تعلیقات
💢 توصیه می کنم دوستان در کانال #باب_جهاد عضو شوند. مطالب کوتاه ولی بسیار قابل استفاده ای دارد. به قل
#یک_نکته
💢 حاج آقای ملکی، مدیر سابق معصومیه درباره حاج مهدی #مطلبی می گفتند اگر حاج مهدی زمان دفاع مقدس بود، حتما #شهید می شد.
💢 برخی افراد در کنار ما هستند، قدر آن ها را نمی دانیم. به قول شهید #آوینی، شهدا همان #بچه_های_محله_من_وتو هستند.
💢 میتوانم درباره برخی #رفقا از خوبی هایشان و ویژگی های اخلاقی شان بنویسم طوری که همه تصدیق کنند خوبی آن ها را... حیف که نمی شود بنویسم بخاطر برخی #محذورات...
💢 خیلی ساده و گذرا و بدون توضیح باید بگم #آقامهدی_سموات یکی از کسانی است که گفتم، بسیار دوستش دارم و همیشه برای من #الگو بوده...
#طهارت_نفس
☘ دیشب #خواب استاد و برادر عزیزم حاج علی اکبر #لطیفیان رو میدیدم، فی البداهه شعری گفت و خواندیم و منقلب شدیم و #اشک و ناله ای به پا شد.
🍀 کسانی که با #اشعار_لطیفیان انس داشته باشند میدانند جنس شعر او چقدر متفاوت و اثرگذار است. قلب انسان با اشعارش تکان می خورد، با روضه اش می لرزد، و چاره ای جز اشک و ناله باقی نمی ماند.
☘ توی خواب با خودم گفتم چرا اینقدر جنس لطیفیان متفاوت شده و اشعارش قلب رو متأثر می کنه؟؟؟
🔻🔻این بیت شعر در جواب به دلم افتاد:
🌱 آنقَدَر جان و دلش غرق #طهارت می شود
🌱 دائما از #فاطمه بر او #عنایت می شود
#لطیفیان
🆔 https://eitaa.com/taalighat
#شهید_هسته_ای
💢و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون
🔻 مجاهد دیگری آسمانی شد.
🔻 #غرب_پرستان هنوز هم منتظر لطف و گشایش از جانب استکبارند؟
🔻 امام به ما آموخت راه ما راه #مبارزه است، جهاد تا #محو_نظام_سلطه ادامه دارد...
#نظام_سلطه
#خباثت
#غرب_پرستی
@yadhaa
💢به یاد #شهید_فخری_زاده!💢
🔰️ از سال ها پیش، دوستی خانوادگی داشتیم، آن سال ها می دیدیم که مدام در سفر و ماموریت خارجی و داخلی است ولی آن قدر ساده و #گمنام و بی آلایش بود که تا مدت ها از اهمیت کارش بی خبر بودیم! کم کم از دیگران می شنیدیم گوشه ای از کارهایش را.
حالا اما تا سال ها باید از خدمات بی نظیرش بشنویم.
🔰️ باید سال ها پیش بازنشست می شد و پس از سال ها #مجاهدت و تلاش انقلابی و سال ها زندگی در سایه بالاترین محدودیت های امنیتی برای خود و خانواده اش، قدری به زندگی شخصی اش می رسید، اما اهل استراحت و عافیت نبود!
🔰️ حتی داخل وزارت، مخالف زیاد داشت که چوب لای چرخ ایده هایش بگذارند، اما تنها یک پشتوانه بزرگ داشت، همو که تنها پشت گرمی این ملت مظلوم است!
🔰️ گرایش سیاسیش به لحاظ سنتی تمایل به چپ داشت، اما نه همجنس این اصلاح طلبان بی هویت. واقعا #انقلابی بود. تفاوت این ها را اهل بصیرت می دانند. پس سایه حمایت سید انقلابی ها را همیشه بر سر داشت.
🔰️ نقشش در #هسته ای و #دفاعی بسیار بیش تر از یک دانشمند برجسته یا مدیر شایسته بود. در اوج گمنامی پایه گذار بسیاری از چیزها بود که شاید کم کم به گوشمان برسد. سال ها اصرار #جاسوسان_آژانس_اتمی برای یک دیدار با او را آن ها که پیگیر پرونده هسته ای بودند بارها شنیده اند.
🔰️ بگذار به اصطلاح سخنگوی سازمان «قسم جلاله دروغ»، #شهادت دانشمندان هسته ای کشور را تکذیب کند!! پرونده قطور خدمات خالصانه اش اکنون نزد بالاتری است...
🔰️ #شهادت به دست اشقی الناس امضایی بر این سال ها خدمت است برای عمری مجاهدت...
(خاطره از برادرم منصور شریفی)
@yadhaa
#خشم_مقدس
#خروش_انقلابی
#شهید_فخری_زاده
💢 به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل توسط طلاب و فضلای قم در پی ترور شهید #فخری_زاده
@yadhaa
هدایت شده از رهبر حوزهها
🔰اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي كلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است.
🔸خداوند متعال انشاء الله وجود ايشان را براي ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ايشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از بركات ايشان استفاده نمايند.
(لطفا جهت سلامتی حضرت آیت الله مصباح یزدی حمد و صلوات قرائت فرمایید).
📚 کانال رهبر حوزهها
🌐@Khamenei_Hawzah
#آیت_الله_مصباح_یزدی
🔻🔻 در پی خبر #کسالت آیت الله مصباح یزدی برخی از بزرگان و علما دستورالعمل هایی جهت شفای عاجل ایشان بیان فرمودند.
💢 توصیه ها و #دستورالعمل های حضرات آیات وحید خراسانی، ناصری، تحریری، جاودان برای شفای آیت الله مصباح یزدی حفظه الله
🔸🔹 انشالله مؤمنین برای شفای این عالم بصیر و کم نظیر دست به دعا بلند کنند.
@rajanews
@yadhaa
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
https://eitaa.com/joinchat/4003725374Ce60d538cb7
#از_معصومیه_ای_که_بود
#مدیریت_جهادی
#مدیریت_تحول_آفرین
#استاد_قوامی
💢 نگاهی به شخصیت و شیوه مدیریتی حجت الاسلام #قوامی💢
🔻🔻 #بخش_اول
🔰️ سال 1383 جناب حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین #قوامی، مدیر #دوران_تحول معصومیه بود. انسانی شجاع، مدیر، قاطع، مهربان، خوش بیان، خوش فکر و به شدت ریسک پذیر و اهل اعتماد به طلبه ها.
🔰️ سخنرانی های دلنشین آقای قوامی و #بیان_مسجع و اصطلاح سازی های جذابش همچنان در خاطره ما ماندگار است.
🔰️ آقای قوامی راحت به طلبه ها #اعتماد می کرد. به آن ها میدان میداد و حتی درصدی از خطای آن ها را با دیده اغماض نگاه می کرد. دایره را تنگ نمی کرد تا همه چیز جزء به جزء زیر نظر خودش باشد و کسی حتی یک میلیمتر از آن تخطی نکند. همین باعث شده بود انگیزه و استعداد طلبه ها بروز پیدا کند، رشد کند و فعالیت های طلبگی دوچندان شود.
🔰️ #سعهی_صدر آقای قوامی ستودنی بود. روبرویش می نشیستیم، با همه هیجان و تندی جوانی از او #انتقاد می کردیم، اما با لبخندی که معمولا به روی لب داشت، پاسخ مان را می داد.
🔰️ آقای قوامی #افق_بلندی پیش روی داشت و برای رسیدن به آن برنامه ریزی می کرد و منتظر نمی ماند تا سازمان و مرکز مدیریت با او همراهی کند، حرف او را درک کند و با او هم افق شود، راه خودش را می رفت و اقدام می کرد.
🔰️ اهل جهاد در مدیریت و #مدیریت_جهادی بود. از آبرو و مال و دارایی و عافیت خودش می گذشت در مسیر دستیابی به آرمان ها و تحقق اهداف کلان. این را بیشتر توضیح خواهم داد.
@taalighat
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
https://eitaa.com/joinchat/4003725374Ce60d538cb7
#از_معصومیه_ای_که_بود
#مدیریت_تحول_آفرین
#مدیریت_جهادی
#استاد_قوامی
💢نگاهی به شیوه مدیریت حجت الاسلام قوامی
🔻🔻 #بخش_دوم
🔸🔹 یکی از مهمترین مولفه های مدیریت آقای قوامی #آینده_نگری بود. نگاه به افق های بلند، پذیرفتن دشواری ها و ریسک حرکت به سمت قله ها، برنامه ریزی برای اهدافی که شاید کمتر به چشم دیگران مهم بیاید ولی در منطق او جایگاه خاص دارد.
🔹🔸 قرینه مسجد معصومیه، یک ساختمان بلااستفاده بود دقیقا مثل فضای ساختمان مسجد ولی خالی... آقای قوامی تصمیم گرفته بود آنجا یک #سالن_همایش بسازد. برای خیلی ها عجیب و غریب بود. مدرسه علمیه را چه به سالن همایش؟ مرکز مدیریت برای تامین بودجه روی خوش نشان نداده بود. اما قوامی آینده ای را میدید که از اکنون باید ابزار و تجهیزاتش را آماده کند.
🔸🔹 با اینکه #بودجه تامین نشد، اما این ها چیزی نبود که او را از تصمیمش منصرف کند. بخشی از اموال خودش را فروخت تا برای ساخت سالن اقدام کند. اهل ایستادن، معطل شدن نبود. به این سادگی ها مأیوس نمیشد ... به سختی افتاد ولی دست از تصمیمش برنداشت.
🔸🔹 آن سال ها مقام معظم رهبری بحث #جنبش_نرم_افزاری و #تولید_علم را مطرح کرده بودند و فضای حوزه و دانشگاه گرم این مسئله و دغدغه بود. یک روز در حیاط مدرسه از آقای قوامی پرسیدم شما برای این دغدغه آقا چه برنامه ای دارید؟ گفت: یک گام ساخت همین سالن همایش است.
خیلی برایم جواب عجیبی بود ولی بعدها که این سالن به محور برگزاری نشست های تخصصی و میزگردهای علمی بدل شد فهمیدم به کجا فکر می کرد.
🔸🔹 آقای قوامی خودش #نظریه داشت، درس خارج #فقه_الاداره می گفت. اهمیت و ریزه کاری های نظریه پردازی را درک می کرد با این همه به برخی لوازم یک مدرسه در #تراز_ملی و بین المللی هم فکر می کرد.
🔸🔹 برخی مدیران حوزه که اول چپ چپ به این تصمیم نگاه می کردند حالا گویی نظر دیگری داشتند...
🔸🔹 حالا با گذشت بیش از 10 سال از ساخت این سالن، معصومیه شاهد دها و شاید صدها همایش و اجلاس و نشست تخصصی بوده...
@taalighat
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
https://eitaa.com/joinchat/4003725374Ce60d538cb7
#از_معصومیه_ای_که_بود
#مدیریت_تحول_آفرین
#مدیریت_جهادی
#استاد_قوامی
💢نگاهی به دوران مدیریت حجتالاسلام قوامی
🔻🔻 #بخش_سوم
🔰️ آقای قوامی به مدیریت #جزئی_نگر اعتقادی نداشت. رویکردش در مدیریت، هدایت ساختارهای کلان مدرسه و عدم ورود به جزیئات بود. اما برای سیطره بر جزئیات هم برنامه داشت. همه اتفاق نظر داشتند مدیریت یک #مدرسه_هزار_نفری کار ساده ای نیست و هزار نفر را یک نفر مدیر نمی تواند مدیریت کند. نه می تواند تک تک آن ها را بشناسد، نه می تواند بر برنامه و مشکلات آن ها نظارت داشته باشد. یکی از مهمترین اقدامات آقای قوامی ایجاد چهار بخش در مدرسه بود. یعنی خروج مدیریت متمرکز به مدیریت توزیع شده.🔻🔻🔻
🔹 بخش #شیخ_طوسی مخصوص پایه 1تا3
🔸بخش #شهید_مطهری، مخصوص پایه 4تا6
🔹بخش #شهید_بهشتی مخصوص دانشجویانی که طلبه شده بودند، معروف به بخش دانشجویی
🔸#بخش_مکالمه مختص فعالان مکالمه عربی و انگلیسی
🔰️ هر بخش یک مدیر، یک معاون آموزش، چند مشاور و چند نیروی دفتری و خدماتی داشت. حالا دیگر یک مدرسه بود با چهار بخش، هر بخش یک مدیر متولی امورات آن حوزه را داشت. یک مدیر به راحتی 250 طلبه را می شناخت بر آن ها اشراف داشت و روند علمی و اخلاقی آن ها را زیر نظر می گرفت. اینطور بود که مدرسه دقیق و پدرانه و با همبستگی اداره می شد. در عین حال چهار بخش باهم و با مدیر اصلی مرتبط و منسجم بودند.
🔰️ برای ایجاد هماهنگی و #تسهیل کارها در آن زمانی که کسی به این حرف ها فکر نمی کرد، بین این چند بخش را از طریق «#فیبر_نوری» بهم متصل و شبکه کردند تا کارها و بورکراسی های ادارای بین بخشی کاهش یابد.
🔰️ از طرفی آقای #قوامی یک شب در هفته را تعیین کرده بود و از #شب_تا_نمازصبح یکسره در مدرسه حاضر بود. درب اتاقش آن شب تا صبح به روی طلبه ها باز بود. مسئولین مدرسه را تکلیف کرده بود که هر شب یکی موظف است تا صبح در مدرسه حاضر باشد. نه مثل خیلی از مدرسه ها که مدیر و کادر تنها در ساعت ادرای در مدرسه حاضرند و در باقی ساعات نمی دانند در مدرسه چه می گذرد. آن شب تا صبح بچه ها بدون وقت گرفتن های رسمی از مسئول دفتر، راحت کنار حاج آقا می نشستند و بی پرده صحبت می کردند.
@taalighat
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
https://eitaa.com/joinchat/4003725374Ce60d538cb7
#از_معصومیه_ای_که_بود
#مدیریت_تحول_آفرین
#مدیریت_جهادی
#استاد_قوامی
💢 نگاهی به دوران مدیریت حجتالاسلام قوامی
🔻🔻 #بخش_چهارم:
💠#طرح_استادیاری💠
🔰️ در دوران مدیریت جناب آقای قوامی، طرحی اجرا شد به نام «طرح #استادیاری»؛ طرحی که باعث شناسایی بسیاری از استعدادهای پنهان، رشد و #نخبه_پروری شد. آن زمان یکی از اساتید معصومیه به نام استاد غروی بودند که به تعبیر جناب آقای قوامی «از هدایه تا کفایه» را حفظ بود.
🔰️ ایشان مدل ویژه ای از درس خواندن را پیشنهاد داد. طلبه ها درسی را که باید به طور طبیعی و بنابر روال مرسوم از استاد درس می گرفتند، به جای درس گرفتن، خودشان آن را مطالعه می کردند و در حضور استاد به صورت #تدریس ارائه می کردند. استاد در این جلسات به ارزیابی صحت مطالب و میزان برداشت صحیح طلبه از متن و رفع اشکالات می پرداختند. این روش که مرحله ای فراتر از «پیش مطالعه» بود چنان سیطره و تسلط علمی ای به طلبه می داد که او را برای ورود به عرصه تدریس آماده می کرد.
🔰️ استاد غروی رابطه خوبی با طلبه ها داشت، صمیمی و رفیق بود. برای همه وقت میگذاشت. من از ایشان درخواست وقت کردم، گفت فقط #قبل_از_نمازصبح وقت دارم. قبل از اذان درس #مغنی باب رابع را به ایشان ارائه میکردم، اشکالات را می گرفت، کلاس که تمام میشد، اذان صبح شده بود...
🔰️ این طرح با #اعتماد آقای قوامی به طلاب گسترش یافت و قوانینی برای آن در نظر گرفته شد تا طلاب مستعد با شرایطی درس را انتخاب کرده، مقادیری آموزش طی نموده و ابتدا «استادیار» می شدند و با طی مدارج و مراحل بعد از مدتی وارد مدار تدریس رسمی می شدند.
🔰️ ویژگی این طرح این بود که اولا طلبه مدارج علمی و مراحل استادی را به صورت منطقی طی می کرد و تجربه می آموخت و ثانیا به لحاظ اجتماعی تدریجا در بین طلاب زمینه برای پذیرش وی به عنوان استاد فراهم می آمد.
🔰️ #دوستان_عزیز بسیاری داشتیم که در این طرح حضور داشتند و امروز از #فضلای_جوان_حوزه به شمار می آیند. حجج اسلام آقایان حاج محسن زارع پور، حسین صدیقی، رحیم پور، نجفی، منصور شریفی، حاج مهدی مطلبی، ابوالفضل حسنی و... در این طرح استادیاری کم کم از اساتید جوان و مقبول و مورد توجه معصومیه شدند.
🔻🔻 نکته مهم اینکه ترکیب اساتید مدرسه بصورت تدریجی و طبیعی تغییر می کرد، بزرگترها و اساتید قدیمی طرد نمی شدند بلکه جوان ها کم کم کنار آن ها رشد می کردند. ترکیبی منطقی از اساتید جوان و با سابقه کنار هم.
@taalighat
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
https://eitaa.com/joinchat/4003725374Ce60d538cb7
هدایت شده از باب جهاد
عکس برای تامل!
اینجا خانه آیت الله یزدی رضوان الله علیه است.
کسی که در تمام مدت انقلاب مسئولیت داشته است که یکی از این مسئولیتها ریاست قوه قضاییه بوده است.
این خانه و وضع زندگی او که در عکس میبینید سند ایمان و تقوای او و البته سلامت جمهوری اسلامی است که البته عده که کم هم نیستند چوب حراج به آن زده اند.
کجای عالم پیدا میکنیم این سطح از پاکی را؟ منصف باشیم.
ان شاالله که خدا او را با رسول الله صل الله علیه و آله محشور فرماید و از سر تقصیرات بسیار ما درگذرد.
#از_معصومیه_ای_که_بود
#زیست_مومنانه1
#حجره_نشینی
💢 کلاس درسی به نام کلاسِ «#حجره» 💢
☘ زندگی طلبه ها در #حجره، مملو از همدلی و #برادری و مساوات بود. طلبه ها زندگی جمعی برادرانه و مومنانه را با هم تمرین می کردند. همین کنار هم بودن ها، باهم درس خواند، باهم عبادت کردن، دیدن خوبی ها و مکارم اخلاقی یکدیگر، زمینه رشد را فراهم می کرد. در زندگی طلبگی و #حجره_نشینی، کلاس درس فقط صبح تا ظهر نیست بلکه همه روز، کلاس درس است.
☘ رفتار طلبه ها، خلق و خوی کریمانه، #زیّ_طلبگی، چیزهایی بود که شاید سر کلاس درس رسمی به دست نمی آمد. برخی آموزه های اخلاقی را باید در زندگی کردن کنار هم یاد گرفت. هر گلی بوی خودش را داشت. پس از هر کسی می توانستیم نکته ای بیاموزیم. بله، هیچ کسی کامل نبود همه نقص هایی داشتند که خیلی هم طبیعی است ولی در کنار نقصان ها، برجستگی هایی وجود داشت که آموزنده بود.
☘ طلبه ای داشتیم از ما دو سال بزرگتر بود، بسیار اهل #مراقبه و در عین حال بسیار خوش خلق و خو بود. رفتار و گفتارش واقعا برای ما کلاس درس بود. طلبه دیگری داشتیم ویژگی اش شدت مراقبه در گفتار بود، مراقب بود مبادا کلامی خلاف واقع یا دارای شبهه غیبت بر زبان جاری کند. طلبه ی دیگری که مقید به #نماز_شب بود. طلبه ای که بسیار اهل کمک و دستگیری از دیگران بود. یک طلبه داشتیم هم کلاس ما بود. زمستان ها در حیاط مدرسه دنبال گربه های مریض می گشت و برای شان غذا تهیه می کرد و از گربه های بیمار مراقبت می کرد. طلبه ای که وقتی در جمع می نشست همه را می خنداند و همیشه باعث خوشحالی و رفع غم اندوه بچه ها بود. برخی هم بودند رفتار زیبایی نداشتند، دیدن این #استثنائات کنار دیگران خودش نوعی آموزندگی داشت. به هر حال هر کسی از زاویه ای برجسته بود. #هرگلی_بویی داشت. گاهی طلبه های تازه وارد آنقدر لطافت روحی داشتند که رفتارشان برای انسان تنبه آور بود.
☘ زندگی کنار طلبه ها با خلق و خوهای متفاوت به انسان پختگی می داد و مدرسه ای بزرگ بود تا در کنار انسان های مختلف خود را بسازیم و رشد دهیم. همه این ها در زندگی با محوریت #حجره نشینی رخ می داد. حال فرض کنید مدلی از مدیریت و برنامه ریزی حاکم شود که حجره نشینی را به حاشیه براند دیگر مدرسه از #روح_معنوی خالی می شود.
@yadhaa
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
https://eitaa.com/joinchat/4003725374Ce60d538cb7