eitaa logo
به سوی سماء
959 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
489 ویدیو
38 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم مطالب معرفتی، اخلاقی و گه‌گاه هنری
مشاهده در ایتا
دانلود
ای مُصحَفِ آیاتِ الهی رویت وی سلسلهٔ اهلِ ولایت مویت سرچشمهٔ زندگی لبِ دلجویت محرابِ نمازِ عارفان اَبرویت @sooyesama
امام موسی کاظم (ع): ما بَعَث اللَّهُ أنبيائَه و رُسلَه إلى عباده، إلّا لِيَعقِلوا عن اللَّه فأحسنتُم استِجابةً أحسنتُم معرفة خداوند پيامبران و رسولانش را جز برای این به‌سوی بندگانش نفرستاد که درباره خدا بیاندیشند. پس هرکه بهتر پذیرا شود شناختش نيكوتر است. (بحارالانوار، ج۱، ص۱۳۶) @sooyesama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیداران، در جهان مشترکی به‌سر خواهند برد. اما خفتگان، هریک به جهان خویش باز خواهند گشت. .................................... جان گرگان و سگان از هم جداست متحد جان‌های مردان خداست                         @sooyesama
سالک باید فکر [خیالات مزاحم] را به‌گونه کامل از خویشتن بزداید؛ زیرا همتش را پراکنده می‌سازد. باید بر درگاه پروردگارش به مراقبهٔ قلبش به اعتکاف بنشیند تا اینکه خداوند در را به روی او باز کند و آن‌چه از آموزش‌های انبیا و اهل‌الله نمی‌توانست دریابد، دریابد؛ یعنی همان اموری که عقل نمی‌توانست مستقلا آن‌ها را ادراک نماید بل‌که [گاه] آن‌ها را محال می‌شمارد. (فتوحات مکیه، ج۲، ص۳۷۵) @sooyesama
(سحابی MSH ۱۵-۵۲ که در آن ابری از ذرات پرانرژی مانند دست انسان دیده می‌شود) @sooyesama
"سِرّ" را گاهی می فرمایند نحوهٔ چینش وجودی و اعتدال مزاجی شخص می‌باشد که از این تعبیر به «عین ثابت» می‌کنند یعنی در علم الله، عین ثابت است... سرّ همان چیز لطیف و حقیقت مخفی است. این مربوط به عین ذاتش است و نمی‌تواند آن‌را اظهار و ابراز کند. اگر می‌نویسد و می‌گوید، آثار وجودی‌اش همه ظلّ و سایه او هستند ولی آن‌چه که خودش است پیاده نمی‌شود، حرف و قلم و آثار او، نمودار سرّش هستند. سرّ را به حِصّه هم تعبیر کرده‌اند، سرّ، حصّهٔ وجودی هرکس است و از این به جدول و کانال وجودی تعبیر می‌کنند. این کانال‌ها به دریا و حقیقت هستی متصل‌اند. هرکس از این جدول و کانال وجودی خودش، حقیقتِ حقایق را خطاب می‌کند و از همان جا هم می‌گیرد. (شرح اشارات، نمط۹، ص۱۳۰) @sooyesama
این یکی از پیچیده‌ترین بخش‌هایی است که بشر می‌گوید من به دنبال معنویت هستم. اما دنبال این است که با همین زخم‌های کهنه یک چیزی به او اضافه شود. اما اگر کسی دست روی زخمش بگذارند دردش می‌آید و سریع مانع می‌شود و نمی‌گذارد این زخم درمان شود. دنبال اصلاح یا درمان حقیقی نیست و تبیین این نیز سخت است. حقیقت این است که بشر دوست دارد کسی دست به زخم‌هایش نزند اما یک لباسی روی این بدن را بگیرد تا مردم به‌به و چه‌چه بگویند. حتی اگر نزد خود حضرات معصومین نیز برود می‌خواهد یک چیزی به او اضافه شود و ناخودآگاه دنبال یک امتیاز است. بله، می‌خواهند و زحمت هم می‌کشند ولی می‌خواهند یک چیزی به آن‌ها اضافه شود اما زخم‌های کهنه‌اش را نمی‌خواهند درمان کنند. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ @sooyesama