eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
✅کوچ آهسته از تلگرام به واتساپ رُکود در در آمار نیست! ➖ براساس نتایج ملی مرکز ایران(ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه جاری به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، ۷۰ درصد مردم ایران حداقل از یکی از مجازی استفاده می کنند. ➖ در این نظرسنجی از پاسخ گویان پرسیده شده «شما اکنون از کدام شبکه اجتماعی استفاده می کنید؟» که 42.8 درصد پاسخ داده اند واتساپ، 42.4 درصد تلگرام و 39.5 درصد نیز اینستاگرام را اعلام کرده اند. پس از این سه شبکه اجتماعی، با 2.8 درصد، با 2.3 درصد، با 1.9 درصد، با هشت دهم درصد، با هفت دهم درصد، با شش دهم درصد، با نیم درصد، بیسفون با دو دهم درصد و ساینا با یک دهم درصد قرار دارد. 30.4 درصد نیز اعلام کرده اند که از هیچ شبکه اجتماعی مجازی استفاده نمی کنند. البته پاسخ گو می توانسته چند گزینه را برای پاسخ انتخاب کند. ➖ مقایسه نظرسنجی تیرماه جاری با نظرسنجی اسفندماه این مجموعه نشان دهنده کاهش استفاده از و افزایش استفاده از و است. بر اساس نظرسنجی اسفند ماه 97 ایسپا با جامعه آماری شهروندان کل کشور، استفاده از تلگرام 55.9 درصد بوده که در تیرماه جاری با 13.5 درصد کاهش به 42.4 درصد رسیده است. همچنین واتساپ با 17.7 درصد افزایش از 25.1 به 42.8 درصد و استفاده از اینستاگرام هم با 13.6 درصد افزایش از 25.9 درصد به 39.5 درصد رسیده است. منبع: خراسان @savad_rasaneh
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| معرفی کتاب درسنامه «غناء و موسیقی» 🎙 گفت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسلمین مختاری، مؤلف کتابی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در درس خارج فقه در موضوع غناء از آن استفاده کردند. 🔺 روایات معصومین و اقوال فقها؛ دو محور درس خارج فقه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع غناء @savad_rasaneh 💻 @Khamenei_ir
🔷 به همت انجمن سواد رسانه طلاب معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی: دوره های تابستانه در 4 رشته در حال برگزاری است. @savad_rasaneh
📌 : ، فیگور، : تاملاتی در دینی مؤلف: نعمت الله سعیدی ناشر: انتشارات با همکاری دفتر مطالعات 🔹محتوای این کتاب در واقع مبانی از نگاه شرقی و است. یعنی باید گفت معمولاً اکثر آثار انتقادی که در سینما همانند خود رایج فیلم، وجود دارد، به شدت تحت تأثیر فلسفه و فرهنگ غربی است. 🔹به عنوان مثال ما در سینمای شرقی خودمان، مفهومی تحت عنوان تحول شخصیت یا شخصیت خاکستری آنگونه که در مطرح است، نداریم. اما مواردی نظیر توبه، مؤمن، مؤمن گناه کار و غیره داریم. 🔹عناوین هفت مقاله اصلی کتاب به این شرح است: «سینما چه نیست»، «ملاحظاتی در »، «از دیدن جمعی تا جمعی دیده شدن»، «نسبی‌گرایی و شخصیت‌های خاکستری»، «تعلیق و انتظار»، «ژانرها و پیام‌ها» و «تعلیق و 36 وضعیت نمایشی». همچنین بخش پیوست کتاب هم شامل سه مقاله با عناوین «آن طرف از این طرف!»، «بی‌بی سینمای ایران» و «لکه؛ رخنه‌ای بر پیکره » است. خرید بصورت دیجیتالی در: http://yon.ir/7WNrH @savad_rasaneh
🔹پيكرتراش عشق و مرگ به مناسبت تولد ▫️ برگمان تنها است كه تا آخر عمرش توانست در ميان دورنماي كودكي خود گردش و همچنان نورها، بوها، اشيا، اتاق‌ها، آدم‌ها و تاريكي را تجربه ‌كند. اين تجربه به نزد او فقط تثبيت نشده، بلكه غني و بارور و به يك جهان تبديل شده؛ يك جهان يكه رويايي. ▫️ برگمان در -و با- آثارش به يك بزرگ تبديل شده كه از روشنفكري عبور كرده و به سوژه خود منحصربه‌فرد رسيده. برگمان تنها روشنفكر سينما -به معني خوب و غايي‌اش- است كه دنيا و آثارش را همچنان دوست مي‌دارم. تنها روشنفكر مدرني كه جهانش سبكمند است و جهاني دارد پرگنجايش و سرشار از . فرمي كه به زندگي هنري جان مي‌بخشد و تنها در ضمير فعال ناخودآگاه آدمي ريشه و ماوا دارد. ▫️ فيلم‌هاي او در عين خودنگاره - و اتوبيوگرافيك- بودن، قائم به ذاتند و زنده و با وجود تثبيت جهان تجربي-زيستي او، هر يك منشي خاص و مستقل دارند؛ نه وابسته به مولف اما رد پاي واقعي او. فيلمسازي براي برگمان، شيوه و نحوه زندگي كردن است و زندگي برايش تمرين فيلمسازي است. در سينماست كه زندگي مي‌كند؛ زندگي را تحمل كرده و مي‌تواند دوام يابد و تا 84 سالگي بسازد. ▫️ سينما برايش هم نياز مبرم است به برون‌ريزي خود و هم مكاشفه است. مكاشفه خود، ديگري و جهان. براي او مديومي است براي شناخت و درك لابيرنت‌هاي انسان: اندوه، عذاب، تنهايي، دلتنگي و هجوم اشباح و «جن‌هاي» درونش را با آن كنترل مي‌كند و التيام مي‌بخشد. سينما برايش اصل لذت است: شور، سودا و هيجان. شوري كه در زندگي‌اش وجود ندارد. سوال قديمي او: «آيا خدا هست؟» نه از اطوارها و آلودگي‌هاي روشنفكري و ‌زدگي‌هاي مد روز كه از بطن زندگي‌اش، از كودكي تا مرگ برآمده و به پرسش كليدي «آيا عشق هست؟» بدل شده و كه ذهن‌مشغولي هميشه‌اش بوده، شكل ديگر به خود گرفته. مرگ ديگر يك مفهوم مجرد نيست. مرگ از پس مردن و آدم عزيز از دست رفته برمي‌خيزد. مرگ پايان نيست؛ گذار است. به كجا؟ نمي‌داند - نبايد هم بداند. ▫️ اگر مرگ نبود قطعا برگمان به عنوان نيز نبود، زيرا به علت مرگ است كه به جنبش درمي‌آييم و به آفرينش. مرگ تعين زندگي است. بدون مرگ، زندگي بي‌معناست. اگر مرگ نبود، نه بود نه . عشق و هنر با مرگ ملازمند و با برگمان. منبع: روزنامه اعتماد 📽🎥 @savad_rasaneh
🔹نشست تخصصی آینده پژوهی با حضور رئیس و کارشناسان مرکز تحقیقات و سازمان فضای مجازی سراج چهارشنبه 9 مرداد ساعت 10 سالن رضوان دفتر تبلیغات اسلامی @savad_rasaneh
🎥📱چند ویدیوی جدید در رابطه با و از دکتر عبدالرسول علم الهدی: نشست علمی گونه شناسی کاربران شبکه‌های اجتماعی سایبری در ارتباط عفیفانه. 🔹زندگی سایبری (1) https://www.aparat.com/v/r82Fc 🔹زندگی سایبری (2) https://www.aparat.com/v/yYfPq 🔹ارتباط عفیفانه در شبکه های اجتماعی https://www.aparat.com/v/sGbdL 🔹انگیزه های حضور در شبکه های اجتماعی https://www.aparat.com/v/7U5HK 🔹ساخت هویت مجازی https://www.aparat.com/v/GjzdR 🔹گونه شناسی کاربران در ارتباط عفیفانه https://www.aparat.com/v/PtEy7 @savad_rasaneh
🔹عیدانه از عید قربان تا عید غدیر 40% تخفیف برای اشتراک یکساله نشریات سنجاقک، پوپک، سلام بچه‌ها و پیام زن ارسال کلمه عیدانه به 3000144095 @savad_rasaneh
در جستجوی فریده نماینده ایران در #اسکار شد 🔹با اعلام روابط عمومی #سازمان_سینمایی پس از رای‌گیری و تجمیع نظرات، از ۳ #فیلم قصر شیرین، در جستجوی فریده و متری شش و نیم اعضای هیات انتخاب #مستند در جستجوی فریده به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی را به عنوان گزینه نهایی و نماینده #سینمای_ایران در اسکار انتخاب کردند. منبع: فارس 🎥📽 #انجمن_سواد_رسانه_طلاب ✅ @savad_rasaneh
📌 #معرفی_کتاب: رویکردهایی به #سواد_رسانه_ای نویسندگان: آرت سیلور بلات، جین فری، باربارا فینان مترجم: امیر یزدیان ناشر: مرکز پژوهشهای اسلامی #صدا_و_سیما 🔹رويكردهايي به سواد رسانه‌اي، رويكردهايي براي مطالعه سواد رسانه‌اي ارائه مي‌دهد. از اين روي، كتاب به دنبال رويكردي فراگير است و نه تقليل‌گرا. هدف از آشناسازي دانشجويان با اين رويكردهاي متنوع، نشان دادن راهبردهايي متنوع به ايشان براي فهم و درك مطالب رسانه‌اي است. در حالتي ايده‌آل، اين رويكردها، شما را قادر مي‌سازند تا از دريچه‌هايي متنوع به مطالب رسانه‌اي بنگريد. هر يك از اين رويكردها مي‌تواند در رشته‌اي خاص، مفيدتر باشد. 🔹 نمي‌توان گفت كه مطالب رسانه‌اي تنها يك حقيقت دارند. اينكه در هر حوزه، يك حقيقت وجود دارد، اهميت ندارد، بلكه مهم اين است كه شما رويكردهايي انتقادي در پيش بگيريد و نگرشي تازه به مطالب رسانه‌اي به دست آوريد. با وجود اين، آشنايي شما با رويكردهاي انتقادي متنوع (به عنوان ابزار) از اهميت بسزايي برخوردار است؛ با بهره‌گيري از همين رويكردها قادر خواهيد بود تا مطالب رسانه‌اي را به طور نظام‌مند (با حمايتِ «متن» رسانه‌اي) تحليل كنيد. مطالعه کتاب بصورت دیجیتالی در: http://yon.ir/1lApF #کتاب_بخوانیم #انجمن_سواد_رسانه_طلاب ✅ @savad_rasaneh
🔴اکران مردمی مجموعه «خلیل آفریقا» 🔻سخنرانان: ▫️دکتر شجاعی‌فرد، نماینده در ▫️روح‌الله رفیعی، تهیه‌کننده و کارگردان مستند (استاد مستند سازی با موبایل انجمن سواد رسانه طلاب) ▫️به همراه رونمایی از سایت سه زبانه دفتر سید زکزاکی در ایران ▪️زمان: چهارشنبه ۶ شهریور، ساعت ۱۷ ▪️نشانی: ، بلوار غدیر، انتهای کوچه ۸، مجتمع آموزشی تربیتی هدایت، سالن شهید رجایی @savad_rasaneh 🆔 @Mazloom_Nigeria