⭕️امام جواد (عليه السلام):
🔸«لا تُـعاجِلُوا الْأمْرَ قَبْلَ بُـلُوغِهِ فَتَـنْدَمُوا وَ لا يَطُولَنَّ عَلَيْكُمُ الْأمَدُ فَتَقْسُو قُلُوبُكمْ وَارْحَـمُوا ضُـعَفـاءَكُـمْ وَاطْلُبُوا مِنَ اللهِ الرَّحْمَةَ بِالرَّحْمَةِ فيهمْ».
🔹«در هيچ كارى قبل از آنكه وقتش برسد #عجله نكنيد كه پشيمان خواهيد شد؛ و زمان انجام آن #طولانى نشود كه سنگدل خواهيد شد؛ و به #ضعيفان رحم كنيد، و با اين كار #رحمت_خدا را به دست آوريد. (يعنى اگر به افراد ناتوان رحم كرديد، خـداوند به شـما رحـم خواهـد كرد)»
📕العقول المهمة، ۲۷۴/۲۷۵
#امام_جواد #حديث
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️«تاکتیک های جنگ روانی» (بخش اول)
🔹#جنگ_روانی از واژه هایی است که تاکنون تعریف های متنوع و گوناگونی براساس شرایط استفاده از آن، ارائه شده است. ارتش آمریکا در مارس ۱۹۵۵م در آئین نامه رزمی خود، تعریفی جالب از #جنگ_روانی در عرصه بین المللی ارائه کرد. «جنگ روانی» در آئین نامه یاد شده، اینگونه تعریف شده است: «#جنگ_روانی، استفاده دقیق و طراحی شده از #تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، #تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که #پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد».
🔹به اعتقاد ویلیام داواتی، #جنگ_روانی عبارت است از: «مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور #اثرگذاری و #نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملت های دیگر، در جهت مطلوب و با #ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود». طرفداران این نگرش اغلب بر این باورند که #تبلیغات، جزء اصلی و اساسی جنگ روانی است، نه همه آن. #جنگ_روانی همچنین عبارت است از: «مجموعه اقدامات #تبلیغی - #روانی یک کشور یا یک گروه، به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و مردم، در جهت مطلوب.
🔹در بخش های بعدی این نوشتار به توضیح اجمالی در مورد برخی از #تاکتیکهای_جنگروانی، از جمله «سانسور»، «تحریف»، «ساختن یک یا چند دشمن فرضی»، «پاره حقیقت گویی»، «محک زدن»، «ادعا به جای واقعیت»، «شایعه»، «ماساژ پیام»، «کلی بافی»، «زمانبندی»، «حذف»، «قطره چکانی»، «دروغ بزرگ یا استفاده از دروغ محض»، «فوریت بخشیدن ساختگی به خبر» و «پیچیده کردن خبر برای عدم کشف حقیقت» خواهیم پرداخت. #ادامه_دارد...
نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر
منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
#جنگ_روانی #عملیات_روانی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️جنگ ما، جنگ مکتب ماست
🔹مردم آزاده جهان همیشه از #ابرقدرتها خصوصاً #آمریکای_جنایتکار صدمه دیدهاند و تا عزم خود را برای رویارویی با #کفر و #شرک جهانی و آمریکای سلطهگر جزم ننمایند، هر روز شاهد #جنایتی_تازه خواهند بود.
🔹#مردمشریفایران باید توجه کنند که امروز، روز #مبارزه و جنگیدن با تمام #شیاطینی است که حقوق حقه تمامی پابرهنگان جهان را صرف #عیش و #نوش و تهیه #سلاحهایی مینمایند که برای همیشه حاکم دنیای گرسنگان باشند... جنگ ما، #جنگ_مکتب ماست علیه تمامی #ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایهداری و کمونیزم؛
🔹جنگ ما #جنگپابرهنگی علیه خوشگذرانی های مرفهین و حاکمان بیدرد کشورهای اسلامی است. این جنگ سلاح نمیشناسد، این #جنگ_محصور در مرز و بوم نیست، این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمیداند. این جنگ، #جنگ_اعتقاد است، جنگ ارزشهای اعتقادی - انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است.
🔹جنگ ما، #جنگ_قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمی هاست. #رزمندگان ما در دنیای پاکِ اعتقاد و در جهان ایمان تنفس میکنند و مسلمین جهان هم که میدانند جنگ بین #استکبار و #اسلام است، #جهانخواران را آرام نخواهند گذاشت و ضربههای خود را بر همه کاخنشینان وارد میکنند.
بیانات حضرت امام ۶۷/۰۴/۱۳
منبع: وبسایت روح الله (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️برگرفته از کتاب شریف اقبال الاعمال
🔹هشتم ربیع الثانی بنا بر برخی اقوال، روز ولادت #امام_حسن_عسکری (علیه السلام) است؛ از این رو شایسته تکریم و بزرگداشت است. «هر روز که یکی از #ائمه_اسلام در آن به دنیا آمده است، روزی است که #خداوند #نعمت_بزرگ خود را ارزانی داشته است؛
🔹بنابراین شایسته است انسان این روزها را با #سپاسگزاری از خداوند جلجلاله و ستایش از عظمت پاکیزه او و به جا آوردن ستایشهای مهم، افزونتر تلقی نماید، و نیز به حق #امامی که در این روز به دنیا آمده و خداوند جلجلاله حق او را بربندگان #واجب گردانیده، اعتراف و اقرار نماید».
📕#اقبال_الاعمال، سید ابن طاووس (مورد توصیه آیت الله بهجت) ج ۲، ص ۶۹۲
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#امام_عسکری
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️امام عسکری (علیه السلام) برای تثبیت امامت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چه تدابیری اندیشیدند؟
🔸#امام_حسن_عسکری (عليه السلام) براى تثبيت امامت #حضرت_مهدى (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از راههاى مختلف استفاده نمود كه در ذيل به آنها اشاره میكنيم:
💠«تعليمات و بيانات»
1⃣موسى بن جعفر بن وهب بغدادى مى گويد: از #امام_عسكرى (عليه السلام) شنيدم كه فرمود: «كَأَنِّي بِكُمْ وَ قَدِ اخْتَلَفْتُمْ بَعْدِي فِي الْخَلَفِ مِنِّي أَلَا إِنَّ الْمُقِرَّ بِالْأَئِمَّةِ بَعْدَ رَسُولِ اللهِ الْمُنْكِرَ لِوَلَدِي كَمَنْ أَقَرَّ بِجَمِيعِ الْأَنْبِيَاءِ وَ رُسُلِهِ ثُمَّ أَنْكَرَ نُبُوَّةَ رَسُولِ اللهِ (صلى الله عليه و آله...» [۱] (گويا شما را مى بينم كه در حق #جانشين من اختلاف خواهيد كرد. آگاه باشيد! هر كس به #امامان بعد از #رسول_خدا (صلى الله عليه و آله) اقرار كند، ولى منكر فرزند من شود، همانند آن است كه به جميع انبياى خدا و رسولان او اقرار كرده، ولى نبوت #محمد #رسول_خدا (صلى الله عليه و آله) را انكار كرده است...).
2⃣احمد بن اسحاق مى گويد: از #امام_عسكرى (عليه السلام) شنيدم كه فرمود: «الْحَمْدُ لِله الَّذِی لَمْ يُخْرِجْنِي مِنَ الدُّنْيَا حَتَّى أَرَانِيَ الْخَلَفَ مِنْ بَعْدِي ...» [۲] (ستايش خداوند را سزاست كه قبل از آنكه از دنيا رحلت كنم #جانشين بعد از خودم را نشانم داد...).
3⃣در روز سوم ولادت #حضرت_مهدى (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، پدرش #امام_عسكرى (عليه السلام) او را بر اصحاب خود عرضه كرد و فرمود: «هَذَا صَاحِبُكُمْ مِنْ بَعْدِي وَ خَلِيفَتِی عَلَيْكُمْ وَ هُوَ الْقَائِمُ الَّذِي تَمْتَدُّ إِلَيْهِ الْأَعْنَاقُ بِالْاِنْتِظَارِ...» [۳] (اين فرزند، #صاحب و #امام شما بعد از من و #خليفه من بر شما است؛ او #قائمى است كه مردم در انتظار او به سر خواهند برد...).
💠«نشان دادن به خواص»
1⃣احمد بن اسحاق بن سعد اشعرى مى گويد: «خدمت #امام_عسكرى (عليه السلام) رسيدم تا از #جانشين آن حضرت سؤال كنم؛ حضرت در ابتدا فرمود: اى احمد بن اسحاق! خداوند تبارك و تعالى هرگز #زمين را از زمان خلقت حضرت آدم (عليه السلام) تا روز #قيامت از #حجت بر خلق خالى نگذاشته و نخواهد گذاشت؛ توسط #حجت است كه #بلا را از اهل زمين دفع مى كند، و به واسطه اوست كه #باران نازل كرده و #بركات_زمين را بيرون مى آورد. آن گاه عرض كردم: اى فرزند رسول خدا! #امام و #خليفه بعد از شما كيست؟ حضرت فوراً از جا بلند شد و داخل اتاق گشته، در حالى كه كودكى به مانند ماه پاره با حدود سه سال بر شانه خود داشت بر من وارد شد و فرمود: «اى احمد بن اسحاق! اگر كرامت تو نزد خداوند عزوجل و نزد حجت هاى خداوند نبود اين فرزند را بر تو عرضه نمى كردم ...)». [۴]
2⃣شيخ صدوق از ابى غانم خادم نقل مى كند: «وُلِدَ لِأَبِي مُحَمَّدٍ (عليه السلام) وَلَدٌ فَسَمَّاهُ مُحَمَّداً فَعَرَضَهُ عَلَى أَصْحَابِهِ يَوْمَ الثَّالِثِ وَ قَالَ هَذَا صَاحِبُكُمْ مِنْ بَعْدِي وَ خَلِيفَتِي عَلَيْكُمْ...» [۵] (خداوند به #امام_عسكرى (عليه السلام) فرزندى عنايت فرمود كه نام او را #محمد نهاد؛ در روز سوم از ولادتش او را به اصحابش عرضه داشت و فرمود: اين #صاحب و #امام شما و #خليفه بعد از من است...).
3⃣معاوية بن حكيم و محمد بن ايوب بن نوح و محمد بن عثمان عمروى مى گويند: «عَرَضَ عَلَيْنَا أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ (عليه السلام) وَ نَحْنُ فِي مَنْزِلِهِ وَ كُنَّا أَرْبَعِينَ رَجُلًا فَقَالَ هَذَا إِمَامُكُمْ مِنْ بَعْدِي وَ خَلِيفَتِی عَلَيْكُمْ أَطِيعُوهُ وَ لَا تَتَفَرَّقُوا مِنْ بَعْدِي فِي أَدْيَانِكُمْ فَتَهْلِكُوا أَمَا إِنَّكُمْ لَا تَرَوْنَهُ بَعْدَ يَوْمِكُمْ هَذَا ...» [۶] (ما با چهل نفر در منزل #امام_عسكرى (عليه السلام) بوديم كه آن حضرت #فرزند خود را بر ما عرضه كرده و فرمود: اين #امام و #خليفه شما بعد از من است؛ او را #اطاعت كنيد و بعد از من در اديان خود متفرق نشويد كه هلاك خواهيد شد، بدانيد كه بعد از اين روز هرگز او را مشاهده نخواهيد كرد...).
4⃣يعقوب بن منقوش مى گويد: خدمت #امام_عسكرى (عليه السلام) رسيدم در حالى كه كنار اتاقى كه بر درب آن پرده اى آويزان بود نشسته بودند. عرض كردم: اى آقاى من! صاحب امر #امامت [بعد از شما] كيست؟ فرمود: پرده را كنار بزن. كنار زدم، ناگهان كودكى با شمايلى خاص بر ما وارد شد و بر دامان #امام_عسكرى (عليه السلام) نشست. حضرت فرمود: «هُوَ صَاحِبُكُمْ وَ اِمَامُكُمْ بَعْدِي...» [۷] (اين فرزند، #صاحب و #امام شما بعد از من است...).
#مآخذدرمنبعموجوداست
📕موعودشناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، چ۷ ۱۳۹۰ش ص۲۴۸
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_عسکری #امام_مهدی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️بیدار بودن و دوری از غفلت
🔹هر ملّتی اگر میخواهد مبتلای به محاصرهی فلجکنندهی #دشمن نشود، باید از اوّل چشم را باز کند، #بیدار باشد؛ وقتی دید #دشمن سراغ یک ملّت دیگر رفت، خود را با آن #ملّت_مظلوم و زیر ستم شریک بداند، به او #کمک کند، با او همکاری کند تا دشمن آنجا موفّق نشود. اگر #دشمن آنجا موفّق بشود میآید سراغ این نقطهی بعدی.
🔹ما #مسلمانها سالهای متمادی از این حقیقت #غفلت کردهایم، نتایجش را هم دیدهایم؛ امروز دیگر نباید غفلت کنیم؛ باید حواسمان جمع باشد. ما باید کمربند #دفاع را، کمربند #استقلالطلبی را، [کمربند] عزّت را، از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزّه و لبنان، در همهی کشورهای اسلامی و ملّت های اسلامی محکم ببندیم.
بیاناتمقاممعظمرهبری در خطبه های نمازجمعه تهران ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
منبع؛ وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️تاکتیک های جنگ روانی (بخش دوم)
🔸#جنگ_روانی از واژه هایی است که تاکنون تعریف های متنوع و گوناگونی براساس شرایط استفاده از آن، ارائه شده است. در یک تعریف «جنگ روانی» عبارت است از استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، #تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد.
💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی
1⃣«سانسور»
🔹#سانسور عبارت است از «حذف عمدی موادی از جریان عبور آگاهیها»، به منظور شکل دادن عقاید و اعمال دیگران. این #حذف_عمدی، میتواند به دو شکل صورت پذیرد: #سانسور در ساده ترین معنی اش، رسیدگی و آزمایش پیامهای کثیرالانتشار، توسط اولیای امور، برای بازداشت موادی است که از نظر آنان نامطلوب است. این شکل #سانسور، همان ایجاد مانع قبلی یا عملی، برای جلوگیری از انتشار مواد نامطلوب است که میتواند شامل «حذف واژهها»، «عبارات» یا «جملاتی خاص»، توسط #سانسورگر باشد؛
🔹اما #سانسور در شکل گستردهتر آن، میتواند در برگیرنده هر نوع تلاشی جهت #تضعیف یا #جلوگیری از انتشار «مواد نامطلوب» از نظر برخی از اولیای امور باشد. بدین ترتیب، ممکن است دولتی جلوی انتشار #اطلاعات یا #اخباری را که میتوانند بازتابی مخالف یا ناموافق بر مقامات آن دولت داشته باشند، بگیرد؛ یا ممکن است دولت مذکور، اقدام به صدور مجوزهایی کند که از این راه، انتشار مواد نامطلوب را دچار مشکل یا فترت سازد. از طرف دیگر، ممکن است اولیای امور، اقدامی تنبیهی نیز بر ضد متخلفان در پیش گیرند؛ بدین منظور که مطمئن شوند متخلفان، دیگر دست به خلاف نخواهند زد و نیز دیگران را از انتشار موادی دارای ایراد، برحذر دارند.
2⃣«تحریف»
🔹یکی از رایجترین شیوه های پوشش خبری و مطبوعاتی، #تغییر_متن_پیام به شیوه های مختلف، از طریق #دستکاری_خبر است. در مسئله #تحریف، سه پدیده به چشم میخورد که عبارتند از: «تعدیل»، «شاخ و برگ دادن» و «جذب». یک خبر در حین #انتقال از شخصی به شخص دیگر، به تدریج، #کوچکتر از گذشته، قابل فهم تر و از نظر بازگو کردن، ساده تر میشود. در حین عمل #انتقالمتوالیخبر، بسیاری از جزییات اصلی خبر، کم کم #تعدیل میشوند.
🔹تجربه هایی که در مورد #تحریف انجام شده، نشان میدهد که بسیاری از #جزئیات موجود، در ابتدای زنجیره انتقال، به شدت #حذف میشوند. هر بار که #خبرتحریفشده نقل میشود، میزان #جزئیات، هرچند با کندی، کاهش می یابد. در همان زمانی که عمل #تعدیل انجام میگیرد، #شاخوبرگهای دیگری به خبر اضافه میشود. «شاخ و برگ دادن» به خبر بر ادراک انتخابی و حفظ انتخابی موضوع در ذهن و نقل جزئیات کمی از موضوع اصلی، مبتنی است. #ادامه_دارد...
نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر
منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
#جنگ_روانی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️شاهدان شهدای بزرگ
🔹صدر اسلام، #پیغمبر_اکرم شاهد شهدای بسیار بزرگ بوده است؛ و بعد ایشان هم #حضرت_امیر - سلام الله علیه - هم شهید شد، و هم شاهد شهدای بزرگ بود. بعد از او هم #حضرت_سیّدالشهداء - سلام الله علیه - هم شهید شد و هم شاهد شهدای بزرگ بود؛ #اسلام همیشه از این فداییها داشته است.
بیانات حضرت امام ۵۸/۰۶/۱۵
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد