فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| مجری برنامه چطور از فشار مافیای درمان می گوید: برنامه #رسانه_ملی را تعطیل کردند!
🔺من یک سوال ساده دارم : چرا وقتی از #تعارض_منافع در نظام درمان حرف می زنیم؛ سیل نامه ها و فشارها برای بسته شدن برنامه ها و عذرخواهی و ... راه می افتد؟
🔹 اصلا چطور شد که برنامه فلان دکتر پول ساز یا فلان کاسب اموزشی از خنداونه پخش میشود، اما یک دقیقه بحث در مورد #مافیای_کنکور، پخش نمیشود؟
📎آیا باز هم فشارها موثر است؟
🆔 @sedayehowzeh
#صدای_طلاب
🔴 انتقاد از شرایط حمایتی مرکز خدمات در باب ثبت نام طلاب در نهضت ملی مسکن:
با تصمیمات غیرکارشناسی، آخرین روزنههای امید برای خانهدار شدن طلاب را نبندیم!
🔺 چند روز پیش ، #مرکز_خدمات، شرایط حمایتی خود را برای #نهضت_ملی_مسکن اعلام کرد. در این اطّلاعیه آمده بود مرکز خدمات برای ساخت مسکن در قم، فقط طلّابی را زیر چتر حمایتی خود قرار میدهد که یکی از این سه طیف باشند:
1️⃣ افرادی با کد ملّی صادرۀ از قم
2️⃣ اساتید سطوح عالی
3️⃣ نخبگان و استعدادهای برتر.
📎با این توضیح، چند سؤال و نکته در اینباره مطرح است:
🛎 این تصمیم بر چه اساس و منطقی گرفته شده است؟ مسکن مهمترین دغدغۀ همۀ طلّاب است و بدیهی است که تبعیض در آن قابل اغماض نیست! البتّه به نظر میرسد پشت این تصمیم، رازی نهفته باشد. حوزه با هر سیاستی میکوشد تا از انباشت طلّاب در قم جلوگیری کند. این کار هر چند در جای خود نیکوست؛ امّا سؤال دیگری را در برابر ما قرار میدهد: آیا زیرساختهای لازم برای برگشت طلّاب به شهرستانها فراهم است؟ هرگز!
🔻 نکتۀ دیگر ، کلاف سردرگم شرایط تدریس در قم و شهرستانها است. ظاهراً فقط «دور و تسلسل» در کلاسهای فقه و اصول و عقاید باطل است؛ وگرنه در بیرون ، نه تنها باطل نیست؛ بلکه به کاربستنی نیز هست! شرط مدارس برای تدریس، داشتن مجوّز است و شرط مجوّز گرفتن، داشتن مکانی برای تدریس! چنان دایرۀ تدریس تنگ گرفته شده است که « حَتَّي يَلِجَ الْجَمَلُ في سَمِّ الْخِياطِ » را به ذهن تداعی میکند.
🛎 علاوه بر اینها، #نخبه کیست؟ به چه کسی استعداد برتر میگویند؟ عرصههای برتر بودن چیست؟ اینها نیز سؤالات بیپاسخی است که هیچگاه به آنها پاسخهای کارشناسی داده نشده است. بر اساس گفتۀ روانشناسان بیش از ۸۰ درصد مردم هوش متوسط و بالاتر از میانه دارند و فقط ۲ درصد از هوش بیشتری برخوردارند. با وجود این، شناسایی استعدادها چه معنا دارد؟
🔻 آیا طلّابی که در شهرستان تحصیل کردهاند، از عدالت تحصیلی بهرهمند بودهاند که سخن از غربال استعدادها به میان بیاید؟ با نگاهی به گذشته و حال به نظر میرسد بسیاری از بزرگان حوزه در همان طیف عمومی استعدادها قرار داشته و دارند.
🛎 شاید بتوان این ادّعا را ثابت کرد که یکی بزرگترین ضربهها به استعداد و اعتماد به نفس طلّاب از نگاههایی از این دست بوده است. شرایط و ضوابط شناسایی استعدادها هم که بماند!
🔻 در هر حال، چه ما بخواهیم و چه نخواهیم ، طلّابی که بنای ماندن در قم دارند ، خواهند ماند و آنهایی هم که تصمیم رفتن دارند، خواهند رفت.
🛎 پس با تصمیمات غیرکارشناسی بارهای سنگینی را به دوش طلّاب نگذاریم و آخرین روزنههای امید را برای خانهدار شدن آنها نبندیم!
🆔 @sedayehowzeh
37.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید| مجردی خوب بهتر از ازدواج بَد است
🔺محمد برمایی، ایدهپرداز و فعالدر عرصهخانواده:
🔹 ازدواج خوب حتی اگر سخت باشه، قابل #سرمایه_گذاری است.
🔹 اهمیت تفاوت دهه های دیروزی و دهه های امروزی
🔹اهمیت مشاوره پیش از ازدواج
🔹تناسب میزان هزینه و سرمایه گذاری روی ازدواج
🔹 آیا یک #ازدواج خوب قابل پیش بینی است؟
🔹نقش مشاور در ازدواج ما چیست؟!
🆔 @sedayehowzeh
🔊 آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای شورای عالی حوزههای علمیه مطرح کرد؛
باید تلاش جدّی کرد تا مشکلات معیشتی موجود برای عزیزان طلاب تا حدی رفع شود
🔺در دوران گذشته، مشکلات و گرفتاریهای بسیار زیادی برای آقایان علما و طلاب بود که آن بزرگواران همه آن سختیها را با خلوص نیَت و تلاش زیاد متحمل میشدند. اکنون هم گرچه شرایط زندگی تا حدی بهتر شده است، لیکن باید تلاش جدّی کرد تا #مشکلات_معیشتی موجود برای عزیزان طلاب تا حدَی رفع شود که بتوانند بدون دغدغه و نگرانی، در ادای وظایف خود اهتمام داشته باشند.
🔴 از زمانهای گذشته، خیَرین و پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام، #موقوفات بسیاری را به نام حوزههای علمیه در جهت ترویج معارف دین و تعالیم نورانی اهل بیت علیهم السلام، وقف میکردند که همیشه هزینهها و مخارج حوزههای علمیه از همین موقوفات تأمین میشد. اکنون هم باید این موقوفات را احیا کرد و درآمد آن را صرف اهداف والای حوزههای علمیه نمود.
🛎 در همه سال و بخصوص #ایام_تبلیغی و مثل ایام جانسوز #فاطمیه، وظیفه داریم معارف بسیار غنی و ارزشمندی که در اختیار داریم را به گوش همه جهانیان برسانیم و در این مسیر، از تمام امکانات بخصوص رسانهها بهره مند شویم.
پ.ن #صدای_حوزه: و چقدر مسرت بخش و دلگرم کننده است که #مرجعیت بزرگوار، از شعار و کلیشه فاصله گرفته و به دغدغه اینروزهای طلاب نزدیک می شوند.جدی گرفتن مساله #معیشت_طلاب و توصیه برای رفع نگرانی های این عزیزان، نشان از اطلاع دقیق و توجه میدانی نهاد مرجعیت به مسائل واقعی طلاب دارد.
متن کامل خبر در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=34382
🆔 @sedayehowzeh
@sedayehowzeh.mp3
5.78M
🎙بشنوید|هر نامحرمی رو ، به روضه حضرت زهرا (س) راه نمیدن
حجت الاسلام #دارستانی
#ایام_فاطمیه
#صدای_اخلاق
🆔 @sedayehowzeh
#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺گزارش تحلیلی کیهان:
#صادرات رونق گرفت، پادوهای امریکا به دست و پا افتادند
🔺گزارش وطن امروز از حذف #یارانه_پنهان مشترکان پرمصرف:
برق در جریان #عدالت
🔻گزارش آفتاب یزد از تایید گزارش قبلی خود:
#بنزین_جلیلی؛ 15 لیتر در ماه
🔻گزارش شرق از حمله به مرکز پژوهش های مجلس به بهانه #طرح_صیانت:
رویارویی پایداری ها با #قالیباف
مشاهده کامل روزنامه ها در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=34421
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| اینروزها با رصد شبکه های ماهواره ای معاند و برخی کانال های داخلی، شاهدیم که بخش زیادی از پست ها و اخبارشان را علیه #روحانیت، جهت داده و #دستور_روز قرار میدهند و با ایجاد خط خبری، کامنت ها و فیدبک های داغ و پربحثی را مهندسی میکنند.
🔴 در همین رابطه حجت الاسلام علیرضامحمدلو یادداشتی نگاشته که در پست بعدی مطالعه بفرمایید:👇👇👇
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
🎥ببینید| اینروزها با رصد شبکه های ماهواره ای معاند و برخی کانال های داخلی، شاهدیم که بخش زیادی از پ
✍️ آنفولانزای نیویورکی در کمین حوزه و روحانیت
🔺 سال ۱۳۸۶ که دومین قطعنامه آمریکا در سازمان ملل تصویب شد، آنان به دنبال تحقق یک نوع #آنفولانزای_نیویورکی در ایران بودند که نفرت از اسلام (شماتت اسلام)، نفرت از ایرانیت (شماتت ایرانیت)، نفرت از نظام جمهوری اسلامی (شماتت نظام)، نفرت از رهبران (شماتت رهبران) و نفرت از همدیگر (شماتت از همدیگر) را دنبال میکردند.
🔴 این استراتژی در موسسه آمریکن اینترپرایز (AmericanEnterprise Institute) توسط نو محافظه کاران در ایالات متحده طراحی و تدوین شده بود. آن ها بر این باور بودند که اگر این ویروسِپنج لایه در میان ایرانیان ایجاد شود، انسجام و درهم تنیدگی آنان از هم خواهد پاشید.
🔹 برای انجام و شروع این استراتژی، آقای نیکلاس برنز درخواست بودجه ۱۲۵میلیون دلاری را از کمیسیون خزانه داری کنگره آمریکا درخواست کرده بود که با موافت نمایندگان در اختیار وی و مراجع ذیربط قرار گرفت.
🔴 حال اینروزها با رصد شبکه های ماهواره ای معاند و برخی کانال های داخلی، شاهدیم که بخش زیادی از پست ها و اخبارشان را علیه #روحانیت جهت داده و دستور روز قرار میدهند و با ایجاد خط خبری، کامنت ها و فیدبک های داغ و پربحثی را مهندسی میکنند.
🔹از جهت دادن عنوان شکایت شخصیت های حقیقی از برخی سلبریتی ها به سمت روحانیت و ادبیات تند یک روحانی در اعتراض به ساز و رقص عده ای کنار خیابان تا خبر افزایش طلاق در میان طلاب و طعنه یکی از #فرهنگیان به روحانیت و اعتراض به ورود طلاب به #آموزش_و_پرورش و مورد اخیر هم درگیری یک خانم و بی احترامی اش به لباس و عمامه روحانیت، مصادیق پررنگ این خط خبری محسوب میشوند.
🛎 آنچه که رخ میدهد، یک #عملیات_روانی و بازی رسانه ای می تواند تلقی شود و ضروری است که نسبت به مختصات این پروژه واقف باشیم و از کنشگری های احساسی که باعث عمق گرفتن ذهنیتهای منفی نسبت به روحانیت می شود، اجتناب کنیم.
🔴 #تولید_تنفر در این موقعیت یعنی اعتبارزدایی از نهاد روحانیت در اذهان عمومی و جهت دادن ناراحتی ها به سمت طلاب و برانگیختن احساسات منفی با تصویرسازی های منفی است.
🔹 یکبار روحانیت را مقابل #سلبریتیها نمایش میدهند و آنها نیز این تقابل را وایرال کرده و به سمت توده مردم سرازیر مینمایند. بار دیگر روحانیت را در مقابل معلمین و آموزش و پرورش قرار داده و حساسیت های قشر #فرهنگی و دانشآموز را برانگیخته میکنند.
🔴 اوضاع طلاق در روحانیت را برجسته کرده و چهره وخیمتری از ماجرا را به تصویر میکشند و در پازل فاجعهبار ماجرا، درگیری روحانیت با مردم را با تقطیع و برش از قبل و بعد ماجرا به نمایش میگذارند.
🛎 با این اوصاف، هم روحانیت باید باهوش تر در سطح اجتماع حاضر شده تا در #تلهی_دوربینهای_مسموم قرار نگیرند و هم اهالی رسانه و مردم فرامتن ویدیوها را تحلیل کرده و #فورواردهایشان را مراقبت کنند و هم مسئولین مربوطه اگر پشت صحنه ای در ماجراها وجود دارد، بررسی کرده و در صورت تحریف و تنش در افکار عمومی، سریعتر #روایت کرده و شفاف سازی نمایند.
🖊 حجت الاسلام علیرضا محمدلو
🆔 @sedayehowzeh
#پلان_تفکر
1️⃣ وقتی نقدها را به طلاب بگوییم، نشاط و شور و اعتقاد و انگیزه برای تحصیل را از دست میدهند و یکی از جهاتی که باعث تنزل حوزه است نقدهای به حق ولی نابجایی است که طرح شده است؛ البته برخی نقدها از روی بیاطلاعی از تحولات حوزه است.
2️⃣ بنده به حوزه خوشبین هستم گرچه #انتقاد هم دارم، انتقاد غیر روشمند و بیجا و بدون ارائه راهکار منسجم و منظم و عملی، انتقاد نیست و عملا تخریب است. بنده در یکی از آثارم از بین ۵۰۰ آسیب حوزه، ۱۸۰ عدد را برگزیده و راهکار برای رفع آن ارائه کردم.
3️⃣سیل بنیانکن علوم و تکنولوژیهای جدید، اخلاق و شریعت و دینداری و هویت ما را تهدید میکند و ما در حوزه علمیه به برخی جزئیات مشغول هستیم.
4️⃣از خصوصیات #رهبر_انقلاب، پیش بینیهای اجتماعی و سیاسی است که منشا آن معنویت است؛ ۱۵ سال قبل، چندین بند خطاب به حوزویان فرمودند که یکی از آنها توجه به موضوعات روز مانند #سایبر و #هوش_مصنوعی بود. ایشان تاکید کردند من این مطالب را میگویم تا به گفتمان تبدیل شود و کسانی در حوزه پیدا شوند تا آن را دنبال کنند.
👤 حجت الاسلام رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه تهران
🌐 v-o-h.ir/howzeh/32778
🆔 @sedayehowzeh
✍️ یادداشتی به مناسبت بزرگداشت مرحوم استاد علی اکبر پرورش؛
🔺در رژیم گذشته حضور روحانیون در مدارس از لحاظ مدیریتی و علمی، بیشتر از الان بود
🔺استاد پرورش،دانشآموخته حوزه و دانشگاه بود
🔴حضور علما و روحانیون نامدار و برجسته از ابتدا در آموزش و پرورش مورد توجه بوده است و حتی بسیاری از مدارس را خود آنها تأسیس کردند،در رژیم گذشته نیز حضور #روحانیت و شخصیتهای برجسته فرهنگی در بدنه آموزش و پرورش بسیار گسترده بود.
🔴نمونه بارز یکی از این رجال برجسته، مرحوم آیت الله دکتر شهید بهشتی بود که ابتدا دبیرستان دین و دانش را در قم و سپس مدرسه رفاه را در تهران تأسیس کرد و حتی لجنهای از رجال فرهنگی مانند شهید دکتر محمّد جواد باهنر را برای تألیف کتب درسی مدارس تشکیل داد و یا شخصیتی مانند آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سال ۱۳۲۲ شمسی جامعه تعلیمات اسلامی را پایه گذاری کرد و سپس در پرتو آن،بیش از دویست مدرسه در سراسر کشور ایجاد کرد که اینگونه مدارس هم به لحاظ درسی بسیار قوی بودند و هم به لحاظ تعلیمات دینی آموزشهای خوبی داشتند و بسیاری از مردم علاقمند بودند که فرزندانشان در اینگونه مدارس تحصیل کنند.
🔴 #استاد_پرورش یکی از این شخصیتهای بزرگ و اثرگذار در آموزش و پرورش بود اما وقتی وزیر آموزش و پرورش شد،ناراحت بود که سر کلاس درس نیست و میگفت اگر مرا مخیّر بگذارند که یا وزیر باشم و یا یک معلم ساده در مدرسهای در ابرقو (یک شهر دور افتاده)،خدا شاهد است که من سرسوزنی صندلی وزارت را بر ابرقو درس دادن ترجیح نمی دهم.
🖊مرتضینجفی
متن کامل یادداشت در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=34378
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|ماجرای پیش بینی و دستور عجیب مرحوم حضرت #آیت_الله_بهجت برای حجت الاسلام #آقاتهرانی:
تو در انتخابات مجلس، دوم می شوی!
در مجلس، مقاصد زعیم مسلمین را تبیین کنید!
✍️ #صدای_حوزه:
🔴 چرا کرسی #درس_اخلاق و تربیت شاگرد را رها کردید و راهی مجلس شدید؟ چرا با رفتن به مجلس به انگارهی پله بودن مناصب فرهنگی برای پست های سیاسی، دامن زدید؟!
🎙 رفتم چون یقین کردم تکلیف دارم بروم/ بقیه آقایان هم باید خودشان ببینند چه تکلیفی دارند و به همان عمل کنند...
مشروح گفتوگوی حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=33247
🆔 @sedayehowzeh
🔊 مروری بر فعالیت های زوج طلبه دغدغهمند؛
آموزش مهارت فرزند پروری در روستاها/ راه اندازی کارگاه تولید محصولات خانگی در روستا
🔺 لیلا خانی اهل شهرستان نقده و همسر حجت الاسلام محسن مسعودی است که سالهاست به همراه همسرش، داوطلب خدمت رسانی به مناطق محروم شدهاند.
🛎 آنها در سال ۱۳۹۰ با یکدیگر ازدواج کرده و از سال ۱۳۹۴ به صورت #خودجوش فعالیتهای تبلیغی خود را آغاز میکنند.
🔴 به گفته خانم خانی، مثلثی بین مسجد، مدرسه و خانواده وجود دارد که امام روستا وظیفه دارد، این سه عنصر مهم را به یکدیگر ارتباط دهد.
🛎 رنگ آمیزی و شاداب سازی مدرسه روستا به کمک دانش آموزان، ساخت عروسک و گیره با نمد برای کودکان روستا، آموزش دوخت عروسک، تهیه سیسمونی و جهیزیه به کمک پایگاه خواهران و برگزاری کلاسهای کمک آموزشی در منزل شخصی خود به صورت #رایگان ویژه کسانی که از تحصیل بازمانده بودند، از دیگر فعالیتهایی است که با تلاش خانم خانی انجام گرفته است.
🔴 ایجاد کارگاه تولید #محصولات_خانگی یکی دیگر از اقداماتی است که این بانوی تلاشگر انجام داده است تا این بانوان بتوانند بهوسیله آن کمک خرج خانوادههای خود در این وضعیت اقتصادی باشند.
مشروح فعالیت ها در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=34451
🆔 @sedayehowzeh
✍️ روایت محمدرضا زائری از یک تماس تلفنی غیر منتظره؛
تماس تلفنی گلشیفته فراهانی با حاج قاسم سلیمانی
🔴 خانمی از ایرانیان ساکن خارج کشور که برای بازسازی حرمهای مطهر در عراق کمک مالی قابل توجهی کرده بود اصرار زیادی داشت که #سردار_سلیمانی را فقط برای چند دقیقه ملاقات کند. زمانی که آن خانم به نزد ایشان می آید و رفتار متواضعانه و محبت آمیز او را می بیند می گوید: میخواهم شماره یک نفر را بگیرم تا با شما صحبت کند، فقط قول بدهید ناراحت نشوید و من هم قبل از مکالمه او را معرفی نکنم! با این که اطرافیان سردار اصرار می کنند که این کار انجام نشود، ایشان قبول می کند و آن خانم شماره را می گیرد و گوشی را به سردار می دهد. ناگهان شخصی از آن سوی خط می گوید: سلام آقای سلیمانی، من گلشیفته فراهانی هستم!
🔺سردار با تعجب به سخن او گوش می دهد و او بسیار اظهار ارادت و احترام به ایشان می کند و شجاعت و صلابت ایشان را می ستاید. وی به سردار می گوید شما یک نفر کسی هستید که من به عنوان یک ایرانی به او افتخار می کنم و با تمام وجود دوستش دارم.
🔴سردار هم ضمن تشکر با زبانی محترمانه و مهربانانه به او می گویند شما دختر ما هستی و فرزند این آب و خاک هستی، مراقب باش که هرجا هستی مصلحت این کشور و نام ایران را در نظر بگیری.
✍پ.ن #صدای_حوزه:
این نوع نگاه،حاکی از عمق راهبردی انقلاب بوده و قطعا نافی اشتباهات سوژه یا ساختار نیست. ایشان از حسن روحانی هم بجا و بموقع تجلیل کردند و #تفکیک_فعل_از_فاعل و همزمان توجه به عزت و #مصلحت ایران، خط قرمز ایشان محسوب میشد.
مشروح یادداشت در لینک پایین:
v-o-h.ir/?p=34462
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| چه باید کرد تا بچه ها دچار بحران جنسیتی نشوند؟
🎙حجت الاسلام رضا مهکام:
🔺 والدین باید بچه ها را متناسب با جنسیت خود رشد دهند. اگر به پسر میخواهید مسئولیت دهید، مثلا از او بخواهید خرید کند و شبها آشغال را بیرون بگذارد و از دختر بخواهید در آشپزی یا شستن ظرفها و خیاطی کمک کند. مادر با دخترهایش فضاهای دخترانه ایجاد کند تا حس دخترانه آنها را زیاد کند.
🔴 مثلاً با دخترها به استخر برود با آنها آب بازی کند. پدر هم یکسری فعالیتها را باید با پسر انجام دهد. این که پسر، فقط پدر را در خانه ببیند درست نیست. وقتی پدر به خرید یا جایی میرود خوب است پسرش را همراه خود ببرد تا هم راه و رسم زندگی را یاد بگیرد و هم وقتی مثلاً بعد از خرید یک آبمیوه یا بستنی با هم میخورند، بینشان فضای رفاقت ایجاد میشود. در نتیجه پسر دوست دارد، آرام آرام جا پای پدر بگذارد.
🛎 چنین رفتارهایی موجب میشود در آینده بچهها دچار بحران های هویتی نشوند.
📎 شما چطور #هویت_جنسیتی فرزندتون رو تثبیت میکنید؟
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش سالیانه جذب ۲۰ درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل در دورهای ۴ ساله
🔺 در جلسه عصر روز سهشنبه #شورایعالی_انقلاب_فرهنگی، که به ریاست رئیسجمهور برگزار شد، بررسی افزایش جذب دانشجویان رشتههای پزشکی و تدوین سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.
🔴 در این جلسه افزایش سالیانه جذب ۲۰ درصد #دانشجوی_پزشکی نسبت به سال قبل به مدت ۴ سال مورد موافقت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت. این افزایش اختصاص به مناطق محروم دارد و دانشجویان در همه دانشگاههای کشور جذب خواهند شد، اما بصورت بومیگزینی به مناطق محروم اختصاص پیدا خواهند کرد.
⏹ این افزایش بطور خاص برای عموم داوطلبین به منظور خدمت در مناطق محروم بوده و تابع ضوابط سایر سهمیهها نیست. در مجموع این چهار سال، ۹۰۰۰ نفر به ظرفیت پزشکی کشور اضافه خواهند شد.
🔴 همچنین در جلسه امروز سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و قرار شد اعضا نظرات خود را ظرف مدت یک هفته به کارگروه تحول این شورا تحویل دهند. این سند مشتمل بر بخشهایی چون قرارگاه فرهنگی کشور، تحول در شورا، ترکیب حضور اعضای حقوقی، تحول در دبیرخانه و تاکید بر ساختار اجرایی شدن شورا تدوین شده است.
🆔 @sedayehowzeh
#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺گزارش وطن امروز از محور اصلی دور هشتم #مذاکرات_وین:
مذاکره با دستور کار ایرانی
🔺گزارش فرهیختگان از غلط بودن تحلیل #روحانی از آینده #برجام:
روحانی برآوردی از #منابع_ارزی نداشت
🔻گزارش آفتاب یزد از سخنان #عبدالملکی:
وزیر کار زیر میز وعده ها زد
🔻گزارش آرمان ملی:
#یارانه بازی دوسر باخت؛ با قیمت #بنزین هم آتش بازی نکنید
مشاهده کامل روزنامه ها در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=34502
🆔 @sedayehowzeh
🔊 آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای شورای عالی حوزههای علمیه مطرح کرد؛
ضرورت های اصلاح حوزه؛ استعدادیابی، برنامه علمی متفاوت و شهریه افزون تر/موقوفات فراوان متعلق به حوزه، بازپسگیری و احیا گردد
🔴 من مدتی روی این مساله (ضرورت اصلاحات در حوزه) فکر کردهام که اگر ما بخواهیم حوزه را اصلاح کنیم، باید حوزه در حوزه ایجاد کنیم، یعنی درون این حوزه، حوزه دیگری ایجاد کنیم.
🛎 یعنی بررسی کنیم و از میان پنجاه هزار طلبه، ده هزار #طلبه_مستعد را انتخاب کنیم و برای آنها علاوه بر برنامه حوزه، برنامه درسی دیگری بگذاریم و برنامههای علمی جامعتری را برای آنها تدوین کنیم و شهریه افزونتری هم بپردازیم تا بتوانیم از میان آنها طلاب شایسته و #نخبه را پرورش دهیم، البته این کار باید با #برنامهریزی دقیقی صورت پذیرد.
🔴 باید هیئتی قوی تشکیل گردد تا #موقوفات فراوانی که برای حوزه است، بازپسگیری و احیا گردد.
متن کامل خبر در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=34523
🆔 @sedayehowzeh
🔊 پویش سوال طلاب از رئیس جمهور
📌 در پی سفر قریب الوقوع #رئیس_جمهور محترم به شهر مقدس قم و با توجه به اینکه ایدهها، نکتهها، نقدها و گفتمان حوزوی، برای تثبیت، تعمیق و تسریع آرمانها انقلاب اسلامی و فرآیند تمدن سازی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است:
🔻اگر با رئیس جمهور دیدار داشتید، چه مطالبی را به عنوان طلبه یا استاد حوزوی بیان می کردید؟!
📎 سوالات، انتقادات، ایده ها و نظرات خود را یا به ادمین (@vohadmin) ارسال کنید و یا ذیل این مطلب در سایت صدای حوزه، نظر بنویسید:
🌐 https://v-o-h.ir/scholars/34555
🔴 #صدای_شما را به #رئیسی می رسانیم...
#صدای_طلاب
#مطالبات_حوزوی
🆔 @sedayehowzeh