eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘متعصبان در سینما چه کسانی هستند؟ ▫️سه شنبه در جلسه‌ای با محور نقد و بررسی کلی فیلم‌هدی جشنواره‌ی فجر ۴۲، با دوستان به بحث و گفت و گو پرداختیم‌. حقیقتا خودم خیلی اشتفاده بردم. قریب به اتفاق همگی بر ضعف فرمی و محتوایی اغلب فیلم‌های جشنواره اذعان داشتند و گاه‌گاهی اسم دو یا سه فیلم به عنوان شایستگان تقدیر برده می‌شد. ▫️من هم موافق بودم ولی به وقت صحبت و در مقام تخاطب با دوستان عرض کردم که اگر سینمای ایران در حال گذار از تفکرات سیاه‌نما به سمت تفکرات امید آفرین است، شاید اقتضای گذارش، خلق آثار ضعیف و یا متوسط است. ▫️یکی از اساتید که در جمع نشسته بود، عرض حقیر را خطرناک دانست و گفت از قضا حضور فیلم‌هایی که به حیث سیاسی و فکری در مقام تقابل با جبهه‌ی انقلاب هستند، سوپاپ اطمینانی برای سینمای انقلاب است؛ چراکه کار‌های دوستان حزب‌اللهی و انقلابی را به رقابت واقعی می‌کشاند و موجب پیشرفت کیفی آثار ارزشمند از نظر فرم و محتوا خواهد شد. ▫️خواهری سینما شناس هم به نشانه‌ی تایید سخنان استادِ منتقد، اشاره‌ای داشت به صف مخاطبان سینمای امسال که مکشفه‌ها اساسا در صدد مشاهده‌ی تمساح و زرافه بوده و انقلابی‌ها به تماشای شیرودی و زین الدین رهسپار سالن‌ها بودند و چون آن را فیلم شهید می‌دانستند، کاری به فرم نداشته و به خاطر تقدس فیلم، پول بلیط دادند. ایشان ضمن اشاره به این دو قطبی موجود در مخاطبان، گفت اگر جبهه‌ی مقابل حذف شود، سینمای دفاع مقدس رشد نمی‌کند و مخاطبان فیلم‌های تمساح و زرافه و چه و چه به سراغ تولید‌های زیر زمینی و بی محتوا و بعضا خیلی اروتیک خواهند رفت که در این صورت حاکمیت بی شک نمی‌تواند جلوی رشد آن را بگیرد. ▫️سخنان دوستان را که سبک سنگین کردم، فهمیدم آنان چه بسا درست می‌گویند و ما به وجود جبهه‌ی مقابل برای حرفه‌ای سازی خودمان نیازمندیم. اما سوالی که من را مشغول کرده این است که اگر هزاران مرتبه سینمای انقلابی بهتر از سینمای غربیزاسیون بشود، آیا مخاطبان تمساح و زرافه بی‌خیال آنها شده و طرفدار چفیه و سربند می‌گردند؟ ▫️مگر در دوره‌های قبلی که کیفیت آثار انقلابی و شهدایی بهتر بود، مکشفه‌ها و یا لیبرال‌ها گیشه‌ی سینمای انقلاب را پر می‌کردند؟؟ ▫️اگر چنین نیست، پس مطمئنا دعوا فقط بر سر عدم رقابت و کیفیت نخواهد بود؛ بلکه باید برای اندیشه‌های دو قطبی ساز، که اصولا ریشه در مدرنیزاسیون کردن زیست بوم ایرانی دارد، فکری اساسی کرد تا قشر انقلابی‌هم بتواند تمساح و زرافه‌های خانواده پسند ببیند و از طرفی قشر غیر مذهبی بتواند تاملی در اندیشه‌ی جهادی انقلاب اسلامی داشته باشد. ▫️گویا هنوز سلطه‌ی تفکر غربی قصد رفتن ندارد... ✏️علی عسگری 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🔸 ا ☑️ مردم سالاری، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی 🖋حسن رشوند، نویسنده وپژوهشگر ✔️تأسیس نظام مردم‌سالار دینی در ایران و توفیق در تلفیق دین و سیاست از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی است که از جمله نتایج و ثمره‌های مثبت آن، تحکیم نقش و جایگاه مردم در حوزه سیاست است. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، این تصور بر دنیا حاکم بود که دین مربوط به حوزه فردی است و ناتوان از شکل‌دهی و اداره تحولات سیاسی اجتماعی است. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
هدایت شده از فکرت
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 در فضای مجازی و هوش مصنوعی فاصله زیادی با کشور های دنیا نداریم ▪️دکتر حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه جامع امام حسین(علیه‌السلام) در برنامه چرخ شبکه چهار:جمهوری اسلامی در حوزه فضا جزو ۸ کشور برتر قرار دارد که تمام تجهیزات مورد نیاز فضا را در داخل تولید می‌کند از ایستگاه های زمینی و ماهواره بر ها و رصد و پایش ماهواره ها که حتی کشور های پیشرفته و برتر دنیا تمامی این زنجیره ها را در اختیار ندارند. ▪️در فضای مجازی و هوش مصنوعی با کشور های دنیا فاصله زیادی نداریم و مجموعه های دانشگاهی و دفاعی و امنیتی کشور در این حوزه پیشرو هستند. ▪️زیر ساخت های کشور روزانه تهدید ها زیادی از سوی دشمن می شود ولی تمام سرویس های کشور در بستر مجازی ارائه می‌شود و چرخه خدمات الکترونیکی کشور بدون وقفه ادامه دارد و این نشان از قدرت و توان جمهوری اسلامی در فضای سایبر و مجازی است که این نتیجه اعتماد به مسئولین به نهاد های علمی و مراکز دانشگاهی است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 گرگ مبارز یا شیران میدان ؟! ... ▪️ فیلم سینمایی گرگ مبارز محصول کشور چین است و روایتگر یک افسر جوان و جسور ارتش چین است که به همراه سایر همرزمانش در یک دوره آموزشی در یک منطقه صعب العبور جنگلی روزگار می گذراند که ناگهان بصورت اتفاقی با یک گروه تروریستی بسیار قوی روبرو می شوند؛ این افسر جوان با رشادت ها و جانفشانی خود و سایر همرزمانش باعث شکست و نابودی گروه تروریستی می شوند، فیلم مملو از سکانس های اکشن و مبارزات تن به تن و از خود گذشتگی های این یگان کوچک نظامی است . علاوه بر نمایش تجهیزات پیشرفته بسیار سعی شده قدرت بدنی بالا ، فنون جنگی و رزم انفرادی مطابق با فنون دقیق جنگی و قابل باور و واقعی به نمایش دربیاید ولی هر از گاهی سررشته تصاویر از دست فیلمساز رها شده اغراق ها و غلو های عجیبی به نمایش درمی‌آید که از نگاه مخاطب عام و غیرحرفه‌ای و نیز در کنار سایر سکانس های دقیق و منطبق با فنون نظامی چهره معقول و قابل قبولی به فیلم داده است و مسلما برای یک شهروند چینی حس ناسیونالیستی را برانگیخته خواهد کرد. ▫️روزگاری فیلم های رسول ملاقلی پور با نام های «پرواز در شب» و «افق» در سالهای ۶۵ و ۶۷ با همین زمینه ، یعنی فیلم های جنگی و قهرمان پرور ساخته و مورد استقبال فوق‌العاده اقشار مختلف مردم بالاخص جوانان قرار گرفت و با گذشت زمان انتظار روایت بیشتر قهرمانان واقعی این مرزوبوم به شکل شایسته می رفت، ولی بعد از مدتی و با شروع بی مهری ها به سینمای دفاع مقدس فیلم های مثل «آژانس شیشه‌ای» و «قارچ سمی» که روایت مظلومیت و مهجوریت قهرمانان جنگ بود روانه سینماها شد.! یکی از علل این مهجوریت ، تمسخر و استهزاء فیلم های قهرمان محور بود ، به این بهانه که اغراق و غلو و تکنیک سینمایی کار ما نیست و قهرمانان سینمای ایران کجا و قهرمانان سینمای هم عصر آنان مثل آرنولد و رمبو کجا، و غیره و غیره ، و همین خود تحقیری ها سالهای متمادی ما را از نمایش قهرمانان واقعی مان محروم و عرصه را بیش از پیش برای قهرمانان پوشالی هالیوودی فراهم کرد ، عرصه‌ی که حتی سینمای شرق هم دیگر به اهمیت آن پی برده و از افسانه سرای در آن اِبای ندارد... ▪️در سالهای اخیر معدود آثاری مثل «روز صفر» و «تک تیرانداز» مجدداً توجه سینما ایران را با استقبال کم نظیر تماشاچی به این ژانر جلب نموده است که امید است این عرصه با حمایت های مالی و سیاست گذاری های لازم بیش از پیش تقویت شود. ✍سید ابوالفضل موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢دورهمی بررسی جشنواره فیلم فجر 1402 🔻خلاصه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه؛ ▪️ نباید به بهانه اثرگذاری به هر قیمتی از چارچوب های طلبگی دور شویم ◻️ حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، در مراسم اختتامیه همایش کنشگران رسانه و فضای مجازی حوزهای علمیه: طلاب برای حضور تاثیرگذار در فضای مجازی نباید از خط قرمز های طلبگی عبور کنند و به هر قیمتی تاثیرگذار باشند، زیرا حفظ این خطوط قرمز در فضای مجازی باعث تاثیرگذاری خواهد بود. ◻️ امروز بر روی متد مواجهه با مخاطبین در فضای مجازی برگرفته از فقه، اخلاق و فلسفه شیعی به صورت کامل هنوز تولید نکردیم. ◻️ امام خمینی(ره) در مقابل جریان شرق و غرب از خطوط قرمز خود کوتاه نیامدند، به جرات می‌توان گفت علت موفقیت بنیانگذار انقلاب اسلامی پررنگ کردن اهداف شان بوده است و در دایره اهداف اسلامی برنامه های خود را جلو بردند. @HawzahNews 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐ولادت با سعادت فخر کائنات حضرت امام سجاد علیه‌السلام مبارک‌باد💐 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢دوره مستند سازی 💢فرق مستند با سینما ▪️استاد مجید رستگار 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🌐 «گفت‌وگو» مهم‌ترین الزام آزادی است 🔰دکتر شریف لک‌زائی عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با فکرت مطرح کرد؛ 🔹مسأله آزادی، یک مفهوم پیچیده یا سهل و ممتنع است. 🔹«آیزایا برلین» می‌گوید: آزادی دویست تعریف دارد. خود همین نشان می‌دهد که هرکسی از ظن خود شد یار آزادی. 🔹مک کالن معتقد است؛ آزادی در واقع یک مفهوم بیشتر ندارد. اینکه یک انسانی از یک موانعی آزاد است تا به یک جایی برسد یا یک چیزی بشود. 🔹در آزادی یک حد منطقی و عقلی وجود دارد که همه باید بپذیرند. اینکه به هر حال در مناسبات اجتماعی یک حداقل‌هایی وجود دارد. این حداقل‌ها مبتنی بر نگاه‌های ارزشی، هستی‌‎شناسی، معرفت‌شناسی، ارزش‌شناسی، جامعه‌شناسی و حتی غایت‌شناسی هر جامعه‌ای می‌تواند متفاوت باشد. ♨️باید گفت که مهم‌ترین الزامی که آزادی دارد، گفتگو است. در فضاهای علمی که با گفتگو، علم و دانش تحقق پیدا می‌کنند. تضارب آراء، بحث آزاد اندیشی و آنچه که در فضای آزادی بیان در مراکز علمی اتفاق می‌افتد، با گفتگو حاصل می‌شود. 🔹اگر فضاهای علمی ما به این سمت نروند و این امکان را فراهم نکنند که جوان ما پرسش‌های خود را مطرح نکند، طبیعتاً این موضوع به مسیر دیگری خواهد رفت. آن مسیر دیگر، مسیر گفتگو نخواهد بود. ✳️انقلاب اسلامی اساساً با آزادی متولد شده و با آزادی هم تداوم پیدا می‌کند. بحث آزادی در انقلاب اسلامی یک بحث سیاسی بوده است نه یک بحث فرهنگی. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
🔘اینستاگرام هیولای مصرف اینترنت...! ▪️ همه میدونیم که اینستاگرام در هر ساعت یه مقدار خیلی زیادی از اینترنت مارو مصرف میکنه و همین امر باعث شده خیلی از کاربران به دنبال کنترل مصرف اینترنت این پلتفرم محبوب باشن ▪️راهکار اول : تغییر تنظیمات تو خود اینستا ↓ ▪️ وارد اینستاگرام بشین و از سه خط بالای اینستاگرام و روی گزینه Settings کلیک کنین ▪️حالا وارد بخش Account بشین، از اونجا گزینه Cellular Data Use رو انتخاب کنین و توی صفحه ای که براتون باز میشه گزینه Data Saver رو فعال کنین. ▪️توی همین صفحه گزینه High Resolution Media هم به چشم میخوره که وقتی روش کلیک کنین به شما سه تا گزینه نشون میده: • گزینه WiFi Only : ° معنیش اینه که محتوا ها زمانی که از اینترنت وای فای استفاده می کنین به صورت خودکار دانلود میشن و زمانی که دارید از اینترنت سیم کارت استفاده می کنید دیگه خبری از پخش خودکار نیست. • گزینه Never : ° به معنی این که توی هیچ شرایطی (چه استفاده از اینترنت Wifi چه اینترنت سیم کارت) ویدیو یا عکس ها به صورت خودکار دانلود نشن. • گزینه Cellular + WiFi : این گزینه هیچ تغییری ایجاد نمیکنه یعنی در صورت استفاده از هر نوع اینترنتی به صورت خودکار ویدئوها پخش بشن. پس برای کاهش مصرف اینترنت باید یکی از دو تا گزینه قبل و انتخاب کنید. + حالا اگه دوست داشتید توی کامنتا مصرف اینترنت اینستاگرامتون رو از ماه گذشته تا امروز قرار بدید! 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نگاه صحیح به حوزه رسانه 🎙 سید علیرضا آل‌داود 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘راه درست رویارویی با ورود بی‌وقفه‌ی رسانه‌های نوظهوری که اصالت فرهنگ ملی را به چالش می‌کشند. ▫️بدیهی است که نمی‌توان و نباید دور خود حصار کشید، بلکه می‌بایست شناخت صحیح و برخورد علمی و آگاهانه با پدیده رسانه‌های الکترونیک را پی گرفت. لذا با توجه به این نیاز، می‌توان راه حل‌های زیر را پیشنهاد داد : 1⃣ نیاز به تحول همه جانبه برای ورود به عصر اینترنت و فضای سایبر ، تحولات بنیادین ساختاری ، مدیریتی و فرهنگی، ضروری است. 2⃣ گزینش همه جانبه ضروری است به فناوری اطلاعات به عنوان محور توسعه و ابزاری برای پایان بخشیدن به دوره‌ای طولانی مدت از انقیاد ، فقر ، عقب ماندگی و بدبینی، نگریست. و در این میان از تجربه سایر کشورها بهره گرفت 3⃣ توسعه تلفیقی میان ملی‌گرایی، منطقه‌گرایی و جهان‌گرایی می‌بایست دست به گزینش آگاهانه زد و از تلفیق آنها در جهت توسعه ملی سود جست. 4⃣ توجه به شرایط داخلی اگر چه فناوری را می‌توان از خارج وارد کرد، اما گزینه‌ها باید با محیطی که در آن عمل می‌کنند، هماهنگ باشند. 5⃣ زیر ساخت مناسب در تعریف امپریالیسم فرهنگی بر کنترل اعمال شده بر کشورها از طریق زیر ساخت و فن‌آوری مناسب تأکید شده است، با ایجاد زیر ساخت و فناوری مناسب می‌توان با این کنترل مقابله کند 6⃣ ایجاد شرکت‌های چند شاخه از لحاظ فنی، برنامه‌ریزی ، تولید، ویراست و توزیع مقدورات و امکانات ضروری است تا کشورهای جهان سوم با ایجاد شرکت‌های چند شاخه به عرضه اطلاعات بپردازند. 7⃣ توجه به عوامل داخلی برای شناخت شرایط وابستگی و توسعه نیافتگی، تنها استناد به مداخله سازمان سیا و دست نامرئی کمپانی‌های چند ملیتی، کافی نیست بلکه باید عوامل داخلی را نیز در این زمینه مورد توجه قرار داد. 8⃣ تدوین سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ارتباطی این مهم باید با توجه به ارتباطات سنتی، ارتباطات دوربرد ، ارتباطات جمعی و ارتباطات کامپیوتری صورت گیرد ضمن تقویت هر یک از چهار زمینه فوق ، باید هماهنگی سازمانی، بافتی ، آرمانی و هدفدار بین آنها به وجود آید و در صورت لوزم ، "شورای سیاست گذاری ارتباطی ایجاد سیاست‌گذاری‌های ارتباطی" و تبدیل آنها به راهبردهای برنامه‌ریزی را به عهده گیرد. 9⃣ شناخت جهان سوم شناخت پیچیدگی جوامع جهان سوم و روابط آنها با کشورهای توسعه یافته ضروری است. باید مشخص شود کدام گروه‌ها، وسایل ارتباطی را کنترل می‌کنند و اطلاعات و ارتباطات را با چه اهدافی دنبال می‌نمایند، و وسایل ارتباطی یک کشور، چه نقشی در حفظ و دگرگونی ساختار قدرت در جامعه ، ایفا میکند 🔟 همکاری‌های چند جانبه تشکیل شبکه‌های خبری به منظور تسهیل مبادلۀ دوجانبه و چندجانبه توسط کشورهای منطقه 1⃣1⃣ یافتن زمینه‌های همکاری جدید بین‌المللی توسعه یک زیر ساخت اجتماعی پیشرفته و ایجاد سیستم ارتباطی جهانی برای کسب برتری فنی در جهت توسعه اطلاعات و صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات و پخش ماهواره‌ای؛ و بطور کلی یافتن زمینه‌های همکاری جدید بین‌المللی برای تأثیرگذاری بر جریان اطلاعات 1️⃣2️⃣ اطلاعات و فناوری به عنوان عوامل توسعه (در این خصوص ایجاد ابر دالان رسانه‌ای در مالزی در دوره ماهاتیر محمد در سال ۱۹۹۵ برای ارتباط دادن توسعه و صنعتی شدن از طریق فناوری اطلاعات را می‌توان یادآور شد). تأمین مالی فناوری مناسب مورد نیاز برای شبکه‌های اطلاعاتی، حفظ یک جریان اطلاعاتی جایگزین، بالا بردن کیفیت اطلاعات، اولویت دادن به آموزش پرسنل بسیار ورزیده و انتشار گزارش‌های تحقیقاتی در همه زمینه‌ها و ایجاد توازن میان کمیت و کیفیت تحقیقات و اطلاعات تولید شده، از ضروریات می‌باشند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 صحبت‌های رئیس جمهور درباره چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است! 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
قدرت نرم.mp3
6.18M
| 🎧شکست قدرت نرم 👤استاد میرباقری 🔸وقتی «قدرت نرم غرب» فروپاشی شود، «قدرت سخت غرب» هم فروپاشی خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔘تفکر پرسشگر در سواد و تربیت رسانه ای ✍ سید علیرضا آل‌‌داود ▫️تفکر پرسشگر یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در سواد رسانه‌ای است. این مهارت به افراد کمک می‌کند تا به طور انتقادی با محتوای رسانه ای مواجه شوند و آن را تحلیل کنند. ▪️تفکر پرسشگر شامل توانایی پرسیدن سوالات مناسب در مورد محتوای رسانه ای است. این سوالات می تواند شامل موارد زیر باشد: ▪️چه کسی این اطلاعات را ارائه می دهد؟ هدف آنها از ارائه این اطلاعات چیست؟ این اطلاعات چه پیامی را به مخاطب منتقل می کند؟ آیا این اطلاعات قابل اعتماد است؟ چه دیدگاه ها و روایت های دیگری در این مورد وجود دارد؟ ▫️تفکر پرسشگر همچنین شامل توانایی ارزیابی پاسخ به این سوالات است. افراد با تفکر انتقادی می توانند تعیین کنند که آیا اطلاعات ارائه شده دقیق، منصفانه و قابل اعتماد است یا خیر. ▪️تفکر پرسشگر یک مهارت ضروری برای زندگی در دنیای امروز است. با این مهارت، افراد می توانند از رسانه ها به طور موثر و مسئولانه استفاده کنند. ▫️راهکارهایی برای تقویت تفکر پرسشگر در سواد رسانه ای: ▪️در مورد محتوای رسانه ای که مصرف می کنید، کنجکاو باشید. ▪️به طور پیش فرض، هیچ اطلاعاتی را به طور کامل قبول نکنید. ▪️قبل از به اشتراک گذاشتن اطلاعات، آن را به طور کامل بررسی کنید. ▪️از منابع مختلف اطلاعات کسب کنید. ▪️با افراد دیگر در مورد محتوای رسانه ای که مصرف می کنید، گفتگو کنید. ▪️در دوره های آموزشی سواد رسانه ای شرکت کنید. ▫️با تقویت تفکر پرسشگر، می توانید به یک مصرف کننده هوشمند و آگاه رسانه تبدیل شوید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
29.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ▪️تحلیل و بررسی جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲ 🔻با حضور: ▪️آقایان:مجید رنگی_ محمد محسن بنی احمدی _ سید مهدی موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
📍سلسله نشست‌های فلسفه‌ی تاریخ و مهدویت در جست‌وجوی نسبت الهیات و آینده جهان 🔰با همکاری مدرسه فکرت و انتشارات مسجد مقدس جمکران 🔹اسفندماه ۱۴۰۲، مصادف با ایام میلاد باسعادت امام عصر(عج) 📍زمان‌بندی دقیق هریک از نشست‌ها متعاقبا از همین کانال اعلام می‌گردد. 🔻جهت ثبت‌نام برای حضور در نشست‌ها به آی‌دی @madrese_fekrat یا به شماره ۳۰۰۰۶۳۱۳ پیام بدهید. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
🔘جذابیت فرهنگ غرب برای جوانان و نوجوانان ▫️امروزه رسانه‌ها این امکان را برای کشورهای پیشرفته ، بویژه ایالات متحده پدید آورده است تا بدون هیچ مانعی اطلاعات را همه جا پخش کنند. ▫️در نتیجه جوانان و نوجوانانی که با نمایش‌ها، کتاب‌ها و نشریات غربی بزرگ می‌شوند، نه تنها محصولات غربی را برتر می‌دانند و ترجیح می‌دهند بلکه شیوه زندگی غربی را نیز مطلوب‌تر خواهند یافت. ▫️از نظر آنان فرهنگ غربی ، آزادی و مدرنیته، را رواج می‌دهد. توصیف یک جامعه مدرن که در آن فراوانی وجود دارد، فناوری پیشرفته است و آزادی در آن موجود است، اغوا کننده می‌باشد و موجب می‌شود که فرهنگ‌های سنتی که بر تقوای فرزندان ، همبستگی اجتماعی و فرمانبرداری از بزرگترها تأکید می‌ورزند نمودهای فرهنگ پدر سالارانه کنار گذارده شوند. ▫️در واقع، آرزوی برخورداری از نوگرایی غربی از دهه ۱۹۵۰ در دل جوانان شهرهای کوچک و بزرگ جهان سوم افتاد و رفته رفته جوانان روستایی را نیز در برگرفت. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘قهرمانی که مجنون است ▫️پرده روشن میشود. دوربین پشت سر فردی حرکت می کند دوربین پا به پای او حرکت میکند قرار است ماجرا را از زاویه دید این فرد ببینیم و با او همسفر شویم. در گفتگوها، فرمانده معرفی می شود، اما در برخورد با برادر، فرزند و همسرش قرار است بیشتر او را بشناسیم. ▫️تا اینجا روایت کلاسیک پیش می رود شخصیت اصلی در کلام خودش، در گفتگوها و در کنش ها و واکنش هایش معرفی می شود و میدانیم قرار است همه چیز حول محور او بگردد. در شور و هیجان صحبت ها پیرامون یک عملیات حساس و مهم چالش پیش روی شخصیت اصلی در حال شکل گیری است. ▫️جرقه های عملیات کم کم شعله ور می شوند. صحنه های درگیری روایت را به نقطه اوج می رساند آیا این روایت کلاسیک قرار است با یک موقعیت ثبات ثانویه تکمیل شود؟ در هنگام تماشای مجنون در چند جا به شدت هیجاناتم برانگیخته شد و احساساتی شدم اما وقتی جزئیات عملیات خیبر را خواندم تازه فهمیدم واقیت ماجرا بارها سهمگین تر از وقایع فیلم بوده است در برخی نقدها خواندم مهدی زین الدین در فیلم در شمایل قهرمان هالیوودی به تصویر کشیده شده است. قهرمان های هالیوودی در روایت کلاسیک مشخصات مشخصی دارند. ▫️شخصیت های کلاسیک چه شمایل های اتو کشیده آنها مانند گری گرانت و همفری بوگارت تا قهرمان های سرکش ترش چون مارون براندو و پل نیومن قهرمان ها یا فراانسان هایی خدشه ناپذیرند چهره هایی که به ندرت گویا احساسات درونی دارند یا آن را نشان میدهند. آنها خالی از تردید، خودرای و خودمحورند. شخصیت های فرعی فیلم نقشی در پیشبرد روایت ندارد و تنها قرار است در خدمت نمایش بیشتر اقتدار و نیروهای ماورایی قهرمان فیلم باشند. ▫️سجاد بابایی از معدود بازیگران این دوره جشنواره بود که جلوی دوربین تنها دیالوگ نمیگفت و کاراکترش را تا حد یک تیپ فرونمی کاست. او کشمکش های درونی یا احساس برانگیخته شده و حال منقلب نقش را در یک بازی زیرپوستی و گاهی به اقتضای موقعیت نمایشی در یک بازی بیرونی به نمایش گذاشت و اجازه داد تا تماشاگر با حال و هوای درونی شخصیت نیز همراه شود. ▫️کارگردان در قالب یک روایت کلاسیک توانست انسانی قهرمان را معرفی کند که تعاملات انسانی زیبایی را برای مخاطب به تصویر می کشد و این کلید جذابیت و اثر گذاری نقش های مکمل شد. ✍️صدیقه رجایی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
مسالهٔ ژانر در سینما.mp3
12.34M
🔘تاملی در مسالهٔ ژانر در سینما ▪️دغدغه‌م در این صوت مطرح کردن بحث ژانر در سینما، بی‌پایه بودنش و تحول معنایی فانتزی و سای‌فای از نظر فلسفی بود 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh