#دکوپاژ | #گزارش_تصویری
💢 دورهمی تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مصلحت
🛑 پیرامون مباحث:
▫️ضرورت ساخت فیلم
◾️بررسی پیام فیلم
▫️فیلم به چه اندازه در انتقال مضمون خود موفق بوده (بررسی فرمی فیلم)
◾️بررسی تاثیرات روانشناختی و جامعهشناسی فیلم
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#بازنشر | #یادداشت
🔘 «اسکار» بنگاه الگوسازی و معرفی افسران جنگ نرم آمریکا
◾️ الگوهایی که توسط «مدیریت فرهنگی» ایالات متحده آمریکا تولید میشوند، پس از سالها #سربازی و فعالیت مستمر و منطبق بر اهداف تعیینشده، به کسوت #افسری درآمده و توسط ساختاری با عنوان #اسکار به دنیا معرفی شده و در قامت #افسران_جنگ_نرم در معرض نمایش قرار میگیرند.
▫️ موجودیت مهم و اعتباربخشی همچون «اسکار» را نباید صرفاً یک تلاش سینمایی و برآمده از ذوق و یا میل به دور هم باشی تعدادی سینماگر تلقی نمود، بلکه اصل تأسیس مجموعهای همچون «آکادمی علوم و هنرهای سینما» (AMPAS) را میبایست در راستای همان #مهندسی_فرهنگی تعریف کرد که فعالیت خود را معطوف به بالا بردن سطح #قدرت_نرم آمریکا ساخته است.
◾️ نهادی که در سال ۱۹۲۷م با ظاهری غیردولتی تأسیس و فعالیت گستردهٔ خود را تحت حمایت و اشراف مستقیم جامعهٔ #یهودیان_آمریکا و با ریاست فردی یهودیالاصل بهنام «لوئیس بی. مایر» آغاز نمود. شخصیّتی که در جایگاه بنیانگذار یکی از عظیمترین کمپانیهای #یهودی فیلمسازی در آن زمان، یعنی کمپانی #مترو_گلدوین_مایر، بهسرعت توانست مقبولیّت لازم را برای این مجموعه ایجاد نماید.
▫️ اساس تأسیس «آکادمی علوم و هنرهای سینما» و حرکت #هالیوود بر مدار ترسیمشده توسط «مدیریت فرهنگی» ایالات متحده آمریکا را بیش از هر چیز میبایست محصول دوران گذار نظام بینالملل از «جنگ جهانی اول» به «جنگ جهانی دوم» تلقّی نمود. دورانی که میزان اثرگذاری جدّی رسانههای نوین و بهویژه #سینما بر وقایع جاری معلوم شد.
◾️#اسکار (Oscars) یک پدیدهٔ ویژه در «تاریخ سینمای جهان» است. محفلی که در سالهای پایانی دههٔ ۱۹۲۰ تأسیس گردید و گرچه بهنوعی محصول هژمونی و شرایط حاکم بر نظام بینالملل در دوران پس از «جنگ جهانی اول» قلمداد میشد؛ اما بهخوبی توانست مبدع گردهماییهای «اهالی سینما» شود.
▫️ تندیس «شوالیه اسکار» معتبرترین جایزهٔ «صنعت سینما» است که «شمشیر مبارزان جنگهای صلیبی» را در دست دارد. شوالیهای برنزی که از روکشی مُطَلّا برخوردار است و بهخوبی #شوالیه_جنگ_نرم را تداعی میکند. مجسمهای ساخته شده در سبک «هنر تزیینی» یا «آرت دکو» (Art Deco) که بر روی پایهٔ فلزی سیاهرنگی به شکل یک حلقه فیلم پنج شبکهای ایستاده و پنج بخش اصلی در فرایند تولید یک اثر سینمایی را نشان میدهد؛ پنج بخشی که در قالب «نویسندگی»، «کارگردانی»، «تهیهکنندگی»، «بازیگری» و «عوامل فنی» هرکدام نشانگر بخشهای اصلی «اسکار» میباشند.
🔻منبع مطلب:
@jscenter
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از 🇵🇸 شهاب گرافی 🇮🇷
💢 جسارت دانستن!
حاشیهای بر مطالعه کتاب «روایت تفکر، فرهنگ و تمدن»
© شهابگرافی کپیرایت ندارد...🔻
💯📮@SHAHAB_GRAPHY
هدایت شده از 🇵🇸 شهاب گرافی 🇮🇷
💢 جسارت دانستن!
«ندانستن» برای بعضی از ما، به عادت تبدیل شده است. اگر دوست ما در موقعیت سختی قرار گرفته، خود را به ندانستن میزنیم؛ یا اگر مبتلا به یک بیماری شدیم به دنبال دانستنِ علت و مداوای آن نیستیم؛ یا اینکه اگر همسایهمان در مسائل مالی آسیب دیده، دانستن آن را بر خود حرام میکنیم؛ یا اگر در محل کار میتوانیم با جستجوی بیشتر آن را بهتر حل کنیم، دریغ میکنیم؛ و این نمونهها میتواند تا بینهایت ادامه پیدا کند. میگوییم هرچه کمتر بدانیم، ضررش کمتر است. اما چرا؟ به این دلیل که دانایی، مسئولیتی بر دوش ما میگذارد. وگرنه ندانستن ما، نتیجه جمله دوم را در پی دارد.
حالا خواندن کتاب «روایت تفکر، فرهنگ و تمدن» ندانستنهای ما در پیشگاه تاریخ را یادآور میشود؛ فصل دوره صفویه را که میخواندم به این فکر میکردم که چه بر سر این مملکت ۲۵۰۰ ساله آمده و اکثریت از آن خبر ندارند و این ندانستن هم به کسی برنمیخورد. حتی کسی نمیداند که بعد از پادشاهی چند سلطان صفویه، حکومت تشیع در زمان سلطان طهماسب اول به ثبات رسید. محقق کرکیها، علامه مجلسیها و دیگر علمای شیعه در این زمان بود که بُروز علمی پیدا کردند. حتی به خود اجازه نمیدهیم تا بدانیم که شاه عباس صفوی اول در زمان خود مقتدرترین حکومت شیعه را داشته است.
این ندانستنها به قدری گسترده است که برای همچون منی که فقط سه دهه از عمرش گذشته، بیشتر خود را نمایان میکند. حتی اگر عُمری به درازای یک قرن از خالق آسمانها و زمین بگیریم، باز ندانستنهای ما فراوان است. به فرمان «سیروا فی الارض» که خوب بنگریم، پی به این میبریم که خداوند این خصلتِ ندانستن را در وجود انسانها به درستی میداند.
اگر بیشتر بپرسیم و بدانیم، مسئولیتمان هم بیشتر میشود؛ این حتمی است. اگر از تاریخ بدانیم در تاریخ میمانیم و آینده را رقم خواهیم زد.
#تاریخ #شیعه #اربعین
© شهابگرافی کپیرایت ندارد...🔻
💯📮@SHAHAB_GRAPHY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکوپاژ | #تیزر
💢 دورهمی تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مصلحت
🛑 پیرامون مباحث:
▫️ضرورت ساخت فیلم
◾️بررسی پیام فیلم
▫️فیلم به چه اندازه در انتقال مضمون خود موفق بوده (بررسی فرمی فیلم)
◾️بررسی تاثیرات روانشناختی و جامعهشناسی فیلم
🔗لینک گفتگوی کامل
https://aparat.com/v/Yr4A7
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#بازنشر | #یادداشت
🔘ترویج عشقهای غیرطبیعی در پویانماییها
✍️زهرا خندان
◾️در پویانمایی «المنتال:Elemental» محصول جدید پیکسار، عنصر آتش که دختری آتشپاره (از جنس آتش) معرفی میشود و عنصر آب که پسری بامحبت است، وارد رابطه عاشقانهای میشوند، رابطهای غیرطبیعی که امکان نابود شدن دارد.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#بازنشر | #یادداشت 🔘ترویج عشقهای غیرطبیعی در پویانماییها ✍️زهرا خندان ◾️در پویانمایی «المنتال:
#بازنشر | #یادداشت
🔘ترویج عشقهای غیرطبیعی در پویانماییها
✍️زهرا خندان
◾️این رابطه از طرف خانوادهی پسر که شهری و از طبقه متمول هستند کاملا قابل پذیرش و دوستداشتنی است اما این عشق از طرف خانوادهی دختر که تعصب سنتی دارند در طی ماجراهایی مورد پذیرش قرار میگیرد.
▫️ماجرا آنجا جالب میشود که این رابطه به علت امکان بخارشدن آب یا خاموش شدن آتش تا اواسط پویانمایی به شکل رابطه دوستی معمولی بود اما با یک جمله که «بگذار کمکم امتحان کنیم شاید اتفاقی نیفتد»، تغییر کرد و نه تنها اتفاقی نیفتاد بلکه هردو زیباتر و درخشانتر شدند.
◾️این نوع رابطهی غیرطبیعی در پویانمایی «زوتوپیا: Zootopia» نیز دیده میشود، رابطهای عاشقانه بین دو موجودی که در واقعیت یکی غذای دیگری است، غیرمنطقی است اما در این پویانمایی جذاب و دوستداشتنی نمایانده میشود.
▫️در پویانمایی «عروس مرده: Corpse Bride» نیز رابطهی غیرطبیعی بین عروس مرده و پسر جوانی نمایش داده میشود! که البته عروس مرده، در پایان به یک رابطهی طبیعی رسمیت میبخشد.
◾️وجود رابطههای عاشقانهی غیرطبیعی و غیرفطری در این پویانماییها به ویژه «المنتال» که دوعنصر متضاد در آن به وصال هم رسیدند، وصلتی ضدطبیعت است! که متاسفانه جامعه غرب به شدت در حال تبلیغ و ترویج آن است!
▫️این نوع وصلت سبب ایجاد زمینه برای پذیرش روابط غیرمعمول و عادیسازی آنان میشود، به گونهای که «LGBT» و «روابط با اجنه» برای بینندگان این پویانماییها قابل پذیرش است زیرا در ناخودآگاه خود از روابط عاشقانه دو حیوان شکار و شکارچی، دوعنصر آتش (نماد اجنه) و آب و زن مرده و مرد زنده با جذابیت بالا تاثیر پذیرفته است.
◾️پس چرا نتواند گونههای مختلف انحرافات جنسی حاصل از طبیعتِ مست تمدن غرب را عادی انگارد؟!
▫️براستی چرا ما از ظرفیت صنعت پویانمایی برای «مفاهیم غنی» خود کمتر بهره میبریم؟ ظرفیتی که میتواند به عادیسازی چنین مفاهیم پستی بپردازد آیا قادر نیست گوشهای شنوای جهان را با نور «عشق واقعی» آشنا سازد؟
@irwipe
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🔻قابلیت جدید پیامرسان بله برای زائران اربعین
رسم دیرینهای بین ما ایرانیها وجود داره که هر وقت به زیارت میریم به اونایی که دوستشون داریم پیام میدیم که #به_یادتم ❤
حالا پیام رسان بله رباتی منتشر کرده که شما زائر امام حسین (ع) میتونی به راحتی یه پوستر زیبا با موقعیت مکانی که حضور داری تهیه و اونو در هر پیامرسانی تقدیم عزیزانت کنی.
این پوسترو میتونی بفرستی برای اونایی که تا حالا کربلا نرفتن و یا حتی افرادی که چند وقته ازشون بیخبری و شایدم بینتون کدورتی هست.
قطعا امام حسین نقطه اشتراک خوبی برای رفاقت و صمیمیت ما با همدیگست.
حالا تا دیر نشده با ربات زیر یه عکس بگیر و بهش بگو به یادش هستی... 👇
https://ble.ir/BeYadetam_bot
انجمن سواد رسانه طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازنشر | #مستند
🔘«پرونده ناتمام»
◾️مستند «پرونده ناتمام»، حاصل پژوهشی پنج ساله در یکی از پیچیدهترین پروندههای امنیتی تاریخ جمهوری اسلامی است؛ انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360.
▫️برخی از شاهدان، مطلعان و متهمان این پرونده علیرغم پیگیریهای متعدد حاضر به مصاحبه تصویری نشدهاند. این مستند به پرسشهای زیادی که برای عموم مردم و به ویژه نسلهای دوم، سوم و چهارم انقلاب مطرح است و تا کنون بی پاسخ مانده پاسخ میدهد.
🎥 کارگردان :جواد موگویی
🎞 تهیه شده :سازمان هنری رسانه ای اوج
🔗لینک دانلود از عماریار
https://ammaryar.ir/m/ofww2
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢#فیلم_کوتاه | کوله پشتی
▪️در مسیر حسین(ع) فقط انسانها عاشق نیستند...
▪️کارگردان: محمدمهدی محمدی
🎦مشاهده و دریافت نسخهی باکیفیت
#اربعین | #انیمیشن | #امام_حسین
@KHATTMEDIA
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
👈 مبنا (مجمع بررسی و نقد آثار) تقدیم میکند:
نقد جامع
فیلم سینمایی انگل (پارازیت)
از منظر
تکنیک و فرم هنری
پیام کلی فیلم
پیش زمینه ذهنی فیلمساز
و نقاط قوت و ضعف فیلمنامه و کارگردانی
در لینک زیر👇
https://s30.picofile.com/d/8467658442/413133da-48f0-40c4-a354-2b09b7ec08a3/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84_%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9_%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84.mp4
یا لینک زیر👇
https://www.uplooder.net/files/2ae3ee72266445b9b2c62a20d9f82991/تحلیل-جامع-فیلم-انگل.mp4.html
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#بازنشر | #مستند
🔘سند تا فرات
◾️مستند «سند تافرات»، روایت حضور گروهی از مردم پاکستان در ایام اربعین حسینی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا و مشکلاتی که برای رسیدن به این راه سراسر عشق دارند را به تصویر میکشد.
کارگردان :مسعود امجدیان
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
صوت گفتگوی مصلحت.mp3
27.78M
#دکوپاژ | #صوت
💢 دورهمی تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مصلحت
🛑 پیرامون مباحث:
▫️ضرورت ساخت فیلم
◾️بررسی پیام فیلم
▫️فیلم به چه اندازه در انتقال مضمون خود موفق بوده (بررسی فرمی فیلم)
◾️بررسی تاثیرات روانشناختی و جامعهشناسی فیلم
🔗لینک گفتگوی کامل
https://aparat.com/v/Yr4A7
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از Light Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرف های شنیدنی ❗️
💠همیشه توی مسیر پیاده روی یک سری سوالات برامون پیش میاد که با عشقی که داریم از نگاه خودمون بهشون جواب میدیم .
💠و همیشه دوست داریم بدونیم توی دل بقیه توی این مسیر چی میگذره
💠و میخواهیم بدونیم جواب سوالاتی که داریم از نگاه بقیه چیه ؛ توی این کلیپ حرف های شنیدنی گفته شده ؛ پیشنهاد میکنم ببینید.
#گزارش_تصویری
#طرق_مشایه
#لایت_مدیا
┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈
🆔 @lightmedia
🔘توی کتاب #مبانی هنر های #تجسمی که چند تا رشتهی #هنر میخونن تو #دبیرستان، یه دونه عکس از زن #چادری وجود داره که اونم در حال فریاد کشیدنه!
▫️البته صفحه قبلش هم یه #نقاشی آرامشبخش از یه خانم #بیحجاب لم داده روی چمن هست
▫️به نظرتون عکسای جذابتری از #چادر نداریم؟که توی ذهن بچه #تصویر مهربونتری بمونه؟
▫️از مصادیق #آموزش ناکارآمد، بلکه مضر در هنر، اینجور موارده
@Filmosophy
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
اربعین.mp3
5.55M
#پادکست | #نمایش
💢 «در مسیر او»
▪️تهیه شده تیم ایدهپردازی و تولید چند رسانهای «مدرسه تولید محتوا»
✍️ نویسنده:
مصطفی گودرزی (ماهئیل)
🧠 ایدهپرداز:
میلاد پورعسگری
🎙 گویندگان:
اعظم توکلی(محجوب)
ساره کمالی
علی عسگری
سلمان ایرانمنش
مصطفی گودرزی
🎞 تدوین: مصطفی گودرزی
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روایت_اربعین
حرکت تیم تولید چند رسانهای فکرت برای روایتگری از راهپیمایی عظیم اربعین
#روایت۱
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
#روایت_اربعین
#روایت_دو
همین که از مرز مهران رد شدیم، قبل از رسیدن به گاراژ، جایی را برای نماز پیدا کردیم و دوگانهای جا آوردیم؛ برای ما خیلی جالب بود با اینکه چند سالی است جریان شبه روشنفکری سعی دارد به مخاطبان القا کند که نماز بین مردم کم شده، کلی ایرانی دیدیم از جوان و پیر، خانم و آقا، کودک و نوجوان جهت اقامه نماز، مشتاقان چه به صورت جماعت و فرادی به اقامه نماز ایستاده بودند.
#اربعین
#فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
#روایت_اربعین
#روایت_سه
بعد از عبور از مرز، به سمت گاراژ رفتیم و برای اولین بار در این چندین سالی که به سفر اربعین میآییم، بلافاصله ماشینی به سمت نجف، به قیمت ۱۰ دینار یا همان ۳۱۰ هزار تومان خودمان، بسیار سریع هماهنگ شد. همانند بسیاری از رانندگان عراقی جوان و پرانرژی، خوشرو و مهربان در عین حال جدّی و بسیار مقیّد از رضایتمندی مسافرین خود. جهت تهیه صبحانه در یکی از موکبهای بسیاری که در طول مسیر عراقیها برپا کردهاند، ایستاد، بسیار اصرار داشت همه پیاده شوند و صبحانه بخورند. جایی هم کنار زد پردهای را برای اینکه آفتاب مسافران را اذیت کنند به ماشین خود وصل کرد. راستی از موقعی که سوار شدهایم کولر یک کله دارد کار میکند...
در ایام اربعینی یکی از آن چیزیهای که بسیار جالب توجه است، عربی صحبت کردن ایرانیها با رانندگان عراقی است که جالبتر از آن تفهیم دو طرف است. سایر مسافرین خیلی سعی داشتند عربی فصیح صحبت کنند ولی خب وقتی نمیشود، نمیشود.
پ.ن: البته در واژگان رشد چشمگیری دیده میشود؛ دیگر به جای الحاجی الآب بگیر البرای ما، گفته میشود "مای بارد"
#اربعین
#فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net