فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلپپی از سخنان امام جمعه لاهیجان درباره تبعیض در برخورد با مجرمین که مورد توجه قرار گرفته است؛
📽 کابل دزد بزرگتر است یا اکبر طبری؟!
✍️ گفتنی است اخیرا رئیس سازمان زندانها در برنامه صف اول شبکه خبر اعلام کرد:
طبری نه عفو خورده، نه مرخصی رفته و نه الان در زندان است. او با تصمیم مرجع قضایی بهصورت موقت بیرون از زندان است؛ مهدی هاشمی آزاد شده؛ محمدعلی نجفی هم نه عفو خورده، نه مرخصی رفته و نه داخل زندان است؛ فکرکنم او رضایت شاکیاش را گرفته است...(لینک)
از طرفی خبرگزاری میزان هم اعلام کرد:
▫️بعد از ارجاع پرونده از دیوان عالی کشور به شعبه هم عرض این پرونده مجددا رسیدگی و دادگاه، میزان قرار وثیقه قبلی طبری که ۱۰۰ میلیارد تومان بود را افزایش و به ۳۰۰ میلیارد تومان تغییر داد تا وی با سپردن وثیقه تا رسیدگی نهایی و صدور رای قطعی از زندان آزاد شود.
🔹طبق آخرین پیگیریها، حکم پرونده اکبر طبری مدتی پیش در شعبه همعرض مجددا صادر و وی به مجازات حبس محکوم شده است. پرونده مورد اشاره در حال حاضر در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی و منتظر اعلام رای نهایی است. (لینک)
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در گفتگوی صدای حوزه با حجت الاسلام فرهاد فتحی پیرامون "نسبت حوزه و کنشگری در فضای مجازی" مطرح شد؛
🔺مطالبه مهم رهبری از شورای عالی حوزه های علمیه که هنوز روی زمین مانده؛ سهم حوزه در کنشگری مجازی تقریبا هیچ است!
▫️هنوز هم که هنوز است مطالبه " تربیت مبلغ فضای مجازی" رهبری روی زمین مانده است. (دیدار اعضای شورای عالی حوزههای علمیه با رهبر انقلاب در مهرماه 1395/ لینک)
🔹حضور حوزویان فعال در فضای مجازی ربطی به برنامه های حوزه ندارد؛ سهم حوزه در عرصه کنشگری تقریبا هیچ است!
🔸حوزه نه تنها از طلاب جهادی یا کنشگر حمایت نمی کند که گاه برایشان مانع تراشی هم می کند...
📽 ضعف حوزه علمیه در روایت رسانه ای از فعالیتهای هالیوودی برخی طلاب در ایام کرونا (لینک)
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ #صدای_طلاب بدون سانسور
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدای شنیدنی مرحوم علامه امینی مؤلف الغدیر؛
🎙 علی ناموس و عزت ماست!
✍ اصل تأیید الغدیر علامه امینی توسط علما و همچنین نظام حکمرانی انقلاب اسلامی یعنی وحدت هرگز به معنای کوتاه آمدن از اصول عقیدتی تشیع نیست؛ با تمام توان باید برای عالمگیر شدن ولایت علوی تلاش کرد....
رهبر معظم انقلاب:
▫️شما ببینید دربارهی مباحث مربوط به شیعه، چه کتب استدلالیِ قویای نوشته شده است! کتابهای مرحوم «شرفالدّین» و نیز «الغدیرِ» مرحوم «علاّمه امینی» در زمان ما، سرتاپا استدلال، بتونآرمه و مستحکم است.
▫️حادثهی غدیر به نگاه مرحوم علامهی امینی (رضوان اللَّه تعالی علیه) صاحب كتاب الغدیر و بعد در نگاه مرحوم شهید مطهری (رضوان اللَّه علیه) وسیلهی وحدت امت اسلامی است. گمان نكنند بعضی كه حادثهی غدیر مایهی اختلاف است؛ نه. (لینک)
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
4_5944964379593149922.mp3
622.3K
▫️صلوات خاصه امام هادی علیه السلام
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
10816bca4e935-c30b-46fe-849a-b470ec28b901.mp3
13.82M
▫️شکر خدا تو سینه عشق امام هادی دارم ...
🎙 حنیف طاهری
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبیین دیدگاه حکمرانی شهید بهشتی؛
🔻وظیه حاکم در دوگانه مصلحت اکثریت و تمایلات اکثریت چیست؟
🎙حجت الاسم دکتر احمد رهدار
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
با حکم آیتالله اعرافی؛
🔺حجت الاسلام رستمی سرپرست جدید مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه شد
#صدای_حوزه:
✍️ با وجود عقب ماندگی تاریخی حوزه از فضای رسانه ای و همچنین لزوم تغییر ریل و سبک تعاملی مرکز رسانه در ارتباط با رسانه های رسمی و غیررسمی حوزوی و همچنین با شناختی که از حجت الاسلام رستمی به عنوان مدیری جوان، اهل تعامل و تحول خواه داریم امیدواریم در روزهای آتی شاهد اتفاقاتی از جنس انقلاب در بازنمایی رسانه ای حوزه های علمیه و استفاده از ظرفیت های رسانه ای طلاب کاربلد باشیم.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔺"اطعام غدیر" در مناطق زلزله زده خوی
▫️مردم عزیز می توانند نذورات و هدایای خود را به شماره کارت یا شماره حساب ملی زیر (روی شماره بزنید تا کپی شود) واریز نمایند:
6037997700992671
و
0108950226000به نام قنبر صداقت مسئول گروه طلاب جهادی، تبلیغی خوی 🔹لازم به ذکر است علی رغم همه تلاش های صورت گرفته، همچنان در برخی مناطق و بخصوص روستاهای این شهرستان بخشی از مردم همچنان در کانکس ها و یا چادرها زندگی می کنند و منتظر قطع کامل پس لرزه ها و همچنین تأمین نقدینگی هستند تا به وضعیت زندگی خود سامان دوباره ای ببخشند. ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
🔻از سناریوهای انتخاباتی اصلاحطلبان و پایان ماراتن شانگهای تا هواداری سرکاری و غزه جدید
🆔 @sedayehowzeh
گزارش فرهیختگان از عملکرد فرهنگی سه ساله مجلسی ها؛
🔻در دنیای کمیسیون فرهنگی مجلس چه خبر است؟!
▫️چند روز پیش، اظهارنظر یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی جنجال تازهای به پا کرد تا به این بهانه نام این کمیسیون یکبار دیگر هم بر سر زبانها بیفتد. احمد راستینههفشجانی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس «معاونت جوانان» در زیرمجموعه وزارتخانه ورزش و جوانان با معاونت امور زنان و خانواده ادغام میشود و وزارت خانواده، زنان و جوانان تشکیل میشود.» او در تکمیل صحبتهایش گفته است: «درحال حاضر وزارتخانه ورزش و جوانان به دلیل گستردگی نمیتواند به امور جوانان بهصورت جدی رسیدگی کند به همین دلیل این وزارتخانه به وزارت ورزش و تفریحات تبدیل میشود.» همین اظهارنظر ظاهرا ساده از سوی این نماینده مجلس محل بحث و جدل در فضای رسانه شد...
متن کامل را اینجا بخوانید:
🌐 farhikhtegandaily.com/page/239137/
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی، استاد درس خارج و تولیت مدرسه آیت الله مجتهدی و فیلسوف الدوله تهران در گفتگو با #صدای_حوزه مطرح کرد؛
📽 مسیر درست تربیت طلبه فاضل و اخلاقی
🔺مدل جدید و جالب استاد حق شناس (ره) در تدریس دروس حوزه
🔹دیدن رفتار و سکنات حاج آقا مجتهدی(ره) و استاد حق شناس(ره)، خیلی اثرگذار بود و سبک اینها در مباحث اخلاقی این نبود که از یک جایی شروع کنند و در فلان جا تمام شود و حتی منبرشان هم کشکولی بود...
⬅️ گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی: رسالت دفاع ترکیبی از دین! (لینک)
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
29.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند دقیقهای از مستند "قضیه شکل اول...شکل دوم"؛
📽 پاسخ چهره های شناخته شده به یک چالش اخلاقی در اوایل انقلاب اسلامی؛ اتحاد یا قانون؟!
▫️ عباس کیارستمی، 43 سال پیش و در بحبوحهی تشکیل نظام اسلامی، فیلمبرداری مستندی را شروع میکند که طی آن از سیاستمداران و اهالی فرهنگ برای قضاوت درباره چالشی اخلاقی دعوت میشوند. تنوع افراد مصاحبهشونده قابل توجه است و در این میان چهرههایی همچون ابراهیم یزدی، صادق خلخالی، صادق قطبزاده، نورالدین کیانوری، نادر ابراهیمی، مسعود کیمیایی و عزتالله انتظامی دیده میشوند.
🔹در ابتدا قطعه فیلمی به افراد نشان داده میشود که به طور خلاصه چنین داستانی دارد: «معلم در حال تدریس است که یکی از دانشآموزان روی میز ضرب میگیرد. معلم متوجه نمیشود که چه کسی است؛ رو به کلاس برمیگردد و دو ردیف آخر را تهدید میکند که یا شخص خاطی را معرفی میکنند و یا یک هفته از کلاس بیرون میمانند. دانشآموزان بالاتفاق از کلاس بیرون میروند، اما پس از سه روز، یکی از آنها دیگری را لو میدهد و سر کلاس مینشیند.» از مصاحبهشوندگان خواسته میشود که به این سوال پاسخ دهند که آیا کار این دانش آموز درست بود یا خیر؟
▫️نکته جالب، یکدستی پاسخهای داده شده در دفاع از دانشآموزان در راستای لو ندادن رفیقشان است؛ در حالی که اقدام آنان بر خلاف قانون بوده است؛ صادق قطبزاده از معدود کسانی است که از معلم در برابر دانش آموزان دفاع میکند و عمل لو دادن دانشآموز را تشویق میکند.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔸 جشن غدیر شاهنشاهی با حضور سلبریتی های هنری!
#صدای_تاریخ
🆔 @sedayehowzeh
در اقدامی قابل تحسین و ترویج در استان یزد مطرح شد؛
🔺درخواست پلیس برای شرکت در درس های اخلاق حوزه
رئیس حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان یزد:
▫️نیروهای این مجموعه خواستار شرکت در دروس اخلاق اساتید حوزه علمیه یزد ترجیحا همراه و در کنار طلاب دیگر میباشند تا از فضای معنوی حوزه علمیه بهره کافی را ببرند.
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد:
🔹استفاده از دروس اخلاق حوزه علمیه به دو شکل قابل انجام است که در شکل اول زمانی که برای طلاب برگزار میشود نیروهای حفاظت هم شرکت کرده و از استاد درخواست شود از موضاعاتی استفاده کنند که برای هر دو گروه قابل استفاده باشد.
🔹شکل دوم به صورت مجزا درس اخلاقی ویژه پرسنل حفاظت اطلاعات باشد که میشود هرهفته در یکی از مدارس علمیه یا به طور مشخص در یک مدرسه علمیه به طور مداوم برگزار شود.
🔸در پایان این نشست مقرر شد تا پرسنل حفاظت اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان یزد در درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کنار طلاب و روحانیون شرکت کنند./حوزه نیوز
⬅️ معاون تهذیب حوزه های علمیه: باید درهای مدارس علمیه را به روی مردم گشود! (لینک):
🌐 https://eitaa.com/sedayehowzeh/38012
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ثروت های پربرکت / قسمت هشتم؛
🔺دور زدن تحریم ها و نجات نظام پولی به روش امام باقر (ع)!
🎙حجت الاسلام محسن قنبریان
قسمت های قبلی را از اینجا تماشا کنید:
📽 ذهن تاجر موفق چطور کار می کند؟!
📽 عالمان ثروتمند!
🌐 eitaa.com/sedayehowzeh/37705
#اقتصاد_اسلامی
🎙 شما هم صدای حوزه باشید!
💯 @sedayehowzeh
بحثی کوتاه در تفاوت های مکاسب، بیزینس، اکونومی و اقتصاد؛
🔻از «مکاسب شیخ انصاری» تا «اقتصاد اسلامی»
▫️یکی از آقایان محترم در نقد «اقتصاد اسلامی» گفتهاند:
"پسوند اسلامی برای اقتصاد غلط است. آنچه که در فقه داریم، حقوق بازرگانی است نه اقتصاد. مکاسب شیخ انصاری حقوق بیزنس است که غیر از اکونومی است. اکونومی یعنی چه فرمولی تورم را پایین میآورد و این در فقه ما وجود ندارد. اینها فکر میکنند مکاسب شیخ انصاری اقتصاد است، درحالی که مکاسب شیخ، حقوق بازرگانی است."
🔹این استاد عزیز گمان کردهاند که مدعیان #اقتصاد_اسلامی، آن را معادل مباحث فقهی ناظر به بیع و شراء موجود در مکاسب شیخ انصاری میدانند!
به تعبیر دیگر، ابتدا اقتصاد اسلامی را معادل فقه اقتصادی پنداشته و سپس به نقد آن رفته است!
به اختصار عرض میکنم که «هیچکدام» از مدافعان اقتصاد اسلامی، تأکید میکنم «هیچکدام»، چنین پنداری از اقتصاد اسلامی نداشته و ندارند! ای کاش این استاد محترم یکی از چنین پندارگران را نام ببرند.
▫️از ابتداییترین آگاهیهای فقهی و اقتصادی است که مکاسب #شیخ_انصاری(ره) نهایتاً ناظر به «احکام و هنجارهای افعال اقتصادی مکلفین» است؛ یعنی نه تنها شامل احکام هنجاری «پدیدهها و ساختارهای اقتصادی» نیست (یعنی در همان بخش فقه اقتصادی نیز ناقص و ناتمام است) که اساساً هیچ نظری به «ابعاد توصیفی دانش اقتصاد» ندارد.
🔹به تعبیر دیگر، دانش #فقه متکفل ارزشگذاری کنشهای مکلفین است و اختصاص به اقتصاد هم ندارد، یک فقه پویا باید بتواند احکام و هنجارهای اسلامی ناظر به همه کنشهای فردی و اجتماعی و تمدنی انسان و بلکه همه پدیدهها و ساختارهای انسانی را به صورتی ضابطهمند از منابع و متون دینی استنباط کند. اما «اقتصاد اسلامی» بالکل ایدهای دیگر و خیلی متفاوت با «فقه اسلامی» است!
▫️«فقه اسلامی»، صرفاً پاسخگوی «بخش هنجاری» ایده اقتصاد اسلامی است. در حالی که بخش اصلی و عمده دانش اقتصاد اسلامی ناظر به «ابعاد توصیفی» کنشها و پدیدههای اقتصادی است: یعنی ناظر به «توصیف»، «تفسیر»، «تبیین»، «پیشبینی» و «کنترل» کنشها و پدیدههای اقتصادی است.
🔹اسلامیت علوم انسانی در هر کدام از بخشهای توصیفی و توصیهای علوم انسانی متفاوت است. و این چیزی است که متأسفانه تاکنون از سوی مخالفان ایده علوم انسانی اسلامی به درستی فهم نشده است.
✍ حجت الاسلام احمدحسین شریفی
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh