eitaa logo
"پاتوق کتاب آسمان"
493 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
119 ویدیو
7 فایل
🔹معرفی‌و‌عرضه‌آثار‌برجسته‌ترین‌نویسندگان‌و‌متفکرین‌ایران‌و‌جهان 🔸تازه‌های‌نشر 🔹چاپارکتاب/ ارسال‌به‌سراسرایران https://zil.ink/asemanbook ادمین: @aseman_book آدرس: خ‌مسجد‌سید خ‌ظهیرالاسلام‌کوچه‌ش۳ بن‌بست‌اول سمت‌راست "سرای‌هنر‌و‌اندیشه" تلفن:09901183565
مشاهده در ایتا
دانلود
"پاتوق کتاب آسمان"
. منطقه‌ی بین النهرین، از هزاره‌ی ششم تا هزاره‌ی اولِ پیش از میلاد مهم ترین مرکزِ تمدنِ بشری بود و
. باید توجه داشت که پهلوان نامه‌ی گیل‌گَمِش درحقیقت نه محصول نقطه‌ی جغرافیایی ویژه‌یی از آن منطقه است نه دستاورد زمان مشخصی از شروعِ آن دوران پنج هزار ساله و نه حتا یادگار ملت واحد. این، متجه‌ی اسطوره‌ییِ سومری‌ست که در مدتی بیش از هزار سال به یکسان در قلمرو آشوریان و بابلیان به شکوفه نشسته مرزها را از همه سویی درنوشته بی‌درنگ در قلمرور گسترده‌یی از فلسطین تا قلبِ آناتولی و دربار پادشاهان هیتی مورد ترجمه یا گرته برداری قرار گرفته است. کامل ترین متن آن که به ما رسیده متنی است که بر الواحی از خشت نگاشته آنگاه در کوره پخته‌اند. این مجموعه شامل دوازده لوح است، هر لوح مشتمل بر شش ستون پله وار به صورت شعر، که ضمن کاوش در بقایای کتابخانه‌ی آشور بانی‌پال پادشاهِ آشور به دست آمد. هر یک از این دوازده لوح با دوازده سرود شامل شش ستون است در سیصد سطر شعر"، مگر آخرين لوحِ آن که آشکارا الحاقی و به وضوح از یازده لوح قبلی کوتاه تر است. این حماسه‌ی بلند. در مجموع سه هزار و چهارصد و شصت سطری، ماجراهای زندگی گیل‌گمش را شرح می‌دهد که یکی از قدیمی ترین پادشاهانه اوروک بود و به خاطر کارهای نمایان و اعمال مخاطره آمیزش شهرت بسیار یافت. 🔹 از مقدمه بر کتاب @skybook
. 📚 حکمت تاریخ/ نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت(ع) چاپ اول ۱۴۰۱ ۴۱۰ صفحه/ قیمت ۱۱۰.۰۰۰ تومان @skybook
. 📚 مکتب امام خمینی به روایت رهبر انقلاب اسلامی برگرفته از ۳۱ سخنرانی در سالگردهای رحلت امام خمینی(ره) چاپ اول ۱۴۰۱ ۷۰۰ صفحه/ قیمت ۲۰۰.۰۰۰ تومان @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. تربیت کوشش برای به فعلیت رساندن استعدادها برحسب اقتضای زمان است. توضیح سخن این که استعدادهای آدم
. وقتی ما به دبستان می‌رفتیم کلاس ششم ابتدایی گلستان سعدی و کلیله و دمنه می‌خواندیم و کسی نمی‌گفت مشکل است و اینها را نباید خواند. شاید هم آن درسها با مطلوب آموزش و پرورش آن زمان تناسب داشت. ولی اکنون نمی‌دانم مطلوبی داریم که برنامه‌های درسی را برای رسیدن به آن تدوین کنیم یا در فکر تعلیم مطالبی هستیم که به طور کلی خوبند و باید فرا گرفته شوند. دیروز بچه ها در مدرسه چیزهایی را یاد می گرفتند اما امروز آن چیزها را یاد نمیگیرند. از چیزهایی که امروز به زحمت یاد گرفته می شود درست نوشتن است. چرا وقتی بچه ها از مدرسه بیرون می آیند نمی توانند یک نامه اداری درست بنویسند. چرا ده پانزده سال درس می خوانیم اما نمی توانیم در زبان مادریمان ده سطر بی غلط بنویسیم؟ چرا در سابق شش سال درس می خواندند و می رفتند منشی می شدند و می توانستند نامه درست با خط خوش بنویسند. شاید مزایای قانونی تصدیق ششم ابتدایی چشم انداز شان بود و آنها را مستعد یاد گرفتن میکرد. 📚 درباره تعلیم و تربیت در ایران @skybook
. این اتفاق مسخره درست زمانی روی داد که تجدید حیات مام مهربان میهن‌مان با نیرویی مهارناپذیر آغاز شده بود، با شور و شوقی چنان معصومانه که آدمی را متأثر می‌ساخت، و با تلاش تمامی فرزندان دلیرمان که با جوش و خروش در پی سرنوشت‌ها و آرزوهای تازه گام بر می‌داشتند. 📚 یک اتفاق مسخره/ @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. این اتفاق مسخره درست زمانی روی داد که تجدید حیات مام مهربان میهن‌مان با نیرویی مهارناپذیر آغاز ش
. یک اتفاق مسخره داستان خود ماست... داستانی که راست یا دروغ آمده است تا به راستی‌های زندگی فروغ ببخشد. تا در بزنگاه‌های تصمیم در زندگی‌هایمان روشنگر راه باشد. این داستان ظاهرا دو سر دارد، در یک سر آن ایوان ایلیچ و در سر دیگر آن استپان نیکیفوروویچ قرار دارد و نام آن یک اتفاق مسخره است. آدم‌ها می‌توانند خودشان خیال پرداز و ایده آل. نگر و حتی مضحک باشند ولی اتفاقات مسخره را رقم نزنند. این اتفاق از آن حیث مسخره است که ایوان ایلیچ دوست داشتنی و خیال پرداز ما هنوز نمی‌داند که اگر آدم خوبی است و بخصوص افکار خوب در سر دارد، باید به آینده خود هم فکر کند تا اگر خواست به آنها تحقق ببخشد و در راه دچار ناملایمات شد، خوبی یکسره از میان رخت برنبندد و بدی و بدبینی و بدکرداری یعنی پشت کردن به همه خوبی‌ها جای آنرا نگیرد. اگر نه در آخر ناچار نادم و پریشان و ترسیده ادامه زندگی برایش همان سرنوشت استپان نیکیفوروویچ خواهد بود. کسی که در ابتدای داستان ظاهرا نقطه مقابل خود ایوان ایلیچ است. استپان نیکیفوروویچ آینه سرنوشت همان ایوان ایلیچ ماست و مگر نه اینکه ایوان ایلیچ در آخر همان سخنی که استپان در اول به او گفته بود را بر زیر لب تکرار می‌کند. آنگاه که نادم و مایوس در آینه خود را دید و نرسیده بر زیر لب گفت (تاب نیاوردم...) عبارتی که در ابتدای داستان ماهم از شنیدنش رنجیدیدم و در آخر ما هم مثل شخصیت داستان پشیمان آنرا تصدیق کردیم. راستی حالا ایوان ایلیچ ناچار است از همه آن ایده‌ها و فکرها انصراف دهد و او مانند استپان در شصت و پنج سالگی مرد عذبی خواهد بود تا تنها درون خانه‌اش بنشیند و سخت تنها و مقرراتی شود. یعنی درست همان اوصافی که ما را از استپان بیزار کرده بود. یعنی انصراف از همه شعارها و مضحک و مسخره خواندن همه آن خیالات. وضعیت ایوان ایلیچ به وضعیت خیلی از ماها بی شباهت نیست. ما هم با فهم اینکه خیلی از اوصاف پسندیده را گرچه دوست داریم اما در عمل و در راه تحقق بخشیدن به آنها تاب نمی‌آوریم، از قدم گذاشتن در چنین راهی بکلی انصراف داده‌ایم. اما فهم اینکه بی طاقتیم با انصراف دادن یکی نیست. می‌توانیم با محدودیت‌هایی که به خوبی از آن آگاه هستیم قدم در راه بگذاریم و اگرنه زندگی تنها و انضباطی زندگی نیست گذاشتن نقطه پایان زندگی است. 🔹 متن از شهاب‌الدین کرمانی 📚 یک اتفاق مسخره/ @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. #درباره_کتاب یک اتفاق مسخره داستان خود ماست... داستانی که راست یا دروغ آمده است تا به راستی‌های
. نفهمیدن، سخت تر از فهمیدن است... ما همه‌اش حرف می‌زنیم، اما همین که نوبت عمل می‌رسد، همه چیز پوچ و توخالی از آب در می‌آید. بسیاری از احساسات ما، وقتی به زبان عادی برگردانده می‌شوند، کاملاً نامعقول و غیرموجه به نظر می‌رسند. 📚یک اتفاق مسخره/ @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. تربیت کوشش برای به فعلیت رساندن استعدادها برحسب اقتضای زمان است. توضیح سخن این که استعدادهای آدم
. از جمله آراء چامسکی این است که زبان فطری است. اگر فطری نبود یک کودک دو ساله نمی‌توانست تند تند حرف بزند. زبان سیستمی دارد که از سیستم ریاضیات پیچیده‌تر است. این که التزامی را کجا باید به کار برد لااقل به اندازه قضایای عالی ریاضی و منطق پیچیده است ولی اگر به بچه دو ساله بگویید می‌بایست رفتم، میگوید غلط گفتی. او گذشته و آینده و امر و نهی و التزامی را می‌فهمد. این درک فطری است و چون فطری است کودک زبان را زود یاد می‌گیرد و الا زبان از ریاضیات مشکل‌تر است. اکنون چه شده است که این زبان فطری را یاد نمیگیریم؟ مدام ساعات درس فارسی را در دانشگاه‌ها زیاد می‌کنیم، باز هم می‌بینیم یاد نمی گیرند. ما شش سال در دبیرستان زبان خارجی می‌خوانیم. اگر در هر سال دو ساعت در هفته درس زبان باشد مجموع ساعات درس زبان تقریبا چهارصد و پنجاه ساعت می‌شود. اگر ساعتی یک جمله یاد می‌گرفتیم یک زبان خارجی می‌دانستیم. به راستی چرا دیروز فارسی یاد می‌گرفتند و امروز یاد نمی‌گیرند؟ چرا یاد بگیرند؟ مردم به درس معلم وقتی گوش میدهند که آن درس متضمن پاسخ نیازشان باشد و به هر حال گوش دادن به سخن باید وجهی معین داشته باشد. مردم به هرجا بخواهند بروند زاد و توشه آنجا را فراهم می‌کنند اما اگر ندانند به کجا می‌روند چه زاد و توشه‌ای بردارند؟ 📚 درباره تعلیم و تربیت در ایران @skybook
. پیدا بود که می‌خواهد داستانی تعریف کند. آدم هایی که در انزوا زندگی می‌کنند همیشه چیزی در قلب شان هست که می‌خواهند درباره‌اش حرف بزنند و معمولا هم به حمام‌های عمومی و رستوران‌های شهر می‌روند تا دل شان را خالی کنند و چیزهای جالبی نیز برای آدم هایی که در حمام می‌بینند یا برای پیشخدمت‌ها تعریف می‌کنند و به اصطلاح سفره دلشان را می‌گشایند. آسمان خاکستری و درختان باران خورده از پنجره دیده می شد، در چنین هوایی نمی‌توانستند جایی بروند و کاری نداشتند انجام بدهند جز اینکه داستان بگویند و به آن گوش بدهند. 📚 بهترین داستان‌های کوتاه گزیده، ترجمه و با مقدمه قیمت۹۵.۰۰۰ تومان @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. حتما قصه آن کارگری را که در حمام سر مردم را می‌تراشید، شنیده‌اید. «هر چه تیغش کُند می‌شد، بیشتر
. ...چقدر احتمال می‌دهید که ما هم بعد از سالها فعالیت مذهبی، متوجه شویم آن بهره‌ای که بتوانیم به کمک آن به مقاصد معنوی خود نایل شویم به دست نیاورده‌ایم، نهایتا چون در این مدت به گناه آلوده نشده‌ایم، حاصل کارمان این است که به جهنم نمی‌رویم، در حالی که می‌دانید، دیوانه‌ها و کودکان هم به جهنم نمی‌روند. اگر نهایت زندگی در حد جهنم نرفتن است، می‌شود جهنم نرفت. ولی اگر زندگی در حدی است که باید در آن معنی بندگی، معنی حیات و معنی بودن را بچشیم و در فعالیت‌های فرهنگی خود به ابدیتی بالاتر از این حرف‌ها چشم دوخته باشیم، دغدغه دیگری می‌خواهد. شاید سخنان بنده برای شما این نفع را داشته باشد که بعد از سالها کار فرهنگی بالاخره اگر یک نفر از من بپرسد شما چطور می‌توانی تجربیات خودت را جمع بندی نمایی؟ من دقیقا همین بحث را پیشنهاد می‌کنم... 📚 آنگاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود @skybook
. تمثیل،یعنی درک نطق اشیا. همهٔ اشیا ناطق‌اند‌. همه‌چیز پیام دارد. اساس تمثیل این است که انسان نطق و پیام اشیا را متوجه شود. 📚تمثیلات/ سیاسی اجتماعی @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. تمثیل،یعنی درک نطق اشیا. همهٔ اشیا ناطق‌اند‌. همه‌چیز پیام دارد. اساس تمثیل این است که انسان نط
. البته در طویله‌ای هم که برای حیوان می‌خواهند درست بکنند، همه چیزش فراوان است. آخورش را هم درست می‌کنند؛ چون می‌خواهند چاق و چله‌اش کنند، بعد هم سرش را ببُرند. برای اینکه یک گوشت حسابی داشته باشد، آن را پرورش می‌دهند. بهداشتی که پهلوی برای ما ایجاد می‌کرد، از باب بهداشت دامداری و دامپروری بود. دام پروران موظف‌اند که بهداشت و سلامت دام هایشان را رعایت کنند. اگر در دوره پهلوی بهداشت و سلامت وجود داشت، برای همین بود. آن موقع اگر کشاورزی و صنعتمان و تجارتمان بهترین بود، اما بهترین برای «ما» نبود، بهترین برای «آمریکا» بود. چون ما آن وقت خوراک آمریکا بوديم. ببینید چقدر فرق است؟ آن موقع جوان‌های ما را آمریکا به اصطبل می‌برد و به آخور می‌بست. مگر به آخور بستن چیست؟ به آخور بستن اسب یک جور است، به آخور بستن انسان هم یک جور. 📚 تمثیلات/ سیاسی اجتماعی @skybook