فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس کمیتۀ مسابقات سازمان لیگ: بازی گلگهر-فولاد در هفتۀ اول میزبان زنان تماشاگر هستیم.
بههمین سادگی به همین خوش مزگی🙂
@semimm
تغییر عنوان لایحه عفاف و حجاب به لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی»
🔺اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی هفته آینده به بررسی لایحه عفاف و حجاب میپردازند.
پ.ن: فعلا به بازیتان با لایحه و اسم آن ادامه دهید تا ببینیم کی قرار است کار جدی برای #حجاب را شروع کنید!؟
برخی دوستان به تحلیل لایحه و نقاط ضعف و قوت آن میپردازند و مرده باد ، زنده باد سر میدهند در حالی که ما همانطور که قبلا هم عرض کرده ایم، اصلاً برایمان نه لایحه مهم است نه موارد داخل آن و نه اسماش، آنچه ما از حکومت و مسئولین قوا میخواهیم جمع کردن هرچه زودتر این اوضاع متعفن و ولنگار حجاب و عفاف است (همانطور که رهبری فرمودند)، حالا هرچقدر میخواهند به #لایحه_بازی خود ادامه دهند!
اوضاع حجاب اگر به تراز انقلاب و اسلام برگشت (که باید برگردد) که هیچ ولی اگر با تعلل و مماشات و بازی آقایان ، برنگشت، ما هم به وقت خودش با آقایان بازی خواهیم کرد!
#انتخابات نزدیک است و این تشنگان قدرت نیازمند تک به تک رای های ما هستند😏
#بازی اشکنک داره، سر شکستنک داره!
@semimm
بسم الله
در روانشناسی اجتماعی، بحثی مطرح میشود با عنوان «سوء گیری اسنادی خصمانه».
روانشناسان یکی از عوامل ایجاد وتوسعه #پرخاشگری را همین مساله میدانند.
جامعه #روحانیت بر اثر القائات رسانه ها یا خاطراتی که حتی در بین خود از رویدادهای منفی جامعه نسبت به آنها شنیده است، مبتلا به سوء گیری اسنادی خصمانه هست. لذا با کوچکترین کنشی از سوی جامعه احساس #تحقیر #توهین یا #طرد شدن میکند.
شاید حکمت اخمهای بی دلیل، راحت نبودنهان مشهود، انقباض های عضلانی روحانیت در تعاملات اجتماعی را در همین مساله بتوان جستجو کرد.
پ.ن:
تصویر بالا واقعی است.🙂
#سه_میم
#روان_شناسی
#مددکاری_اجتماعی
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدیویی از راهپیمایی سکوت مقلدان عبدالحمید پس از نماز جمعه امروز ۱۳ مردادماه
همچنین امروز نماز جمعه اهل سنت زاهدان با امامت مولوی عبدالغنی بدری امام جمعه موقت و معاونت دارالعلوم مسجد مکی در مصلی زاهدان اقامه شده است در کانال رسمی عبدالحیمد دلیل این موضوع کسالت جزئی مولوی عبدالحمید اعلام شده است.
@semimm
☑️اکبر طبری برای گذراندن حداقل ١٢ و نیم سال حبس به زندان اوین بازگردانده شد
🔹اکبر طبری امروز ١۴مرداد ماه وارد زندان اوین شد تا مجازات حبس دوازده و نیم ساله خود را متحمل شود.
🔹۴۵ماه حبسی که او قبلا متحمل شده بابت عناوین اتهامی دیگری بوده و مجازات دوازده و نیم سال فعلی باید به صورت کامل اجرا شود. سایر پرونده های وی در حال بررسی و رسیدگی است.
@semimm
بسم الله الرحمن الرحیم
رهبری معظم متعدد فرمودهاند: دشمنان در این کشور دنبال #نفوذ هستند.
اما نفوذ چیست؟!
نفوذ در #ساختار_نظامی یا #ساختار_اقتصادی و یا هر ساختار دیگری از حاکمیت ممکن است با فرستادن جاسوس، ایجاد شبکه های جاسوسی و و و صورت پذیرد ؛ همه این موارد را می توان با کار اطلاعاتی نیروی گمنام یا با نام امامزمان (عج) شناسایی کرد اما یک نوع شبکه سازی برای نفوذ وجود دارد که باید این روز ها مد نظر قرار گیرد...
یک نوع نفوذ هم این است که سر شبکه های قدرت و ثروت و دشمنان با استفاده از تسلط خود بر مجاری قانونی، صاحب نظران وغیره کاری کنند که مجریان، تصمیم سازان و تصمیم گیران دستگاه های مختلف نظام و دولت اسلامی افرادی باشند که واقعا
۱. #حزب_اللهی
۲. #دغدغه_مند
۳. پایبند عملی به #اصول و مبانی نظام
۴. و ...
اما در عین حال
۱. #تابع و بله قربان گو
۲. #سطحی_نگر و عملگرا
۳.دارای دانش فنی پایین نسبت به #مبانی و اصول
هم باید باشند.
و وظیفهی تشخیص این امر مهم هم بر عهده ی نهادهای محترم نظارتی بوده (که البته هیچ کسی اصل نظارت ، ضرورت آن و سنگینی این بار را انکار میکند ، سخن در مورد مساله دیگری است) و در طی فرآیند زیبا و دلنشین #گزینش صورت می پزیرد.
نتیجه چه می شود؟
در یک کلام آنکه میلیاردها میلیاردها هزینه می شود ؛ دستگاه های عریض و طویل تشکیل می شود اما در نتیجه جز پوسته ای از 《شریعت》 و لعابی از《عدالت》و نامی از 《انقلاب》 عائد این مردم نخواهد شد.
با این نگاه و از دریچه ی این عینک به سازمان هایی که متولی امور فرهنگی، اقتصادی، نظامی هستند نگاه کنیم که سالیانی است منتظر متفکرانی هستند، نخبه هایی که یا در گوشه کنار اینمرز و بوم دارند خاکمیخورند و خون جگر؛ یا در گوشه ای از دنیا به خدمت اجنبی مشغولند.
@semimm
✅ ضرورت و شیوه صحیح صیانت/حمایت از نظام اسلامی از دیدگاه آیت الله علیدوست
🔹 روحانیت در دو ساحت میتواند از اصول انقلاب اسلامی صیانت کند: یکی ساحت نظریهپردازی و دیگری ساحت رفتار و عمل است.
در ساحت نظریه پردازی، باید به آن بنیانها و اساسها بپردازد و محکم و فنی آنها را اثبات کند؛ یعنی شما نمیتوانید یکی از اصول بنیادین این پدیده حکومت اسلامی را که بحث ولایت فقیه است، انکار کنید. ولایت فقیه را ممکن است ما گاهی به صورت سطحی، بازاری، تکراری و کلیشهای بحث کنیم؛ منتها یک وقت میآییم اساسی، مبنایی و با نگاه هنجارهای فقه و اقتضائات زمان و مکان از آن دفاع میکنیم و این در واقع میشود صیانت از یک اصل بنیادین انقلاب و حکومت برآمده از این انقلاب.
🔹گاهی برخیها در حوزه، انتظاری را که از یک حوزه انقلابی و یک روحانی انقلابی دارند، این است که فقط تک تیر انداز باشد! در حالی که ما یک صحنهای را در نظر بگیریم که، تک تیرانداز میخواهد، کسی که پشت صحنه توپخانه را اداره کند میخواهد، کسی که سلاح بسازد میخواهد؛ یعنی صیانت از انقلاب به این شکل است. در ساحت نظریهپردازی نیز، فقهالاداره، فقهالحکومه، فقهالمجتمع، فقهالسیاسه و … هم باید بحث و گفتوگو بشود. در واقع صیانت از نظام اسلامی و انقلاب اسلامی گفتوگو از آن اصول و ریشههایی است که حکومت روی آن تأسیس میشود.
🔹روحانیت و حوزه، چه در سطح مرجعیت، اساتید و فضلا و چه طلاب، باید هادی، راصد و مراقب، مرشد، حامی و ناقد باشند. اولاً باید هادی باشد برای نظام اسلامی. نمیتواند بگوید من حسابم از حساب حاکمیت جدا است. اگر ما یک حکومت سکولار داشتیم به نظرم خیلی راحت روحانیت میتوانست خودش را کنار بکشد، حالا احیاناً یک نهیبی هم میزد و وساطتی هم میکرد و ارشادی هم میکرد و تمام میشد؛ اما وقتی که نظام نظام اسلامی است، روحانیت باید رفتار هدایت گونه داشته باشد فارغ از بحث دولتها، همانند رهبر معظم انقلاب.
خوب حالا که هدایت کرد، بگوید دیگر من کار ندارم. نه! این جا بحث مراقبت و رصد پیش میآید؛ باید کار و رفتار دولت و حاکمیت را رصد و مراقبت کند؛ لذا نقش دوم روحانیت در رفتار پیدا میشود که میشود راصد و مراقب.
سوم؛ پس از این که رصد و مراقبت کرد، ممکن است در بعضی از جاها نیاز به راهنمایی باشد که باید راهنمایی کند و این غیر از آن هدایت اولی است که خطوط کلی را ترسیم میکند. باید بگوید مثلاً این کار اشتباه بود. این نکته هست و راهکار این است؛ لذا بحث هدایت و بحث دستگیری پیش میآید که میشود مرشد.
🔹بحث بعدی این که در بعضی از بزنگاهها، حاکمیت نیاز به حمایت دارد؛ حالا ممکن است فشار از دشمن خارجی باشد، یا از بعضی از افراد در داخل کشور باشد؛ این جاست که نقض حمایت روحانیت از حاکمیت پیش میآید. من نمیدانم چرا بعضیها فکر میکنند، اگر یک دولتی سرکار آمد که مخصوصاً هم فکرشان هم بود، حتماً باید تأییدش کنند و اگر کسی نقد مشفقانه داد، برنمیتابند. شما ببینید الان بحث استقلال حوزه در فضای سیاسی و اجتماعی کشور است. خوب یک عده موافق این بحث هستند و یک عده هم حساس شدهاند و مخالفت میکنند؛ ولی آیا اگر واقعاً ما بخواهیم این مسئله را دقیق و عاقلانه بررسی کنیم اصلاً جای نزاع دارد؟ خوب خیلی روشن است. اگر به این معنا حساب کنیم که حوزه هیچگاه خودش را وابسته به پول دولت نکند و اگر در جایی کجی و بداندیشی دید، تذکر بدهد که اگر گوش نکرد، از مجاری قانون اقدام کند؛ خوب اگر استقلال به این معنا باشد، [خوب است]؛ اما اگر به این معنا بگوییم که استقلال یعنی عیسی به دین خود و موسی به دین خود؛ روحانی یک مسیری دارد و نظام هم یک مسیر دیگری دارد و ما کاری نداریم، خوب این قابل دفاع نیست. بالاخره نظام به اینها نیاز دارد.
🆔 @semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌گشت شبانه امربه معروفی امام جمعه فردیس در پارک تندرستی با همراهی تعدادی از نمازگزاران و مومنان
#امام_جمعه_میدانی_و_انقلابی
🔺و با حضور معاون سیاسی_اجتماعی فرمانداری فردیس
@semimm
آقای عبدی آیا کسی حتی انقلابی ها ومتدین ها موافق وضع موجود هستند؟!
به نظر من فقط دیوانه ها و خائن های مفت خور موافق وضع موجودند!
#عباس_عبدی
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از خالصانه ترین موکب داری را تماشا کنید..
اگر عمق این معنا دلت را لرزاند حالا آروم آروم زمزمه کن:
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست
این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست
@semimm
🔹 داوود حشمتی، روزنامهنگار، جلسه غیرعلنی در مجلس گذاشتن نمایندگان را راضی کنند که طرح حجاب را در مجلس تصویب نکنند. به جای آن بفرستند کمیسیون مشترک و در آنجا تصویب و به اسم آزمایشی اجرایی کنند.
#حجاب
#لایحه_بازی
#قالیباف
@semimm
لایحه حجاب هم مثل طرح صیانت ۸۵ای شد؛ یعنی چه؟
🔹محمد رهبری: لایحه حجاب ۸۵ای شد و در خارج از صحن مجلس انقلابی بررسی خواهد شد.
🔹معنای این اتفاق آن است که بعدا کسی مسئولیت این لایحه را گردن نخواهد گرفت...نه قوه قضاییه، نه دولت، و نه حتی مجلس.
🔹قانونی که هیچ یک از نهادهای تصمیمگیر، حاضر نیست مسئولیتش را گردن بگیرد پیشاپیش تکلیفش روشن است.
#حجاب
#لایحه_بازی
@Semimm
سه میم
✅ ضرورت و شیوه صحیح صیانت/حمایت از نظام اسلامی از دیدگاه آیت الله علیدوست 🔹 روحانیت در دو ساحت می
پاسخ حجتالاسلام عالی به بیانیه این الله علیدوست
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبر بزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند.
رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز (۵ /۵/ ۱۳۷۲) میفرمایند:
《این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد،یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد،در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟
در زمان امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام که مثال عدل و تقواست، دیگر شما از امیرالمومنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید، مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین علیه الصلاه والسلام فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟!خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند.
تاریخ را بردارید نگاه کنید،این تاریخ است یکی از استانداران امیرالمومنین، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند.
امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام سردار بزرگ جنگش عبیدالله ابن عباس بود که میدانید چه کار کرد.شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه الصلاه والسلام》.
در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران
حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند.
جناب علیدوست میفرمایند: حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم میکنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!...
چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است.
گفته اند: در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!...
آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هردو حکومت آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمیکند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وااسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید.
میفرمایند: برخی مفاسد(حدود ۳۰ فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند...
مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذیهای معاویه در حکمرانی حضرت انجام میدادند که در کتاب الغارات به برخی از آنها اشاره شده است.
در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است.
پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است.
بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوق الذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.)
در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی میکنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند.
@semimm
🔴 برخی منابع خبری با انتشار تصاویری اعلام کردند که رهبر طالبان طی دستوری با بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان موافقت کرده است.
♦️ گفته میشود نخستوزیر طالبان هفته آینده و در دومین سالگرد پیروزی این خبر را اعلام خواهد کرد.
♦️ طالبان تاکنون در این مورد اظهارنظر نکردهاند.
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز/کشف حجاب جلوی حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم!!!
چادرش رو دستش گرفته و سرش رو برهنه کرده! تذکر هم بهش دادند توجه نکرد، همینطور فقط میچرخید!
تحویل بگیرید آقایون بزرگان حوزه!
این نتیجه سکوت و مماشات شماست!
اگر شماها فریاد بزنید قوه قضائیه و مجلس و دولت قضیه را جدی میگیرند..
ولی وقتی مماشات میکنید هرزههای برهنه جلوی دفاتر و بیوت خودتان پرسه خواهند زد..
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اينجا یکى از مناطق سنى نشين پاكستان است كه در اين شهر فقط دو خانه شیعه وجود دارد. روز هشتم محرم اين هيئت از يكى از خانه ها تا خانه دوم شيعه با سينه زنى عزادارى و راهپيمايى کردند. بیش از پنجاه پلیس پاكستانى آنها را از حمله احتمالى وهابی ها در طول مسير ،محافظت می كنند. اين راهپیمایی دیدن داره .🥹
@semimm
/ ♦️نهم مرداد ۱۲۸۸ یکی از عجیب ترین حوادث تاریخ ایران بوقوع پیوست.
‼️روایتی غریب و سوزناک از وقایع بعد از شهادت شیخ فضل الله نوری (۹ مرداد ۱۲۸۸)، کیفیت غسل و کفن و دفن ...😭😥‼️
در اثر تلاطم و طوفان یک مرتبه طناب از گردن آقا پاره شد و نعش به زمین افتاد
جنازه را آوردند توی حیاط نظمیه مقابل در حیاط روی یک نیمکت گذاشتند جمعیت کثیری ریخت توی حیاط محشری برپا شد مثل مور و ملخ از سر و کول هم بالا می رفتند همه می خواستند خود را به جنازه برسانند دور نعش را گرفتند و آنقدر با قنداق تفنگ و لگد به نعش زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهانش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد . هر که هر چه در دست داشت میزد آنهایی هم که دستشون به نعش نمیرسید تف می انداختند
به همه مقدسات قسم که در این ساعت گودال قتلگاه را به چشم خودم دیدم یک مرتبه دیدم یک نفر از سران مجاهدین مرد تنومند و چهارشانه بود وارد حیاط نظمیه شد غریبه بود جلو آمد بالای جنازه ایستاد جلوی همه دکمه های شلوارش را باز کرد و روبروی اینهمه چشم شُر شُر به سر و صورت آقا .....
▪️تحویل جنازه
عده ای از صاحب نفوذها یپرم ارمنی را از عواقب سوزاندن نعش شیخ و تحویل ندادن می ترسانند . یپرم راضی میشود و می گوید : بسیار خوب ... به نظمیه تلفون کنید که لاشه را به صاحبانش رد کنند. سه نفر از بستگان شیخ شهید و سه نفر از نوکر هایش توی آن تاریکی توپخانه در گوشهای با یک تابوت منتظر تحویل جنازه بودند. آقا لخت و عور آن گوشه همینطور افتاده بود لا اله الا الله جنازه را در تابوت گذاشتیم و با دو مجاهد ما را راهی کردند.
▪️جنازه را وارد حیاط خلوت خانه شیخ کردند. شیخ ابراهیم نوری از شاگردان شیخ جنازه را غسل داد.
بعد کفن کردیم و بردیم در اطاق پنج دری میان دو حیاط کوچک پنهان کردیم.
سر مجاهد ها را گرم کردیم. بعد تابوت را با سنگ و کلوخ و پوشال و پوشاک پر و سنگین کردیم.
یک لحاف هم تا کرده روی آن کشیدیم تابوت قلابی را با آن دو نگهبان سر قبر آقا فرستادیم. متولی قبرستان که در جریان بود مثلاً نعش را دفن کردو آن دو نگهبان با تابوت به نظمیه برگشتند.
صبح اوستا اکبر معمار آمد و درهای اطاق پنج دری را تیغه کردیم و رویش را گچکاری کردیم.
♦️دو ماه بعد از شهادت شیخ در اتاق پنج دری را شکافتیم جنازه در آن هوای گرم همانطور تر و تازه مانده بود. جنازه را از آنجا برداشتیم و به اتاقی دیگر آن سوی حیاط منتقل کردیم و دوباره تیغه کردیم.
🏴 کم کم مردم فهمیدند که نعش شیخ نوری در خانه است می آمدند پشتدیوار فاتحه می خواندند و می رفتند. از گوشه و کنار پیغام میدادند امامزاده درست کردید؟! ۱۸ ماه از شهادت شیخ گذشته بود. بازاری ها بخیال میافتند دیوار را بشکافند و جنازه را برداشته دورشهر بیفتند و وااسلاما و واحسینا راه بیندازند. پیراهن عثمان برای مقصد خودشان.
🕌حاج میرزا عبدالله سبوحی واعظ میگوید یک روز زمستانی خانم شیخ مرا خواست. دیدم زار زار گریه میکند گفت دیشب مرحوم آقا رو خواب دیدم که خیلی خوش و خندان بود ولی من گریه میکردم آقا به من گفت گریه نکن همان بلاهایی را که سر سیدالشهدا آوردند ، سر من هم آوردند. اینها می خواهند نعش مرا در بیاورند زود آن را به قم بفرست.
همان شب تیغه را شکافتیم و نعش را در آوردیم. با اینکه دو تابستان از آن گذشته بود و جایش هم نمناک بود اما جسد پس از ۱۸ ماه همانطور تر و تازه مانده بود فقط کفن کمی زرد شده بود به دستور خانم دوباره کفن کردیم و نمد پیچ نمودیم به مسجد یونس خان بردیم و صبح به اسم یک طلبه که مرده آنرا با درشکه به امامزاده عبدالله بردیم و صبح جنازه را با دلیجان به طرف حضرت معصومه حرکت دادیم.
شیخ شهید در زمان حیات خود در صحن مطهر برای خودش مقبرهای تهیه کرده بود و به سید موسی متولی آن گفته بود این زمین نکره یک روز معرفه خواهد شد
نزدیک قم کاغذ به متولی نوشتیم که زنی از خاندان شیخ فوت کرده می خواهیم در مقبره شیخ دفنش کنیم و به هادی پسر شیخ سپردیم در هنگام دفن جلو نیاید تا فکر کنند واقعا میت زن است و قضیه لو نرود. شب جنازه در مقبره ماند صبح خیلی سریع قبری به حد نصاب شرعی کندیم و با مهر تربتی که خانم داده بود جنازه را درون قبر گذاشتیم نعش پس از ۱۸ ماه کمترین بوی عفونتی نداشت.
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.
این آیه ای است که روی قبر شهید حاج شیخ فضل الله نوری نوشته شده است .
📗کتاب سرّ دار به قلم تندرکیا نوه شیخ شهید& نشر صبح ۱۳۸۹/ چاپ سوم - ص ۵۲
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیالوگهای جالب بین آقای فروشنده و خانمی که کشف حجاب کرده بود
امر به معروف تراز 👌
@semimm