🔴 اعمال شب عید فطر
🔵 یکی از شبهای شریف است و در فضیلت و ثواب عبادت و احیای آن احادیث بسیاری وارد شده، از جمله در روایت آمده: آن شب کمتر از شب قدر نیست و برای آن چند عمل مستحب است
1⃣ غسل کردن هنگامی که آفتاب غروب کرد
2⃣ شبزندهداری به نماز و دعا و استغفار و درخواست از خداوند و بیتوته [شبزندهداری] در مسجد
3⃣ پس از نماز مغرب و عشا و نماز صبح و نماز عید بخواند:
«اللّٰهُ أَکْبَرُ اللّٰهُ أَکْبَرُ لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَاللّٰهُ أَکْبَرُ اللّٰهُ أَکْبَرُ وَ لِلّٰهِ الْحَمْدُ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ عَلَىٰ مَا هَدانا، وَلَهُ الشُّکْرُ عَلَىٰ مَا أَوْلانا».
4⃣ چون نماز مغرب و نافله آن را خواند، دستها را به جانب آسمان بلند کند و بگوید:
« یَا ذَا الْمَنِّ وَالطَّوْلِ، یَا ذَا الْجُودِ، یَا مُصْطَفِیَ مُحَمَّدٍ وَ ناصِرَهُ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْ لِی کُلَّ ذَنْبٍ أَحْصَیْتَهُ وَ هُوَ عِنْدَکَ فِی کِتابٍ مُبِینٍ»
پس به سجده رود و در سجده «صد مرتبه» بگوید: «أَتُوبُ إِلَى اللّٰهِ». سپس هر حاجتی که دارد از خدا بخواهد.
5⃣ امام حسین علیهالسلام را زیارت کند که فضیلت بسیار دارد.
6⃣ دو رکعت نماز به جا آورد؛ در رکعت اوّل پس از سوره «حمد»، هزار مرتبه «توحید» و در رکعت دوم «یک مرتبه» بخواند و پس از سلام سر به سجده گذارد و «صد مرتبه» بگوید: «أَتُوبُ إِلَى اللّٰهِ» آنگاه بگوید:
«یَا ذَا الْمَنِّ وَالْجُودِ، یَا ذَا الْمَنِّ وَالطَّوْلِ، یَا مُصْطَفِیَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَافْعَلْ بِی کَذا وَکَذا»
(بجای «کذاوکذا» حاجات خود را بخواهد)
🔹در روایت دیگری به جای «هزار مرتبه» سوره «توحید»، «صد مرتبه» وارد شده، اما این نماز را باید پس از نماز مغرب و نافله آن به جا آورد.
7⃣ شیخ طوسی در کتاب «مصباح» فرموده: که در آخر شب غسل بجای آر و تا طلوع فجر در جای نماز خود بنشین.
📚 برگرفته از کتاب مفاتیحالجنان
🌷 سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عج صلوات 🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌹 نشر حداکثری
🌷اعمال شب عیدسعید فطر🌷👆
شبی که کمتر از شب قدر نیست...
❤️درشب عید فطر 14 رکعت نماز بخواند
در هر رکعت يک مرتبه سوره حمد و آية الکرسي و سه مرتبه سوره توحيد،
👈 خداوند به ازاي هر رکعت، عبادت چهل سال و عبادت کسيکه در اين ماه روزه گرفته و نماز خوانده است ، عطا مي کند.
بحارالأنوار، ج 91، ص122به نقل از اقبالالأعمال
🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌹
هدایت شده از 🌹صدرا🌹
1_1435297648.mp3
8.65M
لحظهی غروب، متعلّق به امام زمانت است، برنامهٔ خود را طوری تنظیم کن که چند دقیقه توسل به امام زمان ارواحنافداه داشته باشی. همه باهم دعای فرج روزمزمه کنیم
هدایت شده از 🌹صدرا🌹
1_1000418537_۱۲۵.mp3
4.47M
•|✨🌙•|
مــمنونم اگر نروی
مــیمیرم اگر بروی...😭
🥺وداع با ماه رمضان و
روضه وداع حضرت سيدالشهدا🌷
°التماسدعـایفرج و عاقبتبهخیری
هدایت شده از 📢 کانال ندای حق ❤️
به دلت سر بزن.mp3
3.54M
#تلنگری
🌟 لحظات آخر رمضان ،
اینجوری دعا کن برای خودت ....
#استاد_شجاعی 🎤
💢 معاویه از منظر مولا علی علیهالسّلام
💠 تعبیر امیرالمؤمنین سلاماللهعلیه در کتاب «نهج البلاغه» در مورد معاویه این چنین است:
🔻 «فَوَ الَّذِی فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ مَا أَسْلَمُوا وَلَکِنِ اسْتَسْلَمُوا وَ أَسَرُّوا الْکُفْرَ فَلَمَّا وَجَدُوا أَعْوَاناً عَلَیهِ أَظْهَرُوهُ.»
✍️ سوگند به آنكه دانه را شكافت و انسان را آفريد! منافقين و دورويان مانند معاويه و عمرو بن عاص و مروان، در باطن اسلام نياوردند، ولى از ترس، زير بارِ اسلام رفتند و خود را مسلمان جلوه دادند و كفرشان را پنهان کردند؛ و هنگامى كه براى آن (یعنی کفر)، يارىكنندگانی يافتند، آن را آشكار ساختند و پرچم مخالفت با دين و زد و خورد با ما را افراشتند.
📚 (نهج البلاغة، ترجمه فیضالاسلام اصفهانی، ج 5، ص 862.)
💠داستانی از نهج البلاغه
💠مناظره با خوارج👇
🔹🔹قبلاً ماجرای خوارج را به طور خلاصه، خاطر نشان ساختیم. خوارج همان یاران دیروز علی (علیه السلام) بودند که بر اثر کوردلی و لجاجت و نادانی، در مساله «حکمیت» موضع گرفتند و سرانجام همه آنها ـ جز اندکی ـ در یک جنگ شدید (جنگ نهروان) به دست سپاه علی (علیه السلام) کشته شدند.
قبل از جنگ، امام از راه های گوناگون با آنها تماس گرفت تا اختلاف با مذاکره و مناظره حلّ گردد و کار به جنگ نکشد، ولی آنها گوش به نصایح علی (علیه السلام) ندادند و آتش جنگ را شعله ور ساختند.
یکی از راهها این بود که امام، پسر عمویش ابن عباس را، که به خوبی آنها را می شناخت، چندین بار بین خود و آنها واسطه قرار داد، ولی از آنجا که آنها در حصار باورهای کج و دروغین خود محبوس بودند، گاهی قبل از آن که با ابن عباس سخن بگویند، به ذکر مسائل جزئی می پرداختند مثلاً در حالی که ریختن خون بهترین بندگان خدا مانند «عبدالله بن خَبّاب» و همسر باردار او را جایز می دانستند[1] به ابن عباس که برای مناظره نزد آنها می آمد، می گفتند: «این لباس زیبا (به قول امروزی ها: طاغوتی) چیست که پوشیده ای؟!...».
امام به ابن عباس فرمود: «لَا تُخَاصِمْهُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّ الْقُرْآنَ حَمَّالٌ ذُو وُجُوهٍ تَقُولُ وَ یَقُولُونَ وَ لَكِنْ خَاصِمْهُمْ بِالسُّنَّهِ فَإِنَّهُمْ لَنْ یَجِدُوا عَنْهَا مَحِیصاً؛ به وسیله آیات قرآن با خوارج مناظره مکن، زیرا قرآن کتابی است که می توان آیاتش را با احتمالات و توجیهات گوناگون معنی کرد، تو چیزی می گویی و آنها چیز دیگر (و سخن به جایی نمی رسد) ولی با سنت پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم) با آنها بحث کن که در برابر آن پاسخی نخواهند یافت».[2]
توضیح این که: مثلاً ابن عباس، شاگرد هوشیار و آگاه علی (علیه السلام) می خواست از آیات قرآن، صحت اصل حکمیت را (صرف نظر از کیفیت آن) برای آنان ثابت کند، ولی آنها بر اثر جمود و کوته فکری و ناآگاهی به معانی و مفاهیم قرآن، با توجیهات و احتمالات سخن ابن عباس را رد می کردند و می پنداشتند که باید برای هر موضوعی، آیه بخصوصی باشد و چون قرآن درباره «حکمیت سیاسی دو گروه» چیزی نگفته است، پس حکمیت دو گروه مسلمانان باطل است.
دانشمند معتزلی، ابن ابی الحدید می گوید: سخن فوق (که امام، به ابن عباس فرمود) در جای خود بی نظیر است و مفهوم بسیار عالی دارد... سپس می گوید: اگر سئوال شود که پس از ابن عباس با کدام سنت باید با خوارج گفتگو کند، در پاسخ گوییم: منظور امام، سخنان آشکار (و توجیه ناپذیر) پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم) است مانند این که پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم)فرمود: «علی مع الحق و الحق مع علی، یدور معه حیثما دار؛ علی با حق است و حق با علی (علیه السلام) است و هر جا که باشد، علی (علیه السلام) نیز همراه و به هم پیوسته با حق است».و یا مانند حدیث غدیر که پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «اللهم وال من والاه و عاد من عاداه، و انصر من نصره و اخذل من خذله؛ خداوندا، دوست بدار آن که علی (علیه السلام) را دوست بدارد، و دشمن بدار آن که علی (علیه السلام) را دشمن بدارد، و یاری کن آن که علی (علیه السلام) را یاری کند، و واگذار آن کس را که علی (علیه السلام) را واگذارد».
و امثال این گونه روایات را که اصحاب از پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم) شنیده بودند و مورد قبول همه بود، و اگر خوارج حتی در مقابل این گفتار آشکار و قاطع نیز سرباز می زدند، برای علی (علیه السلام) ثابت می شد که خوارج هدف دیگری دارند، نه این که حسن نیت داشته ولی نمی فهمند. هر چقدر علی (علیه السلام) در این مورد کوشش کرد و اتمام حجت نمود، آنها بر لجاجت خود افزودند، سرانجام علی (علیه السلام) ناگزیر شد با آنها پیکار کند و آن چنان با آنها بجنگد که همه آنها ـ جز اندکی ـ را به هلاکت رسانده و سر به نیست نماید.[3]
پی نوشت:
[1]. شرح نهج البلاغه خویی، ج4، ص128.
[2]. نگاه کنید به نهج البلاغه نامه 77.
[3]. شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج18، ص72 ـ در نامه 78 نهج البلاغه نیز مطالبی در مورد خوارج آمده است.
سوم اردیبهشت
بزرگداشت #شیخ_بهایی
و
روز #معمار
این روز را نباید با روز جهانی معماری (نخستین دوشنبه ماه اکتبر در هر سال) اشتباه گرفت.
سال ۱۳۸۳، انجمن مفاخر معماری ایران مراسمی را در روز ۳ اردیبهشت مصادف با سالروز تولد شیخ بهایی برپا کرد و پیشنهاد کرد تا این روز به نام روز معماری شناختهشود.
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 صلوات خاصه امام رضا «ع» 💚
🌷 اللهم 🌷
🌷 صل علیٰ 🌷
🌷عليِ بْنِ موسَی 🌷
🌷الرِضَا المرتضیٰ الاِمام🌷ِ
🌷 التَّقيِ النَّقي و حُجَّتكَ 🌷
🌷 عَلی مَنْ فَوقِ الاَرض 🌷
🌷ومَن تَحتَ الثَّريٰ 🌷
🌷 الصِّديقِ 🌷
🌷الشهید🌷
🌷صَلاةً 🌷
🌷كَثيرةً تامَّةً 🌷
🌷 زاكيةً مُتَواصِلةً 🌷
🌷 مُتَواتِرَة ًمُتَرادِفة 🌷
🌷 كَأَفْضَل ماصَلَّيْتَ عَلى🌷
🌷 أَحَدٍ مِن اَوْليائِك. 🌷
🌷صلوات الله علیک🌷
🌷و علی آبائك🌷
🌷وأوﻻدك🌷
💚♻️کاش میشد پر بگیرم تا حرم
💚♻️پیشِ سلطان پیشِ آقایِ کرم
💚♻️کاش دعوت میشدم با زائران
💚♻️در حرم پر میزدم با عاشقان
💚♻️کاش من راهم صدایم میزدی
💚♻️یک زیارت را به نامم میزدی
💚♻️کاش گردد این گدا پابوسِ تو
💚♻️بندهٔ عاشق تر و مخصوصِ تو
💚♻️درشبِ قبرم کنی من راخطاب
💚♻️میکنی آقا قدمها را حساب
💚♻️باتوعاشقترشدن عشقِ منست
💚♻️عشقِ زیبای شما رزق منست
🔕 با توجه به حجم بالای لغات و عناوین حوزه #مهدویت و همچنین آشنایی با مفاهیم #ظهور و #آخرالزمان در #شیعه، قصد داریم در سری مطالبی با هشتگ #دیکشنری_مهدوی به عناوین کاربردی بپردازیم. با ما در صفحه صدای ظهور ۳۱۳ همراه باشید.
🌼 #دیکشنری_مهدوی ۹
🔹 خ- #خسف_بیداء
🔸 آشنایی با لغات و مفاهیم مرتبط با #مهدویت و #آخرالزمان #شیعه و روایات و #احادیث_مهدوی
🔻 خ- خسف به بیداء
🔹 از علائم حتمی قیام حضرت مهدی است. واژه #خسف به معنای فرو رفتن و پنهان شدن است و #بیداء نام سرزمینی بین #مکه و #مدینه
🔹 منظور از خَسف به بیداء آن است که #سفیانی با لشگری عظیم به قصد جنگ با #امام_مهدی عازم مکه میشود، اما بین مکه و مدینه در محلی که به بیداء معروف است، به طور معجزهآسا به امر خدا در زمین فرو میروند.
💢 در روایات از این حادثه به عنوان پنجمین علامت از #علائم_حتمی_ظهور عنوان شده
🌟 #امام_باقر میفرمایند:
🔺 سفیانی گروهی را به مدینه راهی کند و مهدی از آنجا به مکه رخت بندد. خبر به فرمانده #سپاه_سفیانی میرسد که مهدی به سوی مکه بیرون شده. او لشگری در پی حضرت میفرستد، ولی او را نیابد. فرمانده سپاه سفیانی در صحرا فرود میآید. آواز دهندهای از آسمان ندا میکند: ای دشت، آن قوم را نابود ساز. پس آن نیز ایشان را به درون خود برده و هیچیک از آنان نجات نمییابد.
📚 الغیبة نعمانی صفحه ۲۷۹ باب ۱۴
✅ بنابراین خسف بیداء پس از قیام و ظهور علنی #امام_زمان علیهالسلام در روز عاشورای ظهور، رقم خواهد خورد. تنها علامت حتمی ظهور که پس از قیام امام و حرکت ایشان با سپاهیانش رقم میخورد.
❤️ اللهم صل علی محمد و آلمحمد 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
●■ پادکست| اثر قضا شدن نماز صبح
★ استاد رفیعی
❇️بسم الله الرحمن الرحیم❇️
📚کنفرانس: اعتقادی
✍شاخص مبحث: به مناسبت۸شوال، فاجعه تخریب بقیع
🖊محوریت: وهابی_کیست و چه میگوید⁉️
🔷در واپسين سال هاى سده هفتم هجرى قمرى، جهان اسلام، به ويژه سرزمين « #شام»،
💠💠💠
✍ با يورش فكرى خشن و بى رحمانه يكى از افراد به اصطلاح مسلمان، روبه رو شد.
🔸🔸🔸🔸
🔹اين شخص، #ابن_تيميه انديشه هاى باطل و منحرف خود را در همه جا پراكنده ساخت،
💫💫💫💫
🔶 و اگرچه بسيارى او را نصيحت كردند و دوست و دشمن به او هشدار دادند،
🌀🌀🌀🌀
⛔️ ولى از گمراهى خود دست نكشيد؛ به ناچار علما و فقهاى مذاهب مختلف اسلامى در مقابلش ايستادند و بر او سخت گرفتند
و او را از جامعه اسلامى طرد كردند/
🔸🔶🔸🔷
💠سرانجام، اين مرد #زندانى شد و در همان زندان نيز به درک واصل شد
🖊با مرگ #ابن_تيميه، انديشه هاى باطل او فروكش كرد،
🌀🌀🌀🌀🌀
✍ ولى برخى از شاگردانش كوشيدند تا راه وى را ادامه دهند و مذهبش را ترويج نمايند.
💫💫💫💫💫💫
🔷 البته تلاش شاگردان او به شكست انجاميد و در ميان مسلمانان، اثر چندانى نداشت
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
👈👈 تا اينكه #محمّد_بن_عبدالوهاب» با هم پيمانى و پشتيبانى نظامى « #محمد_بن_سعود»، راه #ابن_تيميه را ادامه داد.
🟩🟨🟥
🛑سرانجام، #محمد_بن_عبدالوهاب دعوت خويش را آشكار ساخت و جهان اسلام را به #كفر متهم كرد.
🚫🚫🚫🚫🚫
🔷 وى به مسلّمات #دين پشت پا زد؛ به اعتقادات مسلمانان #يورش برد؛ محرّمات را زير پا گذاشت؛
💢💢💢💢💢
خون فراوانى ريخت و هزاران انسان بى گناه را به كام مرگ فرستاد.🗡🗡
📍📍📍📍
✍همچنين اگر به ديده انصاف و به دور از تعصب به رفتار، فتواها و سياست هاى #وهابىها در قبال مسلمانان بنگريم
👈👈و آنها را با #خوارج مقايسه كنيم، 👉👉
💫💫💫💫
🔸به روشنى درمى يابيم كه در واقع راه و روش #وهابى_ها، ادامه همان راه #خوارج است.
🌀🌀🌀🌀🌀
🔷 از زمان تسلط « #محمد_ابن_عبدالوهاب» تا امروز، مسلمانان بهاى خسارت هاى اين جريان خطرآفرين را بر دوش مى كشند.
🟦🟩🟥🟧
👆👆ولى همين افراد، با خودبينى و گستاخى هرچه تمام تر، #صحابى رسول خدا (ص) را در حالى كه #روزه_دار بود و قرآن به گردن داشت، به قصد #قربت مى كشتند.🗡
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
✍ ازاين رو، مسلمانان براى اينكه از خشم و خشونت #خوارج در
امان باشند و جانشان را از دست ندهند، 💫💫💫💫
مسلمانى خود را پنهان كرده، وانمود مى كردند كه اهل كتاب هستند.
🌀🌀🌀
خوارج حتى اگر كسى #على_بن_ابى_طالب را مى ستود و از آن حضرت به نيكى ياد مى كرد، خونش را مى ريختند. 🗡
دقیقا همان کاری که #وهابیت میکند
توجه کنید دوستان👇👇
🔺خوارج از « #عبدالله_بن_خباب» پرسيدند: نظرت درباره على چيست؟
🔶 او نيز على را ستود.
آنها گفتند: تو آدمى هستى كه از آدمها به خاطر نام و نشان آنان پيروى مى كنى، و او را كشتند.🗡🗡
📗 السيرة الحلبية، جلد ۳، صفحه ۱۴۰.