eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
92 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
29.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎥موشن گرافیک هوش مصنوعی 🎙استاد عبدالحسین خسروپناه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
| 🔘 متن و حاشیه ▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ ✍️متن آقای ایرانمنش پیرامون فیلم سینمایی مجبوریم ▫️درگیر پیدا کردن فیلم برای تحلیل و بررسی بودیم که پیشنهاد اکران یک فیلم را به ما دادند. ◾️اول که اسمش را شنیدم خیال کردم یک فیلم کمدی باشد ▫️دانلودش کردیم و نشستیم پای فیلم تا ببینیم این هفته چه چیزی را میخواهیم تحلیل کنیم ◾️ابتدای فیلم متوجه شدم که کمدی نیست و فیلمی سیاه و تراژدی است، هر چه فیلم جلو تر میرفت تلختر می‌شد اما ما مجبور بودیم تا انتها ببینیم ▫️یکی از بچه ها گفت: مگر مجبوریم که بخواهیم ان فیلم را ببینیم و تحلیل کنیم ◾️گفتم: بله مجبوریم، چونکه اگر ماهم حرفی نزنیم کسی حرفی نمیزند، اینرا هم بگویم که فیلم سازان مجبور نیستند این فیلم هارا بسازند اما می‌سازند. ▫️فیلم «مجبوریم» تمام شد و حالمان را بد کرد اما باز هم ادامه می‌دهم و فیلم می‌بینیم و تحلیل می‌کنیم چونکه مجبوریم به تکلیفمان عمل کنیم. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از  * ainejado *
28.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سواد رسانه ای در مواجهه با « هالیوود»🤔 خلاصه انیمیشن و تحلیل سکانس های مهم *انیمیشن مورچه کش*👌 سینما هالیوود در باطن فیلم های سینمایی اش چه چیزی را دنبال میکند؟😱👿 شناخت ظاهر و باطن مورچه کش با یادگیری سواد رسانه ای👍🤓 در ایتا @ainejado
هدایت شده از آی نقد | inaghd.ir
🐜نقد انیمیشن مورچه کش این انیمیشن در مورد لوکاس است که بچه های دیگر به او زور می گویند و عقده اش را با زور گویی به مورچه ها تخلیه می کند. مادر و پدر لوکاس از مشکلات فرزندشان بی خبرند، او را هنوز یک خردسال تصور می کنند و حتی اهمیت چندانی برای او قائل نیستند. خواهرش هم که وضع نا مطلوبی دارد و مادربزرگش یک پیرزن توهمی است زاک(مخفف ایزاک به معنای اسحاق) یک مورچه جادوگر است که لوکاس را کوچک می کند تا به او درس دهد. زاک دیالوگ مهمی دارد:"غیر ممکن برای یک جادوگر وجود نداره". دیالوگی که بارها در طول انیمیشن گفته می شود مورچه ها دین و پیشگویی دارند. آمدن ضد منجی یا دمنده تاریکی و مادر مورچه ها یا منجی(که تصویری همانند تصاویر الهیاتی بودیسمی دارد) را خبر داده. ضد منجی می آید اما خبری از منجی و مادر مورچه ها نیست و یک انسان تبدیل به منجی با شواهد پیشگویی شدهمی شود. او صخره های شیرین یا همان آبنبات را برای مورچه ها میریزد که در پیشگویی نشانه آمدن منجی بود. اینگونه اومانیسمی بودن مفهوم منجی را می رساند از مفاهیم مثبت این انیمیشن می توان به تقویت اعتماد به نفس، تشویق به تلاش و همکاری اشاره کرد و اینکه تمام زندگی ها ارزش دارند حتی زندگی مورچه ها همچنین منجی زمانی می آید که مردم خودشان برای آمدنش اقدام کنند و زمینه ظهور او را فراهم کنند. نه اینکه همینطور یکجا بنشینند و آرزوی آمدنش را در سر بپرورانند 🆔@inaghd_ir
▪️ اهدای جایزه سال «دشمن‌شناسی» در دومین سالگرد مرحوم فرج‌نژاد ▫️ رفیع‌الدین اسماعیلی مسئول مدرسه رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد و مسئول همایش دشمن‌شناسی در این نشست در سخنانی با اشاره به میان رشته‌ای بودن مرحوم فرج نژاد گفت: مرحوم فرج‌نژاد تلاش کرد در رشته‌های مختلف تخصص لازم را داشته باشد، از تاریخ فلسفه،‌ تاریخ هنر،‌ عرفان و رسانه گرفته تا بحث‌های اقتصادی تلاش کرد بتواند همه این‌ها را در کنار هم جمع کند و به یک نتیجه‌ای برسد. ▫️ او تلاش کرد ارتباط بین عرضه عمل و نظر را حفظ کند،‌ تمام تلاش خود را به خرج داد که بتواند در تئوری‌ها و مبانی فلسفی باقی نماند و تلاش کند هر چیزی که در حوزه تئوری و فلسفی یاد می‌گیرد، به عرصه عمل امتداد دهد‌، در شناخت از غرب نیز اینگونه بود مبانی فلسفه غرب را که از تخصص‌هایش بود،‌ در امتداد سبک زندگی غربی تحلیل کرد، برای همین در تحلیل سینمای هالیوود،‌ انیمیشن‌های غرب و کتاب‌هایی وی می‌بینیم که مبانی فلسفه غرب را از این منظر بررسی کرده است. 🔗لینک خبر 📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| مشعل جان ها ◻️در زمان (علیه‌السلام)، تشیع از نظر تشكیلاتى، در نهایت قدرت و استقامت بود. به همین دلیل است که ایشان را در سن ۲۵ سالگى به شهادت رساندند.| رهبر معظم انقلاب | بهمن ۱۳۵۱ ▫️طراح گرافیک: محمد تقی‌پور ▫️نویسنده شعار: پویا سرابی ▫️طراح نوشتار: مجتبی حسن‌زاده ⬇️ دریافت نسخه باکیفیت | ۲۳ مگابایت ⬇️ دریافت | 🔹خانه طراحان انقلاب اسلامی @KHATTMEDIA
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #تحلیل_مستند 💢 اکران اختصاصی، تحلیل و بررسی مستند لاتارینو با حضور عوامل سازنده مستند: ▫
💢با عرض ادب خدمت همراهان گرامی 🔻شروع اکران مستند لاتارینو ساعت 16 🔻 شروع جلسه تحلیل وبررسی مستند ساعت 17:30 ♦️به همراه پخش زنده جلسه تحلیل در لینک زیر https://www.skyroom.online/ch/shenakht/decoupage
هدایت شده از فکرت
35.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ درباره شریعتی ▪️«علی شریعتی»؛ مردی که به‌عنوان یک سخنران قهّار در دوران طاغوت شاهنشاهی شناخته می‌شود، و دخترانُ و پسران انقلابی پای ثابت سخنرانی‌های وی بوده‌اند. بیان آتشین و شیوا با طبع شاعرانۀ وی، باعث جذب جوانان آن دوره شده بود، اما در آن دوران، اَعمال، رفتار و تفکرات وی از سوی اندیشمندان اصیل اسلامی موردِ نقد اساسی قرار گرفته‌بود و تفکرات وی را دارای مشکلات ریشه‌ای در زمینه اسلامی می‌دانستند. ▪️درباره دکتر شریعتی، آنچه خطرناک است، این است که وی را «اسلام‌شناس» بدانیم و نظرات او را اسلام ناب تلقی کنیم؛ ولی مطرح‌کردنِ وی به‌عنوان یک جامعه‌شناسِ مسلمان که اظهارنظرهایی نیز درباره اسلام کرده و درستی و نادرستی آن نظرها بسته به رأی متخصصین و اسلام‌شناسان است، خطری در برندارد. 📥 فایل با کیفیت را در آپارت و یوتیـوب فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
شروع اکران مستند
💢 شروع پخش زنده جلسه تحلیل و بررسی مستند لاتارینو در لینک زیر https://www.skyroom.online/ch/shenakht/decoupage
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 نظر حاضران در اکران اختصاصی، تحلیل و بررسی مستند لاتارینو با حضور عوامل سازنده مستند: ▫️مجید رستگار _ کارگردان مستند لاتارینو ◾️حسن پناهی _ تهیه کننده مستند لاتارینو ▫️علی قهرمانی _ کارشناس فرهنگ و هنر ◾️مسعود جلیلوند _ نویسنده و پژوهشگر مستند 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام
هدایت شده از فکرت
|حلقه کتابخوانیِ مدرسه فکرت ▪️چهارمین جلسه حلقه‌ی کتاب‌خوانیِ فکرت 💠 بازخوانی تحلیلی کتاب «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» با ارائه‌ی حجت‌الاسلام نجف لکزایی ▫️شرکت در این حلقه‌ی کتاب رایگان بوده و امکان مشارکت حضوری و مجازی فراهم است. برای ثبت نام به آی‌دی زیر پیام دهید: @Madrese_Fekrat ⏰ چهارشنبه‌ها (۳۱ خرداد - ۷، ۲۱ تیر - ۱۱، ۱۸، ۲۵ مرداد) ساعت ۸ - ۱۰ صبح 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | ایتا | اینستاگرام | تلگرام
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢..._| فاطمه علی است |_... شصت هزارمین نسخه در خبر ساعت ۲۱ 📕خرده روایت‌هایی درباره سبک زندگی حضرت زهرا (س) و امیر مومنان (ع) ✍️نوشته استاد قهرمانی @qahramani 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #تحلیل_مستند 💢 اکران اختصاصی، تحلیل و بررسی مستند لاتارینو با حضور عوامل سازنده مستند: ▫
| 🔘 متن و حاشیه ▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ ✍️متن سرکار خانم صانعی در مورد مستند لاتارینو ◾️«لاتارینو» توجهم را به خودش جلب کرد. آنچنان که ذهنم دوست داشت آن را مجزا از هم ببیند. «لاتاری» اولین پلان مجزا شده از «لاتارینو» بود که به ذهنم رسید. ▫️همان معنای قرعه‌کشی یا بخت‌آزمایی معروف که داستان خودش را دارد. انگار من هم می‌خواستم فرم مخصوص لاتارینو را از اسمش دریابم. به محتوا رسیدم. مستند لاتارینو درباره‌ی استارت‌آپ‌ها حرف زد. مجموعه‌ای از خلقِ بی‌انتهای رقابت‌ها در جهان تکنولوژی بود. ◾️صحبت از آپ‌هایی که خیلی وقت‌ها به گوشمان خورده بود اما توجه خاصی به آن‌ها نداشتیم یا صرفا توجهمان برای حل مسایل جاری مان بود که وظیفه‌ی آن‌ها بود که برایمان زانو بزنند تا ما از دنیای آپ و تاپ عقب نمانیم. ▫️لاتارینو می‌خواست بگوید تکنولوژی را دوست داشته باشیم اما نه به اندازه‌ی طغیان داده‌ها و سرمایه‌ها. نه به اندازه‌ی از دست دادن اصالت‌ها و فرهنگ‌ها. لاتارینو از تجهیز علم و تکنولوژی توام با فرهنگ استفاده از آن‌ها صحبت کرد تا به آدم مدرن بگوید همه چیز استارت‌آپ نیست و اینطور نخواهد بود که اگر بلیط بخت‌آزمایی‌ات در این ورطه شانس نیاورد تو دیگر نخبه نیستی یا حرفی برای گفتن نداری. ◾️لاتاری داستان تخیلی دهکده‌ای‌ست که هر سال مردمان دهکده دور هم جمع می‌شدند و آیین قربانی کردن را با لاتاری یا همان بلیط بخت خودشان انجام می‌دادند. برای من پیوند خوبی بین اسم و معنای مستند پیدا شد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #تحلیل_مستند 💢 اکران اختصاصی، تحلیل و بررسی مستند لاتارینو با حضور عوامل سازنده مستند: ▫
| 🔘 متن و حاشیه ▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ ✍️متن آقای سلمان ایرانمنش در مورد مستند لاتارینو ◾️تخمین ما و تدراکاتمان برای 15 تا 20 نفر بود اما وقتی اکران مستند شروع شد سالن جلسه جا نداشت و حدود 40 نفری در جلسه حضور داشتند. ▫️همه چشم‌ها به ال سی دی انتهای سالن دوخته شده بود و فیلمی با ریتمی جذاب در حال پخش بود. ◾️کسانی که از تدوین و تصویر چیزی می‌دانستند، متوجه این بودند که فیلم سطح بالایی را از نظر فرمی داراست. ▫️جلوی درب ورودی هم عده ایستاده بودند و مستند را تماشا می‌کردند که درب باز شد و رستگار، پناهی و جلیلوند به درون سالن آمدند ولی جایی برای نشستن نداشتند و بعد از مکثی دوباره خارج شدند. ◾️آنها برروی پله‌های راه پله‌ی ورودی نشسته بودند و مشخص بود که خسته‌ی از مسیری که آمده بودند هم هستند، اما صبورانه منتظر اتمام اکران بودند تا بیایند و مورد قضاوت قرار گیرند. ▫️این صبر ادامه داشت تا به جلسه تحلیل و نقد رسید، گاهی نقدها خیلی تند بود و احساس می‌شد که شاید عوامل مستند از کوره بدر شوند، اما همچنان لبخندی زده می‌شد و بحث ادامه پیدا می‌کرد. ◾️لابه لای حرفهایشان آن دغدغه‌مند بودن ظهور پیدا می‌کرد تا نشان دهد این کار هدفمند تولید شده است. ▫️مگر می‌شود کاری تولید شود و دغدغه ای در آن نباشد؟ ◾️جواب این سوال خیر است، زیرا هر کاری بر اساس یک دغدغه تولید می‌شود، دغدغه فرهنگ، اقتصاد، سیاست، پول و شهرت؛ ▫️مخاطب امروز قوه تشخیص خوبی دارد و می‌فهمد که اگر کاری تولید شد برای چه و چرا تولید شده، چقدر زمان برده و چقدر مطالعه پشت آن است. ◾️خودگول زنی است که بخواهیم مخاطب را ناآگاه فرض کنیم، مخاطبی که همه هست ما به واسطه بودن اوست. جلسه به انتها رسید و میهمانان با حضار خوش و بشی کردند، عکس گرفتند و رفتند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از آی نقد | inaghd.ir
36.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️نقد و بررسی انیمیشن لایتیر ♨️ بررسی محتوایی که هیچگاه به آن پرداخته نشده. محتوایی که علت وجود روابط همجنسبازانه در اسن انیمیشن است ♨️ تقابل سنت و مدرنیته، تقابل تدین و اومانیسم و تقابل سعادت اخروی و دنیوی، همه در قالب یک شخصیت لایتیر با نمایش جنگ بین لایتیر و نسخه پیر لایتیر 🎥 ویدئوی اختصاصی آی نقد 🆔@inaghd_ir
هدایت شده از احمدحسین شریفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یک کار تمیز (هر چند ابتدایی)! 🖊احمدحسین شریفی 🔻یک تبلیغ خوب، درست، واقع‌بینانه و متناسب با رسالت‌های اصلی طلبگی (رسالت فردسازی، جامعه‌پرازی و تمدن‌سازی؛ رسالت ظلم‌ستیزی؛ رسالت امیدزایی و حفاظت از عزت و کرامت و عظمت اسلام و ایران) 🔻در عین حال، ضمن تشکر از سازندگان آن، با توجه به ظرافت‌های تبلیغ و توانمندی‌های هنری موجود در حوزه‌های علمیه، آن را یک کار ابتدایی و عاری از ظرافت‌های هنری می‌دانم. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢تیزر تحلیل و بررسی مستند لاتارینو با حضور عوامل سازنده مستند: ▫️مجید رستگار _ کارگردان مستند لاتارینو ◾️حسن پناهی _ تهیه کننده مستند لاتارینو ▫️علی قهرمانی _ کارشناس فرهنگ و هنر ◾️مسعود جلیلوند _ نویسنده و پژوهشگر مستند 🔗لینک فایل تصویری کامل گفتگو و تحلیل https://aparat.com/v/62cbQ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #تحلیل_مستند 💢 اکران اختصاصی، تحلیل و بررسی مستند لاتارینو با حضور عوامل سازنده مستند: ▫
صوت لاتارینو.mp3
26.01M
| 💢صوت تحلیل و بررسی مستند لاتارینو با حضور عوامل سازنده مستند: ▫️مجید رستگار _ کارگردان مستند لاتارینو ◾️حسن پناهی _ تهیه کننده مستند لاتارینو ▫️علی قهرمانی _ کارشناس فرهنگ و هنر ◾️مسعود جلیلوند _ پژوهشگر مستند 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
◾️جالبه بدونین که تحت تاثیر فیلم ماتریکس، چندین نوجوون دست به اسلحه شدن و مردم امریکا رو به رگبار بستن! ▫️مثلا تیراندازی مشهور کلمباین که در دبیرستانی به همین اسم صورت گرفت و منجر به کشته شدن ۱۳ نفر شد، تحت تاثیر همین فیلم بوده و یک نوجوون ۱۹ ساله، خانواده‌اش را با اسلحه کشت! ▪️آیا بی‌حجاب شدن فرزندانمون تحت تاثیر این قبیل فیلم ها، خیلی عجیبه؟ ✍️فیلموسوفی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔸 نشست تخصصی هوش مصنوعی و علوم اجتماعی محاسباتی 🔰 قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه با همکاری موسسه فرهنگی هنری حکمت بالغه به صورت مجازی برگزار می‌کند: 🎙 با حضور: ⏰ شنبه سوم تیرماه۱۴۰۲، ساعت ۱۶ 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/qotb کانال نوروساینس و فلسفه ذهن 🌎 https://eitaa.com/Brain_Mind