eitaa logo
تأمُّلاتِ نظری
1.8هزار دنبال‌کننده
418 عکس
294 ویدیو
44 فایل
🔸️طلبه حوزه علمیه قم، #فقه_و_اصول و #اقتصادخون 📚 تحقیق و پژوهش: مطالعاتِ #علوم_انسانی 🔸️علاقه مندی: #کتاب و #کتابخوانی 💠 راه ارتباطی: @s_mortezahoseini
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 فقط حیدر امیرالمؤمنین است🍃 هله ای تجلی عارفان، تو چه مطلعی تو چه منظری هله ای موله عاشقان، تو چه شاهدی تو چه دلبری که ندیده ام به دو دیده ام، چو تو گوهری چو تو جوهری چه در انبیاء چه در اولیاء، نه تو را عدیلی و همسری به کدام کس مثلت زنم، که بود مثال تو یا علی 🍃 پ.ن: ولادتِ آقاجانمون امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهما السلام و روز پدر محضر یکایکِ اعزه ی ارجمندِ کانال تأملات نظری تبریک و تهنیت و شاد باش.🍃 @taammolatenazari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
💫چرا لیبرال‌ها برای مذاکره به FATF محتاج‌اند؟ هفته نامه اکونومیست در شماره 13 جولای 2024 خود، گزارش بسیار مهمی درباره سوء استفاده از FATF منتشر کرد که تدقیق و تامل در آن می‌تواند برای اعضای محترم مجمع تشخیص، راهگشا باشد. موضوع گزارش، سوء استفاد سیاسی از FATF است. منتهی نگرانی اکونومیست، طبعا سوء استفاده سیاسی از این نهاد توسط آمریکا علیه ایران نیست. محل نگرانی، سوء استفاده «دولت‌های خودکامه» از این نهاد برای «سرکوب مخالفان» است. منتهی در اثنای این ابراز نگرانی، حقایق مهمی بیان شده است. به نوشته اکونومیست، تبعیت از مقررات FATF به معنی اعمال اقداماتی نظیر رصد تراکنش‌ها، بلوکه کردن اموال و حتی حبس افراد است. اما اعتراف بسیار مهم اینجاست: «کشورها برای متهم کردن قربانیان خود، نیازی به ارائه شواهد زیادی ندارند. خودکامه‌ها متوجه این حفره شده‌اند و از FATF برای ممانعت از فعالیت‌های مالی مخالفان در تبعید، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر که اغلب بیگناه هستند، استفاده می‌کنند. اتهاماتی که ریشه سیاسی دارند، به دیتابیس‌هایی ختم می‌شود که بانک‌های غربی برای ارزیابی و غربال مشتریان خود استفاده می‌کنند». اکونومیست اضافه می‌کند: «بانک‌ها نیز نمی‌توانند جلوی این سوء استفاده را بگیرند. بانک‌هایی که در کشورهای متخلف مستقر هستند، باید از قوانین داخلی تبعیت کنند... قربانیان، راه‌های محدودی برای به چالش کشیدن اتهامات غیرمنصفانه علیه خود را دارند؛ چه از طریق دادگاه‌های داخلی چه مجامع جهانی». پس نتیجه اینکه یک دولت خودکامه، به راحتی می‌تواند از ظرفیت FATF برای ممانعت از فعالیت‌های مالی مخالفان خود در خارج از کشور استفاده نماید. اجازه بدهید در این گزارش به جای «حکومت‌های خودکامه»، دولت‌های غربی، و بجای «روزنامه نگاران»، شرکت‌های ایرانی یا طرف‌های تجاری ایران را بگذاریم! آیا دشمنان ایران از ظرفیت این نهاد برای ممانعت از فعالیت‌های مالی اشخاص ایرانی یا طرف‌های تجاری آنها سوء استفاده نخواهند کرد؟ آیا وقتی دولت‌های غربی علیه اشخاص ایرانی یا طرف‌های تجاری ایران ادعایی مطرح کردند، این موضوع به بلوکه شدن اموال این اشخاص در بانک ها منجر نخواهد شد؟ آیا این امر، مسیر دور زدن تحریم را نخواهد بست؟ آیا فلسفه اجبار ایران برای الحاق به دو کنوانسیون CFT و پالرمو، ایجاد تعهد بین المللی برای اجرای توصیه های FATF و چیدن میوه آن که «بسته شدن مسیر دور زدن تحریم است»، نیست؟ حقیقتا مسئله، از شدت وضوح، کورکننده است! ایران به اذعان مراکز مهم غربی، موفق شده است تحریم‌های غرب را دور بزند و طبق آمارهای تجارت خارجی کشور، حجم تجارت خارجی ما در حال بازگشت به شرایط پیش از تحریم است. ایرانی که تحریم‌ها را بی اثر کرده، قاعدتا زیر بار مذاکره و امتیازدهی نخواهد رفت. لذا باید در پی راهی برای اثربخشی به تحریم ها بود؛ و FATF آن راه است. روزنامه آرمان ملی متعلق به جریان کارگزاران، تیتر دقیقی زده بود: FATF پیش نیاز مذاکره با غرب است! تردید نکنید پس از الحاق به دو کنوانسیون CFT و پالرمو و متعاقب آن ایجاد اخلال در تجارت خارجی ایران، این جریان با هنرمندی تمام فاجعه را به «سیاست فشارحداکثری ترامپ» نسبت خواهد داد و بساط مذاکره را پهن خواهد کرد. @syjebraily
11.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺سید احسان خاندوزی: اقتصاد ایران، مسئلۀ طبقۀ مدیران اقتصادی خود را باید حل کند. نسخۀ کامل برنامۀ شیوه با موضوع «چالش‌های نظری و عملی توسعهٔ اقتصادی» https://telewebion.com/live/tv4?e=0x11005d85 صوت برنامۀ «چالش‌های نظری و عملی توسعهٔ اقتصادی» : https://eitaa.com/shiveh_tv4/454 @Shiveh_tv4
NPEM_Volume 5_Issue 2_Pages 87-106.pdf
988K
🔹 اقتصاد انتقال پایتخت 🔻 در مقاله ای که قبلاً نوشتم بر ضرورت انتقال پایتخت بر اساس تدبیر تمرکززدایی جمعیتی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت استدلال کردم. 🔻 منتهی پیشنهاد این بود که یا پایتخت اداری را شبیه پوتراجایا اندونزی به حوالی فرودگاه امام خمینی منتقل کنیم و یا بر اساس الگوی اجرا شده در اروپا، وزارتخانه ها را در استان‌ها پخش کنیم. 🔻 در آن مقاله استدلال شد که لازمه موفقیت این طرح سرمایه گذاری روی حمل و نقل سریع السیر است ✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
🔰خاکریزِ اصلیِ ما مسأله ی است! ✍️ مولانا اميرالمؤمنين علي عليه السلام فرمود: "العدل حياة الاحكام"؛ يعني اگر عدالت در سطحِ جامعه تحقق پیدا کند، سائر احکام الهی و فروعاتِ فقهی هم در متنِ زندگیِ مردم جاری و ساری خواهد شد. بارها شده پیرامونِ مسأله با دوستانم گپ و گفتی داشته ایم و من همواره بر این مسأله تاکید کرده ام که نباید دامن به دوگانه ی یا بزنیم. چرا که اساسا این دوگانه از پایه و ریشه غلط است. نمی خواهم اکنون پیرامونِ و جزئیاتش اعم از مسائل و مباحث فقهی اش و یا اینکه در عرصه ی اجتماعی چگونه در این حوزه کُنش گری صورت بگیرد، سخنی بگویم. حرفم این است؛ خاصتا در حوزه ی باید مطالبه اولی و اصلیِ جریان معتقد به انقلاب اسلامی باشد. این گفتمان اگر بصورت جدّی و نه شعاری در دستور کار جریاناتِ معتقد به انقلاب اسلامی قرار بگیرد، قطعا و حتما در عرصه های فرهنگی هم مشکلاتِ ما کمتر خواهد شد و تنش ها فروکش کرده و دشمنانِ این آب و خاک هم آنگونه که باید نمی توانند از آب گل آلود به نفعِ خود ماهی صید کنند. بی تردید، مشکلات ما [جمهوری اسلامی] معطوفِ به خاصتا است. ما باید عللِ مشکلاتِ اقتصادی را به درستی برای اذهانِ جامعه تبیین کنیم. باید بگوییم و بفهمانیم که در اقتصادِ ایران است که همواره دامن بر و می زند. ما باید در تبیینِ این مسأله دَستِ برتر را داشته باشیم. اصولِ مربوط به اقتصاد در قانون اساسیِ ما، اندیشه های نابِ ما، همگی بیانگر این است که؛ در اقتصاد حرف ها برای گفتن دارد. دوستان! در دستِ جریانِ معتقد به انقلاب اسلامی نیست! حاملان و حامیانِ اندیشه های است که در عرصه ی اقتصاد در حالِ جولان دادن هستند؛ اینان همان کسانی اند که معتقدند: "تجمع ثروت باید در دست عده ای محدود باشد"، اینان همان کسانی اند که؛ به ظاهر دَم از ایران و انقلاب می زنند و از قِبَلِ انقلاب اسلامی به نان و نوایی رسیده اند، اما در باطن مجریِ سیاست های و و اندیشه های ناعادلانه ی در اقتصادِ ایران هستند. جریاناتِ معتقد به انقلاب اسلامی ایران اگر دلسوز و دغدغه مندِ انقلاب هستند، باید زمین بازی را بصورت جدّی و نه شعاری به سمتِ خاصتا تغییر دهند. حرکت در این مسیر، دشمنان این آب و خاک را قطعا ناامید خواهد کرد و بازی را به نفعِ مردم و انقلاب اسلامیِ عزیز تغییر خواهد داد. 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از حکمران
میدان واقعی جنگ ایران و اسرائیل.pdf
158.8K
متن کامل مصاحبه حکمران با دکتر محمدرضا یزدی‌زاده حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد @HokmranOnline
هدایت شده از حکمران
🔸میدان واقعی جنگ ایران و اسرائیل دکتر محمد رضا یزدی زاده | اقتصاددان این برنامه را از لینک زیر ببینید: 📺 youtu.be/VDew2rHjX3w حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد @HokmranOnline
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5778185675593490481.mp3
3.66M
🎧 معنای شیعه امیرالمؤمنین علیه‌السلام | کلیپ صوتی جدید KHAMENEI.IR 👈 بیانات رهبر انقلاب درباره محبت و پیروی از امیرالمؤمنین علیه‌السلام ✏️ ما که در دنیا به نام شیعه معروف هستیم، شیعه را اینجور معنا کرده‌ایم: «الشّیعة من شایع علیّا»؛ باید دنبال او حرکت کنیم و هدفهای او را دنبال کنیم. معلوم است که ما با همه‌ی تلاش خود به رتبه‌ی نخواهیم رسید، اما به سمت آن قله باید حرکت بکنیم. ۱۳۸۷/۴/۲۶ 🎧 از طریق یکی از سکوهای زیر بشنوید👇 📥 castbox | shenoto
تأمُّلاتِ نظری
🔺سید احسان خاندوزی: اقتصاد ایران، مسئلۀ طبقۀ مدیران اقتصادی خود را باید حل کند. نسخۀ کامل برنامۀ شی
✍️ نکاتی پیرامونِ این مناظره ی بسیار مهم خواهم گفت. علت مهم بودنِ این مناظره، نه به خاطر طرفین مذاکره، بل به جهت اهمیتِ است. (چالش های نظری و عملیِ توسعه ی اقتصادی)
تأمُّلاتِ نظری
🎧 معنای شیعه امیرالمؤمنین علیه‌السلام | کلیپ صوتی جدید KHAMENEI.IR 👈 بیانات رهبر انقلاب درباره محبت
✍️ آیا جُز این است که اساسی ترین هدفِ مولانا و مقتدانا امیرالمؤمنین علی علیه السلام در عرصه ی تحققِ است؟ آیا جُز این است که تا "عدالت" در سطح جامعه تحقق پیدا نکند، موجباتِ رشدِ مادی و معنویِ جامعه ی اسلامی فراهم نمی گردد؟ در باب عدالت و چگونگیِ تحققش در ساحتِ حُکمرانی باید جدّی و عمیق اندیشید و گفتگو کرد. اهل دقت فتأمّل!
تأمُّلاتِ نظری
✍️ آیا جُز این است که اساسی ترین هدفِ مولانا و مقتدانا امیرالمؤمنین علی علیه السلام در عرصه ی #حکمرا
✍️ تا جایی که بررسی شده، در تُراث اسلامی پیرامون ضرورت و اهمیت مسأله ی هم آیات و روایات فراوانی داریم و هم اینکه عالمان و اندیشمندان اسلامی از قرن ۳ و ۴ به بعد بصورت کلی مطالبی بیان داشته اند. ما نیاز داریم از کلیات فراتر برویم و این کلیات را تعمیم به مصادیق و جزئیات دهیم و به تعبیر دیگر در ساحت حکمرانی تحلیل و تبیین کنیم. دقیقا سختی و دشواری کار همین جاست. در تمدن غرب هم، قبل از رُنسانس مطالبی کلی از حُکما و فلاسفه ی یونان باستان در باب عدالت به ما رسیده است. خُب، البته اینها هم کلی است. فقط در دوران غرب مدرن (سده ی ۱۵ میلادی به بعد) از میان متفکران مغرب زمین پیرامونِ عدالت مطالبی وجود دارد که ایشان پا را فراتر گذاشته و اندکی به جزئیات پرداخته و نیز به چگونگی تحقق عدالت در ساحت حکمرانی مطالبی بیان داشته اند. فی المثل دو کتاب از آقایان جان رالز و مایکل سندل در باب عدالت وجود دارد که به نظر از محتوای آن می توان استفاده کرد. پیرامونِ این دو کتاب خواهم گفت. @taammolatenazari