eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
108 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ - [۱۶۳ و ۱۶۴] ⬇️حبیب‌الله ایروانی (..... - ..... ق) حبیب‌الله ایروانی فرزند نجف قلی از علما و متکلمین سده سیزدهم هجری بوده و كتاب تذكرة العارفين و تنبیه الغافلین در کلام و اعتقادات از آثار اوست.[۱] ⬇️ حبیب (..... - ۱۳۵۱ ق) حاج شیخ حبیب از علمای دینی و دانشمندان جمهوری آذربایجان بوده و بعد از سپری نمودن تحصیلات ابتدایی در زادگاه خودش به نجف اشرف مهاجرت نمود و به تحصیل علم پرداخت. وی بعد از مراجعت به وطنش به تبلیغ معارف اسلامی روی آورد ولی بعد از مدتی در اثر سخت‌گیری‌ها و شکنجه‌های حکومت اتحاد جماهیر شوروی به كمک برخی از مؤمنین و بدون اهل و عیال، به تنهایی به ایران مهاجرت نمود و در روستای پیرلو از محال انگوت سکنی گزید. ایشان عالمی روشن‌فکر، قوی‌دل، آگاه به زمان و دارای روحی بلند و اخلاق کم‌نظیر بود. با توجه به اینکه همسر و فرزندان ایشان در آذربایجان مانده بودند، ایشان تا پایان عمر در ایران همسری اختیار ننمود و همیشه با نام و یاد آنها زندگی کرد و هیچ‌وقت آنها را فراموش ننمود. معظم‌له در حدود سال ۱۳۵۱ ش (۱۹۳۲م) دارفانی را وداع گفت و به دیدار دوست شتافت.[۲] 📚 پ.ن. ۱. فهرست‌واره دست‌نوشت‌های ایران (دنا)، ج ۲، ص ۱۰۸۰. ۲. به نقل از حاج علی اصغر وهاب‌زاده. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۷۱ و ۱۷۲. ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
📷 نقش آمریکا، اسرائیل و ترکیه در حوادث سوریه... 🎨 طراح یمنی: 🕯 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 میرآقا داداش آقایف از کارشناسان مرکز مطالعات آذربایجان نوشت: «کسانی‌که از اسرائیل حمایت می‌کنند، نمی‌توانند آذربایجانی اصیل باشند؛ آن‌ها یا یهودیانی هستند که در آذربایجان زندگی می‌کنند یا خائنان مزدوری هستند که از جهودها پول گرفته‌اند.» ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 فلسفۀ فرهنگ در لایۀ نهفتۀ نظریۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای ✍️ 1️⃣. نباید توقع داشت که آیت‌الله خامنه‌ای به زبان اصطلاحات فلسفی و به‌صورت صریح، دربارۀ فلسفۀ فرهنگ سخن بگوید و اگر چنین نبود، حضور فلسفۀ فرهنگ را در تفکّر ایشان منتفی دانست. مواجهۀ صحیح و صواب این است که ریشه‌ها و سرچشمه‌های فلسفیِ گفتارهای فرهنگی ایشان کشف شود و به این واسطه، مشخص شود که ایشان در این زمینه، چه رویکردی دارد. گفتارهای فرهنگی ایشان، اگر در یک هندسه و چیدمان منطقی قرار بگیرند و مفصل‌بندی بشوند، به‌حتم اندیشۀ فرهنگی و حتی نظریۀ فرهنگی هستند؛ چنان‌که در کتاب «اندیشۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای»، آن گفتارها در این مسیر و مدار قرار گرفتند و در نهایت، یک رهیافت در حوزۀ نظریۀ اسلامیِ فرهنگی شکل گرفت. اما کار در زمینۀ فلسفۀ فرهنگ، دشوار است؛ چون باید گفتارهای فرهنگی ایشان را از لحاظ نظری، به عقب سوق داد و مبادیِ فلسفی را یافت. ایشان به سبب اینکه در جایگاه رهبری جامعۀ اسلامی قرار دارد، همواره می‌کوشد اندیشه را به سوی میدان و عمل و عین سوق بدهد و گفتارش جنبۀ سیاستی بیاید. ازاین‌رو، تبدیل گفتار به اندیشۀ فرهنگی و سیاست فرهنگی، آسان‌تر از تبدیل آن به فلسفۀ فرهنگ است. بااین‌حال، ایشان نه گرفتار عمل‌زدگی و گسستگی از بنیان فکری می‌شود و نه در دام انتزاعی‌اندیشی و مبادی‌بسندگی می‌افتد. نه طراحی‌های فرهنگیِ فاقد ریشه‌های فلسفی، کارساز و نافع هستند و نه تأمّلات نظریِ محض و دورافتاده از عینیّت اجتماعی. ایشان میان حکومت و حکمت، جمع واقعی برقرار کرده و یک حاکمِ حکیم است؛ چنان‌که «فلسفی» می‌اندیشد و «سیاستی» سخن می‌گوید. این همان نقطۀ تعادلی است که باید به آن دست یافت. 2️⃣. برای فهم بهتر آنچه که بیان شد، باید اندکی دربارۀ فلسفۀ فرهنگ توضیح داد. فلسفۀ فرهنگ، شاخه‌ای از فلسفۀ مضاف است که معطوف به امر است. فرهنگ، امر است؛ به این معنی که یک واقعیّت و هستی است که در جهان اجتماعی، استقرار دارد. جهان اجتماعی، خواه‌ناخواه، آغشته به فرهنگ است و درون‌مایۀ آن را مجموعه‌‌ای از ارزش‌های هنجارشده تشکیل می‌دهد. پس فرهنگ، لایه‌ای از واقعیّت اجتماعی است و از نظر هستی‌شناسیِ اجتماعی، ماهیّت ساختاری دارد. فلسفۀ فرهنگ، به سلسله‌ای از پرسش‌های بنیادین پاسخ می‌دهد که در حکم اصول‌موضوعۀ علم فرهنگ یا نظریۀ فرهنگی هستند؛ همچنان‌که هر فلسفۀ مضافی، مقدّم بر علم است و پیش‌فرض‌های آن علم را تدارک می‌کند. البته فلسفۀ فرهنگ، هویّت مستقل از علم فرهنگ نیز دارد و این‌گونه نیست که بتوان آن را به فلسفۀ علمِ فرهنگ تقلیل داد، اما در عین حال، برخی پرسش‌های فلسفی دربارۀ فرهنگ وجود دارند که علم اجتماعی، قادر به پاسخگویی به آنها نیست. این پرسش‌ها در فلسفۀ فرهنگ مطرح می‌شوند و آن‌گاه، علم فرهنگ می‌تواند از این پاسخ‌ها به عنوان اصول‌موضوعۀ خویش استفاده کند. پس مسأله‌های فلسفۀ فرهنگ، در حکم اصول‌موضوعۀ علم فرهنگ هستند. براین‌اساس، معقول نیست که ایشان در گفتارهایش به‌صورت آشکار و گسترده به حوزۀ معرفتی‌ای که این‌چنین خصوصیّاتی دارد بپردازد. 3️⃣. به‌طور خاص، در موقعیّت‌هایی که آیت‌الله خامنه‌ای در معرض نقد نظریه‌های فرهنگیِ برآمده از لیبرال‌دموکراسی قرار می‌گیرد، بیش از همیشه، حضور ریشه‌ها و خاستگاه‌های فلسفی در اندیشه‌اش نمایان می‌شود. در این لحظه‌ها و برهه‌هاست که ایشان باید برای ابطال رویکرد معارض، به سراغ «بنیان‌ها» برود و نشان بدهد که منطق فرهنگیِ اسلامی- انقلابی، چه ماهیّت و دلالت متفاوتی نسبت به علوم انسانیِ تجدّدی دارد. این موقعیّت، متضمّن اشاره‌هایی به «مبادیِ فلسفی» است تا تمایزها و تفاوت‌های اساسی، روشن شوند. از جمله این‌که ایشان گاهی به نظریۀ مادیّت اخلاقی (یا مادّیّت در حوزۀ جهان‌بینی و سبک زندگی) اشاره می‌کند تا نشان بدهد که فرهنگِ تجدّدی، به‌شدّت این‌جهانی و بدن‌محور است و به فراتر از حیات زیستی و حیوانی نمی‌اندیشد. فلسفۀ زندگی در عالَم تجدّد، خوش‌باشی و لذّت و اباحه‌گری است و این‌همه، دلالت بر مادّیّت اخلاقی دارد. فرهنگ تجدّدی، تجلّی نفسانیّت جمعی در این عالَم تاریخی است و به چیزی جز خویشتن مادّی و این‌جهانی دعوت نمی‌کند. روشن است که بحث در این باره، کار علم اجتماعی نیست، بلکه فلسفۀ فرهنگ باید به میدان بیاید و دربارۀ معنا و غایت زندگی، قضاوت کند. فردگرایی نیز که جوهرۀ لیبرالیسم است، به حوزۀ انسان‌شناسیِ فلسفی مربوط است که با فلسفۀ فرهنگ، تلاقی و اتصال دارد. فلسفۀ فرهنگ، در آنجا که وارد مطالعۀ نسبت انسان و فرهنگ می‌شود و می‌خواهد این مسأله از لحاظ وجودی (یعنی عاملیّت و ساختار) و از لحاظ ارزشی (فردگرایی و جمع‌گرایی) مطالعه کند، باید در این باره موضع‌گیری نماید. چنین مطالعه‌ای، ذات فلسفی دارد. 🔗 مرجع ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 اهداف چندگانه ترکیه از مداخله در بحران‌ سوریه چیست؟ 👈 #دکتر_احمد_کاظمی پژوهشگر مسائل اوراسیا با ح
رویکرد ژئوپلتیک تهاجمی ترکیه خطرناک است.pdf
522.3K
🚨 رویکرد ژئوپلتیک تهاجمی ترکیه برای غرب اوراسیا، اروپا، روسیه و چین خطرناک است 🔻 ، استاد حقوق بین‌الملل و کارشناس مسائل اوراسیا با حضور در برنامه میدان شبکه خبر در تحلیل نقش ترکیه در حمله ائتلاف سازمان های تروریستی به سوریه گفت: «سوریه به لحاظ راهبردی نقش حلقه واسط را در محور مقاومت ضدصهیونیستی دارد. قبل از سال ۲۰۱۱ که تروریست‌های تکفیری از نقاط مختلف جهان سازماندهی و برای حمله به سوریه و عراق گسیل شدند، جبهه غربی _صهیونی از نظام قانونی سوریه به ریاست بشار اسد خواسته بود که از محور مقاومت خارج شود. اما، سوریه به‌رغم تحمل هزینه‌های سنگین، حاضر نشد از رویکرد اصولی خود در همراهی محور مقاومت خودداری کند. امروز هم همان وضعیت در حال تکرار است. به دنبال شکست رژیم صهیونیستی در لبنان و مجبور شدنش به قبول آتش‌بس، محور تکفیری از جمله تروریست‌های تحریرالشام و جیش‌الوطنی تحرکات خود را در سوریه به سمت حلب، حمص و حماه آغاز کرد تا ارتباط راهبردی محور مقاومت از طریق سوریه را قطع کند و یک امتیاز راهبردی برای رژیم صهیونیستی و متحدانش ایجاد کند. پیچیدگی این تحرکات نیز در این است که بازیگران مختلف با منافع و اهداف گوناگون در آن مشارکت دارند و از جمله ترکیه در این حملات به سوریه نقش‌آفرینی بسیار زیان‌بار و خطرناکی دارد. ترکیه در آنچه به‌عنوان مواضع رسمی آنکارا بیان می‌کند و در آنچه در عمل در میدان بازی می‌کند و حتی در مواضع رسانه‌ای بسیار متفاوت و متناقض عمل می‌کند. هیچ تردیدی نیست که دور جدید تحرکات و حملات تروریست‌های تحریرالشام و جیش‌الوطنی با چراغ سبز و حمایت ترکیه آغاز شده است.»
🚨 ابراز خوشحالی رسانه ریاست‌جمهوری باکو از حمله تروریست‌های تحت امر ترکیه به سوریه! ↩️ ینی‌مساوات: در سوریه، سرنوشت قفقاز جنوبی هم تعیین می‌شود! 🔻 ینی‌مساوات با ابراز خوشحالی از حملات و پیشروی‌های تروریست‌های مورد حمایت ترکیه به شهرهای سوریه، از اینکه ترکیه پس از این ماجراجویی نظامی در سوریه، به ماجراجویی و تلاش برای اشغال جنوب ارمنستان خواهد پرداخت، ابراز خوشحالی کرد و نوشت: «در سوریه، سرنوشت قفقاز جنوبی هم تعیین می‌شود!» ▪️ ینی‌مساوات نوشت: «در حال حاضر ترکیه در حال ایجاد یک نظم سیاسی جدید در سوریه است. ایران نمی‌تواند از این روند جلوگیری کند. ایران به اندازه کافی در خاورمیانه (غرب آسیا) ضعیف شده است. روسیه قصد ندارد به این جنگ بپیوندد. شهرهای استراتژیک سوریه، حلب و حماه، پیش از این در کنترل مخالفان قرار گرفته‌اند. در پس زمینه حملات به حمص و لاذقیه، نیروهای رژیم سوریه سلاح‌های خود را رها کرده و می‌گریزند. همان‌طور که مشاهده می‌شود ارتش سوریه بدون درگیری جدی در جهت شمالی در حال عقب‌نشینی از مواضع خود است!» ▪️ ینی‌مساوات افزود جولانی فرمانده تروریست‌های تحریرالشام گفته است که در صورت در اختیار گرفتن قدرت در سوریه، قدرت را به دولت انتقالی تحویل خواهد داد! 🔹 خیانت آشکار ترکیه به جهان اسلام و به‌خصوص مردم فلسطین و لبنان که براساس مطالبات رژیم صهیونیستی مبنی بر قطع ارتباطات حزب‌الله لبنان با سایر اجزای محور مقاومت و به‌خصوص عراق و ایران با به حرکت درآوردن تروریست‌های تحریرالشام متشکل از پان‌ترک‌های تکفیری ایغور، ازبک، ترکمن و ترکیه‌ای با پشیتبانی مستقیم نیروی هوایی ترکیه و تدارک گسترده ارتش ترکیه صورت گرفته است، انزجار از این حرکت ترکیه را در میان مردم جمهوری آذربایجان نیز به اوج رسانده است. تروریست‌های تکفیری چندملیتی پان‌ترکیست ترکیه با خط‌ونشان کشیدن‌ها برای شیعیان سوریه و ایران و حرم‌های مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه (سلام‌الله‌علیهما) در دمشق، نگرانی‌های شدیدی را در میان مردم جمهوری آذربایجان ایجاد کرده‌اند. 🔹 رسانه‌های باکو با این ادعا که ترکیه در صورت موفقیت در سوریه، خواهد توانست دالان تورانی ناتو یا به تعبیر جعلی ترکیه و باکو ،"دالان زنگزور" را محقق سازد، سعی دارند مخالفت و نگرانی افکار عمومی جمهوری آذربایجان را در خصوص حرکت خیانت‌بار سوریه علیه محور مقاومت و جهان تشیع و جهان اسلام تعدیل کنند. ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اندر عجایب این روزگار 🔻 آیا می‌دانستید FBI آمریکا برای کسی‌که اطلاعات و خبر موثقی از محل اختفای الجولانی بدهد، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود؟! ↩️ بد نیست بدانید که الجولانی، فرمانده تروریست‌های تحریرالشام دیروز رسماً با شبکه CNN آمریکا مصاحبه کرد!! 👈 که اولاً خیلی شیک به او و ترورهایش رسمیت بخشیدند 👈 و ثانیاً اثبات می‌شود که همه این‌ها دست‌شان در یک کاسه بوده و همواره به همین سادگی دروغ می‌گویند... ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🆔 ☫ @sardabir313
10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 ابو محمد جولانی : قصد داریم دست‌های ایران را قطع کنیم و جنگ را به داخل ایران بکشیم‼️ ✍️ اینجاست که میگن، بچرخ تا بچرخیم... خیلی گنده‌تر از شماها هم از این غلط‌ها زیاد می‌کردند ولی آخرش به درک واصل شدند... دوستان، یک نکته را اشارتاً عرض می‌کنم، در این بلبشویی که همه شاهد هستید، بدانید، مقاومت روزهای آسانی در پیش نخواهد داشت و این درخت اتفاقاً خم هم خواهد شد ولی به لطف و عنایت حق نخواهد شکست و وقتی از آن خم شدگی رها شد، سرعت و شتاب عجیبی خواهد گرفت... این هم به یادگار بماند؛ به امید پیروزی جبهه به حق مقاومت 🤲 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 جولانی: بعد از حمص و دمشق، چین را آزاد می‌کنیم! 👈 یکی از گروه‌های تروریستی که به‌عنوان متحد هیئت تحریرالشام در حال جنگ علیه ارتش است، چینی هستند که از به این تروریست‌ها پیوسته‌اند و ترک‌های دنباله آن‌ها هستند و فرمانده این ترکان چینی نیز «أبومحمد التركستانی» است. 👈 ویدیویی از ابومحمد الجولانی سرکرده تحریرالشام منتشر شده که در ارتباط بیسیم با ابومحمد التركستانی می‌گوید: «إن‌شاءالله بعد از حمص و دمشق، ترکستان شرقی (چین) را آزاد کنید» 👈 به نظر می‌رسد برخلاف ظاهرسازی این روزها تحریرالشام و جولانی، آن‌ها قانع به اشغال سوریه نیستند و برنامه داعش‌وار دارند که باید مورد توجه قدرت‌ها قرار گیرد. این مکالمه را می‌بینید و می‌شنوید. ©️ تابناک ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🆔 ☫ @sardabir313
10.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 تضمین و وعده‌های دروغین شما را نفریبد ↩️ برخی کشورها می‌گفتند: ترک‌ها و بعضی از کشورهای عربی ما را فریب دادند؛ این‌ها دو ماه قبل تضمین دادند که هیچ اتفاقی در سوریه نمی‌افتد. ✍️ خب در مورد مسئله قفقاز نیز این همه فعالین این حوزه فریاد می‌زنند و تبیین‌ها می‌کنند، چرا گوشی بدهکار نیست و حرف‌شنوی ندارید و این جماعت دغدغه‌مند را چرا تنش‌زا معرفی می‌کنید؟! چرا همیشه خودتان را همه‌چیزدان و کارشناس و عالی و اعلی می‌پندارید؟! باور کنید، اگر با همین دست‌فرمان پیش بروید، علی‌اف نیز سر شما را شیره خواهد مالید و بعدش می‌آیید در همین برنامه‌ها مثلاً شرح ماوقع کنید... بابا به خودتان بیایید و این‌قدر این لابی‌ها شما را نفریبند، این تاجران سیاست‌باز شما را نفریبند... ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🆔 ☫ @sardabir313
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۳۴ ↩️ شامل آیات ۴۹ تا آخر سوره مبارکه و آیات ۱ تا ۳ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَلقَلبُ الَّذی لَیسَ فیهِ شَیءٌ مِنَ القُرآنِ کَالبَیتِ الخَرِبِ»؛ قلبی که در آن چیزی از قرآن نباشد، همچون خانه ویران است. 📚 (کشف‌الاسرار میبدی ۷/۴۰۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۶۵ و ۱۶۶] ⬇️حبیب بادکوبه‌ای (ح ۱۲۹۷ - ۱۳۵۶ ق) حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حبیب زیرلی بادکوبه‌ای فرزند حاج تیمور در حدود سال ۱۲۹۷ ق (۱۸۸۰م) در روستای زیره از توابع باکو متولد شد. دروس مکتب‌خانه‌ای و مقدمات علوم دینی را از روحانیون منطقه آموخت. در سنین نوجوانی عازم حوزه علمیه مشهد مقدس گردید و سالیانی چند در آن حوزه مبارک به تحصیل علوم اسلامی پرداخت. پس از آن به نجف اشرف هجرت کرد و خوشه‌چین خرمن دانش بزرگان علمی آن حوزه مقدس شد. مدت اقامت وی در حوزه‌های علمیه مذکور و استادانش دانسته نشد؛ جز آنکه اقامتش در دو حوزه مقدس در مجموع بالغ بر ۱۵ سال بوده و نیز در میان عالمان دینی روحانیون و اهالی محل به فضل و فضیلت اشتهار داشته است. وی پس از انجام تحصیلات به زادگاه خویش بازگشت و به تبلیغ و ترویج معارف اسلامی و احکام شرعی و انجام دیگر خدمات دینی همت گمارد. پس از انقلاب کمونیستی و حاکمیت رژیم الحادی همانند دیگر عالمان دینی و روحانیون منطقه تحت پیگرد و آزار و اذیت دژخیمان کمونیست واقع شده و سرانجام در سال ۱۳۵۶ق (۱۹۳۷م) دستگیر و تبعید شد و دیگر کسی از سرنوشت ایشان خبردار نشد. وی فرزندانی به نام‌های هاشم، اسدالله و نرجس خاتون داشته است.[۱] ⬇️ حبيب لريكی لنكرانی (..... - ..... ق) آخوند میر حبیب لریکی لنکرانی از روحانیون شهرستان لريك واقع در منطقه لنکران بود. وی در منطقه هامارات از توابع شهرستان لريك لنكران زندگانی را سپری نمود و همانجا بدرود حیات گفت. 📚 پ.ن. ۱. مصاحبه با نوادگان و علمای محل. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۷۲ و ۱۷۳. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷