eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🔘«دین وسینما» ▪️هنر حاصل نسبتی بیواسطه با عالم و آدم و مبدأ عالم و آدم است و به عبارتی دیگر اثر هنری در نسبت بیواسطه آدمی با وجود موجود ظهور می کند. اما این نسبت دو وجه یا دو ساحت دیگر دارد: 1️⃣اول ساحت ادراکات حسی و فوق حسی بشری 2️⃣ دیگری زبان و بیان هنری که همان صورتهای خیالی یا «ایماژ» هاست. ▫️بدین معنی همه گونه های تجربه هنری نهایتاً با ایماژها سروکار پیدا میکنند. همین ایماژها واسطه انتقال مخاطب به عالم هنری است. همانطور که شعر با ایماژها و صورتهای خیالی عالم هنری خود را ابداع و اقامه میکند موسیقی، خط، نقاشی، معماری صنایع مستظرفه و سینما نیز با صورت خیالی واسطه بیان و محاکات و ابداع عالم می شوند. ▫️صورتهای خیالی هنرهای مختلف در هر دوره تاریخی جلوه انکشاف حقیقت و عالمی دیگر است در این میان برخی از این صور اختصاص به ظهور عالم جدید پیدا کرده اند و آن صور خیالی هنر تكنولوژيك (عکاسی گرافیک و سینما) است که به اقتضای سیطره نفس آدمی بر عالم و آدم بیشتر مجلای زیبایی های نفسانی و وسوسه ها و یا آینه دردها و وحشت و هراس بشری بوده اند. اما غیر از این تکنولوژی امکان نویی را برای بشر و ایماژهای او فراهم کرده که در گذشته بی سابقه بوده است. ▫️تاکنون هیچ هنری حتی هنرهای نمایشی (تئاتر) نتوانسته بود با ایماژها و صورتهای خیالی تألیفی خیال و و همی از کلیت محسوس واقعیت یا فوق واقعیت را در بیرون ابداع کند شعر در میان هنرها درونی ترین و از اینجا توانمندترین ایماژها را در مواجهه با ساحات ادراکی و ایماژهای درونی مخاطب ابداع می کند. ▫️اما این ایماژها همواره درونی و باطنی می مانند. پس صورتهای خیالی شعری بی آنکه چون نقاشی و هنرهای تجسمی به تصویرگری بپردازند به نحوی تصویر عالم را در خیال مخاطب باز آفرینی می کنند. ▫️هر قدر موضوع و مضمون شعر متعالی تر باشد به همان نسبت ساحت خیال مخاطب باید سیری عمیق تر در اعماق وجود داشته باشد تا او بتواند به همسخنی و همدلی و همدردی با شاعر برسد. 📚کتاب دین و سینما صفحه ۷ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢فیلم «فاطیما FATIMA» ▪️گفت و گوی مرحوم استاد طالب‌زاده و دکتر شاه‌حسینی در مورد فیلم فاطیما 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی 🔘تغییر جنسیت ابرقهرمانان: از بازنمایی تا ابزاری سیاسی ▪️قسمت سوم 🔳 نقش دینی و تغییرات در
🔘تغییر جنسیت ابرقهرمانان: از بازنمایی تا ابزاری سیاسی ▪️قسمت چهارم 🔳 تغییر جنسیت ابرقهرمانان و استعمار فرهنگی ▫️یکی از جنبه‌های مهم این بحث، مسئله استعمار فرهنگی است. ▫️استعمار فرهنگی به فرایندی اشاره دارد که طی آن فرهنگ‌های غالب تلاش می‌کنند ارزش‌ها و باورهای خود را به دیگر فرهنگ‌ها تحمیل کنند. تغییر جنسیت ابرقهرمانان، به‌ویژه زمانی که از سوی هالیوود و سینمای غربی مطرح می‌شود، می‌تواند به‌عنوان بخشی از این تهاجم فرهنگی تلقی شود. ▫️هالیوود به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی محتواهای فرهنگی و سرگرمی، نقش مهمی در شکل‌دهی به ذهنیت و باورهای جهانی دارد. ▫️در این زمینه، تغییر جنسیت شخصیت‌های قهرمانی که قبلاً به‌عنوان نمادهای سنتی مردانه یا زنانه شناخته می‌شدند، می‌تواند به‌نوعی تلاش برای بازتعریف هویت جنسیتی و تحمیل دیدگاه‌های مدرن‌تر به جوامع مختلف باشد. ▫️بسیاری از فرهنگ‌های غیرغربی که هنوز به ارزش‌ها و نقش‌های سنتی جنسیتی پایبند هستند، ممکن است این تغییرات را به‌عنوان نوعی تهدید فرهنگی یا استعمار فرهنگی جدید ببینند که در آن ارزش‌های مدرن غربی به‌طور سیستماتیک در حال جایگزینی با باورهای سنتی و بومی هستند. ✍️یوسف پورجم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 جنگ روانی عملیاتی: ▪️هدف: ▫️تاثیرگذاری بر کوتاه‌مدت دشمن یا متحدان بالقوه در یک بحران یا درگیری خاص. ▪️ روش‌ها: ▫️انتشار اطلاعات گمراه‌کننده، ، و تهدیدات برای ایجاد تردید، ترس و بی‌اعتمادی در بین دشمن. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| | 🔘 سیاق فیلترینگ ▫️محمد محمدی‌نیا؛ ▪️عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ▫️آیا ما در ایران، با یک نتانیاهوی درونی، در حال مبارزه هستیم یا نه؟ ▪️مبلغان شعار رفع فیلتر قصد دارند اینگونه القا کنند که مساله فیلترینگ صرفا مربوط به دسترسی آزاد مردم به محتواست و این یعنی مساله را صرفا در لایه‌های ابزاری آن تصویر می‌کنند. ▫️فیلم کامل این گفتگو در👈🏻 آپارات فکرت، با عنوان: ▪️رابطه فیلترینگ و تعدیل ساختاری در جمهوری اسلامی ایران؛ ۸ آبان ۱۴۰۳ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
‌ 🔘 سلسله جلسات «بررسی تاریخ فرهنگی غرب» ▪️ همراه با دکتر محمد حسنی ▫️ با محوریت خوانش انتقادی کتاب «قهرمانان تاریخ» اثر ویل‌ دورانت دوشنبه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ 📍پردیسان، تقاطع خیابان شهیدان آقامحمدی یک و ایمان، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد ۲ ▪️ مبحث این‌ هفته: فصل‌های نهم و دهم ▫️برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شناسه ایتا @fatimaqolipour در تماس باشید. ‌ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘شگردهای رسانه‌ های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب ▫️ گزینش موارد احساس برانگیز: ▪️ یکی از شگردهایی که رسانه های فارسی زبان برای فریب دادن ذهن مخاطبان نسبت به مسائل موجود در ایران مورد استفاده قرار می دهند، گزینش موارد احساس برانگیز و بازی کردن با احساسات مخاطبین است. ▪️خیلی از گزارش‌ها و مستنداتی که این رسانه‌ها درباره ایران کار می‌کنند، مانند «موضوع اسیدپاشی یا اعدام بعضی افراد»، بیش از همه دارای ابعاد عاطفی و احساسی است. ▪️در این شگرد رسانه بیشتر بر بعد احساسی قضیه تکیه دارد تا اینکه واقعا و صرفاً بخواهد خبری را اطلاع دهد. ▫️پرداختن به اخبار به صورت احساسی دارای چند نکته است: ▪️اول مخاطب را با خود همراه می‌کند؛ ▪️پس از آن مخاطب را بر انگیخته و ▪️نهایتاً او را به واکنش وامی‌دارد و اینجاست که رسانه به هدف اصلی خود رسیده است... ▫️آگاهی از روش های تولید محتوا در رسانه ها برای فریب دادن مخاطب، یکی از مراحل سواد رسانه ای امروز است. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 فطرت کلید درب‌های بسته‌ علوم انسانی ▪️ در عصری که علم دارد به بن‌بست می‌رسد، علوم انسانی دیگر توان اقناع ندارد و هنر با دامن‌زدن به شهوت و غضب خودش را جا می‌اندازد چگونه ندای دین و فطرت بلند می‌شود؟ 💬 سخنرانی استاد حسن عباسی در اولین مراسم سالگرد رحلت استاد فرج‌نژاد 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی 🔘تغییر جنسیت ابرقهرمانان: از بازنمایی تا ابزاری سیاسی ▪️قسمت چهارم 🔳 تغییر جنسیت ابرقهرم
🔘تغییر جنسیت ابرقهرمانان: از بازنمایی تا ابزاری سیاسی ▪️قسمت پنجم 🔳تغییر جنسیت و تهاجم فرهنگی ▫️علاوه بر مسائل مربوط به استعمار فرهنگی، تغییر جنسیت ابرقهرمانان به‌ویژه در جوامعی که هویت دینی و فرهنگی قوی دارند، به‌عنوان شکلی از تهاجم فرهنگی نیز مطرح شده است. ▫️تهاجم فرهنگی به فرایندی اشاره دارد که طی آن یک فرهنگ غالب سعی می‌کند هنجارها، ارزش‌ها و باورهای خود را به‌طور گسترده بر سایر فرهنگ‌ها تحمیل کند. تغییر جنسیت ابرقهرمانان در هالیوود، می‌تواند بخشی از این روند تلقی شود. ▫️این تغییرات نه‌تنها به معنای بازنمایی جنسیتی جدید در سینما هستند، بلکه به‌نوعی تلاش برای تغییر مفاهیم پایه‌ای از جنسیت و هویت نیز به‌شمار می‌آیند. ▫️در جوامعی که هویت جنسی و نقش‌های جنسیتی به‌شدت با باورهای دینی و فرهنگی آمیخته است، این تغییرات ممکن است به‌عنوان تلاشی برای تضعیف این هنجارها تلقی شوند. به‌ویژه در جوامع اسلامی، یهودی، و مسیحی که نقش‌های جنسیتی در چارچوب آموزه‌های دینی تعیین می‌شوند، این تغییرات به‌عنوان چالشی برای ارزش‌های دینی مطرح می‌شوند. ✍️یوسف پورجم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘انقلاب هوش مصنوعی و تغییر تعریف قدرت در جهان 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘آسیب شناسی فضای مجازی در خانواده ▪️اعتیاد اینترنتی نوعی اختلال روانشناختی است که به واسطه وابستگی شدید به استفاده از فضای مجازی ایجاد می شود، به طوری که فرد توان کاهش استفاده از فضای مجازی دست می دهد . ▫️ علائم اعتیاد اینترنتی : گوشه گیری ،اختلال در الگوی خواب ، احساس نیاز به تنها بودن ،فراموش کردن مسئولیت های خانوادگی ،ازهم گسیختگی روابط اجتماعی و ناکارآمدی در عملکرد شغلی و تحصیلی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
میدان رسانه.mp3
1.91M
💢میدان‌داری در رسانه ▪️در فرایند تولید محتوا آنچه موجب تاثیرگذاری یک عملیات رسانه‌ای می‌شود، فهم عمیق عوامل تولیدی از فضای رسانه است. 🔻یکی از لوازم این فهم، حضور عوامل در بستر رسانه و شهود آن فضاست، به این معنی که تا وقتی اتمسفر رسانه ادراک و با چالش‌های آن از نزدیک مواجهه پیدا نشده باشد، هر نوع تجویزی برای افراد به خطا رفته و مثمر ثمر نخواهد بود. 🔘از این منظر شاید بتوان رسانه را همانند میدان جنگ در نظر گرفت و بهتر این است که فرماندهی میدان را به افرادی سپرد که تجربه کافی و تصور صحیح از موقعیت داشته و در این فضا زندگی کرده باشند. ✍️مصطفی گودرزی 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی 🔘تغییر جنسیت ابرقهرمانان: از بازنمایی تا ابزاری سیاسی ▪️قسمت پنجم 🔳تغییر جنسیت و تهاجم ف
🔘تغییر جنسیت ابرقهرمانان: از بازنمایی تا ابزاری سیاسی ▪️قسمت پایانی 🔳تغییر جنسیت ابرقهرمانان و پیامدهای فرهنگی ▫️تغییر جنسیت ابرقهرمانان در سینمای غرب، از دیدگاه فرهنگی و دینی، بیش از آن‌که به‌عنوان بازنمایی واقعی تنوع جنسیتی باشد، می‌تواند به‌عنوان یک پدیده‌ی پیچیده و چندلایه دیده شود. این تغییرات نه‌تنها با چالش‌های فرهنگی و دینی روبه‌رو هستند، بلکه ممکن است بخشی از جریان‌های سیاسی و فرهنگی گسترده‌تری باشند که هدفشان تغییر مفاهیم جنسیت و هویت در سطح جهانی است. ▫️با در نظر گرفتن مسائل سیاسی، استعماری و تهاجم فرهنگی، می‌توان گفت که این تغییرات نه تنها بازتاب‌دهنده‌ی تحولات درون جوامع غربی هستند، بلکه به‌عنوان ابزارهایی برای نفوذ فرهنگی و تغییرات اجتماعی در سراسر جهان نیز به کار گرفته می‌شوند. این مسئله چالش‌هایی جدی برای فرهنگ‌ها و ادیان سنتی ایجاد می‌کند که هنوز به نقش‌های جنسیتی سنتی و باورهای مربوط به آن پایبند هستند. ▫️در نهایت، تغییر جنسیت ابرقهرمانان را می‌توان به‌عنوان بخشی از جریانات وسیع‌تری در سیاست فرهنگی نیز مشاهده کرد. این تغییرات نه‌تنها به مسائل جنسیتی و نمایندگی زنان در رسانه‌ها می‌پردازند، بلکه بخشی از پروژه‌های سیاسی و اجتماعی هستند که هدفشان ایجاد تغییرات عمیق‌تر در جامعه است. ▫️برخی از این تغییرات، به‌ویژه در زمینه‌ی جنبش‌های حقوق زنان و جامعه‌ی LGBTQ+، به‌عنوان تلاشی برای بازتعریف مفاهیم جنسیت و هویت جنسی مطرح می‌شوند. ▫️با این حال، منتقدان فرهنگی و دینی بر این باورند که این تغییرات گاه به‌طور غیرواقعی و سطحی انجام می‌شود و بیش از آن‌که به تقویت حقوق زنان یا اقلیت‌ها کمک کند، به‌عنوان ابزاری برای تقویت گفتمان‌های سیاسی خاص عمل می‌کند. این مسئله به‌ویژه در جامعه‌ی غربی، جایی که جنگ‌های فرهنگی بر سر هویت‌های جنسی و جنسیتی به‌شدت جریان دارند، قابل مشاهده است. ✍️یوسف پورجم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘صبحانه با زرافه‌ها؛ "کتاب باز" پوچ‌گرای سینمای ایران ✍️زهرا راد ▪️صبحانه بازرافه‌ها آخرین ساخته سروش صحت، نسخه مردانه فیلم توقیفی "ارادتمند؛ نازنین، بهاره تینا"ست که حالا در قامتی مردانه بازسازی شده است. داستان چند مرد بی‌هدف و عیاش؛ چیزی بیش از قرائتی پوچ‌گرایانه از زندگی انسان عصر حاضر که هدفی جز لذت بردن ندارد، در لباس یک کمدی با پایان سیاه و‌ چاشنی جملات فلسفی بی‌خاصیت، به خورد مخاطب نمی‌دهد. ناگفته نماند که این کمدی بی‌رمق به شوخی‌های سخیف، الفاظ رکیک و صحنه‌های دائمی استعمال مواد مخدر آراسته نیز شده بود. ▪️این فیلم نشان می‌دهد که اگر کتاب باز حرفه‌ای هم باشی ولی جهان بینی توحیدی نداشته باشی، نهایت یک پوچ‌گرای کمدی پرداز می‌شوی و‌ وجهی از حیات انسانی را به نمایش می‌گذاری که جا دارد به حقیقت تراژدیک چنین زیست غیرانسانی گریست. ▪️انسان فیلم صبحانه با زرافه، موجود بی‌هدف و بی‌آرمانی است که حقیقت، عدالت را حتی در مفهوم سقراطی و افلاطونی هم نمی‌شناسد، چه رسد به نگاه توحیدی محض. او یک عیاش تمام عیار است که در لحظه زندگی می‌کند و نهایت در یک وضعیت توهم‌زا به مرتعی بر فراز یک تپه در کنار زرافه‌ها هم صعود می‌کند. ▪️پوچ‌گرایی و فقدان جهان بینی معرفتی البته بیماری رایج سینمای روشنفکری و نشان از دانایی و فرهیختگی روشنفکرانه دارد، آن‌چنان‌که " تهمینه میلانی" در برخی آثارش از " صادق هدایت" به همین عناوین یاد می‌کند. این یعنی در فکر سینماگر ایرانی هنور انقلاب نشده، او در جهان دیگری زیست می‌کند و فیلم می‌سازد. ▪️کاش می‌شد انقلاب اسلامی را به سینمای ایران صادر کرد. @banooytamaddonsaz 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 راههای تشخیص دیپ فیک 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تکنیک های عملیات روانی ▪️این قسمت: مبالغه 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘شرکت OpenAI به‌دنبال راهکاری برای جلوگیری از کاهش سرعت پیشرفت مدل‌های هوش مصنوعی است ▪️شرکت OpenAI درحال‌ توسعه مدل هوش مصنوعی جدیدی است که با نام رمز Orion شناخته می‌شود. ▪️اکنون در گزارش جدیدی گفته شده مدل هوش مصنوعی پرچم‌دار بعدی OpenAI ممکن است به اندازه مدل‌های قبلی پیشرفت نکرده باشد. ▪️ظاهراْ کارمندان OpenAI پس از تست مدل جدید Orion به این نتیجه رسیده‌اند که هرچند عملکرد آن از مدل‌های موجود بهتر است، اما نسبت به جهش از GPT-3 به GPT-4 پیشرفت کمتری دارد. ▪️در ادامه این گزارش آمده است که خالق ChatGPT می‌خواهد با تیمی اختصاصی، استراتژی‌های جدیدی را برای مقابله با کاهش سرعت پیشرفت مدل‌های هوش مصنوعی توسعه دهد. دلیل اصلی این کاهش سرعت رشد، کمبود داده‌های آموزشی جدید است. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چگونه یک نوجوان ناآگاه در فضای مجازی بانکی را به آتش کشید ؟ ▫️براساس پرونده ای واقعی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 شبکه‌های اجتماعی سلاحی برای جذب و اعتیاد! ▪️در واقع می‌توان گفت برخی ابزارها و محتواها در دنیای امروز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مخاطب را مجذوب و حتی معتاد کنند. این نوع اعتیاد که اغلب به اعتیاد دیجیتال یا اعتیاد رفتاری معروف است، بیشتر از همه در دنیای اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های ویدیویی و اپلیکیشن‌ها دیده می‌شود. ▪️طراحی این ابزارها به‌گونه‌ای است که حس رضایت و لذت آنی ایجاد می‌کنند و افراد را به تعاملِ مداوم و بازگشتِ دوباره تشویق می‌کنند. ▫️برای این کار، اغلب از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود: 1️⃣ پاداش‌های متناوب: که باعث می‌شود فرد منتظر پاداش بعدی بماند و تعامل خود را افزایش دهد. 2️⃣ ایجاد احساس فوریت: مانند اعلان‌ها و هشدارها که حس نیاز به پاسخ سریع را در کاربر برانگیخته و او را به استفاده مداوم ترغیب می‌کند. 3️⃣ شخصی‌سازی محتوا: در شبکه‌های اجتماعی، اغلب محتوای مورد علاقه هر فرد به او نمایش داده می‌شود و به همین دلیل، فرد کمتر می‌تواند از آن دل بکند. 4️⃣ مکانیسم‌های رقابتی: مانند امتیازدهی یا رده‌بندی که حس رقابت را در کاربران زنده نگه می‌دارد و باعث می‌شود بارها بازگردند. ▪️این روش‌ها با الهام از روانشناسی و شناخت رفتارهای انسانی طراحی شده‌اند و در برخی موارد شباهت زیادی با مکانیسم‌های اعتیادآور داروها دارند. ✍️حسن باویر 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘دزدی از کره به کره ▫️فیلم سینمایی "هواپیما ربایی 1971"، در ژانر اکشن تاریخی هیجان انگیز توسط کیم کیونگ چان نوشته و توسط کیم سونگ هانساخته شده است. ▫️داستان این اثر اقتباسی از یک حادثه ‌ی تلخ و واقعی در سال 1971 است. ▫️روایتگر ربوده شدن یک هواپیمای مسافربری در آسمان کره جنوبی توسط جوانی است که قصد دارد به کره شمالی فرار کند. ✍️محسن بنی احمدی 👇ادامه مطلب در پست بعد👇 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘دزدی از کره به کره ▫️فیلم سینمایی "هواپیما ربایی 1971"، در ژانر اکشن تاریخی ه
| 🔘دزدی از کره به کره ▫️فیلم سینمایی "هواپیما ربایی 1971"، در ژانر اکشن تاریخی هیجان انگیز توسط کیم کیونگ چان نوشته و توسط کیم سونگ هانساخته شده است. ▫️داستان این اثر اقتباسی از یک حادثه ‌ی تلخ و واقعی در سال 1971 است. ▫️روایتگر ربوده شدن یک هواپیمای مسافربری در آسمان کره جنوبی توسط جوانی است که قصد دارد به کره شمالی فرار کند. ▫️مسافران و خدمه‌ی پرواز در دل این ماجرای مرگبار که هر لحظه می‌تواند آخرین ثانیه‌های زندگی آن‌ها باشد، برای بقا تلاش می‌کنند. ▫️این فیلم به بررسی تأثیر عمیق این حادثه بر احوال مسافران و خدمه‌ی پرواز پرداخته و به خوبی توانسته فداکاری، از خودگذشتگی و ایثار خلبانان را به عنوان اسطوره و قهرمانان این اتفاق نشان دهد. ▫️میزان استرس و اضطراب و همچنین ترس این اثر بالا است و شاید برای برخی از سنین مناسب نباشد اما به جز این نکته مواردی برای نگرانی وجود ندارد و از پیام های مثبت این اثر می توان به تعریف ایثار و فداکاری برای نجات مردم، عزیز بودن جان انسان‌ها و تلاش برای زنده ماندن آنها نام برد که همه اینها وجه ی آموزشی نیز دارند. ▫️در نتیجه خانواده های که نمی خواهند استرس و هیجان زیادی به فرزندانشان منتقل نشود آن ها رزا از دیدن این فیلم منع کنند. ✍️محسن بنی احمدی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام