آشنایی با محتوای کتاب #خدا_در_زندگی_انسان
♨️♨️در کتاب خدا در زندگی انسان به چه سوالاتی پاسخ می گوییم؟!♨️♨️
1️⃣اندیشه خدا چه نقشی در #زندگی_انسان ایفا می کند؟
2️⃣علت تشتت و گسیختگی در #روان_انسان چیست؟
3️⃣#اعتقاد به خدا چه تأثیری در زندگی انسان دارد ؟
4️⃣آیا #انقلاب_فکری و #فرهنگی اصل است یا #انقلاب_سیاسی و #اقتصادی ؟
5️⃣آیا قرآن طرفدار #کهنه پرستی است یا طرفدار #نو_اندیشی است؟
6️⃣زیر بنای شخصیت انسان از منظر #قرآن چیست ؟
7️⃣آیا چیزی به نام #بیماری_تمدن که بعضی مدعی آن هستند حقیقت دارد ؟
پاسخ به اینگونه سوالات و تطبیق آنها بر مسائل روز را در کلاس های #بینش_مطهر_استان_قم با حضور اساتید خبره #حوزه و #دانشگاه یاد خواهید گرفت.
#معرفی_کتاب
#خدا_در_زندگی_انسان
#شهید_مطهری
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
🔰آشنایی مختصر با مراحل طرح بینش مطهر
✅طرح بینش مطهر با اتکا بر تاکیدات امامین انقلاب نسبت به آثار شهید مطهری راه اندازی شده است. در این طرح که بیش از 20 سال سابقه علمی و اجرایی دارد، با نگاهی دقیق و علمی و کارشناسی به دنبال ایجاد #نظام_اندیشه_دینی و حل شبهات دینی مخاطبین هستیم.
با استفاده از تجربیات و با نگرش به محتوای آثار شهید مطهری چینش خاصی در آثار ایشان ایجاد کردیم و آن را متناسب با مخاطب امروز جامعه ایرانی آماده استفاده کرده ایم.
🔻#سیر_آموزشی
طرح بینش مطهر که در سراسر کشور در حال برگزاری است دارای 11 مرحله می باشد که تحت عنوان 4 سطح ارائه می شود. هر مرحله شامل 12 جلسه تدریسی است که در طول سه ماه قابل برگزاری است. در هر مرحله سه الی چهار کتاب از آثار شهید مطهری تدریس و مباحثه می شود.
بینش پژوه موظف است هفته ای یک جلسه درسی و یک جلسه مباحثه شرکت کند. ساعت کلاس 2 ساعت و حداقل زمان مباحثه 60 دقیقه می باشد.
🔻#آزمون
با پایان یافتن هر کتاب، آزمون آن کتاب برگزار می شود. سوال های آزمون بینش مطهر به صورت تشریحی و ناظر به مسائل روز می باشند. هر آزمون از یک هفته قبل به بینش پژوه ارائه می شود تا با آمادگی بهتری وارد جلسه آزمون بشوند.
🔻#مدرک_تحصیلی
مطابق قوانین داخلی موسسه بینش مطهر کسانی که نمره آنها کمتر از 70 «از 100» باشد فقط به آنها کارنامه داده می شود و اگر کسی نمره بالاتر کسب کند علاوه بر کارنامه به آنها گواهی طی دوره ارائه می شود.
🔻#آزمون_استادی
کسانی که گواهی پایان هر مرحله را کسب کنند در صورت تمایل می توانند در آزمون استادی شرکت کنند و در صورت پذیرش در آزمون استادی بعنوان استاد با مجموعه بینش مطهر همکاری کنند.
#آموزشی
#بینش_مطهر
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
نگرانی و دستور امام خمینی(ره):
من به #دانشجویان و طبقه #روشنفکران متعهد توصیه میکنم که کتاب های این استاد عزیز(شهید مطهری) را نگذارند با دسیسه های غیر اسلامی فراموش شود.
#پاره_تن_امام
#کلام_امام
@bineshemotahar_qom
آشنایی با محتوای کتاب
#سیره_نبوی
♨️♨️در کتاب سیره نبوی به چه سوالاتی پاسخ می گوییم؟♨️♨️
1️⃣آیا #پیامبر (ص) امّی بودند؟ چرا؟ آیا پیامبر (ص) هیچ سابقه ای در خواندن و نوشتن نداشتند؟
2️⃣در مورد #جهاد چگونه اسلام برای رسیدن به هدفی مقدس کشتن انسان ها را واجب می داند؟
3️⃣#دروغ_مصلحت_آمیز چیست؟ آیا در دروغ, هدف وسیله را توجیه نمی کند؟
4️⃣مصادرِۀ کالای #کفار توسط پیامبر چه توجیهی دارد؟
5️⃣#بدعت چیست ؟ آیا هر بدعتی حرام است ؟
پاسخ به اینگونه سوالات و تطبیق آنها بر مسائل روز را در کلاس های #بینش_مطهر_استان_قم با حضور اساتید خبره #حوزه و #دانشگاه یاد خواهید گرفت.
#معرفی_کتاب
#سیرۀ_نبوی
#آثار_شهید_مطهری
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
🔰آشنایی با شهید مرتضی پالیزوانی
شهید مرتضی متولد سال 1341 بود و در سن 24 سالگی در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسید.
از عميق ترين اعتقادات شهيد اين بود كه #انقلاب_اسلامي ما در وهله اول #انقلاب_فرهنگي بايد باشد. به همین جهت مرتضی پالیزوانی از طرفي بهخاطر آشنايي ديرينه خود با #استاد_مطهري و از طرف ديگر به جهت تاكيدات مؤکد حضرت امام(ره) پیرامون وجوب نشر افکار علامه مرتضی مطهری، مروج و مبلغ انديشههاي آن استاد شهید گرديد.
شهید پالیزوانی در سال 60 وارد سپاه پاسداران شد و در جهت تقويت و توان عقيدتي سياسي برادران سپاهي و بسيجي كوشيد و در سال 63 وارد دانشگاه گردید و در رشته فلسفه ادامه تحصيل داد و از همان ابتدا #حكمت و #فلسفه را به شيوه تطبيقي مطالعه مي كرد.
وی سرانجام روز دوازدهم ارديبهشت 1365 بود که دعوت حق را لبیک گفت و #هم_زمان با سالروز شهادت استاد شهیدش به وی پیوست و به فیض شهادت نائل آمد.
♨️وصیتنامه شهید
✅با سلام و درود به آقا امام زمان(عج) و تنها نائبش امام خميني(ره) و با درود به ارواح طيبه شهدا مخصوصاً استاد بزرگوار شهيد مرتضي مطهري كه خود را در دامن امام(ره) پرورش داد و ما را در دامن آثار خويش.
✅به برادران، فاميل، دوستان، پدر و مادر و همسرم ميگويم جز خدا به چيزهاي ديگر نينديشيد. دنيا، دار گذر است و اگر خواستيد از من تقدير كنيد اولا از فكرم پيروي كنيد و در ادامه به زن و فرزندانم احترام بگذاريد و امام و مطهري را دريابيد.
✅ از بچههاي دانشجوي #فلسفه مي خواهم راه فلسفي #استاد_مطهري را برويد و لاغير. از همه كسانيكه به آنها ستمي روا داشته ام مي خواهم مرا عفو كنند .
همسرم! من بايد بروم و تو احساس تنهايي نكن و اين را خوب ميداني كه اسلام از شما عزيزتر است.
✅پسرم محمد! من عاشق تو بودم و افتخار كن كه پدرت راه خميني(ره) را ادامه داده است و از تو مي خواهم راهم را ادامه دهي و از كتابهايم استفاده كني و بدان پدرت فقط و فقط براي خدا و تحت حكومت مطلق امام خميني(ره) و با #اطلاعات_اسلامي كه از استاد مطهري گرفته بود شهيد شد .
♨️بر مزار شهید
همینقدر بدانید که اگر #روح_مطهری، #فکر_مطهری، فلسفه و #عرفان_مطهری از جامعه ما رخت بربندد از انقلاب جز نامی و از اسلام جز اسمی نخواهد ماند، استاد را در آثارش بیابید.
#در_مکتب_شهید
#شاگردان_شهید_مطهری
@bineshemotahar_qom
شهید مطهری، شهید مطهر می سازد...
#سنگ_نوشته_شهید_پالیزوانی:
《همینقدر بدانید که اگر #روح_مطهری، #فکر_مطهری، فلسفه و #عرفان_مطهری از جامعه ما رخت بربندد از انقلاب جز نامی و از اسلام جز اسمی نخواهد ماند، استاد را در آثارش بیابید.》
#در_مکتب_شهید
#شاگردان_شهید_مطهری
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰 هدف اصلی امام حسین مبارزه با ظلم و جهل مردم بود
مهمترين علت شهادت امام حسين و مهمترين علت گرويدن مردم به امويان، جهالت مردم بود. ما مى دانيم که امام حسين با يزيد مبارزه نمى كرد؛ او بالاتر از اين بود كه هدفش شخص و فرد باشد؛ هدف او اصولى و كلى بود.
درحقيقت امام حسين با ظلم و جهل مبارزه مى كرد، چنانكه در زيارت به ما تلقين و تعليم كرده اند كه هدف اين مبارزه از بين بردن جهل و گمراهى است چنانكه در #زيارت_اربعين است:
«وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ» «1»
.
اكنون توضيح مى دهم كه مقصود از جهالت مردم اين نبود كه چون مردم بى سواد بودند و درس نخوانده بودند، مرتكب چنين عملى شدند و اگر درس خوانده و تحصيل كرده مى بودند، اینچنین نمى كردند. نه، در اصطلاح دين «#جهالت» بيشتر در مقابل «#عقل» گفته مى شود و مقصود آن #تنبّه_عقلى است كه مردم بايد داشته باشند، و به عبارت ديگر قوّه تجزيه و تحليل قضاياى مشهود و تطبيق كليات بر جزئيات است و اين چندان ربطى به سواد و بى سوادى ندارد.
علم، حفظ و ضبط كليات است و عقل قوّه تحليل است. به عبارت ديگر امام حسين شهيدِ فراموشكارى مردم شد، زيرا مردم اگر در تاريخ پنجاه شصت ساله خودشان فكر مى كردند و قوّه تنبّه و استنتاج و #عبرت_گيرى در آنها مى بود و به تعبير #سيدالشّهداء كه فرمود: «#ارْجِعوا_الى_عُقولِكُمْ»
اگر به عقل و تجربه پنجاه شصت ساله خود رجوع مى كردند و جنايتهاى ابوسفيان و معاويه و ابن زياد در #كوفه و خاندان اموى را اصولًا فراموش نمى كردند و گول ظاهر فعلى معاويه را نمی خوردند، اینچنین نمی شد.
مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج17، ص451
#اربعین
#زیارت_اربعین
#حب_الحسین_یجمعنا
#علم_جهل
#شهید_مطهری
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
⁉️ آیا ایام و لیالی و اشیا سعد و نحس دارند؟!
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰 شوم و #نحس_بودن_ایام و اشیا / همه چیز وابسته به اعمال انسان است
🔸 قرآن در مسأله «شومى» اين معنا را تفسير كرده كه شومى و شئامت براى هيچ كسى در خارج وجودش نيست، شئامت هر كسى در اعمال خودش است:
«قالوا انّا تَطَيَّرْنا بِكُمْ لَئِنْ لَمْ تَنْتَهوا لَنَرْجُمَنَّكُمْ وَ لَيمَسَّنَّكُمْ مِنّا عَذابٌ اليمٌ. قالوا طائِرُكُمْ مَعَكُمْ ائِنْ ذُكِّرْتُمْ» (سوره يس آیه 18 و 19)
آيه ديگر: «فَاذا جاءَتْهُمُ الْحَسَنَةُ قالوا لَنا هذِهِ» از قوم موسى نقل مىكند وقتى كه نيكى و خيرى به آنها مى رسيد مى گفتند اين ديگر استحقاق خود ماست «وَ انْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ» احياناً اگر يك بدى به ايشان مىرسيد «يَطَّيَّروا بِموسى وَ مَنْ مَعَهُ» (سوره اعراف آیه 131)
مىگفتند از شئامت اين موسى و همراهانش است.
🔶از آيات قرآن اين مطلب كاملًا استفاده مى شود كه شومى يعنى شئامت به معناى يك امر ذاتى شخص نيست كه بگوييم كسى در سرشتش شوم آفريده شده است، يا شئامت شخص در امور خارج از وجودش نيست كه بگوييم فلان كس براى من شوم است، اين #زن براى من شوم بود؛ آن زن بگويد اين #شوهر براى من شوم بود؛ از اين حرفهايى كه بشر هميشه وقتى مىخواهد از مسؤوليت خودش بگريزد و نمى خواهد خودش را مسؤول بدبختى خودش بشناسد مىرود به سراغ اشياء ديگر، به سراغ افراد، به سراغ حيوانات، به سراغ مکان و زمان و شب روز که ساعتش چنین بوده است.
🔶 بنابراين «اصْحابُ الْمَشْئَمَة» با «ظالِمٌ لِنَفْسِهِ» تطبيق مىشود. در اينجا فرموده «ياران شومى»، در جاى ديگر فرموده «آنهايى كه به خود ستم كردهاند». پس شومىشان از اين پيدا شد كه اعمالشان بد بوده.
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج27، ص 95
#ماه_صفر
#نحوست
#معارف_قرآنی
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
بسم الله الرحمن الرحیم
📣 قابل توجه آن دسته از عزیزانی که در آزمون تدریس شرکت کرده اند:
🔷از میان برادرانی که در این آزمون حضور پیدا کردند با توجه به ارزیابی اساتید محترم بینش مطهر استان قم؛
آقایان #محمد_فدائی و #سید_رضا_کوهساری و #حجت_الاسلام_عابدی_تبار موفق شدند در این آزمون نمره قبولی را بدست بیاورند. 💐
🔷این عزیزان جهت اطلاع از نکات تکمیلی و اعلام آمادگی جهت تدریس به آیدی @H_sami84 پیام ارسال کنند.
♨️بینش پژوهانی که در آزمون قبول نشده اند و یا ثبت نام نکرده اند، می توانند در دوره های آتی آزمون شرکت کنند.
#آزمون_تدریس
#قبول_شدگان
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🎙#سخنان_دکتر_هاشمی_گلپایگانی
♨️پیشنهاد مهم شهید مطهری♨️
🔷در اينجا من پيشنهادى دارم كه براى پيشرفت و #ترقى_فقه ما بسيار مفيد است. اين را قبلًا مرحوم آيت اللَّه حاج شيخ عبد الكريم يزدى اعلى اللَّه مقامه فرمودهاند و من پيشنهاد ايشان را عرض مىكنم.
@bineshemotahar_qom
🔷ايشان گفته بودند چه لزومى دارد كه مردم در همه مسائل از يك نفر تقليد كنند. بهتر اين است كه قسمتهاى تخصصى در فقه قرار دهند، يعنى هر دستهاى بعد از آنكه يك دوره فقه عمومى را ديدند و اطلاع پيدا كردند، تخصص خود را در يك قسمت معين قرار دهند و مردم هم در همان قسمت تخصصى از آنها تقليد كنند.
🔷مثلًا بعضى رشته تخصصى خود را عبادات قرار دهند و بعضى #معاملات و بعضى سياسات و بعضى #احكام (احكام به اصطلاح فقه)، همان طورى كه در طب اين كار شده و رشتههاى تخصصى پيش آمده است.
@bineshemotahar_qom
📚کتاب ولایت فقیه و روحانیت
#دکتر_هاشمی_گلپایگانی
#علوم_انسانی_اسلامی
#کلیپ_تصویری
#فقاهت
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔻بهترین راه استفاده از کلاس های درسی خصوصا #بینش_مطهر چیست؟! گوش دادن یا نوشتن؟!🔺
🔷آقاياني که درس را مينويسند توجه دارند که نوشتن اين عيب را دارد که مجال تفکر را از انسان ميگيرد، يعني در حالي که انسان مشغول نوشتن است مثل يک #ضبط_صوت ميشود و نميتواند مطلب را جذب کند.
🔷در حالي که دارد بحث ميشود اگر گوش کنيد و فکر کنيد مفيدتر است، همان رسمي که طلبههاي قديم داشتند و خيلي رسم خوبي بود. نوشتن در هنگام درس در قم هيچ معمول نبود. ابتدا در #مشهد معمول شد و بعد، از مشهد به قم سرايت کرد.
🔷اين، فکر انسان را ضعيف ميکند و نميگذارد که فکر قوي شود. طلاب قديم کوشش ميکردند که در پاي درس، آن را جذب کنند و فکر کنند و به ذهن بسپارند؛ بعد که ميرفتند، شب درس را مينوشتند. گو اينکه ممکن بود مقداري از مطالب از آنها فوت شود ولي همان مقدار که ميماند خيلي بهتر بود، حتي اگر دو ثلث مطلب يا نصف مطلب ميماند.
🔷اين ارزشش بيشتر بود از اينکه همه را پاي درس بنويسند. خصوصاً حالا که ضبط صوت هست اگر کسي بخواهد ميتواند بعد از درس از آن استخراج کند. حال نه اينکه اگر کسي بنويسد من ناراحت ميشوم، از نظر من فرقي ندارد؛ براي راهنمايي عرض کردم. اينها مسائلي است که انسان تا درباره آنها فکر نکند و فکرش ورزيده نشود آنها را درک نميکند.
📚جلد 11 مجموعه آثار، صفحه 192
#متد_تحصیل
#شهید_مطهری
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔺تاثیر اراده و ایمان در عمل انسان / وقتی که انسان پرواز می کند🔻
💠حديثى از حضرت صادق (ع) هست كه #آقاى_طباطبائى خيلى به آن تكيه مى كند: «ما ضعف بدن عمّا قويت عليه النّيّة» هر كارى را كه انسان نمى تواند به دليل اين است كه نمى داند، نيّت و قصدش را ندارد، چون قصدش فرع بردانستن است.
💠 انسان اگر واقعاً به #مرحله_علم برسد كه مى تواند پرواز كند، پرواز مى كند؛ يعنى تأثير علم تا اين حد است. علمش پيدا نمى شود.
به عبارت ديگر مسأله #ايمان مطرح است، انسان به هر چيزى ايمان پيدا كند همان كار را مى تواند انجام دهد.
📚مجموعه آثار شهید مطهری، ص699
#اساتید_شهید
#علامه_طباطبایی
#تاثیر_بینش_بر_رفتار
#کاربردی
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
خصوصیات امام حسن مجتبی (ع).mp3
2.61M
🎙#صوت_استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰برخی خصوصیات #امام_حسن_مجتبی(ع)/کوچکترین رنج امام مجتبی شهادت ایشان بود
💠امام مجتبى سلاماللَّه عليه آن وقت واقعاً براى ما امام است كه عملًا #الگو و مقتدا باشد
💠ايشان چند بار هرچه داشتند دو قسمت كردند، يك قسمت را به مصرف #مساكين و #فقرا رساندند و قسمت ديگر را براى خود نگهدارى كردند
💠سفر #حج را مخصوصاً از مدينه تا مكّه پياده مىرفتند نه از آن جهت كه مال و مركوب و چنين امكانى نداشتند، امكانش را هم داشتند ولى مخصوصاً براى اينكه افْضَلُ الْاعْمالِ احْمَزُها، براى اينكه همه ياد بگيرند، براى اينكه نفس انسان بيشتر #خاضع و #خاشع بشود و براى اينكه در مقابل خداى متعال بيشتر اظهار #عبوديت كرده باشد
💠ايشان ضربالمثل #حلم و #بردبارى و تحملاند، با توجه به اين نكته كه امام حسن همان نشاط را براى #شهادت و شهيد شدن دارد كه #امام_حسين دارد
💠براى اشخاص فهيم و حساس، رنجهاى روحى از رنجهاى جسمى خيلى بالاتر است. #جراحت_زبان از جراحت شمشير خيلى بالاتر است. معاويه آن سران شيطان خودش از قبيل عمرو عاص و مغيرة بن شعبه را جمع مىكرد، بعد امام مجتبى را دعوت مىكرد.
يكيك شروع مىكردند به زخم زبان زدن و چه زخم زبانهايى! امام البته يكيك اينها را جواب مىداد. اما اينها يك امر كوچكى نيست.
اين است كه براى امام حسن درست گفتهاند كه كوچكترين مصيبتهايش همان مصيبت مرگش بود. وقتى كه مسموم شد اين مسموميت كوچكترين رنجى بود كه او در دنيا ديد
💠ذکر مصیبت و دعای شهید مطهری...
📚تفسیر سوره الحاقه،جلسه دوم
#شهادت_امام_حسن
#صوت_حیات_بخش
#صوت_شهید
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#کلیپ_تصویری
#آشنایی_با_طرح_بینش_مطهر
🔰جایگاه آثار شهید مطهری در نگاه #مقام_معظم_رهبری (2) :
🔷آثار #استاد_شهید_مطهری، مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است. دیگران به مقدمات این انقلاب خیلی کمک کردند، ولی افکار آنها در ساخت نظام جمهوری اسلامی ایران، نقش آنچنانی نداشته است.
🔷 اگر ما بخواهیم این نظام در ذهن مردم عمق پیدا کند و حرکات انقلابی این مردم همچنان ادامه یابد، #بایستی_افکار_استاد_شهید_مطهری_در میان مردم رواج یابد.
🎙بینش مطهر:
این دستور آقا دقیقا همان چیزی است که #موسسه_بینش_مطهر در حال پیگیری و گسترش آن است، هدف طرح بینش مطهر، ترویج افکار استاد شهید مطهری در میان مردم است.
📚حضرت آیتالله خامنهای؛ استاد در کلام رهبر، ص24
#معرفی_طرح #کاربرد_اندیشه_مطهری #کلام_ولی
@bineshemotahar_qom
کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
#قصه_شب
#داستانِ_راستان
🔰 حرف بقالها
🔷در زمانى كه #على_بن_موسى الرضا عليه السلام از طرف مأمون به خراسان احضار شده و اجباراً با شرايط خاصى ولايت عهد مأمون را پذيرفته بود، «#زيدالنار» برادر امام نيز در خراسان بود. زيد به واسطه داعيه اى كه داشت و انقلابى كه در مدينه برپا كرده بود، مورد خشم و غضب مأمون قرار گرفته بود. اما مأمون كه آن ايام سياستش اقتضا مى كرد حرمت و حشمت #امام_رضا را حفظ كند، به خاطر امام از قتل يا حبس برادرش زيد صرف نظر كرد.
🔷روزى در يك مجلس عام عده زيادى شركت داشتند و امام رضا عليه السلام براى آنها صحبت مى كرد. از آن سو زيد عدهاى از اهل مجلس را متوجه خود كرده بود و براى آنها در فضيلت سادات و اولاد پيغمبر و اينكه آنان وضع استثنائى دارند، داد سخن مى داد و مرتب مى گفت: «ما خانواده چنين، ما خانواده چنان.»
⭕️امام متوجه گفتار زيد شد. ناگهان نگاه تند و فرياد «يا زيد!» امام، زيد و همه اهل مجلس را متوجه كرد و فرمود:
«اى زيد! #حرف_بقال_هاى كوفه باورت آمده و مرتب تحويل مردم مى دهى. اينها چه چيز است كه به مردم مى گويى؟!
آن كه شنيدهاى خداوند #ذريه_فاطمه را از آتش جهنم مصون داشته است، مقصود فرزندان بلافصل فاطمه يعنى حسن و حسين و دو خواهر ايشان است. اگر مطلب اينطور است كه تو مى گويى و اولاد فاطمه وضع استثنائى دارند و به هر حال آنها اهل نجات و سعادتند، پس تو نزد خدا از پدرت #موسى_بن_جعفر گرامى ترى، زيرا او در دنيا امر خدا را اطاعت كرد، قائم الليل و صائم النهار بود، و تو امر خدا را عصيان مى كنى، و به قول تو هر دو، مثل هم، اهل نجات و سعادت هستيد. پس برد با تو است، زيرا موسى بن جعفر عمل كرد و سعادتمند شد و تو عمل نكرده و رنج نبرده گنج بردى.
@bineshemotahar_qom
🔷#على_بن_الحسين زين العابدين مى گفت: «نيكوكار ما اهل بيت پيغمبر دو برابر اجر دارد و بدكار ما دو برابر عذاب- همانطور كه قرآن درباره زنان پيغمبر تصريح كرده است- زيرا آن كس از خاندان ما كه نيكوكارى مى كند در حقيقت دو كار كرده: يكى اينكه مانند ديگران كار نيكى كرده، ديگر اينكه حيثيت و احترام پيغمبر را حفظ كرده است. آن كس هم كه گناه مى كند دو گناه مرتكب شده: يكى اينكه مانند ديگران كار بدى كرده، ديگر اينكه آبرو و حيثيت پيغمبر را از بين برده است.»
آنگاه امام رو كرد به حسن بن موساى وشّاء بغدادى- كه از اهل عراق بود و در آن وقت در جلسه حضور داشت- و فرمود:
- مردم #عراق اين آيه قرآن را: «انَّه لَيْسَ مِنْ اهْلِكَ انَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ» چگونه قرائت مى كنند؟
- يا ابن رسول اللَّه! بعضى طبق معمول «انه عملٌ غيرُ صالح» قرائت مى كنند، اما بعضى ديگر كه باور نمى كنند خداوند پسر پيغمبرى را مشمول قهر و غضب خود قرار دهد، آيه را «انه عملُ غيرِ صالح» قرائت مى كنند و مى گويند او درواقع از نسل نوح نبود؛ خداوند به او گفت: اى نوح! او از نسل تو نيست، اگر از نسل تو مى بود من به خاطر تو او را نجات مى دادم.»
🔷امام فرمود: «ابدا اينطور نيست! او #فرزند_حقيقى_نوح و از نسل نوح بود. چون بدكار شد و امر خدا را عصيان كرد، پيوند معنوى اش با نوح بريده شد. به نوح گفته شد اين فرزند تو ناصالح است، از اين رو نمى تواند در رديف صالحان قرار گيرد. موضوع ما خانواده نيز چنين است. اساس كار، #پيوند_معنوى و صلاح عمل و اطاعت امر خداست. هركس خدا را اطاعت كند از ما اهل بيت است، گو اينكه هيچ گونه نسبت و رابطه نسلى و جسمانى با ما نداشته باشد، و هركس گنه كار باشد از ما نيست، گو اينكه از اولاد حقيقى و صحيح النسب زهرا باشد. #همين_خود_تو_كه_با_ما_هيچ_گونه_نسبتى_ندارى، اگر نيكوكار و مطيع امر حق باشى از ما هستى.»
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج18، ص 415
#داستان_راستان
#شب_شهادت
#اولاد_اهل_بیت
#درس_بندگی
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
بسم الله الرحمن الرحیم
📣 قابل توجه بینش پژوهان و مخاطبین گرامی
✅آغاز #چهارمین دوره طرح بینش مطهر کشوری در استان قم هم زمان با سراسر کشور
🔶شروع ثبت نام: #15_آبان ماه مصادف با آغاز #ولایت_امام_زمان (عج)
🔰با حضور اساتید مطرح در حوزه و دانشگاه
📎 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام و شرکت در دوره، ما را در کانال دبیرخانه بینش مطهر استان قم همراهی کنید
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
#ثبت_نام
#شرایط_حضور
#مزایای_شرکت_در_دوره
#معرفی_اساتید
#هزینه_دوره
#بینش_مطهر
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
May 11
معرفی طرح بینش مطهر.pdf
2.18M
🔷قابل توجه آن دسته از مخاطبینی که به تازگی به جمع ما اضافه شده اند، جهت آشنایی با طرح بینش مطهر و
#چیستی
#چرایی
#چگونگی
برگزاری طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری، فایل آماده شده بالا رو مطالعه فرمایید.
🔷در صورت وجود هرگونه سوال در مورد دوره بینش مطهر با مسئولین طرح در ارتباط باشید:
🔴واحد برادران حجت الاسلام سامی
@H_sami84
🔴واحد خواهران خانم اصفهانی
@a_esfahani
#معرفی_طرح
#طرح_بینش_مطهر
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
🔰آشنایی مختصر با مراحل طرح بینش مطهر
✅طرح بینش مطهر با اتکا بر تاکیدات امامین انقلاب نسبت به آثار شهید مطهری راه اندازی شده است. در این طرح که بیش از 20 سال سابقه علمی و اجرایی دارد، با نگاهی دقیق و علمی و کارشناسی به دنبال ایجاد #نظام_اندیشه_دینی و حل شبهات دینی مخاطبین هستیم.
با استفاده از تجربیات و با نگرش به محتوای آثار شهید مطهری چینش خاصی در آثار ایشان ایجاد کردیم و آن را متناسب با مخاطب امروز جامعه ایرانی آماده استفاده کرده ایم.
🔻#سیر_آموزشی
طرح بینش مطهر که در سراسر کشور در حال برگزاری است دارای 11 مرحله می باشد که تحت عنوان 4 سطح ارائه می شود. هر مرحله شامل 12 جلسه تدریسی است که در طول سه ماه قابل برگزاری است. در هر مرحله سه الی چهار کتاب از آثار شهید مطهری تدریس و مباحثه می شود.
بینش پژوه موظف است هفته ای یک جلسه درسی و یک جلسه مباحثه شرکت کند. ساعت کلاس 2 ساعت و حداقل زمان مباحثه 60 دقیقه می باشد.
🔻#آزمون
با پایان یافتن هر کتاب، آزمون آن کتاب برگزار می شود. سوال های آزمون بینش مطهر به صورت تشریحی و ناظر به مسائل روز می باشند. هر آزمون از یک هفته قبل به بینش پژوه ارائه می شود تا با آمادگی بهتری وارد جلسه آزمون بشوند.
🔻#مدرک_گواهی
مطابق قوانین داخلی موسسه بینش مطهر کسانی که نمره آنها کمتر از 70 «از 100» باشد فقط به آنها کارنامه داده می شود و اگر کسی نمره بالاتر کسب کند علاوه بر کارنامه به آنها گواهی طی دوره ارائه می شود.
🔻#آزمون_استادی
کسانی که گواهی پایان هر مرحله را کسب کنند در صورت تمایل می توانند در آزمون استادی شرکت کنند و در صورت پذیرش در آزمون استادی بعنوان استاد با مجموعه بینش مطهر همکاری کنند.
🔻#شرایط_ثبت_نام
با توجه به مطالب استاد شهید مطهری(ره) و تسلط اساتید محترم ، افراد با سطح تحصیلات مختلف می توانند از این دوره ها بهره مند شوند و حتی المقدور کلاس ها با توجه به سطح تحصیلات تقسیم بندی میشود .
حداقل شرط لازم برای حضور در طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری (ره) ، داشتن مدرک دیپلم می باشد.«برای طلاب علوم دینی این شرط لازم نیست »
این طرح هم برای خواهران و هم برای برادران برگزار می شود.
🔻#زمان_برگزاری_دوره
زمان ثبت نام #دوره_چهارم_کشوری از 15 آبان ماه می باشد و زمان شروع کلاس ها از اواسط آذر ماه خواهد بود.
🔻#روش_ثبت_نام
برای ثبت نام در طرح مطالعاتی بینش مطهر،از 15 آبان ماه در #سایت_بینش_مطهر به آدرس
Bineshemotahar.ir
ثبت نام نموده و مراحل بعدی ثبت نام را در روز افتتاحیه « که زمان و مکان آن در شهر قم اعلام خواهد شد » انجام خواهید داد.
#آموزشی
#بینش_مطهر
#شرایط_ثبت_نام
#روش_ثبت_نام
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
#گفتگو
✳️اشاراتی از گفتگوی خبرنگار سایت مقام معظم رهبری(khamenei.ir) با آقای دکتر #سیدصالح_هاشمی_گلپایگانی
✳️موضوع: ضرورت و جایگاه شهید مطهری و آثار او
💢مطهری لابهلای همایشها گم شده است / غربت مضاعف شهید مطهری انبوه صحبت کردنها از ایشان است.
💢اگر ما سالیان سال است که سالروز شهادت شهید مطهری را روز معلم نامیدهایم، اکنون باید برآورد کنیم که چند درصد از معلمان ما با اندیشههای شهید مطهری آشنا هستند تا بتوانیم ادعا کنیم که آیا واقعاً روز معلم داشتهایم یا نه؟
💢من به #رئیس_جمهور عرض کردم که برگهی شهید مطهری هنوز هم پس از 30 سال در جیب ایشان باقی مانده است.
💢حالا چرا بحث #حجاب مهم است؟ شهید مطهری در کتابش به این مسئله اشاره کرده است. ایشان میگوید حجاب مانند اولین خاکریز جبهه است که دشمن برای تصرف سرزمینی حتماً باید اول آن را بگیرد. چرا ما میبینیم که تا بحث حجاب پیش میآید، رسانههای بیگانه این قدر سر و صدا میکنند؟ چون بحث اولین سنگر است.
💢ما باید شهید مطهریگونه وارد دریای بیکرانهی معارف اسلامی و الهی شویم. شهید مطهری میگوید عمدهی مطالب من ریشه در #المیزان دارد. شخصیت ایشان تحت تأثیر #علامهی_طباطبایی و #امام_خمینی (ره) بوده است. اگر کسی بتواند از شهید مطهری وارد آثار امام و علامه شود و مثل شهید مطهری و علامه و امام از #روایات و #قرآن استفاده کند، دیگر وارد دریای بیکرانی شده که توقف در آن معنی ندارد.
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=9298
#بینش_مطهر
#معرفی_طرح
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
#پست_ویژه
🎥فیلم کامل مصاحبه آیت الله خامنه ای در سالگرد شهادت شهید مطهری، 1362/2/10
🔰جایگاه آثار شهید مطهری در نگاه #مقام_معظم_رهبری (3)
🔷به نظر من مرحوم مطهری با دو ابزار با دو وسیله میتوانستند تفاهم و نزدیکی بین دو قشر #روحانیون و تحصیلکردههای جدید [#دانشگاهیان] را به وجود بیاورند. یکی #تلاش_عملی و دیگری #غنای_شخصیت_خود_ایشان.
🔷یک مرد متفکر قوی صاحبنظر که در - رشتهاش #فلسفه و #فقه بود، ولی بعد #جامعهشناسی مطالعه کرده بود، #اقتصاد مطالعه کرده بود، فلسفههای اروپایی را مطالعه کرده بود و افرادی از متخصصین و صاحبنظران این رشتهها به خود جذب کرده بود - ایشان در این اواخر یک درس جامعهشناسی اسلامی یا فلسفهی تاریخ، بله فلسفهی تاریخ داشت، که خب یک عدهای از افراد صاحبنظر، اساتید فن، اساتید بههرحال درس ایشان شرکت میکردند.
🔷خود ایشان برای من نقل کردند که دو تا درس ایشان داشتند میگفتند یکی #دانشجوها شرکت میکنند یکی #اساتید، این درسی بود که اساتید شرکت میکردند.
@bineshemotahar_qom
#سر_دلبران
#حدیث_دیگران
#امام_خامنه_ای
#کلام_ولی
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
📌متن زیر خاطره و سفارش آقای #دکتر_علی_امینیان مسئول دبیرخانه بینش مطهر استان قم به همه بینش پژوهان گرامی است.
❇️سلام، چند وقت پیش رفته بودم پیش یکی از شاگردان شهید مطهری ره؛ آقای #مرتضی_زاهدی. شاید در حدود 70 سال داشته باشد. آدم صاحب نظری است در مسائل تربیتی.
❇️دو تا نکته جالب گفت که به نظرم برای #بینش_پژوهان الهام بخش است.
1️⃣ یکی اینکه گفت شهید مطهری اینطور شاگرد پروری می کرد که به شاگردش می گفت برو این 7 جلد کتاب (مثلا تاریخ تمدن #ویلدورانت) رو بخون بعد بیا در موردش با هم صحبت کنیم. ببینم چی فهمیدی و ... .
2️⃣ دوم اینکه گفت یکبار از استاد مطهری ره پرسیدم شما روزی چقدر مطالعه می کنید؟ استاد یه نگاهی کرد و گفت تا سر حد مرگ! حالا هر گاه یکی از بینش پژوهان سر کلاس گفت آقا مقرری مطالعاتی این هفته زیاده و نمی رسیم بخونیم.
استاد کلاس باید این جمله شهید مطهری رو بهش یادآوری کنه؛ مطالعه تا #سر_حد_مرگ! بیخودی که یه نفر مطهری نمیشه. زحمت کشیده آقا، زحمت!
#بینش_مطهر
#خاطره
#عبرت
#متد_تحصیل
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
🎙#مرحوم_آیت_الله_فاضل_لنکرانی
🔰شهید مطهری سر سورنی منحرف نشد / شهید مطهری یک روحانی مطلوب اسلام است
💢بی تردید خط فکری استاد شهید مرحوم مطهری، خط اسلام راستین و اسلام اصیل بود و به یقین می توان گفت، مطهری در خط فکری خویش هیچ گونه انحرافی از اسلام راستین نداشت.
💢ویژگی خاصی در تالیفات ایشان وجود دارد؛ تا آنجایی که ما دیده ایم و مطالعه کرده ایم، مطهری #تنها_کسی_است که توانسته مشکل ترین مسائل علمی را در قالب الفاظ ساده، به نحوی که حتی یک «واو» نه زیاد باشد، نه کم، در قالب عبارات ساده بیان کند. هر کسی که مختصر آشنایی با اصل این مسائل داشته باشد، میتواند از این کتابها بهره مند شود. البته این ویژگی در مقایسه با سایر کتابها مشخص خواهد شد.
💢به صراحت و اعتقاد عرض می کنم که آنچه اسلام از #یک_روحانی_به_تمام_معنا_انتظار دارد، در استاد شهید مرحوم مطهری وجود داشت و ما نمی توانیم از نظر خط فکری و علمی کمترین نقصی در وجود او به دست آوریم.
@bineshemotahar_qom
📚روزنامه اطلاعات- 1361/2/12
#آیت_الله_فاضل
#اسلام_ناب
#روحانی_واقعی
#سر_دلبران
#حدیث_دیگران
@bineshemotahar_qom
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#امام_خمینی
🎥#عبدالباسط
🔰شهید مطهری: از شنیدن قرآن لذت می برم
🔷می خواهم مطلبی بگويم (البته نه بعنوان خودستایی بلکه به عنوان شكر نعمت پروردگار) من خودم #حدود_هشت سال است كه واقعا از خواندن و شنیدن قرآن لذت مىبرم و اصلا در قلب خودم يك معنىاى در قرآن احساس مىكنم كه در غير قرآن احساس نمىكنم.
🔷گاهى با خودم فكر مىكنم كه شايد اين در اثر آن است كه تربيت ما عملا #تربيت_اسلامى و دينى بوده و اين خودش نوعى تعصب است؛ بعد مىبينم كه اگر تعصب بود بايد هر چيزى كه نام #اسلام داشته باشد براى من علىالسويه باشد، اينهمه اخبار و احاديثى هم كه ما داريم بايد در من [همان احساس را ايجاد كند] در صورتى كه من مىبينم بسيارى از آثارى كه در قديم آنها را آثار اسلامى مىدانستم، مرتب دارم از آنها دورتر مىشوم ولى نسبت به خود #قرآن يك چيز ديگرى است.
🔷این قرائت قرآن های #عبدالباسط، البته من همه را گوش نكردهام، بعضى قسمتها كه مخصوصا آهنگى كه انتخاب كرده با موضوعى كه در آن آيه است تناسب دارد، تأثيرش عجيب است؛ مثل آيه «یا ایتها النفس المطمئنه» يا سوره «اذا الشمس کورت»، غالبا هر چه خوانده اين جور است.
🔷مخصوصا وقتى با اين آهنگها مىشنوم خيلى لذت مىبرم و گاهى لازم نيست آهنگى باشد، خودم به تنهايى يك آيه قرآن را تكرار مىكنم، مىبينم چقدر شيرين و لطيف و زيباست!
📚مجموعه آثار، ج4، ص 477
#امام_خمینی
#اساتید_شهید
#معارف_قرآنی
#طهارت_سر
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم