جلسات حجه الاسلام والمسلمین فخریان
۱. ساعت ۱۰صبح اهواز،پادادشهر،خیابان۱۱، پلاک ۶۵، مقر دوستی
۲. بعد از نماز ظهر و عصر با امام جمعه محترم آبادان
۳. ساعت ۱۵، آبادان حسینیه ی ثار الله
@t_manzome_f_r
بسم الله الرحمن الرحیم
جلسات حجه الاسلام و المسلمین فخریان در استان خوزستان
#یکشنبه_۹_اردیبهشت
ساعت ۱۰ صبح
✔️جلسه با اعضای طرح تبیین منظومه فکری رهبری
#اهواز، پادادشهر، خیابان ۱۱، پلاک ۶۵، مقر دوستی.
✔️جلسه با امام جمعه محترم شهر #آبادان بعد از نماز ظهر و عصر
✔️جلسه با بسیجیان و سایر اقشار مردم شهر #آبادان ساعت ۱۵
#دوشنبه_۱۰_اردیبهشت_بهبهان
▪️ساعت۸:۳۰ صبح، دانشکده علوم پزشکی
▪️ساعت۱۱ حوزه علمیه امام صادق "علیه السلام"
▪️ساعت۱۴ بعد از ظهر، دانشگاه خاتم
▪️ساعت ۱۷ تالار معلم، عموم مردم
▪️ساعت۲۱ تالار معلم، جشن ازدواج دانشجویی
#سه_شنبه_۱۱_اردیبهشت_بهبهان
▫️ساعت ۸ صبح، حوزه علمیه طوبی، خواهران
▫️ساعت۱۰:۳۰ صبح، مربیان تربیتی آموزش و پرورش
▫️ساعت ۱۴بعداز ظهر، نخبگان دوره متوسطه
▫️ساعت۱۷ عصر، بسیجیان شهر بهبهان
▫️ساعت۲۲ شب، احیاء شب نیمه شعبان، حسینیه رزمندگان
@t_manzome_f_r
صدها روایت پراکنده در بابهای مختلف از کتابهای گوناگون صریحاً مفهوم امام و امامت در فرهنگ شیعی را "زمامداری" و "ادارهی امور امت مسلمانان" دانسته و #امامان اهل بیت را صاحبان حقیقی حکومت معرفی کرده است؛ بهطوری که برای جستجوگرِ منصف جای تردید باقی نمی گذارد که ادعای امامت از طرف ائمه(ع) اهل بیت، فراتر از رتبت فکری و معنوی، دقیقاً ادعای حق حکومت نیز هست.
کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص ۷۱
@
وقتی می گوییم #ائمه (علیه السلام) مبارزه میکردند، باید این را بدانیم که مبارزه در هر زمانی به شکل خاصی است. گاهی با کارهای فرهنگی، علمی، سیاسی، تشکیل و تحزّب و ایجاد سازماندهی و گاهی با کارهای خونین، فعالیتهای جنگی و نبرد آشکار است و هر زمان مبارزه به نحوی است.
کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۷۲
@t_manzome_f_r
جریان #امامت، از نخستین روز پس از رحلت پیامبر(ص) (ماه صفر سال یازده هجری) پدید آمد و تا وفات امام حسن عسگری(ع) (ماه ربیع سال دویست و شصت هجری) در میان جامعهی مسلمانان ادامه یافت. در این مدت، #امامت به طور تقریبی چهار دوره را گذرانید و هر دوره با ویژگیهایی از لحاظ موضع گیری امامان در برابر قدرتهای مسلط سیاسی.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۷۳
@t_manzome_f_r
هدایت شده از اسماعیل فخریان
914.9K
💠💠
💠
#نکاتی پیرامون کتاب ولایت و حکومت
#قسمت_اول ( متن ) 🔰🔰🔰
بسم الله الرحمن الرحیم
ان شاالله از امروز بناست که روزانه دقایقی رو پیرامون کتاب ولایت و حکومت با یکدیگر گفتگو کنیم.
موضوع کتاب #ولایت_و_حکومت همچنان که از اسمش پیداست، گفتارهایی ست از عالم متفکر حضرت آیت الله سید علی خامنه ای، پیرامون مهم ترین مسئله همه شرایع آسمانی یعنی پذیرش ولایتِ #اولیای_الهی و تشکیل #حکومت_دینی.
▫️دراین کتاب با سرفصل های متعددی همچون بعثت، جامعه اسلامی، ولایت الهی، امامت، اوالوالامر، غدیر، طاغوت، خصوصیات جامعه طاغوتی و ده ها مسئله دیگر، از همین قبیل آشنا خواهیم شد.
قبلاََ هم در انتهای کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن که اولین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری بود با موضوع ولایت و تعریف و کاربرد آن در جامعه اسلامی آشنا شده بودیم.
▪️کتاب ولایت و حکومت هم مثل کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی، مفاهیم و موضوعات دینی، از ناحیه مولف محترم یعنی مقام معظم رهبری از زاویه بسیار هنری و ظریف و به شدت کاربردی و لازم مورد بحث قرار گرفته است.
▫️کتاب هایی که از مقام معظم رهبری منتشر شده به جهت جذابیت و جامعیت شخصیت ایشون بسیار گیرا و جذاب است.
حضرت آقا در مباحثشون سعی دارند که خلأ های زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان را پر کنند.
ایشون در مباحثشون مصرّند که مباحث دینی رو از یک سلسله مباحث نظری و ذهنی صِرف در بیاورند وآن ها را در متن زندگی فردی و اجتماعی مخاطبین به جریان بیاندازند که به بعضی از این نکات توسط خود معظم له در مقدمه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن اشاره شده؛ ایشون معتقدند که این عمل انسان هاست و عمل مسلمانان است که آنها را به اهداف نهایی شان می رساند و صرفاََ یک مجموعه مباحث نظری صرف کاری از پیش نخواهد برد.
اما برسیم به کتاب ولایت و حکومت دومین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری.
در هفت صفحه اول این کتاب که با عنوان مدخل ارائه شده نکاتی مهم برخورد می کنیم که بعضی از آن نکات را خدمت شما عزیزان عرض می کنم.
🔰#نکته_اول این است که معنای شهادت بر یگانگی خداوند و نبوت انبیاء و ولایت اولیای الهی چیست؟
قطعا مستحضر هستید یکی از تأکیدات دین این است که بر یگانگی خداوند و نبوت انبیاء شهادت بدهیم.
سؤال: آیا این شهادت به معنای این است که چند جمله ای رو صرفاََ بر زبانمان جاری کنیم، مثل این که بگوییم اشهد ان لا اله الا الله، اشهد ان محمد الرسول الله صلی الله علیه و آله و اشهد ان علی ولی الله؛ از این قبیل امور یا اینکه این شهادت دادن ها بیشتر جنبه سمبلیک دارد که باید از این سمبل به حقیقتی عظیم تر ومهم تر دست بیابیم.
مؤلف محترم درصدد بیان این نکته است که بفرماید مسئله اساسی در پشت شهادت دادن بر یگانگی خداوند و نبوت انبیاء و ولایت اولیای الهی این است که دنبال تعهداتی باشیم که این خدای یگانه و رسولان او بر دوش ما می گذارند.
باید ببینیم که این رسولان الهی از ما چه می خواهند و اِلأ صرفاََ لقلقه چند جمله بر زبان کاری از پیش نخواهد برد.
خب حالا تعهدی ک انبیاء بر دوش ما میگذارند چیست؟
این است که دنباله رو راهی باشیم که آن ها رفته اند.
🔰#نکته_دوم این است که وظیفه و رسالت انبیاء چه بوده است که ما دنبال آنها راه بیافتیم. می فرمایند که وظیفه و رسالت رسولان الهی ساختن یک دنیایی است در شکل و قواره ای که اسلام عزیز بیان می فرمایند.
پیغمبران برای این مبعوث شده اند که شکل زندگی مردم را طوری که خداوند می فرماید، درست کنند،این می شود مهم ترین وظیفه ی انبیاء.
در زمانی که انبیاء حضور فیزیکی دارند قطعاََ ما باید دنباله رو آنها باشیم و در مسیری قدم برداریم که خودشان برداشته اند که عبارت باشد از ساخت جامعه اسلامی ،ساخت جامعه ای بر مبنای آیین الهی.
در زمانی هم که تشریف ندارند و رحلت کردند، از دنیا رفته اند، شهید شدند باز همین وظیفه بر دوش ما وجود دارد.
🔰#نکته_سوم این که اسلام دارای یک فکر و ایده نو و جدیدی است که بر اساس آن یک جبهه بندی و صف بندی جدیدی را ایجاد می کند.
تمام شرایع الهی با آمدنشان یک صف بندی درست می کنند. اساساََ دین به معنای یک جبهه بندی و صف بندی جدید است. صف بندی بین اهل الله و اهل طاغوت، بین اهل حق و اهل باطل، بین پیروان انبیاء و مخالفین انبیاء.
پس یکی از نتایج شرایع الهی صف بندی و جبهه بندی بین اهل حق و اهل باطل است.
و اما نکته آخر
🔰#نکته_چهارم در هفت صفحه اول کتاب ولایت و حکومت این است که کفار هم جبهه و هم صف اند، بعضهم اولیاء بعض، اگر چه ممکن است در گروه های متعددی باشند اما هدفشان یکی ست. این ها هم پیمانند. چه نتیجه ای می گیریم از این مسئله؟! که ما مسلمانان هم باید هم پیمان و هم جبهه باشیم. واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا.
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
#امیرالمومنین، درس های فراموش نشدنی...
#انسان_۲۵۰_ساله
وجود #امیرالمؤمنین(علیه السلام) از جهات متعدد و در شرایط گوناگون، برای همهی نسلهای بشر، یک درس جاودانه و فراموشنشدنی است؛ چه در عمل فردی و شخصی خود، چه در محراب عبادتش، چه در مناجاتش، چه در زهدش، چه در محو و غرق شدنش در یاد خدا، و چه در مبارزه اش با نفس و شیطان و انگیزههای نفسانی و مادی.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۸۱
#جلسه_هفتم
#امیرالمؤمنین
@t_manzome_f_r
با قدرت اراده و بازو و جهاد #علی، حق زنده شد...
#انسان_۲۵۰_ساله
آن روزی که #نبی_اکرم(ص) بار رسالت را بر دوش گرفت، از اولین ساعات، یک مبارز و مجاهد مؤمن و فداکار _ که هنوز در دوران نوجوانی بود _ در کنار خود پیدا کرد، و او #علی بود. تا آخرین ساعات عمر با برکت #پیامبر، مجاهدت در راه برپاداشتن #نظام_اسلامی و بعد حفظ کردن آن، لحظه ای #امیرالمؤمنین را فارغ نگذاشت.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۸۲
#جلسه_هفتم
#امیرالمؤمنین
@t_manzome_f_r
ارزش های انسانی مرهون #علی_بن_ابیطالب...
#انسان_۲۵۰_ساله
اگر امثال #علی_بن_ابیطالب که در طول تاریخ بشر بسیار نادرند، نمیبودند، امروز ارزشهای انسانی وجود نداشت؛ عنوانهای جذاب برای بشریت، جذابیت نداشت.
بشر، زندگی و تمدن و فرهنگ و آمال و آرمان و اهداف والا نداشت؛ و بشریت به یک حیوانیت وحشی و درّنده تبدیل میشد، بشریت بهخاطر حفظ آرمانهای والا، مرهون امیرالمؤمنین و انسانهای والایی در حد اوست.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۸۲
#جلسه_هفتم
#امیرالمؤمنین
@t_manzome_f_r
#امیرالمؤمنین معنای #حکومت را تغییر داد...
#انسان_۲۵۰_ساله
او (امیرالمؤمنین علیه السلام ) تجسم #حکومت_الهی، تجسم #آیات_قرآن در میان مسلمین، تجسم «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحِماءُ بَینَهُم» و تجسم عدل مطلق بود.
او فقرا را به خود نزدیک میکرد _ «کان یُقرّبُ المَسکین» _ و ضعفا را مورد رعایت خاص قرار میداد.
برجستگانی که با پول و زور و بقیهی وسایلِ مطرح شدن، خودشان را به ناحق مطرح کرده بودند، در نظر علی با خاک یکسان بودند.
آنچه در چشم و دل او ارزش داشت، #ایمان و #تقوا و #اخلاص و #جهاد و #انسانیت بود.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۸۳
#جلسه_هفتم
#امیرالمؤمنین
@t_manzome_f_r
مقام معظم رهبری؛ ما امیدواریم که انشاءالله این حادثه بتواند هم برای مردم عزیز کرمانشاه -مردم دلاور کرمانشاه، مردم سرزمین پهلوانپرور کرمانشاه- شامل و حامل برکاتی باشد، و هم برای ملّت ایران و بخصوص مسئولین کشور -[که] برای آنها یک آزمایش الهی است- هم انشاءالله میدان ادای وظیفه و مسئولیّت باشد.
۹۶/۸/۲۳
به اطلاع شما همراهان گرامی می رسانیم،
جهت جمع آوری کمک های مردمی و برای همدردی و کمک رسانی به مردم مناطق زلزله زده #کرمانشاه، کانالی راه اندازی شده که اطلاعیه ها و اخبار کمک رسانی های اعضای طرح سراسری تبیین منظومه فکری رهبری در این کانال به اطلاع شما عزیزان می رسد.
https://sapp.ir/kermanshah313
#کرمانشاه_را_میسازیم
عدالت اجتماعی در جوامع.mp3
2.95M
عدالت اجتماعی در جوامع
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین فخریان
#بهبهان
دانشکده علوم پزشکی
۹۷/۲/۱۰
@t_manzome_f_r
#امیرالمؤمنین... ایثار و از خود گذشتگی.
#انسان_۲۵۰_ساله
تاریخ زندگی #امیرالمؤمنین را نگاه کنید.
از کودکی، از آن وقتی که در نه سالگی یا سیزده سالگی، به نبوّت رسول اکرم ایمان آورد و #آگاهانه و #هوشیارانه، حقیقت را شناخت و به آن تمسک جست، از آن لحظه تا آن لحظهای که در محراب عبادت مثل سحرگاه روز نوزدهم ماه رمضانی، جان خودش را در راه خدا داد و خشنود و خوشحال و سرشار از شوق به لقاء #پروردگار رسید، در طول این پنجاه سال تقریباً، یا پنجاهودوسهسال، از ده سالگی تا شصتوسه سالگی، شما ببینید یک خط مستمری وجود دارد در شرححال زندگی #امیرالمؤمنین و آن خط #ایثار و از #خودگذشتگی است.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۸۴
#جلسه_هفتم
#امیرالمؤمنین
@t_manzome_f_r
انقلاب درونی .mp3
2.87M
طلبگی یعنی سلوک در مسیر #انبیاء
بهبهان، حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین فخریان
دوشنبه
۹۷/۲/۱۰
@t_manzome_f_r
#من برای او مطرح نبود...
#انسان_۲۵۰_ساله
علی امتیازش این بود که در حصار «خود» گرفتار نبود.
«من»، برای او هیچ مطرح نبود، آنچه برای او مطرح بود #وظیفه بود و #هدف بود و #جهاد فیسبیلاللّه بود و #خدا بود.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۸۵
#جلسه_هفتم
#امیرالمؤمنین
@t_manzome_f_r
#هجرت مقدمه ی #پیروزی...
#انسان_۲۵۰_ساله
سیزده سال در کنار #پیغمبر در سختترین مواقع، علیبنابیطالب(علیه السّلام) ایستاد.
درست است که هجرت رسول اکرم، هجرت از روی اجبار و ناچاری و زیر فشار قریش و مردم مکّه بود، اما آیندهی روشنی داشت.
همه میدانستند که این #هجرت مقدمهی کامیابیهاست، #مقدمه پیروزیهاست.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۸۵
#جلسه_هفتم
#امیرالمؤمنین
@t_manzome_f_r
#امیرالمؤمنین: جانم را سپرِ بلایِ #پیغمبر کردم...
#انسان_۲۵۰_ساله
در طول ده سال، چند ده جنگ و برخورد، #پیغمبر اکرم با کفّار و انواع و اقسام کفّار و شُعَبِ کفار داشت.
در تمام این دورانها، #امیرالمؤمنین به عنوان پیشقراوُل، به عنوان فداییترین کس و #پیشمرگ_پیغمبر، در تمام این مراحل و صحنههای خطرناک حضور داشته؛ در شدیدترین مراحل، امیرالمؤمنین ایستاد؛ هیچ برایش مطرح نبود که اینجا خطر است.
در تمام مراحل خطر در خطوط مقدم، امیرالمؤمنین حاضر بود.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۸۷
#جلسه_هشتم
#امیرالمؤمنین
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتظار مستلزم #اصلاح و #عمل است.
باید کاری کنیم که دل امام زمان علیه السلام خشنود شود...
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر_دلها
@t_manzome_f_r
سخت ترین روزها...
#انسان_۲۵۰_ساله
بعد از آنی که دوران #پیغمبر به سر آمد و رسول اکرم رحلت کردند، سخت ترین دورانهای #امیرالمؤمنین آنروزها بود. روزهای تلخ، روزهای بعد از رحلت پیغمبر است که روزهایی است که گاهگاه قطعات فتنه، افق دیدها را آنچنان مُظلِم میکرد که قدم از قدم نمیتوانستند بردارند آن کسانی که میخواستند درست قدم بردارند.
در یک چنین شرایطی، #امیرالمؤمنین بزرگترین امتحانات #ایثار را داد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله،ص۸۷
#جلسه_هشتم
#امیرالمؤمنین
@t_manzome_f_r
من ( امیرالمؤمنین ) #مظلوم واقع شدم...
#انسان_۲۵۰_ساله
#امیرالمؤمنین فرمود: «لَقَد عَلِمتُم اَنّی اَحَقُّ النّاسِ بِها مِن غَیری» میدانید که من از همهی مردم به خلافت شایستهتر هستم.
این را خود شما هم میدانید، «و واللّهِ لَاُسلِمَنَّ» و سوگند به خدا دست روی دست خواهم گذاشت تسلیم خواهم شد، «ما سَلِمَت اُمُورُ المُسلمینَ» تا وقتی که احساس میکنم امور مسلمین با سلامت در جریان است، تا وقتی که میبینم کسی مورد ظلم قرار نمیگیرد.
تا وقتی که به مردم ظلم نمی شود و در جامعه ظلم و جوری وجود ندارد، فقط من #مظلوم واقع شدم در جامعه.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۸۸
#جلسه_هشتم
#امیرالمؤمنین
@t_manzome_f_r
زمانی که سکوت جایز نیست...
#انسان_۲۵۰_ساله
بعضی از قبایل عرب احساس کردند که حالا #پیغمبر نیست، رهبر اسلام نیست، خوب است که یک ایرادی، اشکالی درست کنند و تعارضی بکنند و جنگ و دعوایی راه بیندازند.
جریان «ردّه» پیش آمد _ یعنی ارتداد عدّهای از مسلمین _ جنگهای ردّه شروع شد.
اینجا که وضع اینطوری شد امیرامؤمنین دید نه اینجا دیگر جای نشستن هم نیست، باید وارد میدان شد به #دفاع از #حکومت.
میفرماید: دیدم عدّهای از مردم دارند از #اسلام برمیگردند، میخواهند اسلام را از بین ببرند، اینجا دیگر وارد میدان شدم.
و #امیرالمؤمنین وارد میدان شد بهصورت فعال؛ در همهی قضایای مهّم اجتماعی امیرالمؤمنین بود.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۸۹
#جلسه_هشتم
#امیرالمؤمنین
@t_manzome_f_r