پیامبر خاتم (ص):
من أحيا لَيلةَ العِيدِ و لَيلةَ النِّصفِ مِن شَعبانَ، لَم يَمُتْ قَلبُهُ يَومَ تَموتُ القُلوبُ
هرکس شب عید (فطر) و شب نیمه شعبان را زنده بدارد، به روزی که دلها میمیرند، دلش نخواهد مرد.
(ثواب الأعمال، ص۷۷)
@sooyesama
هدایت شده از به سوی سماء
👆👆👆
نماز شب آخر، در شب عید فطر نیز وارد است. کیفیت آن، همان است با دو تفاوت:
۱- در رکوع سجده، تنها ۱۰ بار تسبیحات اربعه گفته میشود، و ذکر رکوع و سجده حذف میگردد.
۲- در دعای پایانی، صیغهها مفرد میآید، نه جمع:
یا حی و یا قیوم، یا ذا الجلال و الاکرام، یا رحمن الدنیا و الآخرة و رحیمهما، یا ارحم الراحمین، یا اله الاولین و الآخرین، واغفر لی ذنوبی و تقبل منی صلاتی و صیامی و قیامی.
(منبع: مفاتیح الجنان)
@sooyesama
روی بنمای و وجود خودم از یاد ببر
خرمن سوختگان را همه گو باد ببر...
روز مرگم نفسی وعده دیدار بده
وان گهم تا به لحد فارغ و آزاد ببر...
حافظ اندیشه کن از نازکی خاطر یار
برو از درگهش این ناله و فریاد ببر
#حافظ
@sooyesama
هو الحی
«طعم مرگ»
نگرانی از مرگ، بخشی از طبیعت انسانی است؛ زیرا مرگ، بهیکباره انسان را از همه داراییهای دنیا جدا کرده و به سرایی ناشناخته رهسپار میکند. انسانها میکوشند به کمک استدلالهای عقلی به این دست نگرانیها، پاسخ دهند.
برای نمونه عقل استدلال میکند که حقیقت انسان، نفس اوست و تعلقات دنیا این مرغ ملکوتی را از پرواز به آسمان حقیقت باز میدارد. بااینهمه هنگامیکه آدمی با خود خلوت میکند وابستگی پنهانی به داراییهای دنیا احساس میکند که مرگ را در کامش تلخ مینماید.
اما گروهی از مردم هستند که تجربهای نزدیک به مرگ داشته و برای لحظاتی عروج به عالم بالا را چشیدهاند. گزارشهایی که ایشان از تجربه مرگ و شیرینی آن میدهند جالب توجه است. برخی از ایشان پس از مرگ شیرینی و رهایی زایدالوصفی را تجربه میکنند که بهیکباره همه نگرانیها و وابستگیهای دنیا را فراموش مینمایند.
آنچه ایشان در مییابند نوری مهربان است که در آغوش او به ادراک همه اسرار زندگی خویش دست مییابند. بهگونهای که مییابند همه رویدادهای تلخ و شیرین زندگی، پروسهای هوشمند برای تربیت و تکامل آنها بوده است.
تجربهگران مرگ در آغوش نور الهی گونهای گرمای محبتبخش را تجربه میکنند که در هنگام این تجربه، همه نگرانیهای پیشن را فراموش کرده و جز شیرینی اتصال به هستی، ادراکی ندارند.
با شنیدن این سخنان، با خود میاندیشم که آنچه تجربهگران مرگ چشیدهاند، خود خداوند نیست؛ زیرا ایشان در آغاز سفر معنوی خویش قرار داشتهاند که آنرا نیز رها کرده و به کالبد مادی باز گشتهاند. بنابراین تنها تجلیهای مثالی خدا را دریافتهاند. اکنون اگر بالاتر میرفتند و به اداراک تجلیهای عقلی و الهی میرسیدند چه حالی میداشتند؟
با این بیان، راز نیایش امام سجاد (ع) در شب ۲۷ رمضان که تا سحر تکرار کردهاند، اندکی روشن میشود. شاید حافظ نیز همین معنا را نشانه رفته است:
روی بنمای و وجودم همه از یاد ببر
خرمن سوختگان را همه گو باد ببر...
#ر_س
#طعم_مرگ
@sooyesama
زندگانی ابن عربی.pdf
20.13M
کتاب: در جستجوی کبریت احمر (داستان زندگی محییالدین عربی)
نویسنده: کلود عداس
مترجم: فریدالدین رادمهر
@sooyesama
هدایت شده از عقل منور
base.apk
13.58M
نرمافزار اندرویدی «جامع الاحادیث»
شامل مجموعه روایات موجود در ۱۹۹ عنوان از مصادر حدیثی شیعه (حدود ۴۰۰ هزار روایت)
همراه امکانات کوناگون پژوهشی
@aqlemonavar
بعد هم پشت همان پنجره رويایی
چشم من محو ضريحي که نميديدم شد
خواستم گريه کنم بلکه بر اين زخم عميق
گريه مرهم بشود، خون جگر مرهم شد...
#سیدحمیدرضا_برقعهای
@sooyesama
هدایت شده از به سوی سماء
اینکه امام [خمینی] فرمودند:
در میخانه گشایید به رویم شب و روز
که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم
یعنی «لا اله الا الله» تقلیدی را دیگر نمیخواهم و مدرسه یعنی «لا اله الا الله» تحقیقی را هم نمیخواهم.
یک «لا اله الا الله» میخواهم که مرا از خود بیخود کند و (لا) بر سرمان بکشد. آن «لا اله الا الله» را میخواهم.
#استاد_محمود_امامی
#توحید_تقلیدی
#توحید_تحقیقی
#توحید_تحققی
#می_توحید
@sooyesama
@tohideahadi
خداوند عزّوجلّ ایشان [امام خمینی] را برای حکومت اسلام برگزیده است.
اینجاست که شما خوب حسّ میکنید که انتصاب الهی غیر از انتخاب است. آیا مردم ایشان را انتخاب کردند؟ رأی گیری کردند؟ عنوان اکثریّت بود؟ نه، هیچیک از این مسائل نبود.
طبعاً زمینهای پیش آمد و مشیّت حضرت احدیّت عزّوجلّ بر این قرار گرفت که فردی را که لیاقت برداشتن این لوا را که به تمام مسلمین جهان بعد از کهنگی و اندراس، لباس عزّت بپوشاند ایشان را قرار دهد.
#علامه_طهرانی
(خطبۀ نماز عید فطر سال ۱۳۹۹ قمری، ص۱۸)
#انتصاب_الهی
#امام_خمینی
@sooyesama