فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 لحظه اعلام خبر شهادت حاج قاسم در حرم مطهری رضوی و بی تابی زوار در پی اعلام این خبر ناگوار و جانسوز
#جان_فدا
#حاج_قاسم
#حجتالاسلام_فرحزاد
▪️🌺▪️--------------
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | رهبر انقلاب، روز گذشته: در دنیا با حاج قاسم خیلی رفیق بودیم؛ انشاءالله خدا کاری کند که در قیامت هم خیلی رفیق باشیم...
▪️🌺▪️--------------
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب خطاب به ابومهدی مهندس در حیاط بیت رهبری: هر شب به اسم تو را دعا میکنم، ابومهدی!
▪️🌺▪️--------------
@salonemotalee
#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥 #تبار_انحراف 🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی ۶۲
🖋 مقالهی پانزدهم:
#جنگهایخلفا_و_منفعتیهود_از_آن
قسمت چهارم؛
مالک بن نویره حنفی یربوعی، از شجاعان و سخنپردازان عرب و صحابی پیامبر (ص) و مردی بود که در میان قبیله خود جایگاه رفیعی داشت و قبیلهاش به برکت او مسلمان شدند.
در زمان رسول خدا، به حضورش مشرف شد و حضرت آیین اسلام را به او آموخت.
مالک اسلام آورد و گفت:
"به خدای کعبه سوگند، ایمان و اسلام را فرا گرفتم."
چون از پیامبر دور شد، پیامبر فرمود:
"هرکس دوست دارد به مردی از اهل بهشت بنگرد به این مرد بنگرد."
در پی فرمایش پیامبر، دو تن از صحابه به حضور مالک رفتند و گفتند:
"پیامبر (ص) تو را از اهالی بهشت شمرد، از خدا بر ما مغفرت بخواه."
ایمان و معرفت مالک به اندازهای بود که گفت:
"خدا شما را هرگز نیامرزد!
پیامبر (ص) را که صاحب شفاعت کبرا است رها کردید و از من میخواهید بر شما دعا کنم؟!"
مالک، پس از رحلت رسول الله (ص) به مدینه آمد.
روز جمعه بود که وارد مسجد شد و ابوبکر را در حال خطبه خواندن دید.
بر او اعتراض کرد و گفت:
"چه شد وصی پیامبر که ما مأمور به اطاعت او بودیم، کنار رفت و تو بر جای او نشستی؟!"
مردم گفتند:
"ای عرب، کاری است که شد؛ چه بسیار که از پس حادثهای، حادثهای رخ دهد."
مالک گفت:
"نه هیچ اتفاقی رخ نداده، شما خیانت کردید."
بعد متوجه ابوبکر شد و گفت:
"چه کسی تو را بر این منبر بالا برده است و حال آنکه وصی پیامبر (ص) حاضر است؟!"
ابوبکر دستور داد او را از مسجد بیرون کنند! قنفذ و خالد بن ولید او را از مسجد بیرون کردند.
ذهبی و دیگران آوردهاند:
"چون لشکریان خالد، مالک بن نویره و تنی چند از بنیتمیم را به نزد خالد آوردند، در حالی که همسر مالک -که در غایت حسن و جمال بود- در پس آنها بود،
مالک بن نویره جلو آمد و گفت:
من نماز میخوانم و لکن زکات نمیدهم.
خالد مصمم به قتل او شد.
ابوقتاده انصاری و ابن عمر که آنجا بودند، به خالد توصیه کردند که آنها را نکشد،
ولی او نپذیرفت و به ضرار بن اوزر گفت:
گردنش را بزن.
در این هنگام مالک نگاهی به همسرش کرد و گفت:
حسن و جمال این زن است که موجب قتل من میشود.
خالد گفت:
بلکه خداست که تو را به خاطر برگشت از اسلام میکشد!
مالک گفت:
من پایبند به اسلام هستم.
ولی خالد توجهی نکرد و دستور داد گردنش را بزنند.
سرش را از بدن جدا کردند و خالد سر او را در اجاقی که غذا میپختند، در آتش نهاد و همان شب با همسر مالک درآویخت. (۹)
ابوبکر در توجیه کار خالد گفت:
"او در حکم خدا تأویل نمود و اجتهاد کرد، لکن در اجتهادش خطا رفت.
من شمشیری را که خدا بر آن امر نموده به غلاف نمیکشم." (۱۰)
از این ماجرا میتوان به ماهیت جنگهای رده پی برد.
ادامه دارد...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/6898
▪️🌺▪️--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#جهاد_تبیین
✡🔥#تبار_انحراف🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی
نفوذ، خیانت و ایجاد انحراف یهود در ادیان از ابتدای مسیحیت تا کنون.
برگرفته از کتاب "#تبار_انحراف" تالیف و تحقیق استاد "#مهدی_طائب" تا مقاله دهم و بقیه از مؤلفین دیگر.
🖋مقاله اول؛
#پولس_و_عملیات_یهود_برای_تخریب_مسیحیت
https://eitaa.com/salonemotalee/4236
🖋 مقالهی دوم؛
#یهود_و_عصر_بعثت
https://eitaa.com/salonemotalee/4356
🖋 مقالهی سوم؛
#اسلام_و_تروریسم_تاریخی_یهود
https://eitaa.com/salonemotalee/4446
🖋 مقالهی چهارم؛
#مدینه_تا_قدس
https://eitaa.com/salonemotalee/4854
🖋 مقالهی پنجم: #مدینه_رویارویی_یهود_با_پیامبر
https://eitaa.com/salonemotalee/4957
🖋 مقالهی ششم:
#عملیات_روانی_یهود در مبارزه با اسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/5038
🖋 مقالهی هفتم:
#ردپای_یهود_در_جنگ_بدر
https://eitaa.com/salonemotalee/1382
🖋 مقالهی هشتم:
#ردپای_یهود_در_جنگ_احد
https://eitaa.com/salonemotalee/5158
🖋 مقالهی نهم؛
#نبردهای_مستقیم_یهود_با_اسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/5372
🖋 مقالهی دهم؛
#نقش_یهود_در_تحریف_غدیرخم
https://eitaa.com/salonemotalee/2217
🖋 مقالهی یازدهم؛ #نفوذ_در_سازمان_حکومتی_اسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/5774
🖋 مقالهی دوازدهم:
#اقدامات_یهود_علیه_جبهه_حق_پس_از_پیامبر
https://eitaa.com/salonemotalee/5910
🖋 مقالهی سیزدهم:
#نقش_یهود_در_شهادت_حضرت_فاطمه (س)
https://eitaa.com/salonemotalee/6041
🖋 مقاله چهاردهم:
#اولین_عامل_نفوذی_یهود
https://eitaa.com/salonemotalee/6222
🖋 مقاله پانزدهم:
#سقیفه_بنیاسرائیل
https://eitaa.com/salonemotalee/6606
🖋 مقالهی شانزدهم:
#جنگهایخلفا_و_منفعتیهود_از_آن
https://eitaa.com/salonemotalee/6732
🖋 مقالهی هفدهم:
#عصر_عثمان_حکومت_بنیامیه_آلیهود
https://eitaa.com/salonemotalee/7137
🖋 مقالهی هجدهم:
#تبارشناسی_بنیامیه
https://eitaa.com/salonemotalee/7397
🖋 مقالهی نوزدهم:
#جنگ_جمل
ثمرات جنگ جمل برای اسلام یهودی اموی
https://eitaa.com/salonemotalee/7624
🖋 مقالهی بیستم:
#جنگ_صفین
جولانگاه نفوذیان یهودی
https://eitaa.com/salonemotalee/7745
🖋 مقالهی بیست و یکم:
#اشعث_بن_قیس
از مهرههای نفوذی یهود در عرصه سیاسی
https://eitaa.com/salonemotalee/7819
🖋 مقالهی بیست و دوم:
#آیا_ابنملجم_یهودی_بود؟
https://eitaa.com/salonemotalee/7890
🖋 مقالهی بیست و سوم:
#نقش_یهود_در_متلاشیشدن_لشکر_امامحسن
https://eitaa.com/salonemotalee/8075
🖋 مقالهی بیست و چهارم:
#تعاملات_معاویه_با_یهودیان
https://eitaa.com/salonemotalee/8304
🖋 مقالهی بیست و پنجم:
#بازخوانی_پرونده_یک_ترور_بیولوژیک
https://eitaa.com/salonemotalee/3493
🖋 مقالهی بیست و ششم:
#اثبات_نقش_یهود_در_شهادت_امام_حسین https://eitaa.com/salonemotalee/2459
🖋 مقالهی ۲۷م تا ۳۰ام:
#نفوذ_مهرههای_فرهنگی_یهود
۱. #کعب_الاحبار : https://eitaa.com/salonemotalee/1439
۲. #زید_بن_ثابت : https://eitaa.com/salonemotalee/1479
۳. #عبدالله_بن_سلام : https://eitaa.com/salonemotalee/1526
۴. #ابو_هریره : https://eitaa.com/salonemotalee/1553
🖋 مقالهی مقاله سی و یکم:
#داستانسرایان_اسرائیلی
دستگاه خلافت و داستانسرایان اسرائیلی
https://eitaa.com/salonemotalee/8419
◀️ این مقالات انشاءالله تا تحلیل #نفوذ_یهود در عصر حاضر ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
خادم شما در کانال @mehdi2506
#رمانهای_دفاع_مقدس_و_شهدا
🌷🇮🇷 #خداحافظ_سالار 🇮🇷🌷
روایتی از زندگی ۴۰ساله همسر گرامی
سرلشکر شهید حاج حسین همدانی
◀️ قسمت شصت و سوم؛
حاج محمد سماوات، یک بازاری متمول پیش از انقلاب بود که برخلاف بیشتر بچههای سپاه دستش به دهانش میرسید.
اما همه زندگی و داشته خود را پای انقلاب و سپاه آورده بود.
حقوق بچههای سپاه را او میداد.
برای متأهلها دو هزار و دویست تومان در هر ماه که همین را هم بچههای سپاه برای خود زیاد میدانستند.
حسین میگفت:
"عده ای از متأهلها حقوق نمیگیرن و بیشتر مجردها نه تنها حقوق نمیگیرن بلکه به صندوق مالی حاج آقا سماوات کمک ماهیانه هم میکنن.
هر روز صبح همه پشت سر فرمانده جوان سرتاسر سپاه رو جارو میزنن و تمیز میکنن.
این فرمانده جوان، خانه دل همه رو آباد کرده."
فرمانده جوان به حسین دو تا هدیه داده بود؛
یکی کتاب "پرواز در ملکوت" با یک یادداشت صمیمانه که برای او نوشته بود و یک "انگشتری با نگین سرخ" که حسین همیشه به یاد او باشد.
اوضاع داخلی کشور نابسامان و مسئولین ناهماهنگ بودند.
دشمن خارجی از مرزها میآمد
شهرها را یکی پس از دیگری میگرفت و رئیس جمهور به جای هماهنگ کردن ارتش و سپاه برای مقابله با دشمن خارجی؛ ساز مخالف میزد و بر طبل اختلاف میکوبید
حسین از این آقای رئیس جمهور، بیزار بود.
وقت عصبانیت نرمی گوشش سرخ میشد و میگفت:
«قراره که رئیس جمهور برای دومین بار به همدان و سپاه بیاد. اما بار اول که برخوردش با بچههای سپاه همدان خیلی تحقیرآمیز بود. بعید میدونم که محمود شهبازی بذاره بنی صدر بیاد داخل سپاه. این مردک مایه ننگ ما همدانیهاس.»
آنروز مردم شهر چند پشته توی خیابانها برای دیدن بنیصدر صف کشیده بودند و چون قرار بود اول در محل منزل پدریاش برای مردم صحبت کند، ما به آنجا رفتیم.
وهب را پیش خواهرم ایران گذاشتم
حسین یک کلت کمری بهم داد که جزو تیم امنیتی بخش خواهران در طبقه بالای ساختمان باشم.
هرلحظه ممکن بود در یک حیله خودساخته؛ دستی روی ماشهای برود.
بنی صدر را بکشد و از او بت بسازد
بتی که قرار بود تمام قد مقابل امام، علم شود.
سخنرانی بنیصدر در خیابان تختی منزل پدریاش بیحادثه بخیر گذشت.
اگرچه او بذر فتنه را پاشید و به بهانه صحبت صریح و بیواسطه با ملت، به تضعیف جایگاه رهبری، مجلس و نخست وزیر منتخب مجلس-محمدعلی رجایی پرداخت.
بعد به طرف سپاه رفت.
دل من مثل سیروسرکه میجوشید که مبادا اتفاقی بیفتد. چون حسین از محمود شهبازی شنیده بود که دروازه سپاه را روی بنیصدر میبندیم..
بنی صدر تا نزدیکی سپاه رفت و چون مخبرانش خبر داده بودند که شرایط برای ورود او به سپاهفراهم نیست، برگشت
چند ماه بعد مجلس رأی به عدم کفایت سیاسی بنی صدر به عنوان رئیس جمهور داد
او از کشور گریخت و جریان نفاق که تا آن روزها زیر نقاب بود، آشکار شد.
منافقین دست به اسلحه بردند و دور ترورهای کور مردم آغاز شد.
مردمی که فقط جرمشان اعتقاد به نظام و رهبری امام بود.
ادامه دارد ...
▪️🌺▪️--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#دشمن_شناسی
#قاتل_اصلی_حاج_قاسم
قسمت اول؛
«إِنَّ الَّذِینَ یَکْفُرُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَ یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ حَقٍّ وَ یَقْتُلُونَ الَّذِینَ یَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِیمٍ» [۱]
▪️مرحوم علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، در تفسیر گرانسنگ المیزان، دربارهی آیهی یاد شده تصریح کرده است:
این آیه مربوط به اهل کتاب و مخصوصاً «یهود» است.
از دو کلمهی «یقتلون» و «یکفرون» در آیه، استمرار و تداوم مستفاد میشود.
کفر ورزیدن به آیات الهی، عبارت از کفری است که از روی ظلم و ستم، پس از بیان کافی و شافی باشد؛
همچنین «قتل انبیاء» که کشتن به غیر حق است. [یعنی یهود نه از روی نادانی بلکه با علم بر اینکه آنان پیامبر خدا هستند دست به قتل آنان میزدند]
و کشتن کسانی که دعوت به عدالت و نهی از ظلم و ستم میکنند.
تمام اینها عادت جاریه و سیرهی مستمر این جماعت است.
چنانچه در تاریخ یهود شواهد روشنی بر این مطلب میباشد.
آنان افراد زیاد و عده بسیاری از انبیای خود را کشتند و مردان نیکوکاری را که امر به معروف و نهی از منکر میکردند به قتل رساندند. [۲]
▪️مرحوم شیخ عباس قمی در منتهی الامال دربارهی قاتل حضرت امیر (ع) نقل کردهاند:
وقتی شمشیر بر فرق مبارک امام فرود آمد و تا موضع سجده را شکافت، حضرت فرمودند:
«سوگند به خدای کعبه که رستگار شدم»
و صیحه شریفهاش بلند شد که:
«فرزند یهودیه ابن ملجم مرا کشت، او را بگیرید.» [۳]
ادامه دارد ...
▪️🌺▪️--------------
@salonemotalee
#دشمن_شناسی
#قاتل_اصلی_حاج_قاسم
قسمت دوم؛
▪️با این حال جای تعجب است که بسیاری از تاریخنگاران و سیرهنویسان، از ابن ملجم صرفاً بهعنوان عضو یک فرقهی انحرافی (خوارج) یاد میکنند!
▪️دربارهی رحلت پیامبر اعظم (ص) نیز روایت شده است که «زینب» بنت «حارث» همسر «سلّام بن مِشکَم» یهودی آن حضرت را مسموم کرد.
رسول خدا (ص) خود نیز در بستر بیماری خطاب به «اُمِّ بِشر» دختر «براء بن مَعرور» که به عیادت آن حضرت آمده بود، بهصراحت به این موضوع اشاره فرمودند؛
زیرا پدر این دختر بر اثر همان سم، پیش از آن مسموم شده و وفات یافته بود.
▪️در حادثهی بسیار تلخ و اسفناک تهاجم به بیت مبارک حضرت زهرای اطهر (س)، نام و نقش یک عامل و مهاجم اصلی از قلم بسیاری از مورّخان اسلامی، سیرهنویسان و پژوهشگران افتاده است؛
آن جانی کسی نبود جز «محمد بن مَسلمه» که همواره کینهی شدیدی از امیرالمؤمنین به دل داشت.
این یهودی مخفی از بیعت با حضرت امیر (ع) در آغاز خلافت آن حضرت امتناع ورزیده بود.
حضرت امیر (ع) نیز دربارهی او فرموده بود که:
«گناه من نسبت به «محمد بن مَسلمه» آن است که برادرش مرحب یهودی را کشتهام».
او در زمان تهاجم یادشده، مسؤول پیگیری اوضاع فرمانداران ولایات و مأمور اجرای عملیات و اقدامات امنیتی و سرّی بود.
▪️قتل و شهادت مظلومانه محمد بن ابیبکر نماینده و حاکم منصوب حضرت امیر (ع) در مصر بهدست «معاویة بن خدیج» یهودی نمونهی آشکار دیگری در تاریخ صدر اسلام است.
▪️نقش مزوّرانه و مرموزانهی کعبالاحبار یهودی در تبعید جناب ابوذر از اصحاب نزدیک پیامبر (ص) و حضرت امیر (ع)، به بیابان خشک و بی آب و علف «رَبَذه» در دوران خلیفه سوم، که سبب وفات آن صحابی بزرگ شد، از دیگر دسایس یهودی دوران صدر اسلام است.
▪️دربارهی حادثهی دشت کربلا و شهادت سیّد و سالار شهیدان و اهل بیت و اصحاب آن حضرت، نسبت به عهدشکنی، خیانت، بیصداقتی، دورنگی و فریبکاری مردم کوفه فراوان سخن گفته و قلم زده شده است؛
اما متأسفانه، کمتر مورّخ یا پژوهشگری به این واقعیت تاریخی تصریح کرده است که در سال ۲۰ هجری، یعنی ۴۱ سال قبل از عاشورای حسینی، چندهزار یهودی به دستور خلیفه دوم به کوفه کوچانده و در آن سامان، اسکان داده شده بودند.
این یهودیها عمدتاً به ریختهگری، یعنی آهنگری، و ساخت و ساز شمشیر، سپر، زره و کلاهخود جنگی اشتغال داشتند.
▪️میزان حضور و تأثیر این جماعت یهودی طی ۴۱ سال در فرهنگ، مرام، منش، سیاست و روحیات مردم آن سامان چقدر و چگونه بود؟
اساساً در زمان حادثهی کربلا، این جماعت کجا بودند و در این رویداد بزرگ چقدر و چه نقش و دخالتی داشتند؟
▪️شکنجه و شهادت حضرت امام موسی بن جعفر (ع) توسط «سندی بن شاهک» یهودی در زندان هارون الرشید خلیفه عباسی، یک نمونهی برجسته و آشکار دیگر از دهها مورد مشابه، در تاریخ اسلام و همه اینها از مصادیق بارز آیهی ۲۱ سورهی آلعمران است.
ادامه دارد ...
▪️🌺▪️--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#دشمن_شناسی
#قاتل_اصلی_حاج_قاسم
قسمت سوم؛
◀️ سقوط پایگاههای صهیونیسم در ایران
سقوط سلطنت پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی موجب برچیده شدن پایگاههای صهیونیسم در این سرزمین از یکسو و تبدیل ایران اسلامی به کانون مرکزی حمایت از آرمان آزادسازی سراسر فلسطین و حذف رژیم غاصب اسرائیل از صفحه روزگار گردید.
رویداد بسیار بزرگ و جدیدی که سناریوی چندصد ساله صهیونیسم را با چالشی جدّی روبهرو ساخت.
🔹انقلاب اسلامی روح تازهای بر کالبد فسردهی فلسطینیان دمید.
بیداری فلسطینیان آنهم با رویکرد کاملاً اسلامی، آنچنان سریع و توفنده بود که در انتفاضه اول معروف به «انقلاب سنگ»، زمین زیر پای اشغالگران صهیونیست به لرزه در آمد.
انتفاضه دوم موسوم به «انتفاضه مسجدالاقصی»، تزلزل ارکان و پایههای قدرت اشغالگران را به نمایش گذاشت و خیزشهای بعدی نسل مقاومت اسلامی در اراضی اشغالی بهوضوح آشکار ساخت که «اسرائیل» یک پدیدهی جعلی و چون خانهی عنکبوت شکننده و زودگذر است.
🔹گفتمان انقلاب اسلامی نه فقط هیمنهی اسرائیل غاصب بلکه راهبرد توسعهطلبانه قدیمی صهیونیسم را در منطقه به شکست کشانید.
این تغییر موازنهی قدرت، مسئلهای نبود که از دید رهبران و فرماندهان دولت صهیونی نهان باشد.
🔹حضرت امام خمینی (ره) پرچمدار و معمار انقلاب اسلامی، در پی این رویداد بینظیر تاریخی، در همان زمان طیّ پیامی بهصراحت فرمود:
حماسهی مردم فلسطین یک پدیدهی تصادفی نیست؛
آیا دنیا تصوّر میکند که این حماسه را چه کسانی سرودهاند و هم اکنون مردم فلسطین به چه آرمانی تکیه کردهاند که بیمحابا و با دست خالی در برابر حملات وحشیانهی صهیونیستها مقاومت میکنند؟
آیا تنها آوای وطنگرایی است که از وجود آنان دنیایی از صلابت آفریده است؟
آیا از درخت سیاستبازان خودفروخته است که بر دامن فلسطینیان میوهی استقامت و زیتون نور و امید میریزد؟
اگر اینچنین بود، اینها سالهاست در کنار فلسطینیان و به نام ملت فلسطین نان خوردهاند!
شکّی نیست که این آوای الله اکبر است،
این همان فریاد ملّت ماست که در ایران شاه را و در بیتالمقدس غاصبین را به نومیدی کشاند. […]
آری فلسطینی راهِ گمکردهی خود را از راه برائت ما یافت
و دیدیم که در این مبارزه چطور حصارهای آهنین فروریخت
و چگونه خون بر شمشیر و ایمان بر کفر و فریاد بر گلوله پیروز شد
و چطور خواب بنیاسرائیل در تصرّف از نیل تا فرات آشفته گشت،
و دوباره کوکب دُرّیّهی فلسطین از شجرهی لاشرقیه و لاغربیۀ ما برافروخت.
و امروز همانگونه که فعّالیّتهای وسیعی در سراسر جهان برای به سازش کشیدن ما با کفر و شرک در جریان است،
برای خاموش کردن شعلههای خشم ملّت مسلمان فلسطین نیز به همان شکل ادامه دارد و این تنها یک نمونه از پیشرفت انقلاب است. [۴]
🔹بر این اساس، همهی تحرکات تهاجمی و توسعهطلبانه رژیم صهیونیستی، پس از این رویدادها را باید از زاویهی سردرگمی، استیصال و انفعال سیاستگذاران و برنامهریزان صهیونی در عرصه منطقهای و جهانی ارزیابی و بررسی و تحلیل کرد.
◀️ پروژهی اسرائیلی دولت عراق و شام
بیتردید پدیدهای بهنام داعش یا همان «دولت اسرائیلی عراق و شام»، بخشی از پروژهی قدیمی سازمان جهانی صهیونیسم در مسیر تعقیب استراتژی «اسرائیل بزرگ» به پهنهی «نیل تا فرات» بود.
کانونها و رهبران صهیونی که دهها سال بر روی این پروژه کار و سرمایهگذاری کرده بودند، پس از مشاهده امواج بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان، عملیّات خزنده و انحرافی خود را آغازیدند.
🔹آنها از طریق آمادهسازی گروههای تکفیری از قبیل داعش، سعی کردند؛
اولاً مسیر حرکت نهضت جهانی اسلام را در کشورهای اسلامی منحرف کرده و به بیراهه بکشانند؛
ثانیاً از این طریق موجبات نجات و عدم سقوط حکّام، امیران و تاجداران دستنشانده و وابسته به خود را فراهم سازند و نیز زیرساختهای جهان اسلام را نابود کنند؛
ثالثاً و مهمتر از همه، به خیال خود، بدون آنکه جامعه یهودی-صهیونی هزینه آنچنانی بپردازد، استراتژی ایجاد اسرائیل بزرگ را در سرزمینهایی به وسعت عراق و شام، این بار تحت پوشش جریانهای سلفیِ به ظاهر مسلمان، تحقق ببخشند.
🔹شکست داعش، یعنی پروژهی دولت اسرائیلی عراق و شام، ضربهی بسیار سخت و سنگینی بود که صهیونیسم جهانی، ایران اسلامی را عامل اصلی آن میدید.
این چندمین شکست طرحهای توطئهآمیز و خطرناک صهیونیسم در منطقه بود که بیش از پیش موجب بغض و خشم برنامهریزان و سیاستگذاران کهنهکار صهیونیستی گردید.
ادامه دارد ...
▪️🌺▪️--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_خامنهای
#متن_سخنرانی
#هفته_بسیج
۵ آذر ۴۰۱
قسمت بیست و ششم؛
خب
این، آن مطلبی که راجع به بسیج خواستم بگویم.
حالا وقت هم دارد میگذرد؛
چند نصیحت بکنم به شما برادران [و خواهران] بسیجی در اینجا و هر جای دیگر کشور که این حرفها را میشنوید.
نصیحت اوّل؛
بسیجی بمانید!
از خدا کمک بخواهید برای بسیجی ماندن.
روحیهی بسیجی،
ایمان بسیجی را حفظ کنید.
دوّم،
قدر خودتان را بدانید.
نه اینکه تفاخر کنید؛
نه، خاصیّت بسیجی بودن تفاخر نکردن است،
امّا بدانید که خدای متعال به شما توفیق داده چه موضع مهمّی را انتخاب کنید و انتخاب کردهاید؛
قدر این را بدانید.
سوّم،
دشمنتان را بشناسید
و اوّل هم بدانید دشمن کیست؛
دشمن را اشتباه نکنید.
ثانیاً وقتی دشمن را شناختید که کیست، نقطهضعفهای دشمن را بشناسید،
ناتوانیهای دشمن را بشناسید.
دشمن همیشه سعی میکند خودش را در نظر شما بزرگ و قوی جلوه بدهد.
سعی کنید بشناسید دشمن در چه وضعیّتی است،
چه ضعفهایی،
چه نقطهضعفهایی،
چه ناتوانیهایی دارد.
دشمن را بشناسید،
نقشههای دشمن را بشناسید.
خیلیها در مقابل نقشهی دشمن غافلگیر میشوند؛
[مراقب باشید] غافلگیر نشوید.
توصیهی بعدی؛
رشد معنوی خودتان است.
رشد معنوی خودتان را اندازه بگیرید.
مراقب باشید که دارید جلو میروید یا دارید عقب میروید؛
این مهم است.
ببینید شما در ماه قبل چه کارهای خوبی انجام دادید،
چه حرکت نیکی انجام دادید،
چه کمکی کردید،
یا خدای نکرده چه کار بدی انجام دادید؛
این ماه آیا کار خیرتان بیشتر شده یا کمتر شده؟
ادامه دارد ...
▪️🌺▪️--------------
@salonemotalee
📖 #متن_قانون_اساسی
🇮🇷 #جمهوری_اسلامی_ایران
🔷 قسمت بیست و پنجم؛
🔷🔹فصل هفتم- شوراها
🔸اصل یكصدم
برای پیشبرد سریع برنامههای اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همكاری مردم با توجه به مقتضیات محلی، اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان صورت میگیرد كه اعضای آن را مردم همان محل انتخاب میكنند. شرایط انتخاب كنندگان و انتخاب شوندگان و حدود وظایف و اختیارات و نحوه انتخاب و نظارت شوراهای مذكور و سلسله مراتب آنها را كه باید با رعایت اصول وحدت ملی و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی و تابعیت حكومت مركزی باشد قانون معین میكند.
🔸اصل یكصد و یكم
به منظور جلوگیری از تبعیض و جلب همكاری در تهیه برنامههای عمرانی و رفاهی استانها و نظارت بر اجرای هماهنگ آنها، شورای عالی استانها مركب از نمایندگان شوراهای استانها تشكیل میشود. نحوه تشكیل و وظایف این شورا را قانون معین میكند.
🔸اصل یكصد و دوم
شورای عالی استانها حق دارد در حدود وظایف خود طرحهایی تهیه و مستقیماً یا از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد كند. این طرحها باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
🔸اصل یكصد و سوم
استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات كشوری كه از طرف دولت تعیین میشوند، در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند.
🔸اصل یكصد و چهارم
به منظور تأمین قسط اسلامی و همكاری در تهیه برنامهها و ایجاد هماهنگی در پیشرفت امور در واحدهای تولیدی، صنعتی و كشاورزی، شوراهایی مركب از نمایندگان كارگران و دهقانان و دیگر كاركنان و مدیران، و در واحدهای آموزشی، اداری، خدماتی و مانند اینها شوراهایی مركب از نمایندگان اعضای این واحدها تشكیل میشود. چگونگی تشكیل این شوراها و حدود وظایف و اختیارات آنها را قانون معین میكند.
🔸اصل یكصد و پنجم
تصمیمات شوراها نباید مخالف موازین اسلام و قوانین كشور باشد.
🔸اصل یكصد و ششم
انحلال شوراها جز در صورت انحراف از وظایف قانونی ممكن نیست. مرجع تشخیص انحراف و ترتیب انحلال شوراها و طرز تشكیل مجدد آنها را قانون معین میكند. شورا در صورت اعتراض به انحلال حق دارد به دادگاه صالح شكایت كند و دادگاه موظف است خارج از نوبت به آن رسیدگی كند.
ادامه دارد ...
▪️🌺▪️--------------
@salonemotalee