✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️به چه عشق هایی، عشق های مقدّس و حقیقی می گویند؟
🔹در #عشقهای_حقيقى و مقدّس، روحِ انسان صفا و #نورانيّت فوق العاده اى پيدا مى كند و همه چيز را جز #معشوق_حقيقى - كه مظهر كمال مطلق است - به فراموشى مى سپارد، و تحمّل تمام #شدائد را براى رسيدن به #وصال او و برخوردار شدن از جذبه هاى عنايت و لطفش آسان مى شمرد، و هنگامى كه در بيابان به شوق كعبه قدم مى گذارد، از سرزنش هاى خار مغيلان غمى به دل راه نمى دهد.
🔹همانگونه كه در حديث قدسى آمده است: «إِذَا كَانَ الْغَالِبُ عَلَى الْعَبْدِ الْإِشْتِغَالَ بِي جَعَلْتُ بُغْيَتَهُ وَ لَذَّتَهُ فِي ذِكِري، فَإِذَا جَعَلْتُ بُغْيَتَهُ وَ لَذَّتَهُ فِي ذِكْرِی، عَشِقَنِی وَ عَشِقْتُهُ، فَإِذَا عَشِقَنِی رَفَعْتُ الْحِجَابَ فِيمَا بَيْنِی وَ بَيْنَهُ» [۱] (هنگامى كه #بنده من توجّه به من پيدا كند، #آرزو و #لذّتش را در #ذكر_خودم قرار مى دهم، و هنگامى كه آرزو و لذّتش در ذكر من باشد، به من #عشق مى ورزد و من هم به او عشق مى ورزم، و هنگامى كه به من #عشق ورزد حجاب ميان خودم و او را بر مى دارم، تا به #مقام_شهود نائل گردد).
🔹#عشق به #خدا و #اولياء_الله و همچنين عشق به #ارزشهای_والا، يا به تعبير ديگر محبّت و علاقه شديد و سوزان به اين امور، همواره چراغ راه #اولياء_الله و #شهيدان پاكباخته و #عارفان دلسوخته و #عالمانى كه آثار علمى بزرگى از خود نشان داده اند، بوده است؛ و در يك كلمه، راه هاى پرپيچ و خمِ تكامل را، بدون مركب #عشق نمى توان پيمود. زمزمه هاى اميرمؤمنان #امام_علی (عليه السلام) در دل شب و «دعاى [پرمعناى] صباح» در صبحگاهان و بند بند «دعاى كميل» و راز و نياز #امام_حسين (عليه السلام) در «روز عرفه» در بيابان عرفات و مناجات هاى پانزده گانه #امام_سجّاد (عليه السلام) و تمام «صحيفه سجاديّه» و زمزمه عاشقانه #منتظران #حضرت_مهدى (عجل الله تعالی فرجه) به هنگام خواندن «دعاى ندبه» همه و همه آثار گرانبهايى است از اين #عشق_مقدّس.
🔹بنابراین اگر بعضى از دانشمندان روى كلمه #عشق حسّاسيت منفى شديدى دارند، به خاطر مشاهده #عشقهاى_نامقدّس و هوس آلود و گناه خيز است، وگرنه #عشق_مقدّس، نيرومندترين عامل حركت به سوى #خداوند و ارزش هاى والاى انسانى است؛ و اينكه بعضى تصوّر مى كنند واژه «عشق» در #كلمات_معصومين (عليهم السلام) نيامده است، اشتباه بزرگى است؛
🔹زيرا، هم در روايات نبوى و هم در روايات معصومين (عليهم السلام) ديده مى شود. از جمله مرحوم كلينى در حديثى از #پيامبر_اكرم (صلى الله عليه و آله) نقل مى كند كه فرمود: «أَفْضَلُ النَّاسِ مَن عَشِقَ الْعِبَادَةَ فَعَانَقَهَا، وَ أَحَبَّهَا بِقَلْبِهِ، وَ بَاشَرَهَا بِجَسَدِهِ وَ تَفَرَّغَ لَهَا» [۲] (برترين مردم كسى است كه #عاشق_عبادت باشد؛ آن را در آغوش بگيرد و با قلبش آن را دوست داشته باشد و با جسدش آن را لمس كند و خود را فارغ البال براى آن قرار بدهد).
🔹در حديث نبوى ديگرى درباره سلمان مى خوانيم: «إِنّ الْجَنَّةَ لَاَعْشَقُ لِسَلْمَانَ مِنْ سَلْمَانَ لِلْجَنَّةِ» [۳] (بيش از آنچه سلمان به بهشت #عشق مى ورزد، بهشت عاشق سلمان است). مرحوم علّامه مجلسى در ذيل حديث اوّل بيانى دارد كه مى فرمايد: «#عشق به معناى افراط در محبّت است، و گاه تصوّر كرده اند كه مخصوص به امور باطله مى باشد و در محبّت به خدا و آنچه مربوط به اوست بكار نمى رود، ولى اين روايت نشان مى دهد كه چنين نيست، هر چند احتياط آن است واژه هاى مشتقّ آن (عاشق و معشوق) را در مورد خداوند بكار نبريم، بنا بر #توقیفیبودناسماءالله». [۵]
پی نوشتها؛
[۱] كنز العمال فی سنن الأقوال و الأفعال، مؤسسة الرسالة، چ۵، ج۱، ص۶۵۳، ح۱۸۷۲
[۲] الكافی، دار الكتب الإسلامية، چ۴، ج۲، ص۸۳
[۳] روضة الواعظين و بصيرة المتعظين، انتشارات رضى، چ۱، ج۲، ص۲۸۲
[۴] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ۲، ج۶۷، ص۲۵۳
[۵] #توقیفیبودناسماءالهی اصطلاحی کلامی در بحث اسماء و صفات الهی، و به این معنا است که بشر مجاز نیست غیر از اسما و صفاتی که در قرآن و روایات برای خدای متعال ذکر شده، نام یا صفتی را از پیش خود به او نسبت دهد. این بحث از آنجا ناشی شده که برخی معتقدند بشر با شناخت محدود خود نسبت به خداوند چگونه میتواند از پیش خود نامی بر او نهاده یا او را به وصفی متصف کند، به گونهای که شان و منزلت خدا را رعایت کرده و او را در حد مخلوقات تنزل ندهد، و گرفتار تشبیه و تجسیم نگردد. [ویکی شیعه]
📕پيام امام امير المؤمنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، دارالكتب الاسلامية، تهران، ۱۳۸۶ش، چ ۱، ج ۴، ص ۵۶۶
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#عشق
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️محاصرهی اقتصادی و تحریم، جنایتی بزرگ
🔹محاصره اقتصادی و #تحریم که #آمریکا علیه ما انجام داد و علیه بعضی از کشورهای دیگر هم انجام می دهد، یکی از جنایت های بزرگ دولت هاست. به مسئله تحریم به شکل یک کار سیاسی یا دیپلماسی نباید نگاه کرد؛ این واقعاً #جنایت است.
🔹اینکه یک ملّتی را تحریم کنند که نتواند دارو وارد کند، نتواند ابزار پزشکی وارد کند، نتواند امکانات غذایی وارد کند - حالا ما الحمدلله گِلیم خودمان را از آب بیرون می کشیم و کشیدهایم، امّا بعضی از کشورها هستند که نمی توانند این کار را بکنند - واقعاً جنایت بزرگی است،
🔹و این #جنایت از دولتی مثل #آمریکا بر میآید که می تواند در یک روز ۲۲۰ هزار نفر را به قتل برساند؛ [۱] این جنایت را بعضی از قدرت ها از جمله آمریکا کردند. این را بدانید که #تحریم و محاصره اقتصادی قطعاً یک جنایت بزرگ است.
پینوشت؛
[۱] اشاره به بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسّط آمریکا در سال ۱۹۴۵ میلادی
بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثارمعظمله
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️قرآن كريم در مقام تعريف انسان چه بيانی دارد؟ (بخش سوم)
🔹در قسمت قبل این نوشتار و با توجه به توضیحات ارائه شده، بیان شد که #انسان سزاوار آن شد كه امانت الهى ـ كه همان ودايع ربّانى و بلند و ملكوتى است ـ به وى سپرده شود؛ تنها او و نه ديگران... (برای فهم بیشتر مطلب به بخش قبلی مراجعه شود) سيد قطب مى گويد: «منظور از امانت، اراده و ادراك و جست و جو و تحمل مسؤوليت ها بوده، و اين تفاوت #انسان با بسيارى از مخلوقات خداوند است، و همين است دليل برترى انسان بر فرشتگان، كه خدا در ميان ملأ اعلى اعلام كرده بود و فرشتگان را به مقتضاى آن به سجده بر آدم واداشته بود؛ چنان كه در قرآن کریم نيز فرمود: «وَ لَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ»، [اسراء، ۷۰]
🔹اينك #انسان بايد دليل اين برترى خود نزد خدا را بشناسد و بار امانتى را كه به اختيار خود برداشته بود بر دوش كشد؛ بار امانتى كه بر آسمانها و زمين و كوه ها عرضه شده بود و آنها ترسيدند و سربرتافتند». [۱] اين امانتى سترگ است كه اين مخلوق با جسمى خُرد، اما توانى بزرگ و عزمى استوار بر دوش كشيد، و چنين بود كه او در حق خويشتن ظلوم (بسیار ستمکار) بود، چرا كه حق اين امانت را آنگونه كه بايد ادا نكرد. همچنين درباره خويشتن جهول (بسیار نادان) بود، چرا كه از توان شگرف نهفته در وجود خويش ناآگاه بود و همچنان هست.
🔹اينگونه خداوند اسماء را بدو آموخت؛ يعنى توان شناخت حقايق، ويژگی ها و آثار طبيعى اشياء را كه در چند و چون زيست او تأثير داشته و در گرو اراده اوست، تا در برآوردن نيازهاى خويش چنان كه مى خواهد به كارشان گيرد؛ و بدين سان علم با همه سپاه و لشكر خود در مسير آبادانى زمين و شكوفايى آن به پيش مى رود؛ چنان كه خداوند از #انسان خواسته و فرموده است: «هُوَ أَنشَأَكُمْ مِنَ الْاَرْضِ وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا؛ [هود، ۶۱] او شما را از زمين پديد آورد و در آن شما را استقرار داد [و به آبادانى آن گماشت])». و بدين سان #انسان با اين ويژگی ها خليفه خدا در زمين شد، [۲] چرا كه به اراده خود و براساس نيروى درونى خويش در زمين تصرف كرده به آبادانى زمين و ساختن زندگى خود مى پردازد. #ادامه_دارد...
پی نوشت ها؛
[۱] برگرفته از سخن سید قطب. ر.ک: في ظلال القرآن، جزء ۲۲ / ۴۷، مجلد ۶، ص ۶۱۸
[۲] ر.ك: سوره بقره، آيه ۳۰
📕نقد شبهات پيرامون قرآن كريم، معرفت، محمدهادی، مترجمان: حكيم باشی، حسن، رستمی، علی اكبر، عليزاده، ميرزا، خرقانی، حسن، مؤسسه فرهنگی تمهيد، ۱۳۸۸، چ دوم، ص ۳۸ الی ۴۴
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#انسان
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️عترت را واسطه فیض در همه نعمتها بدانیم
🔹#انسان باید در دنیا سعی کند که همه حرکتها، افعال و اقوالش بر #صراط_مستقیم باشد و از آن انحراف پیدا نکند. بر «صراط مستقیم» بودن یعنی #نبی (صلی الله علیه و آله)، یا #وصی (عليه السلام) را پیش روی خود قرار دهیم و #پیرو آنها باشیم. #صراط_مستقیم، دو صراط است که باید آنها را پیمود: یکی در #دنیا، و دیگری در #آخرت. اگر امروز، در #دنیا درست بر روی صراط مستقیم مشی کردیم، فردا هم از #صراط_آخرت ـ که بر روی #جهنم است ـ میتوانیم عبور کنیم.
🔹«کتابَ اللهِ وَ عِتْرَتی» در حدیث ثقلین همان «کتَابَ الله و سُنَّتی» است؛ چون «سنت واقعی رسول الله» (صلی الله علیه و آله) در نزد #عترت است؛ بنابراین باید #عترت را واسطه فیض در همه نعمتها بدانیم و به آنها #متوسل شویم. و به آنچه علم داریم ـ از راه اجتهاد یا تقلید ـ عمل کنیم، وگرنه پشیمان می شویم؛ و به آنچه نمی دانیم، اقدام نکنیم؛ وگرنه پشیمان می شویم. بلکه در مواقع شک و شبهه توقف و احتیاط نماییم تا از اهلش سؤال کنیم. عمل به احتیاط پشیمانی ندارد.
📕در محضر بهجت، ج۱، ص ۲۴۶
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️نقطه هدف دشمن در جنگ روانی (بخش اول)
🔹پنج قرن پیش از میلاد مسیح، «سان تزو»، استراتژیست مشهور چینی، اوج هنر جنگ را مقهور کردن و شکست دادن دشمن بدون ورود به #جنگ_نظامی دانست. بعدها این آموزه در مزورانه ترین شیوهها از سوی #غربیها برای #استعمار و #چپاول_ملتها و شکست دولتها به کار گرفته شد. در دوره معاصر با پیشرفت #رسانهها و با توسعه #قدرت_رسانهای در غرب، پیچیده ترین شیوهها در دستور کار #قدرتهایسلطهگرغربی برای شکست ملتها و تسلط بر آنان، بدون استفاده از قدرت نظامی قرار گرفت، که نمونه های بارز آن را در #کودتاهای_رنگی در برخی کشورها در دو دهه گذشته میتوان مشاهده کرد. در طول چند قرن اخیر و به خصوص با توسعه #رسانه های دیداری و شنیداری، #قدرتهای_غربی موفق شدند با دستکاری #اذهان و عواطف ملل مختلف بر آنان #سلطه پیدا کنند.
🔹این موضوع با توسعه «شبکه های اجتماعی» که عمدتاً در اختیار #غربیها است ابعاد جدیدی پیدا کرده است. تا قبل از پیدایش و توسعه #شبکههای_اجتماعی، #عملیات_روانی بر بستر رادیو، تلویزیون و روزنامهها و رسانه ها انجام می گرفت، ولی به مرور زمان با مشخص شدن جهت گیری هر کدام از این رسانهها و روشن شدن اسپانسر مالی آنها، اثرگذاری آنها کمتر میشد، ولی با توسعه «شبکه های اجتماعی»، #عملیاتروانیدشمن ابعاد جدیدی یافته و به لحاظ ساختاری، محتوایی و تکنیکی تحولی بزرگ پیدا کرد. این روزها تیرها و موشک های «عملیات روانی دشمن» با کمک این شبکهها به سمت تک تک افراد روانه می شود و بسیاری از افراد دانسته یا ندانسته مجری انتشار یا بازتاب دهنده این #گلولههای_رسانهای هستند که در قالب های متنوع دیداری و شنیداری قلبها و اذهان مردم را نشانه گرفته است!
🔹اگر روزی #دشمنان انقلاب اسلامی و دشمنان ملت ایران، برای اثرگذاری در اذهان ایرانیان از رسانه های خودشان به صورت عریان استفاده می کردند، امروزه به صورتی #هوشمند و #مزورانه به جهت دهی افکار مشغول هستند، به گونهای که فرد بدون هیچ گونه احساس #دستکاری_افکار و عقایدش به دست دشمن، کم کم خود را در مسیری می بیند که تصور میکند خود آن را انتخاب کرده است، در حالی که مسیری را که پیموده، مورد نظر دشمن است. البته #جنگروانیدشمن که در دورههای متأخر با ادبیات #جنگ_ادراکی و #جنگ_شناختی ابعاد جدیدتری پیدا کرده دارای سطوح مختلفی است و فقط عامه مردم را نشانه نگرفته است. در این جنگ، #اذهان_نخبگان، به خصوص نخبگان سیاسی و حتی مسئولان، به طور ویژه، آماج تهاجم دشمن است، و دشمن درصدد است با #تثبیت_ادراک های مدنظر خود، بتواند بر «تصمیمات کلان کشورها» اثر بگذارد و زمینه پیشبرد راهبردهای خود را فراهم آورد.
🔹در مواردی #دشمنان به صورت موردی و مقطعی دست به #عملیات_رسانهای گسترده میزنند که بارها در این بیش چهار دهه و به خصوص در یک دهه گذشته صورت گرفته است. «هدف از این نوع عملیات روانی اثرگذاری بر تصمیمات راهبردی کشور است»، ولی یک سنخ از #عملیات_روانی که از آن بیشتر با عنوان #جنگ_شناختی یاد میشود، ناظر بر «ادراک سازی مستمر» با استفاده از همه ابزارها و امکانات دیداری و شنیداری و همه انواع رسانهها است که هدف از آن «دستکاری قوه عاقله و دستگاه معرفتی افراد» است. این جنگ روانی و شناختی مستمر دشمن به قدری پراهمیت است که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به آن هشدار دادند و انجام #جهاد_تبیین به عنوان پادزهر مقابله با آن را ضروری دانستند. #ادامه_دارد...
نویسنده: حمیدرضا شاه نظری
منبع: جوان آنلاین
#جنگ_روانی #جنگ_نرم #جنگ_شناختی #جنگ_رسانه_ای #دشمن
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️امام موسی كاظم (عليهالسلام):
🔸«قُلِ الحَقَّ و إن كانَ فيهِ هَلاكُكَ، فَإنَّ فِيهِ نَجاتُكَ».
🔹#حق را بگو، اگرچه نابودى تو در آن باشد؛ زيرا #نجات تو در همان است.
📕تحف العقول، ص ۴۰۸
#امام_كاظم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چگونه تبعیت از «پیامبر» (صلى الله علیه و آله)، موجب «قرب الهى» مى شود؟
🔹پاسخ این سؤال را مى توان با توجه به «آیه ۳۱ سوره آل عمران» به دست آورد. خداى متعال در این آیه مفهوم #دوستی_واقعى را تبیین مى کند و فرق آن را با محبت کاذب و دروغین روشن مى سازد، مى فرماید: «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونی یُحْبِبْکُمُ اللهُ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَ اللهُ غَفُورٌ رَحیمٌ» (بگو: اگر #خدا را دوست مى دارید از من پیروى کنید، تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشد که خدا آمرزنده مهربان است).
🔹یعنى #محبت، تنها یک علاقه قلبى ضعیف و خالى از هر گونه اثر نیست، بلکه باید آثار آن در #عمل_انسان منعکس باشد. کسى که مدعى #عشق و علاقه به #پروردگار است، نخستین نشانه اش این است که از #پیامبر و فرستاده او پیروى کند. در حقیقت این، یک اثر طبیعى #محبت است که انسان را به سوى #محبوب و خواسته هاى او مى کشاند، البته ممکن است محبت هاى ضعیفى یافت شود که شعاع آن از قلب به بیرون نیفتد، اما این گونه محبت ها به قدرى ناچیز است که نمى توان نام محبت بر آن گذاشت.
🔹یک #محبت_اساسى، حتماً آثار عملى دارد، حتماً دارنده آن را با #محبوب پیوند مى دهد، و در مسیر خواسته هاى او به تلاش پرثمر وامى دارد. دلیل این موضوع روشن است، زیرا #عشق و #علاقه انسان به چیزى حتماً به خاطر این است که #کمالى در آن یافته است. هرگز انسان به موجودى که هیچ نقطه قوتى در آن نیست، عشق نمى ورزد؛ بنابراین، #عشق_انسان به #خداوند به خاطر این است که او منبع و سرچشمه اصلى هر نوع #کمال است. مسلماً چنین وجودى، تمام برنامه ها و دستورهایش نیز کامل است.
🔹با این حال چگونه ممکن است انسانى که عاشق تکامل و پیشرفت است از آن برنامه ها سر باز زند، و اگر سر باز زد، آیا نشانه عدم واقعیت عشق و محبت او نیست؟ این آیه، نه تنها به مدعیان محبت پروردگار در عصر پیامبر (صلى الله علیه و آله) پاسخ مى گوید، بلکه یک #اصل_کلى در منطق اسلام براى #همه_اعصار و قرون است؛ آنها که شب و روز دم از عشق پروردگار یا عشق و محبت پیشوایان اسلام و مجاهدان راه خدا و صالحان و نیکان مى زنند اما در #عمل، کمترین شباهتى به آنها ندارند، #مدعیان_دروغینى بیش نیستند.
🔹آنها که سر تا پا آلوده #گناه اند، با این حال قلب خود را مملو از #عشق #خدا، #پیامبر (صلى الله علیه و آله)، امیر مؤمنان #امام_علی (علیه السلام) و پیشوایان بزرگ مى دانند، و یا عقیده دارند ایمان و عشق و محبت تنها به قلب است و ارتباطى با #عمل ندارد، از منطق اسلام به کلى بیگانه اند. در کتاب «معانى الاخبار» از #امام_صادق (علیه السلام) نقل شده که: «ما أَحَبَّ الله مَنْ عَصاه» (کسى که #گناه مى کند، خدا را دوست نمى دارد).
🔹قرآن در جمله «یُحْبِبْکُمُ اللهُ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَ اللهُ غَفُورٌ رَحیمٌ» مى فرماید: اگر #محبت_خدا داشتید و اثرات آن در #عمل و #زندگى شما آشکار شد، خداوند هم شما را دوست مى دارد و به دنبال این دوستى، اثراتش در مناسبات او با شما آشکار مى گردد، #گناهانتان را مى بخشد و شما را مشمول #رحمتش مى کند. دلیل دوستى متقابل #خداوند نیز روشن است، زیرا او وجودى است از هر نظر #کامل و #بىپایان، و به هر موجودى که در مسیر تکامل گام بردارد بر اثر سنخیت، پیوند #محبت خواهد داشت.
🔹از این آیه، ضمناً روشن مى شود: #محبت یک طرفه، نمى تواند وجود داشته باشد؛ زیرا هر محبتى دارنده آن را دعوت مى کند که عملاً در راه خواسته هاى واقعى #محبوب گام بردارد، و در چنین حالى به طور قطع، #محبوب نیز به او علاقه پیدا مى کند. ممکن است در اینجا سؤال شود: اگر شخص #مُحِب، همواره اطاعت فرمان محبوب کند، دیگر گناهى براى او باقى نمى ماند که بخشوده شود، پس جمله «یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ» موضوع نخواهد داشت. در پاسخ باید گفت: اولاً ـ ممکن است این جمله اشاره به بخشش گناهان سابق باشد؛ ثانیاً ـ شخص مُحِبّ استمرار بر معصیت محبوب نمى کند، ولى ممکن است بر اثر طغیان و غلبه شهوات، گاهى لغزشى از او سرزند که در پرتو اطاعت هاى مستمر او بخشوده خواهد شد.
📕تفسیر نمونه، آيت الله العظمى مکارم شيرازى، دار الکتب الإسلامیه، چاپ چهل و هفتم، ج ۲، ص ۵۹۷
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#پیامبر #محبت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️انقلابیون واقعی، غیر مرفه بودند
🔹بیشتر #انقلابیون_واقعی، یعنی آنها که #نیروی_عظیم و کوبنده این انقلاب بودند، #مردم_غیر_مرفه بودند؛ کسانی که بیشترین کشتهها را دادند و با نیروی #ایمان_واقعی و اعتقاد راسخ، باعث #پیروزی_انقلاب شدند، همان کسانی بودند که به هیچ وجه اشرافی و مرفه نبودند و از طبقه پابرهنه بودند.
بیانات حضرت امام ۵۷/۱۲/۱۱
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد