#حضرت_فاطمهزهرا(سلام الله علیها)
در زندگی معمولی این بزرگوار [#حضرت_فاطمهزهرا] ،
یک نکته مهم است و آن
جمع بین زندگی یک زن مسلمان
در #رفتارش با شوهر و فرزندان
و انجام وظایفش در خانه از یک طرف
و بین وظایف یک انسان
#مجاهدِ غیورِ خستگیناپذیر در
برخوردش با #حوادث_سیاسیِ مهم بعد از رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و اله و سلم
که به مسجد میآید
و سخنرانی و #موضعگیری و دفاع میکند
و حرف میزند ؛
و یک #جهادگر به تمام معنا و خستگیناپذیر و
مِحنتپذیر و سختی تحمل کن است ،از طرف دیگر .
همچنین از جهت سوم ،
یک #عبادتگر و بپادارنده نماز
در شبهای تار و
#قیامکننده_لله و
خاضع و خاشع برای پرودگار است
و در محراب عبادت ،
این #زن جوان مانند اولیای کهن الهی ،
با خدا راز و نیاز و عبادت میکند .
#انسان_۲۵۰ساله ص۱۰۷ و ۱۰۸
#سیدعلی_حسینی_خامنهای
شبیه نان
@shabihenan
📌اگه بعضی متنها طولانی میشه 📜📜
به این دلیله که :
من نمیخوام دخل و تصرفی تو متن بشه و اینکه مفهوم متن کامل جا بیوفته و ابتر نشه ؛ همین!😎
#رهایی_از_بندها
یکی از #بزرگان
درباره ی آب چاه تحقیقی کرده بود
و به این نتیجه رسیده بود
که
آب چاه تا هنگامی که تغییر نکند
و رنگ و بو و طعمش عوض نشود،
نجس نخواهد شد و قابل استفاده خواهد بود.
هنگامی که از این تحقیق خلاص شد ،
متوجه گردید که خودش در خانه چاهی دارد
این بود که با خود گفت
شاید به خاطر این چاه و #راحتی خودم
این چنین #فتوایی را داده ام وبه این نتیجه رسیده ام
از این رو دستور داد که
چاه را پر کردند
و آنگاه
دوباره تحقیق را شروع
کرد
در حالی که چاهی نداشت
و #منافعی او را منصرف نمیکرد
انسان قبل از شروع به حرکت
باید آزاد شود و
از سودها ،
هواها ،
تعصبها ،
عادتها و
تقلیدها
خود را خلاص کند .
#مسئولیت_و_سازندگی ص ۷۴
#استاد_علی_صفائی_حائری
شبیه نان
@shabihenan
#انسان_کامل
... این #سه_بعد را با هم جمع کردن ،
نقطه درخشان زندگی #فاطمه_زهرا علیها السلام است.
آن حضرت این سه جهت را از هم جدا نکرد.
بعضی خیال میکنند
انسانی که مشغول #عبادت می باشد ،
یک عابد و متضرع و اهل دعا و ذکر است
و نمیتواند یک انسان #سیاسی باشد .
یا بعضی خیال می کنند
کسی که اهل #سیاست است چه زن و چه مرد
و در #میدان جهاد فی سبیل الله
حضور فعال دارد ،
اگر #زن است ،
نمیتواند یک #زن_خانه با وظایف #مادری و
همسری و کدبانویی باشد و
اگر مرد است ،
نمیتواند یک مرد خانه و دکان و زندگی باشد
خیال میکنند اینها با هم منافات دارد ؛
در حالی که از نظر #اسلام
این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدیت که ندارد
در شخصیت #انسان_کامل
کمک کننده هم است .
#انسان_۲۵۰ساله ص ۱۰۸
#سیدعلی_حسینی_خامنهای
شبیه نان
@shabihenan
#هدف_باطل
آنان[#خوارج] پاسخ میدهند :
" ما آنروز اشتباه و گناهی بزرگ انجام دادیم ؛
نباید #حکمیت را میپذیرفتیم و با #معاویه میجنگیدیدم ،
اما از #گناه خود توبه کردیم
و حال تو نیز باید توبه کنی ."
از آن پس
آزار و اذیتهای این قشر شروع میشود .
هر روز به #مسجد میآیند
و #شعار میدهند :
" #لا_حکم_الّا_لللّه "
و #امام پاسخ میدهد :
" #سخن_حقّی را بر زبان میآورند اما
#هدف_باطلی را دنبال میکنند . "
آنان درصدد هستند که
#نظم_شهر و
#وحدت_مردم را آسیبپذیر کنند .
یک روز #علی خطاب به آنها میگوید :
" #اعتراض و خواستهای نابجایی دارید .
هر روز به #مسجد میآیید و
اسباب #تفرقه را فراهم میسازید ؛
اما این را بدانید
که شما را از ورود به #مسجد باز نمیدارم ،
#حقوق شما را از #بیتالمال قطع نمیکنم ،
از شهر بیرونتان نمیافکنم و
تا وقتی علیه من ،
وارد #جنگ نشده و
#سلاح به دست نگرفتهاید ،
با شما نمیجنگم . "
#قدیس ص ۱۵۶
#ابراهیم_حسنبیگی
شبیه نان
@shabihenan
#مهارزُدایی_و_ناهمکاری_شناختی
در #جنگ_شناختی ،
هنگامی که بخواهند رفتاری مغایر با
#هنجارهای موجود در #جامعهای را رواج بدهند ،
ابتدای امر
با #نمایش_مکرر و
#عادی_جلوهدادن ،
از آن رفتار #قُبحزدایی و
#مهارزُدایی_ذهنی
نزد #مخاطبین انجام میدهند .
معمولا #مهارزُدایی
موجب کاهش
#حساسیتها به رفتارهای نمایش داده شده
و برانگیختگی و ناراحتی
ناشی از مشاهدهی رفتار ناهنجار میشود .
در تضعیف
#کنترلهای_درونی_و_مهارزدایی ،
عمدتاً تلاشهای غیرمستقیم بوده و
نقطه اثر را روی بخش
#ناخوادآگاه متمرکز و تنظیم میکنند
که از دو طریق و معمولاً همزمان انجام میشود :
الف ) آماده کردن #مخاطب از راه
سست کردن و
تضعیف دیدگاههای عادی او
که معمولاً با
#ایجاد_شک_و_تردید_غیرمستقیم
همراه میشود
ب ) پذیرش رفتارهای مشاهدهشده
در اثر #تکرار_زیاد .
...تحقیقات نشان میدهد
در #بازیهای_خشن_کامپیوتری
بچهها اول #شلیک میکنند
و بعد سوال میپرسند .
درمورد #جرائم تاثیرپذیرفته و
الگوگرفته از #رسانهها با
#نمایش_مستمر تصاویر فریبنده و
خوشایند از ارتکاب #جرم و
#اسطورهسازی از مجرمان ،
#کنترلهای_درونی را تضعیف میکنند .
#علوم_شناختی_در_جنگ_شناختی ص ۱۳۰ و ۱۳۱
#محمد_جوانی
شبیه نان
@shabihenan
#دستکاری_روانشناختی_و_مهندسی_رضایت
" برنایز " اولین کسی بود که
ایدهی #مصرفگرایی را
برای تودهی مردم مورد استفاده قرار داد و
او بود که اولین بار به شرکت های آمریکایی
یاد داد تا بتواند از طریق
مرتبط کردن #کالاهای انبوه تولیدشده با #امیال_ناخودآگاه افراد ،
آنها را به آنچه نیاز ندارند متمایل کنند ؛
که نتیجه آن
ایدهی #سیاسی جدیدی
درمورد چگونگی کنترل تودهی مردم بود .
"برنایز " معتقد بود که
میتوان با #ارضای_امیال_درونی_خودخواهانهی_مردم،
آنها شاد و مطیع ساخت و
نام این مدل را " #مهندسی_رضایت " گذاشت ؛
درواقع باید گفت این مدل تجویزشده توسط "برایز"
همان سرآغاز
#مصرفگرایی همه جانبهای است که
امروزه بر جهان ما حاکم شده است .
#علوم_شناختی_در_جنگ_شناختی ص ۱۵۵
#محمد_جوانی
شبیه نان
@shabihenan
#حسین
#خون_حسین و اصحابش
کهکشانی است که بر آسمانِ #دنیا
راه #قبله را مینمایاند .
بگذار #اصحاب_دنیا ندانند .
کِرم لجنزار چگونه بداند که
بیرون از دنیایی که او تن میپرورد ،
چیست ؟
زمین و آسمان او همان است ،
و اگر او را از آن لجنزار بیرون کشند ،
میمیرد .
#فتح_خون "روایت محرم" ص۳۶
#سیدمرتضی_آوینی
شبیه نان
@shabihenan
#بدبینی
در وجه #منفی پارادایم
باید گفت که بسیاری از #محدودیتهای_ذهنی ،
ساختهی دست #خودمان و
#محیط_اطرافمان هستند ،
پیشنویس ها و قواعد نادرست #ذهنی
اغلب در اثر
#تکرار گفتههای خود ما به وجود میآیند که
میتواند مانعی برای #رشد و تکامل ما
در ابعاد مختلف زندگیمان شود .
اگر #بدبینی و #منفینگری
فضای #ذهن را تصرف کند
ما را از درون نابود و تهی میکند .
به ما میگویند یا ما به خود میگوییم
نمیتوان فلان کار را انجام داد و
این برای ما تبدیل به یک واقعیت میشود .
#محدودیتهای_ذهنی به
#محدودیتهای_واقعی تبدیل میشود .
#علوم_شناختی_در_جنگ_شناختی ص ۱۶۳
#محمد_جوانی
شبیه نان
@shabihenan