eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
429 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️امام جواد (عليه السلام):  🔸«لا تُـعاجِلُوا الْأمْرَ قَبْلَ بُـلُوغِهِ فَتَـنْدَمُوا وَ لا يَطُولَنَّ عَلَيْكُمُ الْأمَدُ فَتَقْسُو قُلُوبُكمْ وَارْحَـمُوا ضُـعَفـاءَكُـمْ وَاطْلُبُوا مِنَ اللهِ الرَّحْمَةَ بِالرَّحْمَةِ فيهمْ».  🔹«در هيچ كارى قبل از آنكه وقتش برسد نكنيد كه پشيمان خواهيد شد؛ و زمان انجام آن نشود كه سنگدل خواهيد شد؛ و به رحم كنيد، و با اين كار را به دست آوريد. (يعنى اگر به افراد ناتوان رحم كرديد، خـداوند به شـما رحـم خواهـد كرد)» 📕العقول المهمة، ۲۷۴/۲۷۵ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️«تاکتیک های جنگ روانی» (بخش اول) 🔹 از واژه هایی است که تاکنون تعریف های متنوع و گوناگونی براساس شرایط استفاده از آن، ارائه شده است. ارتش آمریکا در مارس ۱۹۵۵م در آئین نامه رزمی خود، تعریفی جالب از در عرصه بین المللی ارائه کرد. «جنگ روانی» در آئین نامه یاد شده، اینگونه تعریف شده است: «، استفاده دقیق و طراحی شده از و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد». 🔹به اعتقاد ویلیام داواتی، عبارت است از: «مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور و بر عقاید و رفتار دولت‌ها و ملت های دیگر، در جهت مطلوب و با غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود». طرفداران این نگرش اغلب بر این باورند که ، جزء اصلی و اساسی جنگ روانی است، نه همه آن. همچنین عبارت است از: «مجموعه اقدامات - یک کشور یا یک گروه، به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولت‌ها و مردم، در جهت مطلوب. 🔹در بخش های بعدی این نوشتار به توضیح اجمالی در مورد برخی از ، از جمله «سانسور»، «تحریف»، «ساختن یک یا چند دشمن فرضی»، «پاره حقیقت گویی»، «محک زدن»، «ادعا به جای واقعیت»، «شایعه»، «ماساژ پیام»، «کلی بافی»، «زمانبندی»، «حذف»، «قطره چکانی»، «دروغ بزرگ یا استفاده از دروغ محض»، «فوریت بخشیدن ساختگی به خبر» و «پیچیده کردن خبر برای عدم کشف حقیقت» خواهیم پرداخت. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها @tabyinchannel
⭕️جنگ ما، جنگ مکتب ماست 🔹مردم آزاده جهان همیشه از خصوصاً صدمه دیده‌اند و تا عزم خود را برای رویارویی با و جهانی و آمریکای سلطه‌گر جزم ننمایند، هر روز شاهد خواهند بود. 🔹 باید توجه کنند که امروز، روز و جنگیدن با تمام است که حقوق حقه تمامی پابرهنگان جهان را صرف و و تهیه می‌نمایند که برای همیشه حاکم دنیای گرسنگان باشند... جنگ ما، ماست علیه تمامی و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه‌داری و کمونیزم؛ 🔹جنگ ما علیه خوشگذرانی‌ های مرفهین و حاکمان بی‌درد کشورهای اسلامی است. این جنگ سلاح نمی‌شناسد، این در مرز و بوم نیست، این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی‌داند. این جنگ، است، جنگ ارزشهای اعتقادی - انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است. 🔹جنگ ما، ، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمی‌ هاست. ما در دنیای پاکِ اعتقاد و در جهان ایمان تنفس می‌کنند و مسلمین جهان هم که می‌دانند جنگ بین و است، را آرام نخواهند گذاشت و ضربه‌های خود را بر همه کاخ‌نشینان وارد می‌کنند. بیانات حضرت امام ۶۷/۰۴/۱۳ منبع: وبسایت روح الله (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️برگرفته از کتاب شریف اقبال الاعمال 🔹هشتم ربیع‌ الثانی بنا بر برخی اقوال، روز ولادت (علیه‌ السلام) است؛ از‌ این‌ رو شایسته تکریم و بزرگداشت است. «هر روز که یکی از در آن به دنیا آمده است، روزی است که خود را ارزانی داشته است؛ 🔹بنابراین شایسته است انسان این روزها را با از خداوند‌ جل‌جلاله و ستایش از عظمت پاکیزه او و به‌ جا آوردن ستایش‌های مهم، افزون‌تر تلقی نماید، و نیز به حق که در این روز به دنیا آمده و خداوند‌ جل‌جلاله حق او را بربندگان گردانیده، اعتراف و اقرار نماید». 📕، سید ابن طاووس (مورد توصیه آیت الله بهجت) ج ۲، ص ۶۹۲ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام عسکری (علیه السلام) برای تثبیت امامت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چه تدابیری اندیشیدند؟ 🔸 (عليه السلام) براى تثبيت امامت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از راههاى مختلف استفاده نمود كه در ذيل به آنها اشاره میكنيم: 💠«تعليمات و بيانات» 1⃣موسى بن جعفر بن وهب بغدادى مى گويد: از (عليه السلام) شنيدم كه فرمود: «كَأَنِّي بِكُمْ وَ قَدِ اخْتَلَفْتُمْ بَعْدِي فِي الْخَلَفِ مِنِّي أَلَا إِنَّ الْمُقِرَّ بِالْأَئِمَّةِ بَعْدَ رَسُولِ اللهِ الْمُنْكِرَ لِوَلَدِي كَمَنْ أَقَرَّ بِجَمِيعِ الْأَنْبِيَاءِ وَ رُسُلِهِ ثُمَّ أَنْكَرَ نُبُوَّةَ رَسُولِ اللهِ (صلى الله عليه و آله...» [۱] (گويا شما را مى بينم كه در حق من اختلاف خواهيد كرد. آگاه باشيد! هر كس به بعد از (صلى الله عليه و آله) اقرار كند، ولى منكر فرزند من شود، همانند آن است كه به جميع انبياى خدا و رسولان او اقرار كرده، ولى نبوت (صلى الله عليه و آله) را انكار كرده است...). 2⃣احمد بن اسحاق مى گويد: از (عليه السلام) شنيدم كه فرمود: «الْحَمْدُ لِله الَّذِی لَمْ يُخْرِجْنِي مِنَ الدُّنْيَا حَتَّى أَرَانِيَ الْخَلَفَ مِنْ بَعْدِي ...» [۲] (ستايش خداوند را سزاست كه قبل از آنكه از دنيا رحلت كنم بعد از خودم را نشانم داد...). 3⃣در روز سوم ولادت (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، پدرش (عليه السلام) او را بر اصحاب خود عرضه كرد و فرمود: «هَذَا صَاحِبُكُمْ مِنْ بَعْدِي وَ خَلِيفَتِی عَلَيْكُمْ وَ هُوَ الْقَائِمُ الَّذِي تَمْتَدُّ إِلَيْهِ الْأَعْنَاقُ بِالْاِنْتِظَارِ...» [۳] (اين فرزند، و شما بعد از من و من بر شما است؛ او است كه مردم در انتظار او به سر خواهند برد...). 💠«نشان دادن به خواص» 1⃣احمد بن اسحاق بن سعد اشعرى مى گويد: «خدمت (عليه السلام) رسيدم تا از آن حضرت سؤال كنم؛ حضرت در ابتدا فرمود: اى احمد بن اسحاق! خداوند تبارك و تعالى هرگز را از زمان خلقت حضرت آدم (عليه السلام) تا روز از بر خلق خالى نگذاشته و نخواهد گذاشت؛ توسط است كه را از اهل زمين دفع مى كند، و به واسطه اوست كه نازل كرده و را بيرون مى آورد. آن گاه عرض كردم: اى فرزند رسول خدا! و بعد از شما كيست؟ حضرت فوراً از جا بلند شد و داخل اتاق گشته، در حالى كه كودكى به مانند ماه پاره با حدود سه سال بر شانه خود داشت بر من وارد شد و فرمود: «اى احمد بن اسحاق! اگر كرامت تو نزد خداوند عزوجل و نزد حجت هاى خداوند نبود اين فرزند را بر تو عرضه نمى كردم ...)». [۴] 2⃣شيخ صدوق از ابى غانم خادم نقل مى كند: «وُلِدَ لِأَبِي مُحَمَّدٍ (عليه السلام) وَلَدٌ فَسَمَّاهُ مُحَمَّداً فَعَرَضَهُ عَلَى أَصْحَابِهِ يَوْمَ الثَّالِثِ وَ قَالَ هَذَا صَاحِبُكُمْ مِنْ بَعْدِي وَ خَلِيفَتِي عَلَيْكُمْ...» [۵] (خداوند به (عليه السلام) فرزندى عنايت فرمود كه نام او را نهاد؛ در روز سوم از ولادتش او را به اصحابش عرضه داشت و فرمود: اين و شما و بعد از من است...). 3⃣معاوية بن حكيم و محمد بن ايوب بن نوح و محمد بن عثمان عمروى مى گويند: «عَرَضَ عَلَيْنَا أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ (عليه السلام) وَ نَحْنُ فِي مَنْزِلِهِ وَ كُنَّا أَرْبَعِينَ رَجُلًا فَقَالَ هَذَا إِمَامُكُمْ مِنْ بَعْدِي وَ خَلِيفَتِی عَلَيْكُمْ أَطِيعُوهُ وَ لَا تَتَفَرَّقُوا مِنْ بَعْدِي فِي أَدْيَانِكُمْ فَتَهْلِكُوا أَمَا إِنَّكُمْ لَا تَرَوْنَهُ بَعْدَ يَوْمِكُمْ هَذَا ...» [۶] (ما با چهل نفر در منزل (عليه السلام) بوديم كه آن حضرت خود را بر ما عرضه كرده و فرمود: اين و شما بعد از من است؛ او را كنيد و بعد از من در اديان خود متفرق نشويد كه هلاك خواهيد شد، بدانيد كه بعد از اين روز هرگز او را مشاهده نخواهيد كرد...). 4⃣يعقوب بن منقوش مى گويد: خدمت (عليه السلام) رسيدم در حالى كه كنار اتاقى كه بر درب آن پرده اى آويزان بود نشسته بودند. عرض كردم: اى آقاى من! صاحب امر [بعد از شما] كيست؟ فرمود: پرده را كنار بزن. كنار زدم، ناگهان كودكى با شمايلى خاص بر ما وارد شد و بر دامان (عليه السلام) نشست. حضرت فرمود: «هُوَ صَاحِبُكُمْ وَ اِمَامُكُمْ بَعْدِي...» [۷] (اين فرزند، و شما بعد از من است...). 📕موعودشناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، چ۷ ۱۳۹۰ش ص۲۴۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️بیدار بودن و دوری از غفلت 🔹هر ملّتی اگر می‌خواهد مبتلای به محاصره‌ی فلج‌کننده‌ی نشود، باید از اوّل چشم را باز کند، باشد؛ وقتی دید سراغ یک ملّت دیگر رفت، خود را با آن و زیر ستم شریک بداند، به او کند، با او همکاری کند تا دشمن آنجا موفّق نشود. اگر آنجا موفّق بشود می‌آید سراغ این نقطه‌ی بعدی. 🔹ما سالهای متمادی از این حقیقت کرده‌ایم، نتایجش را هم دیده‌ایم؛ امروز دیگر نباید غفلت کنیم؛ باید حواسمان جمع باشد. ما باید کمربند را، کمربند را، [کمربند] عزّت را، از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزّه و لبنان، در همه‌ی کشورهای اسلامی و ملّت‌ های اسلامی محکم ببندیم. بیانات‌مقام‌معظم‌رهبری در خطبه های نمازجمعه تهران ۱۴۰۳/۰۷/۱۳ منبع‌؛ وبسایت‌ دفتر حفظ‌ و نشر آثار معظم‌ له @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️تاکتیک های جنگ روانی (بخش دوم) 🔸 از واژه هایی است که تاکنون تعریف های متنوع و گوناگونی براساس شرایط استفاده از آن، ارائه شده است. در یک تعریف «جنگ روانی» عبارت است از استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. 💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی 1⃣«سانسور» 🔹 عبارت است از «حذف عمدی موادی از جریان عبور آگاهی‌ها»، به منظور شکل دادن عقاید و اعمال دیگران. این ، می‌تواند به دو شکل صورت پذیرد: در ساده ترین معنی اش، رسیدگی و آزمایش پیامهای کثیرالانتشار، توسط اولیای امور، برای بازداشت موادی است که از نظر آنان نامطلوب است. این شکل ، همان ایجاد مانع قبلی یا عملی، برای جلوگیری از انتشار مواد نامطلوب است که می‌تواند شامل «حذف واژه‌ها»، «عبارات» یا «جملاتی خاص»، توسط باشد؛ 🔹اما در شکل گسترده‌تر آن، می‌تواند در برگیرنده هر نوع تلاشی جهت یا از انتشار «مواد نامطلوب» از نظر برخی از اولیای امور باشد. بدین ترتیب، ممکن است دولتی جلوی انتشار یا را که می‌توانند بازتابی مخالف یا ناموافق بر مقامات آن دولت داشته باشند، بگیرد؛ یا ممکن است دولت مذکور، اقدام به صدور مجوزهایی کند که از این راه، انتشار مواد نامطلوب را دچار مشکل یا فترت سازد. از طرف دیگر، ممکن است اولیای امور، اقدامی تنبیهی نیز بر ضد متخلفان در پیش گیرند؛ بدین منظور که مطمئن شوند متخلفان، دیگر دست به خلاف نخواهند زد و نیز دیگران را از انتشار موادی دارای ایراد، برحذر دارند. 2⃣«تحریف» 🔹یکی از رایج‌ترین شیوه های پوشش خبری و مطبوعاتی، به شیوه های مختلف، از طریق است. در مسئله ، سه پدیده به چشم می‌خورد که عبارتند از: «تعدیل»، «شاخ و برگ دادن» و «جذب». یک خبر در حین از شخصی به شخص دیگر، به تدریج، از گذشته، قابل فهم تر و از نظر بازگو کردن، ساده تر می‌شود. در حین عمل ، بسیاری از جزییات اصلی خبر، کم کم می‌شوند. 🔹تجربه هایی که در مورد انجام شده، نشان می‌دهد که بسیاری از موجود، در ابتدای زنجیره انتقال، به شدت می‌شوند. هر بار که نقل می‌شود، میزان ، هرچند با کندی، کاهش می یابد. در همان زمانی که عمل انجام می‌گیرد، دیگری به خبر اضافه می‌شود. «شاخ و برگ دادن» به خبر بر ادراک انتخابی و حفظ انتخابی موضوع در ذهن و نقل جزئیات کمی از موضوع اصلی، مبتنی است. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها @tabyinchannel
⭕️شاهدان شهدای بزرگ 🔹صدر اسلام، شاهد شهدای بسیار بزرگ بوده است؛ و بعد ایشان هم - سلام الله علیه - هم شهید شد، و هم شاهد شهدای بزرگ بود. بعد از او هم - سلام الله علیه - هم شهید شد و هم شاهد شهدای بزرگ بود؛ همیشه از این فدایی‌ها داشته است. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۰۶/۱۵ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel