eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
انجمن سواد رسانه طلاب
#نقد| #تحلیل_انیمه 🎥 نجات اهل عالم با حسین است... ▪️ کنکاشی در یافتن انواع راه نجات توسط انسان به
| 🎥 نجات اهل عالم با حسین است... ▪️ شاید برای ما که در فرهنگ حسینی چشم باز کرده ایم بسیاری از گزاره ها فقط یک شعار باشند و کمتر به عمق آن توجه کرده باشیم؛ ولی در غرب انسان محروم از مأمن و پناهگاه برای بسیاری از معضلات لاینحل انسانی و اجتماعی خود، در تکاپوی عجیبی برای یافتن «راه نجات» است... ▫️در فیلم گرگ و میش محصول سال ۲۰۰۸ آمریکا عشق حرام مثلثی دو موجود خون آشام و انسان گرگ‌نما به یک دختر انسان مصالحه‌ی را بین آنان برقرار می کند که از ذات هر دو آنان غیر منتظره و غیرقابل باور است... ▪️ فیلم در لبه مرز ژانر وحشت و تخیل عبور می کند ولی به آن قدم نمی گذارد. فیلم می خواهد در فضای درام و دلکش، سودای عشق حرامی را به مخاطب خود بچشاند و از این رهگذر مقصود خود را تبیین کند ... ▫️مقصود فیلم حتی ابتذال و پورن نیست، مقصود راه حل صلح و آشتی و آرامش را در _ عشق ورزیدن _ دیدن است... ▪️آری خون‌آشام یا گرگ‌‌نما ، استعاره ایست از حال دل بسیاری از انسانها که به جادوی عشق دست از خباثت و جنگ و دشمنی بر میدارند... ▫️اما عشق به چه و چه کسی؛ اگر معشوقه ها و عشق های حرام اینچنین پربرکت بودند دنیا تاریخ غیر از این داشت. این عشق پاک و معصوم است که فقط می تواند این کارکرد را داشته باشد، انسان را از رذیلت ها برهاند و به ساحل امن و آرامش برساند... ▪️حسین (ع) آن سفینه نجات است و نماد اکمل و اتم عشق الهی و حسینی نمود عملی تمسک به عشق معصوم و پاک؛ آشتی و صلحی مثال زدنی که برای انسان امروز نه یک خاطره خوش بلکه راه علاجی است تا خود را از هزاران ترفند شیطانی برای ضلالتش بنام راه نجات برهاند... ▫️فرض است بر دغدغه‌مندان عرصه تا با همین ابزار بیشتر «راه نجات» واقعی عالم را با قیاس با نسخه های شیطانی دستگاه های پروپاگاندای غرب _ که برای انسان نسخه نجات تجویز نموده‌اند _ را چه به مشتاقان راهش و چه سایر انسان های امروز دنیا بنمایانند... ✍️ پژوهشگر: موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
5.35M
| 🔊 مسئله رسانه و رقبای منطقه‌ای 🎙 استاد علی قهرمانی @qahramani 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از عصر زنان
▫️یک‌شنبه‌های مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی (این هفته ویژه بانوان نویسنده) 🎙با حضور و مشاوره استاد جواد محدثی 🔻فرصتی برای تبادل نظر درباره مهارت‌های یادداشت‌نویسی تحقیقی و اندیشه‌ای نخستین گعده👇 📆 زمان: یک‌شنبه هفدهم اردیبهشت، ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ 🏢 مکان: خیابان هنرستان، بعد از خیابان شهید تراب نجف‌زاده، مؤسسه شناخت با همکاری 🖌 پایگاه اندیشه‌ای فکرت 🖌 تحریریه عصر زنان 🖌 تحریریه بانو مجتهده امین جهت ثبت نام و حضور در گعده نویسندگان از آیدی‌های زیر اقدام بفرماید: 🆔 @Es_shafiee 🆔 @danial_basir 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🎥 شکل گیری تمدن غرب ▪️طبيعي است که زیست بومِ تهيه کنندگان وکارگردانانِ انيميشن ها و فيلم هاي مطرح هاليوودي، مسيحيت و یهودیت امروزي است که جهانِ خلقِ آثار پویانمایي شاخص غرب مي باشد؛ ▫️منظور از تمدن غرب یا تمدن مدرن، تمدني است که پس از رنسانس با محوریت اومانيسم)انسان خدا انگاري( و نقد مسيحيت، از شمال ایتاليا و جنوب فرانسه آغاز شد و کمکم از وجوه ادبي و هنري به سمت وجوه فلسفي رفت و سپس تکنولوژي مورد نظر خود را ایجاد کرد و سيستم فکري و اقتصادي و سياسي خاصي را در جهان پيگيري کرد و پيشرفت را منحصراً در غربي شدن دانست (سایر تعاریف پيشرفت در مباحث فلسفه تاریخ را از رسميت انداخت). ▪️البته اگر با دید تحقيقي به پایه هاي شکلگيري این تمدن دقت شود، تأثير اندیشه هاي قرون وسطي بر جهان مدرن غيرقابل تردید است. ▫️مسيحيت ممسوخي که در قرون وسطي در جریان بود، ممزوجي از اساطير هِلني و بابلي و رومي و ميترائيسم و گنوستي سيزم و فلسفه هاي نوافالطوني و رواقي و اپيکوري بود و همچنين آميخته به نوعي یهودزدگي و کاباليسم بود که توضيح مختصري از هر کدام از این موارد و بازتاب آن در آثار توليدي ایشان خواهد آمد. ▪️ یهودیتي که در قرون 14-16 در اروپا رواج داشت نيز، مرکب از عناصر گنوسي و هلني و فرهنگ نژادِ یهودي بود و از معنا تهي شده بود و متاثر از کاباليسم خاص آن دوران بود. ✍️استاد محمد حسین فرج نژاد رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔸نخستین پیش نشست های رویداد پاسخ 🔖با محوریت ظرفیت ها و فناوری‌ها توزیع پاسخ در مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات 🔰 با همکاری مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه، مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری پژوهشگاه، خانه مصلحان و خانه اندیشه ورزان برگزار می‌شود: 1️⃣ نشست اول: سبک توزیع پاسخ به شبهات و گستره مخاطبین در فضای چند رسانه‌ای با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین دریاباری 2️⃣ نشست دوم: شیوه ارتباط با مخاطب و پاسخ به شبهات و گستره مخاطبین در فضای مکتوب با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی ✍️ دبیر علمی: حجت الاسلام و السلمین پیشاهنگ ⏰ یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 🏢قم، خانه مصلحان 📱کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام: ۰۹۳۳۱۰۰۲۶۷۲ (آقای جهانی) 🆔 @iictchannel
| 🎥 انیمیشن ماشین کوکی ها ، و انیمیشن حبابی ها و قطار ربات ها ... ▪️این سه انیمیشن و چند انیمیشن دیگر برای نونهالان و کودکان در صدا و سیما (در شبکه پویا) در حال پخش است که اصرار عجیبی دارد به روح بخشیدن به ماشین آلات ... ▫️اگر والدین توجه نکند تاثیر مخرب و پیام پنهان این دست آثار در ضمیر ناخودآگاه فرزندانشان حتما تأثیر گذار است. تاثیری که در "داروینیسم جدید" مدنظر است... ▪️حالا باید چیکار کرد؟ کافیست والدین با بچه ها کمی دوست باشند؛ توضیح بدهند که چیزهایی که این سریال ها یاد می‌دهند مثل دوستی، وفاداری ، تعاون و همکاری و غیره خیلی خوب هستند اما متذکر شوند که: ▫️ مسلما هیچ وقت اجسام و ماشین آلات و ربات ها نمی توانند جای انسان ها رو بگیرند و دوست به واسطه‌ی محبتیست که بین قلوب افراد ایجاد می‌شود و ماشین‌ها از این محبت بی بهره‌اند. ✍️ابوفاضل سیدی رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎥 کمدی سیاه در فسیل ▪️بر سر این فیلم شاید حرف های زیادی زده شود اما مهم محتوای فیلم است آنچه نقل می‌شود مهم است و آنچه برداشت میشود مهم تر ... ✍️علیرضا لطفی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی| #تحلیل 🎥 کمدی سیاه در فسیل ▪️بر سر این فیلم شاید حرف های زیادی زده شود اما مهم محتوای فی
🎥 کمدی سیاه در فسیل ▪️بر سر این فیلم شاید حرف های زیادی زده شود اما مهم محتوای فیلم است آنچه نقل می‌شود مهم است و آنچه برداشت میشود مهم تر ... ▫️ژانر کمدی معمولا ژانری است که هدفش خنداندن مخاطب است اما گاهی اوقات محتوایی عمیق تر را به مخاطب خود تزریق میکند. مخاطب برایش مهم نیست که چه چیزیی را می شنود یا می بیند مهم خنده‌ایست که از فیلم دریافت میکند. ▪️ این فیلم در خنده‌گرفتن به لحظه موفق نبود؛ شوخی‌هایی که متاسفانه دیگر برایمان در فیلم های کمدی عادی شده و بیننده از حرف های رکیک سکانس‌های لودگی وادار به خنده می شود. ▫️ داستان فیلم درباره سه جوان به نام های اسماعیل ( بهرام افشاری ) ؛ سعید ( هادی کاظمی ) ؛ و صفا ( ایمان صفا) که آرزو اجرای کنسرت و شهرت را دارند. ▪️ زمان فیلم در زمان قبل از انقلاب قرار دارد و بر اساس شرایط موجود آنها را مجبور به چیزی می‌کنند که در ظاهر علاقه ای به آن ندارند؛ اما اسماعیل برای رسیدن به نامزدش فرنگیس ( الناز حبیبی ) بر خلاف میلش قبول می‌کند که برای اعلا حضرت شعر بخواند. ▫️ سعید (هادی کاظمی ) ؛ شخصیتی بی طرف و ترسو که زود شرایط را قبول می‌کند؛ در سکانسی که از طرف ساواک به کافه می آیند اسماعیل و صفا از خود مقاومت نشان می‌دهند اما سعید تسلیم می‌شود. سعید حتی از ابراز علاقه اش به پری، خواهر اسماعیل ( الهه حصاری) خود داری می‌کند و کاملا محتاط است، همین شخصیت بعد از انقلاب در کمیته مشغول است؛ او که آهنگساز کاواره بود حالا به شخصیتی مذهبی و انقلابی تبدیل شده است. ▪️صفا؛ ( ایمان صفا ) شخصیتی که قبل از انقلاب مخالف رژیم پهلوی است؛ او آزاد منش است و برای خواسته‌اش می‌جنگد؛ سست عنصر نیست، پای انتخابش می ماند و مجازاتش را هم می‌کشد. شخصیتی که قبل از انقلاب در اشعارش به رژیم توهیین می کند، بعد از انقلاب منافقی علیه انقلاب است. این شخصیت با بازی بی نظیر ایمان صفا برای بیننده دارای پیام است. ▫️ به نظر می‌رسد نقطه اوج دراماتیک فیلم ایمان صفا است، فردی که بعد از انقلاب در مقابل دوستان خود می‌ایستد، این رو در رویی فیلم را به اوج خود می ‌رساند. ▪️فیلم فسیل یک فیلم کمدی معمولی نیست، این فیلم را نمی توان با هزارپا یا با مطرب مقایسه کرد. فسیل حاوی نکاتی است که چالش های جدی دنیای هنر بعد از انقلاب را به تصویر می ‌کشد. ▫️سکانس هایی از میدان آزادی در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و تغییر موقعیت اسماعیل رمز هایی در بر داشت که معنی تازه ای را برای بیننده تداعی می کرد. فیلم فسیل به زبان کمدی و طنز پیامش را خوراک مخاطبی می‌کرد که در گیر موقعیت های خنده دار فیلم بود. ▪️اما نام فسیل انتخاب هوشمندانه ایست برای فیلم که بیان می‌کند همانگونه که آثار به جامنده از اعصار گذشته ارزشمند هستند و دست یابی به اصل آنان غیر ممکن است، چیز هایی که در دوران گذشته از دست ما رفته ارزشمند بوده و دیگر قابل دست یابی نیست. ✍️علیرضا لطفی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥 تحلیل سریال دیدن (see) ▫️از ویژگی‌های این سریال کشش و تعلیقی است که برای مخاطب ایجاد میکند. هر چند مخاطبانی در نیمه‌یِ راه متوجه می‌شوند، دیدن این سریال در نهایت برای شان ثمره‌یِ چندانی نخواهد داشت، اما این کشش در حدی است که باز هم آن‌ها را به دیدن ادامه سریال علاقمند می‌کند. ▪️این مجموعه که قطعا با صرف هزینه بسیار ساخته شده است، نکات منفی زیادی دارد؛ ✍️بارگزی رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی| #تحلیل 🎥 تحلیل سریال دیدن (see) ▫️از ویژگی‌های این سریال کشش و تعلیقی است که برای مخاطب
| 🎥 تحلیل سریال دیدن (see) ▪️دیدن (see)، یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به کارگردانی فرانسیس لارنس است. این سریال در سه فصلِ هشت قسمتی در ژانر درام_اکشن_علمی که با تخیل همراه است، ساخته شده است. ▫️در این مجموعه مردم کره زمین به ویروسی مبتلا و نابینا می‌شوند.به خاطر این بیماری، جمعیت کره زمین کاهش می‌یابد و مردم به صورت قبیله‌ای زندگی می کنند. نابینایی به صورت موروثی به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود. ▪️در میان این مردم که بینایی را گناه می‌دانند، دختر و پسر دوقلویی به دنیا می‌آیند که می ‌بینند.آن‌ها باید از خود محافظت کنند و همچنین کاری برای مردم انجام دهند. ▫️از ویژگی‌های این سریال کشش و تعلیقی است که برای مخاطب ایجاد میکند. هر چند مخاطبانی در نیمه‌یِ راه متوجه می‌شوند، دیدن این سریال در نهایت برای شان ثمره‌یِ چندانی نخواهد داشت، اما این کشش در حدی است که باز هم آن‌ها را به دیدن ادامه سریال علاقمند می‌کند. ▪️این مجموعه که قطعا با صرف هزینه بسیار ساخته شده است، نکات منفی زیادی دارد؛ ▫️در بخش‌هایی از این سریال خشونت به بدترین شکل ممکن دیده می‌شود. باباواس (جیسون موموآ) که نقشِ اول مرد را بازی می‌کند، قهرمانِ فیلم است و مخاطب او را دوست دارد. وقتی او با کسانی که پسرش را به بردگی برده‌اند، روبرو می‌شود به وحشیانه ترین شکل ممکن شمشیرش را وارد دهان و گلوی یکی از آن‌ها کرده و تا انتها فشار میدهد، که قطعا این صحنه و صحنه های مشابه آن به خاطر هم ذات پنداری که مخاطب با قهرمان داستان دارد، او را به خشونت تشویق می‌کند. ▪️با توجه به ترجمه سریال، در جایی پاریس (الفری وودارد) می‌گوید: مسبب بدبختی‌های انسان مذهب هست. ▫️یعنی اگر دین نباشد، مردم دچار اختلافات اعتقادی و مشکلات نخواهند شد و زندگی راحت‌تری خواهند داشت. ▪️در این مجموعه مشکلات اخلاقی همچون؛ همجنس‌بازی، بودن با محارم، همراهی یک زن با دومرد و تعهّدِ ازدواج را فدای مسولیت‌های سیاسی کردن بی‌داد می‌کند. قطعا این مسائل، برای خانواده‌ها و جوانان آسیب‌زا است. ▫️دونکته‌یِ قابل توجه در این سریال وجود دارد، یکی پایبندیِ شدید باباواس به خانواده‌اش است. او تا آخرین لحظه از خانواده ‌اش حمایت و تلاش می‌کند آن‌ها را در کنار هم حفظ کند. با توجه به این مطلب، این مجموعه، سرپرستی و حمایت مرد را نسبت به خانواده‌اش، امتیاز بزرگی برای او می‌داند. ▪️اما دشمنان اسلام مخصوصا افرادی که گرایش فمینیستی دارند، مسئله ‌یِ سرپرستی مرد را به گونه ‌ای تبلیغ می کنند که در اسلام به زن بهایی داده نشده است و این موضوع، ظلمِ به زن است. ▫️نکته دیگر، فدا شدن باباواس برای مردمی است که جانشان با مواد منفجره در خطر بود. در حالی‌که آمریکا، خود، منبع تولید و ارسال اسلحه و بمب به سایر کشورها است. ✍️بارگزی رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥خشونت در نمایش خانگی! ▪️مصاحبه بازیگر سریال « آکتور» با همشهری: ▫️ مجید پتکی: قبول دارم که سریال های شبکه نمایش خانگی مدت‌هاست با تنش و همراه بوده‌اند. از «میدان سرخ»ی که خودم در آن بازی داشتم تا بقیه‌ سریال های دیگر که نام نمی برم همه با خشونت و تنش همراه بوده‌اند. نمی‌دانم به چه دلیل؟ چند سالی است که انگار از نویسندگان که فقط قصه های خشونت آمیز بنویسند؛ البته ناگفته نماند که خواسته مردم هم مهم است و واقعا هم از چنین داستان‌هایی استقبال می شود. البته مسلم است که مردم دوست ندارند خشن باشند اما خوراک فرهنگی ای که اخیرا برای مردم در شبکه نمایش خانگی یا سینما در نظر گرفته شده مردم را بیشتر به این سمت سوق می دهد. 🔗لینک مصاحبه کامل hamshahrionlin 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
13.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎥 تحلیل فیلم سینمایی فینچ ... ▪️تنازع بر سر بقا سرنوشت محتوم بشری نمایش داده می شود و همان طور که داروین وجود حال دنیا و تمام موجوداتش را حاصل تنازع بقای موجودات گذشته می داند، فیلم قصد دارد تا آینده دنیا را نیز به همین ترتیب متصور باشد؛ اگر در گذشته موجوداتی بوده‌اند که امروز از آنها اثری باقی نیست و تصورشان برای ما مشکل است در آینده نیز باید منتظر موجوداتی باشیم که اکنون تصورش شاید بعید باشد مانند ربات ها. و چه بسا این ربات ها باشند که در ادامه حیات در عصر آینده بسیار موثر و تاثیرگذار باشند حتی بیشتر از انسانها... ✍️تحلیلگر: ابوالفضل موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh