🎥 | مستند "ماجرای بحران جمعیت"
▫️این مستند یکی از قسمتهای مجموعه #ضد میباشد که به شیوهٔ مواجهه جوامع و دولتها با مقوله #فرزندآوری و تأثیر این سیاستها و نگرشها بر آینده جهان میپردازد.
▫️«ضد» حاصل همکاری «مرکز مستند سوره» حوزه هنری و شبکه مستند سیما، مجموعهای سریالی با موضوع غرب بوده و تلاش میکند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشههای ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود؛ چرا که ضدیت با کلیشهها کلید دیدن وقایع جهان از دریچهای جدید میباشد.
▫️فصل نخست این مجموعه در ۲۶ قسمت تولید و پخش شده است.
لینک مشاهده و دانلود این مستند در صفحه آپارات #صدای_حوزه 👇
🌐 www.aparat.com/v/yutqU
🆔 @sedayehowzeh
📌 سازمان زندانها در ادامه رویکردهای تحولی، بخشنامه ای را صادر کرده که متضمن تقویت #حقوق_زندانیان و بازداشت شدگان و رعایت جنبه های اسلامی، اخلاقی و انسانی در برخورد با آنان است.
🔸 برخی از بندهای ابلاغیه سازمان زندان ها:
▫️هرگونه انگشت نگاری از متهمین به جز در موارد خاصی که #احراز_هویت بجز این اقدام میسر نباشد ممنوع است.
▫️لازم است وسایل رایگان بهداشتی، لباس، پتو و نیز کارت اعتباری برای خرید از فروشگاه زندان در اختیار متهمین قرار گیرد.
▫️ممنوعیت کلیه بازرسی های بدنی بدون لباس (به جز شرایط محدود بر شمرده شده با ضوابط خاص و سخت گیرانه ای و با رعایت اصول اخلاقی و حقوق و کرامت زندانی و با استفاده از دستگاه های الکترونیک و...)
▫️لزوم غربالگری و احراز شرایط پزشکی فوری متهم حین ورود به زندان از حیث جسمی و روانی عدم پذیرش زندانی دارای بیماری حاد یا مجروح و مصدوم و عودت به مراکز درمانی تا تثبیت شرایط وی.
▫️رفتارهای سوء از قبیل تندخویی، رفتار و گفتار موهن و هرگونه آزار و شکنجه روانی و جسمی زندانیان و متهمان بازداشتی، مطلقاً ممنوع بوده و موجب پیگرد انضباطی، انتظامی و کیفری خواهد بود.
▫️استفاده از دستبند و پابند در داخل بازداشتگاهها ممنوع است، مگر آنکه متهم دارای حالت خطرناک باشد و بیم خودزنی یا آزار دیگران وجود داشته باشد.
▫️ کوتاه کردن بیش از معمول موی سر و صورت بدون رضایت زندانی ممنوع است.
▫️الزام زنان به استفاده از چادر و یا الزام متهمان جرایم سیاسی و مطبوعاتی، متهمان جرایم مالی (حقوقی) و افراد زیر هجده سال تمام شمسی به پوشیدن لباس متحدالشکل زندان، ممنوع است.
🆔 @sedayehowzeh
📣 در راستای تعامل وهمکاری های رسانه ای صورت گرفت؛
بررسی ظرفیت های تعاملی حوزه و رسانه در نشست صدای حوزه با اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه
🎙 حجت الاسلام وکیلی:
🔹 اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه، زمینه همکاری با مجموعه های رسانه ای حوزوی را فراهم کرده است و با توجه به رابطه نزدیکی که با مراکز تولید فکر و ایده در حوزه دارد، درصدد است مجموعه های رسانه ای را با این مراکز تولید فکر، آشنا نماید و بستر تعاملات آن ها را فراهم آورد.
🔸 اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی در این راستا اقدامات بسیاری صورت داده است که از جمله آنها می توان به رصد، ارتباط و تعامل نخبگانی با طلاب صاحب خلاقیت و ایده، جمع آوری، ساماندهی و بهره برداری از مجموعه طرح های مراکز مختلف و برگزاری نشست های مدیران میانی ذیل معاونت های حوزه اشاره کرد.
🎙 حجت الاسلام محمدلو:
🔹 فلسفه فعالیت های پایگاه خبری #صدای_حوزه، کمک به مجموعه حوزه علمیه، از سازمان حوزه تا بدنه طلاب است که با یک نگاه تحلیلی-انتقادی و به دور از تعارفات کلیشه ای و معذورات سازمانی به این ماموریت می پردازد. راهبرد صدای حوزه، تصویرسازی صحیح از حوزه و روحانیت، هم در بدنه حوزه و هم در سطح جامعه است.
🔸 پایگاه خبری صدای حوزه آمادگی دارد که حلقه واسطی برای رساندن دغدغه ها و حرف های نگفته بدنه طلاب به مسئولین حوزوی باشد و از طرفی نیز پاسخ ها و حرف های مسئولین را در قالب تئوری "شفافیت میان سیستم و بدنه" به طلاب محترم حوزه انتقال دهد.
مشروح نشست:
v-o-h.ir/?p=35679
🆔 @sedayehowzeh
📌برشی از مصاحبه کیهان با سردار حاجی زاده
🔸 در جلسه مواردی را داشتیم که #حاج_قاسم مخالف صد درصدِ یک موضوعی بود، ولی موقعی که معلوم میشد نظر #رهبر_معظم_انقلاب چیز دیگری است، از آن لحظه به بعد نظر خود را کنار میگذاشت؛ این یک ویژگی برجسته حاج قاسم بود.
🔸 آنچه من در صحبتها و مسائلی که ذهن ایشان را مشغول کرده بود میدیدم مشکلات اقتصادی و محرومیتها و مشکلاتی بود که #مردم دارند. در مقاطعی تصوّر ایشان این بود که از کار نظامی جدا شود قبل از اینکه به #قدس برود. او گفت: اگر منطقهای را به من بسپارند روی بحث آبادانی آن کار میکنم، از دولت بودجه هم نمیخواهم! مثلاً استان #کرمان به اندازه کافی مستعد هست و حتی میتواند به دولت مرکزی کمک هم کند.
🔹 اگر یادتان باشد رهبری صحبتی میکرد هفته بعد آقای #روحانی موضع میگرفت، سپاه و خودیها را تخریب میکرد؛ جلسهای با او گرفتیم. سردار جعفری، حاج قاسم سلیمانی و بنده هم بودم؛ جلسه خیلی صریح و تند بود؛ در آن جلسه حاج قاسم با آقای روحانی خیلی صریح حرف زد. در جلسه گفتیم که: آقای روحانی ما کمک شما هستیم؛ ما توان و امکانی داریم میخواهیم به دولت شما کمک کنیم.
🔺عین جمله حاج قاسم این بود که گفت: آقای روحانی! میخواهی مسیر #احمدی_نژاد را بروی؟ تو هم میخواهی مثل او بشوی؟ مردم به تو رأی دادهاند و رئیسجمهور شدی! بیا دست به دست هم دهیم کمک کنیم کشور را درست کنیم. برای چه خودزنی میکنی؟ برای چه هر روز به خودمان حمله میکنی؟ بیا مشکلات را حل کنیم.
🆔 @sedayehowzeh
12.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 |برنامه ویژه #طریق_المهدی / ما انتظارمان را فریاد می زنیم!
🔸 مدتیست عاشقان و ارادتمندان حضرت صاحبالزمان عجل الله فرجه، سهشنبهها عصر، برنامه پیادهروی به سمت مسجد مقدس #جمکران را با شوری مثال زدنی برگزار میکنند...
🔸 گزارش آقای #روح_الله_ثانی مسئول گروه جهادی علییاران، از عاشقانههای این مسیر که شوق اربعینی در آن موج میزند . . .
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|به اسم مسائل مستحدثه عمر طلبه ها را صرف کنید که پیچ تلویزیون چطور باز می شود و ماهیت پول چیست،چه ربطی به اجتهاد دارد؟!
🔹سوالاتی درباب دیدگاه حجت الاسلام والمسلمین احمدیشاهرودی را در نفی ضرورت #موضوعشناسیاحکام و اطلاع از اقتصادنوین که باعث ایجاد سوالاتی در ذهن ما شد، خدمت طلاب و اساتید و پژوهشگران حوزوی تقدیم میکنیم و صرفا از باب پرسشهای طلبگی، طرح مسائلی صورت میگیرد تا ابعاد این مساله در فقاهت روشن شود.
🔸خوب است که اساتید #فقه_معاصر که در مسائلی چون بورس و رسانه و بانک و بیع و...ورود اجتهادی داشتهاند، نسبت به این رویکرد استاد احمدی شاهرودی، اتخاذ موضع کرده و مباحثات طلبگی و کرسیهای آزاداندیشی را با همین بهانه،رونق بیشتری بخشند.
🔹چه بسا که باعث شود، طرح مسائل یکطرفه در دروس خارج نیز بسط و امتداد بیشتری یافته و رونق فقه و فقاهت را در دورهمیهای طلبگی، بیش از پیش شاهد باشیم.
1️⃣ اگر بناست با #مسائل_مستحدثه کاری نداشته باشیم،تکلیف فقه حکومتی چه میشود و با این اوصاف،چه تعبیری از آن صحیح است؟
2️⃣ آیا این سبک اجتهاد، باعث انزوای فقه و محدود شدن دایره فقاهت نمیشود؟ آیا ابتکار عمل را از دست فقها خارج نمیکند و باعث فاصله گرفتن از واقعیتهای جامعه نمی شود؟
3️⃣ آیا تبیین مساله و موضوع فردی یا اجتماعی از جانب یک فقیه با یک متخصص یا یک فرد عادی، هیچ تفاوتی نمیکند و مبانی و رویکردها و ارتکازات یک پردازشگر و موضوعشناس، دخلی در شناسایی و تبیین ابعاد و فروعات مساله ندارد؟
از نقد و نظر و یادداشت طلاب و اساتید در این موضوع استقبال میکنیم: @vohadmin
🆔 @sedayehowzeh
#فراخوان_عضویت
#فراخوان_طرح_پژوهشی
📚انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه از عموم طلاب برادر و خواهر (ایرانی و غیرایرانی) واجد شرایط عضو می پذیرد؛
🔺حلقه «حوزه و روحانیت» با مدیریت حجت الاسلام دکتر خیری؛
🔺حلقه «فقه اجتماعی» با همکاری گروه فقه و جامعه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام؛
🔺حلقه «رسانه» با مدیریت حجت الاسلام دکتر مبینی؛
🔺حلقه «توسعه و فناوری» با مدیریت آقای دکتر نصیری؛
🔺حلقه «بانوان» با مدیریت خانم دکتر طالبی؛
🔺و... .
🔸همچنین طرح های پژوهشی، نشست ها، کارگاه ها و... در این انجمن انجام میشود.
📢راه های ارتباطی با انجمن جهت ثبت نام:
📱تماس با شماره همراه: 09376104941
📞تماس با دفتر انجمن: 32912975-025
🗨آیدی انجمن در پیامرسان ایتا: @adminssoq
🆔 @sedayehowzeh
#صدای_طلاب
⏹ عباسی:
➖ لطفا به وضع #معیشت_طلاب توجه شود:
▫️الان طلبه ای که سطح یک را تموم کرده و تازه زندگی تشکیل داده، سر جمع نهایتا یک میلیون ماهی شهریه و... میگیرد.
▪️۸۳۰ هزار تومن باید بدهد قسط وام ازدواج. با مساعدت حضرت آقا بر مسکن، بر فرض،، باقی مانده پول این طلبه بشود ۴۰۰ تومان، که قطعا هر چه مانده باید برای اجاره بدهد.
⁉️سوال: در این زمانه خانه ای که ماهی ۴۰۰ تومن اجاره داشته باشد، پیدا میشود؟؟ بر فرض هم پیدا بشود، این طلبه با همسرش در ماه با کدام پول زندگی کنند؟؟
➖طلبه ای که دغدغه مالی داره، چطور میتونه راحت درس بخونه و محقق بشه و اثر داشته باشه؟؟؟؟
▪️استادی که در حوزه تدریس میکنه، ساعتی تدریس میکنه که ساعتی ۲۰ هزار تومن. ماهی اگه بیست روز درس بده، و روزی هم ۴ ساعت کامل تدریس کنه، در ماه تقریبا یک و نیم میلیون تا نهایت 3 میلیون حقوق میگیره.
▫️طلبه استادی که چندتا فرزند داره و اجاره داره و هنوز داره وام ازدواج میده، چقد میتونه از پس هزینه زندگیش بر بیاد؟
◽️ حالا دریافتی این استاد رو مقایسه کنید با حقوق معلمی که حداقل ۷ تومن میگیره.
اون استاد حوزه که طولانی مدت خونده شده استاد، چی کم داره از معلم که این تفاوت ها و سختی ها رو متحمل میشه؟
🆔 @sedayehowzeh
#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺 گزارش فرهیختگان از درصد شاغلانی که در یک شغل می مانند:
آمار هشداردهنده #امنیت_شغلی شاغلان ایرانی
🔺 گزارش کیهان از سخنان امیدوار کننده #وزیرجهادکشاورزی:
کالاهای اساسی به اندازه کافی ذخیره شده است
🔻گزارش اعتماد از نماگرهای اقتصادی 6 ماه نخست 1400:
فرار 6 میلیارد دلار #سرمایه
🔻گزارش آفتاب یزد از جامعه شناسی جوانی که ماشین های لوکس را به آتش می کشید:
حسادت منشا بزه های جدید
مشاهده کامل روزنامه ها در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=35749
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
🎥ببینید|به اسم مسائل مستحدثه عمر طلبه ها را صرف کنید که پیچ تلویزیون چطور باز می شود و ماهیت پول چیس
#صدای_طلاب
1️⃣ موسی زاده:
➖ اگر ایشان آیت الله نیست و مجتهد نیست در این موضوع حق استنباط برای مراجع و مجتهدین ندارد و اصلا صحبت هایش مورد بررسی نمیگردد وکنار گذاشته میشود.
اگرم مجتهد هست میشه جواب داد :برخي موضوعات استنباطي است و فقيه تعيين مي كند، طلوع فجر وقتي اختلافي است، فقيه بايد نظر بدهد كدام ملاك است و
گاهي موضوع را تعيين مي كند براي تسهيل، مردم چه ميدانند مد و رطل عراقي چيه تا زكات و فطره و كفاره بدهند پس بايد به زبان روز بيان شود.
2️⃣ افشار:
➖ از آغاز مسیر #فقاهت تا کنون، مجتهدین بزرگوار جامعه اسلامی، کف میدان اجتماع و سیاست و فرهنگ حضور جدی داشته و مسائل را بررسی می کردند و نظر می دادند.
حتی منتظر جامعه نمانده و خود بررسی می کردند.
وگرنه که فقه شیخ صدوق یا علمای فعلی فقط باید از نظر مبانی متفاوت می شد. تغییرات جزئی می کرد.
فقیه باید توانایی تطبیق و فهم مسائل جامعه را داشته باشد.
فقیهی که شناخت جدی از #فضای_مجازی نداشته باشد و با اندیشکده های مرتبط هماهنگ نباشد، چطور می تواند دغدغه های جدی و مهمی مثل بررسی تسلط کافر بر فضای مجازی مسلمانان، سود رسانی به کافر حربی در استفاده از فضای مجازی آنها، استفاده از فضای مجازی برای ضربه زدن به دشمن در خود زمین دشمن، روابط محرم و نامحرم در فجازی، ارتباطات تصویری زن و شوهر در فجازی، و بسیار از مسائل دقیق در عرصه تکنولوژی مانند #هوش_مصنوعی و... را جوابگو باشد و استنباط فقهی داشته باشد.
بله؛ درست می فرمایند که وظیفه فقیه، تطبیق مصداق نیست. اما اینها موضوع شناسی است نه مصداق شناسی...
3️⃣ عبدالعلی:
۱.جناب شاهرودی اگر معتقد به پیروی از علمای سلف و سیره آنان هستند، آنچه از مطالعه سیره و سبک برخورد بزرگان با موضوعاتی که لااقل از آنها مطلع نبودند بدست می آید آن است که آنان هیچ گاه دیگران را محکوم به جهل و خیانت و... نکرده اند و در پاره ای از موارد سکوت اختیار کرده اند.
این شیوه که فقط من میدانم و دیگران که به دنبال علم هستند در اصل به دنبال اتلاف عمر هستند، چطور از جانب ایشان قابل توجیه است. البته زمان ما متفاوت است، همانگونه که آن شیخ آیت الله نما کتاب علمی که حاصل تلاش یه دانشمند است را با صرف نظر از علمی بودن آن، میسوزاند این را هم باید به نحوی هضم کرد.
۲.با این تعریف و توضیح سخیف از مرجعیت شیعه که ایشان ارائه میدهند، چگونه میتوان پاسخگوی مسائل روز بشری بود؟ حتما ایشان درباره لقاح مصنوعی، #بورس، #رمزارز و... برائت جاری میکنند و یا همگان را به دلیل نبودن روایت، از آن نهی میکنند!
۳.آیت الله جوادی آملی میفرمودند کسیکه قمی فکر میکند و فکرش محدود به قم است، به درد حکوت مهدوی نمیخورد زیرا شناختی از محیط پیرامون خود ندارد.(نقل به مضمون)
۴.باید به این بزرگواران گفت: چون وا نمیکنی گرهی خود گره مباش!
🆔 @sedayehowzeh