🍃🌸🍃
✡ #شناخت_تمدن_شیطانی_غرب ✝
یهود و فرهنگسازی
📖 مقاله چهارم؛
#صهیونیزم_حزب_جدید_شیطان
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10478
◀️ قسمت یکم؛
🔶🔸اگرچه با جریان مشروطه از حوادث قرن نوزدهم خارج و به قرن بیستم وارد شدیم، اما در بازگشتی آخرین به قرن پرحادثه و پیچیده نوزدهم، یکی از مهمترین دستاوردهای این قرن را برای تمدن شیطانی غرب مورد بررسی قرار میدهیم.
🔹در سال ۱۸۳۹م و همزمان با آغاز سلطنت عبدالمجید اول که با مداخله دول اروپایی و جریانهای فراماسونری به قدرت رسید، انگلستان نخستین کنسولگری غرب را در قدس برای حمایت از یهودیان مهاجر پایه گذاشت.
این جریان یکی از مهمترین پیامدهای “تنظیمات” در عثمانی و برقراری حق کاپیتولاسیون بود.
تلاش انگلستان در این دوره برای مهاجرت و اسکان تعداد بیشتری از یهودیان در فلسطین در نامهی پالمرستون، نخستوزیر وقت انگلستان به سفیر این کشور در استانبول آشکارا بیان شده است. (۱)
🔹بهدنبال این اقدامات سیاسی، در اوائل دهه ۶۰ قرن نوزدهم، اقدامات فرهنگی و تبلیغی نیز در میان یهودیان مبنی بر دعوت برای “بازگشت” به فلسطین آغاز شد.
هیرش کالیشر (Hirsch Kalischer)، حاخام یهودی، نخستین کسی بود که این دعوت را در کتاب “در جستجوی صهیون” در سال ۱۸۶۱ آغاز کرد و پس از او موج گستردهای در این خصوص، افکار او را ادامه داد.
🔹با این وجود صهیونیزم تا سال ۱۸۸۱ هیچ پیوندی با تودههای یهود نداشت.
برای غلبه بر این سکوت، شرایطی لازم بود تا یهودیان را وادار به مهاجرت به فلسطین کند.
همانند همیشه، یک ترور سبب شکستن سد شد.
در این سال تزار الکساندر دوم در روسیه ترور شد و در پی آن یهودیان این کشور که عمدهترین جمعیت یهودی جهان بودند، در معرض کشتار قرار گرفتند. (نگاه کنید به: اسطوره پوگرومها)
🔹نتیجه این اقدامات، خروج یهودیان از روسیه و تشکیل چند جمعیت صهیونیستی محلی بهنام عشّاق صهيون (Hovevei Zion) بود.
مسأله اسکان یهودیان در فلسطین از سوی این جمعیتها دنبال شد و بر احیای زبان عبری بهجای زبان ییدیش که زبان یهودیان اروپای مرکزی بود تأکید شد.
🔹این شرایط زمینه را برای پیدایش جنبش بیلو (Bilu movement) متشکل از صدها جوان صهیونیست فراهم کرد که در راه اسکان یهودیان در فلسطین تلاش میکردند.
این جنبش پس از تلاش بسیار و حتی ورود انگلستان به صحنه و مواجه شدن با مخالفت عثمانی برای فروش فلسطین، سرانجام توانست بیست یهودی را به این کشور بفرستد و بدینگونه نطفه نخستین مهاجران یهودی را در فلسطین منعقد سازد.
🔹در ادامهی این اشغال و در آستانهی شکست آن، سرمایهی روچیلد یهودی به کار آمد و با خرید دو روستای “عاقر” و “قطره” کار اشغال ادامه یافت.
🔹در پی این تحولات بود که سرانجام تئودور هرتزل یهودی، کتاب خود را با عنوان “دولت یهود” در سال ۱۸۹۵ منتشر ساخت.
وی در این کتاب بیان کرد که مسأله یهود، مسألهای اجتماعی یا دینی نیست، مسألهای است قومی که جز از طریق تبدیل شدن به یک مسأله سیاسی جهانی که باید بهدست قدرتهای بزرگ حل شود، از راه دیگری قابل حل نیست.
🔹به نظر هرتزل معنی مشخص این حرف این است که یهودیان حق داشته باشند بر نقطهای از کره زمین حکومت کنند.
البته وی بیان کرد که این نقطه لزوماً فلسطین نیست.
🔹سرانجام و پس از مجادلات بسیار، هرتزل توانست نخستین کنگره صهیونیستی را با شرکت ۲۰۴ نماینده از سوی جمعیتهای صهیونیستی در ۲۷ اوت ۱۸۹۷ در شهر بال سویس برگزار کند.
در این کنگره، اهداف صهیونیزم که به “برنامه بال” معروف شد و سازمان اجرایی آن یعنی “سازمان صهیونیزم جهانی” مورد تصویب قرار گرفت.
البته علیرغم اصرار بسیاری از شرکتکنندگان مبنی بر تأسیس دولت یهودی در فلسطین و درج نهایی آن در بیانیه هدف، این امر مورد توافق همگان واقع نشد و منشأ بروز اختلافات و انشعاباتی در جنبش صهیونیزم شد.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10574
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
#خوندلی_که_لعل_شد؛
کتاب خاطرات رهبر انقلاب
حضرت آیتالله العظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی)
📒 فصل اول؛ آن روزها
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10503
◀️ قسمت پنجم؛
🔹من در خانهی پدر، از فقر چیزهایی دیدهام که در خانه علمای دیگر کمتر دیده میشود.
پدر هیچگاه از ناداری و تنگدستی خود با کسی سخن نگفت، بلکه برعکس، به سبب مناعت طبع و توجه به وضع ظاهر، مردم ایشان را فردی توانگر میپنداشتند.
🔹پدرم در تابستان فقط از قبای خاچیه (که گرانترین عباست که بعد از آن عبای مخلوط است و بعد از آن هم عبای مکینه) و در زمستان هم از عبای نایینی (که از عبای لاهوت متداول میان علما فاخرتر است) استفاده میکرد.
اما قبای خود را گاهی به ناگزیر وصله میکرد چون این دیگر زیر عبا پنهان میماند.
🔶🔸تنها همراه پدر
پدر همواره به من محبت ویژه داشت و در سفرهای خود با من مانوس میشد.
🔹پدرم یک بار بینایی خود را از دست داد ولی بعداً شفا یافت.
درمان چشم خود را در تهران ادامه میداد.
سه بار به تهران رفت ولی حاضر نشد کسی جز من همراهش باشد.
🔹سال ۱۳۴۲ در قم بودم؛
پدر به من نامه نوشت که به مشهد بیایم تا او را در سفر درمانی به تهران همراهی کنم
اما رفتن من به مشهد به تاخیر افتاد
علت آن ماموریتی بود که در رابطه با مسائل تبلیغ باید در زاهدان انجام میدادم
به زاهدان رفتم و در آنجا بازداشت شدم
مهمترین نگرانی من هنگام بازداشت، پدرم بود که بی من به سفر نمیرفت
🔹به خاطر دارم که در حال بازداشت در هواپیما نشسته بودم تا مرا از زاهدان به تهران ببرند
به یاد پدر افتادم
ناگهان اندوهی سنگین قلبم را فشرد
و دلواپسی عجیبی وجودم را فرا گرفت
به خود گفتم حال که در هواپیما چنین وضعی دارم پس وقتی وارد بازداشتگاه شوم چه حالی خواهم داشت
🔹به خدای متعال متوسل شدم و به درگاهش لابه کردم تا دلم آرام گیرد
دقایقی فکرم از این موضوع منصرف شد
سپس بار دیگر که به یاد پدر افتادم؛ دیدم این بار بدون آن حالت اضطراب و نگرانی به این فکر میکنم
در دلم حالت دلتنگی و اشتیاق و مهر و عطوفت بود اما همراه با آرامشی که هنوز شیرینی آن را به روشنی در خاطر دارم
🔹خدای بزرگ را شکر کردم که دعایم را استجابت فرمود و با دادن سکینه و آرامش به من لطف کرد
این نعمت را تنها کسی میتواند در کند که به آن رسیده باشد
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10579
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
•┈┈• 🍃 #لطیفه_نکته ۳۶۱🍃••┈┈•
به اینا نگاه کنید 👈
😐😐😐😐😐😐
😐😐😐😐😐😐
😐😐😐😐😐😐
😐😐😐😐😐😐
.......
همهی اینا رو فقر بداخلاق و کچل کرده😕
منم اولش مثل شما باورم نمیشد
اما بعدش که مدتی فقیر شدم باور کردم😐
😂😂😂
--------🔸😜🔸--------
.🤲 به نام خدای دوستدار دستگیری
✋ سلام
💐 از امیرالمؤمنین #امام_علی علیهالسلام:
فَإنَّ الْفَقْرَ؛
مَنْقَصَةٌ لِلدّينِ!
مَدْهَشَةٌ لِلْعَقْلِ،
دَاعِيَةٌ لِلْمَقْتِ
همانا فقر سبب؛
نقصان دين
مشوش شدن عقل
جلب كينه مىگردد.
📒 نهج البلاغه، حکمت ۳۱۹
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅
✍دلیل این آثار سوء از فقر اینست که؛
تهیدستی؛
زمینه بیشتر انحرافات اخلاقى و عقیدتی را به ویژه در افراد کم ظرفیت ایجاد میکند.
زیاد دیده شده که افراد فقیر راحتتر کفر بر زبان جارى مىکنند،
زمانی هم که خانواده خود را گرسنه میبینند هر کارى را براى رفع فقر خود انجام میدهند.
از نادیده گرفتن قوانین، تا زیر پا گذاشتن آداب اجتماعی.
بنابراین یکی از بهترین راههای درمان مشکلات اخلاقی و فکری جامعه، ریشهکن کردن فقر است.
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
🇮🇷 #تقویم_امروز
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
امروز؛ سهشنبه
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
۴ شوال ۱۴۴۴
۲۵ آوریل ۲۰۲۳
منسوب به امامان مظلوم بقیع #امام_سجاد، #امام_باقر و #امام_صادق علیهمالسلام
ذکر امروز؛ یکصد مرتبه
یَا اَرحَمَ الرَّاحِمِینَ
•┈┈••✾•🌸مناسبتهای امروز🌸•✾••┈┈•
📆 مناسبتهای شمسی
🔹شکست عملیات #پنجه_عقاب نیروی دلتای آمریکا در طبس برای آزادسازی آمریکاییهای گروگان در لانهٔ جاسوسی آمریکا (١٣۵٩ش)
🔹رنگ سبز بهعنوان نماد انتخاباتی میرحسین موسوی (از سران فتنه) انتخاب شد (١٣٨٨ش)
📆 مناسبتهای قمری
📆 مناسبتهای میلادی
🖊 بیشتر بدانیم؛
🔸#مسلمانان_صهیونیست
#کودتای_مخملی_در_بستر_علم_سکولار
سکولاریسم مقدس آمریکایی https://eitaa.com/salonemotalee/10551
🔸#میرحسین_موسوی_فراماسون_است؟!
https://eitaa.com/salonemotalee/2625
🔸#اسرار_عملیات_طبس
سؤالاتی درباره عملیات طبس؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10567
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
KayhanNews75979710412148505334102.pdf
11.81M
🍃🌸🍃
تمام صفحات
#روزنامه_کیهان
امروز سهشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
تصویر صفحه اول بعضی روزنامههای امروز سهشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔸🌺🔸--------------
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
#متن_سخنرانی
#امام_خامنهای
#دیدار_رمضانی_دانشجویان ۱۴۰۲
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10524
◀️ قسمت پنجم؛
چند مطلب دربارهی دانشجوها میخواهم عرض بکنم. (باید سریع بگویم بلکه به [همهی] اینها برسیم.)
🔶🔸نقطهی اوّل این است، این را شما بدانید، نظر قطعی و حتمی من این است:
فعّالیّتهای دانشجویی مثل خود دانشجو یک فرصت است برای کشور.
🔹اینکه حالا بعضیها از فعّالیّتهای دانشجویی یا هر جور فعّالیّتی که [انجام میشود] ــ البتّه فعّالیّت سالم؛ حالا به بعضی از آفتهایش اشاره میکنم ــ ممکن است احساس تهدید بکنند، اشتباه میکنند؛
فعّالیّت دانشجویی برای کشور یک فرصت است؛
مطالبات دانشجویی فرصت است؛
زبان دانشجو فرصت است؛
این احساس مسئولیّتی که دانشجوها دربارهی حوادث کشور میکنند، فرصت است.
🔹اینکه شما میآیید اینجا با شور و شوق و اهتمام، فلان اشکال را ذکر میکنید، این یک فرصت است برای کشور،
این یک ارزش است برای کشور.
شوقی که جامعهی دانشجویی و جوان دانشجو برای برطرف کردن نابسامانیها دارند،
یک فرصت است.
🔹حضور شورانگیز دانشجوها در حوادث گوناگون، چه در حوادث طبیعی، چه در حوادث سیاسی مثل همین راهپیماییها ــ قدس، بیستودوّم بهمن و امثال اینها ــ همهی اینها فرصتهای مهمّی است.
اظهار نظرهای در مسائل سیاسی، اقتصادی، در برخی تصمیمها، اینها فرصت است.
این اظهار نظرها فرصت است.
نمیگویم درست است؛
حواستان باشد.
🔹ممکن است بعضیاش درست باشد، بعضیاش هم درست نباشد،
امّا خود نفْس اظهار نظر، فکر کردن، روی مسئله اندیشیدن، این یک فرصت است برای کشور.
🔹البتّه آفاتی هم دارد؛
فعّالیّت دانشجویی نباید دچار آفات بشود؛ مواظب باشید.
البتّه جوانها باور نمیکنند که پیرها هم یک وقت جوان بودند
لکن خب ما هم تجربه کردهایم و ما هم میدانیم دورهی جوانی چه جوری است.
🔹خطا و اشتباه در جوانی احتمال کمی ندارد،
احتمالش زیاد است،
موارد گوناگونی پیش میآید؛ مراقب باشید.
باید آفات فعّالیّتهای دانشجویی را برطرف کرد؛ باید سالمسازی کرد.
🔶🔸دوقطبیسازی به وجود نیاید؛
فعّالیّتهای دانشجویی جامعهی دانشجویی را دوقطبی نکند،
کشور را هم دوقطبی نکند؛
این یکی از مسائل بسیار مهم است.
این دوقطبیگری خواست دشمن است.
🔶🔸باید واقعبینانه باشد.
حالا مثلاً شما میآیید اینجا یک نسخهای را میدهید؛
خب این نسخه زمانبر است،
هزینهبر است؛
ممکن است هزینهاش امکانپذیر نباشد،
دمِ دست نباشد؛
اینها را باید توجّه کنید.
یعنی فعّالیّت دانشجویی، مطالبهی دانشجویی باید همراه با واقعبینی باشد.
🔶🔸حتّیالمقدور همراه با ارائهی راه حلّ علمی و عملی باشد؛
اوّلاً راه حلّ علمی، [یعنی] عالمانه، اندیشمندانه؛
ثانیاً عملی، یعنی فقط روی کاغذ نباشد؛
کاری باشد که بشود کرد.
🔹هر کدام از شما وارد میدان عمل بشوید ــ که حالا درخواست بعضی از شماها هم همین بود که چرا جوانها را نمیآورند وارد محیطهای میانی، که البتّه باید بیاورند ــ نظرتان با حالا تفاوت خواهد کرد؛
[زیرا] واقعیّات را میبینید،
مشکلات را میبینید،
سختی کار را میبینید.
🔹یک وقتی به امام مراجعه کرده بودند ــ زمان حیات مبارک ایشان ــ یک شکایتی از دولت کرده بودند.
امام گوش کرد حرف آن بنده خدا را ــ آنطور که برای ما نقل کردند ــ بعد در جوابش فقط یک کلمه گفت؛
گفت: «آقا! ادارهی مملکت سخت است.»
واقعاً سخت است.(۱۳)
(اگر حالا همینطور با همدیگر بخواهیم دهنبهدهن بکنیم که کارها پیش نمیرود.)
🔹حرف مردم را باید گوش بدهند.
حرف مردم کجا است؟
خب مردم در همهی مسائل که حرف ندارند،
[ضمناً] یک حرف ندارند؛
باید فکر کنند، مطالعه کنند.
🔹حرف مردم سازوکاری دارد.
حرف مردم همین است که الان وجود دارد؛
یعنی یک نفر را به عنوان رئیسجمهور انتخاب میکنند؛این حرف مردم است.
یک عدّهای را به عنوان نمایندهی مجلس انتخاب میکنند؛ این حرف مردم است.
حرف مردم را اینجوری میشود فهمید دیگر.
🔗 ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🇮🇷🌸🇮🇷🍃
#مسلمانان_صهیونیست
#کودتای_مخملی در بستر #علم_سکولار
◀️ سکولاریسم مقدس آمریکایی
🔶🔸چگونه «کودتای مخملی» در بستر «علوم انسانی سکولار» رقم میخورد؟
🔹به گفتهی "#هانا_آرنت" «علم جدید» که از دل جهان سکولار برآمده، مبتنی بر «فلسفه شک» است و رشد این فلسفه به فروپاشی هرگونه «سازمان دینی» یا «حکومت مذهبی» میانجامد،(۱) «مگر آنکه علم جدید و دگرگونی جهان به دست آن را از میان بردارند.»(۲)
🔹فرضیه آرنت، از یک سو توجیهگر همه پروژههای CIA در حوزه «جنگهای علم» و تولید علوم انسانی سکولار بود و از سوی دیگر، پشت صحنهی تبلیغ تئوریهای او را نیز در ایران باز میتاباند.
🔹هواداران این «فرضیه سیاسی» میپنداشتند که با گسترش فلسفهی مدرن غربی، پشتوانههای نظری یک «انقلاب مکتبی» از بین میرود.
در واقع، کودتایی ایدئولوژیک رقم میخورد که «کودتای مخملی» از پس آن میآید؛
فروپاشیای مکتبی رخ میدهد که «سقوط فیزیکال» یک نظام دینی را در پی دارد.
🔹وانگهی، دقیقاً در همین نقطه «جنگ عقیده» میان دو جبههی حق و باطل آغاز میگردد؛
جنگی که از یک سو براساس آموزههای امام خمینی (ره) «جغرافیا و مرز نمیشناسد» و تا «نابودی» رژیمهایی که بر سه پایه صهیونیسم، سرمایهداری (لیبرالیسم) و کمونیسم استوارند، پیش خواهد رفت (۳)
و رویای بلعیدن جهان را از رهگذر اقتدار سکولارها نقش بر آب خواهد ساخت؛
🔹اما از سوی دیگر به قول رئیس آکادمی علوم سیاسی آمریکا «جدال خیر و شر در سیاست» با هدف «سرنگونی رژیمهای مذهبی از جمله ایران» کلید خورده است (۴)
و به روایت بزرگترین فیلسوف معاصر آمریکا، یک «جهاد فرهنگی» در CIA برای استیلای لیبرال دموکراسی بر جهان جریان دارد؛ (۵)
همان مواجههای که در عملیات جاسوسی آکادمیک (PSB) از آن با عنوان «جنگهای علم» یاد میشود.
🔶🔸ساختار انقلابهای آزادیبخش
🔹«پروژه ترجمه» آثار فیلسوفان یهودی در ایران که دیماه ۱۳۵۹ با انتشار کتاب "خشونت" از "هانا آرنت" برای براندازی فلسفهی انقلاب اسلامی توسط عزتالله فولادوند کلید خورد، از زاویه دید امنیتی ظاهراً یک تکاپوی فکری بیخطر به شمار میآمد،
اما اردیبهشت ۱۳۸۴ در روزهای پایانی حاکمیت اصلاحطلبان به نقطهای پرهیجان رسید؛
چنانکه با پروژه ایالات متحده برای «کودتای مخملی» در ایران پیوند خورد و سرانجام کارکردهای پنهان خود را نمایان ساخت.
🔹در آستانهی نهمین دورهی انتخابات ریاست جمهوری، دو تن از پیروان پُر آوازه "هانا آرنت" با دعوت اصلاحطلبان به ایران آمدند:
یکی "آگنش هلر"
و دیگری "مایکل ایگناتیف".
هر دو به سبب ترویج سنتِ فکری صهیونیسم، «جایزه هانا آرنت برای افکار سیاسی» را از بنیاد "هاینریش بُل" گرفتند. (۶)
🔹"آگنش هلِر" یهودی، اولین برنده این جایزه، از رهبران کودتای مخملی مجارستان و شاگرد برجسته "هانا آرنت" محسوب میشد.
او یک ماه پیش از انتخابات با ماموریت از CIA خود را به تهران رساند؛
تا جلساتی را در ۲ سطح عمومی و محرمانه برای تدوین استراتژی «مبارزه مدنی» علیه جمهوری اسلامی برگزار کند. (۷)
🔹"مایکل ایگناتیف"، رهبر حزب لیبرال در پارلمان کانادا که رفتارش پهلو به مشاوران حزب کارگزاران سازندگی میزد، چند روز قبل از انتخابات در پوشش امنیتی خبرنگار نیویورک تایمز وارد ایران شد. (۸)
او تا هنگام اعلام نتایج دور دوم، اقامتگاه ویلایی خود را در شمیران برای پرواز به کانادا ترک نکرد
و پیوسته با سفرای مجارستان و ایتالیا ارتباط داشت.
🔹ماجرای حضور آنان فراتر از تبلیغات ایدئولوژیک برای یک فیلسوف یهودی بود و چندی بعد مجله بخارا از دلیل پنهان حضور پیروان "آرنت" در ایران رازگشایی کرد:
"نظریات آرنت در مورد قدرت، خشونت و معنای آزادی، در نهایت به شکل «انقلابهای آزادیبخش ۱۹۸۹» و به عنوان یک موضوع کلیدی به اثبات رسید و یافتن «راههای تازه برای اتفاقات غیرقابل پیشبینی سیاسی» را امکانپذیر ساخت. (۹)
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10601
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
پینوشتها:
۱. Arendt. Hanna. Religion and Politics, in Essays inn Understanding: 1930-1945. Ed. By Jermon Kohn, Harcourt Brace & Company, 1994, Pp 368 – 390.
۲. Ibid.
۳. «پیام امام خمینی به مناسبت سالگرد کشتار خونین مکه و قبول قطعنامه ۵۹۸» (۲۹ تیر ۱۳۶۷) نک: صحیفه امام خمینی (رحمة الله). جلد ۲۱. تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، پاییز ۱۳۷۸، صص ۸۸ – ۸۱. امام خمینی (رحمة الله) در این پیام میفرمایند: «ما درصدد خشکانیدن ریشههای فاسد صهیونیزم، سرمایهداری و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفتهایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظامهایی را که بر این سه پایه استوار گردیدهاند نابود کنیم؛ و نظام اسلام رسول الله – صلیالله علیه و آله و سلم – را در جهان استکبار ترویج نماییم؛ و دیر یا زود ملتهای دربند شاهد آن خواهند بود… جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمیشناسد؛ و ما باید در جنگ اعتقادیمان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.»
۴. Huntington, Samuel P. “One Soul at a Time: Pilitical Science and Political Reform”, the American Pilitical Science Review, Vol. 82, No. 1. Mar, 1988.
۵. کلانتری، عبدی. «جنگ آینهها». سایت نیلگون، ۸ می ۲۰۰۷، ص ۵. برای مطالعه بیشتر آراء ریچارد رورتی در این زمینه، نک:
http://nilgoon.org/pdfs/abdee/nilgoon-zamaneh-47-48-49.pdf
۶. جایزه #هانا_آرنت برای افکار سیاسی از سال ۱۹۹۵ توسط بنیاد هاینریش بل و موسسه شهر برمن به شخصیتهایی اهداء میشود که «براساس سنت سیاسی هانا آرنت در رابطه با افکار و رفتار عمومی سیاسی حرکت میکنند.» چنانکه بنیاد هاینریش بل اعلام کرده، این جایزهای آکادمیک نیست، بلکه یک «جایزه سیاسی» است. وجه مشترک تمام برندگان جایزه هانا آرنت، دفاع آنان از «صهیونیسم سیاسی» میباشد و بسیاری از آنان در زمره کارگزاران پروژه جهانی «ناتوی فرهنگی» هستند. آگنش هلر در سال ۱۹۹۵ اولین برنده این جایزه بود و سپس فرانسیس فوره (تاریخدان فرانسوی)، فرایموت دووه (سیاستمدار و ناشر آلمانی)، آنتیه فولمر (سیاستمدار حزب سبزهای آلمان)، ماسیمو کاچیاری (فیلسوف و سیاستمدار ایتالیایی)، یلنا بونر (فعال حقوق بشر روسی)، ارنست فول رات (فیلسوف سیاسی آلمانی) و جیانی واتیمو (فیلسوف و سیاستمدار ایتالیایی) برنده آن شدند. در سال ۲۰۰۳ این جایزه به مایکل ایگناتیف (سیاستمدار کانادایی) رسید و پس از او به ارنست وولفگانگ بوکن فورده (فیلسوف و قاضی آلمانی)، وایراوایک فرایبرگا (رئیس جمهور لتلند)، جولیا کریستوا (فیلسوف و روانکاو فرانسوی)، دنیل کوهن بندیت و یوآخیم گاوک (مامور پیشین مدارک اشتازی) تعلق گرفت. در سال ۲۰۰۸ ویکتور زاسلاوسکی (جامعهشناس روسی)، سال بعد کورت فلش (فیلسوف و مورخ آلمانی) و در سال ۲۰۱۰ فرانسیس ژولین (فیلسوف فرانسوی) این جایزه را به دست آوردهاند.
۷. برای مطالعه زندگی و حرفه آگنش هلر، نک: فضلینژاد، پیام. شوالیههای ناتوی فرهنگی. تهران: دفتر پژوهشهای موسسه کیهان، دیماه ۱۳۸۶، صص ۱۸۸ – ۱۷۸.
۸. پیشین.
۹. میرمعزی، مهشید. «جایزه هانا آرنت». فصلنامه بخارا، شماره ۵۸، زمستان ۱۳۸۵، صص ۳۵۸ – ۳۵۷.
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee