eitaa logo
"پاتوق کتاب آسمان"
491 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
128 ویدیو
9 فایل
🔹معرفی‌و‌عرضه‌آثار‌برجسته‌ترین‌نویسندگان‌و‌متفکرین‌ایران‌و‌جهان 🔸تازه‌های‌نشر 🔹چاپارکتاب/ ارسال‌به‌سراسرایران https://zil.ink/asemanbook ادمین: @aseman_book آدرس: خ‌مسجد‌سید خ‌ظهیرالاسلام‌کوچه‌ش۳ بن‌بست‌اول سمت‌راست "سرای‌هنر‌و‌اندیشه" تلفن:09901183565
مشاهده در ایتا
دانلود
. البته چون این سیل « فرهنگ» از غرب می‌رسد، می‌توان منشأ تهاجم فرهنگی را غرب دانست؛ اما توجه کنیم که اگر رسانه‌ها و وسایل ارتباطی منشأ تغییر بزرگی در همه جا شده‌اند، این تغییر را با صورت سازی و ظواهر و صورتهای بدون مضمون پدید آورده‌اند. در غرب چیزی میگذرد که یک شأن آن تهاجم فرهنگی و شأن دیگرش تهی شدن است. مصيبت این است که غرب گرفتار خود است و ما گرفتار غربیم (خواه غرب را ستایش کنیم، خواه همه عیبها و از جمله عیب های بزرگی را که خود بیشتر داریم به آن نسبت دهیم) و گرفتاری با جنگ دو گروه گرفتار و با شعار دادن و اوقات تلخی و بدزبانی و با حرکات جاهلانه و شیوه‌های دور از ادب دین و اخلاق رفع نمی شود. اصلا مشکل تهاجم فرهنگی گرچه بیشتر سیاسی است، صرفا با تدابیر سیاسی حل نمی شود، زیرا چنان که اشاره شد، وسایل و شرایط امکان این تهاجم، با اینکه مخصوصا در دو سه دهه اخیر مورد استفاده سوداگران سیاست قرار میگیرد، ساخته و پرداخته دست و اندیشه این سوداگران نیست و بر اثر تدابیر سیاسی پدید نیامده است. (۵) 📚 درباره غرب/ @skybook
۱۸ مهر ۱۴۰۱
۱۸ مهر ۱۴۰۱
۱۹ مهر ۱۴۰۱
"پاتوق کتاب آسمان"
. حتما قصه آن کارگری را که در حمام سر مردم را می‌تراشید، شنیده‌اید. «هر چه تیغش کُند می‌شد، بیشتر
. ما باید قبل از این که خوشحال شویم که زیاد کار می‌کنیم و یا خوشحال شویم که الحمدلله از برنامه‌مان استقبال خوبی می‌شود، از این نگران باشیم که بر فرض اگر به همه آنچه که در نیّت و هدف خود داشته‌ایم، برسیم، آیا در آن حال قانع خواهیم شد و یا ممکن است در آخر متوجه شویم آنچه به واقع می خواستیم غیر از آنی بود که به آن رسیدیم. شما در فعالیت های فرهنگی خود، به چه چیزهایی می‌خواهید برسید؟ مثلا شما می‌خواهید قرآن را خوب بفهمید، و افراد تحت نظر خود را نماز خوان بار بیاورید. فرض بگیرید همه این‌ها را بدست آوردید، از خودتان نمی‌پرسید که چی؟ اشعار آخر عمر امام خمینی(ره) خیلی به ما کمک می‌کند تا از تجربه این مرد بزرگ در مسیر کار فرهنگی استفاده کنیم. دوستان مِی زده و مست و ز هوش افتاده بی نصیب آن که در این جمع چو من عاقل بود 📚 آنگاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود @skybook
۱۹ مهر ۱۴۰۱
. کتاب حاضر یکی از کتاب‌های نسبتا جامعی است که در مورد سیاست خارجی بریتانیا نوشته شده است و رویدادهای بعد از جنگ جهانی دوم از سال ۱۹۴۵ تا زمان حاضر، یه ویژه بعد از برگزاری رفراندم ۲۰۱۶ برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را نیز پوشش می‌دهد. بریتانیا، علاوه بر داشتن شخصیت‌های برجسته در حوزه روابط خارجی و دیپلماسی، یکی از معدود کشورهای جهان است که مطالعات کشوری و منطقه‌ای و بین‌المللی را به طور علمی و دانشگاهی خیلی جلوتر از سایر کشورهای اروپایی آغاز کرد. استاد، مدارک، نقشه‌ها، آمار و اطلاعات موجود در آرشیو کتابخانه‌ها و نهادهای رسمی این کشور گنجینه‌ای گران بها برای پژوهشگران سیاست خارجی است. این کتاب تا حد قابل توجهی به مباحث تئوریک در سیاست خارجی بریتانیا پرداخته است. 🔹 از پیشگفتار مترجم 📚 سیاست خارجی بریتانیا ترجمه حسام الدین واعظ‌زاده @skybook
۲۱ مهر ۱۴۰۱
۲۱ مهر ۱۴۰۱
. بر هر که دست می‌زنم از دست رفته است در حیرتم که از که بپرسم نشان دوست... @skybook
۲۱ مهر ۱۴۰۱
۲۲ مهر ۱۴۰۱
"پاتوق کتاب آسمان"
. #درباره_کتاب آنچه به نظر می‌آید این است که در این کتاب به زندگی سیاسی و مبارزاتی اهل بیت (ع) پ
. این مخلوق بی نظیر الهی این انسان کامل که قبل از نزول وحی الهی به این مرحله از کمال رسیده است، از اولین لحظه بعثت یک جهاد مرکّب همه جانبه دشوار را آغاز کرد و ۲۳ سال در نهایت دشواری این جهاد را پیش برد. جهاد او در درون خود جهاد با مردمی که از حقیقت هیچ ادراکی نداشتند و جهاد با آن فضای ظلمانی مطلق بود، که امیرالمومنین در نهج البلاغه می فرماید: "فِي فِتَنٍ دَاسَتْهُمْ بِأَخْفَافِهَا وَ وَطِئَتْهُمْ بِأَظْلَافِهَا وَ قَامَتْ عَلَى سَنَابِكِهَا" از همه طرف فتنه‌ها مردم را می‌‌فشرد؛ دنیا طلبی، شهوت‌رانی، ظلم و تعدی، رذایل اخلاقی در اعماق وجود انسان‌ها و دست تعدی قدرتمندانی که بدون هیچ مانع و رادعی به سوی ضعفا دراز بود. این تعدی نه فقط در مکه و در جزیره العرب، بلکه در برترین تمدن‌های آنروز عالم یعنی امپراطوری بزرگ روم و در شاهنشاهی ایران وجود داشت. تاریخ را نگاه کنید؛ صفحه ظلمانی تاریخ، سراسر زندگی بشر را فرا گرفته بود. مجاهدت با این قدرت عظیم و تلاش بی‌وقفه و غیر قابل تصور از اولین ساعات بعثت و تحمل وحی الهی برای پیغمبر آغاز شد و وحی الهی هم پیوسته مثل آب زلالی که به سرزمین مستعدی برسد، در قلب مقدس آن بزرگوار نازل می‌شد و او را نیرو می بخشید؛ و او همه توان خود را به کار برد تا اینکه بتواند این دنیا را در آستانه یک تحول عظیمی قرار بدهد؛ و موفق شد... 📚 انسان ۲۵۰ساله/ @skybook
۲۲ مهر ۱۴۰۱
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. چگونه بعد از جنگ توانستی ادامه دهی و کربلایت را ساختی و شهادت را به ارمغان آوردی ای شهید! چگونه شد به او که دستش را در راه خدا داده بود، گفتی: "هر شب نگاه کن ببین این دستت هست یا نه؟!" مگر دستی که دیگر نیست و از دست رفته است دیده میشود؟ آری اما نه با چشمان ظاهر بین ما که فقط هر چه هست را می بیند و کاری به کار فقر و جاماندگی و هر آنچه که دیگر ندارد. و مگر چشم ظاهر بین می‌تواند آنچه نیست و از دست رفته را ببیند. اما تو حاج احمد این فقر و واماندگی را دیدی و به شکرانه‌‌‌‌ی به تن‌کردن لباس مقدس شهدا در سکوت و خلوت خدمت کردی و کشورت را ساختی و ازین جاماندگی‌ات از قافله‌ی شهدا در هر جا که بودی مراقبت کردی و با خودت همراهش کردی و هیچ چیز اضافه‌ای با خودت همراه نکردی. زیرا میدانستی آنچه که با تو می‌ماند و تو را حتی بعد از مرگ هم همراهی میکند، همین جاماندگی‌ست و همین دستی است که دیگر نیست و به یدالله پیوسته است که فوق ایدیهم است و از همه‌ی دست‌ها دیدنی تر... @soha_sima
۲۲ مهر ۱۴۰۱
. تربیت کوشش برای به فعلیت رساندن استعدادها برحسب اقتضای زمان است. توضیح سخن این که استعدادهای آدمیان نامحدود است و تمام استعدادها هرگز متحقق نمی‌شود. پس تربیت قاعدتا باید ناظر به فعلیت بخشیدن به بعضی استعدادها باشد. آموزگاران و مربیان هر عصر کدام استعدادها را به فعلیت می‌رسانند؟ 🔹 از مقدمه... 📚 درباره تعلیم و تربیت در ایران @skybook
۲۳ مهر ۱۴۰۱
"پاتوق کتاب آسمان"
. تربیت کوشش برای به فعلیت رساندن استعدادها برحسب اقتضای زمان است. توضیح سخن این که استعدادهای آدم
. در اروپای متجدد حکومت‌ها نگفتند که در مدارس چه درسهایی بخوانند و دانشمندان در چه مسائلی پژوهش کنند. دانش جدید به تدریج که پیش می‌رفت مدرسه هم دگرگون می‌شد و صاحب نظران به تعلیم و تربیت و تحول آن می‌اندیشیدند، طراحی برنامه‌های آموزش هم بیشتر به عهده آنان بود. حکومت هم می‌پذیرفت که طرح‌های صاحب نظران پس از این که به درجه‌ای از مقبولیت رسید در آموزش و پرورش اجرا شود، در واقع دولت و دانش و درس و مدرسه کم و بیش با هماهنگی در راهی که از قرن هجدهم هموار شده بود پیش می‌رفتند... در جهان متجدد مآب کار حکومت به یک اعتبار آسانتر بود زیرا طرح سازمان مدرسه و نظام تعلیم و تربیت را از یک کشور اروپایی یا آمریکای شمالی می‌گرفت و معمولا در آن هیچ تصرفی نمی‌کرد و حتی به شرایط اجرای آن نمی‌اندیشید. در هر صورت مشکل آموزش و پرورش چندان اساسی است که با اخذ تصمیم‌های اداری و به صرف تدوین آیین نامه و دستورالعمل به رفع آن نمی‌توان پرداخت. راهنمایی‌های استادان آموزش و پرورش در صورتی کارساز است که شرایط و مقدمات لازم برای اجرای آنها فراهم شده باشد. کاش می توانستیم به بهترین وجه از این راهنمایی‌ها بهره‌مند شویم و اصول و قواعد تعلیم و تربیت را از کتاب‌ها و کلاس‌های درس دانشگاه به خانه و مدرسه و کوچه و بازار بیاوریم. 🔹طرح مسئله کتاب از مقدمه... 📚 درباره تعلیم و تربیت در ایران @skybook
۲۳ مهر ۱۴۰۱