eitaa logo
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
809 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
73 فایل
🔴کانال رسمی دانشجوی شهید مدافع حریم اسلام #مصطفی_صدرزاده با نام جهادی #سید_ابراهیم #خادمین_کانال مدیرت کانال @Hazrat213 انتقاد و پیشنهاد @b_i_g_h_a_r_a_r
مشاهده در ایتا
دانلود
... عشق را خواهی بسنجی، عهــــد و ایـمانش بسنج او که پـــای دیـــــن خود، می‌دهد است... سلام! صبحت بخیر علمدار...🌹 @syed213
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 خودپسندى مانع (بزرگ) ترقى است. 📒 @syed213 🎇🌹🕊 🎇🌿🌹 🎇🎇🎇🎇
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 خودپسندى مانع (بزرگ) ترقى است. 📒 #نهج_البلاغه #حکمت167 @syed213 🎇🌹🕊 🎇🌿🌹 🎇🎇🎇🎇
✅ شرح حکمت ۱۶۷ نهج‌البلاغه...👇🏻👇🏻👇🏻 ✨ ریشه خودپسندى است. 🔺 آن‌گونه که انسان خود را از آنچه هست مى‌بیند و را نمى‌بیند و یا از آنچه هست مى‌بیند و در واقع و یکى از حجاب‌ها و موانع شناخت و معرفت است. 1⃣ نخستین اثر آن این است که انسان را از و باز مى‌دارد، زیرا انسان تا زمانى که خود را ناقص مى‌بیند، براى پیشرفت تلاش مى‌کند. آن روز که خود را کامل دانست مى شود. 💠 در حکمت ۳۸ و همچنین ۱۵۰ نیز اشاره‌اى به آثار سوء این رذیله اخلاقى شده بود تا آنجا که امام(علیه السلام) در حکمت ۳۸ فرمود: «بدترین تنهایى خودبینى است». 2⃣ اثر سوء دیگر همان است که در بالا اشاره شد: افراد خودپسند دوستان خود را از دست مى‌دهند و در زندگى تنها و منزوى مى‌شوند، زیرا لازمه خودپسندى خودبرتربینى و فخرفروشى است و این چیزى است که مردم آن را تحمل نمى‌کنند. 🔺 در روایات اسلامى اشارات گسترده‌اى به آثار سوء عُجب شده است؛در حدیثى امام صادق(علیه السلام) مى‌فرماید: «خدا مى‌داند که (حتى) گناه براى مؤمن از عُجب بهتر است (زیرا گناه، او را به نقایص خود آشنا مى‌سازد و به درگاه خدا مى‌رود، توبه مى کند و راه تکامل را مى‌پوید) و اگر چنین نبود هیچ گاه مؤمن به گناهى آلوده نمى‌شد». 🔹 در حدیث دیگرى از همان امام(علیه السلام) مى‌خوانیم: «کسى که گرفتار خودپسندى شود مى‌شود». 3⃣ از دیگر آثار سوء عُجب و خودپسندى این است که گاه اعمال زشت خود را نیک و صفات رذیله خویش را حسنه مى‌پندارد و این براى او مى شود؛ نه به خویشتن مى‌پردازد و نه از گناهان خود مى‌کند. 🔺 باز در حدیث دیگرى از آن حضرت آمده است: «انسان گاهى عملى انجام مى‌دهد و از آن بیمناک و ترسان است (چون مى داند یا احتمال مى دهد کار خلافى بوده) سپس کار نیکى انجام مى‌دهد و عُجب پیدا مى‌کند. امام(علیه السلام) فرمود: این شخص در حالت اول که است حالش از حالت دوم است که دارد». 🔺 در ذیل حکمت ۴۶ نیز احادیثى دراین‌باره آورده‌ایم. ❇️ نقطه مقابل عُجب و و است که سبب مى‌شود انسان در صدد خویش و از وجود خود برآید و به یقین خداوند به چنین بندگانى نیز کمک خواهد کرد. 🍃 در این زمینه مثال زیبا و پرمعنایى زده است: یکى قطره باران ز ابرى چکید خجل شد چو پهناى دریا بدید که جائى که دریاست من کیستم گر او هست حقا که من نیستم چو خود را به چشم حقارت بدید صدف در کنارش به جان پرورید سپهرش به جایى رسانید کار که شد نامور لؤلؤ شاهوار بلندى از آن یافت کو پست شد دَرِ نیستى کوفت تا هست شد... 🔹 این سخن را با سخنى از رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) خاتمه مى‌دهیم: یکى از وصایاى آن حضرت به على(علیه السلام) این بود: «سه چیز است که انسان را هلاک مى‌کند؛ که انسان از آن پیروى کند و که شخص در برابر آن تسلیم گردد و ». @syed213
زیاد سجده کردن بر تربتِ سیدالشهدا، اخلاق را عوض می‌کند. 🖊 @syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️نظر یکی از مدافعین حرم در مورد دوربین مخفی چرا حرف نمی زنی... @syed213
⭕️نگرانی روحانی از مبارزه با فساد!/ به دادگاه #حسین_فریدون نزدیک می‌شویم! 🔸 میگن روحانی دیروز به رئیسی حمله کرده و گفته چرا دزدهارو بازداشت می‌کنی! چه خبرته اینقدر دادگاه برگزار می‌کنی؟! اصلا چه دلیلی داره این دادگاهها برای مردم شفاف باشه؟! چرا نمیگذاری بچه‌های ۴درصدی‌ها کارشونو بکنن؟! به مردم چه ربطی داره کی داره ازشون دزدی میکنه؟! اصلا کی گفته مردم باید راحت زندگی کنن؟! @syed213
یڪ نفس نام تو را در خود دمیدم، سوختم تا به یادت آه ڪوتاهی ڪشیدم، سوختم @syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شهیدان‌زنده‌اندونزدپروردگارشان‌روزی‌می‌گیرند... #سلام‌برشهدا خورشید هم بہ عشق نگاهت طلوع ڪرد صبحت بہ شوق، شاعر لبخندها #سلام... سلام! صبحت بخیرعلمدار...🌹 @syed213
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 فرمان مرگ نزدیک است و مدت همراهى با دنیا کوتاه. 📒 @syed213 🎇🌹🕊 🎇🌿🌹 🎇🎇🎇🎇
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 فرمان مرگ نزدیک است و مدت همراهى با دنیا کوتاه. 📒 #نهج_البلاغه #حکمت168 @syed213
✅ شرح و تفسیر حکمت ۱۶۸ نهج‌البلاغه...👇🏻👇🏻👇🏻 ✨ امام (ع) در این کلام کوتاه و حکیمانه خود اشاره به انسان در کرده مى‌فرماید: «فرمان مرگ نزدیک است و مدّت همراهى (با مردم و مواهب دنیا) کوتاه»; (الاَْمْرُ قَرِیبٌ وَالاِصْطِحَابُ قَلِیلٌ). 🔺 واژه «امر» اشاره به پایان زندگى و فرا رسیدن مرگ است، همان گونه در آیه ۱۴ سوره «حدید» آمده است: «(وَغَرَّتْکُمُ الاَْمَانِىُّ حَتَّى جَآءَ أَمْرُ اللهِ); و آرزوهاى دورودراز شما را فریب داد تا فرمان خدا رسید». 🔺 «اصطحاب» به معناى همراه و همنشین بودن با مردم دنیا یا با مواهب و نعمت هاى حیات است. 🔹 این حقیقتى است که همگان آن را مى‌دانیم و آثار آن را همه روز با چشم مشاهده مى‌کنیم؛ هر روز پیکر بى‌جان بعضى از دوستان یا غیر دوستان را مى‌بینیم که بر دوش دیگران به سوى آرامگاهشان حمل مى‌شود. جاى خالى بسیارى از دوستان و بستگان و عزیزان در میان ما نمایان است. قبور آنها در دسترس ماست؛ غالباً به زیارت قبورشان مى‌رویم و از همه برتر در صفحات تاریخ یاد نام‌آورانى را ملاحظه مى‌کنیم که در عصر خود چه قدرت و زندگى پرغوغایى داشتند؛ ولى به سرعت همه پایان گرفت و چیزى جز استخوان‌هاى پوسیده آنها در زیر خاک و قصرهاى ویران شده‌شان باقى نمانده است. 💠 با این وصف غالباً گرفتار ، به پایان زندگى خود نمى‌اندیشیم، توشه‌اى مناسب براى سفر پر خوف و خطر آخرت فراهم نمى‌سازیم. 🔸 به فرموده امام(علیه السلام)در حکمت ۱۲۲ «گویى فرمان مرگ بر غیر ما نوشته شده و گویى این مردگانى را که با چشم مى‌بینیم مسافرانى هستند که به زودى به سوى ما باز مى‌گردند» 💠 به همین دلیل در روایتى که مرحوم کلینى آن را در کتاب کافى از رسول اکرم(صلى الله علیه وآله)در ضمن خطبه‌اى نقل کرده مى‌خوانیم: «از آن حضرت پرسیدند: کدام یک از مؤمنان ؟» فرمودند: «کسى که بیش از همه به باشد و کسى که از همه براى آن شود». 🔸 در حدیث دیگرى در همان کتاب شریف از امام على بن الحسین(علیه السلام) آمده است که مى‌فرمود: «بسیار تعجب است از کسانى که مرگ را (عملاً) انکار مى‌کنند در حالى که هر روز و شب، مردگان را مى‌بینند همچنین بسیار تعجب است از کسانى که جهان آخرت را انکار مى کنند در حالى جهان دنیا را مى‌بینند (که نشانه هاى آخرت در آن بسیار است)» 🔺 شاعر مى‌گوید... فلک اى دوست! ز بس بى حد و بى مَر گردد بد و نیک و غم و شادى همه آخر گردد ز قفاى من و تو گِرد جهان را بسیار دى و اسفند مه و بهمن و آذر گردد ماه چون شب شود از جاى به جایى حیران پى کیخسرو و دارا و سکندر گردد این سبک خنگ بى آسایشِ بى پا تازد وین گران کشتى بى رهبر و لنگر گردد روز بگذشته خیال است که از نو آید فرصت رفته محال است که از سر گردد کشتزار دل تو کوش که تا سبز شود پیش از آن کین رخ گلنار معصفر گردد زندگى جز نَفَسى نیست غنیمت شمرش نیست آمد که همراه نفس برگردد چرخ بر گرد تو دانى که چه سان مى‌گردد؟ همچو شهباز که بر گِرد کبوتر گردد اندر این نیمه ره، این دیو تو را آخر کار سر بپیچاند و خود بر ره دیگر گردد خوش مکن دل که نگشته است نسیمت اى شمع بس نسیم فرح‌انگیز که صرصر گردد... @syed213