یه قلب مبتلا تو این سینه ست.mp3
6.33M
#نواهنگ ارمنی ها میان دَر خونت
@sepah_pasdaran
■ او هم از امام خامنه ای سهمی دارد
□ مادر شهید مسیحی روبرت لازار در دیدار ولی امر مسلمین جهان ادعا داشت که امام خامنه ای برای من هم هست مگه فقط برای مسلمان هاست؟! برای همه است ... سپس حضرت آقا سلام الله علیه گلخندی زدند و مشغول به میل کردن کیک و چای شدند و فرمودند چه کیک خوشمزه ایست ، پیرزن مسیحی اشک شوق و ذوق تمام چشمانش را فرا گرفته بود.
■ براستی که او هم همچون سایر مسیحیان ، مسیح را در حضرت آقا سلام الله علیه یافته بود
#کریسمس #مسیح #مسیحی #بازخوانی_خبر
@sepah_pasdaran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرزندانی که گرسنه میخوابیدن!
رحیمپور ازغدی؛ فرزند شهید مدرس میگفت وقتی پدرم همه کاره تهران و مجلس بود ما تقریبا هر شب گرسنه میخوابیدیم و پدرم اجازه نداد یک بار در خانه سفره چرب و نرمی پهن شود که ما سیر بخوریم!
پینوشت؛ مقایسه کنید با مسئولین امروزه ؛ مجلسش چهار نوع غذا میده! جهانگیری معاون روحانی در اوج مشکلات مردم درکاخ سعد اباد جشن تولد میگیره! روحانی تو هواپیما جشن تولد میگیره! و حقوق های نجومی وحشتناک در دولت ...
هر چه بگوییم کم است! اما! ماجرای ما مردم وتسلط اشراف ها برما ؛به خود ما برمیگرده! ما مردم انتخاب کردیم! ما قدرت دادیم ! ما ظلم خور بودیم!...ما الزایمر میگیریم!...
@AntiBBC
#اعتراض_به_حکومت_اسلامی_نشر_مجدد
🤔#پرسش
❔نظر اسلام در مورد #اعتراضات مردم به حکومت اسلامی چیست ❗️آیا باید با این اعتراض ها برخورد شود یا به درخواست مردم جامه عمل پوشیده شود ❕❕
💠#پاسخ💠
👌اسلام نه تنها با اعتراض کردن و #انتقاد کردن نسبت به عملکرد حکومت حق اسلامی مخالفتی ندارد ، بلکه نسبت به انتقادها و اعتراض های منطقی و معقول #توصیه نیز می کند و این حقیقت در روایات ما تحت عنوان « النصیحه لائمه المسلمین » « خیر خواهی برای حاکمان ( بر حق ) مسلمین» بیان شده است .
❕پیامبر #گرامی فرمود ؛
« خداوند به هیچ دوستی از دوستان خود که در فرمان برداری از #پیشوایش و خیر خواهی نسبت به او جدیت نماید ، نظر نمی کند ، مگر اینکه در رفیق اعلی با ما باشد»
📚الکافی ج1 ص404
👌در #نقل دیگری فرمود ؛
« دین خیر خواهی است ، نسبت به خدا و کتاب او و پیامبرش و #پیشوای مسلمین و توده آنها »
📚امالی طوسی ص84
📚بحار الانوار ج27 ص67
👌و #فرمود ؛
« به شما توصیه می کنم که نسبت به زمامدارانی که شما را به فرمان خدا فرمان می دهند ، خیر خواهی داشته باشید »
📚المعجم الکبیر ج9 ص29
👌این #مضمون در روایات متعدد دیگری نیز مورد توصیه قرار گرفته است ؛
📚بحار الانوار ج27 ص67 باب 3
❕خیر خواهی کردن برای حکومت اسلامی مصادیق متعددی دارد که یکی از آن مصادیق ، انتقاد و اعتراض کردن به #حق است ، در صورتی که حکومت اسلامی در خدمت رسانی و حل مشکلات دچار ضعف هایی است و انتقاد کردن سبب #توجه به آن ضعف ها می شود .
❕اما باید توجه داشت که این انتقاد و اعتراض سبب #تقویت حکومت اسلامی شود و نشان دهنده خیر خواهی نسبت به حکومت اسلامی باشد ، یعنی باید بر اساس قانون و مجاری قانونی و شرعی این انتقاد و اعتراض صورت گیرد .
👌نه آنکه با عدم رعایت قانون و آشوب گری و هرج و مرج موجبات #تضعیف حکومت اسلامی و جدا شدن از جماعت حق مسلمین فراهم شود .
👌پیامبر گرامی فرمود ؛
« هر کس یک وجب از جماعت ( حق ) مسلمین جدا شود، حلقه #اسلام را از گردن خود گشوده است »
📚الکافی ج 1 ص405
❕حال که خداوند پس از قرن ها به مردم ایران لطف کرده است و به آنان توفیق برپایی حکومتی اسلامی برپایه فقه تشیع و #علوی را داده است ، نباید کاری کرد که این نعمت الهی کفران شود ، و نارسایی ها سبب تضعیف حکومتی شود که خون هزاران شهید و جانباز برای بدست آوردن آن #فدا شده است .
👌اگر اعتراضی از جانب مومنین است ، باید بر اساس قانون و شرع صورت گیرد تا زمینه برای تحرکات افراد #لاابالی و مفسد و مشروب خوار با رهبریت منافقین و ضد انقلاب برای از بین بردن حکومت اسلامی فراهم نگردد .
#پرسمان_اعتقادی
Poorseman.ir
@Rahnamye_Behesht
⭕️ دستگیری طراح عملیات تعرض به کنسولگری ایران در نجف
🔻خبرگزاری آفاق عراق از دستگیری عامل سوزاندن کنسولگری ایران در نجف خبر داد.
🔻این خبرگزاری به نقل از منبع مطلع اعلام کرد عامل سوزاندن کنسولگری ایران به دریافت 30،000 دلار از سفارت امارات اعتراف کرده است.
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
📌تشکل یعنی...
🔹شهید بهشتی: تشکل یعنی مجموعهای از افراد که بر اساس #آرمان_مشترک و ایمان مشترک و باور مشترک و نقطهنظرهای مشترک گرد هم میآیند تا جماعت بشوند که «یدالله مع الجماعه»؛ به خصوص تا بتوانند زمینه را برای رشد #اخلاق_کار_دستهجمعی و برای رشد #استعدادها و #شناخت و #تربیت کادرها و تهیه برنامهها و قبول مسئولیت اجرای برنامهها هموارتر کنند. این تعریف تشکیلات از نظر ماست.
🔹بنابراین تشکیلات وسیلهای است برای بهتر انجام دادن مسئولیتها و خودسازی. آدمهای منفرد غالباً با خصلت تکروی بار میآیند و از مجموعه تکروها به زحمت میشود یک مجموعه فعال ساخت. رشد اخلاق دستهجمعی خود یکی از ارزشهای تشکیلات است.
📙 حزب جمهوری اسلامی، ص۱۴۹
💠 مضمار؛ تشکیلات اسلامی
✅ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🚨هر عمل بینظمی محکوم به نابودیست!
🔹امام موسی صدر:
🔸سازماندهی، شرط اساسی برای موفقیتِ هر کاری در این جهان و در نظام هستی است. در جهانی که خداوند آن را بر نظم تمام و سازماندهی دقیق آفریده است، هرگونه فعالیت سازماندهی نشده و نامنظم، عملی مغایر این هستی و #محکوم_به_نابودی است.
📔کتاب نای و نی
💠 مضمار؛ تشکیلات اسلامی
✅ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🚨فرق اسلام با غیر اسلام
🔸فرق اسلام با غیر اسلام این است که در غیر اسلام - در بساط طاغوت - آن کسی که امیر شد، اگر وقت غذا رسید، میگوید چربترش را جلوی من بگذارید!
🔸وقت غذا پختن هم که میشود، میگوید من امیرم، پس شما چه کارهاید؟! بروید ظرفها را بشویید، غذا را هم خودتان درست کنید؛
🔸در اسلام این طور نیست. امیر و غیر امیر غذا را با هم میخورند؛ گرسنگی هم باشد، با هم میکشند؛ کار هم باشد، با هم تقسیم میکنند؛ اما هرچه او (فرمانده) گفت، باید آنها عمل کنند. اطاعت از دستور فرمانده، واجب است؛
🔹امام خامنهای - ۶۹/۶/۲۹
#اخلاق_تشکیلاتی
💠 مضمار؛ تشکیلات اسلامی
✅ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
4_6001103914299032946.mp3
1.87M
🔸ترتیل صفحه 118 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام نهاوند
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
❤️یاعلی مددی کن مارا
╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮
🦋 @tartilvathdir96 🦋
╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
4_5998852114485347495.mp3
1.07M
🔸ترتیل صفحه ۱۱۸ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده
🔸مقام : نهاوند
❤️یاعلی مددی کن مارا
╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮
🦋 @tartilvathdir96 🦋
╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
قرآن ترجمه المیزان
سوره 5
سوره مبارکه المائدة
صفحه 118
وَإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَلَعِبًا ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُونَ (58)
و هنگامى که براى نماز ندا مى دهيد، آن را به استهزا و بازيچه مى گيرند. اين بدان سبب است که آنان مردمى هستند که عقل خود را به کار نمى گيرند. (58)
قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ هَلْ تَنْقِمُونَ مِنَّا إِلَّا أَنْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْنَا وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلُ وَأَنَّ أَكْثَرَكُمْ فَاسِقُونَ (59)
بگو: اى اهل کتاب! آيا کينهورزى شما درباره ما جز براى اين است که ما به خدا و آنچه به سوى ما و آنچه پيش از اين نازل شده است ايمان آورده ايم، و اينکه بيشتر شما فاسقيد؟ (59)
قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذَٰلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِ وَجَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَالْخَنَازِيرَ وَعَبَدَ الطَّاغُوتَ ۚ أُولَٰئِكَ شَرٌّ مَكَانًا وَأَضَلُّ عَنْ سَوَاءِ السَّبِيلِ (60)
بگو: آيا شما [اهل کتاب ]را به مجازاتى که نزد خدا بدتر از اين است خبر دهم؟ [مجازات ]کسانى است که خدا لعنتشا کرده و بر آنان خشم گرفته و بعضى از آنان را به صورت بوزينه و خوک مسخ کرده و آنان طاغوت را پرستش کرده اند. اينانند که بدترين موقعيّت را دارند و گمراه ترين مردم از راه راست هستند. (60)
وَإِذَا جَاءُوكُمْ قَالُوا آمَنَّا وَقَدْ دَخَلُوا بِالْكُفْرِ وَهُمْ قَدْ خَرَجُوا بِهِ ۚ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا كَانُوا يَكْتُمُونَ (61)
و چون نزد شما مى آيند مى گويند: ايمان آورديم، در حالى که با کفر، [بر شما ]درآمده و با کفر بيرون رفته اند، و خدا به آنچه کتمان مى کنند داناتر است. (61)
وَتَرَىٰ كَثِيرًا مِنْهُمْ يُسَارِعُونَ فِي الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَأَكْلِهِمُ السُّحْتَ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (62)
و بسيارى از آنان را مى بينى که در گناه و تجاوز و خوردن حرام شتاب مى کنند، راستى چه بد است آنچه انجام مى دهند! (62)
لَوْلَا يَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَأَكْلِهِمُ السُّحْتَ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَصْنَعُونَ (63)
چرا مردان اِلهى و علماى يهود آنان را از گفتار گناه و خوردن حرام باز نمى دارند؟ راستى چه بد است آنچه مرتکب مى شوند! (63)
وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ ۚ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا ۘ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنْفِقُ كَيْفَ يَشَاءُ ۚ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا ۚ وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۚ كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ ۚ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا ۚ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ (64)
و يهوديان گفتند: دست خدا [از بخشش و عطا ]بسته است. دست هايشان بسته باد و به سزاى آنچه گفتند لعنت بر آنان باد. بلکه دست هاى خدا باز است و هر گونه بخواهد انفاق مى کند. و همانا آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده است بر طغيان و کفر بسيارى از آنان مى افزايد. و ما تا روز قيامت ميانشان دشمنى و کينه افکنديم. هر بار آتشى براى جنگ افروختند خدا آن را خاموش کرد. و پيوسته در زمين به فساد مى کوشند، و خدا مفسدان را دوست نمى دارد. (64)
❤️یاعلی مددی کن مارا
╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮
🦋 @tartilvathdir96 🦋
╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
02.Baqara.041.mp3
2.74M
📚تفسیر سوره بقره آیه 41
✅کانال استاد قرائتی
⇨ @Gharaati_ir
02.Baqara.042-43.mp3
1.03M
📚تفسیر سوره بقره آیه 42_43
✅کانال استاد قرائتی
⇨ @Gharaati_ir
⚡️ چرا بعضیها با جوشش انقلابی مخالفاند؟
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«تلقی بعضیها این است که انقلاب برای تحققِ یک هدفی بود و تمام شد و الآن دورۀ سازندگی است، یعنی جوشش انقلابی باید فروکش کند و از این به بعد برویم و بسازیم!
ریشۀ این حرف آنجاست که آرمان انقلاب اسلامی را به یک انقلاب ضداستبدادی یا ضداستعماری محدود میکنند و لذا انقلاب اسلامی را تمامشده میدانند؛ میگویند میخواستیم دست قدرتها را کوتاه کنیم که کردیم! میخواستیم رژیم استبدادی را به جمهوری تبدیل کنیم که کردیم!
ولی اگر شما گفتید هدف انقلاب اسلامی ایجادِ یک تکانۀ جهانی است و میخواهد #عصر_جدیدی را پیشِ روی بشر قرار بدهد و #عصر_روشنگری_اسلامی را در مقابلِ رنسانس ایجاد کند، این جوشش انقلابی باید تا مرحلۀ تمدّن اسلامی برقرار باشد. جوشش انقلابی هر کجا خاموش شود، شما از حرکت بازمیمانید.
اگر وحدتبخشی و انسجامبخشی و ساختارسازی را متناسب با تمدّن رقیب انجام دهید، انقلاب اسلامی از جوشش میافتد.» (منبع: #کتاب_عصر_جدید)
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 نقدی بر «سند الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت»
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
"#سند_الگوی_پایۀ_پیشرفت ـ که کارشناسان و متخصصان عزیز زحمت بسیار زیادی برای تهیۀ آن کشیدهاند ـ با اینکه نقاط مثبت و امتیازات فراوانی دارد، اما یکی از اشکالاتش این است که برای ایران اسلامی که در مقیاس تمدّنی و در مقیاس موازنۀ جهانی با نظام استکباری حرف دارد، نوشته نشده است و همسنخ با استراتژی امنیت ملی آمریکا نیست.
البته درست است که سندی که برای یک کشور نوشته میشود باید در مقیاس ملی باشد، منتها باید درون را با بیرون، توأمان ملاحظه کند. آمریکا وقتی میخواهد استراتژی امنیت ملی بنویسد، امنیت ملی خودش را به برتری در موازنۀ جهانی و محور شدن در توسعۀ جهانی گره میزند و آنوقت بر اساسِ این استراتژی، اقتصاد خود را تعریف و سازماندهی میکند.
یا #سند_2030 را هم در نظر بگیرید؛ این سند میخواهد تا سال 2030 جامعۀ جهانی را به نقطۀ خاصی در غربیشدن برساند. این سند، سکولاریسم را دنبال میکند تا یک جهانِ سکولار بسازد. ما به عنوانِ رقیب تمدّنی غرب باید چه کنیم؟
این یک شوخی است که بگوییم این اسناد را امضا میکنیم و «حقِ تحفّظ» را رعایت میکنیم! حق تحفُّظْ، محتوای آن سند را عوض نمیکند! رقیب تمدّنی ما با این اسناد میخواهد جهان را اداره کند، آنوقت ما فقط دنبال «حق تحفّظ» باشیم؟! این کار با رقابت تمدّنی و با اهداف و مطلوبیتهای انقلاب اسلامی نمیسازد.
الگوی پیشرفت ملی ما باید در مقیاس این اسناد و با این ملاحظات نوشته شود. نمیگویم الگوی ملی باید برنامۀ جهانی داشته باشد، بلکه باید مثل استراتژی امنیت ملی آمریکا ناظر به برتری در موازنه باشد و با آن استراتژی مقابله کند. آمریکا میگوید من رهبر جهان هستم و امنیت ملی من وقتی تأمین میشود که این جایگاه برای من حفظ شود؛ آنوقت بر اساسِ این رویکرد، اقتصادش را طراحی میکند. ما نمیگوییم رهبر جهان هستیم، ولی یکی از دو طرف قطب تمدّنی جهان هستیم؛ ما یک کشورِ معمولی در غرب آسیا نیستیم، کشوری هستیم که سابقه تاریخی دارد و محور #آغاز_عصر_جدید و خاستگاه یک تمدّن جدید است؛ ما اگر میخواهیم برای چنین کشوری سند ملی بنویسیم، باید جایگاه و مأموریت آن را در نظر بگیریم و متناسب با آن، سند ملی بنویسیم.» (منبع: #کتاب_عصر_جدید)
☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️حتی در کاخ فرعون سه اسوه وجود دارد: حضرت موسای کلیم، آسیه (همسر فرعون) و مؤمن آل فرعون.
⚡️ رویکرد درست، فتح قلّههای علم مدرن و استحالۀ آن علم و عبور از آن مرزهاست.
⚡️ رویکرد ما در برابر تمدن غرب، استحالۀ آن تمدن در تمدن نوین اسلامی است (نه پذیرش، نه گزینش، نه گریز)
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔸 آیا همهچیزِ غرب بد است؟ به یک معنا خیر. همۀ آدمهایی که در غرب هستند بدند؟ خیر، اصلاً اینطور نیست. حتی در کاخ فرعون سه اسوه وجود دارد: حضرت موسای کلیم، آسیه (همسر فرعون) و مؤمن آل فرعون.
ما جنگ با آدمها نداریم، با جریان تمدّن غرب کار داریم.
🔸 از دستاوردهای غربی حتماً باید استفاده کنیم؛ گمان من این است که حتماً باید قلّههای علم و تکنولوژی غربی را فتح و استحاله کنیم، و الّا نمیتوانیم آن را کنترل کنیم و بر تمدّن غرب چیره شویم. رویکرد ما فتح قلّههای علم مدرن و عبور از آن مرزهاست. پس، در عمل باید به همین نسخه عمل کنیم که قلّههای دانش غرب را فتح کنیم؛ حتماً نباید از آنچه در جهان میگذرد بیخبر باشیم؛ باید آنها را بگیریم و تسخیر کنیم و سپس استحاله کنیم. قبل از تسخیر نمیشود اصلاح و ترمیم و استحاله کرد. شما تا به علوم روز مسلط نشوید، اصلاً نمیتوانید کاری با آن انجام دهید.»
🔸 ما نه غربپذیریم، نه غربگزینیم، نه غربگریزیم و نه غربستیزیِ کور را دنبال میکنیم. رویکرد ما رویکرد استحالۀ تمدّن غرب در تمدّن اسلامی است؛ کمااینکه غرب میخواهد ما را در خودش استحاله کند. هر تمدّنی اگر رقیب تمدّنی دارد، به کمتر از استحالۀ او قانع نیست. الآن غرب میخواهد ما را در جهازِ هاضمۀ فرهنگی خودش منحل و مضمحل کند و تلقیمان از خدا و دین و دینداری را بهگونهای تغییر دهد که با مدرنیته بسازد. در مقابل، ما باید آن تمدن را در مفاهیم دینی خودمان استحاله کنیم. این استحاله از ایدئولوژی تا فلسفه تا دانش و تا تکنولوژی پیش میرود. همۀ این سطوح را باید استحاله کنیم.
(منبع: #کتاب_عصر_جدید)
☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ استحاله چیست؟
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«میتوانیم در چهارچوب ارزشهای خودمان، پدیدههای نو را استحاله کنیم. منتها استحاله سطوحی دارد، از مراحل ساده تا مراحل پیچیده.
ما اگر یک شیء را با نقطهمختصاتش آوردیم، کل آن سیستم را آوردهایم. ما اگر سیستم برقرسانیِ یک اتومبیل را قبول کردیم، کل دستگاه آن را قبول کردهایم؛ مگر اینکه نقطهمختصاتش را عوض کنیم. تا وقتی که در نقطهمختصاتش تغییری ندهیم، باید کل موتور را متناسب و سازگار با همان بسازیم. حتی اگر ما چرخ یک اتومبیل را با همۀ نقطهمختصات قبول کنیم، کل اتومبیل را قبول کردهایم. آیا میتوانیم چرخ تراکتور (با شدّت نیرویی که تولید میکند) را به ماشین بنز وصل کنیم؟ آیا چرخ پیکان را میشود به بنز ببندیم؟ آیا میتوانیم سیستم اتومبیلی را که با سوخت فسیلی کار میکند ـ مثلاً ـ به قطار برقی تبدیل کنیم؟ آیا میتوانیم همان سیستم برقرسانی آن را به اینجا بیاوریم؟ قطعاً خیر. پس همۀ اجزا را باید عوض کنید.
طبیعتاً نظم اجتماعی و روابط اجتماعی، بسیار پیچیدهتر و ارگانیزهتر از یک سیستم سادۀ مکانیکی است؛ لذا باید پدیدههای نو را هوشیارانه بیاوریم و در آن تصرف کنیم و استحالهاش کنیم و الّا آن پدیده، متصرف خواهد شد. ما در مقابلِ پدیدههای جدید مجبور نیستیم؛ ولی اگر آنها را با همۀ لوازم و اقتضائاتش قبول کردیم، منفعل میشویم؛ مثلاً اگر رسانه را با همۀ اقتضائاتش قبول کردیم، در مقابلِ آن منفعل میشویم. رسانه را باید بیاوریم و در مقاصد خودمان در سطوح مختلفی استحاله کنیم. خودِ غربیها هم همین کار را میکنند. مثلاً یکموقعی با چکش و میخ روی سنگ مینوشتند، اما الآن با قلم نوری مینویسند؛ آن ابزار قدیمی استحاله شده و به ابزار دیگری تبدیل شده است. رسانههای دیجیتال امروزی هم تفاوت زیادی با رسانههای قدیمی دارد؛ رسانههای قدیمی در یک فرایندی استحاله شده و بهصورتِ مجموعۀ دیگری درآمده است. سؤال این است که چرا همیشه آنها این کار را انجام دهند؟ ما هم باید این پدیدهها را در فرایند دیگری به نفع خودمان استحاله کنیم.
البته تمامِ کار ما هم این نیست که فقط تمدّن رقیب را استحاله کنیم، بلکه خودمان هم باید تولید کنیم؛ ولی چون در مواجهۀ با آن تمدّن هستیم، ناچاریم موضع و استراتژی روشنی در مقابلِ آن داشته باشیم.»
(منبع: #کتاب_عصر_جدید)
☑️ @mirbaqeri_ir