🔴 شباهت اتفاقات اخیر با حوادث فتنه ۸۸
🔷با تسلیت درگذشت خانم #مهسا امینی
🔶پس از درگذشت خانم امینی، برخی از روی بی انصافی و عقده گشایی سیاسی به صدور بیانیه و پیام اقدام کردند بدون هیچ سند و دلیل!!!
همچنانکه در انتخابات ۸۸ بر تقلب اصرار داشتند آن هم بدون هیچ دلیل و سند!!!
🔷همین مساله، جرات دشمنان را زیاد کرد و تجمعاتی با ادعای پیگیری پرونده مهسا امینی صورت گرفت.
در این تجمعات، شعارهای هنجارشکنانه، آشوبگری، مبارزه با مقدسات و تخریب اموال عمومی و مردمی شکل گرفت و دشمنی با اصل نظام و ارزشها روشن شد و به نیروی انتظامی و بسیج و مردم عادی مخصوصا بانوان چادری حمله کردند و به صراحت، مهسا امینی را بهانه اعلام کردند.
شبیه این حوادث در ۸۸ اتفاق افتاد و صراحتا گفتند: انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است".
🔶بسیاری از کسانی که در درگذشت خانم امینی بیانیه و پیام دادند و ظاهرا نظام و ارزشها را قبول دارند، تاکنون موضع خود نسبت به این گونه مسائل را روشن نکرده اند و هیچ پیام و بیانیه ای در محکومیت این اقدامات نداده اند!!!
همچنانکه در ۸۸ خود را از آشوبگران جدا نکردند!!!
#مهسا-امینی
✍ صادقی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔴 امام زمان علیه السلام :
🔵 ایران شیعه خانه ماست ما نمیگذاریم سقوط کند.
🌕 ميرزا محمدحسن نائيني در اشغال #ايران در جنگ جهاني اول شبي به امام عصر ارواحنا فداه متوسل ميشود و درخواب ميبيند:
🔹 ديواري است به شکل نقشه ايران که شکست برداشته و خم شده و در زير آن تعدادي زن و بچه نشسته اند
در همين حال حضرت تشريف مي آورند با انگشتشان ديوار را بلند کرده و ميفرمايند:
اينجا شيعه خانه ماست
مي شکند
خم ميشود
خطر هست
ولي ما نميگذاريم سقوط کند
ما نگهش ميداريم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#امام_زمان
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🌺جایگاه مردم در استواری دین، جامعه اسلامی و امنیت همگانی و وظیفه دولت از منظر حضرت علی(ع)
🔵با توجه به اینکه مردم مؤمن ایران اسلامی با تظاهرات و راهپیمایی، اغتشاشات اخیر را محکوم کردند و حمایت خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقدسات اسلامی را بار دیگر نشان دادند، به فرازی از نامه 53 امیرمؤمنان(علیه السلام) به مالک اشتر درباره جایکاه توده مردم و وظیفه دولت اشاره می شود.
🔶امام امیرالمؤمنین(ع) در فرازی در برابر ویژگیهای خواص جامعه ، برای عموم مردم چند ویژگی بیان میکنند:
«وَ إِنَّمَا عِمَادُ الدِّينِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِينَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ؛
در صورتى كه ستونهاى استوار دين، و اجتماعات پرشور مسلمين، و نيروهاى ذخيره دفاعى، عموم مردم مىباشند»
🔷بر این اساس، توده مردم دارای این ویژگیها هستند:
أ.ستون دین؛ چرا که دین، بیشتر میان توده مردم جریان دارد و عموم مردم غالبا بیشتر از خواص جامعه به دین علاقمند و بدان پایبندند. از این رو،برپایی دین به مردم وابسته است.
ب.توده مسلمانان؛ چرا که بیشتر جامعه را تشکیل میدهند
ج.نیروی عمومی در برابر دشمنان؛ زیرا از سویی توده مردم جمعیت فراوان هستند و از سوی دیگر، علاقه دینی و انگیزه دفاع دارند.
🔶امام (ع) وظیفه کارگزار نسبت به مردم را با توجه به ویژگیهای یاد شده اینگونه بیان میکنند:
«فَلْيَكُنْ صِغْوُكَ لَهُمْ وَ مَيْلُكَ مَعَهُمْ؛
پس به آنها گرايش داشته و اشتياق تو با آنان باشد»
«صغو» به معنای میل است. وقتی عموم مردم سه ویژگی یاد شده را دارند، باید دولت به مردم روی آورد و نظر آنان را جلب کند؛ به ویژه در صورتی که رضایت مردم با رضایت خواص تنافی داشت.
♦️این موضوع در قرآن کریم دیده می شود. خدای سبحان پیامبر اکرم (ص) را به همراهی با فقیران مؤمن سفارش میکند و از همراهی با خواص جامعه که ثروتمندان هواپرست هستند، باز میدارد: «وَ اصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ وَ لا تَعْدُ عَيْناكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ لا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنا وَ اتَّبَعَ هَواهُ وَ كانَ أَمْرُهُ فُرُطاً(کهف:28) با كسانى باش كه پروردگار خود را صبح و عصر مىخوانند، و تنها رضاى او را مىطلبند! و هرگز بخاطر زيورهاى دنيا، چشمان خود را از آنها برمگير! و از كسانى كه قلبشان را از ياد خود غافل ساختيم اطاعت مكن! همانها كه از هواى نفس پيروى كردند، و كارهايشان افراطى است».
🔸 بر اساس روایات شأن نزول، این آیه در باره سلمان، ابو ذر، صهيب، عمار، حباب و ... كه از اصحاب فقير پيامبر بودند، نازل شده است. زيرا افرادى مثل عيينة بن حصين و اقرع بن حابس و ... خدمت پيامبر آمده، عرض كردند يا رسول اللَّه، اين پشمينه پوشان كه از زير بغلشان بوى تعفن بمشام مىرسد، از خود دور كن، تا ما به مجلس تو در آييم و ترا در صدر مجلس قرار دهيم، زيرا با بودن آنها ممكن نيست ما نزد تو آييم. هنگامى كه اين آيه نازل شد، پيغمبر آنها را در آخر مسجد، جا داد تا بذكر خدا مشغول شوند و فرمود: ستايش خدايراست كه مرا زنده گذاشت و بمن امر كرد كه با مردانى صبر كنم كه در مرگ و زندگى با آنها هستم. (طبرسى، تفسير مجمع البيان، ج6، ص718)
✍ حسن صادقی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
YEKNET.IR - zamzameh - shabe 28 safar 1441 - mohamad taheri.mp3
9.91M
🔳 #رحلت_پیامبر_اکرم(ص)
🌴من میرم ای فاطمه جان
🌴پشت خونهات هیزم میارن
🎤 #محمدرضا_طاهری
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
مداحی آنلاین - ای قلبی یاره زینبیم - مهدی رسولی.mp3
4.7M
🔳 #شهادت_امام_حسن_مجتبی(ع)
🌴ای قلبی یاره زینبیم
🌴اقبالی قاره زینبیم
🎤 #مهدی_رسولی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
مداحی آنلاتین - لحظه وداعِ دیگه بی قرارم - مهدی رسولی.mp3
3.84M
🔳 #رحلت_پیامبر_اکرم(ص)
🌴لحظه وداعِ دیگه بی قرارم
🌴دم آخری سر رو پای علی میزارم
🎤 #مهدی_رسولی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🌺مردمی زیستن در سیره رسول خدا(ص)🌺
🔵آنچه آن حضرت (ص) را به مردم نزدیک می ساخت و با او احساس «خودی» می کردند، رفتار مردمی و اخلاق متواضعانه و دور از تکلّف او بود.
🔶با آنکه از نظر فکر، علم، عصمت، پاکی و فضایل روحی و معنوی، در سطحی بالاتر از مردم بود و افراد عادی باافق معنویّت و کمال وجودی او فاصله های بسیار داشتند، اما نحوه معاشرت و برخورد رسول خدا صلّی الله علیه و آله مردمی بود، هم در حرف زدن در سطح مردم سخن می فرمود، هم در معاشرت، با توده خلق الله، خود را هم افق می ساخت.
♦️نمونه هایی از مردمی زیستن:
🔹«یُجالِسُ الفُقَراءَ وَ یُؤاکِلُ المَساکینَ؛
با تهیدستان همنشین و با بینوایان هم غذا می شد.» [1]
🔹به روایت زید بن ثابت:
«کُنّا اذا جَلَسْنا الَیْهِ انْ اخَذْنا بِحَدیثٍ فی ذِکرِ الآخِرَهِ اخَذَ مَعَنا وَ انْ اخَذْنا فِی الدّنیا اخَذَ مَعنا وَ انْ اخَذْنا فی ذِکرِ الطَّعامِ وَ الشَّرابِ اخَذَ مَعَنا ...؛ چنان بودیم که هرگاه در خدمت او می نشستیم، اگر شروع می کردیم به سخن گفتن در یاد آخرت، با ما در همان موضوع صحبت می کرد، و اگر به دنیا می پرداختیم، او هم با ما از دنیا سخن می گفت و اگر از خوردنی و نوشیدنی می گفتیم، آن حضرت هم درباره همان با ما به سخن می پرداخت.» [2]
🔸این نهایت مردمی زیستن آن بزرگوار بود و خود را تافته ای جدا بافته از مردم نمی دانست (اگر چه در واقع، چنان بود.)
🔰این سیره به ویژه برای خواص از قبیل عالمان دین، ذاکران اهلبیت(ع)، مسولان و... باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
[1]. بحارالانوار، ج 16، ص 228
[2]. سنن النبی، ص 61
✍ حسن صادقی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🌸روحیّه بزرگواری در سیره رسول اکرم(ص)🌸
♦️این که انسان، از خطای دیگران در گذرد، عذرخواهی افراد را بپذیرد، کسی را بر لغزش هایش سرزنش و ملامت نکند، خواسته کسی را ردّ نکند، به سخن چینی و ذکر معایب دیگران گوش ندهد، دست و دل باز و اهل جود و کرم باشد و ... همه نشانه هایی از روح با عظمت و اخلاقی کریمانه و بزرگوارانه است و همه آنچه یاد شد، در رسول خدا صلّی الله علیه و آله جلوه گر بود و درباره آنها احادیث متعدّدی نقل شده است.
🔶به نقل حضرت امیر علیه السلام:
«کانَ رَسُولُ اللَّهِ اجْوَدَ النّاسِ کَفّاً وَ اکْرَمَهُمْ عِشْرَهً؛ رسول خدا صلّی الله علیه و آله از همه مردم بخشنده تر و از همه مردم در معاشرت، بزرگوارتر بود.» [1]
🔷و در حدیث دیگر است:
«یَقْبَلُ مَعْذِرَهَ المُعْتَذِرِ الَیْهِ؛ عذرخواهی کسی را که او معذرت می طلبید، قبول می کرد.» [2]
هرگز بدی را با بدی پاسخ نمی گفت، بلکه از بدهی های مردم در می گذشت و آنان را می بخشود و حالت عفو و صفح (که توصیه قرآن است) داشت:
«وَلا یَجْزِی السَّیِّئَة بِالسیّئهِ وَ لکِنْ یَعْفُو وَ یَصْفَحُ».
🔶انس بن مالک نقل می کند که من هشت سال (و در بعضی روایات، نه سال) خدمتگزاری پیامبر خدا را انجام دادم و هرگز نشد که یک بار هم به من بفرماید که چرا چنین کردی و بر کار من عیبجویی یا ملامت و سرزنش کند!
دوست داشت که دلی سرشار از صفا و محبّت نسبت به یاران داشته باشد و از اینکه در حضور او بدی ها و لغزش های دیگران را مطرح ساخته، او را دل چرکین و ناراحت نسبت به اصحابش کنند، منع می کرد و می فرمود:
«لا یُبَلِّغُنی احدٌ مِنکُم عَنْ احَدٍ مِنْ اصحابی شَیئاً فَانی احِبُّ انْ اخْرُجَ الَیْکُم وَ انا سَلیمَ الصَّدْرِ؛ هیچ کدام از شما، درباره یکی از اصحابم چیزی به من نگویید و به گوشم نرسانید (البته منظور گزارشهای ناخوشایند و عیب جویی هاست) چرا که من دوست دارم هرگاه نزد شما بیرون می آیم، سینه و دلم نسبت به اصحابم، سلیم و بی غل و غش باشد.» [3]
روشن است که شنیدن معایب دیگران، خاطر انسان را مکدّر کرده، صفای دل را می برد.
[1]. مکارم الاخلاق، ص 17
[2]. سنن النبی، ص 75
[3]. سنن النبی، ص 75
✍ حسن صادقی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🏴تحریف معنوی نهج البلاغه با برداشتِ «شما حق ارشاد ندارید»
▪️اخیرا در گروههای مختلف مخصوصا ضدانقلاب و نیز غربگرایان این پیام پخش شده است که :
«ارشاد ، کار هر کسی نیست و به شایستگی های خاصی نیاز دارد .
به استناد خطبه ۲۳۶ نهج البلاغه ، این هفت گروه حق ارشاد و دخالت در امور دیگران را ندارند :
🔻۱ . جفاه طغام : کسانی که روحیه خشن دارند و فاقد احساسات لطیف و شخصیت اجتماعی اند .
🔻۲ . عبید اقزام : انسانهای پّست و برده صفت که چشم بسته به هر فرمانی ، تن میدهند و از کرامت بهره ای ندارند .
🔻۳ . تلقطوا من کل شوب : کسانی که از گوشه کنار کشور جمع شده و فاقد درک اجتماعی هستند .
🔻۴ . ممن ینبغی ان یفقه : کسانی که فهمشان از دین سطحی است و هنوز به شناخت عمیق از اسلام نرسیده اند .
🔻۵ . .... و یودب : افرادی که از ادب و فرهنگ برخوردار نیستند و نیاز به تربیت دارند .
🔻۶ . ... و یعلم : کسانی که سواد لازم را نداشته و علم و دانش تحصیل نکرده اند .
🔻۷ . ... و یدرب : کسانی که فاقد تجربه اند .
🔶بفرموده امیرالمومنین ع به این افراد نباید مسئولیتی محول نمود ، بلکه به عکس :
-- باید انها را کنترل نموده و قیم برایشان قرار داد ، نه انکه انها را قیم بر مردم قرار داد : "و یولی علیه"
-- و باید مچ دستشان را گرفت نه انکه ازاد بگردند و مچ دیگران را بگیرند : "و یوخذ علی یدیه"
کسانی که اینگونه اند ، ارشاد شان اضلال و اصلاحشان افساد است »
🔴با چشم پوشی از اصل موضوع گشت ارشاد و چگونگی آن، صرفا به بررسی برداشت یاد شده می پردازیم.
متاسفانه نویسنده و منتشرکنندگان از روی ناآگاهی به تحریف معنوی نهج البلاغه اقدام کرده اند و همین، میزان آگاهی و فرهنگشان را نشان می دهد.
🔵سخن یاد شده از امیرمؤمنان علیه السلام -که در برخی از نسخه ها خطبه 238 است- درباره اهل شام می باشد؛ همچنانکه مرحوم سید رضی در عنوان خطبه از عبارت «ذم أهل الشام» استفاده می کند. قرائن داخلی خطبه نیز به آن اشاره دارد. از این رو، این خطبه به ارشادکنندگان و شایستگی های آنان یا ناشایسته ها برای ارشاد هیچ ارتباطی ندارد. افزون بر ابنکه تطبیق بر مصداق هم اشتباه است. در حقیقت، چنین ارتباط دادن، مصداق تحریف معنوی و تفسیر به رأی است.
🔶این خطبه درباره اهل شام از جهت روحیه، جایگاه فردی و اجتماعی، فرهنگ و ادب، دانش، تجربه و کارآموزدگی، نیاز به سرپرستی و بُعد معنوی است:
جُفَاةٌ طَغَامٌ وَ عَبِيدٌ أَقْزَامٌ جُمِعُوا مِنْ كُلِّ أَوْب وَ تُلُقِّطُوا مِنْ كُلِّ شَوْبٍ مِمَّنْ يَنْبَغِي أَنْ يُفَقَّهَ وَ يُؤَدَّبَ وَ يُعَلَّمَ وَ يُدَرَّبَ وَ يُوَلَّى عَلَيْهِ وَ يُؤْخَذَ عَلَى يَدَيْهِ لَيْسُوا مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ وَ لَا مِنَ الَّذِينَ تَبَوَّؤُا الدَّارَ وَ الْإِيمانَ؛
شاميان درشت خويانى پست، بردگانى فرو مايهاند كه از هر گوشهاى گرد آمده، و از گروههاى مختلفى تركيب يافتهاند، مردمى كه سزاوار بودند احكام دين را بياموزند، و تربيت شوند، و دانش فراگيرند، و كار آزموده شوند، و سرپرست داشته باشند، و دستگيرشان كنند، و آنها را به كار مفيد وادارند. آنان نه از مهاجرانند و نه از انصار، و نه آنان كه خانه و زندگى خود را براى مهاجران آماده كرده، و از جان و دل ايمان آوردند»
🔷 شاهد بسیار خوب دیگر این است که حضرت امیرمؤمنان علیه السلام در نامه ای به اصحابش همین عبارات را با صراحت برای اهل شام ذکر می کند:
ثم إِنِّي نَظَرْتُ فِي أَهْلِ الشَّامِ فَإِذَا أَعْرَابٌ أَحْزَابٌ وَ أَهْلُ طَمَعٍ جُفَاةٌ طَغَامٌ يَجْتَمِعُونَ فِي كُلِ أَوْبٍ وَ مَنْ كَانَ يَنْبَغِي أَنْ يُؤَدَّبَ وَ يُدَرَّبَ أَوْ يُوَلَّى عَلَيْهِ وَ يُؤْخَذَ عَلَى يَدَيْهِ لَيْسُوا مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَ لَا الْأَنْصَارِ وَ لَا التَّابِعِينَ بِإِحْسَانٍ....(الغارات، ج1،ص206)
#نهج البلاغه
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیدگاه سلبریتی مشهور انگلیسی مقیم آمریکا
🔶️ واکنش جالب "راجر واترز" خواننده سرشناس بریتانیایی به سوالهای جهتدار "سیما ثابت" مجری مزدور شبکه سعودی اینترنشنال در برنامه زنده:
🔺️"ببینید چه بلایی بر سر عراق و سوریه آوردند، ایران را هم میخواهند به همان شکل درآورند!!
🔺تمرکز سیاست خارجه آمریکا بر ایده تخریب کشور زیبای ایران است!!"
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🌺رعایت حقوق زن و خانواده در سیره امام رضا(ع)
🔵 آئین مقدس اسلام به جایگاه و رعایت حقوق انسان به خصوص حقوق زن و خانواده اهتمام ویژه دارد؛ گرچه مصداق حقوق و شرایط آن در جای خود باید بر اساس مبانی و ادله مورد توجه قرار گیرد.
🔶یکی از روایات زیبایی که جایگاه و حقوق زن و خانواده در دین را نشان می دهد، از امام رضا علیه السلام به این صورت نقل شده است:
... حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُوسَى الرِّضَا عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع:
أَنَّهُ دَعَاهُ رَجُلٌ
فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ ع
عَلَى أَنْ تَضْمَنَ لِي ثَلَاثَ خِصَالٍ
قَالَ وَ مَا هِيَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ
قَالَ لَا تُدْخِلُ عَلَيْنَا شَيْئاً مِنْ خَارِجٍ وَ لَا تَدَّخِرُ عَنَّا شَيْئاً فِي الْبَيْتِ وَ لَا تُجْحِفُ بِالْعِيَالِ
قَالَ ذَلِكَ لَكَ
فَأَجَابَهُ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع.
(عيون أخبار الرضا عليه السلام ؛ ج1 ؛ ص259)
امام رضا عليه السّلام از پدران بزرگوار خود علیهم السلام از حضرت علىّ عليه السّلام نقل فرمودهاند كه:
مردى آن حضرت را به ميهمانى دعوت نمود.
حضرت فرمودند: به اين شرط كه سه مطلب را بمن قول بدهى.
مرد گفت: اين سه مطلب كدامند؟
حضرت فرمودند: از بيرون از منزل چيزى براى من نياورى، از آنچه در منزل هست چيزى از من دريغ نكنى، و اهل و عيالت را بزحمت نيندازى.
مرد گفت:قول مىدهم.
حضرت نيز دعوت او را پذيرفتند.
🔷امام علیه السلام در این روایت با سه شرط به سه نکته اشاره دارد:
با شرط اول به رعایت توان و بزحمت نیاندختن (متناسب با شرایط) ، و با شرط دوم به مودت و دوستی نسبت به خود و با شرط سوم به جوانمردی و رعایت حقوق زن و خانواده اشاره دارد.
🔸روشن است که در روایت یاد شده جوانمردی و رعایت خانواده در مورد مهمانی از باب مصداق است و موارد فراوان دیگر را نیز شامل می شود. پیام کلی که از این روایت برداشت می شود، جوانمردی و رعایت حقوق زن و خانواده است.
🔹انسان هنگامی که این گونه سخن و سیره اهلبیت(ع) را در کنار دیدگاه ادیان دیگر و جوامع به ویژه جامعه غربی پیرامون رعایت حقوق زن و خانواده قرار می دهد، از سویی به فاصله عجیب آنها و از سوی دیگر به مظلومیت اهلبیت(ع) و غربت روش آنها پی می برد.
#امام_رضا ع
✍ حسن صادقی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🏴 شهدای مظلوم افغانستان، حقوق بشر و حقوق زنان و همدردی!!!!
🔹در عملیات تروریستی روز جمعه در افغانستان، تعدادی به شهادت رسیدند.
🚩 شهدا، دختران جوان با میانگین سنی حدود ۱۸ سال هستند.
⚫️ ضمن تسلیت به خانواده های آنان،این پرسش ساده را مطرح می کنیم:
⬛️ چرا در ایران و جهان برای آنان از سوی مدعیان حقوق بشر و مدعیان دفاع از حقوق زنان، خبری نیست؟!!
چرا برخی از سلبریتی ها، سیاسیون، برخی از مدعیان علم و... با بیانیه و توئیت و... واکنشی نشان نمی دهند؟!!
🔴پاسخش روشن است؛ اگر شعار حقوق بشر و حقوق زنان، سودی به ویژه منفعت سیاسی داشته باشد، گوش فلک را کر می کنند.
دغدغه انان، حق و حقوق انسان و زنان نیست(چه ایرانی و چه غیر ایرانی)؛ آنان به دنبال سود خود هستند و به قول معروف" می خواهند از آب گل آلود، ماهی بگیرند".
#افغانستان-تسلیت
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 سلبریتی ها و...؛ تروریستها را بیدار کردید؛ بفرمایید سوریه!!!
⚫️اینجا زاهدان است که بعد از اقدام تروریستی اشرار جیش الظلم به این وضع افتاده...
🔴این نمای کوچکی از آینده ای است که رسانه های غربی، عبری و عربی به خیال خام خود با ابزار سلبریتی ها و....برای تمام ایران تصور دارند پیاده کنند، هر زمان به یک بهانه، امروز هم به بهانه های روسری و حجاب!!!!
🔵ایران در یک سال اخیر روی مدار رشد بنیادین اقتصادی با همپیمانان خود قرار گرفته و آمریکا و اسراییل و عربستان و... با طراحی فتنه و اغتشاش باید این قطار را متوقف کنند.
🔶 سلبریتی و فضای مجازی تحت کنترل غربی ها و.... هم ابزار شده اند برخی آگاهانه... برخی احمقانه...
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🔴نگاه توحیدی به تصویر جدید و بسیار عجیب از آسمان شب
🔵نقشه جدیدی از آسمان شب برای اولین بار به صورت عمومی منتشر شده است که ۴.۴ میلیون کهکشان در این نقشه جدید از آسمان شب قابل مشاهده است.
🔶برگردید به متن دقت کنید؛ ۴. ۴ میلیون کهکشان!!!!
🔷چند نکته مهم توحیدی برگرفته از قرآن کریم پیرامون ستارگان:
1⃣زینت آسمان با ستارگان:
🔺إنّا زيّنّا السّماء الدّنيا بزينة الكوكب. صافات (37) 6
🔺... و زيّنّا السّماء الدّنيا بمصبيح .... فصلت (41) 12
🔺أفلم ينظروا إلى السّماء فوقهم كيف بنينها و زيّنَّها .... ق (50) 6
2⃣ربوبیت و الوهیت حق تعالی نسبت به ستارگان:
وَ هُوَ الَّذي فِي السَّماءِ إِلهٌ وَ فِي الْأَرْضِ إِلهٌ وَ هُوَ الْحَكيمُ الْعَليمُ زخرف(43) 84
3⃣چنین هستی باعظمتی بدون آفریدگار و پروردگار علیم و حکیم امکان ندارد:و هو الحکیم العلیم
4⃣سجده ستارگان
ستارگان و دیگر آفریدگان در برابر خداوند متعال سجده مىکنند:
اَلَم تَرَ اَنَّ اللهَ یَسجُدُ لَهُ مَن فِى السَّموتِ و مَن فِى الاَرضِ و الشَّمسُ و القَمَرُ و النُّجومُ » (حجّ / 22، 18 )
روشن است که سجده موجودات و ستارگان به معناى سجده تکوینى و مسخر بودن آنها در دست قدرت الهى است .
5⃣انسان با مطالعه و بررسی ستارگان به ضعف و عجز خود بیشتر پی می برد و لزوم پیروی از حق تعالی و ضرورت سجده و کرنش در برابر حضرتش را بیشتر احساس می کند.
✅برای مطالعه بیشتر ستارگان در قرآن رجوع کنید به: دایره المعارف قرآن، مدخل «ستاره»، به آدرس:
https://quran.isca.ac.ir/fa/Cyclopedia/240/70882
✍ حسن صادقی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabil
🌸🌸رهبر معظم انقلاب:
ملت ایران، مظلوم است، اما قوی است، مثل امیرالمؤمنین، مثل مولای متقیان سرور خودش علی علیهالسلام، که هم قوی بود، قویترین بود و هم مظلومترین.
🌹🌹 فدای نظامی که چنین رهبر قوی و مظلوم دارد؛ همانند جدش امیرمومنان علیه السلام
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دوربین مخفی اغتشاشات ۱۴۰۱
🔹️آتش زدن پرچم ایران توسط فرستاده ی مسیح علی نژاد در پارک ملت تهران که با استقبال گرم مردم مواجه شد!
🔶مردم ایران را خوب بشناسیم
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🚩🏴اوصیاء و اولیاء(ع) در بیان امام حسن عسگری(ع)
✅امام حسن عسگری(ع) به یکی از اصحاب خاص خود به نام اسحاق بن اسماعیل نیشابوری درباره اهلبیت(ع) نوشتند:
وَ جَعَلَ لَكُمْ بَاباً تَسْتَفْتِحُونَ بِهِ أَبْوَابَ الْفَرَائِضِ وَ مِفْتَاحاً إِلَى سَبِيلِهِ لَوْ لَا مُحَمَّدٌ ص وَ الْأَوْصِيَاءُ مِنْ وُلْدِهِ لَكُنْتُمْ حَيَارَى كَالْبَهَائِمِ لَا تَعْرِفُونَ فَرْضاً مِنَ الْفَرَائِضِ وَ هَلْ تُدْخَلُ مَدِينَةٌ إِلَّا مِنْ بَابِهَا فَلَمَّا مَنَّ عَلَيْكُمْ بِإِقَامَةِ الْأَوْلِيَاءِ بَعْدَ نَبِيِّكُمْ قَالَ اللَّهُ فِي كِتَابِهِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ِديناً (مائده: 3) فَفَرَضَ عَلَيْكُمْ لِأَوْلِيَائِهِ حُقُوقاً أَمَرَكُمْ بِأَدَائِهَا لِيَحِلَّ لَكُمْ مَا وَرَاءَ ظُهُورِكُمْ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ وَ أَمْوَالِكُمْ وَ مَآكِلِكُمْ وَ مَشَارِبِكُمْ قَالَ اللَّهُ قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى (شورى: 23) وَ اعْلَمُوا أَنَ مَنْ يَبْخَلْ فَإِنَّما يَبْخَلُ عَنْ نَفْسِهِ وَ اللَّهُ الْغَنِيُّ وَ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ (محمد(ص) 38) (تحف العقول، ص485)
كليدى براى يافتن راهش به دستشان سپرده (كه همان ولايت است) اگر محمد و فرزندان جانشينش نبودند، چون چارپايان سرگردان بوديد و هيچ واجبى را نمىشناختيد، مگر مىشود به شهرى جز از دروازه راه يافت، و آنگاه كه با نصب «اولياء» بر شما منت نهاد اين آيه را فرستاد: «امروز دينتان را كامل ساختم، و نعمتم را بر شما تمام كردم و دين اسلام را برايتان پسنديدم.» و براى اوليايش حقوقى به عهده شما نهاده و دستور داده آنها را بپردازيد، تا هر چه داريد، از زن، مال، خوراك، نوشابه، همه حلال شود. به پيغمبرش دستور داده: «بگو از شما مزدى نخواهم، بجز دوستى خويشانم.» و بدانيد كه هر كه (از پرداخت اين حقها) بخل ورزد، از خود بخل كرده، خدا بىنياز است و شما نيازمند هستید.(تحف العقول؛ ص485)
🔴این بیان بر چند نکته اساسی درباره اوصیاء و اولیاء(ع) دلالت دارد:
1️⃣پیامبر اکرم(ص) و جانشینان معصومش(ع) منبع شناخت دین و وسیله آشنایی با راه خدا هستند؛ همانگونه که قرآن کریم می فرماید: كَما أَرْسَلْنا فيكُمْ رَسُولاً مِنْكُمْ...يُعَلِّمُكُمْ ما لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ» (بقرة : 151)
2️⃣بدون پیامبر اکرم(ص) و جانشینان معصومش(ع) انسان در شناخت دین و راه خدا دچار حیرت و سرگردانی میشد و می شود و همانند چهارپایان می شود که شناختی ندارند.
3️⃣خدای متعال با قرار دادن امامت و امامان معصوم(ع) پس از رسول اکرم(ص) بر مردم منّت گذاشته است.
سپس امام(ع) برای استدلال به این سخن به قرآن کریم استناد می کند:« الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ..»
4️⃣خدای سبحان برای اولیای خود بر مردم حقوقی قرار داده است(مانند خمس) که به وسیله آن، تصرفات مالی و غیر مالی از قبیل همسر، اموال، خوردن و آشامیدن حلال می شود.
باید دقت کرد که هرکدام از آنها نیز آثار خاص خود را دارد؛ برای نمونه، حلال بودن مال، در برخی از شرایط، شرط صحت برخی از عبادات و نیز در برخی از موارد، شرط قبولی احسان مالی است.
از این رو، خمس دادن، به صورت مستقیم، سبب حلال بودن تصرفات انسان می شود و به صورت غیر مستقیم، آثار زیادی دارد؛
افزون بر اینکه آثار مستقیم خمس هم غیر از حلال شدن تصرفات، فراوان است مثل برکت در روزی، کمال و ارتقای معنوی، و....
5️⃣امام (ع) در این باره به دو آیه استدلال می کنند:
«قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى» و
«مَنْ يَبْخَلْ فَإِنَّما يَبْخَلُ عَنْ نَفْسِهِ وَ اللَّهُ الْغَنِيُّ وَ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ».
ظاهرا استدلال به آیه نخست برای بیان حقوق اهلبیت(ع) بر انسان و از جمله آنها حقوق مالی و نیز تکلیف انسان نسبت به آنها است و استدلال به آیه دوم برای بیان برگشت زیان خمس ندادن به خود انسان و متقابلا بازگشت سود خمس به خود انسان است.
🔶 ولایت فقیه در عصر غیبت امام (ع) در امتداد ولایت معصومان(ع) است و از این منظر باید مورد توجه قرار گیرد.
#شهادت_امام حسن_عسگری (ع)
✍️ حسن صادقی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸@salsabilmarifat
⚫️️مردودی برخی از خواص در آزمون ترکیبی
🔵پس از درگذشت خانم مهسا امینی برخی از خواص، با انتقاد شدید از نیروی انتظامی یا نظام به صدور بیانیه و پیام اقدام کردند، در حالی که نه دلیل و سند داشتند و نه ابعاد موضوع روشن شده بود!!!
🔴همین مساله در کنار مسائل دیگر، جرات دشمنان را زیاد کرد و تجمعاتی با ادعای پیگیری پرونده مهسا امینی صورت گرفت. در این تجمعات، شعارهای هنجارشکنانه، آشوبگری، مبارزه با مقدسات و تخریب اموال عمومی و مردمی شکل گرفت و دشمنی با اصل نظام و ارزشها روشن شد و به نیروی انتظامی و بسیج و مردم عادی مخصوصا بانوان چادری حمله کردند و به صراحت، مهسا امینی را بهانه اعلام کردند.
🔶همین خواص باید پس از این حوادث و آشوبها صف خود را مشخص می کردند و جدایی خود از آشوبگران را نشان می دادند؛ ولی غالبا سکوت کردند.
🔷مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در روز دوشنبه با تحلیل جامع و هوشمندانه به ابعاد حوادث اخیر پرداختند و هدف را مقابله با ایران قوی و مستقل شمردند و به خواص فرمودند:
در اول کار برخی خواص بدون تحقیق و احتمالاً ناشی از دلسوزی، اطلاعیه و بیانیه دادند و اظهار نظر کردند. برخی از آنها اتهام را به سمت سازمان انتظامی بردند و برخی هم مجموعه نظام را متهم کردند. اکنون که دیدند قضیه چیست و نتیجه حرفهای آنان با برنامهریزی دشمن چه اتفاقاتی را در خیابانها رقم زده است، باید کار خود را جبران و صریحاً اعلام کنند با آنچه اتفاق افتاده و با برنامه دشمن خارجی، مخالفند.
⬛️بیشتر همان خواص پس از درخواست مقام معظم رهبری همچنان به سکوت خود ادامه دادند ودر یک آزمون ترکیبی آگاهانه یا ناآگاهانه مردود شدند:
ولایت مداری
حمایت از ایران قوی و مستقل
البته برای همین خواص، در فتنه 88 هم مشابهش رخ داد. بنده نیز حدود دو هفته قبل، نوشته ای با این عنوان نوشتم: «شباهت اتفاقات اخیر با حوادث فتنه 88»
◼️حال نکته تلخ ماجرای ولایتمداری همین خواص آیا به این مورد یا سال 88 محدود می شود؟ خدا می داند در طول چند دهه که بیشتر آنان دارای مسؤلیت در نظام بودند، چقدر با رهبری فاصله داشتند و چقدر همراهی کردند!! خدا می داند همان آنان چقدر با کارهای خود، بهانه و زمینه را برای آشوبهای فعلی فراهم کردند!!!!
#مهسا_امینی
✍ حسن صادقی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸@salsabilmarifat