✅کوچ آهسته از تلگرام به واتساپ
رُکود در #پیام_رسان_های_داخلی
#ایتا در آمار نیست!
➖ براساس نتایج #نظرسنجی ملی مرکز #افکارسنجی #دانشجویان ایران(ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه جاری به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، ۷۰ درصد مردم ایران حداقل از یکی از #شبکه_های_اجتماعی مجازی استفاده می کنند.
➖ در این نظرسنجی از پاسخ گویان پرسیده شده «شما اکنون از کدام شبکه اجتماعی استفاده می کنید؟» که 42.8 درصد پاسخ داده اند واتساپ، 42.4 درصد تلگرام و 39.5 درصد نیز اینستاگرام را اعلام کرده اند. پس از این سه شبکه اجتماعی، #سروش با 2.8 درصد، #فیس_بوک با 2.3 درصد، #توئیتر با 1.9 درصد، #لاین با هشت دهم درصد، #بله با هفت دهم درصد، #آی_گپ با شش دهم درصد، #گپ با نیم درصد، بیسفون با دو دهم درصد و ساینا با یک دهم درصد قرار دارد. 30.4 درصد نیز اعلام کرده اند که از هیچ شبکه اجتماعی مجازی استفاده نمی کنند. البته پاسخ گو می توانسته چند گزینه را برای پاسخ انتخاب کند.
➖ مقایسه نظرسنجی تیرماه جاری #ایسپا با نظرسنجی اسفندماه این مجموعه نشان دهنده کاهش استفاده از #تلگرام و افزایش استفاده از #واتساپ و #اینستاگرام است. بر اساس نظرسنجی اسفند ماه 97 ایسپا با جامعه آماری شهروندان کل کشور، استفاده از تلگرام 55.9 درصد بوده که در تیرماه جاری با 13.5 درصد کاهش به 42.4 درصد رسیده است. همچنین واتساپ با 17.7 درصد افزایش از 25.1 به 42.8 درصد و استفاده از اینستاگرام هم با 13.6 درصد افزایش از 25.9 درصد به 39.5 درصد رسیده است.
منبع: خراسان
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| معرفی کتاب درسنامه «غناء و موسیقی»
🎙 گفتوگو با حجتالاسلام و المسلمین مختاری، مؤلف کتابی که حضرت آیتالله خامنهای در درس خارج فقه در موضوع غناء از آن استفاده کردند.
🔺 روایات معصومین و اقوال فقها؛ دو محور درس خارج فقه حضرت آیتالله خامنهای در موضوع غناء
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
💻 @Khamenei_ir
🔷 به همت انجمن سواد رسانه طلاب معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی:
دوره های تابستانه #سواد_رسانه در 4 رشته در حال برگزاری است.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📌 #معرفی_کتاب:
#فیلم ، فیگور، #فلسفه : تاملاتی در #زیبایی_شناسی دینی #سینما
مؤلف: نعمت الله سعیدی
ناشر: انتشارات #معارف با همکاری دفتر مطالعات #جبهه #فرهنگی #انقلاب_اسلامی
🔹محتوای این کتاب در واقع مبانی #نقد_فیلم از نگاه شرقی و #اسلامی است. یعنی باید گفت معمولاً اکثر آثار انتقادی که در سینما همانند خود #ادبیات رایج فیلم، وجود دارد، به شدت تحت تأثیر فلسفه و فرهنگ غربی است.
🔹به عنوان مثال ما در سینمای شرقی خودمان، مفهومی تحت عنوان تحول شخصیت یا شخصیت خاکستری آنگونه که در #سینمای_غرب مطرح است، نداریم. اما مواردی نظیر توبه، مؤمن، مؤمن گناه کار و غیره داریم.
🔹عناوین هفت مقاله اصلی کتاب به این شرح است: «سینما چه نیست»، «ملاحظاتی در #جامعه_شناسی #سینمای_ایران»، «از دیدن جمعی تا جمعی
دیده شدن»، «نسبیگرایی #اخلاقی و شخصیتهای خاکستری»، «تعلیق و انتظار»، «ژانرها و پیامها» و «تعلیق و 36 وضعیت نمایشی». همچنین بخش پیوست کتاب هم شامل سه مقاله با عناوین
«آن طرف از این طرف!»، «بیبی سینمای ایران» و
«لکه؛ رخنهای بر پیکره #سینمای_هالیوودی» است.
خرید بصورت دیجیتالی در:
http://yon.ir/7WNrH
#کتاب_بخوانیم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹پيكرتراش عشق و مرگ
#مسعود_فراستي
به مناسبت تولد #اينگمار_برگمان
▫️ برگمان تنها #فيلمسازي است كه تا آخر عمرش توانست در ميان دورنماي كودكي خود گردش و همچنان نورها، بوها، اشيا، اتاقها، آدمها و تاريكي را تجربه كند. اين تجربه به نزد او فقط تثبيت نشده، بلكه غني و بارور و به يك جهان تبديل شده؛ يك جهان يكه رويايي.
▫️ برگمان در -و با- آثارش به يك #مولف بزرگ #روشنفكر تبديل شده كه از روشنفكري عبور كرده و به سوژه خود منحصربهفرد رسيده. برگمان تنها روشنفكر سينما -به معني خوب و غايياش- است كه دنيا و آثارش را همچنان دوست ميدارم. تنها روشنفكر مدرني كه جهانش سبكمند است و جهاني دارد پرگنجايش و سرشار از #فرم. فرمي كه به زندگي هنري جان ميبخشد و تنها در ضمير فعال ناخودآگاه آدمي ريشه و ماوا دارد.
▫️ فيلمهاي او در عين خودنگاره - و اتوبيوگرافيك- بودن، قائم به ذاتند و زنده و با وجود تثبيت جهان تجربي-زيستي او، هر يك منشي خاص و مستقل دارند؛ نه وابسته به مولف اما رد پاي واقعي او. فيلمسازي براي برگمان، شيوه و نحوه زندگي كردن است و زندگي برايش تمرين فيلمسازي است. در سينماست كه زندگي ميكند؛ زندگي را تحمل كرده و ميتواند دوام يابد و تا 84 سالگي #فيلم بسازد.
▫️ سينما برايش هم نياز مبرم است به برونريزي خود و هم مكاشفه است. مكاشفه خود، ديگري و جهان. #سينما براي او مديومي است براي شناخت و درك لابيرنتهاي انسان: اندوه، عذاب، تنهايي، دلتنگي و هجوم اشباح و «جنهاي» درونش را با آن كنترل ميكند و التيام ميبخشد. سينما برايش اصل لذت است: شور، سودا و هيجان. شوري كه در زندگياش وجود ندارد.
سوال قديمي او: «آيا خدا هست؟» نه از اطوارها و آلودگيهاي روشنفكري و #فلسفه زدگيهاي مد روز كه از بطن زندگياش، از كودكي تا مرگ برآمده و به پرسش كليدي «آيا عشق هست؟» بدل شده و #مرگ كه ذهنمشغولي هميشهاش بوده، شكل ديگر به خود گرفته. مرگ ديگر يك مفهوم مجرد نيست. مرگ از پس مردن و آدم عزيز از دست رفته برميخيزد. مرگ پايان نيست؛ گذار است. به كجا؟ نميداند - نبايد هم بداند.
▫️ اگر مرگ نبود قطعا برگمان به عنوان #سينماگر نيز نبود، زيرا به علت مرگ است كه به جنبش درميآييم و به آفرينش. مرگ تعين زندگي است. بدون مرگ، زندگي بيمعناست. اگر مرگ نبود، نه #عشق بود نه #هنر. عشق و هنر با مرگ ملازمند و با برگمان.
منبع: روزنامه اعتماد
📽🎥
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹نشست تخصصی آینده پژوهی #فضای_مجازی
با حضور رئیس و کارشناسان مرکز تحقیقات و #آینده_پژوهی سازمان فضای مجازی سراج
چهارشنبه 9 مرداد
ساعت 10
سالن رضوان دفتر تبلیغات اسلامی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🎥📱چند ویدیوی جدید در رابطه با #شبکه_های_اجتماعی و #زندگی_سایبری از دکتر عبدالرسول علم الهدی:
نشست علمی گونه شناسی کاربران شبکههای اجتماعی سایبری در ارتباط عفیفانه.
🔹زندگی سایبری (1)
https://www.aparat.com/v/r82Fc
🔹زندگی سایبری (2)
https://www.aparat.com/v/yYfPq
🔹ارتباط عفیفانه در شبکه های اجتماعی
https://www.aparat.com/v/sGbdL
🔹انگیزه های حضور در شبکه های اجتماعی
https://www.aparat.com/v/7U5HK
🔹ساخت هویت مجازی
https://www.aparat.com/v/GjzdR
🔹گونه شناسی کاربران در ارتباط عفیفانه
https://www.aparat.com/v/PtEy7
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹عیدانه
از عید قربان تا عید غدیر
40% تخفیف
برای اشتراک یکساله نشریات
سنجاقک، پوپک، سلام بچهها و پیام زن
ارسال کلمه عیدانه به 3000144095
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
#سواد_رسانه و #فضای_مجازی
برای تماشای ویدیوهای سواد رسانه با موضوعات
#سینما، #نقد_فیلم، #اینترنت، #فضای_مجازی ، #شبکه_های_اجتماعی و...
به آدرس زیر در کانال #اشراق در سایت #آپارات مراجعه نمایید:👇👇
https://www.aparat.com/video/video/listuser/username/Eshragh_Tv/usercat/77684
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
در جستجوی فریده نماینده ایران در #اسکار شد
🔹با اعلام روابط عمومی #سازمان_سینمایی پس از رایگیری و تجمیع نظرات، از ۳ #فیلم قصر شیرین، در جستجوی فریده و متری شش و نیم اعضای هیات انتخاب #مستند در جستجوی فریده به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی را به عنوان گزینه نهایی و نماینده #سینمای_ایران در اسکار انتخاب کردند.
منبع: فارس
🎥📽
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📌 #معرفی_کتاب:
رویکردهایی به #سواد_رسانه_ای
نویسندگان: آرت سیلور بلات، جین فری، باربارا فینان
مترجم: امیر یزدیان
ناشر: مرکز پژوهشهای اسلامی #صدا_و_سیما
🔹رويكردهايي به سواد رسانهاي، رويكردهايي براي مطالعه سواد رسانهاي ارائه ميدهد. از اين روي، كتاب به دنبال رويكردي فراگير است و نه تقليلگرا. هدف از آشناسازي دانشجويان با اين رويكردهاي متنوع، نشان دادن راهبردهايي متنوع به ايشان براي فهم و درك مطالب رسانهاي است. در حالتي ايدهآل، اين رويكردها، شما را قادر ميسازند تا از دريچههايي متنوع به مطالب رسانهاي بنگريد. هر يك از اين رويكردها ميتواند در رشتهاي خاص، مفيدتر باشد.
🔹 نميتوان گفت كه مطالب رسانهاي تنها يك حقيقت دارند. اينكه در هر حوزه، يك حقيقت وجود دارد، اهميت ندارد، بلكه مهم اين است كه شما رويكردهايي انتقادي در پيش بگيريد و نگرشي تازه به مطالب رسانهاي به دست آوريد. با وجود اين، آشنايي شما با رويكردهاي انتقادي متنوع (به عنوان ابزار) از اهميت بسزايي برخوردار است؛ با بهرهگيري از همين رويكردها قادر خواهيد بود تا مطالب رسانهاي را به طور نظاممند (با حمايتِ «متن» رسانهاي) تحليل كنيد.
مطالعه کتاب بصورت دیجیتالی در:
http://yon.ir/1lApF
#کتاب_بخوانیم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔴اکران مردمی مجموعه #مستند «خلیل آفریقا»
🔻سخنرانان:
▫️دکتر شجاعیفرد، نماینده #شیخ_زکزاکی در #ایران
▫️روحالله رفیعی، تهیهکننده و کارگردان مستند (استاد مستند سازی با موبایل انجمن سواد رسانه طلاب)
▫️به همراه رونمایی از سایت سه زبانه دفتر سید زکزاکی در ایران
▪️زمان: چهارشنبه ۶ شهریور، ساعت ۱۷
▪️نشانی: #قم، بلوار غدیر، انتهای کوچه ۸، مجتمع آموزشی تربیتی هدایت، سالن شهید رجایی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🆔 @Mazloom_Nigeria