eitaa logo
دانشنامه امیرالمومنین (ع)
1.4هزار دنبال‌کننده
799 عکس
157 ویدیو
48 فایل
السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب لطفا مطالب کانال را با ذکر #صلوات هدیه به روح مطهر #حضرت_زهرا (سلام الله علیها) انتشار دهید.🌹 کانال شخصی، بدون وابستگی به هیچ ارگان و یا ....
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ ؟ ‼️ ولي وقتي به نسخه‌هاي مختلف تاريخ صغير و تاريخ كبير بخاري مراجعه مي‌كنيم ، اين روايت را در آن نمي‌يابيم، و متوجه می شویم که در چاپهای اخیر این روایت را عمدا حذف کرده اند!! 😭 اين نيز يكي ديگر از ظلم‌هاي است كه دشمنان امير المؤمنين در حق آن حضرت مرتكب شده‌اند و قصد داشته‌اند كه با اين كار فضائل بي حد و حصر امير المؤمنين عليه السلام را از چشم مردم دور نگهداراند ؛ غافل از اين كه قبل از آن‌ها برخي از علماي خودشان اين مطلب را ديده و نقل كرده‌اند . ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ❌ اعتراف علماي اهل سنت بر جعلي بودن اين لقب براي ابوبكر: از طرف ديگر بسياري از علماي اهل سنت اعتراف كرده‌اند كه اين لقب، شايسته ابوبكر نيست و حديث آن جعلي است. 📌 ابن جوزي، عالم معروف اهل سنت در كتاب الموضوعات مي‌نويسد: أبي درداء از پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم نقل مي‌كند كه آن حضرت فرمود : در شب معراج ديدم كه در عرش خداوند بر لوحي سبز با نور سفيد نوشته شده بود « خدايي جز خداي يكتا نيست ، محمد صلي الله عليه وآله وسلم رسول او است ، ابوبكر صديق و عمر فاروق است ! ⬅️ بعد در نقد روايت مي‌نويسد: اين حديث صحيح نيست و كسي كه به آن متهم است عمر بن اسماعيل است . يحيي بن معين در باره او گفته است: سخن او ارزش ندارد ، دروغ‌گو است ، آدمي بد و خبيث است. نسائي و دارقطني گفته‌اند : حديث او متروك است. 📚الموضوعات ، ابن جوزي ، ج1 ، ص 327 ⬅️ در جاي ديگر مي نويسد: اين روايت باطل و ساختگي است و علي بن جميل حديث جعل مي كرده است. 📚الموضوعات ، ابن جوزي ، ج1 ، ص 336 ⬅️ و در جاي سوم مي‌گويد: اين حديث از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم صحيح نيست؛ زيرا ابوبكر صوفي و محمد بن مجيب هر دو دروغگو هستند ، اين سخن را يحيي بن معين گفته است. 📚الموضوعات ، ج1 ،‌ ص337 ⬅️ هيثمي نيز بعد از نقل روايت مي نويسد: رواه الطبراني وفيه على بن جميل الرقى وهو ضعيف. 📚مجمع الزوائد ،‌ الهيثمي ،‌ ج9 ، ص58 اين روايت را طبراني نقل كرده و در سند آن علي بن جميل رقي است و او ضعيف است . و متقي هندي بعد از نقل آن مي‌گويد: ابن عساكر آن را نقل كرده و در سند آن محمد بن عامر، دروغگو است. 📚كنز العمال ، ج13 ، ص236 ⬅️ ابن حبان بعد از نقل دو روايت در اينباره‌ مي‌نويسد: شكي نيست كه اين دو روايت باطل و ساختگي است. روايات بسياري همانند آن وجود دارد كه با ذكر همه آن‌ها كتاب ما طولاني خواهد شد. 📚كتاب المجروحين ،‌ ج2 ،‌ ص116 ⬅️ ابن حجر عسقلاني و شمس الدين ذهبي نيز بعد نقل روايت مي‌گويند :اين روايت باطل است. 📚ميزان الاعتدال ، ذهبي ، ج1 ،‌ ص540 📚 لسان الميزان ، ابن حجر ، ج2 ، ص295 ⬅️ ابن كثير دمشقي سلفي نيز در اين باره مي‌گويد: اين حديث ضعيفي است و در سند آن كسي است كه در باره او سخن‌ها گفته شده و سخن او از منكرات خالي نيست. 📚البداية والنهاية ، ج7 ،‌ ص230 🔶 در نتيجه، لقب «صديق» مخصوص امير المؤمنين علی (ع) است و هر آن‌چه اهل سنت از زبان پيامبر اسلام در باره ابوبكر نقل كرده‌اند، ساخته و پرداخته ديگران است. 🔶 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 💢 البته به این مطلب هم توجه داشته باشید که ما روایت صحیح السندی از امامان معصوم، که دال بر صدیق بودن ابوبکر باشد نداریم و هر آنچه وارد شده از اهل سنت می باشد تنها یک روایت جعلی وجود دارد که به بررسی آن می پردازیم: نقل می کنند که امام باقر(ع) ابوبکر را صدیق نامیده است!! 📚کشف الغمه، ج 2، ص 360 در رابطه با این روایت باید گفت: این یک حدیث بی سر و ته است. علی بن عیسی اربلی، متوفای 693 از عروة بن عبدالله که از رجال قرن دوم است، حدیثی را نقل می کند این حدیث از دو جهت قابل احتجاج نیست: 1⃣ از نظر سند ناقل آن علی بن عیسی اربلی است که در سال693، از فردی به نام عروة‌ بن عبدالله نقل می کند که در عصر امام باقر (57-114) می زیسته است. آیا چنین حدیث بی سندی، قابل استناد است؟ ‼️ در رجال شیعه فقط یک عروة‌بن عبدالله بن قشیر جعفی است که شیخ طوسی او را از اصحاب امام صادق شمرده ولی کاملاً مجهول است. 📚تنقیح المقال، ج2، ص 251، شماره 788 در رجال سنی وی به نام عروة بن عبدالله بن قشیر جعفی مکنی به «أبوسهل» آمده است، که حدیث از عبدالله بن زبیر نقل می کند و مردی که بر عبدالله بن زبیر تلمّذ کرده و از او حدیث نقل می کند، از نظر روحیه باید با او نزدیک باشد و این خاندان کاملاً از امیر مؤمنان منحرف بودند، و قطعاً قول چنین فردی نمی تواند سند باشد. 📚تهذیب الکمال فی اسماء الرجال،ج 10، ص 27،شماره 3909 . . . . . . 👈 صفحه دوم ادامه دارد ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
⚠️ ؟ از این گذشته، دقت در مضمون حدیث می رساند که کاملاً از زبان وی دروغ گفته شده، زیرا می گوید: من از زینت کردن شمشیر از ابی جعفر سؤال کردم. ایشان فرمود: ابوبکر صدیق شمشیر خود را می-آراست، من به او گفتم:‌ او را صدیق می نامی؟ از جای خود پرید و رو به قبله ایستاد و فرمود: آری صدیق! آری صدیق! آری صدیق! هر کس نگوید او صدیق است خدا سخن او را در دنیا و آخرت نپذیرد!! چنین عمل غیر متناسب با وقار حضرت امام باقر(ع) و مبالغۀ بیش ازحد در این مورد، نشانۀ‌ آن است که عروة بن عبدالله، شاگرد عبدالله بن زبیر این حدیث را از زبان حضرت، جعل کرده است. ‼️ پس این حدیث سندا و دلالتا باطل است. • • • • 👈 صفحه سوم پایان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
مجمع تبری و تولی 🌸 السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب 🌸 💢 آنچه که یک شیعه باید بداند...💢 💠 اصول عقاید شیعه جعفری و تحقیق و تفحص در عقاید اهل سنت و بدعت 💠 • ° • ° • ° ➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─ ➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
📚 پی دی اف ترجمه فارسی کتاب «اهل سنت واقعی» تالیف دکتر محمد تیجانی تونسی حفظه الله 📥 تصویر کتاب: 🌐 http://bit.ly/2MTAT3G 📥 لینک دانلود جلد اول: 🌐 http://bit.ly/2L2Wmop 📥 لینک دانلود جلد دوم: 🌐 http://bit.ly/2Kp2h7I 📥 لینک دانلود هر دو جلد در یک فایل زیپ: 🌐 http://bit.ly/2L2WpR7 ✅ دکتر محمد تیجانی از علمای اهل سنت عمری اهل کشور تونس است که الحمد لله نور بصیرت بر وی آشکار شده و مذهب ناجیه اهل بیت علیهم السلام را برگزید. وی در این کتاب را بررسی کرده و ثابت می‌کند اهل سنت واقعی و عمل کنندگان به سنت پیامبر صلی الله علیه و آله شیعیان هستند نه اهل سنت عمری بلکه مذهب آنان بر خلاف ادعایشان در محبت اهل بیت علیهم السلام، کاملا در مخالفت و دشمنی با اهل بیت علیهم السلام ساخته شده است. 🔶 برخی از موضوعاتی که نویسنده در این کتاب به آن‌ها می‌پردازد به این قرار است: 🔺سوزاندن احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله توسط خلفای غاصب 🔺 روش برخورد با دیگر تفکرات، مقایسه عملکرد خلفای غاصب با سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 🔺مقایسه فقه شیعی و سنی و ...تسلط بر منابع روایی و تاریخی اهل سنت عمری و نمایاندن تناقضات موجود در این روایات و تناقضات میان عملکرد اهل سنت عمری با اعتقادات خودشان و مخالفتشان با اهل بیت علیهم السلام، از ویژگی‌های این کتاب است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
❌ #صحیح_مسلم_و_تهمت_به_عائشه ⚠️ #عائشه_و_رضاع_کبیر ⬅️ همیشه از جانب #اهل_سنت به شیعه تهمت زده میشود که روافض اهل جسارت وبی ادبی به #عائشه هستند.‼️ 👈آنان میگویند شیعه به عائشه تهمت فحشا و بی حیایی می زند. اما آیا میدانید در معتبرترین کتاب اهل سنت یعنی #صحیح_مسلم تهمت بی حیایی به عائشه می زنند⁉️ این در حالی است که علماء اهل سنت فتوای قتل را برای تهمت زننده به عائشه داده اند‼️ پس باید اول دستور قتل و ارتداد مسلم را بدهند...😂😂 📚 ترجمه فارسی #صحیح_مسلم ج ۲ ص ۶۴۴ مترجم خالد ایوبی نیا، مصحح حسین رستمی #رضاع_کبیر #عائشه #صحیح_مسلم #تهمت ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
✅ #رهبر_معظم_انقلاب_آیت_الله_خامنه_ای فرمودند: توهین به #مقدسات_اهل_سنت وتوهین به عائشه حرام است و اگر کسی این کار را بکند #مزدور_دشمن است. ⬅️ البته و صد البته شیعه باید همواره تابع محض ولی و نائب امامش باشد و هیچ شکی در این مطلب نیست. 👈 نکته ای که باید اینجا عرض شود این است که تحقیق و تفحص و نقل مطلب از کتابهای اهل سنت سبب میشود که هم جلوی توهین گرفته شود و هم موضوع با اسناد صحیح و درست از اهل سنت نقل شود و این میشود یک بحث علمی که روش انبیاء و اولیاء و علمای سلف هم همین گونه بوده. #امام_خامنه_ای #ولی_فقیه #توهین_به_مقدسات_اهل_سنت #مزدور_دشمن ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🍁 طلبه ای که به لوستر های حرم امیر المومنین داشت. فاضل بزرگوار سید جعفر مزارعى روایت کرده : 👈 یکى از هاى حوزه باعظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشوارى غیر قابل تحملّى بود . ⬅️ روزى از روى و فشار روحى کنار ضریح مطهّر (علیه السلام)عرضه مى دارد : شما این لوسترهاى قیمتى و قندیل هاى بى بدیل را به چه سبب در حرم خود گذارده اید ، در حالى که من براى اداره امور معیشتم در تنگناى شدیدى هستم ⁉️ 👈 شب امیرالمومنین (علیه السلام) را در خواب مى بیند که آن حضرت به او مى فرماید : اگر مى خواهى در نجف مجاور من باشى اینجا همین نان و ماست و فیجیل و فرش طلبگى است ، و اگر زندگى مادّى قابل توجّهى مى خواهى باید به هندوستان در شهر حیدرآباد دکن به خانه فلان کس مراجعه کنى ، چون حلقه به در زدى و صاحب خانه در را باز کرد به او بگو :👈به آسمان رود و کار آفتاب کند .👉   🔺پس از این خواب ، دوباره به حرم مطهّر مشرف مى شود و عرضه مى دارد :زندگى من اینجا پریشان و نابسامان است شما مرا به هندوستان حواله مى دهید ‼️ ⬅️ دوباره حضرت را خواب مى بیند که مى فرماید : سخن همان است که گفتم . 🔺 اگر در جوار ما با این اوضاع مى توانى استقامت ورزى اقامت کن ، اگر نمى توانى باید به هندوستان به همان شهر بروى و خانه فلان راجه را سراغ بگیرى و به او بگویى: 👈به آسمان رود و کار آفتاب کند👉 پس از بیدار شدن و شب را به صبح رساندن ، کتاب ها و لوازم مختصرى که داشته به فروش مى رساند و اهل خیر هم با او مساعدت مى کنند تا خود را به هندوستان مى رساند و در شهر حیدرآباد سراغ خانه آن راجه را مى گیرد ، مردم از این که طلبه اى فقیر با چنان مردى ثروتمند و متمکن قصد ملاقات دارد ، تعجب مى کنند .   👈 وقتى به در خانه آن راجه مى رسد در مى زند ، چون در را باز مى کنند مى بیند شخصى از پله هاى عمارت به زیر آمد ، طلبه وقتى با او روبرو مى شود مى گوید: (به آسمان رود و کار آفتاب کند) فوراً راجه پیش خدمت هایش را صدا مى زند و مى گوید : این طلبه را به داخل عمارت راهنمایى کنید و پس از پذیرایى از او تا رفع خستگى اش وى را به حمام ببرید و او را با لباس هاى فاخر و گران قیمت بپوشانید . 📌 مراسم به صورتى نیکو انجام مى گیرد و طلبه در آن عمارت عالى تا فردا عصر پذیرایى مى شود .   فردا دید محترمین شهر از طبقات مختلف چون اعیان و تجار و علما وارد شدند و هر کدام در آن سالن پرزینت در جاى مخصوص به خود قرار گرفتند ، از شخصى که کنار دستش بود ، پرسید : چه خبر است ⁉️ گفت : مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است . پیش خود گفت : وقتى به این خانواده وارد شدم که وسایل عیش براى آنان آماده است .هنگامى که مجلس آراسته شد ، راجه به سالن درآمد ، همه به احترامش از جاى برخاستند و او نیز پس از احترام به مهمانان در جاى ویژه خود نشست . 👈 نگاه رو به اهل مجلس کرد و گفت : آقایان من خود را که بالغ بر فلان مبلغ مى شود از نقد و مِلک و منزل و باغات و اغنام و اثاثیه به این طلبه که تازه از نجف اشرف بر من وارد شده مصالحه کردم ، و همه مى دانید که اولاد من منحصر به دو دختر است ، یکى از آنها را هم که از دیگرى زیباتر است براى او عقد مى بندم ، و شما اى عالمان دین ، هم اکنون صیغه عقد را جارى کنید .   چون صیغه جارى شد طلبه که در دریایى از شگفتى و حیرت فرو رفته بود ، پرسید : شرح این داستان چیست ؟ ⚠️ راجه گفت : من چند سال قبل قصد کردم در (علیه السلام) شعرى بگویم ، یک مصراع گفتم و نتوانستم مصراع دیگر را بگویم ; به شعراى فارسى زبان هندوستان مراجعه کردم ، مصراع گفته شده آنها هم چندان مطلوب نبود ، به شعراى ایران مراجعه کردم ، مصراع آنان هم چندان چنگى به دل نمى زد ، پیش خود گفتم حتماً شعر من منظور نظر کیمیا اثر امیرالمومنین (علیه السلام)قرار نگرفته است ، لذا با خود نذر کردم اگر کسى پیدا شود و مصراع دوم این شعر را به صورتى مطلوب بگوید ، نصف دارایى ام را به او ببخشم و دختر زیباتر خود را به عقد او در آورم ،   شما آمدید و مصراع دوم را گفتید ، دیدم از هر جهت این مصراع شما درست و کامل و تمام و با مصراع من هماهنگ است . ❌ طلبه گفت : مصراع اول چه بود ؟ راجه گفت : من گفته بودم : به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند  طلبه گفت : از من نیست ، بلکه لطف خود امیرالمومنین (علیه السلام) است . راجه سجده شکر کرد و خواند : 🍃به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند *** به آسمان رود و کار آفتاب کند🍃 ✅ وقتى نظر کیمیا اثر حضرت مولا ، فقیر نیازمندى را اینگونه به ثروت و جاه و جلال برساند ، نتیجه نظر حق در حقّ عبد چه خواهد کرد ⁉️   🌐 منبع : پایگاه عرفان شیخ حسین انصاریان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─ 🍃 🍂 🍃 🍂🍃 🍃🍀🍃 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
⚠️  از بزرگان اهل‌سنت در  خود می‌نویسد: ⬅️ حدثنا الحسن بن عمر بن شقیق بن اسماء الجرمی البصری حدثنا سلمة بن الفضل عن محمد بن اسحاق عن یحیی بن عباد بن عبدالله بن الزبیر عن ابیه عن عائشة انها قالت: وکان متاعی فیه خف وکان علی جمل ناج وکان متاع صفیة فیه ثقل وکان علی جمل ثقال بطیء یتبطا بالرکب. فقال رسول الله صلی الله علیه وسلم: حولوا متاع علی جمل صفیة وحولوا متاع صفیة علی جمل عائشة حتی یمضی الرکب. قالت عائشة: فلما رایت ذلک قلت یا لعباد الله غلبتنا هذه الیهودیة علی رسول الله. قالت: فقال رسول الله صلی الله علیه وسلم: یا‌ام عبدالله ان متاعک کان فیه خف وکان متاع صفیة فیه ثقل فابطا بالرکب فحولنا متاعها علی بعیرک وحولنا متاعک علی بعیرها. 👈 قالت: فقلت: الست تزعم انک رسول الله؟ قالت: فتبسم قال: او فی شک انت یا‌ام عبدالله؟ قالت: قلت: الست تزعم انک رسول الله؟ افهلا عدلت؟ وسمعنی وکان فیه غرب‌ای حدة فاقبل علی فلطم وجهی. فقال رسول الله صلی الله علیه وسلم: مهلا یا ابا بکر. فقال: یا رسول الله اما سمعت ما قالت؟ فقال رسول الله صلی الله علیه وسلم: ان الغیری لا تبصر اسفل الوادی من اعلاه. 🔥  از عائشه نقل می‌کند که گفت: (در سفرحجة‌الوداع) توشه من سبک‌تر و شترم نیز تندرو بود؛ ولی توشه صفیه سنگین‌تر و شترش نیز کندروتر بود و سبب شده بود که کاروان آرام حرکت کند، رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)فرمود: توشه عائشه را بر شتر صفیه و توشه صفیه را بر شتر عائشه بار کنید، تا کاروان تندتر حرکت کند. 🔥عائشه می‌گوید: وقتی این چنین دیدم گفتم: ‌ای وای این زن یهودی پیش پیامبر از ما عزیزتر شد؟ رسول خدا فرمود: ای‌ ام‌عبدالله (کنیه عائشه) توشه تو سبک و توشه صفیه سنگین است، این سبب شده است که کاروان به آرامی حرکت کند و ما توشه او را بر شتر تو و توشه تو را بر شتر او بار کردیم. ❌ عائشه می‌گوید که من گفتم: 👈⁉️ رسول خدا تبسم کرد و فرمود: آیا در این مساله تردید داری ؟؟ عائشه می‌گوید: دوباره گفتم: آیا تو نیستی که خیال می‌کنی رسول خدا هستی! پس چرا عدالت را رعایت نمی‌کنی؟ ابوبکر که بسیار تندخو بود، جلو آمد و به صورتم سیلی زد، رسول خدا فرمود: صبر کن‌ ای ابوبکر!. ابوبکر گفت: ‌ای پیامبر خدا مگر نشنیدی که او چه گفت؟ رسول خدا فرمود: زنان وقتی غیرتشان به جوش می‌آید، ته دره را از بالای آن تشخیص نمی‌دهند. ‼️ 📚همین روایت را ابن‌حجر عسقلانی در کتاب المطالب العالیه وحلبی در سیره خود نقل کرده‌اند 📚 التمیمی، احمد بن علی بن المثنی (متوفای۳۰۷ ه)، مسند ابی یعلی، ج۸، ص۱۲۹، ح۴۶۷۰، تحقیق:حسین سلیم اسد، ناشر:دار المامون للتراث - دمشق، الطبعة:الاولی، ۱۴۰۴ ه - ۱۹۸۴م.     📚 ، احمد بن علی بن حجر ابوالفضل (متوفای۸۵۲ه)، المطالب العالیة بزوائد المسانید الثمانیة، ج۸، ص۱۸۸، ح۱۵۹۹، تحقیق:د. سعد بن ناصر بن عبد العزیز الشتری، ناشر:دار العاصمة/ دار الغیث، الطبعة:الاولی، السعودیة - ۱۴۱۹ه.     📚 ، علی بن برهان الدین (متوفای۱۰۴۴هـ)، السیرة الحلبیة فی سیرة الامین المامون، ج۳، ص۳۱۳، ناشر: دار المعرفة - بیروت - ۱۴۰۰؛ 📚 ، محمد بن محمد ابوحامد (متوفای۵۰۵هـ، احیاء علوم الدین، ج۲، ص۴۱۸، ناشر: دار االمعرفة - بیروت ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
#حدیث_کوتاه ✅ #امیر_المؤمنین امام علی علیه السلام: 🔹شفاى دردهاى خود را از قرآن بجوييد و در سختیها و گرفتاری‌هايتان، از آن كمك بخواهيد؛ چرا كه در آن، درمان بزرگترين دردهاست و آن، درد كفر و نفاق و انحراف و گمراهى است... هر كس كه قرآن در روز قيامت، برايش شفاعت كند، شفاعت می‌شود و هر كس كه قرآن در روز قيامت، از او شكايت كند، محكوم می‌گردد. 📚از خطبه 176 نهج البلاغه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─ 🍃 🍂 🍃 🍂🍃 🍃🍀🍃 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
⚠️ آیا علی علیه السلام نظر مثبتی نسبت به خلفاء داشتند⁉️ ✅ (ره) در کتاب شریف به نقل از علیه السلام مینویسد: 👈 به خدا سوگند که آن مرد ( بن ابوقحافه) لباس خلافت را بر تن کرد، در حالی که نیک می‌دانست جایگاه من در خلافت مانند محور سنگ آسیاب است (که بدون آن از چرخش باز می‌ماند). 🔺در آن زمان که خلافت به انحراف گراییده بود، پرده‌ای میان خود و زمامداران افکندم، روی از آن گردانیدم، در اندیشه شدم که با دست بُریده و (برای به دست آوردن حقی که از من غصب شد) پیکار نمایم، یا دربرابر آن رویداد تاریک و پرابهام کنم. ⬅️ به این نتیجه رسیدم که صبر و شکیبایی، خردمندانه‌تر از مبارزه و پیکار است، پس در حالی که و داشتم، صبر کردم و نظاره‌گر غارت میراث خود شدم، تا آن که دوران اوّلی (ابوبکر) گذشت، و خلافت را پس از خود به دست پسر خطاب ( ) سپرد. 🔥 شگفتا با آن که ابوبکر در زمان حیاتش قصد را داشت، عقد عروس خلافت را پس از مرگش برای دیگری(عمر) بست. آن دو چه سخت پستان خلافت را میان خود تقسیم کردند و دوشیدند. 👈 ابوبکر امر حکومت را به روحیه‌ای خشن (عمر) سپرد؛ کسی که سخنش درشت و همراهی با او سخت و دشوار بود. بالغزش‌های فراوان و عذرخواهی بسیار! همراهی با حکومت او مانند سواری با شتری سرکش بود که اگر سوار مهار آن را بکشد، بینی‌اش مجروح می‌شود، و اگر به حال خود رهایش کند، سوارش را زمین می‌زند و به هلاکت می‌رساند. ⬅️ به خدا سوگند! مردم در دوران حکومت او گرفتار خطا و ناآرامی و شدند! من در آن دوران (با آن که طولانی بود و بار سنگین بلاها را بر دوش داشتم) صبر کردم، تا آن که دوران او نیز گذشت، و امر خلافت را به جمعی سپرد که می‌پنداشت من هم یکی از آن هایم. 🔻پناه به خدا از آن ! چه زمانی فضیلت و برتری من بر اولین آن ها (ابوبکر) مورد شک و تردید بود، تا امروز بخواهم در کنار و همپایه اینان (اعضای شورا) قرار داده شوم؟ در عین حال باز راه شکیبایی را در پیش گرفتم و در کنار آن مرغان به پرواز درآمدم و با آنان در جریان شورا گاهی بالا و گاهی پایین می‌رفتم. 🔥 در آن شورا یک نفر ( ) به خاطر کینه‌ای که در دل داشت، به من رأی نداد و دیگری ( ) به برادر زنش ( ) تمایل یافت و چیزهای دیگری که بیان آن صلاح نیست، تا آن که سومی به خلافت رسید که کارش پر کردن شکم و تهی کردن آن بود و خاندان پدریش ( ) با او برخاستند و مانند شتری که علف‌های تازة بهار را با حرص و وَلَع می‌بلعد، به پرداختند، تا وضع به گونه‌ای شد که آنچه رشته بود، از هم گسست و کردار ناشایستش کار او را ساخت و شکم پارگیش او را بر زمین زد». 📚 نهج البلاغه خطبه ٣ (خطبه شقشقيه) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
💢 ⬅️ ✅ سفارشی راهبردی به ، از امام صادق سلام الله علیه سلام الله علیهما به یکی از اصحاب خود فرمود: «اقْرَأْ عَلَى مَنْ تَرَى أَنَّهُ يُطِيعُنِي مِنْهُمْ وَ يَأْخُذُ بِقَوْلِيَ السَّلَامَ... صِلُوا عَشَائِرَكُمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا فِي دِينِهِ وَ الْحَدِيثَ وَ الْأَمَانَةَ وَ خُلُقُهُ مَعَ النَّاسِ قِيلَ فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ وَ يَدْخُلُ عَلَيَّ مِنْهُ السُّرُورُ 👈 وَ قِيلَ هَذَا أَدَبُ جَعْفَر وَ إِذَا كَانَ عَلَى غَيْرِ ذَلِكَ دَخَلَ عَلَيَّ بَلَاؤُهُ وَعَارُهُ وَقِيلَ هَذَا أَدَبُ جَعْفَرٍ» به هر كسى كه گمان مى‌كنى گوش به حرف من مى‌دهد و از سخنان من پيروى مى‌كند سلام مرا برسان،... 🔻به قومتان نيكى كرده و به داد آنها برسيد، به تشييع جنازه آنها برويد واز مريضهايشان عيادت كنيد وحقوقشان را به آنها بپردازيد. 🔺اگر يكى از شما در دينش بوده، راستگو وامانتدار باشد، اخلاقش با مردم خوب باشد مى‌گويند اين جعفرى است ومن به خاطر او خوشنود مى‌شوم، 👈گفته مى‌شود اين تربيت جعفر است. ولى اگر اين طور نباشد بلا وعارش بر من خواهد بود ومى‌گويند اين تربيت جعفر است. ‌ 📚 الکافی(ط- الإسلامیه)، ج2، ص 636، ح5 ➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🔴 باسلام جهت ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام بازنشر مطالب این کانال با ذکر بلامانع است. کانال شیعه علوی را به سلام الله علیهم معرفی کنید. 👇👇👇👇👇👇
مجمع تبری و تولی 🌸 السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب 🌸 💢 آنچه که یک شیعه باید بداند...💢 💠 اصول عقاید شیعه جعفری و تحقیق و تفحص در عقاید اهل سنت و بدعت 💠 • ° • ° • ° ➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃 ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─ ➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂 👈 مجمع تبری و تولی را در پیام رسان ایتا دنبال کنید. 🆔 eitaa.com/shiaAlawi
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🌼🍂 🍃🍂 🍂 🍃 🍂 🌸 علیه السلام 🔸حدیث منزله را از نبی بگیر و بخلق بگو مخالف هارون مخالف موسی است 🔹بود وصی نبی آنکسی که نفس نبی است گرفتم (اینکه حدیث)غدیر یک رویاست 🔸کننده در خبیر بود وصی رسول نه انکه کرد فرار از جهاد ، عقل کجاست 🔹کسی که گفت سلونی ، سزد امامت را  نه آن کسی که به لولا ، به جهل خود گویاست 🔸کسی که جای نبی خفت جانشین نبی است نه آنکه راحتی جان خویش را می ساخت 🔹چگونه قاتل زهرا امام خلق شود مدینه مرد شرف نیست یا علی تنهاست 🔸چگونه مهر بورزند به آن ستم گستر  که دود آتش او دور خانه زهراست 🔹چگونه غیر علی را امام خود داند که او سراپا آیینه رسول خداست 🔸حدیثی از دو لب مصطفی مراست به یاد  به آب زر بنویسم اگر رواست رواست 🔹خدا گواه است پی دشمن علی نروم  حلال زاده رهش از حرام زاده جداست 🔸کسی که بت شکند بر فراز دوش نبی  برای حفظ خلافت ز هر کسی اولاست 🔹گواه من به خلافت همان وجود علی است  که آفتاب بتایید آفتاب گواه است 🔸بود امامت او در کتاب حق معلوم  چنان که صورت خورشیددر فضا پیداست 🔹به دیدگان خدا بین مرتضی سوگند کسی که غیر علی دید دیده اش اعماست 🔸عبادت ثقلینت اگر بود فردا تو را بدون ولایت به ویل و اویلاست 🔹به آن نبی که علی را وصی خود فرمود به آن نبی که تمامش ثنای آن مولاست 🔸صواب نیست صوابی که بی ولای علی است نماز نیست نمازی که بی علی برپاست 🔹شکسته باد دهانی که بی علی باز است  بریده باد زبانی که بی علی گویاست 🔸تمرد است بدون علی اگر طاعت تاسف است سوای علی ، اگر تقواست 🔹به آیه آیه قران به حق پیغمبر که راه غیر علی مرگ و نیستی و فناست 🔸خدا گواست که هر کس رهش جدا زعلی است بسان لشکر فرعون راهی دریاست 🔹اگر تمام خلایق جدا شوند از او  خدا گواست که راه تمام خلق خطاست 🔸به جای حور به بوزینه دست داده و بس کسی که غیر علی را امام ورهبر خواست 🔹به صد هزار زبان روح مصطفی گوید که ای تمام امت علی امام شماست 🔸من و جدا شدن از مرتضی خدا نکند که هر که گشت جدا از علی جدا زخداست 🔹کسی که فاطمه از ظلم او غضبناک است امامتش غم واندوه و رنج و بلاست 🔸مگرنگفت نبی خشم دخترم زهرا  شرار خشم خداوندگار بی همتاست 🔹مگر نگفت نبی با هم اند ، حق و علی اگر علی نبود در میانه حق تنهاست 🔷🔸 🔹🔶 ➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─ 🍃 🍂 🍃 🍂🍃 🍃🌸🍃 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🔥 ⚠️ براساس نص است یا اجماع⁉️ 👈 علماي اهل سنت وقتي ديده اند كه نيست! به پناه برده اند و ادعا نموده اند كه صحابه با او را انتخاب كرده اند! در حالي اين كه ادعا نيز با صحيح ترين رواياتشان سازگار نيست ✅ چنانچه در صحيح خود نقل كرده است كه بن خطاب سخنراني كرد و گفت: 👈كَانَتْ بَيْعَةُ أَبِي بَكْرٍ فَلْتَةً... وَلَكِنَّ اللَّهَ وَقَي شَرَّهَا. 👈 وَلَيْسَ فيكم من تُقْطَعُ الْأَعْنَاقُ إليه مِثْلُ أبي بَكْرٍ من بَايَعَ رَجُلًا من غَيْرِ مَشُورَةٍ من الْمُسْلِمِينَ فلا يتابع هو ولا الذي تابعه تَغِرَّةً أَنْ يُقْتَلَا. 📚 صحيح البخاري، ج 8، ص26، ح6830. 👈 مبادا كسي در ميان شما باشد كه مانند ابوبكر ، كساني به سوي او تمايل پيدا كنند اگر با كسي بدون مشورت با مسلمانان بيعت شود، از او پيروي نمي شود زيرا هم كسي كه با او بيعت شده و هم كسي كه بيعت كرده اند، خود را در معرض كشتن قرار مي دهند. 👈 از بزرگترين مفسران اهل سنت تصريح كرده است كه عمر به تنهايي ابوبكر را انتخاب كرد و هيچ اجماعي در كار نبوده است: ❌ فإن عقدها واحد من أهل الحلّ والعقد فذلك ثابت... ودليلنا: أنّ عمر - رض - عقد البيعة لأبي بكر ولم ينكر أحد من الصحابة ذلك. 📚 تفسير القرطبي ج 1 ص 269. 👈 اگر خلافت توسط يكي از اهل حلّ و عقد شكل گرفت خلافت ثابت مي گردد.... دليل ما براي اين مدعا اين است كه: 👈 عمر به تنهايي براي ابوبكر بيعت گرفت و هيچكدام از صحابه منكر نشدند. 👈 همچنين بخاري در صحيح خود از زبان نقل كرده است كه تمام انصار و نيز علي بن أبي طالب عليه السلام، زبير بن عوام و تمام طرفداران آن ها با خلافت ابوبكر مخالف بودند: ❌ أَنَّ الأَنْصَارَ خَالَفُونَا وَاجْتَمَعُوا بِأَسْرِهِمْ فِي سَقِيفَةِ بَنِي سَاعِدَةَ، وَخَالَفَ عَنَّا عَلِيٌّ وَالزُّبَيْرُ وَمَنْ مَعَهُمَا... 📚 صحيح البخاري ج 8 ص 26 ح 6830 👈 تمامي انصار با ما كردند و در جمع شدند، و نيز علي (عليه السلام) و زبير و كساني كه همراه آن ها بودند، با ما كردند. و تيميه، در منهاج السنهء مي نويسد: 👈 وكان أكثر بني عبد مناف ـ من بني أمية وبني هاشم وغيرهم ـ لهم ميل قوي إلي عليّ بن أبي طالب يختارون ولايته. 📚 منهاج السنة ج 7 ص 47. 👈 بيشتر بني عبد مناف ـ از بني اميه و بني هاشم و ساير قبايل ـ علاقه فراواني داشتند كه خلافت علي بن ابي طالب را بپذرند. 👉 👈 و و در تاريخ شان نقل كرده اند كه تمام انصار و يا بعضي از آن ها گفتند كه ما تنها با علي بن أبي طالب عليه السلام بيعت مي كنيم: ⬅️ فقالت الأنصار أو بعض الأنصار: لا نبايع إلاّ عليّاً. 📚 الكامل ج 2، ص 325 وتاريخ الطبري ج 2 ص 443. 👈 و در بخاري به نقل از آمده است كه و عليهما السلام تا شش ماه با ابوبكر بيعت نكردند: عن عائشة:...  وَعَاشَتْ ]فَاطِمَةُ[ بَعْدَ النَّبِيِّ (ص) سِتَّةَ أَشْهُر... وَلَمْ يَكُنْ علي يُبَايِعُ تِلْكَ الأَشْهُرَ. 📚 صحيح البخاري ج 5 ص82 ح 4240 و ح 4241 (حضرت زهرا سلام الله عليها) بعد از پيامبر صلي الله عليه واله وسلم شش ماه زنده بود... و علي در اين مدت هرگز با او (ابوبكر) بيعت نكرد. و در باره اجماعي كه علي بن أبي طالب عليه السلام آن را قبول نداشته باشد، گفته است: 👈👈 و علي كلّ إجماع يخرج عنه علي بن أبي طالب ومن بحضرته من الصحابة.👉👉 📚المحلي ج 9 ص 345. خداوند بر هر اجماعي كه علي بن ابي طالب عليه السلام و اصحابي كه در محضرش هستند در آن جمع حضور باشند. عالم اهل سنت بر اجماع بدون علی لعنت میفرستد ‼️ 👈 بخاري در صحيح خود به نقل از عائشه مي نويسد كه عمر بن خطاب در زمان انتخاب ابوبكر مردم را و در ميان مردم نفاق وجود داشت: 👈وخَوَّفَ عُمَرُ النَّاسَ وَإِنَّ فِيهِمْ لَنِفَاقًا. 📚 صحيح بخاري، ج4، ص195، ح 3669 👈 و طبري در تاريخ خود مي نويسد كه عمر بن خطاب پس از به خلافت رسيدن ابوبكر مي گفت: 👈 ما هو إلاّ أن رأيت أسلم، فأيقنت بالنصر. 📚 تاريخ الطبري ج 2 ص 458. 👈 هنگامي كه را كه ديدم يقين به پيروزي پيدا كردم. 👈 قبيله اسلم همان قبيله مي باشد كه از مردم به زور براي خليفه بيعت مي گرفتند. صفحه اول 👈 ادامه دارد.... ➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂 ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🔥 ⚠️ براساس نص است یا اجماع⁉️ ادامه صفحه اول ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👈 علماي اهل سنت وقتي ديده اند كه دست شان از دليل و نص خالي است 👈به قضيه نماز خواندن ابوبكر در زمان صلي الله عليه وآله استناد كرده اند و مي گويند كه اگر او شايستگي خلافت دنيوي را نداشت، رسول خدا صلي الله عليه وآله او را به امامت نماز كه امامت اخروي است نمي گماشت 👈ودر حالي كه طبق روايت صحيح بخاري هنگامي كه رسول خدا صلي الله عليه وآله متوجه شدند كه ابوبكر به مسجد رفته و امام جماعت شده است، بخاطر اینکه براي او ، و طرفدارانش در آینده دست آويزي نشود، به مسجد رفت و ابوبكر را كنار زد و ابوبكر كناري ايستاد و تنها مكبر بود و با صداي بلند تكبير مي گفت. 👈 وَأَبُو بَكْر يُسْمِعُ النَّاسَ التَّكْبِيرَ. 📚صحيح البخاري ج 1 ص 174 ح 712. 👈ابوبكر صداي تكبير را به مردم مي رساند. 👈 همچنين در كتاب هاي آمده است كه تعدادي از صحابه در زمان رسول خدا صلي الله عليه وآله به دستور آن حضرت امام جماعت بوده اند. در خود مي نويسد: 👈 اسْتَخْلَفَ ابْنَ أُمِّ مَكْتُومٍ يَؤُمُّ النَّاسَ وَهُوَ أَعْمَي. 📚 سنن أبي داود ج 1 ص 143 ح 595. 👈 پيامبر صلّي الله عليه وآله وسلّم ابن را كه شخصي نابينا بود به امامت مردم در نماز برگزيدند. 👈 حتي علماي اهل سنت تصريح كرده اند كه خود رسول خدا صلي الله عليه وآله پشت سر نماز خوانده است: النبي (ص) صَلَّي خَلْفَ عبد الرحمن بن عَوْفٍ. 📚 مصنف ابن أبي شيبة ج 2 ص 119 ح 7170. 👈 رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم پشت سر عبدالرحمن بن عوف نماز خواند. 👈 پس اگر نماز گذاردن كسي به جاي پيامبر (ص) دليل بر خلافت اوست چرا عبد الله بن ام مكتوم و يا عبد الرحمن بن عوف جانشين پيامبر (ص) نشدند؟ 👈 از اين گذشته، علماي اهل سنت نقل كرده اند كه رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود: من أصل الدين الصلاة خلف كل بر وفاجر.😳 📚سنن الدارقطني ج 2 ص 44 ح 1747. 👈 جواز نماز خواندن پشت سر هر نيك و بدكاري، از اصل دين است‼️ پایان ➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂 ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
#حدیث_کوتاه ✅ #امیرالمؤمنین امام علی سلام الله علیه 👈هر که به ما چنگ زند به ساحل نجات رسد و هر که رهایمان کند غرق شود.👉 📚 تحف العقول صفحه 116 ➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─ 🍃 🍂 🍃 🍂🍃 🍃🌸🍃 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🌸 سلام الله علیهما 🔶 قال رسول الله صلى الله عليه و آله : 👈 مَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْـظُرَ اِلى فى عِلْمِهِ وَ اِلى فى تَقْواهُ وَ اِلى فى حِلْمِهِ وَ اِلى فى هَيْبَتِهِ وَ اِلى فى عِبادَتِهِ فَلْيَنْظُرْ اِلى 🔷 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: 👈 هر كه مى خواهد به آدم و علم او و نوح و تقواى او و ابراهيم و بردبارى او و موسى و هيبت او و عيسى و عبادت او بنگرد، به على بن ابى طالب بنگرد.  📚 ارشاد القلوب :ص ۲۱۷ ➖🍃➖🌸➖🍃 🔶 رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: 👈 خداوند برای برادرم علی (علیه السلام ) بیشماری قرار داده است، هر کس یکی از این فضایل را از روی اعتقاد بازگو کند، خداوند گذشته وحال او را بیامرزد و هر کس یکی از فضائل او را و یا نشر دهد، تا زمانی که نقش از آن نوشته باقی است پیوسته فرشتگان برای او می طلبندوهر کس یکی از فضائل علی (علیه السلام ) را دهد، خداوند گناهانی را که از راه گوش انجام داده ببخشد و هر کس ای از فضائل علی (علیه السلام ) را بخواند، خداوند گناهانی را که از راه چشم انجام داده است ببخشد. 📚 ارشاد القلوب جلد ۲ صفحه ۲ ➖🍃➖🌸➖🍃 🔷 قال رسول الله صلی الله علیه و آله :  👈 مَن اَرادَ اَنْ یَنظُرَ اِلَی فِی هِیبَتِه و الی فِی رُتْبَتِه و اِلی فی جَلالِتِه و الی آدمَ فی عِلمِه و اِلی فی خَشْیَة و الی فی خُلَّتِه و الی فی حُزنِه و الی فی جَمالِه و الی فی مُناجَاتِه و الی فی صَبْرِه و الی فِی زُهدِه و اِلی فی عِبادَتِه و الی فی وَرَعِه و الی ٍ فی حَسَبِه و خُلقِه ،‌فَلیَنظُر الی عَلی ٍ. فَأنَّ فیه تِسعین خَصلَةٍ من جَمَعَها اللهُ فیه و لَم یَجمَعهَا فی اَحدٍ غَیره ؛ 🔶 پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فرمودند: 👈 هر کس اراده کند ، اسرافیل را در هیبتش و میکائیل را در رتبه اش و جبرئیل را در جلالتش و حضرت آدم را در علمش و نوح را در خشیتش و ابراهیم را در دوستیش و یعقوب را در حزنش و یوسف را در جمالش و موسی را در مناجاتش و ایوب را در صبرش و یحیی را در زهدش و عیسی را در عبادتش و یونس را در ورعش و حضرت محمد را در حسب و خلقش تماشا کند به علی بن ابیطالب نگاه کند ، براستی خداوند در او نود خصلت از صفات انبیاء را جمع کرده است که در غیر او جمع نفرموده است. 📚 ینابیع الموده ج ۲ ، باب ۵۶ ، ص ۲۵۵ ➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖🍃➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🔥 ⚠️ 👈 براساس نص است یا اجماع⁉️ و مجری آن ( ) معتقد است که شورای سقیفه نعمتی بود که خداوند به مسلمانان ارزانی داشته و این نشانه دموکراسی در اسلام است که به دست ابابکر وعمر در ۱۴۰۰ سال پیش محقق شده‼️😳 در ادامه مجری وهابی این شبکه بیان میکند که زمان رسول خدا صلی الله علیه وآله بر اساس و خلیفه بعد از رسول خدا را در شرایطی کاملا با صلح ودوستی انتخاب کردند. 🍁 تا جایی که حتی با انتخاب ابابکر تمامی اصحاب چه از و چه از آسوده خاطر شدند که رسالت نبی اکرم صلی الله علیه و آله عبث و بیهوده نشد. و مهمتر آنکه شخص به عنوان خلیفه انتخاب شد. ⬅️ با این مطلب وهابیت خبیث معتقد هستند که در مدت زمان بعد از وفات پیامبر هیچ کسی اصلح از نبود و همچنین تمام مردم آماده پذیرش ابوبکر به عنوان خلیفه پیامبر بودند. در قسمت قبلی مطالبی خدمت عزیزان ارائه گردید که آیا خلافت ابابکر بر اساس نص بوده و یا بر اساس اجماع‼️ در این قسمت اسنادی از کتب معتبر اهل سنت ارائه میگردد که بیان کننده خلاف واقع بودن حرف کلمه است. ➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🔥 ⚠️ 👈نحوه انتخاب چگونه بوده⁉️ 👈 سقیفه و و سب اصحاب 👈 گرفتن بیعت از مردم با 👈 اصحاب بر خلافت ابوبکر ➖🍂➖🔥➖🍂 نمونه ای از این مطالب 👇👇👇👇👇👇👇👇 هنگام با ابوبکر در سقیفه نزدیک بود کشته ‌شود و به نقل به سوی سعد هجوم‌ برده‌ می‌شود ؛ در این هنگام یکی از یاران سعد می‌گوید : مراقب سعد باشید که لهش نکنید! (به نقل بخاری: سعد را کشتید!)» و می‌گوید : «او را بکشید، خدا او را بکشد!»(١) 🔺به نقل عمر بالای سر سعد می‌ایستد و می‌گوید : «سعی‌داشتم آن‌گونه تو را له‌ کنم که اعضایت از هم بپاشد!» ؛ و سعد ریش عمر را می‌گیرد و می‌گوید : « اگر فقط یک مو از ریشم بکَنی، برنمی‌گردی مگر این‌ که دندان سالم در دهانت نیست!» ؛ و بعد می‌گوید: «(اگر می‌توانستم) تو را به همان قومی که درمیان‌شان بودی و تبعیّت ‌می‌کردی امّا مورد تبعیّت نبودی، ملحق ‌می‌کردم.» پس از آن رو به انصار می‌گوید : «اگر بخواهیم این‌ها را از مدینه بیرون‌ می‌کنیم.» ؛ 👈 عمر پاسخ‌می‌دهد: «در آن صورت خدا تو را بکشد.» و حباب بن منذر هم در جواب او می‌گوید : «بلکه خودت کشته‌شوی!» (٢) 📚 1- صحیح بخاری ج8 ص27 ، تاریخ طبری ج2 ص459 📚2- تاریخ طبری ج2 ص459 ➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🔥 ⚠️ علیه السلام ❌ آیا خلافت ابوبکر به انتخاب مردم بوده⁉️ 👈 نقش در به خلافت رسیدن به نقل تاریخ طبری. این مطلب در حالی است که وقتی قبیله اسلم به تیم خلافت ملحق شدند ، میگوید دیگر یقین به پیروزی کردم‼️ ➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂 ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🔥 #تبری ⚠️ #اسناد_کودتا_بر_علیه_امیرالمومنین علیه السلام ❌ آیا خلافت ابوبکر به انتخاب مردم بوده⁉️ #بخاری در صحیح اعتراف میکند که #عمر مردم مدینه را برای بیعت با #ابوبکر تهدید میکرد و آنان را میترساند و این در حالی است که مردم مدینه در باطن ، این خلافت را قبول نداشتند. ➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂 ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🔥 #تبری ⚠️ #اسناد_کودتا_بر_علیه_امیرالمومنین علیه السلام ❌ آیا خلافت ابوبکر به انتخاب مردم بوده⁉️ 👈 اعتراف #عمر بن خطاب : #انصار با ما مخالفت کردند و همه آنها در #سقیفه بنی ساعده جمع شدند. #علی و زبیر و کسانی که با آن دو بودند هم با ما #مخالفت کردند. ➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂 ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🔥 #تبری ⚠️ #اسناد_کودتا_بر_علیه_امیرالمومنین علیه السلام ❌ آیا خلافت ابوبکر به انتخاب مردم بوده⁉️ #ابن_اثیر مورخ مشهور اهل سنت: بیشتر انصار گفتند: ما #بیعت نمی کنیم مگر با #علی (علیه السلام) و همچنین علی بن ابی طالب (علیه السلام ) و #طلحه و #زبیر و #بنی_هاشم نیز بيعت نكردند. ➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂➖🍂 ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─