السلام علیک یاعلی بن موسی الرضا
🔖برشی از نامهی حضرت رضا علیه السلام به جناب عبدالعظیم حسنی در مورد شیعیان:
به یکدیگر روی آورند و به دیدار هم روند، زیرا این کارها سبب تقرب و نزدیکی آنها به من میشود.
وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَى بَعْضٍ وَ اَلْمُزَاوَرَةِ فَإِنَّ ذَلِكَ قُرْبَةٌ إِلَيَّ.
📗اختصاص شیخ مفید
👈نائب الزیاره دوستان عزیز بوده و اگر فرصت حاصل شد، روایات و دل نوشته هایی تقدیم شما خوبان خواهم نمود.
@shamim_fegahat
شخص اعتباری 68.mp3
5.4M
#جلسه_شصت_هشتم
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
#شخص_اعتباری
#جلسه_مجازی
‼️ دوستان ارجمند بعد از گوش کردن جلسه، حضورشان را همراه رمز جلسه به نمایندگان محترم
آقای صداقت @Msn210
آقای رنجبر @Amirrnj
اطلاع دهند.
@shamim_fegahat
🔸پربرکتترین مولود
«ابویحیی صنعانی» می گوید:
روزی در محضر امام رضا علیهالسلام بودم، فرزندش ابوجعفر را که خردسال بود نزد ایشان آوردند،
حضرت فرمودند:
«هذَا الْمَوْلُودُ الَّذی لَمْ یُولَدْ مُوْلُودٌ اَعْظَمُ بَرَکَةً عَلی شیعَتِنا مِنْهُ؛
این مولودی است که با برکتتر از او برای شیعیان ما زاده نشده است.»
🔺 الكافي، ج۱، ص: ۳۲۱، ح۹
عید نورانی میلاد با سعادت حضرت جواد الائمه امام محمد بن علی التقی علیهالسلام را از جوار آستان سلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام محضر دوستان عزیز و همه موالیان حضرت تبریک و تهنیت عرض نموده و نائب الزیاره شما می باشم.
@shamim_fegahat
یا جوادالائمه ادرکنی
یحیی صنعانی: در مكّه به حضور امام رضا عليه السلام رسيدم، ديدم حضرت، موزى پوست مى كَند و در دهان ابو جعفر (امام جواد) عليه السلام مى گذارد.
عرض كردم : فدايت شوم ! فرزند گرامى شما همين است؟
فرمود : آرى يحيى !
اين فرزندى است كه هيچ فرزندى در اسلام بابركت تر از او براى شيعيان ما زاده نشده است.
الكافي عن يَحيى الصَّنعاني :
دَخَلتُ عَلى أبي الحسن الرِّضا عليه السلام وَهُوَ بِمَكَّةَ وَهُوَ يَقشِرُ مَوزا وَيُطعِمُهُ أبا جَعفَرٍ عليه السلام فَقُلتُ لَهُ: جُعِلتُ فِداكَ هذا المَولودُ المُبارَكُ؟
قالَ: نَعَم يا يَحيى هذا المَولودُ الَّذي لَم يولَد في الإسلامِ مِثلُهُ مَولودٌ أعظَمُ بَرَكَةً عَلى شيعَتِنا مِنهُ
📚 کافی، ج۶، ص۳۶۰
🔅🔅🔅
👈 اعظم برکت در اسلام
واقفیه بعد از شهادت موسی بن جعفر علیهما السلام به حدی در شیعیان نفوذ نمود و اجلا و بزرگانی مانند بطائنی و بزنطی و ابن سماعه و عثمان بن عیسی و... را ربود و همین خطر موجب اضمحلال و نابودی شیعه تلقی گردید.
یکی از مهمترین حربه های واقفیه فرزند نداشتن آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام بود.
در این اوضاع ولادت سراسر نور جوادالائمه علیه السلام ضربه سنگین بر پیکره واقفیه بود.
در ولادت بقیه ائمه اطهار علیهم الاسلام شاهد چنین برکتی نمی باشیم.
#تبریک_ولادت_امام_جوادع
#بارگاه_علی_بن_موسی_الرضاع
@shamim_fegahat
🇮🇷 چهل و چهارمین سال استقلال، مقاومت، اقتدار، عزّتمندی و استکبارستیزی، بر ملّت غیور و بصیر ایران مبارک
@shamim_fegahat
💐بسمه تعالی💐
«پیامبرگرامی اسلام صلّیالله علیه و آله و سلّم»:
عُنوانُ صَحیفَةِ المُؤمِنِ حُبُّ عَلیِّ بنِ ابیطالب علیهالسلام.
سرلوحه پرونده هر مؤمن (در روز قیامت) دوستی و محبت علی بن ابیطالب علیهالسلام است.
❤️السَّلاَمُ عَلَى مَوْلاَنَا أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَاحِبِ السَّوَابِقِ وَ الْمَنَاقِبِ...❤️
🌸میلاد فرخنده ی حضرت مولی الموحّدین، یعسوب الدین، قائد الغرّ المُحجّلین، قُدْوَة الصَّالحين، امام العارفین، امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیهالسلام بر یکایک شما خوبان مبارک 🌸
@shamim_fegahat
فقه ۵ ش ۱۰۴.mp3
6.11M
#مکاسب5ش104
بسم الله الرحمن الرحیم
جریان اصالت لزوم در غیر بیع
بنابر این که اصالت لزوم قاعده لزوم باشد در غیر بیع جریان دارد
عمده بررسی ادله قاعده لزوم است
دلیل اول اوفوا بالعقود
آیه به دلالت مطابقی نقض مفاد عهد و عقد را حرام دانسته و به دلالت التزامی بر حکم لزوم عقد دلالت می نماید
اگر گفته شود دو حکم تکلیفی و وضعی از آیه استفاده میشود باطل است زیرا استعمال لفظ در اکثر معنا است
آیه دوم احل الله البیع
تصرفات بر بیع نافذ است از جمله آن تصرفات بعد از فسخ یکی از متعاقدین بدون رضایت دیگری است و این همان لزوم عقد میباشد
آیه سوم اکل مال تجارت از تراض
تجارت سبب تمامی تصرفات است حتی در فرض که یکی از متعاقدین بدون رضایت دیگری عقد را فسخ نموده است
اشکال
تمسک به عمومات آیات تمسک به آن در شبهه مصداقیه است باید از خارج تجارت ان تراض و بیع و عقد احراز شود
جواب
به کمک استصحاب احکام موارد سابق جریان پیدا میکند.
الحمدالله رب العالمین
@shamim_fegahat