یعنی همان صمیمیت، همان نفوذ و همان تاثیر گذاری. فرمان دادن و درخواست کردن بدون در نظر گرفتن طرف مقابل و وقت و هزینه و انرژی که صرف میکند چیزی نیست جز استثمار و وقتی شما با کسی چنین کنید، رشته صمیمیت گسسته می شود حتی اگر او کار مورد نظر شما را برایتان انجام دهد. تا مطمئن نشده اید که چیزی به کسی می دهید از او چیزی نخواهید. کافی است مخاطب شما احساس کند که شما برای منافع خود ارتباط برقرار کرده اید و غرض دارید تا از شما متنفر گردد. باید بی غرض باشید و نشان دهید که بی غرض هستید. سعی نکنید دیگران را قانع سازید. شما نظر خود را اعلام کنید و به نظر مخاطب هم احترام بگذارید، اما به هیچ عنوان سعی نکنید حرف خود را درست تر جلوه دهید. بر همین اساس بحث کردن ضد صمیمیت است. اگر واقعا می خواهید او را راهنمایی کنید باید با او صمیمی شوید و صمیمیت میسر نیست مگر با احترام گذاشتن به نظر و عقیده و قانون فردی او
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕مهارت تاثیر گذاری رازگویی،طنز،نام 🔻بیشتر انسانها از شنیدن راز دیگران خوشحال می شوند. سردرآوردن از راز بقیه چندان هم خالی از لطف نیست. وقتی شما راز خود را برای کسی می گویید، علاوه بر آنکه خوشحالش می کنید، این احساس را در او به وجود می آورید که انسان مورد اعتمادی است چون شما راز خود را به او گفته اید. البته هیچ نیاز نیست که رازهای بزرگ و درونی خود را لو دهید. می توانید یکی رویداد جالب خود را به عنوان موضوعی که باید پیش خودمان بماند مطرح کنید. رازگویی صمیمیت ایجاد میکند. خیلی وقتها پس از اینکه شما راز خود را بیان کردید، مخاطب شما هم از رازهای بزرگ زندگی خود پرده برمی دارد و درد دل آغاز میکند. سخنان خنده دار پایداری ذهنی بیشتری دارند و بیشتر در حافظه باقی می مانند. شوخی کردن و به کارگیری طنز را امتحان کنید. طنز یکی از رموز ایجاد صمیمیت است به شرط آنکه: هرگز با هدفهای مخاطب شوخی نکنید و آرمانهایش را مسخره نکنید. طنز شما حالت منتقدانه نسبت به مخاطب نداشته باشد. در لابلای صحبتهای جدی مطرح شود و کثرت نیابد که از اعتبار شما خواهد کاست. طنز شما باید نکته سنجانه و توام با ظرافت و دقت باشد. اگر میخواهید صمیمیت ایجاد کنید، باید چهره شما چهره پذیرش باشد. چهره پذیرش، با تبسم آمیخته است و نگاهی دوست داشتنی دارد. زُل زدن شما، توجه شما را نشان نمی دهد بلکه بر بی مهری شما مهر تایید می زند. یکی از موانع صمیمیت این است که شما نام شخصی را که قبلا دیده اید فراموش کرده باشید. وقتی شما نام کسی را به خاطر نمی آورید او احساس میکند که برای شما اهمیت و ارزشی ندارد و چنین استدلال میکند که اگر برایش مهم بودم نامم را فراموش نمیکرد واین استدلال چندان هم دور از واقعیت نیست. اگر چه نام کوچک مخاطب احساس صمیمیت بیشتری را ایجاد میکند، نام خانوادگی او احساس محترم بودن و اهمیت داشتن را در او بیشتر ایجاد می نماید. بنابراین وقتی می خواهید دو نفر را به هم معرفی کنید، حتما همراه نام یا نام خانوادگی از کلمات خانم یا آقا هم استفاده کنید که صمیمیت توام با احترام باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕ پرورش دهنده دل ها مربی عزیز پرورش دهنده دل ها، باید دلش را با گره بزند و برای جاودان شدن نتایج زحماتش در قلب و ، موفقیت های خود را به مولف قلوب که همیشه جاوید و زنده است پیوند دهد و هر پیشرفتی را از ناحیه او بداند. امام علی(ع) می فرماید: «کسی که اهل توکل باشد، کمک خداوند را از دست نمی دهد.» لازم به ذکر است که موجبات رحمت خداوند در صورتی که می خواهید سریعتر به استجابت برسد توسل بر ائمه اطهار(س) نیز لازم و ضروری است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای جستجو در اینترنت ملی بجای گوگل ازین موارد میتونین استفاده کنین https://yooz.ir/ http://parsijoo.ir/
ارسال شده از سروش+: ⭕مهارت تاثیر گذاری تحسین تواناییها، اظهار علاقه 🔻یکی از روشهای برقراری ارتباط صمیمانه، تحسین تواناییهای فرد است. به مخاطب خود توجه کنید و تک تک صفات خوبش را زیر ذره بین ببرید و با دقت نگاه کنید. تحسین تواناییهای دیگران احساس خوبی در دیگران نسبت به شما ایجاد می کند. اظهار علاقه کنید. بر اساس کیفیتهای حسی افراد، اظهار علاقه شما متفاوت باشد. دست افراد لمسی را بفشارید، برای افراد بصری کادو بخرید، آنها را به مسافرت و گردش و تماشای موزه و باغ و فیلم و ... ببرید و به افراد سمعی با گفتار خود ابراز علاقه کنید : دخترم- پسرم- دوست خوبم- جانم و ... تا هنگامی که اهل انتقاد کردن، عیب جویی و سرزنش کردن هستید احتمال صمیمی شدن نفوذ کردن و تاثیر گذاری خود را به صفر می رسانید. شما که مدام از همکار خود خرده می گیرید انتظار صمیمیت و عشق و علاقه متقابل را نداشته باشید. باید جنبه سازنده داشته باشد انتقاد سازنده انتقادی است که : همیشه به دنبال تحسین نکات مثبت و ذکر ویژگیهای خوب باشد. از هر توهین و بی احترامی و لحن تند کاملا به دور باشد. جنبه راهنمایی و اصلاح کنندگی داشته باشد. به صورت قوانین عمومی بگویید که شما و دیگران را هم فرا بگیرید. حتی الامکان به صورت غیر مستقیم بگویید. راه حل و پیشنهادی هم داده شود. اینطور شروع شود: بهتر نیست که ... فکر نمیکنی که اینطور بهتر باشد.... نظرت چیست که از این به بعد ...و... حالت مشورت و نظرخواهی به انتقاد خود بدهید و در نهایت بیشتر در رفع معایب خود بکوشید تا دیگران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕ : خودش باید با کیفیت و اثرگذار باشد؛ پس برای رشد و تعالی معنوی و تربیتی و بصیرتی خودش، برنامه‌ریزی و همّت کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕ : خودش باید با کیفیت و اثرگذار باشد؛ پس برای رشد و تعالی معنوی و تربیتی و بصیرتی خودش، برنامه‌ریزی و همّت کند.
ارسال شده از سروش+: ⭕چند برای یک مسئول تشکل(گروه): 📌 با باشد : یک وظیفه ی رهبر تشکل(یا مربی) ، این است که علاوه بر بودن در مسایل اخلاقی ، در وجود خود ، یک خود وجودی بیدار ایجاد کند تا نسبت به خود و رسیدگی نسبت به خود، در طول مدت مدیریت تشکل یا گروه ، به خود هشدار دهد. خلاصه تر می توان گفت که ، بایستی رفتار عملی خود را رسیدگی کند تا مبادا دچار گردد. 📌 خود را نسبت به سطح اعضا تشکل یا گروه مسئول بداند. نباید اعضا گروه از نظر سطح و به حال خود رها شوند. 📌 نسبت به نوع رابطه خود با اعضا یا رابطه بین اعضا بی تفاوت نباشد. همیشه تنظیم کننده سیاست ها و جنس رابطه ها در مجموعه خود باشد و برای داشتن یک مجموعه در تشکل و مجموعه ، تمام تلاش خود را انجام دهد. 📌 را تعطیل یا کمرنگ کند: از جمله آفت های موجود در گروه ها و تشکل های مذهبی ، انجام امور با ابزار رفاقت است . البته این ابزار شاید در ابتدای راه پاسخگو و حلال مشکلات باشد اما با ایجاد ساختار و ضوابط اجرایی در مجموعه ، بایستی کمرنگ تر شود . رهبر گروه در صورت تکیه بر این ابزار بایستی منتظر های آن باشد ، از جمله بی انگیزه شده سایر اعضا ، ایجاد ساختاری در مجموعه ، فراموش شدن اهداف تشکل ، شخص محور شدن مجموعه ، طرفداری و و... لذا اگر به ناچار یک رهبر گروه در آغاز راه از این ابزار استفاده می کند ، بایستی به تدریج با تعریف و ، از این ابزار کمتر استفاده نماید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕چند برای یک مسئول تشکل(گروه): 📌 با باشد : یک وظیفه ی رهبر تشکل(یا مربی) ، این است که علاوه بر بودن در مسایل اخلاقی ، در وجود خود ، یک خود وجودی بیدار ایجاد کند تا نسبت به خود و رسیدگی نسبت به خود، در طول مدت مدیریت تشکل یا گروه ، به خود هشدار دهد. خلاصه تر می توان گفت که ، بایستی رفتار عملی خود را رسیدگی کند تا مبادا دچار گردد. 📌 خود را نسبت به سطح اعضا تشکل یا گروه مسئول بداند. نباید اعضا گروه از نظر سطح و به حال خود رها شوند. 📌 نسبت به نوع رابطه خود با اعضا یا رابطه بین اعضا بی تفاوت نباشد. همیشه تنظیم کننده سیاست ها و جنس رابطه ها در مجموعه خود باشد و برای داشتن یک مجموعه در تشکل و مجموعه ، تمام تلاش خود را انجام دهد. 📌 را تعطیل یا کمرنگ کند: از جمله آفت های موجود در گروه ها و تشکل های مذهبی ، انجام امور با ابزار رفاقت است . البته این ابزار شاید در ابتدای راه پاسخگو و حلال مشکلات باشد اما با ایجاد ساختار و ضوابط اجرایی در مجموعه ، بایستی کمرنگ تر شود . رهبر گروه در صورت تکیه بر این ابزار بایستی منتظر های آن باشد ، از جمله بی انگیزه شده سایر اعضا ، ایجاد ساختاری در مجموعه ، فراموش شدن اهداف تشکل ، شخص محور شدن مجموعه ، طرفداری و و... لذا اگر به ناچار یک رهبر گروه در آغاز راه از این ابزار استفاده می کند ، بایستی به تدریج با تعریف و ، از این ابزار کمتر استفاده نماید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا