eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سرنیزه رضاخانی، حجاب را مسئله کرد! حجاب، نماد هویتی شده است. ما حجاب را مسئله نظام اسلامی نکردیم. بلکه دعوای حجاب را رضاخان شروع کرد! آیا رضاخان واقعاً نابغه بود یا یک جریان در جهان غرب پشت سر او بود. رهبر معظم انقلاب: «طبق نقشه‌ی دشمنان اسلام و ایران، به کمک روشنفکران آن روزِ متصل به دربار پهلوی، تصمیم گرفتند که زن ایرانی را از دائره‌ی عفاف و حجاب خود بیرون کنند... برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت و حیا در جامعه‌ی اسلامی بود؛ برای سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛ برای اینکه از همه‌ی کارهای دیگر بمانند.»۱۳۸۶/۱۰/۱۹ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_net
▪️مدرسه علوم انسانی فکرت بستری است برای ترویج فراگیری علوم انسانی برای مخاطبان عام و کاربردی کردن علوم انسانی و امکان گفتگوی آنها با دیگر حوزه های دانش و تاکید بر تولید دانش و حکمت بومی دارد. ارتباط با: 💠سردبیر @danial_basir 💠دبیر علمی @fatemedadashi عضو کانال شوید. https://eitaa.com/fekrat_sch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 سخنان قابل توجه آیت‌الله جوادی آملی در مورد امر به معروف و نهی از منکر ▪️مسأله امر به معروف، غیر از مسأله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم. تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجه‌اش کنیم. ▫️امّا امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می‌کند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهوکننده] و ناسی [ فراموش‌کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم. ▪️هر کدام از این‌ها باشد، دیگر داخل در مسأله امر به معروف و نهی از منکر نیست. ▫️امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می‌کند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرمانده ایم؛ امر می کنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر می کنیم. ▪️اگر ما به کسی گفتیم عفاف را رعایت بکن، رعایت نکرد، ۲ تا گناه کرد؛ یکی «قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ» را عمل نکرد. یکی فرمان ما را اطاعت نکرد. ▫️ این که فرمود: «المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ» ما ولایت داریم نسبت به یکدیگر؛ ولیِّ یکدیگر هستیم. مولّی علیه باید حرف ولی را گوش دهد.
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
💢عصر ما، عصر ستارگانِ دروغینِ آسمان وهم است. 📚آینه‌های جادو، جلد اول، ص ۱۷۹ ✍️سهره‌وردی سینما، سید اهل قلم، شهید آوینی 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
اینجا حق نشر (کپی رایت) نداریم... 🚸 چرا شهاب گرافی کپی رایت نداره؟ حق انحصاری یک فرد برای تولید، انتشار و یا فروش اصل اثرش رو کپی‌رایت میگن اما چون شهاب‌گرافی برای کمک به انقلاب کار میکنه پس کپی‌رایت نداره ⚠️ حالا چرا شما عضو شهاب‌گرافی بشید؟ چون اینجا قراره محتوای خوب رو در قالبی جذاب برای مخاطبمون ارائه بدیم پس شک نکن و عضو "شهاب گرافی" شو 🇮🇷 🎈📱 پیج اینستاگرام | صفحه آپارات 💯📮@SHAHAB_GRAPHY
| 🔘 فیلم سینمایی شب دهم... ◾️روایتی پدری که از داوطلب شدن و اعزام و حضور فرزند جوانش در جبهه برافروخته می شود و سعی در برگرداندن او به خانه می کند؛ پدر، همسر خود و مادر این فرزند را در ایامی که حضور دستجات عزاداری محرم توسط مأموران شاهنشاهی غدغن شده بود از دست می دهد، ماموران شاه دسته عزاداری را به رگبار بسته و تعدادی از عزاداری حسینی کشته و زخمی می شوند. ▫️از دست دادن همسر و خاطره تلخ آن انگیزه پدر را برای دور نگه داشتن فرزندش از تمام محیط های انقلابی دو صد چندان کرده ولی پیگیری و جستجو در پی فرزند در جبهه و آشنایی با فضای معنوی و خلوص نیت رزمندگان اسلام باعث تغییر شگرفی در پدر می شود و او را دلباخته جوان پاکباخته رزمنده ای می کند که حتی یاد فرزندش را از او دور می کند. ◾️ عاشقانه ای خاطره انگیز از دهه شصت که هنوز نمایشگر بلوغ و عدم تحجر در سیر نظام ارزشی انقلاب و نظام اسلامی و تمامی شئون برگرفته از فرهنگ حسینی است. این فیلم کنکاشی در جریان شناسی دفاع مقدس و انقلاب است، دستگاهی که پیشتازی جوانان معرفت یافت از والدینشان چیز غریب و بعیدی نیست و رهیافتن پدر به بزم محبت در پی فرزند نیز امر مذموم و قبیحی نیست برعکس آنچه که معاندین از آن سعی دارند نشان بدهند _ فرهنگی متحجر، سنتی، دیکتاتور مآبانه که فرزند فقط یک رهرو و یک سرسپرده به احکام قومی قبیله ای باید باشد _ که با این دست از آثار نقشه آنها نقش بر آب می شد ولی دریغ و صد افسوس که خلا وجود این آثار جسارت برای حضور آثاری مانند "برادران لیلا" را فراهم آورده است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
بازنمایی چهره ترک ها.mp3
6.41M
| 🎧بازنمایی چهره تُرک‌ها در سینما 👤استاد محمدحسین فرج نژاد 💠سینمای هالیوود به‌عنوان قطب سینمای دنیا شناخته می‌شود و در پیشبرد اهداف فرهنگی غرب و اقناع افکار ‏عمومی، در مسائل مختلف از جمله مسائل سیاسی و مذهبی و اقتصادی و… نقش مهمی دارد. یکی از استفاده‌های غرب از سینمای ‏هالیوود در پیشبرد اهداف اسلام‌هراسی بوده است. 🔻 کانال رادیو فکرت: 🌐 وبگاه| ایتا | روبیکا | تلگرام | اینستاگرام
03 فتح خون.mp3
13.17M
| 💢فتح خون ✍🏻 🎙 📋 قسمت : ۷ / ۳ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
📣 به اطلاع فرهیختگان و علاقه‌مندان می‌رساند که نسخه چاپی شماره ۴۹ نشریه دیده‌بان اندیشه با عنوان «وصله‌ی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمی‌آید» هم‌اکنون آماده شده است. 🌹 قیمت این شماره با تخفیف ویژه و در قالب چاپ چهاررنگ: ۸۰ هزار تومان 💠 در صورت درخواست تعداد بالاتر از ده عدد، تخفیف مضاعفی روی مبلغ فوق لحاظ خواهد شد. ♻️ همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت مبلغ ۷۰۰ هزارتومان، اشتراک سالانه نشریه را تهیه کرده و هشت شماره سال جاری را بعد از انتشار، درب منزل تحویل بگیرند. ⚠️ از شماره آتی، نشریه صرفا به صورت چاپی عرضه خواهد شد و انتشار مجازی نخواهد داشت. 🔰 برای دریافت شماره توسعه یا خرید اشتراک سالانه، مبالغ خود را به شماره کارت زیر به نام سید محمدمهدی شرف‌الدین واریز کنید و رسید را به همراه آدرس و کدپستی به آیدی @m110614 ارسال فرمایید. ۶۰۳۷۹۹۱۹۳۰۷۴۲۸۳۲ 🔺 برای سفارش شماره ۴۹ تنها تا آخر این هفته فرصت باقی است. 🔻هزینه ارسال این شماره از نشریه رایگان می‌باشد. 🆔 @Didebane_Andisheh
| 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی ارتقا (انگلیسی: Upgrade 2018 ) با حضور: ▫️استاد صادق مهدیان _ پژوهشگر و کارشناس هوش مصنوعی ◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس ⏱ زمان: دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻۱۶ الی ۱۸ اکران فیلم سینمایی(به صورت حضوری) 🔻۱۸ الی ۱۹ تحلیل فیلم (به صورت حضوری و مجازی) 📍مکان: قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱ جهت شرکت بصورت حضوری یا مجازی، به آیدی زیر پیام دهید: @Mostafagoodarzi 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
04 فتح خون.mp3
12.68M
| 💢فتح خون ✍🏻 🎙 📋 قسمت : ۷ / ۴ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
195.pdf
208.2K
⚡️بیانیه آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست دفاعی عقیم و پرهزینه ♨️ حکومت علوی:بعثت عدالت 🔸مشاهده در سایت رسمی آیت الله علیدوست : http://a-alidoost.ir/persian/news/27844/ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
هدایت شده از فکرت
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبر بزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند. رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز (۵ /۵/ ۱۳۷۲) میفرمایند: 《این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد،یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد،در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟ در زمان امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام که مثال عدل و تقواست، دیگر شما از امیرالمومنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید، مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین علیه الصلاه والسلام فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟!خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید،این تاریخ است یکی از استانداران امیرالمومنین، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام سردار بزرگ جنگش عبیدالله ابن عباس بود که میدانید چه کار کرد.شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه الصلاه والسلام》. در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند. جناب علیدوست میفرمایند: حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم میکنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!... چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است. گفته اند: در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!... آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هردو حکومت آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمیکند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وااسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید. میفرمایند: برخی مفاسد(حدود ۳۰ فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند... مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذیهای معاویه در حکمرانی حضرت انجام میدادند که در کتاب الغارات به برخی از آنها اشاره شده است. در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است. پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است. بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوق الذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.) در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی میکنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند. *انّ السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا* مسعود عالی _ ۱۴۰۲/۵/۱۵ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
🟢«نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــ یکی از اساتید فقه، که پیشتر با کنایه و در لفافه در دفاع از بی‌حجابی سخنانی گفته بود و وقتی مورد نقد ناقدان قرار گرفت، برخوردی عالمانه و فقیهانه از خود نشان نداد؛ اخیراً نیز در قالب کوتاه‌نوشتی، «احساس تکلیف» کرده است که به جای ارائه دفاعی درست از انقلاب و نظام اسلامی، به زعم خود به نقد برخی از دفاعهای نادرست «مجاهدان عرصه تبیین» از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد! در این میان نکاتی گفته است که این بنده هم «احساس تکلیف» کردم! که به اختصار ملاحظاتی را درباره آنها بیان کنم: یک. گفته‌اند کسانی که اندک تخلفات زمان امیرمؤمنان(ع) را برای توجیه تخلفات مسؤولان نظام جمهوری اسلامی «جسیم» می‌کنند، خوب است «از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرت‌آموز حضرت هم بگویند ... رفتار امام را با ابن‌هرمه مطالعه کنند» ای کاش، برای اینکه نقد دلسوزانه ایشان به سیاه‌نمایی و امیدکُشی و بدبین‌سازی مخاطبان نسبت به انقلاب منجر نشود، می‌افزودند: و کسانی که اندک تخلفات موجود در جمهوری اسلامی را همگام و همزبان با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی «جسیم» می‌کنند و چنین وانمود می‌کنند که همه مسؤولان نظام فاسد و ناکارآمد و ناتوان‌اند، خوب است از کارآمدی‌های افتخارآمیز و پیشرفت‌های اعجاب‌انگیز نظام مقدس جمهوری اسلامی و عدالت‌گستری آن و همچنین از برخوردهای قاطع، روشن و علنی آن با مفسدان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، در هر سطح و مرتبه‌ای که باشند، هم بگویند و در این باره هم مطالعه کنند. اعدام مفسدانی مثل فاضل خداداد، مه‌آفرید خسروی و امیرمنصور آریا؛ برخوردهای عبرت‌آموز با مفسدانی مثل غلامحسین کرباسچی، مرتضی رفیقدوست، بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، حسین فریدون، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، اکبر طبری، .... و ده‌ها گردن‌کلفت دیگر را هم ببینند و بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز دربرابر فساد و مفسد کوتاه نیامده و نمی‌آید. دو. گفته‌اند فسادهایی که در زمان امیرمؤمنان بود «هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده است و حضرت نمی‌توانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه‌کن کنند» ای کاش این را هم می‌افزودند: همچنین فسادهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد هیچ ربطی به نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن ندارد؛ بلکه میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت‌ ناتوان و فاسد قبلی به ارث رسیده یا محصول ناکارآمدی مدیران غرب‌زده و دلباختگان و دلدادگان کدخدا بوده و ریشه‌کنی همه این فسادها به راحتی و با سرعت ممکن نیست. سه. اما عجیب‌ترین جمله آن نوشته که اگر نویسنده محترم آن را با توجه نوشته باشد و به لوازم آن آگاه بوده باشد، نشانه‌های خوبی را منعکس نکرده است، این است که نوشته‌اند: «دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستی‌ها، خود تحریمی و … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند» درباره این جمله دو ملاحظه کوتاه را بیان می‌کنم: أ‌.واژه «خودتحریمی» از اصطلاحاتی است که مخالفان انقلاب و دشمنان ولایت برای بیان هزینه‌های «مقاومت در برابر استکبار» و احمقانه بودن «مقاومت و ایستادگی» دربرابر آمریکا و استکبار جعل کرده‌اند؛ آیا نویسنده محترم ما نیز همین معنا را مراد کرده‌اند؟! آیا مقاومت در برابر استکبار و آمریکای جنایت‌کار و دفاع از استقلال را کاری احمقانه می‌دانند؟! اگر چنین نیست، لطفاً بفرمایند منظورشان از خودتحریمی نظام و انقلاب که آن را قابل دفاع نمی‌دانند، چیست؟ ب‌.فقیه محترم ما، با بیانی کنایه‌آلود چنین نوشته‌اند: «دفاع از انقلاب و نظام … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند». صرف نظر از نیشی که در این عبارت به مدافعان انقلاب و نظام زده شده است، این جمله مشعر به آن است که خود ایشان تکلیفی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بر دوش خویش احساس نمی‌کنند! آیا غیر از این است؟! اگر چنین باشد، آیا خود را در جبهه «ساکتان» قرار نداده‌اند؟ و آیا سکوت، در هنگامه‌ای که همه گرگ‌های عالم چنگ و دندان‌های خود را برای دریدن این نظام مقدس اسلامی که ثمره خون صدها هزار شهید است، تیز کرده‌اند، کمتر از «خیانت» است؟ آیا گناه چنین سکوتی در پیشگاه الهی بخشیدنی است؟
هدایت شده از فکرت
چهار. و بالاخره اینکه نویسنده محترم ما، در پایان نوشته خود چنین توصیه می‌کند: «خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش می‌گیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخه‌ای را که بر آن نشسته‌اند، به دست اره نسپارند» توصیه نیکویی است که امیدوارم خود ایشان الگوی حکیمانه‌ای از «دفاع درست» از «انقلاب» و «نظام اسلامی»، و بنیان‌های انسان‌شناختی، ارزش‌شناختی، سیاسی و اجتماعی نظام مردم‌سالاری دینی ارائه دهند. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
33.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎥 کاسبی با بی‌حجابی در سایۀ خلأ قانونی ◾️در غیاب قانون برای مشاغل مجازی، تنها چیزی که آسیب می‌بیند اقتصاد نیست؛ فرهنگ هم قربانی می‌شود. نمونه‌اش فروشگاه‌های مجازی است که با ترویج بی‌حجابی کاسبی می‌کنند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎥 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار ناوگروه ۸۶: امسال به برکت توجهات حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه محرم پرشوری بود. دشمنان تلاش کردند و سعی کردند محرم را بی‌رونق کنند؛ درست نقطه‌ی مقابل خواست آن‌ها اتفاق افتاد. دهه‌ی عاشورای امسال از دهه‌های عاشورای سال‌های قبل، پرشورتر، پرحرکت‌تر، پررونق‌تر و پرفایده‌تر بود. کار خدا اینجور است. کاری که برای خدا انجام بگیرد و در خط اهداف الهی باشد، خدای متعال به آن کمک میکند. ۱۴۰۲/۵/۱۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
تمدید زمان ثبت نام در نخستین دوره تمدن نوین اسلامی: دوران جدید تا ۲۰ مرداد ⭕️به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مطالعات تمدنی شهید صدر(ره) نخستین دوره تمدن نوین اسلامی از سوی این پژوهشکده و با حضور اساتید مطالعات تمدنی، تحت عنوان «دوران جدید» و در قالب یک دوره آموزشی و نظری در روزهای 22 تا 24 مرداد ماه 1402 برگزار خواهد شد. 🟥متقاضیان جهت کسب اطلاع بیشتر به تارنمای پژوهشکده شهید صدر(ره) به آدرس sadr.ihu.ac.ir و یا کانال این پژوهشکده در پیام رسان های ایتا و بله با آی دی @sadr_ir مراجعه کنند، همچنین، تلفن 76702510-021 (داخلی 222) و نیز پست الکترونیکی sadr@ihu.ac.ir پاسخگوی تمامی علاقمندان خواهد بود. 🔹درباره دوران جدید 🔹️فرم ثبت نام 🔹️سوالات متداول •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🟥پژوهشکده شهید صدر(ره) 📲@sadr_ir 🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
| ◾️انجام وظیفه از هر كاری دشوارتر است. برای تحصیل رضای خدا یك روز باید راه رفت، روز دیگر باید جنگید و چه بسا كه روز سوم باید نانوایی كرد. برای من هیچ تردیدی وجود ندارد كه این نانوایی در محضر خدا بهای جنگیدن دارد. ‌ ✍️شهید سید مرتضی آوینی 📚کتاب گنجینه آسمانی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🔲 | مدرسه فکرت ویژه ایام محرم برگزار می‌کند: ✅ سلسله گفتگو حسینه اندیشه با حضور؛ 👤سیده معصومه طباطبایی 👤سید علی حسنی 👤 مهدی مهدوی زاهد 👤شایان یوسفیان میزبان؛ 👤دکتر دانیال بصیر؛ سردبیر رسانه اندیشه و آگاهی فکرت 🔸پخش همزمان از اینستاگرام فکرت و اسکای روم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت |مدرسه فکرت
05 فتح خون.mp3
12.96M
| 💢فتح خون ✍🏻 🎙 📋 قسمت : ۷ / ۵ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 🔘«اوپنهایمر» به روایت کریستوفر نولان/ بزرگترین قاتل قرن می‌تواند فعال حقوق بشر هم باشد؟! ✍️علیرضا پورصباغ ▫️اوپنهایمر «کریستوفر نولان» یک فیلم بیوگرافیک خاص و غیرمتعارف، در اندازه‌ای نیست که تمامی رسانه‌های داخلی و خارجی به صورت یک‌طرفه‌ای آنرا ستایش می‌کنند... ◾️...پس از پایان فیلم پاسخ‌های بی شماری در مورد این شخصیت مبهم باقی می‌ماند و برای استناد این گنگی می‌توان اشاره کاراکتر «تلر» در فیلم را مبنا قرار داد که می‌گوید: "هیچ کس نمی داند شما به چه چیزی اعتقاد دارید." اوپنهایمر بدون شک گنگ‌ترین شخصیت حاضر در آثار نولان تا به امروز است و مورفی او را با یک اجرای بسیار تکراری برگرفته از پیتراتول لارنس عربستان تکرار می‌کند. ▫️متاسفانه نولان فیلم خود را به پیام‌سازی سیاسی تقلیل می‌دهد، همانطور که بسیاری از فیلم‌های امروزی در فرهنگ با سیاسی‌کاری گره خورده‌اند و مهم نیست که نولان چقدر تلاش می‌کند تماشاگر را با جلوه های حماسی تکنیکال متقاعد کند. ◾️این فیلم با همه تلاش سازندگان تبدیل به یک درام کاوشگرایانه درباره فردی چندوجهی نمی‌شود و فاصله عاطفی معمول نویسندگان و کارگردان به خوبی با موضوع همخوانی ندارد. ▫️نهایت سعی مولفان مردی است که نبوغ و دیدگاهش را نمی توان در یک پرتره بیوگرافی انتزاعی ساده خلاصه کرد. ◾️هویت درهم‌تنیده اوپنهایمر موضوع جذابی است اما فیلم نولان بیش از شخصیت فردی روی محیط‌ و تاریخی تمرکز می‌کند که ساخته ذهن اوست. کارگردان در این فیم جفت پوچ می‌آورد و اوپنهایمر و اهداف او تبدیل به موضوع ثانویه فیلم می شود و تماشاگر با انبوهی از تناقضات روان‌شناختی حول شخصیت اصلی روبروست و نمی‌داند اوپنهایمر را چگونه درک کند. 🔗لینک یاداشت کامل در مشرق mshrgh.ir/1514812 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh