eitaa logo
سیدالعلماء
1.6هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
715 ویدیو
7 فایل
کانال رسمی مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی ایشان شاگرد بزرگانی مثل حضرات آیات شیخ عباس تهرانی، امام خمینی، علامه طباطبایی، بروجردی و... بودند. مرحوم امام در نامه‌های خود، از ایشان با عبارت "سیدالعلماء" یاد می‌کردند. ارتباط با ادمین @seydololama_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
‌🔺 چند قطعه مرثیه حفظ کن و شب هنگام برای خودت بخوان و با چشم آلود بخواب برو آن‌گاه خواهی دید که در هستی و یا شاید خدمت امام علیه‌السلام... تکرار این عمل راه خوبی است برای نزدیکی و به خداوند متعال ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی رحمه الله تعالی @seyedololama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 حبیبی یا حسین! 🏴 فرا رسیدن سیدالشهداء علیه‌السلام بر همگان تسلیت باد ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🏴 فرا رسیدن اربعین سیدالشهداء علیه‌السلام را به محضر مقدس حضرت اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرجه و تمام شیعیان تسلیت عرض می‌نماییم. @seyedololama
🔺گول نعمت را نخور.... این‌که انسان متنعم به نعمت‌های الهى بشود خیلی مهم نيست؛ مهم اين است كه #انسان مُنعِم‌شناس بشود و صاحب #نعمت‌ها را بشناسد. ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
📆سال‌روز تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا؛(۱۳ #آبان ۱۳۵۸) 🔺پس از تسخیر لانه‌ی جاسوسی، رئیس‌جمهور #آمریکا گفت که ما تحقیر شدیم، که درون این کلمه یک #تهدید بود؛ امّا با کمال شگفتی وتعجب #مرحوم_امام فرمود: بله ما تحقیر کردیم وحالا اول کار است! ما همیشه شما را تحقیر خواهیم کرد. این مسأله از کجا بر می‌خیزد؟ از #الله_اکبر و #تکبیر و #تسبیح بر می‌خیزد. ۸۹/۱/۱۵ ☑️ آیت‌الله‌سیدابراهیم‌خسروشاهی @seyedololama
📆 طلب کاغذ و دوات توسط پیامبر صلی‌الله علیه وآله؛ ( ۲۵ المظفر ۱۱ ه ق) 🔹 حضرت (صلی‌الله علیه وآله) در هنگام رحلت می‌خواستند مسئله‌ی خم را به کتبی تأیید کنند، با این‌که در حضور هفتاد هزار یا بیشتر، در غدیر خم بهترین تأییدها را کرده بودند، با وجود این‌ها می‌خواستند وصیت را کتبی هم قرار بدهد که مؤکَّد شده باشد. در آن‌جا اهل مخالفت کرد و کلمه‌ای گفت که حالا مریدهایش می‌خواهند آن کلمه را تفسیر کنند که با گفته‌ی یک مسلمان بسازد؛ این یک مطلب است که گفت: این آدم تب‌داری است و تب بر او غالب شده و آدمی که تب شدید دارد، سخنش را چه می‌گویند؟ هذیان می‌گویند!. این یک مطلبی است که در هیچ کجای در هیچ فکر نمی‌کنم که پیدا شود، که یک کسی حالا آن شخص، تاجر باشد، زارع باشد، صنعت‌گر باشد، سرمایه‌دار باشد و بخواهد دم رفتن، یک وصیتی بکند و جلویش را بگیرند. چنین اتفاقی تاکنون نیفتاده. و مطلب دیگر این‌که کسانی که از مطالب دینی باخبر نیستند، می‌گویند حضرت فرمود تا این‌که من یک جمله‌ای بنویسم که را از خطر باز دارد؛ مگر حضرت می‌توانست بنویسد؟ این را عنوان می‌کنند در حالی‌که این یک مغالطه‌ای بیش نیست. نوشتن سران برای سران، هیچ‌وقت با قلم و دوات که خودشان استعمال کنند نبوده. همیشه کاتب، دبیر و یا افرادی بوده‌اند که منصوب بوده‌اند برای همین کار که نامه‌ها را می‌گرفتند و جواب می‌دادند و خودشان ضبط و بایگانی می‌کردند، نه این‌که یک نفر بزرگ و صاحب یک حزب مهم یا یک مملکت، این خودش قلم و دوات جلویش بگذارد و نامه‌نویسی بکند. چنین چیزی نبوده. از این جهت این است. در جریان هم وارد شده که نامه‌ای است از حضرت پیامبر خدا، به نجران فرستاده شد که بعد از ذکر این مطلب می‌گویند که ممکن است حضرت پای نامه امضا بفرماید. بنابراین این یک مطلب این‌که هیچ‌وقت سران هیچ دولتی نویسنده‌ی فرمان‌ها و نامه‌ها نیستند. و این خودش یک قسمت خاصی در دربار آن‌ها تشکیلات هست که آن‌ها می‌نویسند، آن‌ها جواب می‌گیرند، آن‌ها می‌خوانند، آن‌ها از رئیس امضا می‌گیرند. الآن هم ما دیده‌ایم در همین تلویزیون خیلی نشان می‌دهد که وزرایی که می‌خواهند با هم توافق کنند، روبروی هم نشسته‌اند و یک نفر هم همراه آن‌هاست که این مدارک را می‌گیرد و جلوی‌شان می‌گذارد، می‌گوید امضا کنید، نه این‌که خودش بگوید و بنویسید مطالب را. نه، مطالب توافق شده را قبلاً ماشین‌نویسی می‌کنند و می‌نویسند، در شکل یک دفتری که این باید مدرک باشد، مدرک دولتی باشد. بعد می‌آیند آن را جلوی وزیر می‌گذارند یا جلوی هر مسئولی که باید امضا کند، او فقط امضا می‌کند. آن‌وقت از دستش می‌گیرند. بنابراین در قضیه‌ی نامه‌نویسی، این مغلطه در آن است که بعضی‌ها می‌گویند حضرت که فرمود من نامه بنویسم که نجات در آن باشد، مگر حضرت چیزی می‌نوشت؟ پس معلوم می‌شود این حدیث اصلاً درست نیست! نه، بلکه معلوم می‌شود که شما در هستید، و شما نمی‌توانید وارد مطالب تحقیقی اجتماعی بشوید که به علت این است که یا شما هستید یا بسیار ساده‌اید که حرف مغرضین را قبول کرده‌اید. ۲۴ الحرام ۱۴۳۶=۹۴/۷/۱۶ ☑️ حضرت آیت الله سیدابراهیم خسروشاهی @seyedololama
20.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#توحید #خداشناسی خداخوان تا خدادان فرق دارد که حیوان تا به انسان فرق دارد #فروغی_بسطامی ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداخوان تا خدادان فرق دارد که حیوان تا به انسان فرق دارد (فایل کیفیت متوسط) ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
سیدالعلماء
🔺 تربیت دینی 🔹 تمرینات و شدن‌ها، برای در این دنیا، ایجاد می‌کند. پس بنابراین جایگاه که به ثبت رسانده خداوند، با جایگاه دنیا در نظر معمولی و ها و ها، زمین تا آسمان فرق می‌کند؛ اگر به آن‌ها بگویی که اگر این کارها را بکنید، شما را می‌کنند، این‌ها از وحشت می‌خواهند دیوانه شوند، چون را همین می‌بینند؛ خب همین زندگی چهار روزه، باید به خوبی بگذرد و به عشرت و عیش و نوش بگذرد. اگر بنا بشود دارو به ما نفروشند، هواپیما به ما نفروشند، تراکتور به ما نفروشند، دنیا برای ما می‌شود. پس باید زیر بارشان برویم، باید یا باشیم، یا باشیم یا باشیم یا باشیم. اما ، جوان و نسل را فولادین می‌کند. یعنی او به هیچ‌وجه به این چیزها اهمیت نمی‌دهد برای این‌که دنیا را مرکز سعادت خودش نشناخته است. ۸۵٫۷٫۱۰ ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🔺 أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ أَنْ يَسْبِقُونَا ۚ سَآءَ مَا يَحْكُمُونَ؛ ( :۴) 🔹آیات شریفه‌ی سوره‌ی مبارکه‌ی عنکبوت یک سازندگی به آدم می‌دهد. از طرفی به افراد ، می‌دهد که: فکر نکن که الآن اگر می‌کنی، داری را پیش می‌بری. نه، تو داری به زیان خودت کار می‌کنی؛ «سآء ما یَحکُمون». این طرز ، غلط است که تو داری. جوری درست شده که کنی که داری پیش می‌بری، ولی این خیال است. آن این است که ما می گوییم: «أم حَسِبَ الَّذین یَعمَلونَ السَّیِّئات أن یَسبِقونا». این‌ها می‌خواهند از ما هم جلو بیفتند و کارشان را پیش ببرند، همچنین فکر می‌کنند!. الآن این‌طور فکر می‌کنند که ما را بالأخره سرکوب خواهیم کرد؛ «سآء ما یَحکُمون». نه، اسلام به دست شما داده نمی‌شود که بخواهید توی سرش بزنید. تا آن‌جایی‌که مسلمانان باید بشوند، به شما هم اجازه داده می‌شود که فعالیت بکنید، هواپیما بفرستید، بمب بریزید. تا آن‌جایی‌که آن‌ها را باید در امتحانات به آخر برسانند، شما ابزار کار شده‌اید، نه این‌که شما دارید پیش می‌روید و آن‌ها دارند سرکوب می‌شوند. ۸۵/۷/۵ ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🏴 رحلت جان‌گداز و جانسوز رحمة للعالمین، پیامبر عظیم الشأن اسلام، مولای خلائق اولین و آخرین، حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم، بر همگان تسلیت باد ▪️ بیان روایتی از صبر نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وآله در برابر مصائب( قسمت اول) 📕 در حدیث چهلم از که از بهترین و معتبرترین کتب است، آمده: «بسند المتصل الی الشیخ الاجل ابن قولولیه قمی بسنده عن حماد عن ابی عبدالله علیه‌السلام قال: لَمَّا أُسْرِيَ بِالنَّبِيِّ صلی الله علیه وآله إِلَى السَّمَاءِ»؛ وقتی‌که آن حضرت به مُشَرَّف شد که خودش یک بحث بسیار معنوی عجیبی در دارد. عروج به عوالم و بالای ملکوت و و و این‌ها که خودش اصلاً علمی است و افرادی‌که از این آب زلال چشیده‌اند، باید برای معراج توضیح بنویسند که اصلاً معراج است، معراج است، ائمه معراج است، یعنی چه؟ حالا آن وقتی‌که حضرت به معراج رفتند، به او از طرف پروردگار متعال گفته شد که خداوند تو را در سه چیز سنجش و اختبار و می‌کند!؛ «لِيَنْظُرَ كَيْفَ صَبْرُك»؛ تا ببیند تو را. «قال أُسَلِّمُ لِأَمْرِكَ يَا رَب"»، پیامبر عرض کرد: خدا من هر چه دارم مال توست، من تسلیم توام. «وَ لَا قُوَّةَ لِی عَلَى الصَّبْرِ إِلَّا بِك»؛ اما این صبرم را تو می‌دهی، نه این‌که من صبر داشته باشم. خب این سه چیز چیست؟ «فَمَا هُنَّ؟ قيلَ لَهُ: أَوَّلُهُنَّ الْجُوعُ»؛ اول گرسنگی کشیدن است. در چه بابی؟ «وَ الْأَثَرَةُ عَلَى نَفْسِكَ وَ عَلَى أَهْلِكَ»؛ ایثارگری. یک عده‌ای می‌شوند، گرسنه‌اند و تو لقمه دهان خودت و عزیزان و خانواده‌ات را به دهان آن‌ها می‌گذاری. به این می‌گویند: . عرض کرد: «قَبِلْتُ يَا رَبِّ وَ رَضِيتُ وَ سَلَّمْتُ»؛ قبول کردم. «وَ مِنْكَ التَّوْفِيقُ وَ الصَّبْرُ». «وَ أَمَّا الثَّانِيَةُ فَالتَّكْذِيبُ وَ الْخَوْفُ الشَّدِيدُ»؛ اما آن دومی این است که وقتی تو پیامبری خود را با و این‌ها بیان می‌کنی؛ یک و ترسی از طرف مخالفین بر تو پیدا می‌شود. از ناحیه‌ی مخالفت و و نشان دادن‌ها به راستی‌های تو و گفته‌های صحیح تو!. «وَ بَذْلُكَ مُهْجَتَكَ فِينا»؛ در این‌جا دیگر از خود خدا نقل شده. این جانت را، عزیزت را، هر چه هست درباره‌ی من می‌دهی!، بر اهل محاربه پیدا می‌کنی. مالت، جانت، همه چیزت در معرض تلف شدن قرار می‌گیرد!. مجروح می‌شوی، خون‌آلود می‌شوی، شکستگی داری. «قَالَ قَبِلْتُ يَا رَبِّ وَ رَضِيتُ وَ سَلَّمْتُ وَ مِنْكَ التَّوْفِيقُ وَ الصَّبْرُ»؛ از تو صبر برسد ان‌شاءالله صبر می‌کنم. ادامه دارد ... ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama