eitaa logo
تاملات
781 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
374 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🧠 برای ساختن فرزندان. باید نخست خویشتن را بسازی. در غیر این صورت فرزندان را برای نیازهای حیوانی. فرار از تنهایی یا پر کردن چاله های وجودت پدید آورده ای وظیفه تو به عنوان والد. تنها ساختن خودی دیگر نیست، بلکه چیزی برتر است. چیزی همانند آفریدن یک آفریننده. 📚 وقتی نیچه گریست، اثر اروین دیوید یالوم . . . ⚜️ @Taammolat74
🔰خطا جامعه ما کجاست؟ ✍️ علی صفایی حائری 🔘 بخش نخست 🔸من می‌دیدم از زمان تا به امروز که به اصطلاح ما بوده، ما همیشه هدف داشته‌ایم اما راه و طرح و پایش از دیگران بوده و در نتیجه برداشت و منافعش هم از همان‌ها، ما به راه، طرح و به پا فکر نکرده بودیم. به هدف بسیار، اما به نقشه‌ای که ما را برساند، هیچگاه. این نقشه همیشه از دیگران بوده و طرح‌ریزی آنها. 🔹ما حداکثر با آنها ائتلاف کرده‌ایم و بر آنها تکیه کرده‌ایم. درست همان کاری که قرآن نهی کرده است: «لا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار» و من این آتش گرفتن و سوختن را بارها میتوانستم ببینم. در عرض یک قرن از چندین بار سوختن، از سوختن حکومت عثمانی و تجزیه آن، سوختن و از دست رفتن آن، سوختن در و سوختن در تمام سرزمین‌های به اصطلاح اسلامی و سوختن در جنگ خاورمیانه و.... 🔸من می‌دیدم برای ساختن مبارز، ما بر تکیه داریم و از همان راهی می رویم که آنها می‌روند، در حالی که راه آنها به درد ما نمی خورد و بار ما را به مقصد نمی رساند. آنها میتوانند برای ساختن یک کمونیست و یک فدایی، از دردها و رنج ها، از فقرها و تبعیض ها شروع کنند و با شعارها حرکت کنند و تا سر حد رفاه پیش بتازند، اما ما نمیتوانیم؛ چون حتی در زمینه رفاه هم باید مبارزه کنیم و باید تا سر حد شکوفایی استعدادها و تشکیل جامعه انسانی پیش بتازیم، در حالی که این زندگی مرفه و ایده‌آل و جامعه راحت، بیش از جامعه حیوانی نیست و از استعدادهای عالی انسان در آن نشانه‌ای نیست. 💢این زندگی که در چین یا در سوئد به دست آمده، بدون و ، تنها با غریزه در کندو به دست می‌آید، حتی غیر از عالی‌تر و مرفه‌تر و عادلانه‌تر و کم حرف‌تر. و این است که این جامعه‌ها را من بیش از یک جامعه حیوانی نمی‌شناسم که فقط استعدادهای انسان را به کار گرفته و فکر و عقل و انتخاب و اختیار انسان را به کار گل گماشته است. 🔹من می‌دیدم برای تهیه نیرو هم بر دشمن تکیه داریم و از آنها حرف می‌شنویم، در حالی که به تعبیر قرآن این اطاعت و حرف شنوی چیزی جز عقب گرد نیست و چیزی جز سوختن و از دست رفتن نیست. 📚 مقدمه کتاب اندیشه من ⚜️ @Taammolat74
8.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یک پرسش اساسی درباره کرونا کرونا چقدر صحت دارد؟ 🎙 حجت الاسلام پناهیان 🔹 فارغ از فرضیه توطئه‌آمیز بودن یا نبودن ویروس ؛ بی‌توجهی به این فرضیه خوب نیست. اینکه انسان به جزئیات ویروس شدیدا بپردازد و کلیات را رها کند، مضرر است! 🔹ما در هر مسأله‌ای به خصوص در تصمیمات اجتماعی باید یک نگاه کلان‌نگر داشته باشیم. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @Panahian_ir
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |گستره دین 🎙آیت الله مصباح یزدی جلسه ششم ⏰ 6 آبان 1380 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
آیت الله مصباح یزدیگستره دین 6.mp3
زمان: حجم: 8.14M
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع | 🎙آیت الله جلسه ششم 🔹چرا در تعریف این همه اختلاف دارد؟ چرا برخی از اسلام شناسان میخواهند تعریف خاصی از اسلام را به کرسی بنشنانند؟ 🔹نظر جامعه‌شناسان و روانشناسان درباره دین چیست؟ + انتقادات استاد به نگاه و منظر آنها. 🔹احتمالا کسانی‌اند که اتکایی به دین ندارند ولی از آنجهت که دنبال اغراضی(به خصوص اغراض سیاسی) می‌گردند و می‌خواهند برخی را جذب کنند، اینها سعی دارند افرادی را تحت تاثیر قرار دهند و تلاش دارند با حفظ ظواهر ماهیت دین را تغییر بدهند. امثال ، و... ؛ جا دارد که احتمال بدهیم همچنین کسانی در جامعه امروز ما نیز وجود داشته باشد! اینها عمدتا می‌کوشند دین را از صحنه اجتماع کنار بزنند و احکام عبادی یا اجتماعی دین را نپذیرند، لذا تعریفی از دین ارائه می‌دهند که شامل اینها نباشد. مثل اینکه دین را به عنوان یک تجربه شخصی مطرح می‌کنند! 🔗 برای شنیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
📣 اطلاعیه 🔶 سلسله نشست‌های اولین کنگره بین‌المللی| 💬 با حضور: 👤 دکتر حسن عباسی ⏰ پنجشنبه ۲۰ آذر، ساعت ۱۹ تا ۲۱ 👤 دکتر محمدصادق کوشکی ⏰ پنجشنبه ۲۷ آذر، ساعت ۱۹ تا ۲۱ 👤 دکتر حجت الله عبدالملکی ⏰ پنجشنبه ۴ دی، ساعت ۱۹ تا ۲۱ 👤 حجت الاسلام پناهیان پنجشنبه ۱۱ دی، ساعت ۱۹ تا ۲۱ 👤 دکتر فواد ایزدی ⏰ پنجشنبه ۱۸ دی، ساعت ۱۹ تا ۲۱ پخش از: 🌐 yun.ir/maktabehabib 📲 rubika.ir/maktabehabib 💻 aparat.com/maktabehabib/live ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @sardar_shahid_soleimani
🔰امر مقدس در غرب 📍در سالیان اخیر، در اروپا شاهد توهین به پیامبر(ص) بودیم که واکنش‌هایی را نیز در پی داشت. آنچه در مورد اخیر سطح واکنش‌ها و بحث‌ها را افزایش داد، حمایت مکرون رئیس جمهور فرانسه از انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) به بهانه دفاع از آزادی بیان بود. سوال اصلی این است که به‌طور کلی آیا وهن به امر مقدس، ذاتیِ عالَمِ غربی و مدرنیته است یا صرفا امری عارضی، سیاسی و معطوف به اشتباه عملکرد دولتمداران آنها ست. ▪️ علیرضا شجاعی زند عضو هیات‌علمی دانشگاه تربیت مدرس ▪️بیژن عبدالکریمی عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد تهران‌شمال ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰امر مقدس در غرب 📍در سالیان اخیر، در اروپا شاهد توهین به پیامبر(ص) بودیم که واکنش‌هایی را نیز در پ
✔️ [ادامه...] 🔸باید توجه داشت که امروز خود به یک سنت متصلب تبدیل شده است و دیگر نمی‌توان مسائلی از این دست را مثل سابق ذیل منازعه میان و مدرنیته طرح و بررسی کرد. اگر چنین بحثی برای اوان شکل‌گیری مدرنیته موضوعیت داشت، اکنون دیگر موضوعیت ندارد، زیرا خود مدرنیته اینک به یک سنت متصلب و به‌شدت محافظه‌کار تبدیل شده است. مدرنیته امروزه به شعارها و آرمان‌هایش مثل باز بودن آینده، دیگر اعتنایی ندارد و به آنها پشت کرده و به انگاره پایان رسیده است. 🔹مدرنیته و غرب در ذات خودش است. غرب اسیر منطق یوروسنتریسم یا اروپامحوری است، یعنی خودش را محور عالم دانسته، تمام جهان را حول محور خود تفسیر می‌کند. غرب اسیر خودبنیادی است. غرب اسیر منطق شرق‌شناسی– در معنای ادوارد سعیدی- است. غرب وقتی از حرف می‌زند، فقط به یک معنا و مفهوم از عقل و عقلانیت قائل است و هیچ درک دیگری برای شیوه‌های دیگر عقلانیت قائل نیست. این عقلانیت صرفا عقلانیت منطق‌محور وگزاره‌محور متافیزیکی است و شیوه‌های دیگر عقلانیت را به رسمیت نمی‌شناسد. 🔸 علی‌رغم همه انتقاداتی که دکتر شجاعی‌زند به غرب دارند و من به این اعتبار در جبهه ایشان هستم، اما از اینجا راه خود را جدا می‌کنم که جهان اسلام امروز فاقد یک و یک است که بتواند در برابر غرب کنونی، با تمامی تعارض‌ها و پارادوکس‌هایش قدعلم کند. فقط در مقام نفی است و در مقام ایجاب هنوز افق تازه‌ای را خلق نکرده است، هنوز به فهم جدید و اُنتولوژی و نظام معرفت‌شناسانه‌ای جدید متناسب با جهان معاصر دست پیدا نکرده است. 🔹 تعریض بنده به غرب این نبود که چرا بر مدار ایدئولوژیک حرکت می‌کند. خیر؛ اعتقاد مبنایی‌ام این است که زندگی انسانی بدون ایدئولوژی اساسا ممکن نیست. انسان هیچ‌گاه بدون نبوده است و نخواهد بود. غرب را متهم کردم که چرا ایدئولوژی‌اش را پنهان می‌کند. مساله، پنهان کردن ایدئولوژی است. مساله، طرح ایده و نظریه پایان ایدئولوژی است و دلیل آن هم از میدان به‌در کردن رقباست. نگفتم که می‌توان دولت، و غیرایدئولوژیک داشت که شما می‌فرمایید اگر آنها ایدئولوژیکند ما هم ایدئولوژیک هستیم. ما ایدئولوژیک هستیم و آن را هم پنهان نمی‌کنیم و معتقدیم حیات انسانی بدون دین یا ایدئولوژی اساسا ناممکن است. 🔗 برای مطالعه این مناظره جنجالی و پر محتوا اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | درآمدی بر روانشناسی انیمیشن با محوریت خیال 🎙رسول لطفی بخش دوم (نهایی) کارگروه روانشناسی دانشگاه اقلید استان فارس به مناسبت هفته پژوهش ⏰ 20 آذر 1399 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
روانشناسی انیمیشن 2.mp3
زمان: حجم: 35.31M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |درآمدی بر با محوریت خیال 🎙 بخش دوم(نهایی) 🔹 ظرفیت‌شناسی انیمیشن برای تولید آثار فاخر و ارائه اثرگذار مفاهیم متعالی، معنوی و ارزشی 🔹مفهوم شناسی خیال از منظر روانشناسان (نظریه فروید و یانگ) و نگاه انتقادی به خیال مدرن 🔹 بررسی ده مولفه‌ جذابیت انیمیشن با محوریت خیال و رویا از منظر روانشناسی 🔹بررسی داستان‌وارگی نوین انیمیشن 🔹 نظری بر روش‌شناسی تحلیل فیلم و انیمیشن با نگاه روانشناسانه 🔗 برای شنیدن بخش نخست اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰 ایرانشهری، اندیشه‌ای محافظه‌کارانه به بهانه سالگرد تولد جواد طباطبایی ✍️ یوسف اباذری 🔸 اباذری در جلسه دفاع پایان نامه‌ای که با عنوان «نقدی بر اندیشه در ایران، با تاکید بر اندیشه جواد طباطبایی» در دانشکده ی علوم اجتماعی تهران برگزار شد، به نقش محمد و نشریات او در هژمونیک کردن ایده بازار آزاد در ایران اشاره کرد و گسترش در سطح جامعه را نیز مرهون تریبونی دانست که نشریات قوچانی در اختیار سید قرار داده‌اند. 🔹او با تاکید بر تعارض بنیادین بازار آزاد و ایدئولوژی‌های شوونیستی از جمله ایده ایرانشهری، تبلیغ این دست ایدئولوژی‌ها در نشریات قوچانی را ناشی از ضعف نظری و تناقضات فکری این دو نحله در ایران دانست. اباذری هم‌چنین و رایج را تفکراتی اقتدارگرا و تداوم جریان ایران‌پرستی بعد از مشروطیت دانست که نمود سیاسی آن احزاب سومکا و پان‌ایرانیست بوده و تجلی آن در دوران شاه سابق تابلوی مشهور شاه-خدا-میهنی بود که سرکار استوارها بالای سر خود آویزان می‌کردند. 🔸به‌گفته اباذری این تفکر روایتی مخدوش و ناصحیح از به دست می‌دهد که با بسیاری واقعیات تاریخی ناخواناست و در بسیاری موارد از جمله «منشور حقوق بشر کوروش» مبتنی بر فرافکندن مفاهیم و تصورات مدرنی مثل فردگرایی و حقوق بشر به دوران باستان است که در آن چنین مفاهیمی معنایی نداشته‌اند. 🔹 استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران، هم‌چنین به تعاملات فرهنگی میان ایران و سایر کشورها و نیروهای قومی و منطقه‌ای در طول تاریخ اشاره کرد که روایات باستان‌گرایانه نسبت به آن‌ها بی‌اعتناست. به‌گفته اباذری، برای پایان دادن به چرخه و جلوگیری از شکل‌گیری تقابل‌های خونین در آینده، یگانه راه دوستی و به رسمیت شناختن حقوق متقابل و هم‌یاری و تعامل و تبادل فرهنگی نه فقط در میان اقوام مختلف ساکن ایران، که میان تمامی ملل و اقوام و گروه‌های زبانی و دینی و مذهبی نگون‌بخت است که چهل سال است در آتش جنگ و خشونت می‌سوزد. 💢اباذری با برجسته کردن مشکلات زیست‌محیطی خاورمیانه، بر ضرورت تعامل برای حل این مشکلات و فراهم کردن امکان تداوم حیات در این منطقه که یکی از مهم‌ترین مهدهای تمدن بشری است تاکید کرد و افزود: و مهم‌ترین موانع این راه‌حل عقلانی هستند. ⚜️ @Taammolat74
عقـل کل حیـران شـده در عــشق او❤️ خودچه شد این عقل سرگردان ما هر که آمد سوی ما با ما نشست غـرقـه شـد در بـــحر بـی پایان ما 👤 شاہ نعمت اللہ ولی 🍃 ⚜️ @Taammolat74