May 11
🔘بازگشت به تاریخ جنگ
▪️داستان تبلیغات ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم را می توان به دو مرحله عمده تقسیم بندی کرد: دوره بی طرفی از سپتامبر 1939 تا دسامبر 1941 که در طی آن بحث بزرگی در میان مردم به راه افتاد و دوره دخالت آمریکا در جنگ، زمانی که دولت یک تلاش تبلیغاتی بزرگ را از طریق دفتر اطلاعات جنگ بسیج و ارائه کرد.
▪️ در آن دوره ایالات متحده از تبلیغات برای جهت دهی به سربازان بهره گرفت. (مشهورترین آنها در مجموعه فیلم های مربوط به ارتش، با فیلم معروف؛ ارتش آمریکا چرا ما می جنگیم) و ایجاد انگیزه در جمعیت غیرنظامی خود بود. در تمام مراحل تبليغات جنگ، رسانه هاي بازرگاني نقش اساسي داشتند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#دکوپاژ | #تحلیل
💢اکران و تحلیل فیلم سینمایی «ناپلئون»
🔻با حضور:
ناقدان و تحلیلگران سینما
⏱ زمان: سهشنبه 3 بهمن ماه، ساعت۱۴:۳۰
📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب
جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید:
@mg1370
🛑ظرفیت محدود است🛑
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
May 11
🔘شش قاعده کلی در نظریه سواد رسانه ای شناختی پاتر
1️⃣ #مسئولیت : مسئولیت ارتقا و پیشبرد سواد رسانه ای در خود فرد نهفته است و تا زمانی که شخص مسئولیت میزان سواد خودش را نپذیرد، انگیزهای برای تغییر وجود نخواهد داشت.
2️⃣ #تأثیرات : افراد باید نسبت به حوزه تأثیرات رسانهها اعم از مثبت و منفی حساس باشند.
3️⃣ #تفسیر: انسان موجودی تفسیرگر هست و باید بر فعالیت ساخت معنا مسلط بوده بر آن کنترل داشته باشد.
4️⃣ #اهمیت_معنا : این قاعده به اهمیت معنای به اشتراک گذاشته شده اشاره کرده می گوید؛ افراد باید تعداد قابل توجهی تفسیر خارج از ذهن خودشان را فرا بگیرد به طوری که بتوانند سایر افراد را درک کرده و از نمادهای رایج جهت برقراری ارتباط با آنها استفاده کنند.
5️⃣ #قدرت : بر طبق پنجمین قاعده یا قاعده کلی قدرت، دانش قدرت است. چنانچه افراد بخواهند بر ساخت معنیشان کنترل و تسلط داشته باشند نیازمند انواع خاصی از دانش هستند بدون این دانش آنها توانایی ایجاد تغییرات اساسی در جهت مثبت را نخواهند داشت. افراد لازم است بدانند چه ساختارهای دانشی به آنها بسیار کمک میکند و چگونه باید از آن ساختارهای دانش استفاده نمود.
6️⃣ #هدف : هدف سواد رسانه ای تجهیز افراد جهت انتقال کنترل از سوی رسانهها به سمت خودشان است. سواد رسانهای قدرت و اختیار را به فرد میدهد و بیان می دارد که اگر افراد نتوانند به ساخت معنا کنترل داشته باشند، رسانه ها این کار را انجام خواهند داد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘لباس جدید پادشاه
▪️ یک ترفند تکراری و قدیمی برای حذف خوبی های یک جامعه...
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکوپاژ | #تیزر
💢دفتر یادداشت
▪️تحلیل سریال دفتر یادداشت
🔻با حضور:
▪️آقایان: آل یاسین _ بنی احمدی _ نصیری
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
🔘ما تا کنون درگیر جنگهای مختلفی با دشمن بودیم و یک پایه همه جنگهای نرم حوزه #رسانه است، حتی در جنگ ترکیبی و جنگ سخت.
▪️وظیفه ما در رسانه تصویرسازی است. اینکه رسانه چگونه بر اساس ارزشهای خودی، برای خودی و بیگانه تصویر درست کند.
آن جایی که باید کار تحکیمی انجام دهد، تصویر متناسب با خودی درست کند، آنجا که میخواهد عملیات روانی آفندی کند، تصویر مناسب برای آن بسازد. آنجا که میخواهد پدافند کند تصویر مناسب با این حوزه بسازد. پس این گونه تصویرسازی، کار رسانه است.
▪️ما باید ببینیم در #جنگ_ترکیبی به چه چیزی نیاز داریم، آسیبهایمان را مشخص کنیم و بر اساس آن مهندسی جدید کنیم. این کار، کار خود حوزه رسانه است.
این بازمهندسی را باید خود رسانه انجام دهد.
از یک جایی باید شروع شود، بعد مطالبهگری کند، بعد نقشه رسانهای جدید و مهندسی جدید را انجام دهد و بر اساس آن کار را انجام دهد.
ما میگوییم در #جنگ_سخت پیادهنظام داریم، توپخانه داریم، بمباران هوایی و موشکی داریم.
در #جنگ_ادراکی و نرم هم همینها را داریم. پیادهنظام شما، همان نویسنده ها هستند، آن تصویرگیر است، آن عکاس است، آن توئیتزن است، آن کامنتگذار است.
▪️چطور در جنگ سخت آموزشهای تک تیراندازی و نیروی پیاده و ... داریم اینجا هم باید چنین آموزش هایی داشته باشیم.
▪️اینجا ما چقدر سرمایهگذاری میکنیم؟
▪️ما احتیاج داریم در جنگ ترکیبی و در شبکه ادراکی و شبکه رسانهای مان بازنگری کنیم، ما یک زمانی میگفتیم وب 1 مطرح است. خب، وب 1 رفت و وب 2 آمد. ما باید ببینیم در 5 سال دیگر چه اتفاقی میافتد، خودمان را برای آن جنگ آماده کنیم.
▪️ ما که نمیخواهیم شعار بدهیم. ما اعتقادمان بر این است که روزی میرسد که کل این کره زمین خاکی در اختیار اسلام قرار میگیرد. اگر به این اعتقاد داریم، باید با این افق برنامهریزی کنیم. تحولمان را باید ایجاد کنیم. نگاهمان باید در تراز انقلاب اسلامی باشد. فقط شعار ندهیم. ما باید واقعا در تراز انقلاب اسلامی فکر کنیم و در این حوزه کارمان را انجام دهیم و به فضل الهی انشاءالله آرایش رسانهای را بگیریم و آن تکلیفی که به عهده ما هست را انجام بدهیم، که اگر ما حرکت کنیم حتما خدای تبارک و تعالی هم به کار ما برکت میدهد. فرق ما با دشمن در این است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘از بزرگترها شنیدهام که اگر حاجتی داشتید و راهی برای استجابتش نیافتید، امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیهالسلام را به فرزند دلبندش آقا جوادالائمه علیهالسلام قسم داده و آن حضرت را واسطه استجابت حاجتتان نمایید.
▫️گفتهاند مجرب است که سلطان توس، واسطه خیر گردد و به احترام این قسم، دست خالی رهایتان نکند.
▫️اگر امشب، دل در گروی شاه خراسان دادید و نجوای اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى به لب جاری ساختید و چشمهی چشمانتان از اشک جاری شد، برای قلب نازنین امام حاضرمان نیز دعا کنید و طلوع آن آشنای غریب را در ابتدای حوائجتان بخواهید.
▫️به امید آنکه لبخندی بر لبان مبارکشان بنشیند.
💐 فرارسیدن سالروز میلاد حضرت جوادالائمه علیهالسلام بر شما مبارک.💐
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘ویدئوی نقد و بررسی انیمیشن پرندگان خشمگین ۱
▫️انیمیشن پرندگان خشمگین مفاهیم جالبی حول محور استعمار، تهاجم فرهنگی، دشمن شناسی و... ارائه کرده
▪️جالبه بدونید داستان مورد اقتباس این انیمیشن وقایع تاریخی بوده که توی آندلس رخ داده
با ما همراه باشید در ویدئوی نقد و بررسی این انیمیشن👇
https://www.aparat.com/v/FaAT1
@inaghd_ir
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #تحلیل
💢اکران و تحلیل فیلم سینمایی «ناپلئون»
🔻با حضور:
ناقدان و تحلیلگران سینما
⏱ زمان: سهشنبه 3 بهمن ماه، ساعت۱۴:۳۰
📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب
جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید:
@mg1370
🛑ظرفیت محدود است🛑
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
🔘چگونه رسانه، اومانیسم (خود محوری و انسان محوری)را به ذهن فرزندان ما القا میکند.
▪️مراحل انجام این عملیات حساب شده و بلند مدت به این ترتیب است:
▫️ابتدا قدرت شیطان و شرارت را به شدت بزرگ جلوه می دهند.سپس وجه مثبتی از شیطان را به نمایش میگذارند.
▪️در ادامه شرارت ورزیدن و شیطانی بودن را بخشی از وجود انسان و حتی اجباری، برای رسیدن به اهداف نمایش میدهند و در نهایت نیز مکتب اومانیسم را برای جامعه جهانی جا می اندازند.
▫️بر اساس اومانیسم
نه خدایی وجود دارد و نه شیطانی.
▪️به این شکل تمام اعتقادات دینی و مذهبی در حاشیه محو میشوند.
▫️جالب است بدانید
خودپرستی اصلی ترین ویژگی خود شیطان رجیم است.
همین خودپرستی او، باعث شده با انسان دشمنی کند از بهشت رانده شود.
▪️ یعنی کسانی که پیرو اومانیسم می شوند جلوه شیطان بر روی زمین هستند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘کلیپ تبیینی
▪️امر به معروف، مخل مبارزه با فساد است!!!!
▪️برداشتی از مستند عمامههای صورتی
و اما پاسخ...
🎙حجت الاسلام امیری طیبی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘فرهنگسازی پوشش کجای برنامههای کودک است؟
▪️پای به پای کودکم «بعبعی» را نگاه کردم و با خود گفتم: حساس نباش. مادر بعبعی، گوسفند است و نیازی به پوشش سر ندارد مخصوصا با آن حجم از موهای فرفری.
▪️اما وقتی نگهبان قصه، کلاه برسر دارد، خانم دکتر داستان، روپوش سفید بر تن دارد و پدر بعبعی کتوشلوار میپوشد، حساس شدم که اگر چون حیوان هستند، پوشش لازم ندارند چرا فقط پوشش سر برای زنان حذف شده است!
▪️در کارتون «موچولوها» هم که مادر با عینک و صدای نازکش از پدر که ریش پروفسوری دارد قابل تشخیص است، قالب موچولوها بدون پوشش هستند اما پلیس شهر کلاه دارد، گل و دستمال سر نیز مورد استفادهی برخی از موچولوهاست. حال چرا برای شناسایی پلیس از پوشش عرف استفاده شده اما پوشش سر و تن زنان و مردان نادیده گرفته شده است!
▪️اختلاط «مدرسهی فینگلیا» زیاد حساسیت برانگیز نیست، با توجیهاتی چون حیوانات، اختلاط سرشان نمیشود خودمان را سرگرم میکنیم؛ اما چرا به مدرسه میروند؟! بگذریم...
معلم زن در این کارتون شال گردن دارد اما پوشش سر ندارد، بعضی از دانشآموزان کلاه دارند و برخی گل به سر میزنند.
▪️در پویانمایی «کارتونیها»، مادر با موهای حالتدار مشخص میشود اما چون کارتون است نیازی برای پوشش سر در آن دیده نمیشود...
▪️وقتی به پویانماییهای حوزه کودک نظری میاندازیم، حتی اگر به عمد نباشد، اکثر آنها به واسطه استفاده از حیوانات...
مطلب کامل
http://roubesh.ir/post/1369
📝زهرا خندان
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
محدودیت.mp3
8.02M
#صوت | #باز_نشر
🎧تحقیر زن
👤دکتر ابوالفضل سجادی
🎥 آیا با وجود اینکه تمام دنیا برای پوشش قوانینی دارد، #پوشش و #حجاب اجباری در ایران تحقیر #زن است؟!
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔘 مصرف گرایی در شبکه های اجتماعی
▫️کانال های تلگرامی مملو شده اند از آهنگ؛
و همچنین صفحات اینستاگرم؛
موزیک های مختلف از خواننده های مختلف؛
یک تفریح تمام و عیار...
▪️ افراد دیگر به یک سبک و یک خواننده محدود نیستند و می توانند موسیقی های متنوعی را بشنوند.
تنها تلاشی که باید بکنند این است که این محتوای یک بار مصرف را دانلود کنند و گوش بدهند.
وقتی که محتوایی آماده در اختیار افراد قرار میگیرد. طبیعتا میل و رغبت برای استفاده از آن بیشتر خواهد شد.
حتی برای یک بار استفاده، یک بار دیدن و یک بار شنیدن...
▫️و این اتقاق قدرت تحلیل را از ما میگیرد.
و دیگر نمیتوانیم تصمیم بگیریم در لحظه، که آیا این محتوا برای من خوب است یا خیر؟!
عملا در یک دام می افتیم.
تنها کاری که میکنیم استفاده کردن از آن محتوای آماده است و ما به یک مصرف کننده تبدیل میشویم، و این مصرف گرایی در شبکه های اجتماعی همانا و تغییر سبک زندگی و افکار و علایق همان...
▪️ از جمله آسیب های فضای رسانه ای که کمتر به آن پرداخته شده است همین موضوع است.
▫️قرار نیست که همه چیز به سرعت و در لحظه رخ دهد؛
از یک کانال خارج می شوید در حالی که دست کم یک درصد بر ناخودآگاه شما تاثیر گذاشته است.
کانال دوم و سوم هم همینطور...
و بعد از مدتی متوجه خواهید شد که دیگر سبک هایی که قبلاً مورد علاقه شما نبوده برایتان عادی شده و حتی جذبش شده اید...
▪️ یادمان باشد:
تغییر سبک زندگی
در فضای مجازی
به آرامی صورت می گیرد...
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 جنگ شبکههای ضداجتماعی با کتاب و #کتابخوانی
🎬 aparat.com/v/1Iu9q
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تحلیل بازی های رایانه ای با رویکرد شیطانی!
▪️ببینید بچه ها چی بازی میکنن
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#گزارش_تصویری
💢 تحلیل فیلم سینمایی «ناپلئون»
🔻با حضور:
ناقدان و تحلیلگران سینما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘تروریسم در عصر پُست مدرن؛
▪️اینترنت و فضای مجازی، شاید بیان کلی در خصوص قدرت «انقلاب اطلاعاتی» باشد که بستر ارتباطی مناسب و کارآمد برای تروریستهای معاصر محسوب می شود.
▪️«مزایای بزرگ اینترنت... برای کمک به گروههایی است که متعهد به ترور جوامع برای رسیدن به اهداف خود هستند.» علاوه بر این، برخی از تحلیلگران و محققان خاطرنشان کردند که نام امروزی تروریسم که بعد از حملات 11 سپتامبر به مکاتب مختلف معرفی شد و پازلهای مشابهی را نیز در بر گرفته، نشانگر شروع یک نوع «تروریسم جدید» در جامعه بینالمللی است.
▪️در سال 1996، والتر لاکوئر مقالهای تحت عنوان «تروریسم پُستمدرن» در مجله "امور خارجه" منتشر کرد که در آن؛ ظهور این نوع تروریسم جدید را مشخصاً پیش بینی کرده و آن را دارای شاخصهایی همچون نبود حمایت مالی از سوی دولتها، حضور ایدئولوژیهای مذهبی یا میلان و تمایل به استفاده از سلاحهای ضد بشری و کشتارجمعی یاد کرده است.
▪️همچنین لاکوئر براین باوراست که: «جامعه کنونی به نوع جدیدی از تروریسم به شدت آسیبپذیر شده که در آن قدرت مخرب «تروریست و تروریسم» بهطورقطع در قالب یک تاکتیک کشنده پررنگتر از گذشته دیده می شود.»
▪️چنین نگاهی از سوی لاکوئر یک دهه بعد شکل جدید خود را نشان داد، هنگامیکه گزارش های تحقیقاتی کنگره آمریکا « موضوع تروریسم بینالملل مرتبط با گسترش سلاحهای کشتارجمعی را مطرح ساخت.»
▪️تلاش برای حمله شیمیایی درکشور اردن شواهدی از اعتبار چنین نگرانی هایی را نشان میدهد. علاوه بر این، "تروریسم جدید" حملات انتحاری را نیز دربرمی گیرد که چندان تاریخی و منحصربهفرد نیستند، اما ازلحاظ فنی کاملاًبیسابقه ، بسیارظرفیت و مقیاس بسیار مخربی دارند.
▪️بهتازگی، ببرهای آزادیخواه سریلانکا یک حمله انتحاری را به یک کاروان از اتوبوسهای نظامی انجام دادند که بیش از نود نفر از کارکنان نیروی دریایی سریلانکا از بین رفتند و یا در حملات انتحاری تروریست های وابسته به داعش در کشور عراق و سوریه هزاران نفر از افراد بی دفاع کشته و یا زخمی شده اند که عموماً در مناطق شهری صورت گرفته است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 آینده صداوسیما
▪️آيندۀ صداوسیما به عنوان رسانۀ اصلی در جامعۀ در حالِ تحولِ ايران، بر اساس تصمیمسازیها و سیاستگذاریهای اين دورۀ مدیریتی، میتواند به دو شکل متفاوت بروز کند.
۱. در صورت تداوم و تاکید بر ادامه سیاستهای گذشته و پذيرش ديرهنگام تغییرات و پرداخت هزينه، نوعی رکود و شکست اجتماعی و سیاسی دور از انتظار نخواهد بود؛
۲. اما در صورت؛ همگرايی و هماهنگی با تحولات رسانهای، تعاملیتر شدن و دريافتن اهمیت زمان حاضر و پیشگرفتن سیاستهای فرصتگرا مبتنی بر تحول رسانهایِ مد نظر ریاست محترم سازمان، با توجه به نیاز مخاطب و مصرف رسانهایِ جوانان و نیز استفاده از نیروهاي خلاق برای فعالیت هدفمند و افزايش تعامل و بها دادن بیشتر، صداوسیما میتواند جايگاه اصلی خود به عنوان يک دانشگاه عمومی و رسانۀ محبوب و معتبر با مخاطبان فعال و علاقه مند را به دست آورد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘خردهروایتهای مشکوک از ناپلئون
✍میلاد حسنزاده
▪️ امروز فرصتی شد تا با دوستان انجمن سواد رسانه طلاب به تماشا و نقد فیلم درامِ تاریخی_حماسیِ ناپلئون بنشینیم.
اثری از کارگردان معروف فیلم گلادیاتور، ریدلی اسکات، با بازی واکین فینیکس و ونسا کربی. راویتی از امپراطور پرآوازهی فرانسه، ناپلئون و عشق بیمارگونهٔ او به همسرش ژوزفین بوآرنه.
▪️فیلمی که نتوانست با مدت زمان نسبتا بلند، نظر منتقدان را به خود جلب کند. به عقیدهی برخی از منتقدان، ریدلی اسکات ۸۶ ساله دیگر توان سابق برای خلق آثار حماسیای چون گلادیاتور را ندارد.
▪️موسیقی انقلابی-فرانسوی فیلم فضای حماسی را حفظ کرده و همانطور که از ریدلی اسکات انتظار میرفت صحنههای حماسی نبرد، به خوبی نشان داده شد البته با اندکی ضعف در نشاندادن کمدیهای بیربط.
▪️اما ابهام اصلی آنجاست که کاگردان آنقدر به شخصیت ژوزفین پرداخته که میتوان نام فیلم را به جای ناپلئون، ژوفین گذاشت و تمرکز و هدف فیلم مشخص نبود.
▪️روایت ناپلئون آنقدر گیج کننده بود که نمیشد گفت، سیر روشنی از این شخصیت ارائه شده بلکه بیشتر به مسائل حاشیهای سوژه، آنهم به شکلی نامشخص پرداخته.
▪️مردان فاتح در تاریخ، منبعی برای قدرت داشتند که برای ناپلئون میتوان گفت عشق ژوزفین، این منبع بوده اما پرداخت فیلم، عشق روشنی ارائه نمیکرد بلکه بیشتر صحنههایی از رفتار سادیسمی ناپلئون با ژوزفین را نشان میداد.
▪️برای مخاطب روشن نمیگردد ناپلئونی که به نخبه نظامی و استراتژیست جنگ شناخته میشود چه تاکتیکی برای پیروزی در نبردهایش به کار میگرفته. فیلم بیوگرافی آنهم در مورد شخصیتی چون ناپلئون قاعدتاً باید سیر تحولات بزرگ و رخدادهای اصلیِ زندگی شخصیت را روایت کند کما اینکه انتظار مخاطب هم همین است اما ظاهرا با یک فیلم تئاترگونه طرفیم.
▪️انتخاب بازیگر ۵۰ سالهای _که معمولا نقش شخصیتهای تاریک و غیرمعمول را بازی میکند_ برای نقش ناپلئون ۲۰ ساله، قدری ماجرا را عجیب میکند. گریم بازیگر از ابتدا تا انتهای فیلم تفاوت خاصی ندارد و گویا با یک جوان پیر طرفیم!
▪️همچنین نشان دادن شخصیت نامتعادل و ضعیفی از ناپلئون با پایان تراژیکی که تعداد کشته جنگهای او را ۳ میلیون نفر میشمارد قضیه را مشکوکتر میکند که گویا عمدی در تخریب این شخصیت در کار است.
▪️هرچه که هست، این اثر، آنی نبود که از کارگردان گلادیاتور و مریخی و بیگانه انتظار میرفت...
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
#داستان_نویسی
#داستان
💢سخت میگذرد
▪️حکایت کلافه شدن ما از مسیر زندگی حکایت اینه که ته راه رو نمیشناسیم و نمیدونم کجا میریم.
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 اگر جمهوری اسلامی مظلوم نبود مدیرانش به فکر رسانه بودند...
✍️ شیخ فرهاد فتحی
توهین یک عضو مجلس خبرگان به یکی از کارگران پروژه انتقالبن-بروجن در حالی که در دمای منفی ۳۰ درجه مشغول کار بود.
همین تیتر برای این ویدئو کافی بود تاچند ماه خوراک رسانهها فراهم و این خبر به سرعت وایرال شود اما متأسفانه ماجرا چیز دیگری است و خبر بایکوت میشود.
آیت الله اسلامیان عضو مجلس خبرگان رهبری در جریان برف سهمگین دیماه سال گذشته برای سرکشی و خداقوت به کارگرانی که برای تأمین آب شرب نیمی از جمعیت استان در بدترین شرایط جوی مشغول کار بودند، عدهای از مدیران استان را همراه کرده و در معیت استاندار از یکی از مهمترین و حیاتیترین پروژههای استان بازدید کنند تا دلگرمی و خداقوتی حاصل شود و مطمئن شود که کار مردم بر زمین نمانده است. و در این اثنا دست یکی از کارگران زحمت کش پروژه را می بوسد.
اگر از زاویه رسانه به این اتفاق نگاه کنیم می بینیم که به این دست اتفاقات در هرکجای دنیا که بود، توسط رسانههای حاکمیتی و حتی مردمی ویژه پرداخته می شد و حتی ما در این سوی دنیا از آن با خبر می شدیم.
اما اینجا ایران است و من چنین صحنه زیبایی را اولین بار، بعد از یک سال و به بهانه سالگردش در یک کانال ۴۵ نفره می بینم و با خبر می شود.
اینجا افکار عمومی جایگاهی ندارد.
اگر جمهوری اسلامی مظلوم نبود مدیرانش به فکر رسانه بودند...
▪️ شما رسانه باشید و منتشر کنید
🔗شیخ فرهاد_فتحی
@HOWZAVIAN
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh