هدایت شده از روحالله ایزدخواه 🇮🇷
ایزدخواه.mp3
26.57M
💢 #بازتاب| درآمدی بر مکتب اقتصاد مردمی
🎙 دکتر روحالله ایزدخواه
⭕️ هفتمین نشست برنامهریزی دستیاران مردمیسازی استانداران سراسر کشور با محوریت شعار سال، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
#اقتصاد
🔅 #حکمرانی_مردم 👇
بله | ایتا | ویراستی | آپارات
🔰 امروز جوانهای ما بایستی، هم سلامت جسمی، و هم سلامت معنوی، و هم سلامت فکری را با هم داشته باشند و برای خودشان نگه دارند. سلامت جسمی را با ورزش و با تغذیهی مناسب؛ سلامت معنوی و قلبی را هم با توجّه به خدا، با نماز، با دعا، با توسّل، با یاد شهدا؛ سلامت فکری را هم با #کتابخوانی تأمین کنید. [۱۳۹۵/۰۹/۲۳]
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
🌀 ریشه مشکلات اقتصاد ایران کجاست ؟
🎙 مرحوم دکتر داودی
⁉️چرا در سه دهه اخیر تفاوتی نکرده که کدام دولت سر کار بود، در همه دورهها با نرخ رشد اندک و نرخ تورم بالا روبرو بودیم؟
❎ دلیل اجرای داوطلبانه سیاست های استعماری صندوق بینالمللی پول است.
✍️توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
✍️🏼 دورانِ دوگانه ی اصلاح طلب / اصول گرا به سرآمده است؛ دورانِ توجه و تحققِ شاخص ها و مبانیِ نابِ انقلاب اسلامی است که آغاز شده است.
#گام_دوم_انقلاب
🔰 اسامیِ نهاییِ نامزدهای منتخب تهران در مرحلهٔ دوم انتخابات مجلس
1️⃣ بیژن نوباوهوطن ۲۷۱۰۹۴ رأی
2️⃣ محمد سراج ۲۴۸۹۲۷ رأی
3️⃣ ابوالفضل ظهرهوند ۲۳۹۷۱۹ رأی
4️⃣ حسین صمصامی ۲۳۶۹۲۱ رأی
5️⃣ زهرهسادات لاجوردی ۲۳۰۰۳۳ رأی
6️⃣ احمد نادری ۲۲۷۷۳۶ رأی
7️⃣ ابراهیم عزیزی ۲۲۵۶۰۷ رأی
8️⃣ سمیه رفیعی ۲۲۲۵۴۴ رأی
9️⃣ پیمان فلسفی ۲۱۸۹۱۰ رأی
🔟 ابوالقاسم جراره ۲۱۸۷۷۱ رأی
1️⃣1️⃣ سیدمرتضی محمودی ۲۱۱۸۶۰ رأی
2️⃣1️⃣ مجتبی رحماندوست ۲۱۱۱۶۹ رأی
3️⃣1️⃣ عبدالحسین روحالامینی ۲۰۰۸۶۵ رأی
4️⃣1️⃣ مجتبی زارعی ۲۰۰۳۸۰ رأی
5️⃣1️⃣ زینب قیصری ۱۹۹۲۰۸ رأی
6️⃣1️⃣ علیرضا سلیمی ۱۹۸۸۳۵ رأی
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
🌀 فراکسیون اقتصاد اسلامی در مجلس دوازدهم
🔹چهرههای اقتصادی همچون #پورابراهیمی، و #بحرینی از مجلس حذف شدند، #شمسالدین_حسینی، #طغیانی و #عزیری ماندند و #تاجگردون اضافه شد.
🔻 در مقابل،#رسول_بخشی و #صمصامی به مجلس آمدند، #محسن_زنگنه، #ایزدخواه و #راستینه هم ماندند و #عسگری به مجلس راه نیافت.
🔹 گروه دوم میتوانند #فراکسیون_اقتصاد_اسلامی را در مجلس شکل بدهند، و افرادی از گروه نخست و نمایندگانی دیگر نیز میتوانند به این جمع بپیوندند. در این فراکسیون، #بخشی پرچمدار #حذف_ربا و #صمصامی طلایه دار #دلارزدایی خواهد بود.
✍️توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از رضا غلامی
"میخوای #طلا بخری کلاه سرت نره
طلا فروش باید ازت پولِ خودِ طلا و اجرت ساخت و سود خودش رو بگیره و حق داره فقط بابت اجرت و سود ازت #مالیات_ارزشافزوده بگیره و نه خود طلا
محاسبه درست
قیمت طلا + اجرت + (اجرت×۹٪)
محاسبه اشتباه
قیمت طلا + (قیمت طلا×۹٪) + اجرت + (اجرت×۹٪)"
والله ما که هر وقت خواستیم طلا بخریم گیج شدیم، بالاخره هم متوجه نشدیم چطوری برامون حساب کردند. وای به حال مردم عادی که زیاد از محاسبات سر در نمی آ ورند.
واقعا مبنای اجرت چیست؟ مبنای سود چیست؟ مبنای مالیات کدام است؟ چرا طلافروشان نباید در یک نرم افزار مشخص سراسری این اعداد را وارد کنند و خود ماشین این محاسبات را انجام دهد و فاکتور الکترونیکی صادر کند؟
@DrRezaGholami
🔰 در فصل پنجم، که مربوط به اندیشه و عقائدِ #کلاسیک_ها می باشد، ۶ یادداشت خواهیم داشت؛ که هر یادداشت اختصاص به بیانِ اجمالیِ عقائدِ اقتصادیِ یکی از متفکران برجسته ی #مکتب_کلاسیک دارد.
1️⃣ یادداشتِ اول: #آدام_اسمیت
2️⃣ یادداشتِ دوم: #جرمی_بنتام
3️⃣ یادداشتِ سوم: #دیوید_ریکاردو
4️⃣ یادداشتِ چهارم: #مالتوس و #سی
5️⃣ یادداشت پنجم: از #تورنز تا #گوسن
6️⃣ یادداشتِ ششم: #جان_استوارت_میل
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
مولانا اميرالمؤمنين علي عليه السلام : قَلِيلٌ يَدُومُ خَيْرٌ مِنْ كَثِيرٍ مُنْقَطِعٍ.
آن کمی که استمرار داشته باشد، بهتر از آن زیادی است که گاه هست و گاه نیست.
✍️🏼 روایاتِ اسلامی در خصوصِ #چیستی_علم، #اهمیت_علم، #اقسام_علم، #علم_آموزی و #خواندن و #انديشيدن به کرات و از جهاتِ گوناگون سخن گفته است. بی شک باید گفت: زندگیِ بدونِ #کتاب و #کتابخوانی، جز #روزمرّگی عایدی برای آدمی نخواهد داشت. زندگیِ با کتاب، یعنی نشاط، سیر و تطور در افکار و احوال گذشتگان، آموختنِ تجارب، درکِ بهتر شگفتی ها و نهایتا رسیدن به آرامش و یافتنِ درکی دقیق و عمیق از خود و هستی.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از بیداری ملت
🔴کودتای دلاری فروش ها علیه ریال
▪️هیئت مدیره انجمن فولاد ایران که پیش از این، در نامهای به محضر رهبر انقلاب، خواهان فروش دلار شرکتهای فولادی به نرخ آزاد (۶۰ هزار تومان) و همچنین فروش فولاد به داخل کشور بر اساس فرمول "قیمت جهانی ضربدر دلار ۶۰ هزار تومان" شده بود، امروز تهدید کرده است که اگر اجازه ندهید دلار خود را به نرخ جعلی تلگرامی بفروشیم، صادرات فولاد را متوقف خواهیم کرد!
▪️واقعا باید به حال اقتدار دولت گریست که یک سری شرکت خام و نیمهخام فروش که روی انفال این کشور چنبره زدهاند، اینطور در حال باجگیری برای گرانسازی ارز و محصولات خود هستند.
▪️اخیرا محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت در واکنش به نامه رانتخواران انفال برای گران سازی دلار گفت: «انرژی و کارگر را با دلار ۱۵هزار تومانی دریافت میکنند اما ارز را میخواهند ۶۰هزار تومان بفروشند».
هنوز پاسخ این پرسش از سوی مسئولین داده نشده است که چرا باید نفت و گاز و محصولات پالایشی و پتروشیمی و فولاد و... که مواد اولیه تولید هستند، باید به قیمت جهانی ضربدر نرخ دلار به ملت ایران فروخته شود؟ مگر حقوق کارگر و کارمند ایرانی به قیمت جهانی ضربدر نرخ دلار است؟
▪️چرا نرخ دلار شناور شده و به بازار آزاد سپرده شده تا ذینفعان افزایش نرخ دلار، ابتدا دلار را در بازار آزاد گران کنند و سپس به دولت و نظام فشار بیاورند که نرخ نیما و رسمی را نیز به نرخ بازار برسانید؟ فایده این سیاست جهانی سازی قیمت ها و شناورسازی نرخ ارز جز فقیرتر شدن مردم و بی ارزش تر شدن ریال و فربهتر شدن انفالخواران چه بوده است؟
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
تأمُّلاتِ نظری
🔰 در فصل پنجم، که مربوط به اندیشه و عقائدِ #کلاسیک_ها می باشد، ۶ یادداشت خواهیم داشت؛ که هر یادداشت
یادداشتِ اول از سلسله یادداشت های مکتب کلاسیک تا ساعاتی دیگر قرار داده خواهد شد.
هدایت شده از جهان آرا
جهان آرا - چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403.mp3
28.94M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا»
👈🏼موضوع: تصویر اقتصاد مردمی در افق تمدن اسلامی
🔰صوت کامل گفتوگو با:
👤 دکتر سید یاسر جبرائیلی
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
28 مگابایت
◽️چهارشنبه ٢۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
🆔 @ofogh_tv
🔰 وسائل الشیعه - أَبْوَابُ آدَابِ التِّجَارَةِ
🔻 #نصیحت_بازاریان
🔸️ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ وَ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ جَمِيعاً عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ أَبِي الْمِقْدَامِ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: "كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع عِنْدَكُمْ بِالْكُوفَةِ- يَغْتَدِي كُلَّ يَوْمٍ بُكْرَةً مِنَ الْقَصْرِ- فَيَطُوفُ فِي أَسْوَاقِ الْكُوفَةِ سُوقاً سُوقاً- وَ مَعَهُ الدِّرَّةُ عَلَى عَاتِقِهِ وَ كَانَ لَهَا طَرَفَانِ- وَ كَانَتْ تُسَمَّى السَّبِينَةَ- فَيَقِفُ عَلَى أَهْلِ كُلِّ سُوقٍ فَيُنَادِي- يَا مَعْشَرَ التُّجَّارِ اتَّقُوا اللَّهَ- فَإِذَا سَمِعُوا صَوْتَهُ أَلْقَوْا مَا بِأَيْدِيهِمْ- وَ أَرْعَوْا إِلَيْهِ بِقُلُوبِهِمْ وَ سَمِعُوا بِآذَانِهِمْ- فَيَقُولُ قَدِّمُوا الِاسْتِخَارَةَ- وَ تَبَرَّكُوا بِالسُّهُولَةِ وَ اقْتَرِبُوا مِنَ الْمُبْتَاعِينَ- وَ تَزَيَّنُوا بِالْحِلْمِ وَ تَنَاهَوْا عَنِ الْيَمِينِ- وَ جَانِبُوا الْكَذِبَ وَ تَجَافَوْا عَنِ الظُّلْمِ- وَ أَنْصِفُوا الْمَظْلُومِينَ وَ لَا تَقْرَبُوا الرِّبَا- وَ أَوْفُوا الْكَيْلَ وَ الْمِيزٰانَ- وَ لٰا تَبْخَسُوا النّٰاسَ أَشْيٰاءَهُمْ*- وَ لٰا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ*- فَيَطُوفُ فِي جَمِيعِ أَسْوَاقِ الْكُوفَةِ ثُمَّ يَرْجِعُ فَيَقْعُدُ لِلنَّاسِ."
🔸️ #ترجمه: امیرالمؤمنین (علیه السلام) در کوفه و نزد شما (مردم) هر روز بامدادان از دارالاماره برون آمده، و تازیانه بر دوش در تک تک بازارهای کوفه می گشت، تازیانه دو زبانه ای به نام سَبیبه و بر سر هر بازار می ایستاد و ندا در می داد: «ای گروه بازرگانان! از خدا پروا کنید».
آن گاه که ندای آن حضرت(ع) را می شنیدند، هر آن چه را در دست داشتند، می انداختند و به سخن حضرت دل می سپردند و با گوش هاشان سخنش را می شنیدند. امام می فرمود: «نخست از خدا خیر بخواهید؛ سپس با آسان گیری (بر مردم) به برکت روی آورید؛ خود را به خریداران نزدیک (و ایشان را جذب) کنید؛ با مُدارا زینت یابید؛ از سوگندخوری بپرهیزید؛ از ناراستی دوری کنید؛ از ستم ورزی کناره گیرید؛ دادِ ستمدیدگان را بدهید؛ به ربا نزدیک نشوید؛ پیمانه و ترازو را تمام دهید؛ از مردم کالاهاشان را مکاهید (کم فروشی نکنید) و در زمین به تباهکاری مپویید». آن گاه، در همه بازارچه های کوفه می گشت و سپس بازگشته، در میان مردم جلوس می فرمود.
✍️🏼 پ.ن: از روایتِ مذکور و امثاله، که از "کتاب التجارة" وسائل الشيعه تقدیم حضور شده است؛ در بابِ
۱) #بازار_مسلمین
۲) #نظارت_بر_بازار_مسلمین
۳) #چگونگی_بازار_مسلمین
مطالبی می توان استفاده کرد. در سلسله یادداشت هایی ان شاء الله پیرامونِ #بازار_اسلامی مبتنی بر روایات، مطالبی تحقیقی به سمع و نظر خواهد رسید.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
🔰 در فصل پنجم، که مربوط به اندیشه و عقائدِ #کلاسیک_ها می باشد، ۶ یادداشت خواهیم داشت؛ که هر یادداشت اختصاص به بیانِ اجمالیِ عقائدِ اقتصادیِ یکی از متفکران برجسته ی #مکتب_کلاسیک دارد.
1️⃣ یادداشتِ اول: #آدام_اسمیت
2️⃣ یادداشتِ دوم: #جرمی_بنتام
3️⃣ یادداشتِ سوم: #دیوید_ریکاردو
4️⃣ یادداشتِ چهارم: #توماس_رابرت_مالتوس
5️⃣ یادداشت پنجم: از #تورنز تا #گوسن
6️⃣ یادداشتِ ششم: #جان_استوارت_میل
هدایت شده از اجتهاد
💢تأملی در پاسخ استفتاء
✔️درباره مسئله «تعطیلی روز شنبه» و استفتائی که از آیتالله جوادی آملی انجام گردیده است، نکات چندی قابل طرح است که تقدیم میشود. در این یادداشت، به عناوینی که میتوانند خلاف شرع بودن «تعطیلی روز شنبه» را اثبات نماید، استدلال میشود.
#تعطیلی_شنبه
📝در «اجتهاد» بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=75496
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🔰 نظر #شهید_مطهری درباره تغییر تعطیلات جامعه اسلامی بر اساس فرهنگ غربیان
🔸️ مسئله تعطیلی جمعه هم از آن مسائلی است که در بعضی کشورهای اسلامی از وقتی که استعمار آمد آن را تغییر داد. مثلًا در پاکستان انگلیسیها از زمان ورودشان به هند سعی کردند همه سنتهای آنها را به سنتهای خودشان تبدیل کنند. از جمله اینکه روز تعطیل را از جمعه به یکشنبه تبدیل کردند. هنوز هم در پاکستان همینطور است؛ اگر یک چیزی برگشت، عود دادنش به حالت اول بسیار مشکل است. پاکستان اساساً به نام اسلام مستقل شد، یعنی پاکستان در مقابل هندوستان هیچ جهتی برای اینکه یک واحد مستقل باشد نداشت مگر جهت روحی و معنوی و فکری و ایمانی که ما مسلمانیم و شما هندو هستید و از نظر فرهنگ معنوی از یکدیگر جدا هستیم و نمیخواهیم با شما زندگی کنیم و میخواهیم مستقل شویم.
در عین حال اینها که در مقابل هندیها آنقدر مقاومت کردند هنوز این سنت مسیحی را در میان خودشان حفظ کردهاند؛ مبدأ سالشان مبدأ مسیحی و تعطیل هفتگی آنها هم یکشنبه است.
🔸 این را عرض میکنم برای این که ما باید توجه داشته باشیم به نغمههایی که کم و بیش در مجلهها و در مقالات ادبی و به اصطلاح علمی و نیمه علمی شنیده میشود.
🔸️ مینویسند این برای ایران سبب رکود کارهاست که تعطیلات خودمان را جمعه قرار بدهیم در حالی که اکثریت مردم دنیا که ما با آنها سر و کار داریم تعطیلاتشان یکشنبه است. آنوقت ما مجبوریم که در هفته دو روز تعطیل داشته باشیم، روز جمعه به خاطر خودمان و روز یکشنبه برای اینکه دنیا تعطیلی دارد. پس ما برای اینکه کارمان بیشتر جریان داشته باشد، بیاییم تعطیلی جمعه را تبدیل به یکشنبه کنیم. درباره تاریخ هم میگویند: اکثریت مردم دنیا سال مسیحی را انتخاب کردهاند ولی ما سال هجری را انتخاب کردهایم و این اسباب زحمت است که ما تاریخ خودمان را به هجری بنویسیم و آنها به مسیحی، پس بیاییم تاریخ هجری را به تاریخ مسیحی تبدیل کنیم.
🔸️ اینها همه مقدمه جذب شدن و مقدمه هضم شدن فرهنگی در هاضمه دیگران است. (آشنایی با قرآن، ج ۷، ص۸۶)
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
هدایت شده از محسن قنبریان
🗓 نامسئلهگیِ تعطیلی، کجمسئلهگیِ شنبه!
مصوبهٔ تعطیلیِ شنبه از یک خاستگاه اقتصادی، و مخالفت با آن از خاستگاهی فرهنگی؛ مثل بسیاری از مسائل دیگر چهزود طیف موافق-مخالف اجتماعی را به صف کرد و بر صورت غیردقیقِ معیشت-شریعت صورتبندی شد؛ هریک هم مجوّز شرعی از مرجعی گرفتند!
چنین بحثهایی در جامعه و حتی بین مراجع هیچ اشکالی ندارد، البته اگر موضوعِ مورد مناقشه، واقعاً #مسئله باشد! ولی وقتی با نامسئله مواجه باشیم پرداختنِ جانبین به آن، بزرگترکردنِ نامسئلههاست.
❓«مسئله» چیست؟! چگونه یافته و صورتبندی میشود؟!
❗️«مشکل عینی»ای در جامعه وقتی منظومهٔ فکری و ارزشی یافته و صورتبندیِ خاص شود، «مسئله» متولد میشود.
اگر مشکل، عینی یا بومیِ ما نبود، صورتبندیها «نامسئله» میسازد.
اگر در نظام اندیشهایِ ناخودی صورتبندی شود، «کجمسئله» ساخته میشود!
«حلّ مسئله»، تابع کشف و صورتبندیِ درست است.
نامسئله، حلّی ندارد و کجمسئله، حلّی غلط در پی دارد!
❓باید از موافقان پرسید کدام مشکلِ واقعی، با چه درجهای از اولویّت در نظام اقتصادی، به تعطیلی (شنبه یا پنجشنبه) مربوط است؛ که ذیل تقدّمِ معیشت صورتبندی شده است؟!
مخالفان با تقدّمِ شریعت (تشبّه به یهود و...) کدام مشکلِ واقعی را نمیبینند؟!
❓کاهش یا افزایش ساعت کار هفتگی(۴۴ساعت)، مشکل اصلی است یا بهرهوریِ پایین و غیرمفیدبودنِ ساعات اشتغال؟!
❓ اگر این آمارهای کارِ مفید درست باشد:
- سرانه، ۸۰۰ساعت در سال!
- روزانه، متوسط ۲ساعت مفید (در ادارات ۲۲دقیقه)!
⬅️ تعطیلی (شنبه یا پنجشنبه) چه اثری در آن دارد؟! وقتی سهم اول عوامل متعلق به: تبعیض در محیط کار، ضعف مدیریت و نظارت، انباشت نیروی کار، نامتناسببودن با دستمزد و... است!؟!
❗️ مشکل اصلیِ #رشد_اقتصادی، کمرونقیِ اقتصاد بازرگانی -آنهم عمدتاً وارداتپایه، و فقط برای بخشی از تجّار- است یا کمرونقیِ تولیدِ داخلی؟!
کمرونقی و عدمِ جهش تولید، به تعطیلکردن (شنبه یا پنجشنبه) مربوط است یا به نبودِ «نظام متوازن تأمین سرمایه» و «دستمزد عادلانه»؟!
❓«مردمپایهکردنِ پیشرفت» با «گسترش مالکیت/انتفاع برای عموم»، عنصر اصلیِ رشد اقتصادی و همزمان عدالت اجتماعی است؛ چرا از این مسئلههای درجهٔ یک هیچ مصوبهای یا نظارتی بر قانونهای معطلماندهٔ قبل شنیده نمیشود؟!
از حوزه و منادیانِ شریعت هم بهاندازهٔ تعطیلیِ شنبه نوشته و استدلال (فلسفی و اخباری و...) تولید نمیشود!
البته که روایات مواجههٔ اهلبیت(ع) با بنيامیه در کاربریِ ایام هفته، مواجههای سیاسی_فرهنگی است؛ اما سنگینترین و اصلیترین مواجههٔ آنها نیست!
قیام علیه امویها نه بهخاطرِ شنبه و دوشنبه، بلکه برای «اتخذوا مال الله دُوَلا» [بیتالمال عمومی را میان خود دستبهدستکردن] بود!
ظاهراً سرمایهداریِ زالوصفت اگر به جمعه و شنبه و مانند آن دست نزند، از تیغ قلم و بیان روحانیت در امان میماند! ۱
⚠️ اگر مجلس شورای اسلامی روی مسئلههای واقعیِ ایران بایستد، بسیاری از موضوعات را فیک، پوششی، سرکاری و نیشغولی خواهد دید؛ خود و جامعه و مراجع را به زحمت نمیاندازد که برای نامسئلهها، حلّ بتراشند یا برای کجمسئلهها، خطونشان بکشند.
........................
۱. البته نمیتوان برخی پرداختهای این چنین را ندید گرفت
https://eitaa.com/sedayehowzeh/40932
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
#تعطیلی_شنبه
☑️ @m_ghanbarian