eitaa logo
شهید و شهدا
253 دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
172 فایل
شهید مدافع حرم جاوید الاثر اقا مهدی قاسمی ( کانال شهید::تجمیع بهترین مطالب کانال های جبهه مقاومت و پایداری...)
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرزندانی که گرسنه میخوابیدن! رحیم‌پور ازغدی؛ فرزند شهید مدرس می‌گفت وقتی پدرم همه کاره تهران و مجلس بود ما تقریبا هر شب گرسنه می‌خوابیدیم و پدرم اجازه نداد یک بار در خانه سفره چرب و نرمی پهن شود که ما سیر بخوریم! پینوشت؛ مقایسه کنید با مسئولین امروزه ؛ مجلسش چهار نوع غذا میده! جهانگیری معاون روحانی در اوج مشکلات مردم درکاخ سعد اباد جشن تولد میگیره! روحانی تو هواپیما جشن تولد میگیره! و حقوق های نجومی وحشتناک در دولت ... هر چه بگوییم کم است! اما! ماجرای ما مردم وتسلط اشراف ها برما ؛به خود ما برمیگرده! ما مردم انتخاب کردیم! ما قدرت دادیم ! ما ظلم خور بودیم!...ما الزایمر میگیریم!... @AntiBBC
🤔 ❔نظر اسلام در مورد مردم به حکومت اسلامی چیست ❗️آیا باید با این اعتراض ها برخورد شود یا به درخواست مردم جامه عمل پوشیده شود ❕❕ 💠💠 👌اسلام نه تنها با اعتراض کردن و کردن نسبت به عملکرد حکومت حق اسلامی مخالفتی ندارد ، بلکه نسبت به انتقادها و اعتراض های منطقی و معقول نیز می کند و این حقیقت در روایات ما تحت عنوان « النصیحه لائمه المسلمین » « خیر خواهی برای حاکمان ( بر حق ) مسلمین» بیان شده است . ❕پیامبر فرمود ؛ « خداوند به هیچ دوستی از دوستان خود که در فرمان برداری از و خیر خواهی نسبت به او جدیت نماید ، نظر نمی کند ، مگر اینکه در رفیق اعلی با ما باشد» 📚الکافی ج1 ص404 👌در دیگری فرمود ؛ « دین خیر خواهی است ، نسبت به خدا و کتاب او و پیامبرش و مسلمین و توده آنها » 📚امالی طوسی ص84 📚بحار الانوار ج27 ص67 👌و ؛ « به شما توصیه می کنم که نسبت به زمامدارانی که شما را به فرمان خدا فرمان می دهند ، خیر خواهی داشته باشید » 📚المعجم الکبیر ج9 ص29 👌این در روایات متعدد دیگری نیز مورد توصیه قرار گرفته است ؛ 📚بحار الانوار ج27 ص67 باب 3 ❕خیر خواهی کردن برای حکومت اسلامی مصادیق متعددی دارد که یکی از آن مصادیق ، انتقاد و اعتراض کردن به است ، در صورتی که حکومت اسلامی در خدمت رسانی و حل مشکلات دچار ضعف هایی است و انتقاد کردن سبب به آن ضعف ها می شود . ❕اما باید توجه داشت که این انتقاد و اعتراض سبب حکومت اسلامی شود و نشان دهنده خیر خواهی نسبت به حکومت اسلامی باشد ، یعنی باید بر اساس قانون و مجاری قانونی و شرعی این انتقاد و اعتراض صورت گیرد . 👌نه آنکه با عدم رعایت قانون و آشوب گری و هرج و مرج موجبات حکومت اسلامی و جدا شدن از جماعت حق مسلمین فراهم شود . 👌پیامبر گرامی فرمود ؛ « هر کس یک وجب از جماعت ( حق ) مسلمین جدا شود، حلقه را از گردن خود گشوده است » 📚الکافی ج 1 ص405 ❕حال که خداوند پس از قرن ها به مردم ایران لطف کرده است و به آنان توفیق برپایی حکومتی اسلامی برپایه فقه تشیع و را داده است ، نباید کاری کرد که این نعمت الهی کفران شود ، و نارسایی ها سبب تضعیف حکومتی شود که خون هزاران شهید و جانباز برای بدست آوردن آن شده است . 👌اگر اعتراضی از جانب مومنین است ، باید بر اساس قانون و شرع صورت گیرد تا زمینه برای تحرکات افراد و مفسد و مشروب خوار با رهبریت منافقین و ضد انقلاب برای از بین بردن حکومت اسلامی فراهم نگردد . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
⭕️ دستگیری طراح عملیات تعرض به کنسولگری ایران در نجف 🔻خبرگزاری آفاق عراق از دستگیری عامل سوزاندن کنسولگری ایران در نجف خبر داد. 🔻این خبرگزاری به نقل از منبع مطلع اعلام کرد عامل سوزاندن کنسولگری ایران به دریافت 30،000 دلار از سفارت امارات اعتراف کرده است. 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh 🔜
⭕️ کارمند با حقوق بالای ۲ میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان باید مالیات بپردازد اما هنرمندان معاف از مالیات هستند! زیبا نیست؟! 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
📌تشکل یعنی... 🔹شهید بهشتی: تشکل یعنی مجموعه‌ای از افراد که بر اساس و ایمان مشترک و باور مشترک و نقطه‌نظرهای مشترک گرد هم می‌آیند تا جماعت بشوند که «یدالله مع الجماعه»؛ به خصوص تا بتوانند زمینه را برای رشد و برای رشد و و کادرها و تهیه برنامه‌ها و قبول مسئولیت اجرای برنامه‌ها هموارتر کنند. این تعریف تشکیلات از نظر ماست. 🔹بنابراین تشکیلات وسیله‌ای است برای بهتر انجام دادن مسئولیت‌ها و خودسازی. آدم‌های منفرد غالباً با خصلت تک‌روی بار می‌آیند و از مجموعه تک‌روها به زحمت می‌شود یک مجموعه فعال ساخت. رشد اخلاق دسته‌جمعی خود یکی از ارزش‌های تشکیلات است. 📙 حزب جمهوری اسلامی، ص۱۴۹ 💠 مضمار؛ تشکیلات اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🚨هر عمل بی‌نظمی محکوم به نابودیست! 🔹امام موسی صدر: 🔸سازماندهی، شرط اساسی برای موفقیتِ هر کاری در این جهان و در نظام هستی است. در جهانی که خداوند آن را بر نظم تمام و سازماندهی دقیق آفریده است، هرگونه فعالیت سازماندهی نشده و نامنظم، عملی مغایر این هستی و است. 📔کتاب نای و نی 💠 مضمار؛ تشکیلات اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🚨فرق اسلام با غیر اسلام 🔸فرق اسلام با غیر اسلام این است که در غیر اسلام - در بساط طاغوت - آن کسی که امیر شد، اگر وقت غذا رسید، می‌گوید چرب‌ترش را جلوی من بگذارید! 🔸وقت غذا پختن هم که می‌شود، می‌گوید من امیرم، پس شما چه کاره‌اید؟! بروید ظرف‌ها را بشویید، غذا را هم خودتان درست کنید؛ 🔸در اسلام این طور نیست. امیر و غیر امیر غذا را با هم می‌خورند؛ گرسنگی هم باشد، با هم می‌کشند؛ کار هم باشد، با هم تقسیم می‌کنند؛ اما هرچه او (فرمانده) گفت، باید آنها عمل کنند. اطاعت از دستور فرمانده، واجب است؛ 🔹امام خامنه‌ای - ۶۹/۶/۲۹ 💠 مضمار؛ تشکیلات اسلامی ✅ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۱۱۸ مصحف شریف سوره مبارکه مائده ❤️یاعلی مددی کن مارا ╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮ 🦋 @tartilvathdir96 🦋 ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
4_6001103914299032946.mp3
1.87M
🔸ترتیل صفحه 118 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام نهاوند 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ❤️یاعلی مددی کن مارا ╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮ 🦋 @tartilvathdir96 🦋 ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
4_5998852114485347495.mp3
1.07M
‌🔸ترتیل صفحه ۱۱۸ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : نهاوند ❤️یاعلی مددی کن مارا ╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮ 🦋 @tartilvathdir96 🦋 ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
قرآن ترجمه المیزان سوره 5 سوره مبارکه المائدة صفحه 118 وَإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَلَعِبًا ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُونَ (58) و هنگامى که براى نماز ندا مى دهيد، آن را به استهزا و بازيچه مى گيرند. اين بدان سبب است که آنان مردمى هستند که عقل خود را به کار نمى گيرند. (58) قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ هَلْ تَنْقِمُونَ مِنَّا إِلَّا أَنْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْنَا وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلُ وَأَنَّ أَكْثَرَكُمْ فَاسِقُونَ (59) بگو: اى اهل کتاب! آيا کينهورزى شما درباره ما جز براى اين است که ما به خدا و آنچه به سوى ما و آنچه پيش از اين نازل شده است ايمان آورده ايم، و اينکه بيشتر شما فاسقيد؟ (59) قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذَٰلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِ وَجَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَالْخَنَازِيرَ وَعَبَدَ الطَّاغُوتَ ۚ أُولَٰئِكَ شَرٌّ مَكَانًا وَأَضَلُّ عَنْ سَوَاءِ السَّبِيلِ (60) بگو: آيا شما [اهل کتاب ]را به مجازاتى که نزد خدا بدتر از اين است خبر دهم؟ [مجازات ]کسانى است که خدا لعنتشا کرده و بر آنان خشم گرفته و بعضى از آنان را به صورت بوزينه و خوک مسخ کرده و آنان طاغوت را پرستش کرده اند. اينانند که بدترين موقعيّت را دارند و گمراه ترين مردم از راه راست هستند. (60) وَإِذَا جَاءُوكُمْ قَالُوا آمَنَّا وَقَدْ دَخَلُوا بِالْكُفْرِ وَهُمْ قَدْ خَرَجُوا بِهِ ۚ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا كَانُوا يَكْتُمُونَ (61) و چون نزد شما مى آيند مى گويند: ايمان آورديم، در حالى که با کفر، [بر شما ]درآمده و با کفر بيرون رفته اند، و خدا به آنچه کتمان مى کنند داناتر است. (61) وَتَرَىٰ كَثِيرًا مِنْهُمْ يُسَارِعُونَ فِي الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَأَكْلِهِمُ السُّحْتَ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (62) و بسيارى از آنان را مى بينى که در گناه و تجاوز و خوردن حرام شتاب مى کنند، راستى چه بد است آنچه انجام مى دهند! (62) لَوْلَا يَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَأَكْلِهِمُ السُّحْتَ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَصْنَعُونَ (63) چرا مردان اِلهى و علماى يهود آنان را از گفتار گناه و خوردن حرام باز نمى دارند؟ راستى چه بد است آنچه مرتکب مى شوند! (63) وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ ۚ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا ۘ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنْفِقُ كَيْفَ يَشَاءُ ۚ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا ۚ وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۚ كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ ۚ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا ۚ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ (64) و يهوديان گفتند: دست خدا [از بخشش و عطا ]بسته است. دست هايشان بسته باد و به سزاى آنچه گفتند لعنت بر آنان باد. بلکه دست هاى خدا باز است و هر گونه بخواهد انفاق مى کند. و همانا آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده است بر طغيان و کفر بسيارى از آنان مى افزايد. و ما تا روز قيامت ميانشان دشمنى و کينه افکنديم. هر بار آتشى براى جنگ افروختند خدا آن را خاموش کرد. و پيوسته در زمين به فساد مى کوشند، و خدا مفسدان را دوست نمى دارد. (64) ❤️یاعلی مددی کن مارا ╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮ 🦋 @tartilvathdir96 🦋 ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
02.Baqara.041.mp3
2.74M
📚تفسیر سوره بقره آیه 41 ✅کانال استاد قرائتی ⇨ @Gharaati_ir
02.Baqara.042-43.mp3
1.03M
📚تفسیر سوره بقره آیه 42_43 ✅کانال استاد قرائتی ⇨ @Gharaati_ir
⚡️ چرا بعضی‌ها با جوشش انقلابی مخالف‌اند؟ 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «تلقی بعضی‌ها این است که انقلاب برای تحققِ یک هدفی بود و تمام شد و الآن دورۀ سازندگی است، یعنی جوشش انقلابی باید فروکش کند و از این به بعد برویم و بسازیم! ریشۀ این حرف آن‌جاست که آرمان انقلاب اسلامی را به یک انقلاب ضداستبدادی یا ضداستعماری محدود می‌کنند و لذا انقلاب اسلامی را تمام‌شده می‌دانند؛ می‌گویند می‌خواستیم دست قدرت‌ها را کوتاه کنیم که کردیم! می‌خواستیم رژیم استبدادی را به جمهوری تبدیل کنیم که کردیم! ولی اگر شما گفتید هدف انقلاب اسلامی ایجادِ یک تکانۀ جهانی است و می‌خواهد را پیشِ روی بشر قرار بدهد و را در مقابلِ رنسانس ایجاد کند، این جوشش انقلابی باید تا مرحلۀ تمدّن اسلامی برقرار باشد. جوشش انقلابی هر کجا خاموش شود، شما از حرکت بازمی‌مانید. اگر وحدت‌بخشی و انسجام‌بخشی و ساختارسازی را متناسب با تمدّن رقیب انجام دهید، انقلاب اسلامی از جوشش می‌افتد.» (منبع: ) ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 نقدی بر «سند الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت» 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: " ـ که کارشناسان و متخصصان عزیز زحمت بسیار زیادی برای تهیۀ آن کشیده‌اند ـ با این‌که نقاط مثبت و امتیازات فراوانی دارد، اما یکی از اشکالاتش این است که برای ایران اسلامی که در مقیاس تمدّنی و در مقیاس موازنۀ جهانی با نظام استکباری حرف دارد، نوشته نشده است و همسنخ با استراتژی امنیت ملی آمریکا نیست. البته درست است که سندی که برای یک کشور نوشته می‌شود باید در مقیاس ملی باشد، منتها باید درون را با بیرون، توأمان ملاحظه کند. آمریکا وقتی می‌خواهد استراتژی امنیت ملی بنویسد، امنیت ملی خودش را به برتری در موازنۀ جهانی و محور شدن در توسعۀ جهانی گره می‌زند و آن‌وقت ‌‌بر اساسِ این استراتژی، اقتصاد خود را تعریف و سازماندهی می‌کند. یا را هم در نظر بگیرید؛ این سند می‌خواهد تا سال 2030 جامعۀ جهانی را به نقطۀ خاصی در غربی‌شدن برساند. این سند، سکولاریسم را دنبال می‌کند تا یک جهانِ سکولار بسازد. ما به عنوانِ رقیب تمدّنی غرب باید چه کنیم؟ این یک شوخی است که بگوییم این اسناد را امضا می‌کنیم و «حقِ تحفّظ» را رعایت می‌کنیم! حق تحفُّظْ، محتوای آن سند را عوض نمی‌کند! رقیب تمدّنی ما با این اسناد می‌خواهد جهان را اداره کند، آن‌وقت ما فقط دنبال «حق تحفّظ» باشیم؟! این کار با رقابت تمدّنی و با اهداف و مطلوبیت‌های انقلاب اسلامی نمی‌سازد. الگوی پیشرفت ملی ما باید در مقیاس این اسناد و با این ملاحظات نوشته شود. نمی‌گویم الگوی ملی باید برنامۀ جهانی داشته باشد، بلکه باید مثل استراتژی امنیت ملی آمریکا ناظر به برتری در موازنه باشد و با آن استراتژی مقابله کند. آمریکا می‌گوید من رهبر جهان هستم و امنیت ملی من وقتی تأمین می‌شود که این جایگاه برای من حفظ شود؛ آن‌وقت ‌‌بر اساسِ این رویکرد، اقتصادش را طراحی می‌کند. ما نمی‌گوییم رهبر جهان هستیم، ولی یکی از دو طرف قطب تمدّنی جهان هستیم؛ ما یک کشورِ معمولی در غرب آسیا نیستیم، کشوری هستیم که سابقه تاریخی دارد و محور و خاستگاه یک تمدّن جدید است؛ ما اگر می‌خواهیم برای چنین کشوری سند ملی بنویسیم، باید جایگاه و مأموریت آن را در نظر بگیریم و متناسب با آن، سند ملی بنویسیم.» (منبع: ) ☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️حتی در کاخ فرعون سه اسوه وجود دارد: حضرت موسای کلیم، آسیه (همسر فرعون) و مؤمن آل فرعون. ⚡️ رویکرد درست، فتح قلّه‌های علم مدرن و استحالۀ آن علم و عبور از آن مرزهاست. ⚡️ رویکرد ما در برابر تمدن غرب، استحالۀ آن تمدن در تمدن نوین اسلامی است (نه پذیرش، نه گزینش، نه گریز) 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔸 آیا همه‌چیزِ غرب بد است؟ به یک معنا خیر. همۀ آدم‌هایی که در غرب هستند بدند؟ خیر، ‌‌اصلاً این‌طور نیست. حتی در کاخ فرعون سه اسوه وجود دارد: حضرت موسای کلیم، آسیه (همسر فرعون) و مؤمن آل فرعون. ما جنگ با آدم‌ها نداریم، با جریان تمدّن غرب کار داریم. 🔸 از دستاوردهای غربی حتماً باید استفاده کنیم؛ گمان من این است که حتماً باید قلّه‌های علم و تکنولوژی غربی را فتح و استحاله کنیم، و الّا نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم و بر تمدّن غرب چیره شویم. رویکرد ما فتح قلّه‌های علم مدرن و عبور از آن مرزهاست. پس، در عمل باید به همین نسخه عمل کنیم که قلّه‌های دانش غرب را فتح کنیم؛ حتماً نباید از آنچه در جهان می‌گذرد بی‌خبر باشیم؛ باید آن‌ها را بگیریم و تسخیر کنیم و سپس استحاله کنیم. قبل از تسخیر نمی‌شود اصلاح و ترمیم و استحاله کرد. شما تا به علوم روز مسلط نشوید، ‌‌اصلاً نمی‌توانید کاری با آن انجام دهید.» 🔸 ما نه غرب‌پذیریم، نه غرب‌گزینیم، نه غرب‌گریزیم و نه غرب‌ستیزیِ کور را دنبال می‌کنیم. رویکرد ما رویکرد استحالۀ تمدّن غرب در تمدّن اسلامی است؛ کمااین‌که غرب می‌خواهد ما را در خودش استحاله کند. هر تمدّنی اگر رقیب تمدّنی دارد، به کمتر از استحالۀ او قانع نیست. الآن غرب می‌خواهد ما را در جهازِ هاضمۀ فرهنگی خودش منحل و مضمحل کند و تلقی‌مان از خدا و دین و دین‌داری را به‌گونه‌ای تغییر دهد که با مدرنیته بسازد. در مقابل، ما باید آن تمدن را در مفاهیم دینی خودمان استحاله کنیم. این استحاله از ایدئولوژی تا فلسفه تا دانش و تا تکنولوژی پیش می‌رود. همۀ این سطوح را باید استحاله کنیم. (منبع: ) ☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ استحاله چیست؟ 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «می‌توانیم در چهارچوب ارزش‌های خودمان، پدیده‌های نو را استحاله کنیم. منتها استحاله سطوحی دارد، از مراحل ساده تا مراحل پیچیده. ما اگر یک شیء را با نقطه‌مختصاتش آوردیم، کل آن سیستم را آورده‌ایم. ما اگر سیستم برق‌رسانیِ یک اتومبیل را قبول کردیم، کل دستگاه آن را قبول کرده‌ایم؛ مگر این‌که نقطه‌مختصاتش را عوض کنیم. تا وقتی که در نقطه‌مختصاتش تغییری ندهیم، باید کل موتور را متناسب و سازگار با همان بسازیم. حتی اگر ما چرخ یک اتومبیل را با همۀ نقطه‌مختصات قبول کنیم، کل اتومبیل را قبول کرده‌ایم. آیا می‌توانیم چرخ تراکتور (با شدّت نیرویی که تولید می‌کند) را به ماشین بنز وصل کنیم؟ آیا چرخ پیکان را می‌شود به بنز ببندیم؟ آیا می‌توانیم سیستم اتومبیلی را که با سوخت فسیلی کار می‌کند ـ مثلاً ـ به قطار برقی تبدیل کنیم؟ آیا می‌توانیم همان سیستم برق‌رسانی آن را به این‌جا بیاوریم؟ قطعاً خیر. پس همۀ اجزا را باید عوض کنید. طبیعتاً نظم اجتماعی و روابط اجتماعی، بسیار پیچیده‌تر و ارگانیزه‌تر از یک سیستم سادۀ مکانیکی است؛ لذا باید پدیده‌های نو را هوشیارانه بیاوریم و در آن تصرف کنیم و استحاله‌اش کنیم و الّا آن پدیده، متصرف خواهد شد. ما در مقابلِ پدیده‌های جدید مجبور نیستیم؛ ولی اگر آن‌ها را با همۀ لوازم و اقتضائاتش قبول کردیم، منفعل می‌شویم؛ مثلاً اگر رسانه را با همۀ اقتضائاتش قبول کردیم، در مقابلِ آن منفعل می‌شویم. رسانه را باید بیاوریم و در مقاصد خودمان در سطوح مختلفی استحاله کنیم. خودِ غربی‌ها هم همین کار را می‌کنند. مثلاً یک‌موقعی با چکش و میخ روی سنگ می‌نوشتند، اما الآن با قلم نوری می‌نویسند؛ آن ابزار قدیمی استحاله شده و به ابزار دیگری تبدیل شده است. رسانه‌های دیجیتال امروزی هم تفاوت زیادی با رسانه‌های قدیمی دارد؛ رسانه‌های قدیمی در یک فرایندی استحاله شده و به‌صورتِ مجموعۀ دیگری درآمده است. سؤال این است که چرا همیشه آن‌ها این کار را انجام دهند؟ ما هم باید این پدیده‌ها را در فرایند دیگری به نفع خودمان استحاله کنیم. البته تمامِ کار ما هم این نیست که فقط تمدّن رقیب را استحاله کنیم، بلکه خودمان هم باید تولید کنیم؛ ولی چون در مواجهۀ با آن تمدّن هستیم، ناچاریم موضع و استراتژی روشنی در مقابلِ آن داشته باشیم.» (منبع: ) ☑️ @mirbaqeri_ir
🎇🎇🎇🌿🌹﷽🌹🌿🎇🎇🎇 📣 (وقتی خبر تهاجم سربازان معاویه به شهر انبار در سال ۳۸ هجری، و سستی مردم به امام علیه،السلام،ابلاغ شد، فرمود:) (قسمت‌‌-دوم) 2⃣ دعوت به مبارزه و نكوهش از نافرمانی كوفيان ♦️ آگاه باشيد! من شب و روز، پنهان و آشكار، شما را به مبارزه با شاميان، دعوت كردم و گفتم پيش از آن كه، آنها با شما بجنگند با آنان نبرد كنيد، به خدا سوگند، هر ملتی كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد، اما شما سستی به خرج داديد، و خواری و ذلت پذيرفتيد، تا آنجا كه دشمن پی در پی به شما حمله كرد و سرزمينهای شما را تصرف نمود، و اينك، فرمانده معاويه، (مرد غامدی) با لشگرش وارد شهر انبارشده و فرماندار من، (حسان بن حسان بكری) را كشته و سربازان شما را از مواضع مرزی بيرون رانده است. به من خبر رسيد كه مردی از لشگر شام به خانه زن مسلمان و غير مسلمان كه در پناه حكومت اسلام بود وارد شد، و خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره های آنها را به غارت برد، در حالی كه هيچ وسيله ای برای دفاع، جز گريه و التماس كردن، نداشتند، لشگريان شام با غنيمت فراوان رفتند بدون اينكه حتی يك نفر آنان، زخمی بردارد، و يا قطره خونی از او ريخته شود، اگر برای اين حادثه تلخ، مسلمانی از روی تاسف بميرد، ملامت نخواهد شد، و از نظر من سزاوار است. شگفتا، شگفتا!! به خدا سوگند، اين واقعيت قلب انسان را می ميراند و دچار غم و اندوه می كند كه شاميان در باطل خود وحدت دارند، و شما در حق خود متفرقيد. زشت باد روی شما و از اندوه رهايی نيابيد كه آماج تير بلا شديد. به شما حمله می كنند، شما حمله نمی كنيد؟ با شما می جنگند، شما نمی جنگيد؟ اينگونه معصيت خدا می شود و شما رضايت می دهيد؟ وقتی در تابستان فرمان حركت به سوی دشمن می دهم، می گوييد هوا گرم است مهلت ده تا سوز گرما بگذرد، و آنگاه كه در زمستان فرمان جنگ می دهم، می گوييد هوا خيلی سرد است بگذار سرما برود، همه اين بهانه ها برای فرار از سرما و گرما بود؟ وقتی شما از گرما و سرما فرار می كنيد، به خدا سوگند كه از شمشير بيشتر گريزانيد. 3⃣مظلوميت امام (علیه السلام) و علل شكست كوفيان ♦️ ای مرد نمايان نامرد! ای كودك صفتان بی خرد، كه عقلهای شما به عروسان پرده نشین، می ماند، چقدر دوست داشتم كه شما را هرگز نمی ديدم و هرگز نمی شناختم، شناسايی شما سوگند به خدا كه جز پشيمانی حاصلی نداشت، و اندوهی غم بار سرانجام آن شد خدا شما را بكشد كه دل من از دست شما پرخون، و سينه ام از خشم شما مالامال است، كاسه های غم و اندوه را، جرعه جرعه به من نوشانديد، و با نافرمانی و ذلت پذيری، رای و تدبير مرا تباه كرديد، تا آنجا كه قريش در حق من گفت: (بی ترديد پسر ابيطالب مردی دلير است ولی دانش نظامی ندارد) خدا پدرانشان را مزد دهد، آيا يكی از آنها تجربه های جنگی سخت و دشوار مرا دارد؟ يا در پيكار توانست از من پيشی گيرد؟ هنوز بيست ساله نشده، كه در ميدان نبرد حاضر بودم، هم اكنون كه از شصت سال گذشته ام. اما دريغ، آن كس كه فرمانش را اجراء نكنند، رايی نخواهد داشت. 📜 ، 🎇🌹🕊 🎇🌿🌹 🎇🎇🎇🎇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️بهای امنیت و آرامش و اشک های "علی آقا" در فراق پدر😔 🔹 تا کی مردم باید بهای امنیت را به خاطر بی‌تدبیری برخی از مسئولین، بپردازند!؟ ✅ به افسران بپیوندید: @Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ با دیدن امثال این کلیپ‌ها باید پیشبینی می‌شد که این دولت برای چه کسانی خوب خواهد بود! ♦️ این خانم‌ها آقازاده‌هایِ مهدی‌رادپور، مالک هلدینک نفت و گاز هستند که مدتی قبل خطبه‌ی عقد یکی از این دختران را کسی خواند که #لیست‌_امید را تَکرار کرد😒 🔹 درسته که این دولت برای بالای ۹۶ درصد عملکرد ضعیفی از خود‌ نشان داد ولی برای ۴ درصد از جامعه، بهترین زمان برای بهره‌برداری اقتصادی( برای پر کردن جیب خود) بود! @Afsaran_ir