eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
429 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آیا «دوزخیان» پس از مدتی به عذاب عادت می کنند؟ 🔹گاه گفته شده است كه بعد از ورود در آتش دوزخ به اندازه مدتى را كه در دنيا در شرك گذراندند معذّب مى شوند، اما بعد از پايان اين مدّت، براى آنها به صورت نعمت در مى آيد! چرا كه با طبيعت آنان هماهنگ مى شود، به گونه اى كه اگر آنها را وارد بهشت كنند ناراحت مى شوند! چرا كه با طبيعت آنان سازگار نيست! 🔹آنان از آتشِ دوزخ و نيشِ مارها و عقربها چنان لذّتى مى برند كه بهشتيان از سايه درختانِ بهشتی و حور و قصور و طوبى و كوثر متلذّذ مى شوند، در اين دنيا نيز مى بينيم اگر بلبل از بوى گل مست مى شود بعضى از حشراتِ كثيف از بوى گندِ زباله ها سرمست مى گردند»! [۱] 🔹اين پندار كه نقطه مقابل پندار سابق و كاملا متضادّ با آن نيز با هيچ يك از و «جاودانگى عذاب» سازگار نيست، مخصوصاً در بعضى از آنها تصريح شده است كه هر زمان پوستهاى‌ تنِ‌ آنها از ميان برود خداوند آنها را به پوست های نوينى تبديل مى كند تا را بچشند! و اصولا تهديد به در آتش، تهديد به است و اگر مبدّل به نعمت جاودانى گردد تهديدآميز نيست. 🔹اين گونه تفسيرها درباره دليل بر اين است كه گويندگانش بررسى دقيق و حتى بررسى اجمالى روى نداشته اند، و اگر «آيات قرآن» را با دقّت بخوانيم تضادّ آنها با اين گونه سخنانِ زشت و زننده و بى مأخذ روشن مى شود. 🔹به علاوه بايد توجه داشت كه عادت كردنِ انسان به ناراحتى ها حدّ و مرزى دارد؛ پاره اى از ناراحتى ها ناراحتى هاى جزيى است كه انسان با گذشت زمان به آن خو مى گيرد؛ ولى مثلا هرگاه آبِ بدنِ انسان كم شود از تشنگى رنج مى برد و محال است كسى چنان عادت كند كه بدنِ او نياز به آب نداشته باشد و هرگز تشنه نشود. پی نوشت: [۱] اين سخن كه با كمى تلخيص در بالا آورديم در اسفار از «محی الدين عربى» در الفتوحات المكية، ابن عربى، محى الدين، دار صادر، بيروت، بی تا، ج ۲، ص ۶۴۷ نقل شده است (الحكمة المتعالية فى الاسفار العقلية الاربعة، صدر المتألهين، دار احياء التراث، بيروت، ۱۹۸۱م، چ ۳، ج ۹، ص ۳۴۹). 📕پيام قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، ۱۳۸۶ش، چ ۹، ج ۶، ص ۴۹۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
تبیین
⭕️قدرتهای بزرگ منشا گرفتاریهای مسلمین‌ 💠امام خمینی (رحمة الله علیه) 🔹گرفتاری های همه از این و تزریق کردن آنها و تلقین کردن آنها به نوکرهای خودشان در منطقه‌ها و تمام گرفتاریهایی که مسلمین دارند از دست اینهاست، و تا از دست اینها نجات پیدا نکنند رفع نمی‌شود. باید دید با چه حقی از آن طرف دنیا دستش را دراز می‌کند به این طرف دنیا و در دخالت می‌کند و می‌خواهد کشورهای اسلامی را او تعیین کند. 🔹این ننگ برای نیست که یک کشوری که شمرده می‌شود، یعنی سرانش، یک دولتی‌ که دشمن اسلام شمرده می‌شود و شمرده می‌شود، از آن طرف دنیا دستش را دراز کند با یک میلیارد جمعیت مسلم مقدرات کشورهای اسلامی را او تعیین کند؟ و نگویند تو چکاره‌ای که در لبنان دخالت می‌کنی؟ تو چکاره‌ای که در مصر دخالت می‌کنی؟ ما دست او را شکستیم و قطع کردیم و از خودمان کردیم. 🔹 می‌گوید که ما در منطقه داریم! چرا باید او در منطقه ما داشته باشد؟ چرا باید منافع مسلمین منافع باشد و او در منطقه منافع داشته باشد و یکی سوال نکند این را؟ یکی از کشورها سوال نکنند این را از ، که شما چکاره هستید که آمدید می‌خواهید مقدرات این منطقه را درست کنید؟ شما چکاره‌اید؟ شما چرا آمدید؟ همه این مجالسی که به دست خود این ایجاد شده هم، ساکت نشستند، با اینکه در دولت دیگر این مسائل عمومی دنیاست که نباید بشود. 🔹لکن او به صراحت می‌کند و دولتهای مرتجع بسیار کثیف هم با صراحت از او می‌خواهند که دخالت بکند. و این مجلسهای عمومی نمی‌گویند چرا دخالت می‌کنی؟ تو از آن ور دنیا چکاره‌ای که آمدی اینجا مقدرات مردم را می‌خواهی دخالت کنی؛ را می‌خواهی دخالت کنی. و از او اسفناکتر قضیه است که بوقهای تا امروز هم را دارند ترویج می‌کنند بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۱/۱۰/۱۲ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ما به زمان ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نزدیک شده‌ایم 🔹امروز وجود مقدّس ارواحنا فداه در میان انسانهای روی زمین، منبع ، منبع ، منبع ، و است. برکات وجود او و از وجود او، امروز هم به بشر میرسد. امروز هم با همه ضعف‌ها، گمراهی‌ها و گرفتاری هایش از انوار تابناک این و الهی که بازمانده اهل بیت است، استفاده میکند. 🔹چشم‌های ناقابل و تیره ما آن را از نزدیک نمی‌بیند؛ اما او مثل خورشیدی درخشان است، با مرتبط و با و متّصل است و برای انسانی که دارای معرفت باشد، موهبتی از این برتر نیست که احساس کند ، امام بر حق، عبد صالح، بنده برگزیده در میان همه بندگان عالم و مخاطب به خطاب خلافت الهی در زمین، با او و در کنار اوست؛ او را می‌بیند و با او مرتبط است. آرزوی همه بشر، وجود چنین عنصر والایی است. 🔹عقده‌های فروخورده انسان‌ها در طول تاریخ، چشم به انتهای این افق دوخته است تا انسان والا و برگزیده‌ای از برگزیدگان خدا بیاید و تار و پود و را - که در همه تاریخ تنیده‌اند - از هم بدرد. امروز، هم بیش از بسیاری از دورانهای تاریخ، دچار ظلم و جور است... ما به‌  ارواحنا فداه، این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شده‌ایم؛ زیرا معرفت‌ها پیشرفت کرده است. بیانات مقام معظم رهبری ۷۸/۰۹/۰۳ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له @tabyinchannel
⭕️پيامبر اکرم (صلی الله عليه و آله):  🔸«مَن وَلّى مِن أمرِ المُسلِمينَ شَيئا فَوَلّى رَجُلاً و هُوَ يَجِدُ مَن هُوَ أصلَحُ لِلمُسلِمينَ مِنهُ فَقَد خانَ اللهَ و رَسُولَهُ». 🔹«كسى كه عهده دار يكى از امور شود، و فردى را كارى كند، با اين كه مى تواند كسى را كه براى مسلمانان بهتر از او باشد بيابد، به خدا و رسولش كرده است». 📕سنن بيهقى، ج ۱۰، ص ۱۱ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️حضرت مهدى (عجل الله تعالى فرجه الشریف) پس از ظهور با «اهل كتاب» چگونه رفتار خواهد كرد؟ 🔹مطابق برخى از روايات، (عجل الله تعالى فرجه الشریف) پس از بين به توراتشان و بين به انجيلشان و بين به زبورشان حكم خواهد كرد. در اينجا دو سؤال مطرح می شود؛ سؤال اول اين است كه آيا پس از ظهور، (عجل الله تعالی فرجه الشریف) كسى از باقی مي ماند؟ و سؤال دوم اين است كه مقصود از بين اهل كتاب به كتاب آسمانی شان چيست؟ 💠در پاسخ به سؤال اول مى گوييم: 🔹همه انسانها در زمان حكومت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نمی شوند، و هستند كسانى از كه معاند نبوده، و در صدد ستيز و جنگ و مقابله با حضرت و حكومت او برنمی آيند. اين گروه از مى توانند در و مسلمين قرار بگيرند و با اعطاى به زندگى خود ادامه دهند. 💠اما در مورد سؤال دوم، دو احتمال وجود دارد: 1⃣مقصود، تطبيق اين كتب در آن قسمتى است كه فرمان به داخل شدن در و ايمان به (صلی الله عليه و آله) داده است؛ آن مواردی كه در نسخه هايى از که در دست (عجل الله تعالى فرجه الشریف) يا (عليه السلام) می باشد، وجود دارد و همان موارد را برای به اهل کتاب نشان مى دهند. 2⃣اينكه مقصود، آن است كه حضرت، اين كتب را بر معتقدان به آنها كه اسلام نياورده اند، ولى تحت به اجرا خواهد گذاشت. 📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۹۰ش، چ هفتم، ص ۶۴۰ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️آنچه شنیده‌اید عمل کرده‌اید؟! 🔹آقایانی که طالب هستند، از ایشان سؤال می‌شود: آیا به که تا حال شنیده‌اید، کرده‌اید، یا نه؟ آیا می‌دانید که: «هر که کرد به خودش، خداوند او را معلوم می‌فرماید»؟ 🔹آیا اگر به معلومات ـ اختیاراً ـ ننماید، شایسته است توقعِ زیادتی ؟ آیا باید دعوتِ به حق، از طریق لسان باشد؟ آیا نفرموده: «با اعمالِ خودتان، دعوت به حق بنمایید»؟ آیا طریق تعلیم را باید یاد بدهیم، یا آنکه یاد بگیریم؟ 🔹آیا جواب این سئوالها از : «وَالَّذِينَ جاهَدُوا فِينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا» [۱] (و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، خواهیم کرد). و اینکه (عليه السلام) فرمودند: «مَن عَمِلَ بِما يَعلَمُ عَلَّمَهُ اللهُ ما لا يَعلَمُ» [۲] (هر كه به آنچه مى‌داند كند، خداوند به او آن كه نمى داند). 🔹و نیز فرمودند: «مَنْ عَمِلَ بِمَا عَلِمَ كُفِيَ مَا لَمْ يَعْلَمْ» [۳] (کسی که به دانسته خود عمل کند، بس است او را از آنچه که نمی‌داند)؛ [روشن نمی‌شود؟]. خداوند توفیق مرحمت فرماید که آنچه را می‌دانیم، زیر پا نگذاریم و در آنچه نمی‌دانیم، توقف و احتیاط نماییم تا معلوم شود. نباشیم از آنها که گفته‌اند: پی مصلحت مجلس آراستند - نشستند و گفتند و برخاستند. پی نوشت‌ها؛ [۱] قرآن کریم، سوره عنکبوت، آيه ۶۹ [۲] أعلام الدين، ۳۰۱ [۳] ثواب‌الاعمال، ص۱۳۴ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا