eitaa logo
تاملات
743 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
341 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
S.Majid_Emami_2.mp3
38.14M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |برای ، به دنبال 🎙 دکتر سید بخش دوم مدرسه علوم انسانی 🔹نقطه مقابل اعتراض در برنامه تحول اجتماعی، اغتشاش نیست، انفعال است. اغتشاش یک کژکارکرد است که بوسیله نهاد اجتماعی و ... باید مدیریت شود. 🔹اعتراض یک اتمسفر فرهنگی و اجتماعی می‌خواهد که باید در پروژه تحول دنبال شود. 🔗 برای شنیدن سخنرانی جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
تاملات
♨️ پرونده ویژه تأملات 🔶 پرونده | سلبریتی و فرهنگ شهرت 📍[سلبریتی ها] اکنون کالا هستند چون تبدیل
🔰چرا سلبریتی مهم است؟ ✍️هالی گروت 🔘
 بخش سوم

🔸چه چیزی جان استورات میل، چارلز داروین و فلورانس نایتینگل را از لرد بایرون، فرانتس لیسزت، توماس ادیسون یا سارا برنهارد متمایز کرده است؟ همه این چهره‌ها در قرن نوزدهم مشهورِ شده بودند. همه [آن‌ها] شهرت را تجربه کرده بودند؛ “همه در مورد آن‌ها صحبت” می‌کردند. و بااین‌وجود، مورد پیشین توجه رسانه‌ای یکسانی را جلب نکرد، همان سطح کالایی شدن (تأیید محصول، گردش تصاویر، امضاهای [سلبریتی ها]) یا همان کیش‌های شخصیتی را به‌مثابه مورد دوم تسریع می‌بخشد. اولی دنبال کنندگان و مریدانی داشت و دومی طرفدارانی. مورد اول بحث و مکالمه را رقم زد؛ و دومین مورد بحث و جدل را موجب شد. اولی توجه را جلب کرد و دومی برای آن زندگی کرد. تفاوت بین شهرت و سلبریتی در حال بدل شدن به بیش از یک‌گونه و طبقه بود. 🔹ادیسون به معنای واقعی کلمه جهان را روشن کرد، درحالی‌که بایرون، لیسزت و برنهارد به ترتیب در زمینه‌های ادبیات، موسیقی و تئاتر تحسین شدند. برخی از آن‌ها برخلاف بسیاری از معاصران به همان اندازه موفقشان، مدت‌هاست فراموش‌شده‌اند، آن‌ها به‌طور فعالانه‌ای افکار عمومی را پرورش می‌دادند و توجه بیشتری را به کسانی که این کار را انجام می‌دادند، جلب می‌کردند. با خلق و نمایش یک شخصیت، چهره‌ای عمومی که منحصربه‌فرد بود، اما به‌طور اساسی- تجدیدپذیر بود، آن‌ها [سلبریتی ها] خودشان را در طول زندگی‌شان متمایز و برجسته کردند و حتی از وضعیت افسانه‌ای پس از مرگ خویش نیز اطمینان حاصل کردند. 💢چنان‌که صاحبان دستکاری کننده مطبوعات توده‌ای رو به رشد، خودتبلیغ کنندگان و حتی سرمایه‌داران در حال ظهور، چهره‌هایی همچون ادیسون جادوگر، برنهارد “خارق‌العاده”، بایرون جذاب و ستاره راک حقیقی هم‌عصرش لیسزت را به همان اندازه‌ی سلبریتی های مدرنِ مجسم شده، تولید کردند. برخی محققان با اشاره به چنین نمونه‌هایی، تولد سلبریتی را در اواخر قرن هجده و نوزده می‌دانند. آن‌ها این‌گونه استدلال کرده‌اند که این دوره [اواخر قرن هجده و نوزده] بود که نه‌تنها شخصیت‌های استثنایی‌ای را تولید کرد، بلکه شرایط ساختاری لازم را برای تسهیل گسترش فرهنگ سلبریتی کاملاً تحقق‌یافته، فراهم نمود. با بازتاب در زمینه جدید بیوگرافی، محبوبیت پرتره، تکثیر خاطرات و ظهور داستان‌های مردم‌پسند و آگهی‌های ترحیم در روزنامه‌ها، این دوره مفهوم جدیدی از “خود” را تقویت کرد که از “فرد” پشتیبانی می‌کرد. ✔️ادامه دارد... 🌠 ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @celebritism
🧠 🔸🔸صاد احمد در کتاب اسلام و پست‌مدرنیسم می‌نویسد: «وقتی روشنفکران متوسط الحال آسیایی ـ نظیر روشنفکران دهلی نو و توکیو ـ در اتاق پذیرایی مجلل خود راجع به اثرات مخرب فرهنگ غرب بر جامعه داد سخن سر می‌دهند، فرزندانشان که با شلوار جین، پوشاک ورزشی «جاگرز» و کلاه بیس بال بر سر و با یک دستکش مزین با آرم کوکاکولا والدین خود را به سکوت وامی‌دارند، چرا که می‌خواهند قسمت بعدی سریال تلوزیونی «توین پیکس» (Twin Peaks) را مشاهده کنند.» سخن احمد، همان معنای عقب‌ماندگی تفکر از فرهنگ است که نه فقط در هند و ژاپن بلکه در ایران و حتی در شهرهای مذهبی ما هم در حال صیرورت است. هر مقدار سیر فرهنگ سریع‌تر و شتابنده‌تر از سیر تفکر و اندیشه باشد، عملا نوعی از جوکریسم فرهنگی (جنبش‌های فرهنگیِ بی‌سر و بی‌معنا) بوجود خواهد آمد. ⚜️ @Taammolat74
📣 اطلاعیه ✅ وبینار ظرفیت‌شناسی در فهم رهبران 👤 ارائه: استاد محمدحسین (مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم) 🗓 زمان: شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ 🕖 ساعت: ۲۱ الی ۲۳ 🔹درگاه حضور مجازی در جلسه: https://vc.isu.ac.ir/ch/imam-khomeini @mabaheth 🔸کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @ravesh_ejtehad
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |اسلامی‌سازی علوم انسانی از منظر آیت‌الله مصباح 🎙 حجت‌الاسلام علی مصباح نشست بررسی دیدگاه علامه مصباح در باب تحول علوم انسانی مجمع عالی حکمت اسلامی ⏰ ۱۶بهمن۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
علی مصباح.mp3
15.38M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | از منظر آیت‌الله 🎙 حجت‌الاسلام در باب تحول علوم انسانی 🔹 علومی که به شناخت انسان و توصیف و تبیین و تفسیر پدیده‌های انسانی می‌پردازند و تلاش دارند افعال انسانی را جهت دهند و نیز مبانی این علوم مدنظر ماست که در پی اسلامی‌سازی آن هستیم. . . 🔗 برای شنیدن سخنرانی قبلی این نشست ، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
‌ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 به عمرى كه گذر زمان از آن می‌کاهد ، چگونه میتوان دلشاد بود؟ امام على (ع) 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 ⚜️ @Taammolat74
تاملات
❇️ تک‌نکته‌های قرآنی - تمدنی 🔖 «سعی و سرعت»، امتداد اجتماعی "ایمان" (قسمت دوم) ✍️حبیب‌الل
❇️ تک‌نکته‌های قرآنی - تمدنی 🔖 «آخرت‌اندیشی»، «سعی در عمل» و «خیرجهانی» (قسمت سوم) ✍️حبیب‌الله بابایی 🔸آخرت‌اندیشی یکی از شاخص‌های ممتاز تمدنی بین مسلمانان (در مقایسه با یهودیان و مسیحیان) است. تأثیر آخرت‌اندیشی در رفتارِ اجتماعی و این‌جهانی از آن رو حائز اهمیت است که عملِ دنیوی برای آخرت («من اراد الآخره و سعی لها سعیها» 19/اسراء) با عملِ دنیوی برای دنیا («من کان یرید العاجله عجلنا له فیها ما نشاء لمن نرید» 18/اسراء) به جهت علت غایی‌ِ متفاوتی که هریک دارد، متفاوت و متمایز از هم هستند: 🔹اولا عمل دنیوی برای آخرت با انگیزه‌های الهی، اخلاقی، و انسانی شکل‌ می‌گیرد؛ و ثانیا نیت ابدیت در رفتار، کیفیت عمل و حزم‌اندیشی در مقام عمل و در نتیجه وزن عمل را در همین دنیا ارتقا می‌دهد. به بیان دیگر، هرچند نتیجۀ ظاهریِ عمل برای آخرت، نسیه است و نه نقد، لیکن همین نیت آخرت‌اندیشی موجب ارتقاء اخلاقی و اجتماعی عمل دنیوی در همین دنیا می‌شود (او چیزی نقدا همینجا و هم‌اکنون به دست می‌آورد). 🔸 از سوی دیگر، هرچند نتیجه ظاهریِ عمل برای دنیا، نقد است و نه نسیه، لیکن همین نقداندیشی و دنیااندیشی، سطح عمل و وزن آن را تنزل داده و بدان زوال می‌دهد (او چیزی را همینجا و هم‌اکنون از دست می‌دهد). (ببینید آیۀ «ان کل ذلک لما متاع الحیاه الدنیا» 35/زخرف). 🔹نکته آنکه، توجه به آخرت به مثابه چشم‌اندازی دور و افقی مانا، همت و اهتمام فرد را بلندتر می‌کند، فرصت او را در همین دنیا برای نیل به آن غایت نامتناهی تنگ‌تر نشان داده، و در نتیجه تلاش و کوشش فرد مومن را در همین دنیا بموقع و سریع و فشرده قرار می‌دهد. فشردگی عمل‌های نیک ما را به آستانه‌های خیر کلان و خیرجهانی نزدیک‌تر می‌سازد. ⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰 بازخوانی و شرح مختصر طرح کلی اندیشه اسلامی قرآن 🔸دستیابی به تمدن اسلامی بعنوان مهم‌ترین هدف اسلام
🔰 اطاعت زمینه‌ساز رحمت الهی ✍️ رسول لطفی 📍 اطاعت که همان اجراسازی نقشه مهندسی الهی بر روی زمین است، زمینه‌ساز رحمت الهی خواهد بود و از آنجا که اطاعت با تقوا مقرون است در جای دیگر آمده «فاتّقوا اللَّه لعلّکم ترحمون» (سوره مبارکه الحجرات آیه ۱۰)؛ طاعت و تقوا زمینه‌ساز گسترده شدن سایه رحمت الهی خواهند بود. 📖 بخش چهارم ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 تفسیر اطاعت از خدا و رسول ✍️ رسول لطفی 📍 اساس نظام اسلامی بر اطاعت از خداوند است. نظام اسلامی در
✔️ ادامه... 🔸البته در زمینه، مباحث دیگری نیز مطرح است که آیا طاعت و تقوا موجب رحمت می‌شود یا واسطه‌ای درمیان است؟ آقای صفایی حائری معتقد است: «ما اگر مُسلم باشیم، مؤمن و متقى باشیم؛ یعنى فاعل همه احکام و تارک همه محرمات و در نهایت محسن باشیم، با این همه، قرب به رحمت حق تحقق پیدا مى ‏کند، نه وصال به رحمت؛ که وصال، اخبات‏ مى‏ خواهد و مخبت از محسن بالاتر است. ادعاى امشب من، بر خلاف همه ادعاهایى که تا به حال شنیده ‏اید که با طاعت، قرب حاصل مى‏ شود، این است که نه طاعت و نه عصیان، بلکه‏ انکسار، مقرِّب است. و غرورِ طاعت‏ و غرورِ حالت‏، دور کننده و مُبَعِّد است. وصال رحمت، منوط به اخبات، به خشیت و به خضوع است.»( اخبات، ص 45) یعنی ایشان صرف طاعت و عصیان را موجب وصال رحمت نمی‌دانند بلکه طاعت را مقرّب قلمداد می‌کنند که به نظر می‌آید وجه دقیقی باشد و شاید به ظهور آیه نیز نزدیک باشد که از واژه (لعّل) بهره برده است. (لَعَلَّكُم تُرحَمونَ) 🔹به هر روی، چون در طرح کلی به این جزئیات تصریح نشده، از این مباحث می‌گذریم. در این منظومه فکری، بناست دال‌های محوری و مرکزی تفسیر مجدد شوند و انگاره‌هایی که از مجموعه گفتمان‌ عامیانه و سنتی در ذهن‌ها رسوب کرده تغییر یابند و تفسیرهایی که از مفاهیم کلیدی اسلامی وجود دارد، اصلاح شوند. لذا آیت‌الله خامنه‌ای بار دیگر به تبینی و بازسازی معنایی واژه «رحمت» می‌پردازند. پرسش اینجاست رحمت الهی چیست؟ 🔸از منظر ایشان ، رحمت یک معنا عامیانه‌ای دارد که ملازمت با ضعف عمل یا فقدان عمل دارد. رحمت الهی در پندار عامیانه در جایی است که نافرمانی باشد و از منطقه ممنوعه و محدوده معینه فراتر رویم، اینجاست که رحمت الهی شامل حال ما می‌شود. لذا در بافت سنتی از معنای رحمت، «رقیب عمل کردئ و جایگزین عمل کردن» می‌باشد. اما این تفسیر با ظاهر آیات قرآن سازگاری ندارد چراکه طبق همین آیه شریفه، اطاعت و عمل است که زمینه‌ساز رحمت می‌شود! بنابراین رحمت الهی و لطف و عنایت حضرت حق، بعد از انجام تکلیف و مسئولیت است. 💢گفته شد که یکی از امتیازات تفسیر آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین فهم اجتماعی آیات قرآن کریم است. از همین رو در جمع‌بندی آیه شریفه (وَأَطيعُوا اللَّهَ وَالرَّسولَ لَعَلَّكُم تُرحَمونَ )، ایشان تفسیر اجتماعی از این آیه ارائه می‌دهند: «رحمت خدا آن وقتیسـت که یک ملتی به مسـئولیتش عمـل کنـد. خـدا آن وقتـی به مردمـی رحم می‌کند کـه او را اطاعـت کننـد، تکالیـف خـود را انجـام بدهنـد... اگر اینجور بود، یک ملتی،یک امتی،اگر یک عده جمعیت به این صورت تحت فرمان خدا قرار گرفتند،آن وقت است که رحمت پروردگار و لطف بی‌نهایت او شامل حال آنان خواهد شد، آن وقت اسـت که یک امت به آقایی می رسـد،آنوقت اسـت که یک ملت به رشـد انسـانی می‌رسد،آن وقت است که اسارت‌ها و زنجیرها از دست و پای او باز می‌شود،آن وقت است که رحمت الهی شامل حال او می شود.» 🔗 برای مطالعه قسمت قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🔰 رمضانیّه ✍️ صدیق قطبی بخش چهارم 🔸کیفیت مهمتر از اعداد و کمیت است. به جای اینکه نگران رَکَعات و دَفَعات باشیم، نگران حضور قلب و تأنی باشیم. یک آیه با حضور و تأنی، بهترست از چند ختم قرآن. به پیامبر اسلام توصیه شده که قرآن را به درنگ و آهستگی برای مردم بخواند: «لِتَقْرَأَهُ عَلَى النَّاسِ عَلَى مُكْثٍ: تا آن را به آهستگى و درنگ بر مردم بخوانى»(اسراء: ۱۰۶) 🔹پیامبر(ص) روزی دید که طنابی در مسجد کشیده شده. گفتند متعلق به زینب بنت جحش است که هر وقت در اثنای نماز خسته و بی‌طاقت می‌‌شود به آن تکیه می‌کند. پیامبر(ص) گفت طناب را باز کنید و «لِيُصَلِّ أَحدُكُمْ نَشَاطَهُ فَإِذا فَترَ فَلْيرْقُدْ/ سرحال و بانشاط نماز بخوانید، خسته که شدید استراحت کنید.»(به‌روایت بخاری و مسلم) 🔸دو رکعت نماز تهجد با محبت و حضور، بهتر از هشت رکعت توأم با خستگی، غفلت و شتاب است. هضم کردن و در جان نشاندن یک آیه بهتر از خواندن شتابان و بی‌کیفیت تمام قرآن است. در مضمون یک آیه، یک روز غوطه بخوریم. گفته‌اند که پیامبر(ص) شبی را با آیه ۱۱۸ سوره مائده به صبح آورده است. «قام النبيُّ صلَّى اللهُ عليهِ وسلَّمَ بآيةٍ حتى أصبحَ يُرددُها والآيةُ "إِنْ تُعَذِّبْهُمْ فَإِنَّهُمْ عِبَادُكَ وَإِنْ تَغْفِرْ لَهُمْ فَإِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ"»(به روایت ابن‌ماجه) ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |فارغ‌التحصیل مدرسه رمضان 🎙 دکتر عادل پیغامی بخش سوم(نهایی) درس‌گفتار مدرسه رمضان موسسه امام موسی صدر ⏰ ۸ خرداد ۱۳۹۸ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
مدرسه_رمضان_نشست_آخر_فارغ_التحصیل.mp3
37.71M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | فارغ‌التحصیل مدرسه 🎙 دکتر بخش سوم (نهایی) درس‌گفتار 🔹برای عبادات و مناسک باید از خود سوال کنیم که به‌راستی کارکرد و اثر آن عبادت، نقش راهبردی آن در خدمت به انسان و روح آن چیست و چه گستره معنایی ای دارد. با همین نگاه است که امام صدر کلمه رمضان حقیقی و روزه زنده را مطرح می‌کند و می‌گوید که لازمه زنده بودن روزه، همراه شدن عقل و قلب و احساسات و تمرین صبوری و نه گفتن است. 🔗 برای شنیدن لیک جلسه قبل ، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
📎 ✅ سیاست فقط انتخابات نیست . وقتی جبهه اصلاحات ، سیاست را در انتخابات خلاصه میکند و رابطه اش با ملت فقط هر چند سال یکبار برای انتخابات است و نه پاسخگویی و رابطه ی اندام‌وار با بدنه ی اجتماعی خویش و تلاش برای اقناع ایشان و برطرف ساختن اشتباهات خود و پوزش از ملت برای خطاهای خویش در کنار نقد حاکمیت ، به وضعیت رقت انگیز و تراژیک کنونی می رسیم که گروهی بر طبل تحریم می کوبند و گروهی دیگر از "رای دادن در تاریکی" دفاع می کنند که هر دو راهبردهای ناکافی و نادرستی هستند . این حرفها را شب عید در سالنامه مجله" تجارت فردا" در میزگردی با آقایان عباس عبدی و محمد مهاجری گفتم تا این تصور که از رای دادن در تاریکی و به هر قیمتی دفاع میکنم را به صراحت رد کنم . لطفا قبل از اینکه فحش دهید این میزگرد را بخوانید . من از تقدم "اصلاح اصلاحات" بر انتخابات دفاع میکنم و با وجود نقد راهبرد تحریم از تبدیل اصلاح طلبی به" انتخابات گرایی "هم انتقاد دارم . انتخابات وسیله است ، نه هدف. ✍️ محمد قوچانی 🏷 ⚜️ @Taammolat74
♨️ آینده حوزه در اختیار نواندیشان حکمی و فقاهی است! ✍️ حجت‌الاسلام ملک‌زاده 🔸می‌توان از تعبیر روشنفکر دینی و حوزوی عبور کرده و از تعبیر نواندیشی دینی اصیل و اجتهادی استفاده کرد. نواندیش دینی اصیل حوزوی؛ اسلام‌شناس توانمند، زمان‌شناس و نوپردازی است که میان اصل و عصر جمع می‌کند آن هم جمعی از نوع سالم. 🔹ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه بدانیم و چه ندانیم در یک جنگ تاریخی تمدنی جدی قرار داریم. در ورای لبخندها، کنفرانس‌ها، همایش‌ها و احترام‌ها یک جنگ تمام عیار تاریخی تمدنی به شکل جدی برقرار است که جنگ نرم نیز به شمار می‌آید، اگر با آن ساده برخورد کنیم بلاشک باخته‌ایم و نه تنها باخته‌ایم که به عبرت تاریخ بدل می‌شویم. 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/xwGFt ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @meftaah_com
تاملات
🔰 کلاب هاوس زیر ذره‌بین منتقدان فرهنگی 🔸مدتی است فضای رسانه‌ای کشور تحت تأثیر یک اپلیکیشن جدید به ن
🔰کلاب هاوس؛ تقویت مهارت گفتگو یا میدان تاخت‌و‌تاز سیاسی؟ ✍️ محمد زعیم‌زاده 📍بازتاب شکست سکوت مقامات ارشد دولتی درخصوص ماجرای توافق با چین در کلاب‌هاوس آن‌هم با حضور فعالان رسانه‌ای از سلطنت‌طلب تا جبهه پایداری سبب شد تحلیل‌های مختلف و نسبتا پرشماری درخصوص این پلتفرم ارائه شود، عده‌ای با خوش‌بینی مفرط آن را نسخه نجات‌بخش برای حل بحران گفت‌وگو در جامعه ایرانی خواندند و جماعتی هم آن را ایده جریان غربگرا برای تهییج و تحریک طبقه متوسط قلمداد کردند! فارغ از نگاه دو طرف طیف نسبت به این پلتفرم آنچه آن را تا حدودی پراهمیت کرده، نزدیک بودن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری1400 است؛ اما آیا واقعا کلاب‌هاوس متغیر ناشناخته در معادله انتخابات آینده است که می‌تواند فضا را به‌کلی عوض کند و طرحی نو دراندازد؟ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰کلاب هاوس؛ تقویت مهارت گفتگو یا میدان تاخت‌و‌تاز سیاسی؟ ✍️ محمد زعیم‌زاده 📍بازتاب شکست سکوت مقام
✔️ ادامه... 🔸کلاب‌هاوس یک مزیت منحصربه‌فرد دارد و آن‌هم امکان ایجاد گفت‌وگو در سطح وسیع و تعداد زیاد است، روم‌های پرطرفدار هفته گذشته مهم‌ترین شاهد ماجرا هستند. تنوع طیف‌های حاضر در این جلسات مجازی بسیار بیشتر از فضای رسمی سیاسی کشور بود، این ویژگی می‌تواند فرصتی خوب برای رقابت گفتمانی و سیاسی ایجاد کند، البته این پلتفرم محدودیت‌های مهمی هم دارد از جمله: محدودبودن کاربران به دارندگان گوشی‌های اپل (بقیه از نسخه فیک می‌توانند استفاده کنند که ممنوعیت‌هایی دارد)، تعداد اعضای حاضر در جلسات نمی‌تواند بیشتر از 8هزار نفر باشد، متن‌محور یا تصویر پایه نبودن و... با این مشخصات کارکرد این اپلیکیشن بیشتر در سطوح نخبگانی خواهد بود، چیزی شبیه توئیتر یعنی می‌تواند در فضای سیاسی و اجتماعی محتوای دسته اول و احتمالا آوانگارد و رادیکال تولید کند که در بقیه شبکه‌های اجتماعی هم بازتولید می‌شود. 🔹 8 هزار نفر حاضر در جلسه کلاب‌هاوس جواد ظریف شاید در نسبت ملی عدد بزرگی نباشد مثلا اندازه یک برنامه تلویزیونی در شبکه‌های استانی اما اگر مدیران صداوسیما واقعا بخواهند به این سبک محاسبه کنند و آن را مبنای تصمیم‌گیری قرار دهند باید خیلی زود مراسم ختم مرجعیت سیاسی صداوسیما را برگزار کنند؛ اولا این 8 ‌هزار نفر یک بیننده صرف نبودند، خیلی از آنها فعالان مهم رسانه‌ای و سیاسی بودند که محتوای این جلسات به شکل مستقیم یا غیرمستقیم در تولیدات و تصمیمات‌شان اثر دارد، ثانیا تعداد بازنشر محتوای جلسه نشان می‌دهد باید برای محاسبه مخاطب آن عدد 8 هزار را به شکل نمایی رشد داد، ثالثا وقتی صداوسیما یا رسانه بزرگ دیگری قبل از آن، جلسه‌ای محتوایی در آن سطح -از نظر مسئولیت فرد بحث‌کننده- برگزار نکرده، طبیعی است که زمین بازی حداقل در این ماجرای خاص توسط کلاب‌هاوس تعریف شود. 💢درواقع صداوسیما با انفعال و محافظه‌کاری خود به پلتفرم‌ها ضریب می‌دهد و کلاب‌هاوس نسخه فضای اجتماعی ایران را می‌سازد. اما آیا کلاب‌هاوس می‌تواند فعال مایشای فضای رسانه‌ای انتخابات1400 باشد؟ قبل از پاسخ به این سوال باید به یک چالش دیگر جواب بدهیم...محتوای جلسه چندساعته جناب ظریف در کلاب‌هاوس به‌سبب نو بودن این پلتفرم بسیار دیده شد اما بعید می‌دانم روی مخاطب اثر مهمی گذاشته باشد. شاید اگر چند هفته بعد از این جلسه از حضار سوال شود مهم‌ترین نکته این چند ساعت چه چیزی بود، برای پاسخ باید خیلی فکر کنند 🔸 آیا مساله انتخابات1400 ایران صرفا یک فرم جذاب تبلیغاتی است؟ یا موضوع درجه اول، داشتن ایده‌های نو و حرف‌های جدید در چارچوب آن بستر ذکرشده در بخش اول یادداشت -ماجرای تعیین‌تکلیف با ایده‌های روحانی برای برون‌رفت از این اوضاع–است؟ اگر حرف و ایده جدید وجود نداشته باشد حتی در همین مرحله جدل نخبگانی و قبل از ورود به فضای توده‌ای انتخابات چیزی از دست کلاب‌هاوس برنمی‌آید. بدون محتوای جدی کلاب‌هاوس در موضوع مشارکت حتی در حد آهنگ‌های سالار عقیلی در روز انتخابات هم برای‌مان کار نمی‌کند. البته این تحلیل چیزی از ارزش بسیاری از سیاسیون اصولگرا کم نمی‌کند که نه محتوای انتخاباتی دارند نه حتی می‌توانند از ابزار فرمالی چون کلاب‌هاوس استفاده کنند. ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |کجا ایستاده‌ایم؟! 🎙 امیر خراسانی بخش اول مدرسه علوم انسانی دعوت ⏰ ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
Amir Khorasani 990718 - 112.mp3
27.16M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |کجا ایستاده‌ایم؟! 🎙 بخش اول مدرسه علوم انسانی 🔹بحث اول درمورد فروپاشی تخیل بود: سالها روشنفکر ایرانی از قصه «تا رسیدن به جایی» سخن می‌گفتند، اما با ظهور امثال داعش تخیل جمعی ما دچار یک شوک شد. سوال عوض شد و به جای اینکه چگونه به توسعه برسیم، این شد که چگونه داعش نشویم؟ 🔹بحث دوم: در حوزه اقتصاد سیاسی، مسئله از دست رفتن آینده بود. اتفاق مهمی که رقم خورد، نابودی سه خرده مکانیسم با انواع مداخلات مارکت محور، با تورم، با کاهش ارزش پول، با بازتوزیع نابرابر رانت و لیبرال شدن دولت بود. ♨️ عین همین اتفاقات با سلطه نئولیبرالیسم در دنیا نیز رقم خورده است. 🔹 شش حلقه‌ای که منجر به وضعیت کنونی می‌شود: 1- تمرکزیابی ثروت در دست یک اقلیت به زیان یک اکثریت 2-دسترسی به محیط زیست برای خلق ارزش 3- نیرو و کارگر مطیع 4-تولید ارزش در محل کار 5- مبادله ارزش یا تحقق ارزش در بازار 6- انباشت سرمایه در سطح ملی 🔗 برای شنیدن سخنرانی جلسه قبل، اینجا کلیک کنید. ⚜️ @Taammolat74
🧠 🔸🔸امروزه که همه جهان تقریبا به یک شهر با محلات فقیر نشین و غنی تبدیل شده است هویت هیچ قوم و مردمی را با صرف نظر از حال و گذشته آن نمی توان شناخت. زیرا هویتی که آن قوم می طلبد در بیرون قرار دارد پس او، او نیست وقتی او می شود که به غیر برسد. یعنی در اینجا طلب خودی، دیگر شدن است و این تعارض دشواری است. ✍️ رضا داوری اردکانی 📚داوری اردکانی، رضا: میزگرد بحران هویت؛ نامه فرهنگ، سال سوم، شماره ۱ ⚜️ @Taammolat74
تاملات
♨️ پرونده ویژه تأملات 🔶 پرونده | سلبریتی و فرهنگ شهرت 📍[سلبریتی ها] اکنون کالا هستند چون تبدیل
🔰چرا سلبریتی مهم است؟ ✍️هالی گروت 🔘
 بخش چهارم

🔸از طریق اشکال متنوع بازنمایی باواسطه، مخاطبان دسترسی بی‌سابقه‌ای به زندگی‌های پنهانی چهره‌های عمومی پیدا کردند. این دسترسی، آشنایی کاذب بین چهره عمومی و مخاطبانش را پروراند که بعدها به سنگ بنای [شکل‌گیری] فرهنگ سلبریتی مدرن بدل خواهد گشت. همان‌طور که چهره‌های عمومی به‌طور فزاینده‌ای از طریق روزنامه‌نگاری شایعه محور، تبلیغات تولیدشده و تأیید محصول “شناخته ” می‌شدند، آن‌ها همچنین به‌واسطه‌ی انتشار انبوه تصاویر و داستان‌های خود، در نوع خود به کالاهای قابل‌فروش بدل شدند. در این نقش، مخاطبان نه‌تنها می‌توانند شخص مشهور را “بشناسند”، بلکه می‌توانند تکه‌ای از او را بخرند، مصرف کنند و صاحب شوند. 🔹بسیاری از محققان این نکته را مدنظر قرار داده‌اند که سلبریتی برای بحث و استدلال در خصوص خاستگاه خود در قرن بیستم، نیازمند مصرف است. بااین‌حال تمام ویژگی‌های اساسی فرهنگ سلبریتی در قرن نوزدهم توسعه یافت... منتسب کردن ظهور سلبریتی به دوره قبلی، نقطه عزیمت مهم از تحقیقات اواخر قرن بیستم است که سلبریتی را به سینما ربط می‌دهد و آن را با ظهور ستاره هالیوود هم‌ردیف می‌داند. قرن نوزدهم صحنه را برای [ظهور] سلبریتی مدرن فراهم کرد، قرن بیستم به‌واسطه‌ی رسانه‌های جمعی، سلبریتی را ورای همه‌ی انتظارات تقویت نمود. هالیوود سلبریتی را ابداع نکرد، بلکه به‌سادگی سلبریتی را به ما تقدیم کرد. 💢ستارگان صحنه به زنان و مردان معمولی گریز از زندگی دنیوی، الگوی آرزومندانه‌ی زندگی خوب و رهایی از استرس‌ها و تشویش‌های مدرنیته را عرضه می‌کنند. ستاره‌های فریبنده‌ی هالیوود از طریق تولید انبوه به‌واسطه‌ی شرکت‌های روابط عمومی، استودیوهای فیلم‌برداری و مطبوعات سرگرم‌کننده، موقعیت ممتازی را در تخیل جمعی، در سراسر جهان اشغال می‌کنند. آن‌ها توهمات عامه‌ی مردم را که می‌خواستند با آن‌ها باشند و حتی توهمات کسانی که می‌خواستند شبیه آن‌ها باشند و حتی برخی از آنان که می‌خواستند در معنای واقعی کلمه دقیقاً خودِ آنان [سلبریتی] باشند را دامن زدند. ✔️ادامه دارد... 🌠 ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @celebritism
تاملات
♨️ سخنرانی‌های منسجم روشنفکری دینی و حوزوی در سایه غفلت ژورنالیسم اندیشه انقلاب اسلامی! 🔸به مناسبت
🔰نقدی بر سخنان آقای مهراب صادق‌نیا 🔸 گزاره‌‌ها و آموزه‌های و اخلاق منهای دستورات دینی، از زبان یک عمامه به سر! جناب آقای صادق‌نیا به تازگی اتصال روحانیت به نهاد سیاست را موجب به خطر افتادن آبرو و قداست علما و همچنین کاسته شدن بیان کرده اند. این درحالی است که کارشناسان اخلاق اسلامی معتقدند، با پدید آمدن انقلاب اسلامی چشمگیری در زمینه اخلاق و معنویت در جامعه رخ داده است. اخلاقی که مسئله برقراری عدالت و برپایی حکومت اسلامی را که از مهمترین احکام الهی است را نادیده بگیرد. اسلام دین همه جانبه‌ای ست که اخلاق و معنویت و سیاست و جهاد را در کنار هم جمع می‌کند. 🔹برپایی بنا بر قول فقهای امامیه یکی از مهمترین احکام الهی است. چه آن را از باب امورحسبه و با ادله عقلیه لازم بدانیم و چه به نحوِ ولایت مطلقه و چه غیرهما... اخلاقی که به احکام دین توجهی ندارد، همان اخلاق سکولار است. جناب آقای صادق نیا! آمدیم و حکومت اسلامی و اتصال روحانیون به نهاد سیاست برپا نمی‌شد؛ آیا با محدود کردنِ حیطه دخالتهای علما به مواردی همچون و و رسیدگی به ، دیگر با تعبیر و تعریف شما در بین مردم جامعه بالا می‌رفت؟ 🔸این منطق حتی در شأنِ قضاوت و محاکمه به حق (که از شئون قطعی و حداقلی فقهاست) هم نتیجه مورد پسند شما را نمی‌دهد، چرا که قطعا یک طرفِ این محکمه از حکمِ صادر شده، طیب خاطر ندارد. و این باعث حاکم (قاضی) در این طیف می‌شود.با این چنین تعریفی که از اخلاق و منها کردنِ آن از دستورات اسلام ارائه کرده اید، در هیچ برهه تاریخی که علما اندک شأن اجتماعی‌ای دارا بوده باشند (حتی صرفا در حدِّ قضاوت)؛ قاعدتا نباید از چنین ای برخوردار بوده باشند. چه قبل و چه بعد از انقلاب. 📌 حجت الاسلام در جلسه‌ای در سال1397 با موضوع «انقلاب اسلامی و توسعه معنویت»، به طور مفصل به این موضوع پرداخته‌اند. فایل صوتی کامل آن جلسه در اختیار مخاطبین ارجمند قرارخواهد گرفت. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @bahaneee
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |«انقلاب اسلامی و توسعه معنویت» 🎙 حجت‌الاسلام محمد عالم‌زاده نوری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ⏰ سال1397 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
انقلاب اسلامی و توسعه معنویت ـ محمد عالم زاده نوری مهر 1397.mp3
24.63M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |«انقلاب اسلامی و توسعه معنویت» 🎙 حجت‌الاسلام محمد عالم‌زاده نوری 🔴 نقدی بر سخنان آقای مهراب صادق‌نیا 🔹جناب آقای صادق‌نیا به تازگی اتصال روحانیت به نهاد سیاست را موجب به خطر افتادن آبرو و قداست علما و همچنین کاسته شدن بیان کرده اند. این درحالی است که کارشناسان اخلاق اسلامی معتقدند، با پدید آمدن انقلاب اسلامی چشمگیری در زمینه اخلاق و معنویت در جامعه رخ داده است. حجت الاسلام در جلسه‌ای در سال1397 با موضوع «انقلاب اسلامی و توسعه معنویت»، به طور مفصل به این موضوع پرداخته‌اند. ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @bahaneee
‌ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 حكايت دنيا، حكايت آب درياست كه هرچه تشنه از آن بيشتر بنوشد، تشنه‌تر مى‌شود تا سرانجام، او را بكُشد ! امام صادق (ع) 🌸 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼 ⚜️ @Taammolat74