eitaa logo
صوفی پژوهی
304 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
582 ویدیو
92 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
عاقبت دو مَردی که باهم وارد مسجد شدند 🛑...عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي دَاوُدَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحَدِهِمَا ع قَالَ: «دَخَلَ رَجُلَانِ الْمَسْجِدَ أَحَدُهُمَا عَابِدٌ وَ الْآخَرُ فَاسِقٌ فَخَرَجَا مِنَ الْمَسْجِدِ وَ الْفَاسِقُ صِدِّيقٌ وَ الْعَابِدُ فَاسِقٌ وَ ذَلِكَ أَنَّهُ يَدْخُلُ الْعَابِدُ الْمَسْجِدَ مُدِلًّا بِعِبَادَتِهِ يُدِلُّ بِهَا فَتَكُونُ فِكْرَتُهُ فِي ذَلِكَ وَ تَكُونُ فِكْرَةُ الْفَاسِقِ فِي التَّنَدُّمِ عَلَى فِسْقِهِ وَ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مِمَّا صَنَعَ مِنَ الذُّنُوبِ.» 🔰از امام باقر یا امام صادق (علیهماالسلام) نقل شده است: «دو مرد وارد مسجد شدند؛ یکی‌شان عابد و دیگری فاسق بود. اما در حالی از مسجد خارج شدند که مرد فاسق، صِدّیق (مؤمنی راستین) و مرد عابد، فاسق گشته بود! دلیلش این است که مرد عابد در حالی وارد مسجد می‌شود که به عبادتش می‌نازد، پس در همین فکر است. اما مرد فاسق در فکر پشیمانی از گناهانش است و از خداوند (عزّوجلّ) می‌خواهد گناهانی را که مرتکب شده را بیامرزد.» 📚الكافي، ج۲، ص۳۱۴ 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
هدایت شده از کتابخانه تصوف
عرفان_اسلامی_و_عرفان_التقاطی.pdf
13.02M
📗عرفان اسلامی و عرفان التقاطی 📝مولف:دکتر داوود الهامی(شاگرد شهید مطهری و آیت الله سید جعفر سبحانی) تعداد صفحات:۴۷۴ زبان:فارسی 🔹شامل مباحث: 👈مذمت صوفیه در روایات 👈تاریخ صوفیگری و تاثیر مسیحیت بر آن 👈سماع،شطح و عشق مجازی از دیدگاه اسلام 👈حلاج،مذهب وی و دلیل قتل وی 👈بررسی مذهب ابن عربی و مولوی 📖کتابخانه تصوف 🌐https://eitaa.com/joinchat/467862359Cf85aa6c26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ‌سلام امام زمانم 🔹‌السَّلامُ عَلَيْكَ يا داعِيَ اللهِ وَرَبّانِيَ آياتِهِ.. 🔹‌سلام بر تو ای مولایی که دل های گم‌کرده راه را به سوی خدا می خوانی! و راه‌یافتگان را در مسیر خدایی شدن، می پرورانی... ❣️ 🌤
📌 شنبه ☀️ ۱۶ تیر ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۲۹ ذی الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 9 جولای 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقداری آرامش با صدای شهیدی از ورای آسمان 🔵صوفی پژوهی @sufi110
هدایت شده از کتابخانه تصوف
بیست پرسش پیرامون موضوعات اعتقادی و پاسخ آن.pdf
1.06M
📗بیست پرسش پیرامون موضوعات اعتقادی و پاسخ آن 📝مولف:آیة الله سید علی بهبهانی، با مقدمه و تحشیه علی دوانی تعداد صفحات:۸۷ زبان:فارسی 🔹 توضیح: 👈تاثیر اموال حضرت خدیجه و شمشیر امیرالمومنین علیهما السلام در پیشرفت اسلام 👈بی اعتباری کشف و شهود نزد اهل عرفان 👈علت اشتمال قرآن بر محکم و متشابه 👈علت عدم ذکر ائمه علیهم السلام در قرآن 👈ولایت تشریعی و تکوینی ائمه علیهم السلام 👈آیا اسلام آوردن امیرالمومنین علیه السلام در کودکی مقبول است؟ 📖کتابخانه تصوف 🌐https://eitaa.com/joinchat/467862359Cf85aa6c26b
📚 | پژوهشی جامع در تصوف فرقه‌ای 🔻اعتقادات اختصاصی(گنابادیه) 🔸ادعای اولوالامری برای قطب آن ها(قطب های صوفیه) خود را واجب الاطاعه می دانند کیوان قزوینی می نویسد: «ملا سلطان معتقد بود معنای قطبیت مؤثر بودن اجازه است، قطب صاحب الامر است. قطب ولى الأمر يا امر الاجازه و صاحب الزمان است و یا صاحب اجازات هذا الزمان» در جای دیگری سلطان محمد، ثمره ارسال رسل و انزال کتب آسمانی را اقتدا و بیعت با قطب میداند و می گوید: «مقصود از خلقت تو (مرید) این طاعت و اقتد است بلکه میگوییم: ارسال رسل و انزال کتب و زحمت انبیا و مشقت اولیا برای ارادت و اقتدا به قطب است». 🔹ادعای جانشینی امام زمان | نیابت خاصه آن‌ها مدعی‌اند که از سابقین اجازه کتبی در مورد جانشینی امام زمان دارند و نیز مدعی اند که از طرف امام زمان مأمورند از مردم برای آن حضرت بیعت بگیرند حال آنکه طبق روایات متواتر جانشینان حضرت ولی عصر چهار نفر و معروف به نواب اربعه بودند و آنها از کسی برای امام بیعت نمی‌گرفتند. بلکه واسطه امام با مردم بودند. 📌پژوهشی جامع در تصوف فرقه‌ای؛ ص ۲۴۸ 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
🔻غدیر خم در تصوف4️⃣ 💢محیی الدین ابن عربی: ⬅️« محیی الدین ابن عربی»(638ق) در هیچ یک از آثار خود به
🔻غدیر خم در تصوف5️⃣ 🔰قسم دوم) رد نظر شیعه 💢رشیدالدین میبدی: ⬅️«رشیدالدین میبدی»(530ق) در کتاب «کشف الاسرار»، حدیث غدیر را ذکر می کند اما معنای ولی را محبت و دوستی می گیرد و تاکید دارد که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله برای جلوگیری از نزاع و دشمنی صحابه با آن حضرت، چنین گفت. 💢میبدی آورده است: ⬅️«من کنت مولاه فعلىّ مولاه، می‌گوید: هر که مرا در دین و اعتقاد با وى پیوند است و دوستى، على را با وى پیوند است و دوستى، و این شرف و فضل على (ع) را گفت.»[1] 💢ابونعیم اصفهانی: ⬅️«ابونعیم اصفهانی»(430ق) در کتاب «حلیه الاولیاء» چند حدیث مرتبط با غدیر نقل می کند اما آنها را غریب معرفی می کند.[2] 📖پی‌نوشت: [1]. میبدی، رشیدالدین، کشف الأسرار و عده الأبرار، ج‏3، ص150. [2]. ابونعیم اصفهانی، احمد بن عبدااله، حلیه الاولیاء و طبقات الاصفیاء، ج‏5، ص27. 🖊وبلاگ ویکی تصوف 🔵صوفی پژوهی @sufi1