eitaa logo
به سوی سماء
959 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
485 ویدیو
38 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم مطالب معرفتی، اخلاقی و گه‌گاه هنری
مشاهده در ایتا
دانلود
آتش کینه در کتابخانه دانشگاه الاقصی
امیرالمومنین (ع): اعْلَمُوا أَنَّ الْأَرْضَ لَا تَخْلُو مِنْ حُجَّةٍ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَكِنَّ اللَّهَ سَيُعْمِي خَلْقَهُ عَنْهَا بِظُلْمِهِمْ وَ جَوْرِهِمْ وَ إِسْرَافِهِمْ عَلَى أَنْفُسِهِمْ. بدانید که زمین از حجت خدا خالی نمی‌شود. اما خداوند مردم را به تاوان ستم و زیاده‌روی در نفس، از دیدن او نابینا (و محروم) می‌کند. (غیبت نعمانی، ص۱۴۱) @soyesama
قال اميرالمؤمنين (عليه السّلام) فى توحيد اللّه: ليس فى الأشياء بوالج و لا عنها بخارج؛ نه خدا در اشياء داخل است و نه از آنها خارج. يعنى ذات يكتا و يگانه خدا با آن‌كه با تمام موجودات و مقوّم كليّۀ حقايق وجوديه است داخل در عالم است و خارج از عالم، از چيزى بطور مباينت خارج نيست و در چيزى به نحو حلول داخل نيست. به عبارت ديگر خدا در حدود و ماهيات اشياء داخل نيست و از وجود و حيث نورانيّت عالم هم خارج نيست. «عالم ز تو هم تهى و هم پر». پس نور وجهش كه تجلى فعلى اوست با تمام موجوداتست "هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مٰا كُنْتُمْ". چون ذات بحت بسيط الحقيقه است و بسيط الحقيقة كلّ الاشياء و ليس بشئ منها، در هيچ تعيّن و حدّ و ماهيت نمى‌گنجد. مقوّم تمام موجوداتست و محيط به كليّه وجودات و در هر مكان آن لامكانى حاضر و از كليّه امكنه خارج است. (حکمت عملی، ص۵۷) @sooyesama
آن چشمی که از میانش خدا را می‌بینم همان چشمی است که خدا از میانش مرا می‌بیند. چشم من و خدا، یک چشم، یک دیدن، یک شناخت و یک عشق‌اند. @sooyesama
چنان‌که قطعه‌ای نمک‌ در آب منحل می‌شود، نفس منفرد نیز چون [در حقیقت] منحل شود ابدی است، آگاهی محض است، نامتناهی است و متعالی است. (اوپانیشادها، ۵:۶۴) @sooyesama
دار یعنی جایی‌که اندیشه آدم در او ساکن است. دار آدم بالفعل، یعنی آدمی که همه دارایی های او به فعلیت رسیده باشد، توحید احدی صمدی است، لذا دار آدم توحید احدی صمدی است. پس مقام محمدی و دار پیغمبر اکرم توحید احدی صمدی است که همان نفس رحمانی است. نفس رحمانی جان عالم و همه کلمات وجودی است. دار غرور عبارت از خود آدم است. دار غرور یعنی دار فریب، یعنی شیطان آدم را گول می زند و به چیزی دعوت می کند که وارونه و زینت کرده است و آدم را از بهشت آدمی بیرون می برد. ما بی دار غرور نمی توانیم باشیم اما می توانیم از آن بیرون بیاییم. اگر از ظاهر به مظهر و باطن رسیدیم از دار غرور بیرون آمدیم اما اگر در ظاهر ماندیم و به مظهر نرسیدیم در دار غرور ساکن شدیم. دار خلود آن است که اندیشه آدم در حقیقت ساکن است. یعنی از عکس به صاحب عکس و از آیه به ذوللایه و از... ظاهر به مظهر می رسیم. تجافی یعنی نیم خیز شدن یعنی نه این است و نه آن. یعنی باید از عالم نیم خیز شد یعنی باید عالم را نردبان کرد برای بالا رفتن نه این که در آن ساکن شویم. زیرا در نردبان انسان برای بالا رفتن از آن باید نیم خیز شود. @sooyesama
از هفت اکتبر تاکنون بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی کشته شده‌اند، که هرکدام آرزویی داشتند...
آن‌كه در مُنشَئات تمثلی نفسانی خود درحال انصراف از شواغل حسی و موانع خارجی بيانديشد، اعتراف كند كه نفس چون قوّت گيرد مانند نفوس متألّهه، تواند به سلطان كلمه نوریِ وجودی و امر "كن" ايجادی خود، اَشباح و اشخاصی همانند خود و يا ديگران انشاء كند. و چون مجرد از مادّه و احكـام آن و محيط و فائق بر آنهاست، به چشم برهم زدنی به طی ارض به هرجا خواهد گسيل دارد و به مواضع مختلف در اطراف و اكناف فرستد، تا به داد مظلومان برسند و گمشدگان را دريابند و نفوس مستعده را امداد نمايند. بدين سرّ مقنّع عارف رومی در دفتر دوم مثنوی ايمائی نموده است كه: شـيـر مـردانـند در عـالـم مــدد آن زمـان كـافغان مظـلومان رسد بانـگ مظـلومان ز هرجا بشنوند آن‌طرف چون رحمت‌ حق می‌دوند اشخاص يادشده همه قائم به آن نفس متألّه مُنشِیء آنهايند كه قيام فعل به فاعل؛ يعنی معلول بـه علّت است. در اين امر، حدوث اشباح صفحه تلويزيون در آن واحد در مواضع مختلف تا حدی تنظير مناسبی است. وليكن اين صنعت است و سايه بی‌جان و آن خلقت به اذن اللّه است و اشخاص حیّ متصرف كه در حقيقت از شئون يک نفس متألّه‌اند. (صد کلمه در معرفت نفس، کلمه ۷۵) @sooyesama
هدایت شده از به سوی سماء
برای کمک به مردم مظلوم غزه، پس از دعا، مطمئن‌ترین راه از طریق سامانه دفتر رهبری است. پس از ورود به پیوند زیر، نخست گزینه "وجوهات"، سپس، گزینه "کمک‌ها" و بعد "کمک به مردم مظلوم غزه" را انتخاب نمایید. در پایان مبلغ مورد نظر را وارد کرده و به درگاه بانکی منتقل می‌شوید: https://www.leader.ir/fa/monies این کم‌ترین کاری است که می‌توان برای کودکانی که از مریضی، گرسنگی و تنهایی می‌گریند، انجام داد. @sooyesama
در این راه به آدمی قوه‌ای داده می‌شود که در عالم شهادت، در هر صورتی از صور که بخواهد ظاهر می‌شود و نیز در عالم غیب و ملکوت در هر صورتی بخواهد ظاهر می‌گردد. با این تفاوت که وقتی انسان تَروّح پیدا کرد و در عالم غیب برای روحانیان ظاهر شد، می‌فهمند که وی جسم تروح یافته است. ولی مردمانِ عالم شهادت، هنگامی‌که روح تجسدیافته را می‌بینند، در آغاز نمی‌دانند... مگر بدان آگاه گردند. اما من روح را هنگامی‌که از بیرون یا درون تجسّد بیابد می‌شناسم. (فتوحات مکیه، باب ۳۱۱: معرفت منزل نواشی اختصاصی غیبی، دفتر ۲۱ از فتح مکی) @sooyesama
(المیزان فی تفسیر القرآن، ج۱، ص۱۵۹) @sooyesama